Beste leden,
Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.
Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.
Hopelijk tot snel!
Met vriendelijke groet,
Rogier
AllesOverFilm Forum
Film Discussies
SM
Steve Muller
Steve Muller
Wat was je ergste schrikmoment
Dec 12, 2003
Net toevallig de special edition van Independance day gekeken en mijn vriendin schrok weer heel erg toen het hoofd van een Alien openspleet op de operatietafel :shock: Wat zijn jullie ergste schrikmomenten geweest bij een film?
Dec 12, 2003
Net toevallig de special edition van Independance day gekeken en mijn vriendin schrok weer heel erg toen het hoofd van een Alien openspleet op de operatietafel :shock: Wat zijn jullie ergste schrikmomenten geweest bij een film?
J
JFC_
JFC_
Dec 12, 2003
Ik kan mij nog heel goed herinneren dat ik een jaar of zes geleden de VHS serie van Alien (ja dat moest toen nog op cassette) van een vriend geleend had.
En omdat ik met gekneusde enkelbanden thuis zat, lag ik lekker languit op de bank gestrekt om deze te bekijken.
En tijdens die scene in Alien waarin die alien uit het lichaam kwam van dat crewmember en zoek was in de (operatie)kamer, sprong juist mijn konijn vanaf de grond op mijn borst gesprongen!
Je kunt je voorstellen dat mijn hart in mijn strot zat!
Kolere, wat ben ik toen geschrokken zeg!
Ik kan mij nog heel goed herinneren dat ik een jaar of zes geleden de VHS serie van Alien (ja dat moest toen nog op cassette) van een vriend geleend had.
En omdat ik met gekneusde enkelbanden thuis zat, lag ik lekker languit op de bank gestrekt om deze te bekijken.
En tijdens die scene in Alien waarin die alien uit het lichaam kwam van dat crewmember en zoek was in de (operatie)kamer, sprong juist mijn konijn vanaf de grond op mijn borst gesprongen!
Kolere, wat ben ik toen geschrokken zeg!
reply
0
J
Jaap22
Jaap22
Dec 13, 2003
Ergste schrikmoment was tijdens een filmpje op het dolfinarium geloof ik. Ik was iets van 10 jaar oud ofzo en we moesten allemaal zo'n 3D brilltje op. En je zag op een gegeven moment gewoon een slang liggen. En hij lag en maar en ineens probeert ie de camera te bijten. Dat ging zo ontzettend snel en met zo'n 3D brilltje leek het net of ie echt op je af kwam. Ik weet nog dat ik toen van mijn stoel sprong.
Ergste schrikmoment was tijdens een filmpje op het dolfinarium geloof ik. Ik was iets van 10 jaar oud ofzo en we moesten allemaal zo'n 3D brilltje op. En je zag op een gegeven moment gewoon een slang liggen. En hij lag en maar en ineens probeert ie de camera te bijten. Dat ging zo ontzettend snel en met zo'n 3D brilltje leek het net of ie echt op je af kwam. Ik weet nog dat ik toen van mijn stoel sprong.
reply
0
M
mjlfadriaans
mjlfadriaans
Dec 13, 2003
Ik denk toch uit Sixth Sense, als 'ie staat te plassen op het toilet en er ineens iemand langsloopt achter hem, later in de film zit er nog een leuke, die hand van dat meisje wat ineens onder het bed vandaan komt. Vooral het geluid maakt het natuurlijk nog eens extra schrikachtig, maar uiteindelijk is geluid altijd de boosdoener, als iets eng is, komt het daardoor.
Ik denk toch uit Sixth Sense, als 'ie staat te plassen op het toilet en er ineens iemand langsloopt achter hem, later in de film zit er nog een leuke, die hand van dat meisje wat ineens onder het bed vandaan komt. Vooral het geluid maakt het natuurlijk nog eens extra schrikachtig, maar uiteindelijk is geluid altijd de boosdoener, als iets eng is, komt het daardoor.
reply
0
JD
Johan van den D.
Johan van den D.
Re: Wat was je ergste schrikmoment
Dec 13, 2003
Dec 13, 2003
Steve Muller wrote:Toen ik mijn schoonmoeder op een home video zag :twisted:
Wat zijn jullie ergste schrikmomenten geweest bij een film?
reply
0
CS
Christiaan Sauer
Christiaan Sauer
Dec 13, 2003
ROFLOL.
Ik wil niet weten wat voor homevideo :D :mrgreen:.
Mijn ergste schrikmoment? ik zal een jaar of 10 zijn geweest. Een film op tv over een schip dat op weg was naar een scheepskerkhof, maar het vloog in de fik. Aangezien het de laatste reis van het schip was waren er vrij veel passagiers aan boord. En dus bemanning.
Iedereen huppelt een beetje door die boot opzoek naar een veilig heenkomen. Zie je een groepje vluchtelingen, en opeens Damn, straight in your face een bemanningslid welke niet op tijd was weggekomen voor de vlammen. Sindsdien weet ik hoe je eruit ziet als je in de brand hebt gestaan :shock:. (al zal het wel slechte make-up zijn geweest waar ik nu hartelijk om zou lachen wegens de kwaliteit).
Maar ik schrok me echt de pest indertijd.
ROFLOL.
Ik wil niet weten wat voor homevideo :D :mrgreen:.
Mijn ergste schrikmoment? ik zal een jaar of 10 zijn geweest. Een film op tv over een schip dat op weg was naar een scheepskerkhof, maar het vloog in de fik. Aangezien het de laatste reis van het schip was waren er vrij veel passagiers aan boord. En dus bemanning.
Iedereen huppelt een beetje door die boot opzoek naar een veilig heenkomen. Zie je een groepje vluchtelingen, en opeens Damn, straight in your face een bemanningslid welke niet op tijd was weggekomen voor de vlammen. Sindsdien weet ik hoe je eruit ziet als je in de brand hebt gestaan :shock:. (al zal het wel slechte make-up zijn geweest waar ik nu hartelijk om zou lachen wegens de kwaliteit).
Maar ik schrok me echt de pest indertijd.
reply
0
K
killik
killik
B
B.O.B.B.Y.
B.O.B.B.Y.
Dec 13, 2003
Die scène uit Stir of Echoes waarbij Kevin Bacon op de bank zit en tv kijkt, hij wil zijn zapperd pakken en zie dan de subtiele camerabeweging, heen, terug en dan zit ze daar in 1 keer, dat is me nog lang bijgebleven, elke keer als ik die scène zie, schrik ik nog.
Die scène uit Stir of Echoes waarbij Kevin Bacon op de bank zit en tv kijkt, hij wil zijn zapperd pakken en zie dan de subtiele camerabeweging, heen, terug en dan zit ze daar in 1 keer, dat is me nog lang bijgebleven, elke keer als ik die scène zie, schrik ik nog.
reply
0
JVH
Joost v.d. Ham
Joost v.d. Ham
Dec 13, 2003
een scene uit Mulholland Drive.....brrr
iedereen die hem gezien heeft weet wel welke ik bedoel.
een scene uit Mulholland Drive.....brrr
reply
0
W
wagenveld
wagenveld
MJ
Mark de Jong
Mark de Jong
Dec 13, 2003
Absoluut en volkomen mee eens :)
Joost v.d. Ham wrote: een scene uit Mulholland Drive.....brrr
reply
0
EV
Edwin V
Edwin V
Dec 13, 2003
What lies beneathAls Michel Pfeiffer binnenkomt en plost de radio keihard aangaat. :shock:
En ik ging bukken voor een kanonskogel uit the Patriot toen ik die op een wat groter scherm op me af zag komen vliegen :lol:
What lies beneathAls Michel Pfeiffer binnenkomt en plost de radio keihard aangaat. :shock:
En ik ging bukken voor een kanonskogel uit the Patriot toen ik die op een wat groter scherm op me af zag komen vliegen :lol:
reply
0
EV
Edwin V
Edwin V
Dec 13, 2003
Buiten 't restaurantje, echt top griezelig (y). Prachtig hoe de spanning daar wordt opgevoerd (want eigenlijk is het eindresultaat niet eens echt eng ofzo) 8)
Mark de Jong wrote:Joost v.d. Ham wrote: een scene uit Mulholland Drive.....brrr
Buiten 't restaurantje, echt top griezelig (y). Prachtig hoe de spanning daar wordt opgevoerd (want eigenlijk is het eindresultaat niet eens echt eng ofzo) 8)
reply
0
RP
Ronald van de Pas
Ronald van de Pas
Dec 13, 2003
Final destination 1
Busongeluk bij het terrasje. Volgens mij zat de halve bioscoop ineens rechtop. Ik in iedergeval wel.
Final destination 1
Busongeluk bij het terrasje. Volgens mij zat de halve bioscoop ineens rechtop. Ik in iedergeval wel.
reply
0
F
Feyeroen
Feyeroen
J
Jaap22
Jaap22
Dec 13, 2003
lol ja, dat had ik ook bij the patriot
Edwin V wrote:
lol ja, dat had ik ook bij the patriot
reply
0
JC
Jeroen C
Jeroen C
Dec 13, 2003
The Ring > meisje in de kast... :shock:
Jezus, wat schrok ik in de bioscoop zeg met dat keiharde geluid...
Briljant!
The Ring > meisje in de kast... :shock:
Jezus, wat schrok ik in de bioscoop zeg met dat keiharde geluid...
Briljant!
reply
0
RS
R. Schaap
R. Schaap
Dec 13, 2003
Mulholland Drive staat bovenaan mijn lijstje
Ik schork ook (gek genoeg misschien) toen er een gozer door het raam vloog in The Bourne Identity.
Sixth sense onder het bed is ook erg lekker.
Ik heb me vroeger ook doodgeschrokken bij Jurassic Park in de bioscoop, in de keuken.....
Mulholland Drive staat bovenaan mijn lijstje
Ik schork ook (gek genoeg misschien) toen er een gozer door het raam vloog in The Bourne Identity.
Sixth sense onder het bed is ook erg lekker.
Ik heb me vroeger ook doodgeschrokken bij Jurassic Park in de bioscoop, in de keuken.....
reply
0
J
JCL
JCL
Dec 13, 2003
Minority Report, als John met zijn vingers knipt boven Agetha en dan ineens pakt zij hem beek en knalt de muziek in je gezicht.
De 1e keer dat ik serieus hard een DVD had gekeken bij mijn broer, Men in Black, als Will Smith (nog van niets wetende 8) ) voor dat hoge gebouw staat en de alien spring op het gebouw om omhoog te springen.
Nog 1 leuke, de auto bom in het begin van Mission Impossible :D
Minority Report, als John met zijn vingers knipt boven Agetha en dan ineens pakt zij hem beek en knalt de muziek in je gezicht.
De 1e keer dat ik serieus hard een DVD had gekeken bij mijn broer, Men in Black, als Will Smith (nog van niets wetende 8) ) voor dat hoge gebouw staat en de alien spring op het gebouw om omhoog te springen.
Nog 1 leuke, de auto bom in het begin van Mission Impossible :D
reply
0
REB
Rob Eric Blank
Rob Eric Blank
Dec 13, 2003
Zeker what lies beneath, Zitten echt een aantal schrik momenten af.
Poltergeist gezien toen ik 8 was, had ook best een indruk achter gelaten!!!
Edwin V wrote: What lies beneathAls Michel Pfeiffer binnenkomt en plost de radio keihard aangaat. :shock:
reply
0
REB
Rob Eric Blank
Rob Eric Blank
Dec 13, 2003
Edwin V wrote: What lies beneathAls Michel Pfeiffer binnenkomt en plost de radio keihard aangaat. :shock:
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
MH
Marcel Hagels
Marcel Hagels
Dec 14, 2003
Toen de door mij perfect gewaande Teri Hatcher nietsverhullend op een balkon stond. Viel heel erg tegen. Ik weet de naam van de film niet meer.
Marcel
Toen de door mij perfect gewaande Teri Hatcher nietsverhullend op een balkon stond. Viel heel erg tegen. Ik weet de naam van de film niet meer.
Marcel
reply
0
RC
Renny Collard
Renny Collard
Dec 14, 2003
Mijn eerste schok was destijds bij de bioscoop release van Carry. Aan het eind[spoiler:a4d3a74810] als Amy Irving het graf van Carry bezoekt en je denkt dat het afgelopen is maar ze door die hand gegrepen werd[/spoiler:a4d3a74810]
Mijn eerste schok was destijds bij de bioscoop release van Carry. Aan het eind[spoiler:a4d3a74810] als Amy Irving het graf van Carry bezoekt en je denkt dat het afgelopen is maar ze door die hand gegrepen werd[/spoiler:a4d3a74810]
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Dec 14, 2003
Heavens Prisoners
Marcel Hagels wrote: Toen de door mij perfect gewaande Teri Hatcher nietsverhullend op een balkon stond. Viel heel erg tegen. Ik weet de naam van de film niet meer.
Marcel
Heavens Prisoners
reply
0
R
Ro1671
Ro1671
Dec 14, 2003
Dragonfly
[spoiler:57c5ee3ce3]Met die papegaai,.... als ik er aan terugdenk hahah[/spoiler:57c5ee3ce3]
Dragonfly
[spoiler:57c5ee3ce3]Met die papegaai,.... als ik er aan terugdenk hahah[/spoiler:57c5ee3ce3]
reply
0
TL
Tom L.
Tom L.
Dec 14, 2003
Ik schrik nogal vaak in films, en volgens mijn vader sprong ik in de bioscoop bij the Lost World, toen ze aan het graven waren en ineens die Velociraptor van onder de schutting/muur kwam, 3 meter de lucht in :?
Ik schrik nogal vaak in films, en volgens mijn vader sprong ik in de bioscoop bij the Lost World, toen ze aan het graven waren en ineens die Velociraptor van onder de schutting/muur kwam, 3 meter de lucht in :?
reply
0
JS
Jibbe Stuijts
Jibbe Stuijts
Dec 14, 2003
Frailty:[spoiler:aa6a047021]het moment dat dat zoontje ineens met die bijl aan komt rennen in die gegraven kelder in de tuin[spoiler] zat in de bios, en weet dat we met z'n vieren waren en bijn a met z'n allen over de rij voor ons lagen van het schrikken..was wel een leuk moment.....[/spoiler:aa6a047021]
Frailty:[spoiler:aa6a047021]het moment dat dat zoontje ineens met die bijl aan komt rennen in die gegraven kelder in de tuin[spoiler] zat in de bios, en weet dat we met z'n vieren waren en bijn a met z'n allen over de rij voor ons lagen van het schrikken..was wel een leuk moment.....[/spoiler:aa6a047021]
reply
0
I
Isil'zha
Isil'zha
Dec 14, 2003
Een van m'n ergste schrikmomenten (alleen nu ben je gewaarschuwd, dus is het niet meer zo leuk):
http://ffmovies.ign.com/filmforce/video/247508b5-cabin_high.mov
Een van m'n ergste schrikmomenten (alleen nu ben je gewaarschuwd, dus is het niet meer zo leuk):
reply
0
R
Rickje
Rickje
Dec 14, 2003
Mijn schrikmoment was toch wel bij Eight Legged freaks toen dat lichaam naar beneden hing. Opeens kwam dat, echt niet verwacht.
En nog een keer bij Stir of Echoes, als dat meisje opeens op die bank zit.
Mijn schrikmoment was toch wel bij Eight Legged freaks toen dat lichaam naar beneden hing. Opeens kwam dat, echt niet verwacht.
En nog een keer bij Stir of Echoes, als dat meisje opeens op die bank zit.
reply
0
F
Flea
Flea
Dec 14, 2003
Sommige stukken in The Ring waren nogal schrikopwekkend :)
The Exorcist bevatte ook nog wat van die schrik momenten...
Sommige stukken in The Ring waren nogal schrikopwekkend :)
The Exorcist bevatte ook nog wat van die schrik momenten...
reply
0
JV
Jurgen V
Jurgen V
Dec 15, 2003
Toen ik Amsterdamned voor het eerst zag (was 6/7 jaar :lol: ), was een scener waarbij een vrouw ondersteboven onder een brug hangt en een rondvaart boot onderdoor vaart en zij door dat raam komt. Nu kan ik er eigenlijk alleen maar om lachen. :oops:
Toen ik Amsterdamned voor het eerst zag (was 6/7 jaar :lol: ), was een scener waarbij een vrouw ondersteboven onder een brug hangt en een rondvaart boot onderdoor vaart en zij door dat raam komt. Nu kan ik er eigenlijk alleen maar om lachen. :oops:
reply
0
RB
Richard B.
Richard B.
Dec 15, 2003
Huh? Wat moet ik me daarbij voorstellen? :confused:
Marcel Hagels wrote: Toen de door mij perfect gewaande Teri Hatcher nietsverhullend op een balkon stond. Viel heel erg tegen.
Huh? Wat moet ik me daarbij voorstellen? :confused:
reply
0
C
Cinemaniac
Cinemaniac
Dec 15, 2003
Volgens mij bedoeld ie de Bondfilm Tomorrow Never Dies...
Steve Muller wrote:Marcel Hagels wrote:
Marcel
Heavens Prisoners
Volgens mij bedoeld ie de Bondfilm Tomorrow Never Dies...
reply
0
G
Gekke_Ed
Gekke_Ed
Dec 15, 2003
Toen ik voor de eerste keer Alien zag. Dallas is in de tunnels op zoek naar het beest. Staat even stil, draait zich om en BAM !!! Ik zat zowat tegen het plaffond.
Toen ik voor de eerste keer Alien zag. Dallas is in de tunnels op zoek naar het beest. Staat even stil, draait zich om en BAM !!! Ik zat zowat tegen het plaffond.
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Dec 15, 2003
Volgens mij bedoeld ie de Bondfilm Tomorrow Never Dies...[/quote].
Dat zou toch een film zijn waar je de naam niet zo gauw vergeet. Bij Heavens Prisoners stond ze poedelnaakt op een balkon.
Cinemaniac wrote:Steve Muller wrote: [quote=Marcel Hagels]
Marcel
Heavens Prisoners
Volgens mij bedoeld ie de Bondfilm Tomorrow Never Dies...[/quote].
Dat zou toch een film zijn waar je de naam niet zo gauw vergeet. Bij Heavens Prisoners stond ze poedelnaakt op een balkon.
reply
0
C
Cinemaniac
Cinemaniac
Dec 15, 2003
Volgens mij bedoeld ie de Bondfilm Tomorrow Never Dies...[/quote]
.
Dat zou toch een film zijn waar je de naam niet zo gauw vergeet. Bij Heavens Prisoners stond ze poedelnaakt op een balkon.[/quote]
Poedelnaakt??!!! En dat is 't ergste schrikmoment die hij had gezien??!!!
Steve Muller wrote:Cinemaniac wrote:
[quote=Steve Muller]
[quote=Marcel Hagels]
Marcel
Heavens Prisoners
.
Dat zou toch een film zijn waar je de naam niet zo gauw vergeet. Bij Heavens Prisoners stond ze poedelnaakt op een balkon.[/quote]
Poedelnaakt??!!! En dat is 't ergste schrikmoment die hij had gezien??!!!
reply
0
MJ
Mark de Jong
Mark de Jong
Dec 15, 2003
.
Poedelnaakt??!!! En dat is 't ergste schrikmoment die hij had gezien??!!![/quote]
Waarschijnlijk omdat ze er toch niet zo lekker uitzag ;)
Cinemaniac wrote:Steve Muller wrote: [quote=Cinemaniac]
[quote=Steve Muller]
[quote=Marcel Hagels]
Marcel
Heavens Prisoners
.
Poedelnaakt??!!! En dat is 't ergste schrikmoment die hij had gezien??!!![/quote]
Waarschijnlijk omdat ze er toch niet zo lekker uitzag ;)
reply
0
P
PvdS
PvdS
Dec 15, 2003
Teri zag er idd minder uit dan verwacht ...
Anyweg ...
Ik schrik nogal makkelijk als ik helemaal in de film zit. Laatste keer was bij de openingscene van Kill Bill.
Film met de meeste schrikmomenten is voor mij toch wel The Thing geweest toen ik die voor het eerst zag.
Teri zag er idd minder uit dan verwacht ...
Anyweg ...
Ik schrik nogal makkelijk als ik helemaal in de film zit. Laatste keer was bij de openingscene van Kill Bill.
Film met de meeste schrikmomenten is voor mij toch wel The Thing geweest toen ik die voor het eerst zag.
reply
0
S
SeismicCharge
SeismicCharge
Dec 17, 2003
Haha, ik ken dat. Geen film, maar wel een game met aliens: tijdens een intense nachtelijke sessie van Half-Life, waarbij je in duistere gangen steeds belaagd werd door opspringende 'headcrabs', sprong de kat in mijn nek.... :shock:
Wat films betreft: schrikeffecten leunen meestal op het geluid en zijn daarom vaak voorspelbaar, de stilte voor de storm.
JFC_ wrote: En tijdens die scene in Alien waarin die alien uit het lichaam kwam van dat crewmember en zoek was in de (operatie)kamer, sprong juist mijn konijn vanaf de grond op mijn borst gesprongen!
Haha, ik ken dat. Geen film, maar wel een game met aliens: tijdens een intense nachtelijke sessie van Half-Life, waarbij je in duistere gangen steeds belaagd werd door opspringende 'headcrabs', sprong de kat in mijn nek.... :shock:
Wat films betreft: schrikeffecten leunen meestal op het geluid en zijn daarom vaak voorspelbaar, de stilte voor de storm.
reply
0
AK
Albert Kostwinder
Albert Kostwinder
Dec 17, 2003
Darkness gaf mij konstant een onbehagelijk gevoel en heeft een aantal zeer enge momenten!!!! kreeg mij een meter los van de bank!!! :mrgreen: . Komt mede door de perfekte DTS track die je soms het gevoel geeft dat er iets om je heen zweeft, brrrr!!
Darkness gaf mij konstant een onbehagelijk gevoel en heeft een aantal zeer enge momenten!!!! kreeg mij een meter los van de bank!!! :mrgreen: . Komt mede door de perfekte DTS track die je soms het gevoel geeft dat er iets om je heen zweeft, brrrr!!
reply
0
D
Dan
Dan
Dec 19, 2003
:D
Ghostbusters 1.
Hoe oud was ik toen? Erg jong dus.
Die scene in de bibliotheek. De geest daar, maakt een paar keer het gebaar dat de busters stil moeten zijn.
De laatste keer, veranderd ze in een ...monster.
Totaal onverwachts toen. Zeker als je pas 10-12 jaar bent. Of nog jonger. Maak er maar 8 jaar van.
De 2e keer toen ik die film zag, ging ik achter de bank zitten.
Nu ik "oud" ben, doe ik het zonder kussen 8)
( op dit moment schrik ik niet snel meer omdat ik me voorbereid onbewust, soms komt het voor dat ik ff achterover schiet, welke film en welk moment??? Ik weet het niet meer....laatste schrik moment is weer 3-4 jaar geleden ongeveer)
:D
Ghostbusters 1.
Hoe oud was ik toen? Erg jong dus.
Die scene in de bibliotheek. De geest daar, maakt een paar keer het gebaar dat de busters stil moeten zijn.
De laatste keer, veranderd ze in een ...monster.
Totaal onverwachts toen. Zeker als je pas 10-12 jaar bent. Of nog jonger. Maak er maar 8 jaar van.
De 2e keer toen ik die film zag, ging ik achter de bank zitten.
Nu ik "oud" ben, doe ik het zonder kussen 8)
( op dit moment schrik ik niet snel meer omdat ik me voorbereid onbewust, soms komt het voor dat ik ff achterover schiet, welke film en welk moment??? Ik weet het niet meer....laatste schrik moment is weer 3-4 jaar geleden ongeveer)
reply
0
B
B.O.B.B.Y.
B.O.B.B.Y.
Dec 19, 2003
Jaha, deze had ik al gezien, eigenlijk voorspelbaar, maar toch zit je tegen het plafond.
Isil'zha wrote: Een van m'n ergste schrikmomenten (alleen nu ben je gewaarschuwd, dus is het niet meer zo leuk):
Jaha, deze had ik al gezien, eigenlijk voorspelbaar, maar toch zit je tegen het plafond.
reply
0