Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Cinemarathon 2003
RS
Ronald Stiebolt
Wat had anders / beter gekund?
Dec 18, 2003

Naast alle euforie, felicitaties en bedankjes (waar we overigens natuurlijk heel erg blij mee zijn) wil ik alhier een 'visje uitgooien' m.b.t. zaken die in jullie ogen voor verbetering en/of verandering vatbaar zijn. Voor de goede orde: er is nog geen enkel zicht op een 'herhalingsoefening' of iets van dien aard, mijn verzoek is dus geheel vrijblijvend.... Op voorhand dank voor jullie medewerking!

R
RemBrand
Dec 18, 2003

Persoonlijk iets voor mij. De line-up iets diverser plannen misschien. Ik had mijn eerste "dip" rond de 20 uur en zat net in de derde Aliens film die me totaal niet boeide, zoiets is funest. Mischien voorkomen dat je 4 soortgelijke films achter elkaar zet, meerdere van 1 director, genre ok, maar 4 films van hetzelfde heeft mij helaas genekt. Was toen KOPPS of Re-Animator er geweest was het voor mij anders gelopen
Iets anders kan ik echt niet zeggen, organisatie was vlekkeloos, helemaal niks op aan te merken. Oja, 1 ding nog, misschien volgende keer zo'n koffie-automaat huren voor 3 dagen dat je niet 1-1.50 hoeft te betalen voor een kop koffie, maar da's centeneukerij :wink:

reply
0
A
arjen_d
Dec 18, 2003

ja hier ben ik het wel mee eens, alleen de films die werden gedraaid vond ik niet top.
tuurlijk moet je wel veel verschillende films draaien... maar 4 alien films :oops:
ik had eigenlijk op wat meer thriller en comedie gehoopt...
films waar je wel wakker bij blijft.. zo'n spirited away is totaal niks voor mij. Dat heeft natuurlijk ook wel met het tijdstip te maken, maar ik bleef bijvoorbeeld bij Shade wel de hele tijd goed wakker.... Vond ik ook een superfilm :D
Voor de rest was alles super geregeld!

reply
0
M
miT
Dec 18, 2003

Op de organisatie is inderdaad niks aan te merken, alleen de volgorde en keuze van de films misschien. Een film als platoon is leuk, maar moet eigenlijk aan het eind van de middag gedraaid worden. Kopps en Shaolin Soccer waren geweldig en goede wakkermakers, daarom hadden ze beter op de wat lastigere momenten gedraaid kunnen worden...in plaaats van Spirited away bijvoorbeeld. Zo'n film en dan nog zo lang om die tijd is te zwaar.

reply
0
C
chiwaicheung
Dec 18, 2003

Ha, lekker afkraken. Eindelijk :lol:

Tja, de Alien quadrilogy achter elkaar uitzenden is niet handig, maar was wel democratisch bepaald via het forum.
Maar dit is goed om te weten voor volgende keer als ze LotR of een andere trilogy in het programma hebben. Het is duidelijk dat een "Friday the 13th" reeks er in ieder geval niet in het programma gaat zitten de volgende keer :wink: .

Het viel bij mij op dat ik niet per se wakker bleef bij een redelijk goede film (The killing), maar dat ik in slaap val bij een film waar de scene heel lang duurt. Een film zoals Alex and Emma vind ik persoonlijk heel slecht, maar daar bleef ik heel goed wakker bij.
Films waar je goed commentaar op kan leveren lijken me uitermate geschikt voor een marathon (bv. Plan 9 from outer space).
En meer sing-a-long films, zoals Sound of music met songteksten ondertiteld. Ook The Rocky Horror picture show leent zich goed voor interactief gedrag van de deelnemers.

Maar verder over de organisatie ? Behalve iets kleins als dat de watercooler in het begin buiten het gebied zat van de deelnemers, kan ik voorlopig niet bedenken (en dat was dan ook weer vrij snel opgelost en geregeld).

reply
0
MD
Max Davidse
Dec 18, 2003

Wat had beter gekund..

- Ik had het kunnen halen
- Ik had mezelf nog meer kunnen motiveren zodat ik de eindstreep wel had gehaald
- Ik had van te voren vaker Zwart/wit films moeten kijken zodat ik daar op voorbereid was
- Ik zou er niet zo over in moeten zitten dat ik het niet gehaald heb...en toch...doe ik dat wel...

reply
0
K
kazlatan
Dec 18, 2003

Ik vond het eigenlijk wel perfect zo, behalve dat ik het record niet gehaald heb. 4 Alien vond ik niet slecht, tijdens die films had ik mijn beste periode. Van mij mag dat de volgende ook wel gebeuren zoals: Die Hard 1-3 of Lethal Weapon 1-4, Final Destination 1-2 of anders Home Alone 1-4.

Ik zie zeker naar een volgende keer uit, het was tof en zeker voor herhaling vatbaar!

reply
0
C
chiwaicheung
Dec 18, 2003

[quote="kazlatan"]Van mij mag dat de volgende ook wel gebeuren zoals: Die Hard 1-3 of Lethal Weapon 1-4, Final Destination 1-2 of anders Home Alone 1-4.[quote]

Euh, mag ik over Home Alone een veto NEE er overheen gooien ?
Toegegeven, ik denk dat ik wel wakker blijf bij deze films, maar het irritatie niveau is te hoog voor mijn smaak :wink:

reply
0
A
arjen_d
Dec 18, 2003

home alone vind ik wel een goeie juist :P
nee ik ben dan meer voor american pie en jay & silent bob.
Films waarbij je wel moet lachen en waar er de hele tijd wat gebeurt...

reply
0
K
kazlatan
Dec 18, 2003

"chiwaicheung" wrote: [quote="kazlatan"]Van mij mag dat de volgende ook wel gebeuren zoals: Die Hard 1-3 of Lethal Weapon 1-4, Final Destination 1-2 of anders Home Alone 1-4.[quote]

Euh, mag ik over Home Alone een veto NEE er overheen gooien ?
Toegegeven, ik denk dat ik wel wakker blijf bij deze films, maar het irritatie niveau is te hoog voor mijn smaak :wink:

Ik gaf alleen maar wat voorbeelden, dus ik neem aan ook geen Beethoven 1-4 :wink:

reply
0
C
chiwaicheung
Dec 18, 2003

He,
ieder zijn mening. De jouwe telt net zo zwaar als de mijne.
Ik maak maar grapjes erover.
Natuurlijk kan Home Alone 1-4 en Beethoven 1-4 (?) erbij.
Jay and Silent Bob strikes back ? Y not ?
Als er maar wat vrouwelijk schoon er doorheen huppelt op het zilveren doek, dan vind ik alles best (zitten die eigenlijk wel in Home Alone en Beethoven ?).

Zoals ik eerder zei is een goede/mooie film geen garantie dat ik daar wakker bij blijf.
Ik vond bv. Alex and Emma verschrikkelijk slecht (in mijn ogen slechtste film van 2003) , maar bleef daar wel continu wakker bij. Daarentegen was "The Killing" erg vermoeiend met de lange scenes, terwijl het op zich nog wel een goed verhaal heeft.

reply
0
K
kazlatan
Dec 18, 2003

Eigenlijk wou ik ook Friday the 13th 1-10 en A Nightmare On Elm Street 1-7 noemen, maar ik gok zo dat NIEMAND daar echt blij mee zal zijn. Voor mij persoonlijk: in de volgende marathon meer horror! :P

reply
0
A
arjen_d
Dec 18, 2003

kazlatan wrote: Eigenlijk wou ik ook Friday the 13th 1-10 en A Nightmare On Elm Street 1-7 noemen, maar ik gok zo dat NIEMAND daar echt blij mee zal zijn. Voor mij persoonlijk: in de volgende marathon meer horror! :P

meer thriller en comedie!

reply
0
C
chiwaicheung
Dec 18, 2003

Ik ben meer voor de horror-komedies dan :
Braindead
Evil dead 1-3
Little shop of horrors
Dance of the vampires (aka The fearless vampire killers)

en marathon "Buffy the Vampire slayer" complete series 1-7 :D (hoeveel uren zijn dit wel niet ?) ?

reply
0
A
arjen_d
Dec 18, 2003

chiwaicheung wrote: Ik ben meer voor de horror-komedies dan :
Braindead
Evil dead 1-3
Little shop of horrors

en marathon "Buffy the Vampire slayer" complete series 1-7 :D (hoeveel uren zijn dit wel niet ?) ?

band of brothers.... = 10 uur
dan 24 seizoen 1 en 2
das weer 36 uur ofzo...
kom je ook al een eindje ;)

reply
0
A
Arnoud
Dec 18, 2003

Het Vertigo voedsel. De hele marathon was perfect, maar dat voedsel was simpelweg ruk, echt waar. Stokbroodjes met gehakte wortels - ben na 1 dag afgehaakt, over naar het echte voedsel; Burger King here I come!

reply
0
CS
Christiaan Sauer
Dec 18, 2003

misschien niet iets om hier te plaatsen, maar wellicht emmers met ijskoud water overal neerzetten? Zodat je even je kop gewoon in een emmer met ijswater kan steken? Dat kan erg verfrissend werken.
Ik heb het al als ik moe ben ik en ga ik toch zwemmen. Op het moment dat ik het frisse water van het wedstrijdbad raak ben ik weer wakker en fris ;)

reply
0
D
Dynamike
Dec 18, 2003

Mjah, ik heb opzich niet zo veel aan te merken, misschien dat mensen dat eerder doen als ze het NIET halen ;) Nah J/K... het eten van Vertigo was minder, maar dat is net als de films... het is een dikke kwestie van smaak. En let wel dat het de eerste keer was natuurlijk, maar goed. Films als Spirited op het einde was idd niet zo bikkel omdat je dan te op bent. Veder was alles goed gefixed denk ik zo. Maargoed, ik ben maybe niet objectief, ik ben nog al verliefd geworden op deze marathon :)

reply
0
B
Bananenboom
Dec 18, 2003

Al met al was het echt super, en erg goed geregeld!
voornamelijk lof dus...
Voor mij was het enige nadeel het Vertigo voedsel wat ik niet echt te eten vond, waardoor ik de hele 3e dag niet gegeten heb. Niet erg slim en handig dus :wink:

Daarnaast is het nu natuurlijk beter in te schatten watvoor films op watvoor momenten het goed doen, en welke films dus totaal niet. Klassiekers zijn helaas afraders tijdens een marathon, vooral door het moment en publiek.

Maar zoals ik al eerder zei, alleen lof eigenlijk!

reply
0
K
kazlatan
Dec 19, 2003

arjen_d wrote:
chiwaicheung wrote: Ik ben meer voor de horror-komedies dan :
Braindead
Evil dead 1-3
Little shop of horrors

band of brothers.... = 10 uur
dan 24 seizoen 1 en 2
das weer 36 uur ofzo...
kom je ook al een eindje ;)

Als je het toch over series gaat hebben, doe het dan gelijk goed met 10 seizoenen Friends :lol:

reply
0
R
RemBrand
Dec 19, 2003

Of alles van Futurama en Family Guy!!

reply
0
P
patrick_h
Re: Wat had anders / beter gekund?
Dec 19, 2003

Ronald Stiebolt wrote: Voor de goede orde: er is nog geen enkel zicht op een 'herhalingsoefening' of iets van dien aard, mijn verzoek is dus geheel vrijblijvend....

Als je een herhalingsoefening gaat plannen gaat het speciale er natuurlijk ook vanaf, maar Harry Knowles (van aintitcoolnews) organiseert jaarlijks een Butt-Numb-A-Thon van 24 uur (ook voor een goed doel, maar dan iets wat alleen filmfreaks als goed doel zullen bestempelen). Dat zou wel een leuk jaarlijks event kunnen worden (als het in het weekend gebeurt hoef je er ook geen verlof voor op te nemen).

reply
0
R
Reinbo
Dec 19, 2003

kazlatan wrote: Ik vond het eigenlijk wel perfect zo, behalve dat ik het record niet gehaald heb. 4 Alien vond ik niet slecht, tijdens die films had ik mijn beste periode. Van mij mag dat de volgende ook wel gebeuren zoals: Die Hard 1-3 of Lethal Weapon 1-4, Final Destination 1-2 of anders Home Alone 1-4.
!

Friday the 13th 1 t/m 10 ? 8)

reply
0
EA
Elessar Ancalímon
Dec 19, 2003

voor mij twee dingen

1) kwaliteit eten Vertigo -> echt niet lekker (chocolade toetje was weer wel perfect)

2) te weinig toiletten, maar 4 zit-toiletten voor de heren... in het begin was het gewoon te druk (er zijn nog 30 wachtenden voor U, geen geintje), kon niet iedereen naar de WC... toen er meer mensen afvielen werd het rustiger, maar pas op Maandagavond was het "normaal", mijn neef Tom den Nijs moest Maandagmiddag afhaken omdat hij tijdens de pauze moest "afknijpen" wegens tijdgebrek en het vervolgens in het volgende blok moest opgeven

Erwin

voor de rest alle lof voor de organisatie -> RIESPEK !!!

reply
0
M
miT
Re: Wat had anders / beter gekund?
Dec 19, 2003

patrick_h wrote:
Ronald Stiebolt wrote: Voor de goede orde: er is nog geen enkel zicht op een 'herhalingsoefening' of iets van dien aard, mijn verzoek is dus geheel vrijblijvend....

Als je een herhalingsoefening gaat plannen gaat het speciale er natuurlijk ook vanaf

Niet als het record ondertussen ergens anders weer verbroken wordt toch zeker?

reply
0