Beste leden,
Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.
Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.
Hopelijk tot snel!
Met vriendelijke groet,
Rogier
AllesOverFilm Forum
Cinemarathon 2003
A
Arnoud
Arnoud
De films - beste en slechtste
Dec 17, 2003
Even een ballonnetje oplaten; wat vonden jullie nu de beste en slechtste films die jullie gezien hebben? Zelfs al heb je ze niet allemaal gezien (heb ik ook niet), wat waren nu de hoogteputen en dieptepunten? Voor mij: Top 3 Beste Films 1. Underworld 2. Following 3. KOPPS Top 3 Slechtste Films 1. They Shoot Horses, Don't They? 2. 24-Hour Party People 3. Alex & Emma (ja, zelf vond ik Plan 9 From Outer Space nog wel grappig, maar dat kwam meer door het commentaar dan door de film zelf :D )
Dec 17, 2003
Even een ballonnetje oplaten; wat vonden jullie nu de beste en slechtste films die jullie gezien hebben? Zelfs al heb je ze niet allemaal gezien (heb ik ook niet), wat waren nu de hoogteputen en dieptepunten? Voor mij: Top 3 Beste Films 1. Underworld 2. Following 3. KOPPS Top 3 Slechtste Films 1. They Shoot Horses, Don't They? 2. 24-Hour Party People 3. Alex & Emma (ja, zelf vond ik Plan 9 From Outer Space nog wel grappig, maar dat kwam meer door het commentaar dan door de film zelf :D )
MD
Max Davidse
Max Davidse
Dec 17, 2003
Top 3 beste voor mij:
1. Silence of the Lambs (wilde ik erg graag in de bios zien)
2. Underworld (heerlijk begin)
3. KOPPS Errug droog!
Top 3 slechtste films:
1. The Appartment (erg ongelukkig zo na Plan 9)
2. The Killing (kon mijn aandacht niet houden)
3. Better Than Chocolate (en dat ondanks het bloot en dergelijke...sorry Marcel. ;))
Top 3 beste voor mij:
1. Silence of the Lambs (wilde ik erg graag in de bios zien)
2. Underworld (heerlijk begin)
3. KOPPS Errug droog!
Top 3 slechtste films:
1. The Appartment (erg ongelukkig zo na Plan 9)
2. The Killing (kon mijn aandacht niet houden)
3. Better Than Chocolate (en dat ondanks het bloot en dergelijke...sorry Marcel. ;))
reply
0
A
arjen_d
arjen_d
Dec 17, 2003
beste 3:
1. KOPPS
2. Shade
3. They shoot horses, don't they
slechtste 3:
1. 24 hour party people
2. re-animator
3. alien (allemaal eigenlijk)
beste 3:
1. KOPPS
2. Shade
3. They shoot horses, don't they
slechtste 3:
1. 24 hour party people
2. re-animator
3. alien (allemaal eigenlijk)
reply
0
D
Dynamike
Dynamike
Dec 17, 2003
Beste 3 :
1. Shade
2. KOPPS
3. Pulp Fiction
Slechste 37 ;)
1. 24 Hour Party People
2. The Apartment
3. They Shoot Horses
Beste 3 :
1. Shade
2. KOPPS
3. Pulp Fiction
Slechste 37 ;)
1. 24 Hour Party People
2. The Apartment
3. They Shoot Horses
reply
0
F
Flea
Flea
Dec 17, 2003
Beste
1 : Schindlers List
2 : Reservoir Dogs
3 : Forest Gump
Slechtste
1 : Volle Maan
2 : How To Lose A Guy in 10 days
3 : From Dusk Till Dawn 2
Beste
Slechtste
reply
0
A
Arnoud
Arnoud
Dec 17, 2003
Bij welke marathon heb jij in godsnaam gezeten? :shock:
Beste
Slechtste
reply
0
C
chiwaicheung
chiwaicheung
Dec 17, 2003
Mijn beste 3:
1) Kill Bill vol.3 (nog steeds mijn beste film van dit jaar. De afwisseling tusen tempo, stijl, muziek, omgeving en de karakteristieke personages zijn moordend in de positieve zin van het woord). Bestaat er een marathon Kill Bill kijken ? Dan schrijf ik me daarvoor in: Wie kan het vaakst achter elkaar Kill Bill kijken ?!
2) KOPPS (hoera voor de Zweedse film, Jalla Jalla was ook heel grappig)
3) Le fabuleux destin d'Amelie Poulain (Hoera voor Jeunet, zijn beste tot nu toe)
Poedelprijs beste film gaat naar: Following. Ijzersterk verhaal.
Mijn slechtste 3:
1) Alex and Emma (echt wel mijn slechtste film van de hele cinemarathon, als ze een schrijver hiervoor hadden ingehuurd, dan mogen ze van mij hem afschieten , want veel fantasie had die niet)
2) 24 hour party people (waar ging deze film nou eigenlijk over ?)
3) They shoot horses, don't they ? (deze film was dus toch mijn jeugdtrauma die ik juist wilde vergeten :cry: )
Poedelprijs slechtste film gaat naar: Cabin fever. Als opzet van een horror film is het mislukt: Niet spannend/eng maar was ook niet grappig (op de laatste scene en de mondharmonica in de keel na).
Over de openingsfilm Underworld:
PLUS
- Heel interessant concept van vampiers tegen weerwolven.
- (blauw)Donker beeld wat het gothischer doet overkomen.
MIN
- Ik had alleen meer een geromantiseerde versie verwacht in de stijl van Romeo & Juliet.
- Teveel gebruik van pistolen em geweren. Geef mij maar de Buffy stijl (of Blade stijl).
- Het kwam niet al te goed naar voren dat vampiers dus vampiers waren (op een "sporadische vliegen tegen het plafond" en enkele keer bijten na). Het leek in mijn ogen meer op mensen die tegen de slechte weerwolven moeten vechten.
- En Selene die langs een raam loopt met spiegelbeeld ? Please.
Mijn beste 3:
1) Kill Bill vol.3 (nog steeds mijn beste film van dit jaar. De afwisseling tusen tempo, stijl, muziek, omgeving en de karakteristieke personages zijn moordend in de positieve zin van het woord). Bestaat er een marathon Kill Bill kijken ? Dan schrijf ik me daarvoor in: Wie kan het vaakst achter elkaar Kill Bill kijken ?!
2) KOPPS (hoera voor de Zweedse film, Jalla Jalla was ook heel grappig)
3) Le fabuleux destin d'Amelie Poulain (Hoera voor Jeunet, zijn beste tot nu toe)
Poedelprijs beste film gaat naar: Following. Ijzersterk verhaal.
Mijn slechtste 3:
1) Alex and Emma (echt wel mijn slechtste film van de hele cinemarathon, als ze een schrijver hiervoor hadden ingehuurd, dan mogen ze van mij hem afschieten , want veel fantasie had die niet)
2) 24 hour party people (waar ging deze film nou eigenlijk over ?)
3) They shoot horses, don't they ? (deze film was dus toch mijn jeugdtrauma die ik juist wilde vergeten :cry: )
Poedelprijs slechtste film gaat naar: Cabin fever. Als opzet van een horror film is het mislukt: Niet spannend/eng maar was ook niet grappig (op de laatste scene en de mondharmonica in de keel na).
Over de openingsfilm Underworld:
PLUS
- Heel interessant concept van vampiers tegen weerwolven.
- (blauw)Donker beeld wat het gothischer doet overkomen.
MIN
- Ik had alleen meer een geromantiseerde versie verwacht in de stijl van Romeo & Juliet.
- Teveel gebruik van pistolen em geweren. Geef mij maar de Buffy stijl (of Blade stijl).
- Het kwam niet al te goed naar voren dat vampiers dus vampiers waren (op een "sporadische vliegen tegen het plafond" en enkele keer bijten na). Het leek in mijn ogen meer op mensen die tegen de slechte weerwolven moeten vechten.
- En Selene die langs een raam loopt met spiegelbeeld ? Please.
reply
0
C
chiwaicheung
chiwaicheung
Dec 17, 2003
Ik dacht al "Zat ik in soms in de verkeerde marathon ?"
Maar Arnoud, je vraag kon ook breed uitgelegd worden, vandaar haar antwoord/lijstje.
Arnoud wrote:
Ik dacht al "Zat ik in soms in de verkeerde marathon ?"
Maar Arnoud, je vraag kon ook breed uitgelegd worden, vandaar haar antwoord/lijstje.
reply
0
P
Pherdy
Pherdy
Dec 17, 2003
dit is ook een byzondere
MIJN TOP 3
1.Alien serie - geweldig
2.Kopps/Shaolin Soccer - beiden droog en melig en absurd grappig
3.They Shoot Horses Don't They? - dramatische boodschap na een kolderieke film
The Killing als marathonfilm was minder indrukwekkend dan individueel
Underworld werd een formulefilm na de helft
chiwaicheung wrote: Mijn beste 3:
1) Kill Bill vol.3
dit is ook een byzondere
MIJN TOP 3
1.Alien serie - geweldig
2.Kopps/Shaolin Soccer - beiden droog en melig en absurd grappig
3.They Shoot Horses Don't They? - dramatische boodschap na een kolderieke film
The Killing als marathonfilm was minder indrukwekkend dan individueel
Underworld werd een formulefilm na de helft
reply
0
M
miT
miT
Dec 17, 2003
Beste:
- Kill Bill (ookal was het voor mij het einde, blijft een geweldige film
- KOPPS (ongelooflijk wat grappig :p)
- Amélie, 2e keer dat ik hem zag, nog beter dan ik me herinnerde
Slechtste:
- Abba: The movie (misschien leuk voor liefhebbers van de band, maar verder enorm oninteressant)
- Alex & Emma (borrringgggg, alleen de grap in eht begin met de stoel die te klein was om de deur dicht te houden was briljant)
- Re-Animator (het verhaal was gewoon slecht en de special effects niet slecht genoeg om grappig te zijn)
Beste:
- Kill Bill (ookal was het voor mij het einde, blijft een geweldige film
- KOPPS (ongelooflijk wat grappig :p)
- Amélie, 2e keer dat ik hem zag, nog beter dan ik me herinnerde
Slechtste:
- Abba: The movie (misschien leuk voor liefhebbers van de band, maar verder enorm oninteressant)
- Alex & Emma (borrringgggg, alleen de grap in eht begin met de stoel die te klein was om de deur dicht te houden was briljant)
- Re-Animator (het verhaal was gewoon slecht en de special effects niet slecht genoeg om grappig te zijn)
reply
0
F
Flea
Flea
Dec 17, 2003
:oops:
:D ik dacht dat er stond een "gewone" top 3 etc. (had niet eens gelezen dat het om marathon ging) srry :wink:
Arnoud wrote:Beste
Slechtste
:oops:
:D ik dacht dat er stond een "gewone" top 3 etc. (had niet eens gelezen dat het om marathon ging) srry :wink:
reply
0
K
kazlatan
kazlatan
Dec 17, 2003
Ik heb niet alles gezien, ik viel helaas te vroeg af, maar hier is mijn lijst:
Beste 3:
1. Underworld
2. Freddy vs Jason ( Freddy Just Rulesz!!)
3. Scary Movie 3
Slechtste 3
1. 24 Hour Party People
2. The Killing
3. They Shoot Horses, Don't They?
Ik heb niet alles gezien, ik viel helaas te vroeg af, maar hier is mijn lijst:
Beste 3:
1. Underworld
2. Freddy vs Jason ( Freddy Just Rulesz!!)
3. Scary Movie 3
Slechtste 3
1. 24 Hour Party People
2. The Killing
3. They Shoot Horses, Don't They?
reply
0
F
frrambooss
frrambooss
Dec 17, 2003
mijn beste:
1: KOPPS
2: Underworld
3: Kill Bill
De Slechtste:
1: Plan 9 from outer space
2: ABBA (Hoewel ie erg goed was om wakker te blijven door meezingen)
3: re-animator
Ook de alien-cyclus verdient eigenlijk een plekje in mijn top 3, net als the usual suspects... dus eigenlijk had ik een top 5 moeten maken... Maarja, dan kun je bezig blijven tot alle films een rating hebben en daar ben ik niet voor..
mijn beste:
1: KOPPS
2: Underworld
3: Kill Bill
De Slechtste:
1: Plan 9 from outer space
2: ABBA (Hoewel ie erg goed was om wakker te blijven door meezingen)
3: re-animator
Ook de alien-cyclus verdient eigenlijk een plekje in mijn top 3, net als the usual suspects... dus eigenlijk had ik een top 5 moeten maken... Maarja, dan kun je bezig blijven tot alle films een rating hebben en daar ben ik niet voor..
reply
0
R
Reinbo
Reinbo
Dec 17, 2003
Ik heb niet meegedaan, maar ken het gros van de vertoonde films wel. wat mij opvalt is dat de Re-animator slecht scoort, terwijl dat toch een typische leuke festivalfilm is. Ook valt op dat The Killing niet de wwa5dering krijgt die het zou moeten krijgen, maar in denk dat het tijdstip (aan het einde van de eerste nacht) erg ongelukkig was.
Ik ben benieuwd naar Kopps.
PS. hoe is dat nou, slapen gaan met zo'n 40 films nabrandend op je netvlies?
Ik heb niet meegedaan, maar ken het gros van de vertoonde films wel. wat mij opvalt is dat de Re-animator slecht scoort, terwijl dat toch een typische leuke festivalfilm is. Ook valt op dat The Killing niet de wwa5dering krijgt die het zou moeten krijgen, maar in denk dat het tijdstip (aan het einde van de eerste nacht) erg ongelukkig was.
Ik ben benieuwd naar Kopps.
PS. hoe is dat nou, slapen gaan met zo'n 40 films nabrandend op je netvlies?
reply
0
F
Fokkie
Fokkie
Dec 17, 2003
Top 3
1. Better Than Chocolate
2. KOPPS
3. Following
Bottom 3
1. Plan 9 From Outer Space
2. 24 Hour Party People
3. The Killing
PS: Usual Suspects en Pulp Fiction heb ik uit m'n Top gelaten...wilde 3 nieuwe films vermelden :)
Top 3
1. Better Than Chocolate
2. KOPPS
3. Following
Bottom 3
1. Plan 9 From Outer Space
2. 24 Hour Party People
3. The Killing
PS: Usual Suspects en Pulp Fiction heb ik uit m'n Top gelaten...wilde 3 nieuwe films vermelden :)
reply
0
M
miT
miT
Dec 17, 2003
Apart dat zoveel mensen 24 Hour Party People als slechtste noemen. Het was idd gheen goede keuze voor een maratonh, zeker niet voor het moment dat ie gedraaid werd, maar van wat ik heb kunnen volgen ( :roll: ) en wat ik al eerder van andere mensen gehoord heb is eht een hele goede film.
Apart dat zoveel mensen 24 Hour Party People als slechtste noemen. Het was idd gheen goede keuze voor een maratonh, zeker niet voor het moment dat ie gedraaid werd, maar van wat ik heb kunnen volgen ( :roll: ) en wat ik al eerder van andere mensen gehoord heb is eht een hele goede film.
reply
0
H
hinse
hinse
Dec 17, 2003
Ik wilde de deelnemers vragen wat zij van de film Shade vonden. Deze film draaide voor het eerst in Nederland en slaat helaas een bioscoop release over hier (ergens in February op DVD). Ik heb gehoord dat het acteerwerk erg goed is, en zelfs de performance van Stallone scheen buitengewoon te zijn. Ik heb de film zelf niet gezien, maar wat vonden jullie er van?
Ik wilde de deelnemers vragen wat zij van de film Shade vonden. Deze film draaide voor het eerst in Nederland en slaat helaas een bioscoop release over hier (ergens in February op DVD). Ik heb gehoord dat het acteerwerk erg goed is, en zelfs de performance van Stallone scheen buitengewoon te zijn. Ik heb de film zelf niet gezien, maar wat vonden jullie er van?
reply
0
M
miT
miT
Dec 17, 2003
eem...nouja, ik kan neit echt een geweldige beoordeling van het acteerwerk geven, maar het was zeker niet slecht. het was iig een leuke film, erg interessant voor een oplichters/gok film :)
eem...nouja, ik kan neit echt een geweldige beoordeling van het acteerwerk geven, maar het was zeker niet slecht. het was iig een leuke film, erg interessant voor een oplichters/gok film :)
reply
0
B
Bananenboom
Bananenboom
Dec 19, 2003
Beste 4:
1. Kill Bill
2. Shaolin Soccer
3. They Shoot Horses Dont They
4. Following
Slechtste 3:
1. Duplex
2. 24 Hour Party People
3. Alien 3
Niet inhoudelijk de beste en slechtste films, maar voornamelijk het gevoel wat overgehouden is tijdens de marathon.
Beste 4:
1. Kill Bill
2. Shaolin Soccer
3. They Shoot Horses Dont They
4. Following
Slechtste 3:
1. Duplex
2. 24 Hour Party People
3. Alien 3
Niet inhoudelijk de beste en slechtste films, maar voornamelijk het gevoel wat overgehouden is tijdens de marathon.
reply
0
JB
John van den Berg
John van den Berg
Kwaliteit van films?
Jan 02, 2004
Slechtste film vond ik 24 hour party people en beste de alien films , met name omdat ze achter elkaar vertoond werden. Gouwe idee !
Verbazingwekkend van mezelf vond ik dat de wat oudere films goed te behappen waren.
Jan 02, 2004
Slechtste film vond ik 24 hour party people en beste de alien films , met name omdat ze achter elkaar vertoond werden. Gouwe idee !
Verbazingwekkend van mezelf vond ik dat de wat oudere films goed te behappen waren.
reply
0
S
scheur
scheur
Jan 04, 2004
Mijn top 3 voor deze marathon is als volgt:
1.Kill Bill(Dit was voor mij een drijfveer om te blijven zitten)
2.The Usual suspects(eindelijk een s op groot scherm!!!)
3.Pulp Fiction(Ook leuk om met de hele zaal de dialogen mee te doen)
Nu de slechte:
1.The Appartment(ondaks het droge commentaar van mijn mede-kandidaten,Dynamike en Fokkie bedankt!!!)
2.Adam and Elle(Wonder dat ik mijn ogen open hield!!!)
3.24 Houre party people(Marcel bedankt) :) :)
Mijn top 3 voor deze marathon is als volgt:
1.Kill Bill(Dit was voor mij een drijfveer om te blijven zitten)
2.The Usual suspects(eindelijk een s op groot scherm!!!)
3.Pulp Fiction(Ook leuk om met de hele zaal de dialogen mee te doen)
Nu de slechte:
1.The Appartment(ondaks het droge commentaar van mijn mede-kandidaten,Dynamike en Fokkie bedankt!!!)
2.Adam and Elle(Wonder dat ik mijn ogen open hield!!!)
3.24 Houre party people(Marcel bedankt) :) :)
reply
0
D
Dynamike
Dynamike
Jan 06, 2004
Eej Scheur!!! Daar issie dan eindelijk op het forum :)
Ja, appartment was minder, maar we hebben der wel een feestje van gemaakt :)
Eej Scheur!!! Daar issie dan eindelijk op het forum :)
Ja, appartment was minder, maar we hebben der wel een feestje van gemaakt :)
reply
0
EA
Elessar Ancalímon
Elessar Ancalímon
Jan 06, 2004
hier ff mijn favoriete en minst favoriete films. De films welke ik al eens eerder heb gezien hebben niet meegedaan)
Top 3 Leukste en verrassende films
- KOPS
- Texas Chainsaw Massacre
- Shade
Top 3 Slechtste Films
- Alex & Emma
- From Dusk Till Dawn*
- ABBA
*-> enige van Tarantino welke ik nog niet had gezien, nadat ze in de bar zijn werd ie erg slecht. Daarvoor vond ik hem net zoals zijn andere films geniaal. Maar het latste half uur is bijna niveau "Plan Nine From Outer Space"
Erwin
hier ff mijn favoriete en minst favoriete films. De films welke ik al eens eerder heb gezien hebben niet meegedaan)
Top 3 Leukste en verrassende films
- KOPS
- Texas Chainsaw Massacre
- Shade
Top 3 Slechtste Films
- Alex & Emma
- From Dusk Till Dawn*
- ABBA
*-> enige van Tarantino welke ik nog niet had gezien, nadat ze in de bar zijn werd ie erg slecht. Daarvoor vond ik hem net zoals zijn andere films geniaal. Maar het latste half uur is bijna niveau "Plan Nine From Outer Space"
Erwin
reply
0
D
Dynamike
Dynamike
Jan 06, 2004
Echt niet, die film is gewoon in 2 delen, een Tartentino deel en een Rodriguez deel, en je kan duidelijk zien welke deel van wie is :) Maar in de bar is het gewoon een overdreven hack and slash movie, erg komisch... maar das smaak gok ik :)
Echt niet, die film is gewoon in 2 delen, een Tartentino deel en een Rodriguez deel, en je kan duidelijk zien welke deel van wie is :) Maar in de bar is het gewoon een overdreven hack and slash movie, erg komisch... maar das smaak gok ik :)
reply
0
JB
Jeroen Besseling
Jeroen Besseling
Jan 06, 2004
nou mijn top 3:
1 Following (apart verhaal met een uitstekende wending, daar hou ik van)
2 Shaolin soccer (ik hou van die humor)
3 Re-Animator (nee echt, dit is gewoon supercult, en nog goed gemaakt ook)/Abre los Ojos (deze film is gewoon superintelligent en spannend)
Echt, wat een hoop kutfilms waren er ook!! dit is mijn top 3:
1 ABBA (nee, echt opfucken met die zooi, dat is toch geen film)
2 They shoot horses.. (ze hadden beter de cast af kunnen schieten na 15 minuten)
3 The apartment (ouwe troep met een zoet einde, gadverdamme)
Verder wat texas chainsaw massacre echt een teleurstelling en vond ik cabin fever supervet.
nou mijn top 3:
1 Following (apart verhaal met een uitstekende wending, daar hou ik van)
2 Shaolin soccer (ik hou van die humor)
3 Re-Animator (nee echt, dit is gewoon supercult, en nog goed gemaakt ook)/Abre los Ojos (deze film is gewoon superintelligent en spannend)
Echt, wat een hoop kutfilms waren er ook!! dit is mijn top 3:
1 ABBA (nee, echt opfucken met die zooi, dat is toch geen film)
2 They shoot horses.. (ze hadden beter de cast af kunnen schieten na 15 minuten)
3 The apartment (ouwe troep met een zoet einde, gadverdamme)
Verder wat texas chainsaw massacre echt een teleurstelling en vond ik cabin fever supervet.
reply
0
MM1
mighty mouse 1983
mighty mouse 1983
Jan 12, 2004
beste 3
1:alien serie
2:from dusk till dawn
3:kill bil vol 1
slechste 3
1: they shoot horses dont they ?