Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Film Discussies
A
Aldarion
De meest emotionele film!
Dec 06, 2003

Pas vroeg ik me af wat de meest emotionele film is volgens jullie! Drop die film hier. Ben er erg benieuwd naar.

LVM
Lex v/d Moolen
Dec 06, 2003

The Green Mile :cry:

reply
0
RS
R. Schaap
Dec 06, 2003

John Q

reply
0
C
chimera01
Dec 06, 2003

Lassie come home, met Elizabeth Taylor als klein meisje.

reply
0
J
JCL
Dec 06, 2003

pfff zo veel emotie films kijk ik niet hoor! de meest emotionele film is denk ik 'a beautiful mind'

reply
0
H
Hennie
Dec 06, 2003

The Tender

reply
0
S
sioux
Dec 06, 2003

Good will hunting en natuurlijk Phenomenon

reply
0
V
VdB
Dec 06, 2003

Le Huitième Jour

reply
0
P
Pietse
Dec 06, 2003

Life as a House, met Kevin Kline

reply
0
JD
Johan van den D.
Dec 06, 2003

Dat zal wellicht per dag verschillend kunnen zijn.
Emotie is afhankelijk van een aantal factoren en niet alleen van een film opzich.

reply
0
W
Wazige
Dec 06, 2003

Godzilla :cry:

En the Green Mile of course

reply
0
A
airliner
Dec 06, 2003

bedoel je met meest emotionele een film waarbij je gaat janken of een film de de sterkste emoties bij je los maakt?

reply
0
M
mokka
Dec 06, 2003

armaggedon

reply
0
A
Aldarion
Dec 06, 2003

airliner wrote: een film de de sterkste emoties bij je los maakt

reply
0
J
JKo
Dec 06, 2003

Dancer in the dark
Terms of Endearmnet

reply
0
MK
Maarten van Krimpen
Dec 06, 2003

American Beauty
Fucking Amal
Titanic

reply
0
MK
Maarten van Krimpen
Dec 06, 2003

Wazige wrote: Godzilla, als ze hem op het laatst neerhalen, en dat je dan zijn hart hoort kloppen, en zijn ogen ziet. :cry:

Nog bedankt voor de spoiler :?

reply
0
J
Jaded
Dec 06, 2003

In deze thread komen al verschillende emotionele films/scene's aan bod.

Misschien een idee om die thread verder te gebruiken? Om dubbele postings en vooral herhaling tegen te gaan.

reply
0
MJ
Mark de Jong
Dec 06, 2003

Absoluut The Green Mile.

reply
0
H
Herjan
Dec 06, 2003

Bambi... :cry:

reply
0
T
Tessa
Dec 06, 2003

Pearl Harbor, Titanic, Shindlers List en ET

reply
0
RC
Renny Collard
Dec 06, 2003

Voor mij toch zeker the Champ! Ook the Green Mile en Terms of Endearment.

reply
0
G
Godbluff
Dec 06, 2003

Absoluut Il Postino!

reply
0
R
Reinbo
Dec 06, 2003

E.T.
Wild at Heart
Lilja 4-ever
Spider

reply
0
PVB
Pim v. Bree
Dec 06, 2003

Herjan wrote: Bambi... :cry:

reply
0
R
Ro1671
Dec 06, 2003

Carlito`s way is niet de emotioneelste film, maar wel de film waar ik een traan heb moeten laten op het einde
(even als het einde van HEAT)
toevallig beide van Pacino...

reply
0
MJ
Mark de Jong
Dec 06, 2003

Wat trouwens ook erg mooi is, ondanks dat het geen film is maar een serie, is Band Of Brothers. Geen idee of het een spoiler is, maar zet er voor de zekerheid toch maar even spoiler tags bij:

[spoiler:23b6bed0af]En dan vooral de laatste aflevering als er wordt verteld wat de soldaten na de oorlog hebben gedaan. Prachtig, krijg daar helemaal kippevel van.[/spoiler:23b6bed0af]

reply
0
B
Beloved
Dec 07, 2003

Titanic
Elke keer weer he, elke keer weer...

reply
0
M
meisje11
Jun 29, 2015

jij bent de enige die het goed heeft

reply
0
HB
Harry B.
Dec 07, 2003

Requiem for a dream

reply
0
J
Jaded
Dec 07, 2003

Jaded wrote: In deze thread komen al verschillende emotionele films/scene's aan bod.

Misschien een idee om die thread verder te gebruiken? Om dubbele postings en vooral herhaling tegen te gaan.

Ja Jaded, tuurlijk Jaded.

Morgen nog eens ...

reply
0
HB
Harry B.
Dec 07, 2003

Jaded wrote:
Jaded wrote: In deze thread komen al verschillende emotionele films/scene's aan bod.

Ja Jaded, tuurlijk Jaded.

Morgen nog eens ...

Heeft niet veel zin om dit soort posts te plaatsen. Goed bedoeld en naar mijn mening zeker nuttig (om de redenen die je zelf al aan gaf). Deed ik eerst ook, ben er maar mee gestopt aangezien 9 van de 10 keer er toch geen gehoor aan gegeven werd...........

reply
0
R
Ro1671
Dec 07, 2003

me is drunk haaaaaaaaaaaahahhaa

[edit: sorry...., schaam me altijd diep zo`n dag erna ;)]

reply
0
B
Betamax
Dec 07, 2003

Aliens

reply
0
RM
Ricardo Mulder
Dec 07, 2003

Saving Private Ryan gelijk aan het begin, The Pianist, het einde van Schindler's list, The Green Mile.

reply
0
P
Pat
Dec 07, 2003

Beloved wrote: Titanic
Elke keer weer he, elke keer weer...

Ja, ook voor mij zo.

reply
0
JD
Johan van den D.
Dec 07, 2003

Rein Schaap wrote: John Q
Gisteren John Q gezien en deze hoort zeker in het rijtje thuis.

reply
0
TW
Tim Weisselberger
Dec 07, 2003

De Tweeling (om de meest recente op te noemen)

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Dec 07, 2003

Lex v/d Moolen wrote: The Green Mile :cry:

idem, vooral die Coffey

reply
0
R
rbrand
Dec 07, 2003

als geschiedenisliefhebber en Groot-Britannië liefhebber: Braveheart

reply
0
D
Daniel1974
Dec 07, 2003

Lion King, zeer emotionele film voor een tekenfilm. Maar The Green Mile, maar ook Shawshank Redemption, Schindlers List, A.I, Beautiful mind, Forrest Gump, Dead Peot Soceity, Good Will Hunting, Heaven & Earth en zeer zeker Failan (waarvan op IMDB door een bezoeker over wordt geschreven dat ze nog nooit eerder zo diep tot op het bot geraakt was als met deze film)

En erg waar ik een hele grote brok van in mijn keel kreeg dat was ook inderdaad Band Of Brothers, de beste TV uit de geschiedenis, en een ware homage aan de grote helden, onze bevrijders. Zeker dat eerste stuk van 80 min, op disc 6, met al die interviews. Wanneer er een verteld over zijn kleindochter die hem een keer vroeg "Granddad we you a hero in the war ?"Waarop hij antwoord ? "No but I had the privelidge to fight with heros. The real heroes are the people that we have left behind on the battlefield" Dat is indrukwekkend. Ik laat stukken uit deze serie graag zien wanneer ik lesgeef over de Tweede Wereldoorlog. Beter dan Saving Private Ryan, Escape From Sobibor of wat dan ook. dat is grotendeels toch te veel geschiedsvervalsing (zelds Schindlers List was dat tot op zekere hoogte) maar BOB is gebaseerd op interviews met de echte veteranen, en dat brengt de serie erg dicht bij de waarheid.

reply
0
D
Daniel1974
Dec 07, 2003

Lion King, zeer emotionele film voor een tekenfilm. Maar The Green Mile, maar ook Shawshank Redemption, Schindlers List, A.I, Beautiful mind, Forrest Gump, Dead Poet Soceity, Tweeling, Good Will Hunting, Heaven & Earth en zeer zeker Failan (waarvan op IMDB door een bezoeker over wordt geschreven dat ze nog nooit eerder zo diep tot op het bot geraakt was als met deze film)

En erg waar ik een hele grote brok van in mijn keel kreeg dat was ook inderdaad Band Of Brothers, de beste TV uit de geschiedenis, en een ware homage aan de grote helden, onze bevrijders. Zeker dat eerste stuk van 80 min, op disc 6, met al die interviews. Wanneer er een verteld over zijn kleindochter die hem een keer vroeg "Granddad we you a hero in the war ?"Waarop hij antwoord ? "No but I had the privelidge to fight with heros. The real heroes are the people that we have left behind on the battlefield" Dat is indrukwekkend. Ik laat stukken uit deze serie graag zien wanneer ik lesgeef over de Tweede Wereldoorlog. Beter dan Saving Private Ryan, Escape From Sobibor of wat dan ook. dat is grotendeels toch te veel geschiedsvervalsing (zelds Schindlers List was dat tot op zekere hoogte) maar BOB is gebaseerd op interviews met de echte veteranen, en dat brengt de serie erg dicht bij de waarheid.

reply
0
MP
Mike Philippens
Dec 07, 2003

Ik vind de openings- en slotscenes uit Saving Private Ryan behoorlijk emotioneel. Dus niet de strandscene, maar op de begraafplaats met de 'oude' Ryan.

En de slotscene uit 'Killing Fields' als Dith Pran en Sidney elkaar weer ontmoeten met op de achtergrond de muziek van John Lennon's Imagine. Doekje!

reply
0
R
rkrijger
Dec 07, 2003

Eerlijk is eerlijk, maar iedere keer als ik Sully terug zie komen op het kamertje van Boo, dan krijg ik een brok in mijn keel. En dat is *echt* waar!

:oops:

reply
0
W
Wazige
Dec 07, 2003

Nog bedankt voor de spoiler

Sorry, niet aan gedacht, heb hem al weggehaald, alleen jou quote staat er nu nog :(

reply
0
EV
Edwin V
Dec 08, 2003

De laatste 10 minuten van Grave of the Fireflies

reply
0
K
Kars
Dec 08, 2003

Ik vind The Elephant Man hier toch ook wel thuishoren.

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Dec 08, 2003

Forrest Gump vind ik emorioneel, dus niet alleen om te janken maar ook om te lachen. Niet super zielig, maar gewoon emotioneel. Heerlijke film

reply
0
JVH
Joost v.d. Ham
Dec 08, 2003

zonder twijfel "The Green Mile"

reply
0
A
Apocalypse
Dec 08, 2003

Mijn lijstje in onwillekeurige volgorde:

The Lion King
The Green Mile
Magnolia
LOTR trilogie
Terminator 2 (Het einde)

En natuurlijk het einde van se7en

reply
0
M
MKW
Dec 08, 2003

The Shawshank Redemption
Schindler's List
The Pianist
Forrest Gump
en natuurlijk Failan

reply
0
G
grindtegel
Dec 08, 2003

Grave of the Fireflies

reply
0
ID
Ingo Deswert
Dec 08, 2003

Nuovo Cinema Paradiso (Guiseppe Tornatore)

Zonder enige aarzeling voor mij de meest ontroerende film ooit.

reply
0
R
Rickje
Dec 08, 2003

Biccential man ofzo iets...vond het wel jammer dat iedereen dood ging :(
Forest Gump dat weten mensen wel

reply
0
T
tolpol
Dec 08, 2003

Grave of the Fireflies. Werkt onbeschaamd hard op je gevoel.

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Dec 08, 2003

Karsehole wrote: Ik vind The Elephant Man hier toch ook wel thuishoren.
Helemaal mee eens!
En E.T. ook wel een beetje.

reply
0
JS
Jibbe Stuijts
Dec 08, 2003

Romeo en Juliet
Moulin Rouge....

Monster's Ball
Legends of the Fall ( janken geblazen) :cry:

reply
0
R
Raymond187
Dec 09, 2003

een oudje

the Champ

:cry:

reply
0
MG
Martin de Goeij
Dec 09, 2003

Renny Collard wrote: Voor mij toch zeker the Champ! Ook the Green Mile en Terms of Endearment.
Idem 8) [img]http://smilies.sofrayt.com/%5E/i/bell.gif[/img] EN: Beaches [img]http://smilies.sofrayt.com/%5E/w/thumbs.gif[/img][img]http://smilies.sofrayt.com/%5E/r/nahaha.gif[/img]

reply
0
HW
Henk van der Weerdt
Dec 09, 2003

Film = Schindler's List

Animatie = Futurama S5_E02 - Jurassic Bark
en waarom:
[spoiler:9eb7f676e7]
Het einde is gewoon erg om te janken, de combinatie van het hondje van Fry en de muziek is gewoon echt emotioneel. Gelukkig ik niet alleen, maar zo'n beetje iedere Futurama/ Simpson fan :oops:
[/spoiler:9eb7f676e7]

reply
0
RB
Richard B.
Dec 09, 2003

henkje.doc wrote: Film = Schindler's List

en waarom:

D'r zijn meer afleveringen van Futurama waar ik een brok van in mijn keel krijg. Luck of the Fryrish is een goed voorbeeld [spoiler:27f8aee287], waarin Fry ontdekt dat zijn broertje zijn zoontje naar hem vernoemd heeft[/spoiler:27f8aee287] en Time Keeps on Slipping [spoiler:27f8aee287], waarin Fry de 'Leela I love you' schrijft met sterren, [/spoiler:27f8aee287]ook.

reply
0
T
twc02
Dec 09, 2003

Sweet November staat me bij als een emo film

maar soms krijg ik al n brok in de keel als ik naar de extra's kijk van LOTR :)

reply
0
HW
Henk van der Weerdt
Dec 09, 2003

"Richard Boon" wrote: [quote=henkje.doc]Film = Schindler's List

en waarom:

D'r zijn meer afleveringen van Futurama waar ik een brok van in mijn keel krijg. Luck of the Fryrish is een goed voorbeeld

Ik zeg: Dank je wel Simple Minds!! :) Dat is precies de juiste combinatie van beeld en muziek.

reply
0
R
Richard68
Dec 09, 2003

Matrix Revolutions.

Om te janken zo slecht. Ik was zeer zwaar teleurgesteld in de derde film. Dat maakte voor mij de hele trilogie kapot.

Dan nog een oudje.

Old Yeller.

reply
0
HW
Henk van der Weerdt
Dec 09, 2003

Richard68 wrote: Matrix Revolutions.

Om te janken zo slecht. Ik was zeer zwaar teleurgesteld in de derde film. Dat maakte voor mij de hele trilogie kapot.

Dan nog een oudje.

Old Yeller.

Ja als je het zo bekijkt; een van de meest teleurstellende eindes van een film trilogy.. de vraag is nu; kan het nog duurder en nog slechter??

reply
0
L
Loggie
Dec 10, 2003

Misschien is het beter om die andere thread hierbij te plaatsen aangezien er daar al geruime tijd geen posts meer geplaatst zijn.
Misschien kan een crew member dit regelen?

Overigens was E.T mijn eerste film met waterlanders.

reply
0
CV
Coen Vermeer
Dec 10, 2003

grave of the fireflies. Echt een ontroerende film. Ook vond ik de grot erg mooi.

reply
0
RP
Rob P.
Dec 11, 2003

tip: Standing in the shadows of motown..

reply
0
H
Headhunter
Dec 12, 2003

Vind "Blow" (met Johnny Depp) ook een erg sterke emotionele film, met name het einde.

reply
0
P
patrick1975
Dec 12, 2003

Het einde van Pay it Forward bracht ook wat emoties los...

reply
0
JS
Jibbe Stuijts
Dec 12, 2003

ik vergeet het einde van "Braveheart" ook niet zo snel meer !!!!!!!!!

reply
0
S
S_C_S_I
Dec 12, 2003

Nog niet vermeld:

Mr. Smith Goes To Washington: Smith valt flauw tijdens zijn toespraak
Dead Man Walking: laatste momenten van Sean Penn met familie

reply
0
F
Felix
Dec 12, 2003

De films die mij het meest emotioneel raken zijn films die op echte gebeurtenissen gebaseerd zijn zoals Schindler's List. Voor mij is er gevoelsmatig een duidelijk verschil wanneer iets verzonnen is, hoe goed het ook verfilmd is.

reply
0
HR
Huub de Ridder
Feb 25, 2005

Wat dachten we van:
The Pianist
Schindlers List

Oke het is uit een bepaald genre, maar toch!

reply
0
CTV
Cyrus the Virus
Feb 25, 2005

The Green Mile en Cast Away, als ie Wilson kwijtraakt. :cry:

reply
0
JB
Jordy van Buel
Feb 25, 2005

Eentje die zeker niet vergeten mag worden:
Philadelphia

Met Denzel Washington en (niet verassend) Tom Hanks

reply
0
TO
The Omen
Feb 25, 2005

Cyrus the Virus wrote: Cast Away, als ie Wilson kwijtraakt. :cry:

Ja, dat is zeker ontroerend :cry:

reply
0
P
Pietse
Feb 25, 2005

Life as a House

reply
0
DK
Dennis Kuijper
Feb 25, 2005

Degene die ik pas zag vond ik ook vrij emotioneel,namelijk:In the bedroom.

reply
0
C
Codswallop
Feb 26, 2005

Band of Brothers. De negende aflevering is werkelijk hartverscheurend. Vooral die blik van de jonge Amerikaanse soldaat die wordt omhelsd door de oude, Joodse man.

'Strike Zone', de korte film van de jonge regisseur Cameron Duncan, die op 18-jarige leeftijd stierf. Peter Jackson heeft hem als eerbetoon op als extra op de Extended Edition van The Return of the King gezet. Erg aangrijpend.

Sommigen scènes van The Godfather. [spoiler:1f45a67512]Het briljant geacteerde 'look how they messed with my boy' van Marlon Brando, nadat Sonny is doodgeschoten.[/spoiler:1f45a67512]

reply
0
P'W
Peter van 't Wout
Feb 26, 2005

The Green Mile :cry:

reply
0
MK
Maarten van Krimpen
Feb 26, 2005

Behalve films die hier al genoemd zijn, zoals Titanic en Magnolia, heb ik er ook nog eentje:

Where the Heart is
Prachtig.

Enne: Het einde van Una Giornata Particolare waar [spoiler:8c75159c10] Marcello Mastroianni wordt weggevoerd naar het kamp.[/spoiler:8c75159c10]

reply
0
H
Hankster
Feb 26, 2005

The Green Mile

Schindler's List

Forrest Gump

Philadelphia (pff .. wat speeld Tom Hanks eiglijk in veel van zulke film :P)

de scene dat Kevin Costner [spoiler:738707d43b]wordt opgepakt in Dances With Wolves en White Socks wordt neergeschoten[/spoiler:738707d43b]

Het einde van Amadeus

A Beautiful Mind

een tv-film genaamd The Last Dance .. ik kon er zelfs niks over vinden op imdb .. heeft mn ma ooit eens op video gekocht..

en uiteraard de laatste aflevering van Friends :cry: :wink:

en ik zag ooit eens als klein kind een Bette Midler film over twee vriendinnen waarvan er uiteindelijk [spoiler:738707d43b]1 overlijd[/spoiler:738707d43b] .. vond ik toen ook wel emotioneel :wink: [is het niet Beaches?]

Ik hoop altijd nog op een verfilming van het leven van Freddie Mercury .. ik vond het einde van Philadelphia al aangrijpend, het einde van die film zal al helemaal erg zijn; de grootste zanger van 70's en 80's, en begin 90 zoziek dat hij niks meer kon ..

reply
0
MK
Maarten van Krimpen
Feb 26, 2005

Laatste aflevering van Dawsons Creek :D

reply
0
CTV
Cyrus the Virus
Feb 26, 2005

En natuurlijk als de vader van Pimba doodgaat in The Lion King.

reply
0
T
TheGodfather
Feb 26, 2005

The Green Mile
Cast Away
Schindler`s List
Black Hawk Down [spoiler:a0357e156e]als die ene soldaat met een foto van z`n vrouw en kindje in de neergeschoten helikopter zit en ziet dat allemaal die Somalier`s op m afkomen :cry:[/spoiler:a0357e156e]
My Life Without Me

reply
0
MK
Maarten van Krimpen
Feb 26, 2005

Cyrus the Virus wrote: En natuurlijk als de vader van Pimba doodgaat in The Lion King.

Simba :wink:

reply
0
RB
Richard B.
Feb 26, 2005

Cyrus the Virus wrote: En natuurlijk als de vader van Pimba doodgaat in The Lion King.

HA! Ik heb me toen juist rotgelachen! (6)

Net goed. Had ie z'n mismaakte broertje maar niet zo naar moeten behandelen. :roll:

reply
0
CTV
Cyrus the Virus
Feb 26, 2005

Maarten van Krimpen wrote:

Simba :wink:

Ook goed. :lol:

Richard Boon wrote:

HA! Ik heb me toen juist rotgelachen! (6)

Net goed. Had ie z'n mismaakte broertje maar niet zo naar moeten behandelen. :roll:

Ja, ik noemde ook maar wat. Ik kan me die film amper meer herinneren, zo'n lange tijd terug dat ik die gezien heb (lees: toen hij in de bios was).

reply
0
TO
The Omen
Feb 26, 2005

Ja en ook in Jungle Book als Mowgli denkt dat Baloe dood is toch?!
En als in Toy Story, Buzz denkt dat hij door dat raampje kan vliegen in het huis van Sid, en als hij dat helemaal naar beneden valt, en dan ligt z'n arm er af. :cry:

reply
0
ZM
Zeeuws Meisje
Feb 26, 2005

"Terms of Endearment" is ook zo'n jankfilm, verschrikkelijk gewoon.

reply
0
S
superman
Feb 26, 2005

Als in Rocky 3 die trainer van Rocky overlijdt :cry:

reply
0
H
henthoven
Feb 26, 2005

Als je het mij vraagt is 'Of Mice and Men' toch wel de film die hier genoemd moet worden. Erg goede film, maar op het einde komt het toch wel behoorlijk aan.....

reply
0
Z
zetmoon
Feb 26, 2005

Titanic

reply
0
KH
Kees Hoekerd
Feb 26, 2005

Pimba :P lol

RFAD is ook redelijk dramatisch,ook al is het verdiende loon. :D

reply
0
S
startrek
Feb 28, 2005

Mijn all time fevourite emotionele film West Side Story.

De volgende films ook:
Moulin Rouge
Titanic
The Champ
Braveheart
It's a wonderful life.

en eingelijk nog veel meer

reply
0
LH
Lieneke de Haan
Feb 28, 2005

- The Green Mile
- Gladiator

reply
0
U
UncleJunior
Feb 28, 2005

Codswallop wrote: Band of Brothers. De negende aflevering is werkelijk hartverscheurend. Vooral die blik van de jonge Amerikaanse soldaat die wordt omhelsd door de oude, Joodse man.

'Strike Zone', de korte film van de jonge regisseur Cameron Duncan, die op 18-jarige leeftijd stierf. Peter Jackson heeft hem als eerbetoon op als extra op de Extended Edition van The Return of the King gezet. Erg aangrijpend.

Sommigen scènes van The Godfather. [spoiler:a0b8b5436a]Het briljant geacteerde 'look how they messed with my boy' van Marlon Brando, nadat Sonny is doodgeschoten.[/spoiler:a0b8b5436a]

Sorry, noem me een mierenneuker maar ik kan foutjes bij the Godfather niet aanzien. :roll: 8)

[spoiler:a0b8b5436a]"Look how they massacred my boy" [/spoiler:a0b8b5436a] Overigens geweldig acteerwerk van Brando. Ik kreeg kippenvel toen [spoiler:a0b8b5436a]Hagen aan de Don vertelde dat Sonny was neergeschoten.[/spoiler:a0b8b5436a]

Andere zeer emotionele films;

Philadelphia
The lord of the Rings - The return of the king. (m'n vriendin heeft me uitgelachen omdat ik bij de slotscene de tranen in m'n ogen had staan. :lol: )
Schindlers List.
[spoiler:a0b8b5436a]Oskar Schindler: I could have got more out. I could have got more. I don't know. If I'd just... I could have got more.
Itzhak Stern: Oskar, there are eleven hundred people who are alive because of you. Look at them.
Oskar Schindler: If I'd made more money... I threw away so much money. You have no idea. If I'd just...
Itzhak Stern: There will be generations because of what you did.
Oskar Schindler: I didn't do enough!
Itzhak Stern: You did so much.
[Schindler looks at his car]
Oskar Schindler: This car. Goeth would have bought this car. Why did I keep the car? Ten people right there. Ten people. Ten more people.
[removing Nazi pin from lapel]
Oskar Schindler: This pin. Two people. This is gold. Two more people. He would have given me two for it, at least one. One more person. A person, Stern. For this.
[sobbing]
Oskar Schindler: I could have gotten one more person... and I didn't! And I... I didn't! [/spoiler:a0b8b5436a]

reply
0
T
TheGodfather
Feb 28, 2005

UncleJunior wrote:
Codswallop wrote: Band of Brothers. De negende aflevering is werkelijk hartverscheurend. Vooral die blik van de jonge Amerikaanse soldaat die wordt omhelsd door de oude, Joodse man.

Sommigen scènes van The Godfather. [spoiler:5e36f2151c]Het briljant geacteerde 'look how they messed with my boy' van Marlon Brando, nadat Sonny is doodgeschoten.[/spoiler:5e36f2151c]

Sorry, noem me een mierenneuker maar ik kan foutjes bij the Godfather niet aanzien. :roll: 8)

[spoiler:5e36f2151c]"Look how they massacred my boy" [/spoiler:5e36f2151c]

wat is daar fout aan dan??

reply
0
MS
Martin Stanneveld
Feb 28, 2005

TheGodfather wrote:
UncleJunior wrote: [quote=Codswallop]Band of Brothers. De negende aflevering is werkelijk hartverscheurend. Vooral die blik van de jonge Amerikaanse soldaat die wordt omhelsd door de oude, Joodse man.

Sommigen scènes van The Godfather. [spoiler:49af5e7f7e]Het briljant geacteerde 'look how they messed with my boy' van Marlon Brando, nadat Sonny is doodgeschoten.[/spoiler:49af5e7f7e]

[spoiler:49af5e7f7e]"Look how they massacred my boy" [/spoiler:49af5e7f7e]

wat is daar fout aan dan??[/quote]

De spoiler van Codswallop :wink:

reply
0
E
Emporio
Feb 28, 2005

la vita e bella

reply
0
SB
Stevie B
Feb 28, 2005

Sweet november

reply
0
R
Richard68
Feb 28, 2005

Matrix Revolutions.

Ik ben nog nooit zo geëmotioneerd de bioscoop uitgelopen.

God wat was ik toen kwaad en zwaar teleurgesteld in die draak van een film.

reply
0
N
nova6666
Feb 28, 2005

The Bridge Of Madison County,een echte huilfilm voor veel vrouwen (en mannen). Ik vind zelf 21Gramms en Big Fish mooie ontroerende films.
Of Mice And Men, Saving Private Ryan(einde) en Monster deden het ook aardig goed bij mij!

reply
0
H
hare
Feb 28, 2005

Om er ff een paar op te noemen:

Moulin Rouge!
Return of the King
Oldboy
Hotaru no Haka
Ikiru
Ballad of a Soldier
Ladri di Biciclette
One Flew over the Cuckoo's Nest
It's a Wonderful Life
To Kill a Mockingbird
Se7en
Leon
La Vita e Bella
On the Waterfront
Dogville
Wild Strawberries
Straw Dogs
Do the Right Thing
Once Were Warriors
Fucking Amal
Christmas in August
Umberto D.
Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom

Ach ja, ben een gevoelige jongen he :)

reply
0
P
PCMSCHOUTEN
Mar 01, 2005

What dreams may come
Titanic
saving private ryan
devils advocate (zelfmoord scene)
Seven
Gladiator (einde film)
21 grams

reply
0
O
ofnoavail
Mar 01, 2005

Cast away
The Pianist
Schindlers List
Band of Brothers

en nog niet genoemd:

The perfect storm

reply
0
RK
Ron kars
Mar 01, 2005

Band of Brothers

reply
0
AD
A Duck
Mar 01, 2005

ARMAGEDDON

:( :( :( :( :(

reply
0
S
Skelter
Mar 01, 2005

it's a wonderful life toch wel

reply
0
MD
Marco Dubbeldam
Mar 01, 2005

Voor mij zijn het deze zo'n beetje:

-La vita E bella
-Cast Away
-The Green Mile
-Philadelphia
-One flew over the cuckoo's nest (het einde)
-Blow (ook het einde)
-Band of brothers
-Schindler's List
-The Pianist

Beetje 'standaard' lijstje dus :wink:

reply
0
B
b_cru
Mar 02, 2005

Dit is mijn lijstje in willekeurige volgorde:
- The Green Mile
- Philadelphia
- Band of brothers
- In the name of the father
- Warriors
- Good morning Vietnam

reply
0
CP
Coen P.
Mar 02, 2005

ok, komen ze:

- about schmidt
- big fish
- straight story
- saving pvt. Ryan
- Taegukgi
- House of sand and fog

zijn films waar ik wel een klein traantje heb moeten wegpinken :oops:

gr Coen

reply
0
K
Kars
Mar 02, 2005

Traantjes wegpinken doe ik niet vaak, maar de volgende films wisten me wel te raken:

The Elephant Man
Dancer in the Dark
Short Cuts
Amadeus (echt alle mogelijke emoties, prachtig)
Schindler's List (ik weet dat Spielberg weer hard aan het manipuleren is, maar bij deze film krijgt hij me toch elke keer weer te pakken :))
Magnolia
Idioterne

reply
0
A
Aldarion
Mar 02, 2005

Crossroads is ook erg emotioneel. Haha.

reply
0
M
MGdutch
Mar 02, 2005

Klein lijstje;

-Big Fish
-The Green Mile
-The Straight Story
-The Green Mile
-Band of Brothers.

reply
0
Y
yvesdupois
Mar 02, 2005

Million Dollar Baby!!! the Champ !! bij braveheart hield ik het ook al niet droog. Cheez ik begin aan mezelf te twijfelen. :? :(

reply
0
CP
Coen P.
Mar 02, 2005

Kars wrote: Traantjes wegpinken doe ik niet vaak, maar de volgende films wisten me wel te raken:

The Elephant Man
Dancer in the Dark
Short Cuts
Amadeus (echt alle mogelijke emoties, prachtig)
Schindler's List (ik weet dat Spielberg weer hard aan het manipuleren is, maar bij deze film krijgt hij me toch elke keer weer te pakken :))
Magnolia
Idioterne

niet echt traantje wegpinken, maar dat je de tranen voelt branden!

magnolia is idd een goede die was ik vergeten.
evenals eternal sunshine on the spotless mind

gr Coen

reply
0
A
Anonymous
Mar 02, 2005

Titanic
Armageddon

reply
0
F
Feyeroen
Mar 02, 2005

Richard68 wrote: Matrix Revolutions.

Ik ben nog nooit zo geëmotioneerd de bioscoop uitgelopen.

God wat was ik toen kwaad en zwaar teleurgesteld in die draak van een film.

Daar kan ik helemaal over mee praten :cry:

Verder films waarbij ik ECHT geëmotioneerd raakte was zoals velen:

The green mile
Vanilla sky (op het dak, eindscene)
American Beauty

reply
0
R
rkrijger
Mar 03, 2005

Schindler's List, Forrest Gump, Philedelphia...

Ook hier weer te veel "open deuren" vind ik. Maar goed, we kunnen niet allemaal orgineel zijn.

Wel, dit is wat het eerst in mij opkomt:

Sully als hij Boo terugziet nadat de deur gerepareerd is.
Moet bijna nog steeds elke keer weer huilen...
Echt waar!

reply
0
C
Caledonians
Mar 03, 2005

Voor mij zijn dat deze:

- Eternal Sunshine Of The Spotless Mind
- Big Fish
- La Vita E Bella
- Cinema Paradiso
- Schindler's List
- Magnolia

En ik zal er nog wel een paar vergeten...

reply
0
C
Cstheone
Mar 17, 2005

The Cure

reply
0
KH
Kees Hoekerd
Mar 17, 2005

-Gladiator
-Braveheart
-True Crime
-Schindlers list

toch ook zeer ontroerende films,ik kan me niet herinneren dat ik ooit een traan gelaten heb,zeer spijtig,maar je hebt van zulk soort films altijd wel een raar gevoel na het zien. :wink:

reply
0
B
Berlips
Mar 17, 2005

Vroeger als klein jongetje moest ik huilen bij de film 'Frank & Frey'. Zelfs als ik de casettebandjes, in mijn walkman, luisterde. 'Frank & Frey' dus!!!

reply
0
F
Fafa
Mar 17, 2005

Wat recente films die me zo binnen schieten:

La Meglio Gioventu
Million Dollar Baby
Mar Adentro

reply
0
M
MKW
Mar 17, 2005

Failan

reply
0
R
rene81
Mar 17, 2005

Shawshank Redemption
The Pianist
Schindlers list
Big Fish
Green Mile

Er zijn er zoveel, maar dit is wat ik me nu kan bedenken.. :lol:

reply
0
MK
Maarten van Krimpen
Mar 17, 2005

Una Giornata Particolare, het einde.

reply
0
W
Worm
Mar 17, 2005

Bambi en The Lion King, al is dat wel al heel lang geleden hoor. Heb ze al lang niet meer gezien. Ik vraag me af hoe ik er nu op reageer. :roll:

reply
0
MVH
Marcel v/d H.
Mar 17, 2005

Heb net Million Dollar Baby gekeken en die past ook wel in dit toppic.

reply
0
FB
Frank Bedijn
Mar 17, 2005

Waar ik van leeg liep: Als je begrijpt wat ik bedoel :wink:

reply
0
H
Hotse
Mar 17, 2005

-oops foutje :oops: -

reply
0
H
Hotse
Mar 17, 2005

nog niet gezien (maar misschien wel over het hoofd gezien):

- ice age [spoiler:59adca2805]als sid en manny het kindje terugbrengen bij de mensen[/spoiler:59adca2805]
- road to perdition [spoiler:59adca2805]als tom hanks toch nog neergeschoten wordt[/spoiler:59adca2805]

en natuurlijk 'vroeger' bij disneyfilms als Frank en Frey en Bambi :oops:

reply
0
S
sliver
Mar 19, 2005

vroeger bambi en the lion king, kan nu ik wat ouder ben alleen 'the cure' noemen (die over het aidspatientje en zn vriend die heel naief op zoek gaan naar een huis tuin en keuken medicijn voor zijn ziekte).Erg sterk wel.

reply
0
H
Hotse
Mar 20, 2005

is Saving Private Ryan al genoemd?

reply
0
M
marcok
Mar 23, 2005

Ik mist nog effe een traantje weg pikken bij The last samurai.

Weet niet of meer mensen dat ook hadden maar ik wel.

en the green mile.

reply
0
F
FredKroket
May 18, 2005

Forrest Gump --> [spoiler:a0a3dc3edf] Als die debiele randaap (sorry weet zijn naam niet meer) zegt dat hij graag jenny's boyfriend wilde zijn... zooo zielig!! [/spoiler:a0a3dc3edf]

reply
0
RK
Rob van Kempen
May 18, 2005

FredKroket wrote: Forrest Gump -->[spoiler]...die debiele randaap (sorry weet zijn naam niet meer) ... [spoiler]
Noem je iedereen waarvan je de naam niet kent, een debiele randaap? Lekker dan... :evil:

Bovendien heet de hoofdrolspeler van de film Forrest Gump Forrest Gump. dûh! :lol:

reply
0
DF
Duco Feenstra
May 18, 2005

Weet niet of-ie al genoemd is, maar voor mij is dat: Leaving Las Vegas met Nicolas Cage en Elizabeth Shue

reply
0
MZ
Martin Z.
May 18, 2005

The Green Mile
Gladiator
Braveheart
The Butterfly Effect
Rain Man

reply
0
L
LienVanDenSteen
May 18, 2005

Dancer in the dark

reply
0
K
kleine26
May 18, 2005

Ik ben wat dat betreft wel een echte jankerd bij films. Maar bij deze vooral.

The notebook
Lord of the Rings; Return of the king (op het eind)
Pearl Harbor
Romeo and Juliet
Pay it forward
Spider-man 2

reply
0
F
FredKroket
May 18, 2005

Rob van Kempen wrote:
FredKroket wrote: Forrest Gump -->[spoiler]...die debiele randaap (sorry weet zijn naam niet meer) ... [spoiler]
Noem je iedereen waarvan je de naam niet kent, een debiele randaap? Lekker dan... :evil:

Bovendien heet de hoofdrolspeler van de film Forrest Gump Forrest Gump. dûh! :lol:

:oops:

reply
0
*
*NERAZZURRI*
May 18, 2005

- Eternal Sunshine Of The Spotless Mind
- The Green Mile

reply
0
R
rene81
May 18, 2005

Een aantal die al vaker genoemd zijn :

The Green Mile
The Pianist
Schindler's List
The Shawshank Redemption
Eternal Sunshine of the Spotless Mind

en dan ook Band of Brothers, waar ik persoonlijk ...
[spoiler:3fe85ae406]het stuk in de kerk / klooster waar je alle 'gevallen' soldaten te zien krijgt, die als het ware verdwijen... maar idd ook het einde van de serie[/spoiler:3fe85ae406]

als laatste (weet niet of het genoemd is) het stukkie uit Ice Age

[spoiler:3fe85ae406]waar ze in de grot zijn en Manny zijn 'gezin' ziet... [/spoiler:3fe85ae406]
heel anders als alle andere genoemde films, maar wel emotioneel moment!

reply
0
K
koningkiel
May 18, 2005

bambi :lol:

reply
0
CTV
Cyrus the Virus
May 19, 2005

Ladder 49, dat einde!
En natuurlijk de eerder genoemde films als The Green Mile etc. En Cast Away vind ik ook zielig (met Wilson enzo).

reply
0
CT
Chiau T.
May 19, 2005

Titanic... hm, nee toch niet. :)

- Braveheart
- Band of Brothers
- The Green Mile

reply
0
JL
Joris van Laarhoven
May 19, 2005

The green mile, A beautiful mind, Schindler's List, Return of the king e.a.; allemaal ontroerende films, dat klopt.

Maar...er is maar één film waarbij ik, een gezonde jongen van 18, vanaf 30 minuten in de film meerdere malen, bijna onophoudelijk moest huilen. Toen de film was afgelopen besefte ik wat ik gezien had. Toen ging ik maar even hardop zitten janken. Als ik nu nog naar het hoesje kijk of ergens anders de twee gezichtjes zie, krijg ik het weer moeilijk.

De film? Grave of the Fireflies / Hotaru nu haka, een tekenfilm (ja, een tekenfilm) uit 1988. Veel echter worden films niet ("Maar het was toch een tekenfilm." -"Inderdaad").

Vergeet manipulatief sentiment als The green mile en A beautiful mind. This is the real deal. Ook kwalitatief een aardige film --> Nummer 6 in mijn Top 20.

Allemaal kijken! (€17,99 op www.boudisque.nl)

reply
0
B
Betamax
May 19, 2005

E.T

reply
0
CT
Chris Taylor
May 19, 2005

Cyrus the Virus wrote: Ladder 49, dat einde!
En natuurlijk de eerder genoemde films als The Green Mile etc. En Cast Away vind ik ook zielig (met Wilson enzo).

ladder 49?? geef mij backdraft maar. [spoiler:ce404d86f7]in die ambulance, waar william baldwin de hand vastohudt van zijn broer, de echte brandweerman...die zegt dan: I'm tired of always hearing that siren[/spoiler:ce404d86f7] damn das echt een emotionele scene. ook de begrafenis daarna....kippenvel!!!

reply
0
O
Orie
May 19, 2005

ff een lijstje (die nu ff in me op komen) :cry:

The Champ (1979)
Smaak van het water(1982)
De tweeling (2002)
Blood in bloot out (1993)
Voices (1979)
He Babe (1980)
Son de mar (2001)
Bitter moon (1992)
Kramer vs Kramer (1979)
Bobby Deerfield (1977)

reply
0
A
Aldarion
May 27, 2005

The Shawshank Redemption.

reply
0
J
Jaap22
May 27, 2005

Schindler's List
The Elephant Man
The Green Mile
In America
The Straight Story
Lost in Translation

maar met stip op nummer 1: Life as a House

reply
0
MS
Martin Stanneveld
May 27, 2005

The Green mile, de enige film tot nu toe die een traan bij mij heeft weten los te trekken :o )

reply
0
DVC
Don Vito Corleone
May 27, 2005

The Lion King

reply
0
O
olrik
May 27, 2005

Titanic :cry:

reply
0
Z
zetmoon
May 28, 2005

Titanic

reply
0
RK
Roy K.
May 28, 2005

Voor mij waren het toch echt films van Kitano Takeshi:
- Kikujiro
- Hana-Bi
Maar vooral naar de bovenstaande titel viel ik toch echt effe :?

reply
0
E
Esteban
May 28, 2005

Jaap22 wrote:
maar met stip op nummer 1: Life as a House

Eindelijk iemand die 'Life as a House', de godvergeten film met Kevin Kline vermeld. Ik moet eerlijk zeggen dat het zowat de laatste film was, waar ik moeite had.

reply
0
JS
Jibbe Stuijts
May 31, 2005

The bridges of Maddison county
Million Dollar Baby

reply
0
T
Tukkerfilmfreak
May 31, 2005

Vind t eind van finding neverland ook behoorlijk emotioneel.

reply
0
S
skschino
May 31, 2005

ff denken
i am sam, wanneer hij zich gaat opsluiten in zijn kamer en wanneer hij in court is als hij het wilt opgeven

American history X, wanneer die gast uit de douche komt en zijn hand op zijn tatoo legt

pay it forward mooi einde

reply
0
B
Bravestarr
May 31, 2005

The lion king
Armageddon
Revenge of the Sith (order 66)

reply
0
S
startrek
May 31, 2005

Patch Adams met Robin Williams en Kramer VS Kramer

En inderdaad Star Wars 3 Revenge of the Sith. Order 66 en Padme

reply
0
P
patteken
Jun 01, 2005

- Magnolia (vooral op het einde waar Tom Cruise zich overstijgt)

- Manneken Pis

- I Am Sam

- Dancer In The Dark

reply
0
H
Herjan
Jun 02, 2005

startrek wrote: Patch Adams met Robin Williams

[emo-verhaal]Deze zag ik ooit in de bus terug naar huis toen ik net 2 weken gewerkt had in een weeshuis in Roemenië. Dán is ie echt super emotioneel! We (ik leidde destijds een groep van zo'n twintig 16-20 jarigen) hadden namelijk net 2 weken lang geprobeerd die weesjes te laten spelen, lachen enz. Dus Patch Adams was wat dat betreft erg herkenbaar. Geld cq. medicijnen is/zijn niet altijd de oplossing. Een beetje plezier, humor, levensvreugde is veel belangrijker![/emo-verhaal]

reply
0
MJ
Mark de Jong
Jun 02, 2005

Ijzeren Reus mag van mij ook tot een emotionele film worden benoemd.

reply
0
BG
Bart G.
Jun 02, 2005

- L'Ourse
- Remember the Titans

- Ray [spoiler:160bdfcac6]met die flash-backs over zijn broertje George[/spoiler:160bdfcac6]

reply
0
DR
Daniël R.
Jun 02, 2005

Te veel om op te noemen...
Kan er wel dertig op noemen, maar dan vergeet ik er nog een hele reeks.
Genre maakt dat niet veel uit.

reply
0
GF
graafschap fan
Jun 02, 2005

Shindlers List

reply
0
L
LJ
Jun 05, 2005

Een aantal films raken mij emotioneel echter voor mij is Watership Down nog steeds de film waar ik emotioneel van wordt. Zelfs na ongeveer 20 jaar dat ik deze film voor het eerst zag (op school) kan ik deze film niet kijken zonder geraakt te worden.

reply
0
F
frisovangent
Jun 05, 2005

- The elephant man
- Schindler's list
- The pianist

reply
0
T
TheGodfather
Jun 05, 2005

Gisteren en vandaag La Meglio Gioventu gezien en daarin had ik toch ook verschillende keren last van tranende ogen :cry:
prachtig meesterwerk :D

reply
0
J
jasmijn
ben zo nie aan triestige films maar dit zijn wel een paar goeie die ik liggen heb
May 03, 2010

-hachi (prachtige hartenbreker!)
-troy
-disney pixar's up is ook best mooi in elkaar gestoken
-the pianist
-the green mile
-la vita e bella
-he was a quit man
-ben X
-american history X
-gladiator
-mr deeds
-titanic
-armageddon
-deep impact

reply
0
J
Jaded
May 03, 2010

Hachiko.

reply
0
C
chev
May 03, 2010

Marly and me de laatste wat dat betreft.
Veelal met honden en toen ik 12 was ET.

reply
0
RG
Richard G
May 03, 2010

De absoluut grootste tranentrekkers zijn Schindler's List en It's A Wonderful Life voor mij.

reply
0
J
Juvefan
May 03, 2010

Door wat ik heb meegemaakt is het Komt Een Vrouw Bij De Dokter voor mij. Verder vroeger als kind een beetje The Lion King. ;)

reply
0
RW
Roger Weerts
May 03, 2010

Juvefan;1698467 wrote: Door wat ik heb meegemaakt is het Komt Een Vrouw Bij De Dokter voor mij. Verder vroeger als kind een beetje The Lion King. ;)

Met alle respect kon deze mij geen enkele keer een brok in m'n keel bezorgen.
En ik ben zeker geen vent met een hart van steen, en heb helaas ook al heel veel op dit gebied moeten meemaken, en ook heel dichtbij.

reply
0
MH
Mr. Humphries
May 04, 2010

Roger Weerts;1698688 wrote: Met alle respect kon deze mij geen enkele keer een brok in m'n keel bezorgen.
En ik ben zeker geen vent met een hart van steen, en heb helaas ook al heel veel op dit gebied moeten meemaken, en ook heel dichtbij.

Me neither, de film is totaal niet realistisch in beeld gebracht. Het leek bijna mooi om met kanker te sterven als je het ff niet ziet zitten.

reply
0
JD
Jeroen D
May 04, 2010

The Shawshank Redemption
The Green Mile

reply
0
B
black_sabat
May 03, 2010

The Green Mile.

reply
0
MH
Mr. Humphries
May 03, 2010

the jacket

reply
0
VC
vince curtin
May 03, 2010

Once

Vince.

reply
0
R
ricardopasha
May 03, 2010

Schindlers list. Enige film ooit waarin ik een traantje heb laten vallen...

reply
0
FL
Filmfan Leroy
May 03, 2010

Schindlers list. Enige film ooit waarin ik een traantje heb laten vallen...

Komt morgen volgens mij op tv of overmorgen, ik ben benieuwd! Heb er zin in ;)

reply
0
PV
Pieter V
May 03, 2010

Filmfan Leroy;1698685 wrote: Komt morgen volgens mij op tv of overmorgen, ik ben benieuwd! Heb er zin in ;)

Klopt. En Der Untergang komt er al 3 jaar achter elkaar alweer op.

reply
0
C
Chelsea
May 05, 2010

The Greenmile
Set it off

reply
0
P
pi2
Oct 31, 2010

Forrest Gump, het eerste anderhalf uur lig ik helemaal dubbel met tranen in mijn ogen en dan komt het stuk aan het einde van de film waarop hij bij de boom staat, waar zijn vrouw onder ligt begraven, en verteld hoe goed hun zoontje het op school doet. Op het moment dat hij breekt krijg ik altijd een brok in mijn keel....

reply
0
J
Jethro
Oct 31, 2010

Shi mian mai fu, the Deer hunter en Eternal sunshine of the spotless mind.

reply
0
DG
Dan G.
Oct 31, 2010

Armageddon. 'Were hit!', 'That man is not a salesman' etc. Lekker janken altijd.

Maar ook het einde van Best of the Best doet het goed.

reply
0
MM
Montu Maniac
Jun 29, 2015

E.T.

reply
0
MH
Marcel Hoeve
Jul 03, 2015

Million Dollar Baby vond ik zeer aangrijpend, en meer recent: The Fault In Our Stars

reply
0
L
Loader
Jul 03, 2015

Grave Of Fireflies.....

reply
0
PR
Pieter R.
Jul 03, 2015

Als je emotioneel niet alleen vertaalt met 'verdrietig', dan vind ik The Tree of Life ook ontzettend goed.
De beelden over het onstaan van het heelal/de aarde icm het Lacrimosa. Het stuk met de Funeral March, en ook Smetana Má Vlast Vltava (The Moldau River)

Dan heb ik het dus over het gebruik van de beelden icm de muziek. Maar ook bijv. het verbeelden van een geboorte door een kinderkamer onder water te laten zien en een kind dat door de deur naar buiten zwemt.
Lastig uit te leggen allemaal als je het niet gezien hebt.
Voor mij speelt dan ook nog het christelijke aspect mee van het verhaal (maar dat zullen sommigen niets vinden)

Heb het ook nooit meegemaakt dat bij de BR een briefje zat met de mededeling om de versterker vooral niet te zacht te zetten. Moet je echt naar luisteren, want de geluiden en de muziek liften de film echt naar een hoger niveau.

reply
0
PR
Pieter R.
Jul 03, 2015

I am Sam. Het moment dat de dochter vraagt aan haar vader of God hem zo gemaakt heeft of dat het een ongelukje was en hij niet snapt wat ze bedoelt. Of niet wil snappen. En dat de dochter niet wil leren omdat ze dan slimmer wordt dan haar vader ("Ik wil het niet kunnen als jij het niet kan".

Sowieso een glansrol van Penn zonder overacting (nou ja, misschien iets)

Overigens in dezelfde film ook het moment dat de kinderbescherming aan de dochter vraagt dat ze toch het er wel mee eens is dat haar vader haar niet kan geven wat ze nodig heeft en ze na lang zwijgen zegt: "all you need is love' .. Sam is een waanzinnig Beatles-fan.

reply
0
PR
Pastichio Rocker
Jul 04, 2015

Platoon

reply
0