Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Film Discussies
R
Ro1671
And Bruce Willis (Pulp Fiction)
Dec 11, 2003

He Even een vraagje die ik niet zo 1 - 2 - 3 beantwoord kon krijgen... Waarom staat bij pulp fiction op de poster en tijdens de film bruce willis apart vermeld: John Travolta Samuel L. Jackson bla bla and Bruce Willis Iemand idee?

B
Beschuitfluiter
Dec 11, 2003

omdat dat de eerste film sinds een hele lange tijd voor Willis was...

beetje extra aandacht voor zijn rentree gok ik...

reply
0
R
Ro1671
Dec 11, 2003

nee is niet waar..
hij heeft er 2 in gemaakt voor pulp in hetzelfde jaar (1994)

reply
0
P
pavko
Dec 11, 2003

Beschuitfluiter wrote: omdat dat de eerste film sinds een hele lange tijd voor Willis was...

beetje extra aandacht voor zijn rentree gok ik...

U mag niet meer gokken.....
In 1994 zat Bruce Willis al zo'n beetje aan de top van zijn roem. Het is in films niet geheel ogebruikelijk om bij de openingscredits en of Poster de naam van de "grootste ster" tot het laatst te bewaren (als uitsmijter zeg maar)

reply
0
R
Ro1671
Dec 11, 2003

Dat had ik ook al overwogen, pavko maar Samuel L. Jackson en John Travolta zijn toch van hetzelfde caliber?

reply
0
S
synoise
Dec 11, 2003

omdat het zo afgesproken was met QT

of omdat QT niet het publiek wilde lokken dat normaal naar een Bruce Willis film gaat (het was dan ook geen aktiefilm)

reply
0
PH
PJ van der Holst
Dec 11, 2003

Rogier W. wrote: Dat had ik ook al overwogen, pavko maar Samuel L. Jackson en John Travolta zijn toch van hetzelfde caliber?

Nou, op dat moment was John Travolta meer bekend in de videotheek dan de bioscoop, en Samuel L Jackson had ook geen toprollen gespeeld, hij was meer een kleine bijrolacteur. Beide hebben aan PF veel van hun latere roem te danken.

reply
0
J
JFC_
Dec 11, 2003

Ik dacht juist dat het de come-back van JT was.

reply
0
RB
Richard B.
Dec 11, 2003

JFC_ wrote: Ik dacht juist dat het de come-back van JT was.

Klopt. Na de Look who's talking-films was zijn carriere flink in het slop geraakt. Met PF was ie in een klap weer een 'hot item'. 't was eigenlijk een van de meest spectaculaire come-backs in de filmgeschiedenis.

reply
0
GJA
Geert Jan Alsem
Dec 11, 2003

De "and ..." in de credits wordt vaak gebruikt als een grote ster meespeelt terwijl hij niet de hoofdrol heeft.

reply
0
RP
Rob P.
Dec 11, 2003

Rinkelbeer wrote: De "and ..." in de credits wordt vaak gebruikt als een grote ster meespeelt terwijl hij niet de hoofdrol heeft.

idd. Ook wel bekend is "Introducing" bij de lansering van een nieuwe ster..
Trouwens bij kill bill doet ie hetzelfde met Sonny Chiba..maargoed..

reply
0
TA
Tom van Abeelen
Dec 16, 2003

Bruce Willis was denk ik gewoon de bekendste acteur in de film want zoals al eerde vermeld was Samuel Jackson nog bezig zijn carriere op te bouwen en Travolta was alleen nog maar bekend van video films. Maar ja misschien is dit ook niet want QT houdt altijd wel van iets apartere dingen

reply
0
R
Ro1671
Dec 16, 2003

Tom van Abeelen wrote: Maar ja misschien is dit ook niet want QT houdt altijd wel van iets apartere dingen

vandaar ook mijn vraag ;)

het is nu bij iedereen gissen

reply
0
F
Felix
Dec 17, 2003

Richard Boon wrote: Na de Look who's talking-films was zijn carriere flink in het slop geraakt. Met PF was ie in een klap weer een 'hot item'. 't was eigenlijk een van de meest spectaculaire come-backs in de filmgeschiedenis.

Travolta kan wel weer zo'n film gebruiken want ik heb het gevoel dat het weer hard bergafwaards gaat.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Dec 18, 2003

Een acteur/actrice kan hiervoor kiezen.
Er kan ook voor worden gekozen om de naam op de poster te onderstrepen of de naam te omlijnen (gebeurde vroeger vaak).
even wat voorbeelden:
And Bruce Willis (waar nu op gedoeld wordt)
Bruce Willis
And Bruce Willis as Butch (de naam met daarachter de naam van de rol die hij/zij speelt)

Deze dingen kan de acteur/actrice eisen in het contract dat wordt afgesloten.

Raar maar Waar

reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Dec 19, 2003

theThinWhiteDuke wrote: Een acteur/actrice kan hiervoor kiezen.
Er kan ook voor worden gekozen om de naam op de poster te onderstrepen of de naam te omlijnen (gebeurde vroeger vaak).
even wat voorbeelden:
Bruce Willis
And Bruce Willis as Butch (de naam met daarachter de naam van de rol die hij/zij speelt)

Raar maar Waar

Er kan ook contractueel vastgelegd zijn dat de naam van een acteur boven de titel van de film (op de poster) of voor de titel van de film (op het witte doek) te zien is...

Ach ja, kleine moeite om een acteur te vriend te houden toch?

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Dec 19, 2003

PietM wrote:
theThinWhiteDuke wrote: Een acteur/actrice kan hiervoor kiezen.
even wat voorbeelden:
Bruce Willis

Raar maar Waar

Er kan ook contractueel vastgelegd zijn dat de naam van een acteur boven de titel van de film (op de poster) of voor de titel van de film (op het witte doek) te zien is...

Ach ja, kleine moeite om een acteur te vriend te houden toch?

Klopt ook.
Is vaak rellen wiens naam als 1e vermeld wordt als er 2 grote namen zijn.

Let trouwens ook eens op de posters van alle Tom Cruise films van de laatste pak em beet 10 jaar: iedere keer tzelfde: zijn grote kop prominent aanwezig.
Zet op de poster van Vanilla Sky Jerry Maguire, en niemand die t verschil merkt.....ego tripper....

reply
0