Beste leden,
Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.
Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.
Hopelijk tot snel!
Met vriendelijke groet,
Rogier
AllesOverFilm Forum
Film Discussies
R
Reinbo
Reinbo
Wat is de beste film van de 21e eeuw (tot nog toe)?
Dec 23, 2003
Dec 23, 2003
NS
Niels Simons
Niels Simons
Dec 23, 2003
gekozen voor kill bill,als ik top 5 zou kunnen maken:
Kill Bill
Lotr 1
Lotr 2
Donnie Darko
Lotr3
Reserve:Moulin Rouge
Al moet ik bekennen dat ik mulholland drive nog niet gezien heb dus tja...
mazzel,niels
gekozen voor kill bill,als ik top 5 zou kunnen maken:
Kill Bill
Lotr 1
Lotr 2
Donnie Darko
Lotr3
Reserve:Moulin Rouge
Al moet ik bekennen dat ik mulholland drive nog niet gezien heb dus tja...
mazzel,niels
reply
0
L
lodi
lodi
Dec 23, 2003
Ik vind het sowieso wel een mooie lijst. (heb er zelf 16 van op dvd) Het is dus moeilijk, maar ik heb gekozen voor Memento.
Ik vind het sowieso wel een mooie lijst. (heb er zelf 16 van op dvd) Het is dus moeilijk, maar ik heb gekozen voor Memento.
reply
0
K
Kars
Kars
Dec 23, 2003
Het zijn allemaal fantastische films. Spirited Away vind ik denk ik net de beste.
Het zijn allemaal fantastische films. Spirited Away vind ik denk ik net de beste.
reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Lex v/d Moolen
Dec 23, 2003
Daarna vond ik Gladiator, Memento en Requiem for a Dream de toppers
Daan de G. wrote: de Lord of the Rings TRILOGIEDaar sluit ik me bij aan. :)
Daarna vond ik Gladiator, Memento en Requiem for a Dream de toppers
reply
0
R
Reinbo
Reinbo
Dec 23, 2003
Het is inderdaad een mooi begin van een nieuwe eeuw vol films. Ik heb voor Moulin Rouge! gekozen. Net voor LOTR en Requiem for a Dream.
Cidade de Deus mag er ook zijn.
Het is inderdaad een mooi begin van een nieuwe eeuw vol films. Ik heb voor Moulin Rouge! gekozen. Net voor LOTR en Requiem for a Dream.
Cidade de Deus mag er ook zijn.
reply
0
R
RemcoZ
RemcoZ
Dec 23, 2003
Het zijn allemaal topfilms, maar ik heb uiteindelijk voor Shrek gekozen. Deze film blijft gewoon keer op keer leuk om te zien.
Het zijn allemaal topfilms, maar ik heb uiteindelijk voor Shrek gekozen. Deze film blijft gewoon keer op keer leuk om te zien.
reply
0
J
JCL
JCL
Dec 23, 2003
LOTR trilogie, maar ook THE MATRIX!!!!!! waar is hij?!?!?! Deel 2 en 3 waren toch ook zeker vette films!
LOTR trilogie, maar ook THE MATRIX!!!!!! waar is hij?!?!?! Deel 2 en 3 waren toch ook zeker vette films!
reply
0
DG
Daan de G.
Daan de G.
Dec 23, 2003
denk dat er toch heel veel mensen zijn die deel 2 en 3 van de "befaamde" matrix trilogie slecht vinden... :wink: :roll:
terwijl the matrix toch altijd een van mijn favoriete films blijft
JCL wrote: LOTR trilogie, maar ook THE MATRIX!!!!!! waar is hij?!?!?! Deel 2 en 3 waren toch ook zeker vette films!
denk dat er toch heel veel mensen zijn die deel 2 en 3 van de "befaamde" matrix trilogie slecht vinden... :wink: :roll:
terwijl the matrix toch altijd een van mijn favoriete films blijft
reply
0
DG
Daan de G.
Daan de G.
Dec 23, 2003
dat laatste natuurlijk
appie1985 wrote: Wat wordt er nou bedoelt met 21e eeuw?
1900-1999 of 2000-2099?
dat laatste natuurlijk
reply
0
RB
Richard B.
Richard B.
Dec 23, 2003
Mag ik zeggen dat ik het een tikkeltje vroeg vind om nu al een beste film van deze eeuw te kunnen noemen? Ik kom op oudjaarsavond van 2100 wel weer terug om mijn keuze te maken..
Mag ik zeggen dat ik het een tikkeltje vroeg vind om nu al een beste film van deze eeuw te kunnen noemen? Ik kom op oudjaarsavond van 2100 wel weer terug om mijn keuze te maken..
reply
0
R
Reinbo
Reinbo
Dec 23, 2003
:? Nee, joh die waren BAGGER!
en The Matrix is uit de vorige eeuw (Zie beste films van de jaren 90)
http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=14290[/url]
JCL wrote: LOTR trilogie, maar ook THE MATRIX!!!!!! waar is hij?!?!?! Deel 2 en 3 waren toch ook zeker vette films!
:? Nee, joh die waren BAGGER!
en The Matrix is uit de vorige eeuw (Zie beste films van de jaren 90)
http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=14290[/url]
reply
0
R
Reinbo
Reinbo
Dec 23, 2003
Daar hou ik je aan. 8)
Richard Boon wrote: Mag ik zeggen dat ik het een tikkeltje vroeg vind om nu al een beste film van deze eeuw te kunnen noemen? Ik kom op oudjaarsavond van 2100 wel weer terug om mijn keuze te maken..
Daar hou ik je aan. 8)
reply
0
GJA
Geert Jan Alsem
Geert Jan Alsem
Dec 23, 2003
Op IMDb snap ik de hoge score van de LOTR-films nog wel. Massa's mensen die niet beter weten geven die film daar een dikke 10. Ik snap echter niet hoe je, als je de films op dit lijstje hebt gezien, een LOTR-film kan verkiezen boven de rest.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de LOTR-films hartstikke leuk en alles, maar ze zijn gewoon niet zo heel goed. Maar goed, dat is natuurlijk gewoon mijn mening en over smaak valt niet te twisten en het is niet zinvol om een film af te kraken en films zijn slechts subjectief te beoordelen etc. :roll:
Op IMDb snap ik de hoge score van de LOTR-films nog wel. Massa's mensen die niet beter weten geven die film daar een dikke 10. Ik snap echter niet hoe je, als je de films op dit lijstje hebt gezien, een LOTR-film kan verkiezen boven de rest.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de LOTR-films hartstikke leuk en alles, maar ze zijn gewoon niet zo heel goed. Maar goed, dat is natuurlijk gewoon mijn mening en over smaak valt niet te twisten en het is niet zinvol om een film af te kraken en films zijn slechts subjectief te beoordelen etc. :roll:
reply
0
C
Caledonians
Caledonians
Dec 23, 2003
Het beste wat tot nu toe is gemaakt in de 21ste eeuw is natuurlijk de LOTR Trilogy!
Het beste wat tot nu toe is gemaakt in de 21ste eeuw is natuurlijk de LOTR Trilogy!
reply
0
P
pavko
pavko
Dec 23, 2003
stuur mij tegen die tijd dan ook maar even een pm ;) anders vergeet ik het wellicht
Reinbo wrote:Richard Boon wrote: Mag ik zeggen dat ik het een tikkeltje vroeg vind om nu al een beste film van deze eeuw te kunnen noemen? Ik kom op oudjaarsavond van 2100 wel weer terug om mijn keuze te maken..
Daar hou ik je aan. 8)
stuur mij tegen die tijd dan ook maar even een pm ;) anders vergeet ik het wellicht
reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Lex v/d Moolen
Dec 23, 2003
Ik durf voorzichtig te stellen dat men in het jaar 2100 een hoop van deze film vergeten zijn, misschien met uitzondering van de LotR trilogy, ik blijf erbij dat het een mijlpaal in de filmgeschiedenis is.
Kasper Peters wrote: Pulp Fiction....Is uit 1994.
Ik durf voorzichtig te stellen dat men in het jaar 2100 een hoop van deze film vergeten zijn, misschien met uitzondering van de LotR trilogy, ik blijf erbij dat het een mijlpaal in de filmgeschiedenis is.
reply
0
P
pavko
pavko
Dec 23, 2003
dat is sowieso de beste film ooit gemaakt (IMHO) maar nu nét weer niet dé film van de 21-ste eeuw.
Kasper Peters wrote: Pulp Fiction....
dat is sowieso de beste film ooit gemaakt (IMHO) maar nu nét weer niet dé film van de 21-ste eeuw.
reply
0
H
Headhunter
Headhunter
Dec 23, 2003
1994 was dacht ik de 20e eeuw. ;)
edit: haha, pavko en Lex waren me al voor, zie ik net. :P
Kasper Peters wrote: Pulp Fiction....
1994 was dacht ik de 20e eeuw. ;)
edit: haha, pavko en Lex waren me al voor, zie ik net. :P
reply
0
P
pavko
pavko
Dec 23, 2003
Tjonge, hebben we allemaal nu echt niets beters te doen dan hier in deze onbeduidende draad mensen corrigeren?
Allemaal in koor:
NEE !!!! 8) [/b]
Het zal wel door de kerstluwte komen ;)
Tjonge, hebben we allemaal nu echt niets beters te doen dan hier in deze onbeduidende draad mensen corrigeren?
Allemaal in koor:
NEE !!!! 8) [/b]
Het zal wel door de kerstluwte komen ;)
reply
0
J
Jesper
Jesper
LOTR niet zo heel goed?
Dec 23, 2003
Sorry, over smaak valt inderdaad niet te twisten maar de LOTR films zijn echt wel goed. Misschien niet zo goed als andere realistische of kleinere films, maar als 3 films die in 1 keer gemaakt zijn je keer op keer meeslepen en miljoenen mensen met mij, dan zijn het echt wel goeie films of dan heb je in iedergeval iets goeds gedaan. Als we het hebben over continuiteit etc. het filmtechnische verhaal, dan kan je elke goeie film wel onderuit halen. De 3 Lotr films zijn gewoon goed, voor mij heel goed! LOTR heeft alles wat ik aan film mooi vind.
De eerste matrix was wel goed maar had ook veel fouten en er kwam soms echt knullige regie aan te pas. De tweede en derde film van the matrix waren, als je de speciale effecten en gevechten weghaalde, niks anders dan een ongeinspireerd einde van een franchise. Daarbij komt kijken dat ze vreselijk gehyped waren en er veel mensen teleurgesteld waren bij het zien van deze twee. Dat heb ik bij LOTR (ook gehyped)niet zien gebeuren, gelukkig.
Maarja over smaak valt, nogmaals, niet te twisten :D Voor mij tot nu toe, de LOTR trilogie op 1. Waarbij ROTK op 1 als de beste en op de voet gevolgd door FOTR. ROTK is het einde en daarom het emotioneelste, en daarbij de nieuwste.
Dec 23, 2003
Sorry, over smaak valt inderdaad niet te twisten maar de LOTR films zijn echt wel goed. Misschien niet zo goed als andere realistische of kleinere films, maar als 3 films die in 1 keer gemaakt zijn je keer op keer meeslepen en miljoenen mensen met mij, dan zijn het echt wel goeie films of dan heb je in iedergeval iets goeds gedaan. Als we het hebben over continuiteit etc. het filmtechnische verhaal, dan kan je elke goeie film wel onderuit halen. De 3 Lotr films zijn gewoon goed, voor mij heel goed! LOTR heeft alles wat ik aan film mooi vind.
De eerste matrix was wel goed maar had ook veel fouten en er kwam soms echt knullige regie aan te pas. De tweede en derde film van the matrix waren, als je de speciale effecten en gevechten weghaalde, niks anders dan een ongeinspireerd einde van een franchise. Daarbij komt kijken dat ze vreselijk gehyped waren en er veel mensen teleurgesteld waren bij het zien van deze twee. Dat heb ik bij LOTR (ook gehyped)niet zien gebeuren, gelukkig.
Maarja over smaak valt, nogmaals, niet te twisten :D Voor mij tot nu toe, de LOTR trilogie op 1. Waarbij ROTK op 1 als de beste en op de voet gevolgd door FOTR. ROTK is het einde en daarom het emotioneelste, en daarbij de nieuwste.
reply
0
F
Felix
Felix
Dec 23, 2003
Ik zou natuurlijk ook een betoog kunnen houden waarom het jaar 2000 tot de vorige eeuw behoort, maar nu even niet. :)
pavko wrote: Tjonge, hebben we allemaal nu echt niets beters te doen dan hier in deze onbeduidende draad mensen corrigeren?
Ik zou natuurlijk ook een betoog kunnen houden waarom het jaar 2000 tot de vorige eeuw behoort, maar nu even niet. :)
reply
0
T3
Thomas 32PW9527
Thomas 32PW9527
CV
Coen Vermeer
Coen Vermeer
Dec 23, 2003
nooit gedacht maar erg moeilijk zeg (heb 11 titels van de lijst).
Amores perros (2000)
Cidade de Deus (2002)
Donnie Darko (2001)
Fabuleux destin d'Amélie Poulain, Le (2001)
Kill Bill: Vol. 1 (2003)
Memento (2000)
Requiem for a Dream (2000)
Sen to Chihiro no kamikakushi (Spirited Away) (2001)
Wo hu cang long (2000)
Uit deze films (die allemaal tot me favorieten behoren) heb ik toch maar voor amelie gekozen. Maar wat was het moeilijk zeg.
Nu ik zie dat er geen eens voor citade de deus is gekozen had ik die liever gekozen.
nooit gedacht maar erg moeilijk zeg (heb 11 titels van de lijst).
Amores perros (2000)
Cidade de Deus (2002)
Donnie Darko (2001)
Memento (2000)
Sen to Chihiro no kamikakushi (Spirited Away) (2001)
Wo hu cang long (2000)
Uit deze films (die allemaal tot me favorieten behoren) heb ik toch maar voor amelie gekozen. Maar wat was het moeilijk zeg.
Nu ik zie dat er geen eens voor citade de deus is gekozen had ik die liever gekozen.
reply
0
REB
Rob Eric Blank
Rob Eric Blank
Dec 23, 2003
Ik ga ook voor LOTR!! De gehele trilogie.
1. LOTR
2. Gladiator
3. Memento
4. The Pianist
Ik ga ook voor LOTR!! De gehele trilogie.
1. LOTR
2. Gladiator
3. Memento
4. The Pianist
reply
0
CS
Christiaan Sauer
Christiaan Sauer
Dec 23, 2003
heb ook voor LOTR ROTK gekozen, maar als de optie mogelijk was zou ik voor LOTR trilogie gaan 8).
Dat is toch wel een bijzonder meesterwerk geworden welke men zich nog lang zal herrineren :).
heb ook voor LOTR ROTK gekozen, maar als de optie mogelijk was zou ik voor LOTR trilogie gaan 8).
Dat is toch wel een bijzonder meesterwerk geworden welke men zich nog lang zal herrineren :).
reply
0
KP
Kasper P.
Kasper P.
Dec 23, 2003
pavko wrote:Mwah ik slaap een beetje :oops:Kasper Peters wrote: Pulp Fiction....
reply
0
RG
Roberto G
Roberto G
Dec 23, 2003
dis mijn top 4
1: de Lord of the rings Trilogy (vindt ze echt allemaal even goed)
2: The Pianist
3: Gladiator
4: X men
dis mijn top 4
1: de Lord of the rings Trilogy (vindt ze echt allemaal even goed)
2: The Pianist
3: Gladiator
4: X men
reply
0
J
Jaap22
Jaap22
Dec 23, 2003
1. LOTR Trilogie (kan en zal ze nooit als aparte films zien)
Het meesterwerk is nog maar net compleet en is nu al te bestempelen als één van de klassiekers uit de gehele filmwereld.
2. Donnie Darko
Deze schitterende film ben ik meer en meer gaan waarderen elke keer dat ik hem opnieuw keek. De film zelf is zo compleet en fantastisch en dan ook nog mooie muziek erbij. Een aanwinst voor de gehele filmindustrie, omdat deze film waarschijnlijk wel wat ogen heeft geopend.
3. Requiem For A Dream
Er zijn weinig films die diep indruk op mij gemaakt hebben op de manier dat Requiem For A Dream dat heeft gedaan. Toen ik hem voor het eerst keek heb ik toch nog wel even een minuutje op mijn stoel gezeten met de gedachte van wow. Gooi daar nog eens een geweldige soundtrack bovenop en je hebt Requiem For A Dream.
4. Cidade de Deus
Toch maar voor een vierde gekozen, omdat ik deze film toch even bij iedereen onder de aandacht wil brengen. De meeste mensen die deze film gezien hebben zullen het met mij eens zijn dat dit één van de mooiste films is die uit het "buitenland" komt. Erg indrukwekkend.
Ook You Can Count On Me, Punch Drunk Love, Amelie, Memento, Adaptation, Mulholland Drive, The Pianist, .. ga zo maar door zijn weldegelijk mooie films uit de 21e eeuw.
1. LOTR Trilogie (kan en zal ze nooit als aparte films zien)
Het meesterwerk is nog maar net compleet en is nu al te bestempelen als één van de klassiekers uit de gehele filmwereld.
2. Donnie Darko
Deze schitterende film ben ik meer en meer gaan waarderen elke keer dat ik hem opnieuw keek. De film zelf is zo compleet en fantastisch en dan ook nog mooie muziek erbij. Een aanwinst voor de gehele filmindustrie, omdat deze film waarschijnlijk wel wat ogen heeft geopend.
3. Requiem For A Dream
Er zijn weinig films die diep indruk op mij gemaakt hebben op de manier dat Requiem For A Dream dat heeft gedaan. Toen ik hem voor het eerst keek heb ik toch nog wel even een minuutje op mijn stoel gezeten met de gedachte van wow. Gooi daar nog eens een geweldige soundtrack bovenop en je hebt Requiem For A Dream.
4. Cidade de Deus
Toch maar voor een vierde gekozen, omdat ik deze film toch even bij iedereen onder de aandacht wil brengen. De meeste mensen die deze film gezien hebben zullen het met mij eens zijn dat dit één van de mooiste films is die uit het "buitenland" komt. Erg indrukwekkend.
Ook You Can Count On Me, Punch Drunk Love, Amelie, Memento, Adaptation, Mulholland Drive, The Pianist, .. ga zo maar door zijn weldegelijk mooie films uit de 21e eeuw.
reply
0
M
mjlfadriaans
mjlfadriaans
Dec 23, 2003
Finding Forrester is zowieso mijn favoriete film ooit, dus ik stem voor deze. LOTR wint het toch niet van Hulk voor mij, LotR trilogie staat dan ook op de 3e plaats, Hulk smash wint het ;).
Ik moet zeggen, dit soort polls is wel een inkoppertje hoor voor LotR, de massa wint altijd ;)!
Finding Forrester is zowieso mijn favoriete film ooit, dus ik stem voor deze. LOTR wint het toch niet van Hulk voor mij, LotR trilogie staat dan ook op de 3e plaats, Hulk smash wint het ;).
Ik moet zeggen, dit soort polls is wel een inkoppertje hoor voor LotR, de massa wint altijd ;)!
reply
0
R
Reinbo
Reinbo
Dec 29, 2003
vandaag eindelijk ROTK gezien, fantastische film, maar FOTR is mijn favoriet van de drie omdat daar alles nieuw was. Moulin Rouge! is overigens mijn overall favoriet
vandaag eindelijk ROTK gezien, fantastische film, maar FOTR is mijn favoriet van de drie omdat daar alles nieuw was. Moulin Rouge! is overigens mijn overall favoriet
reply
0
P
PvdS
PvdS
Dec 29, 2003
De score tot nu toe is wel heeeeel erg ingegeven door de waan van de dag ... vraag me af of over twee maanden ROTK nog zo hoog zou scoren ... ik denk wel zeker te weten van niet
De score tot nu toe is wel heeeeel erg ingegeven door de waan van de dag ... vraag me af of over twee maanden ROTK nog zo hoog zou scoren ... ik denk wel zeker te weten van niet
reply
0
RP
Rob P.
Rob P.
Dec 29, 2003
Moeilijk hoor! Er is al zo veel moois gemaakt..een spontane top10..die waarschijnlijk morgen weer anders is, maargoed..
1 - Mulholland Drive
2 - Amélie
3 - Hable Con Ella
4 - Dogville
5 - Cidade de Deus
6 - The Pianist
7 - 25th Hour
8 - Dancer in the Dark
9 - Requiem For A dream
10 - Memento
En hoe langer ik erover nadenk, hoe meer titels er in me op komen. Amores Perros, Dolls, In America, The Hours, Standing in the Shadows of Motown, Punch-Drunk Love, Donnie Darko, Spirited Away, No Man's Land 24 Hour Party People..
en ik vergeet er vast nog veels te veel..ik hou maar op... :lol:
Moeilijk hoor! Er is al zo veel moois gemaakt..een spontane top10..die waarschijnlijk morgen weer anders is, maargoed..
1 - Mulholland Drive
2 - Amélie
3 - Hable Con Ella
4 - Dogville
5 - Cidade de Deus
6 - The Pianist
7 - 25th Hour
8 - Dancer in the Dark
9 - Requiem For A dream
10 - Memento
En hoe langer ik erover nadenk, hoe meer titels er in me op komen. Amores Perros, Dolls, In America, The Hours, Standing in the Shadows of Motown, Punch-Drunk Love, Donnie Darko, Spirited Away, No Man's Land 24 Hour Party People..
en ik vergeet er vast nog veels te veel..ik hou maar op... :lol:
reply
0
C
chiwaicheung
chiwaicheung
Dec 29, 2003
Een top kiezen is heel moeilijk voor mij.
Er zijn zoveel goede films met ieder hun eigen stijl of sfeer .
Ik maak liever een lijst per genre.
Beste actiefilm:
Terminator 2 (X-men 2 zit er vlak achter)
Beste spektakelfilm:
Lord of the Rings (deel 1 t/m 3, met voorkeur voor deel 1)
Beste romantische komedie:
Le fabuleux destin d'Amelie Poulain
Beste fantasy film:
The princess bride
Beste Shakespeare verfilming:
Much ado about nothing
Beste musical:
Moulin rouge
Beste horror film:
The ring en The others (Ring is enger, maar Others heeft mooiere sfeer)
Beste thriller:
Fight club
Beste hilarische komedie:
Kopps
Beste absurde komedie:
Life of Brian
Beste lange documentaire:
42 up
Beste animatie:
Shrek
Beste science fiction:
The 5th element
Beste western:
The good, the bad and the ugly
Beste superheld:
Spider-man
En zo kan ik nog wel eindeloos doorgaan :D
Een top kiezen is heel moeilijk voor mij.
Beste actiefilm:
Terminator 2 (X-men 2 zit er vlak achter)
Beste spektakelfilm:
Lord of the Rings (deel 1 t/m 3, met voorkeur voor deel 1)
Beste romantische komedie:
Le fabuleux destin d'Amelie Poulain
Beste fantasy film:
The princess bride
Much ado about nothing
Beste musical:
Moulin rouge
Beste horror film:
The ring en The others (Ring is enger, maar Others heeft mooiere sfeer)
Beste thriller:
Fight club
Beste hilarische komedie:
Kopps
Beste absurde komedie:
Life of Brian
Beste lange documentaire:
42 up
Beste animatie:
Shrek
Beste science fiction:
The 5th element
Beste western:
The good, the bad and the ugly
Beste superheld:
Spider-man
reply
0
HB
Harry B.
Harry B.
Dec 29, 2003
Ik heb gekozen voor Requiem for a dream. Omdat de film echt indruk op me maakte. LOTR was ook goed, indrukwekkend maar niet aangrijpend. En ROTK is zwaar overgewaardeerd :evil:
Ik heb gekozen voor Requiem for a dream. Omdat de film echt indruk op me maakte. LOTR was ook goed, indrukwekkend maar niet aangrijpend. En ROTK is zwaar overgewaardeerd :evil:
reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Lex v/d Moolen
Dec 29, 2003
chiwaicheung wrote: Een top kiezen is heel moeilijk voor mij.De meeste titels die jij noemt zijn toch echt niet van de 21e eeuw en dat was de vraag van deze draad :wink:
reply
0
C
chiwaicheung
chiwaicheung
Dec 30, 2003
Oh ja, je hebt gelijk. Ik las erover heen. Kennelijk heb ik de verkeerde thread te pakken :D
Nou ja, in ieder geval moet men dan maar even wat categorien van mijn lijstje wegdenken (beste Shakespeare film in 21e eeuw is er niet volgens mij).
Lex v/d Moolen wrote:chiwaicheung wrote: Een top kiezen is heel moeilijk voor mij.De meeste titels die jij noemt zijn toch echt niet van de 21e eeuw en dat was de vraag van deze draad :wink:
Oh ja, je hebt gelijk. Ik las erover heen. Kennelijk heb ik de verkeerde thread te pakken :D
Nou ja, in ieder geval moet men dan maar even wat categorien van mijn lijstje wegdenken (beste Shakespeare film in 21e eeuw is er niet volgens mij).
reply
0
R
Reinbo
Reinbo
Jan 01, 2004
deze komen alleen niet uit de 21e eeuw. :wink:
chiwaicheung wrote: Een top kiezen is heel moeilijk voor mij.
Beste fantasy film:
The princess bride
Much ado about nothing
Beste thriller:
Fight club
Beste absurde komedie:
Life of Brian
Beste science fiction:
The 5th element
deze komen alleen niet uit de 21e eeuw. :wink:
reply
0
T
theThinWhiteDuke
theThinWhiteDuke
Jan 01, 2004
Das een lastige....
Overall de beste:LotR Trilogie
Fantasy/Sci-Fi: StarWars: Attack of the Clones
Cult/Art-House: Donnie Darko, the Attic Expeditions, Rules of Attraction
Animatie: Finding Nemo
Thriller: Mulholland Drive
Das een lastige....
Overall de beste:LotR Trilogie
Fantasy/Sci-Fi: StarWars: Attack of the Clones
Cult/Art-House: Donnie Darko, the Attic Expeditions, Rules of Attraction
Animatie: Finding Nemo
Thriller: Mulholland Drive
reply
0
R
Rickje
Rickje
Jan 01, 2004
LOTR trilogy..duidelijk :wink:
Een van de beste films die ik ooit heb gezien en ik ben niet de enige.
Dit is de film(s) van 21 eeuw tot nu toe
LOTR trilogy..duidelijk :wink:
Een van de beste films die ik ooit heb gezien en ik ben niet de enige.
Dit is de film(s) van 21 eeuw tot nu toe
reply
0
S
Stanley
Stanley
Jan 01, 2004
1: ROTK (3 uur lang met open mond naar gekeken, kon niet beter)
2: Kill Bill (Als Tarantino fan super goed)
3 The Pianist (ongelovelijk sterke film)
1: ROTK (3 uur lang met open mond naar gekeken, kon niet beter)
2: Kill Bill (Als Tarantino fan super goed)
3 The Pianist (ongelovelijk sterke film)
reply
0
TW
Tim Weisselberger
Tim Weisselberger
Jan 01, 2004
1. Almost Famous (2000)
2. Mulholland Drive (2001)
3. Snatch (2000)
4. O Brother, Where Art Thou? (2000)
5. Lost in Translation (2003)
Wow, met maar liefst 1 titel uit de poll hier heb ik dan ook voor gekozen.
Betref RotK, ik ben volgens mij een van de weinige die dit naast de slechtste boek verfilming, ook de langdradigste (ze hadden die laatste 20mins van mij mogen houden, scheeld weer een akte ;)) van de de trilogy vind?
Deze film is naar mijn idee ietwat te overhyped, en vind het zonde dat deze als beste film van de 21e eeuw tot noch toe gezien wordt. Desalnietemin, past deze film wel keurig in het rijtje uitmuntende films, helaas missen we hier veel toppers.
1. Almost Famous (2000)
2. Mulholland Drive (2001)
3. Snatch (2000)
4. O Brother, Where Art Thou? (2000)
5. Lost in Translation (2003)
Wow, met maar liefst 1 titel uit de poll hier heb ik dan ook voor gekozen.
Betref RotK, ik ben volgens mij een van de weinige die dit naast de slechtste boek verfilming, ook de langdradigste (ze hadden die laatste 20mins van mij mogen houden, scheeld weer een akte ;)) van de de trilogy vind?
Deze film is naar mijn idee ietwat te overhyped, en vind het zonde dat deze als beste film van de 21e eeuw tot noch toe gezien wordt. Desalnietemin, past deze film wel keurig in het rijtje uitmuntende films, helaas missen we hier veel toppers.
reply
0
RP
Rob P.
Rob P.
Jan 02, 2004
Schijnt zeker een goeie te zijn idd, waar heb je deze al gezien als ik mag vragen?
Tim Weisselberger wrote: 5. Lost in Translation (2003)
Schijnt zeker een goeie te zijn idd, waar heb je deze al gezien als ik mag vragen?
reply
0
A
AnnaEvers
AnnaEvers
EL
Eschwin L.
Eschwin L.
Jan 04, 2004
zonder ook maar een seconde te twijfelen: LOTR-ROTK (y)
Had trouwens liever LOTR-triologie als stemmogelijkheid gehad
Top 3.
1. LOTR-triologie (en vooral ROTK)
2. Gladiator
3. Pirates of the Carribean - TCOTB
(ook top: Cidade de Deus, X-men 2, Master and Commander,
Zijn overigens niet echt de BESTE films (LOTR wel) maar de films die ik elke keer opnieuw kan bekijken zonder me ook maar een moment te vervelen.
zonder ook maar een seconde te twijfelen: LOTR-ROTK (y)
Had trouwens liever LOTR-triologie als stemmogelijkheid gehad
Top 3.
1. LOTR-triologie (en vooral ROTK)
2. Gladiator
3. Pirates of the Carribean - TCOTB
(ook top: Cidade de Deus, X-men 2, Master and Commander,
Zijn overigens niet echt de BESTE films (LOTR wel) maar de films die ik elke keer opnieuw kan bekijken zonder me ook maar een moment te vervelen.
reply
0
JVH
Joost v.d. Ham
Joost v.d. Ham
Jan 04, 2004
Oh mijn god wat zijn er al een goede films gemaakt deze eeuw....:)
*Sen to Chihiro no kamikakush(SpiritedAway)
*Wo hu cang long (2000)
heb ik nog niet gezien. Ga ik snel doen.
Had blijkbaar al gestemd in deze Poll.weet alleen niet meer op welke....
zal wel Requiem for a Dream geweest zijn!
Oh mijn god wat zijn er al een goede films gemaakt deze eeuw....:)
*Sen to Chihiro no kamikakush(SpiritedAway)
*Wo hu cang long (2000)
heb ik nog niet gezien. Ga ik snel doen.
Had blijkbaar al gestemd in deze Poll.weet alleen niet meer op welke....
zal wel Requiem for a Dream geweest zijn!
reply
0
E
Ettepet
Ettepet
Jan 05, 2004
Als 2000 mee wordt genomen:
1. Lord of the Rings: The Two Towers, The (2002)
2. Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The (2001)
3. Pianist, The (2002)
4. Memento (2000)
5. Bowling for Columbine (2002)
6. Lord of the Rings: The Return of the King, The (2003)
7. Billy Elliot (2000)
8. Pane e tulipani (2000)
9. Gladiator (2000)
10. Vengo (2000)
Als 2000 mee wordt genomen:
1. Lord of the Rings: The Two Towers, The (2002)
2. Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The (2001)
3. Pianist, The (2002)
4. Memento (2000)
5. Bowling for Columbine (2002)
6. Lord of the Rings: The Return of the King, The (2003)
7. Billy Elliot (2000)
8. Pane e tulipani (2000)
9. Gladiator (2000)
10. Vengo (2000)
reply
0
TW
Tim Weisselberger
Tim Weisselberger
Jan 05, 2004
zie job ;)
Rob Peters wrote:Tim Weisselberger wrote: 5. Lost in Translation (2003)
zie job ;)
reply
0
X
xandernijsten
xandernijsten
Jan 05, 2004
Top 5:
Cidade de Deus (2002)
Pianist, The (2002)
Top 5:
Cidade de Deus (2002)
Pianist, The (2002)
reply
0
JP
Jaap Poot
Jaap Poot
Jan 05, 2004
Ik heb gekozen voor RTOK omdat dit van alledrie de LOTR films duidelijk het beste is. Ik ben overigens wel bang dat de extendend uitvoering van ROTK daar duidelijk nog een flinke schep bovenop zal doen en met name richting de verhaallijn meer duidelijkheid zal brengen. Ik had na het zien duidelijk het gevoel (ik heb alle boeken gelezen) dat met name ROTK te weinig tijd voor de bioscoopversie heeft gekregen. Tjsa wat de andere films betreft, allemaal uitstekende films, echter de complete LOTR triologie is inderdaad wat andere al zeggen een mijlpaal in de filmgechiedenis (of je dit genre nu wel of niet leuk vind). Bovendien vind ik dat een hoop mensen tegenwoordig films teveel beoordelen op hun intelligentiewaarde i.p.v. hun amusumentswaarde , ik vond bijvoorbeeld alledrie de Matrix films zeer onderhoudend om naar te kijken. Als laatste wat de LOTR films voor hebben op een heleboel andere films is het boek van tolkien wat in fantasywereld wordt gezien als het mooiste fantasyepos oooit geschreven. Dus Peter Jackson, petje af voor het maken van deze films naar aanleiding van zo moeilijk boek en volgens mij verdient die alle grote oscars. (zal wel weer naar Last Samoeraai gaan of iets anders uit Hollywood, stelletje chauvinisten)
Ik heb gekozen voor RTOK omdat dit van alledrie de LOTR films duidelijk het beste is. Ik ben overigens wel bang dat de extendend uitvoering van ROTK daar duidelijk nog een flinke schep bovenop zal doen en met name richting de verhaallijn meer duidelijkheid zal brengen. Ik had na het zien duidelijk het gevoel (ik heb alle boeken gelezen) dat met name ROTK te weinig tijd voor de bioscoopversie heeft gekregen. Tjsa wat de andere films betreft, allemaal uitstekende films, echter de complete LOTR triologie is inderdaad wat andere al zeggen een mijlpaal in de filmgechiedenis (of je dit genre nu wel of niet leuk vind). Bovendien vind ik dat een hoop mensen tegenwoordig films teveel beoordelen op hun intelligentiewaarde i.p.v. hun amusumentswaarde , ik vond bijvoorbeeld alledrie de Matrix films zeer onderhoudend om naar te kijken. Als laatste wat de LOTR films voor hebben op een heleboel andere films is het boek van tolkien wat in fantasywereld wordt gezien als het mooiste fantasyepos oooit geschreven. Dus Peter Jackson, petje af voor het maken van deze films naar aanleiding van zo moeilijk boek en volgens mij verdient die alle grote oscars. (zal wel weer naar Last Samoeraai gaan of iets anders uit Hollywood, stelletje chauvinisten)
reply
0
M
miT
miT
Jan 05, 2004
Memento
Kort daarna gevolgd door Amélie, Donnie Darko en Kill Bill
Daarna de Lord of the Rings Trilogie...ookal geef ik het gezien de enorme hype neit graag toe...
Memento
Kort daarna gevolgd door Amélie, Donnie Darko en Kill Bill
Daarna de Lord of the Rings Trilogie...ookal geef ik het gezien de enorme hype neit graag toe...
reply
0
HS
Harry stadman
Harry stadman
Jan 05, 2004
er staan zoveel goede films in het rijtje.
kiezen van beste film wordt dan ook erg moeilijk.
amelie, gladiator, lord of the rings trilogie etc. zijn allemaal goede films.
ik mis trouwens nog de harry potter films.
tja, om de beste van de 21ste eeuw te kiezen lijkt mij nog een beetje moeilijk. we weten niet wat er allemaal nog gaat komen.
tot nog toe: wordt toch amelie.(sommige andere heb ik nog niet gezien; mening kan dus veranderen)
als ze nu gezegd hadden van het decennium moet ik toch gaan voor de lord of the rings trilogie, vanwege het moeilijk te verfilmen boek(boeken), baanbrekende animaties(gollum) en de fantastische dvd-uitgaves.
ik denk dat er de eerst komende tien jaar zeker niet zo'n grootschalig project als lord of the rings wordt afgeleverd.
voor mij is er eigenlijk niet een de beste. ik kijk met veel plezier naar alle films in mijn collectie en die hier in het rijtje staan.
er staan zoveel goede films in het rijtje.
kiezen van beste film wordt dan ook erg moeilijk.
amelie, gladiator, lord of the rings trilogie etc. zijn allemaal goede films.
ik mis trouwens nog de harry potter films.
tja, om de beste van de 21ste eeuw te kiezen lijkt mij nog een beetje moeilijk. we weten niet wat er allemaal nog gaat komen.
tot nog toe: wordt toch amelie.(sommige andere heb ik nog niet gezien; mening kan dus veranderen)
als ze nu gezegd hadden van het decennium moet ik toch gaan voor de lord of the rings trilogie, vanwege het moeilijk te verfilmen boek(boeken), baanbrekende animaties(gollum) en de fantastische dvd-uitgaves.
ik denk dat er de eerst komende tien jaar zeker niet zo'n grootschalig project als lord of the rings wordt afgeleverd.
voor mij is er eigenlijk niet een de beste. ik kijk met veel plezier naar alle films in mijn collectie en die hier in het rijtje staan.
reply
0
A
Arnaxis
Arnaxis
Jan 05, 2004
ROTK beoordeel ik pas voor mezelf als ik de EE heb gezien, biosversie viel me net als de eerste twee delen een beetje tegen. Iets wat met beide films helemaal goed werd gemaakt met de EE's. Fellowship vind ik persoonlijk de beste van de twee, omdat de editing een stuk vloeiender is. Deze komt bij mij dan op de eerste plaats.
Op mijn tweede plaats "Lost in Translation". Niet alleen een verschrikkelijk goede film, maar ook een leuke film. Bill Murray in een van zijn beste rollen in jaren!
De rest zit allemaal zo dicht bij elkaar, niet de moeite waard om te vermelden.
ROTK beoordeel ik pas voor mezelf als ik de EE heb gezien, biosversie viel me net als de eerste twee delen een beetje tegen. Iets wat met beide films helemaal goed werd gemaakt met de EE's. Fellowship vind ik persoonlijk de beste van de twee, omdat de editing een stuk vloeiender is. Deze komt bij mij dan op de eerste plaats.
Op mijn tweede plaats "Lost in Translation". Niet alleen een verschrikkelijk goede film, maar ook een leuke film. Bill Murray in een van zijn beste rollen in jaren!
De rest zit allemaal zo dicht bij elkaar, niet de moeite waard om te vermelden.
reply
0
GJA
Geert Jan Alsem
Geert Jan Alsem
AB
Anne Bijlsma
Anne Bijlsma
Jan 14, 2004
Ik heb voor the Pianist gekozen. Misschien een klein beetje een onder gewaardeerde film, maar ik vind het een zeer mooi verhaal, met een goede sfeer en goed spelende acteurs!
Ik heb voor the Pianist gekozen. Misschien een klein beetje een onder gewaardeerde film, maar ik vind het een zeer mooi verhaal, met een goede sfeer en goed spelende acteurs!
reply
0
RP
Rob P.
Rob P.
Jan 14, 2004
zie job ;)[/quote]
haha..keejdan :wink:
Tim Weisselberger wrote:Rob Peters wrote: [quote=Tim Weisselberger]5. Lost in Translation (2003)
zie job ;)[/quote]
haha..keejdan :wink:
reply
0
D
Daniel1974
Daniel1974
Jan 14, 2004
Het zijn hele verschillende films ook nog eens. Waardoor je nog moeilijker een keuze kunt maken omtrend een goede film of de beste film. Ik kan niet ontkennen dat ik ooit meer overrompeld werd door een film dan met Return Of The King, dat was echt een erg interessant gevoel dat ik nog niet zo heel vaak eerder heb gehad. Maar de andere films zijn inderdaad ook niet mis. Daarom dat ik toch voor ROTK heb gekozen, deze film maakte gewoon het meeste indruk, ook al was het misschien wel niet de beste. Alleen de tijd kan dit uitwijzen.
Het zijn hele verschillende films ook nog eens. Waardoor je nog moeilijker een keuze kunt maken omtrend een goede film of de beste film. Ik kan niet ontkennen dat ik ooit meer overrompeld werd door een film dan met Return Of The King, dat was echt een erg interessant gevoel dat ik nog niet zo heel vaak eerder heb gehad. Maar de andere films zijn inderdaad ook niet mis. Daarom dat ik toch voor ROTK heb gekozen, deze film maakte gewoon het meeste indruk, ook al was het misschien wel niet de beste. Alleen de tijd kan dit uitwijzen.
reply
0
R
Reinbo
Reinbo
Mar 20, 2004
Deze poll zou eigenlijk gereset moeten worden om te kijken of vele nog steeds ROTK op 1 heeft staaan.
Deze poll zou eigenlijk gereset moeten worden om te kijken of vele nog steeds ROTK op 1 heeft staaan.
reply
0
A
Anonymous
Anonymous
Jul 11, 2005
Mijn top 3 uit bovenstaande films:
1. LOTR TTT
2. LOTR FOTR
3. LOTR ROTK
Alhoewel ik deze films gewoon als trilogy beschouw.
Dan zou op de 2e plek The Aviator komen en op de derde Amelie
Mijn top 3 uit bovenstaande films:
1. LOTR TTT
2. LOTR FOTR
3. LOTR ROTK
Alhoewel ik deze films gewoon als trilogy beschouw.
Dan zou op de 2e plek The Aviator komen en op de derde Amelie
reply
0
MD
Marco Dubbeldam
Marco Dubbeldam
Jul 11, 2005
Moeilijk... Er zijn, zoals eerder gezegd, al ontzettend veel goede films gemaakt in de 21ste eeuw! Ik weet niet precies waar ik eerder op heb gestemd, maar als ik opnieuw zou mogen stemmen dan zou ik kiezen voor Big Fish. Prachtige film! 8)
Moeilijk... Er zijn, zoals eerder gezegd, al ontzettend veel goede films gemaakt in de 21ste eeuw! Ik weet niet precies waar ik eerder op heb gestemd, maar als ik opnieuw zou mogen stemmen dan zou ik kiezen voor Big Fish. Prachtige film! 8)
reply
0
M
MrEd
MrEd
Jul 11, 2005
Een mooie lijst moet ik bekennen met een aantal erg goeie films. Ik heb lang niet al deze films gezien hoor, maar ben redelijk vertegenwoordigd.
Mijn stem is gegaan naar Memento. Een fantastische en erg originele film en een van de beste die ik ooit heb gezien. Een topper!
Mijn toplijst, gekozen uit de gegeven opties zou zijn.
1. Memento
2. LOTR 3
3. Donnie Darko
4. Gladiator
5. LOTR 1
6. LOTR 2
7. Shrek
8. Finding Nemo
De rest heb ik niet gezien dus kan ik er ook geen zinnig woord over zeggen.
Een mooie lijst moet ik bekennen met een aantal erg goeie films. Ik heb lang niet al deze films gezien hoor, maar ben redelijk vertegenwoordigd.
Mijn stem is gegaan naar Memento. Een fantastische en erg originele film en een van de beste die ik ooit heb gezien. Een topper!
Mijn toplijst, gekozen uit de gegeven opties zou zijn.
1. Memento
2. LOTR 3
3. Donnie Darko
4. Gladiator
5. LOTR 1
6. LOTR 2
7. Shrek
8. Finding Nemo
De rest heb ik niet gezien dus kan ik er ook geen zinnig woord over zeggen.
reply
0
CW
Celtic Warrior
Celtic Warrior
Jul 13, 2005
Mss zou ik in een nieuwe poll wel op Sin City stemmen.
Felix wrote: Ik zou natuurlijk ook een betoog kunnen houden waarom het jaar 2000 tot de vorige eeuw behoort, maar nu even niet. :)Dat is nu net de reden waarom ik niet voor Gladiator gestemd heb maar wel voor Moulin Rouge.
Mss zou ik in een nieuwe poll wel op Sin City stemmen.
reply
0
T
TheGodfather
TheGodfather
Jul 13, 2005
Waarom staat Eternal Sunshine er niet tussen?? :roll:.
Uit dit rijtje: LOTR - ROTK of Amelie 8)
gestemd op Amelie. Waarom? LOTR is uiteraard ook super, maar ik kan die niet keer op keer kijken. Amelie wel. Maakt niet uit hoe vaak ik die zie, die blijft gewoon super en gaat niet vervelen. Echt m`n feelgoodfilm aller tijden zo`n beetje
Waarom staat Eternal Sunshine er niet tussen?? :roll:.
Uit dit rijtje: LOTR - ROTK of Amelie 8)
gestemd op Amelie. Waarom? LOTR is uiteraard ook super, maar ik kan die niet keer op keer kijken. Amelie wel. Maakt niet uit hoe vaak ik die zie, die blijft gewoon super en gaat niet vervelen. Echt m`n feelgoodfilm aller tijden zo`n beetje
reply
0
M
MGdutch
MGdutch
Jul 14, 2005
Dit is een poll uit 2003. ;)
pieter bond wrote: Waar is Big Fish,eternal sunshine,finding neverland?
Dit is een poll uit 2003. ;)
reply
0
C
Cooldown
Cooldown
Jul 14, 2005
Requiem for a dream...
Goed acteerwerk, goed verhaal.. Zeer shockerend... Zeker de beste film die in deze eeuw gemaakt is...
Requiem for a dream...
Goed acteerwerk, goed verhaal.. Zeer shockerend... Zeker de beste film die in deze eeuw gemaakt is...
reply
0
A
Asphyxion
Asphyxion
Jul 14, 2005
Ik zou eigenlijk op 'Eternal Sunshine of the Spotless Mind' willen stemmen, maar aan 'Overig' stemmen heb je zo weinig.
Ik heb dus gekozen voor 'Requiem for a Dream', aangezien deze film de grootste indruk achter liet op mij na het kijken.
Ik zou eigenlijk op 'Eternal Sunshine of the Spotless Mind' willen stemmen, maar aan 'Overig' stemmen heb je zo weinig.
Ik heb dus gekozen voor 'Requiem for a Dream', aangezien deze film de grootste indruk achter liet op mij na het kijken.
reply
0
MG
Mathieu Ghekiere
Mathieu Ghekiere
Jul 14, 2005
Ik wil toch stemmen op Memento.
Film die me op een of andere manier blijft boeien.
Acteerprestaties in orde, montage perfect, muziek passend, vettig scenario, en een pracht van een slot. Ik kan blijven kijken naar die film.
ROTK was misschien een groots epos, maar ik vind hem overschat, en ik vind een film als Memento 'foutlozer' dan ROTK, persoonlijk. Hij grijpt mij ook persoonlijk meer aan, wat niet wil zeggen dat ik ROTK (of de andere films die erbij staan, want het is een erg goeie selectie) slecht vond, integendeel. Maar mijn favoriet is Memento.
Ik wil toch stemmen op Memento.
Film die me op een of andere manier blijft boeien.
Acteerprestaties in orde, montage perfect, muziek passend, vettig scenario, en een pracht van een slot. Ik kan blijven kijken naar die film.
ROTK was misschien een groots epos, maar ik vind hem overschat, en ik vind een film als Memento 'foutlozer' dan ROTK, persoonlijk. Hij grijpt mij ook persoonlijk meer aan, wat niet wil zeggen dat ik ROTK (of de andere films die erbij staan, want het is een erg goeie selectie) slecht vond, integendeel. Maar mijn favoriet is Memento.
reply
0
RB
Richard B.
Richard B.
Aug 06, 2005
Zo te zien heb ik gestemd maar ik heb GEEN IDEE wat. Ik hoop dat het Cidade de Deus of Requiem for a dream was. :)
Zo te zien heb ik gestemd maar ik heb GEEN IDEE wat. Ik hoop dat het Cidade de Deus of Requiem for a dream was. :)
reply
0
MV
manasse van de velde
manasse van de velde
Aug 08, 2005
Hier sluit ik me volledig bij aan.
Cooldown wrote: Requiem for a dream...
Hier sluit ik me volledig bij aan.
reply
0
P
PCMSCHOUTEN
PCMSCHOUTEN
Aug 09, 2005
Waarom staat SIDEWAYS hier niet bij.?????
Vind deze zeker in dit rijtje thuishoren.
Waarom staat SIDEWAYS hier niet bij.?????
reply
0
T
Toon_1
Toon_1
Aug 09, 2005
hoogt waarschijnlijk omdat deze thread gemaakt werd voordat de film uitkwam.
PCMSCHOUTEN wrote: Waarom staat SIDEWAYS hier niet bij.?????
hoogt waarschijnlijk omdat deze thread gemaakt werd voordat de film uitkwam.
reply
0
M
miT
miT
Aug 10, 2005
Ik moet zeggen dat de uitkomst van deze poll echt een belediging voor film in het algemeen is. Het mag echt gewoon net dat een LOTR film (en wat mij betreft al helemaal niet ROTK) het wint, en nog ruim ook, in een rijtje met oa Memento, Amelie, Adaptation, Crouching Tiger Hidden Dragon (hoewel het handig was geweest om hier deze Engelse titel bij te noemen), Donnie Darko, Requiem for a Dream en nouja, de meeste andere films uit het rijtje...
Ik moet zeggen dat de uitkomst van deze poll echt een belediging voor film in het algemeen is. Het mag echt gewoon net dat een LOTR film (en wat mij betreft al helemaal niet ROTK) het wint, en nog ruim ook, in een rijtje met oa Memento, Amelie, Adaptation, Crouching Tiger Hidden Dragon (hoewel het handig was geweest om hier deze Engelse titel bij te noemen), Donnie Darko, Requiem for a Dream en nouja, de meeste andere films uit het rijtje...
reply
0
SP
Snake P.
Snake P.
Jan 07, 2006
Adaptaion (Maar eigenlijk Old Boy, maar die staat er niet bij.)
Gek om te zien dat een van de zwakste films de meeste stemmen heeft.
Adaptaion (Maar eigenlijk Old Boy, maar die staat er niet bij.)
Gek om te zien dat een van de zwakste films de meeste stemmen heeft.
reply
0
C
Cocheese
Cocheese
Jan 08, 2006
Kill Bill Vol 1 voor mij. De hele film straalt gewoon klasse en apartheid uit. Het verhaal is misschien niet origineel, maar hoe het verhaal is uitgewerkt is fantastisch!
Verder in mijn rijtje: Memento en The Pianist
Kill Bill Vol 1 voor mij. De hele film straalt gewoon klasse en apartheid uit. Het verhaal is misschien niet origineel, maar hoe het verhaal is uitgewerkt is fantastisch!
Verder in mijn rijtje: Memento en The Pianist
reply
0
U
Ultramorada
Ultramorada
Jan 08, 2006
Ik denk dat ik nog maar een paar jaar wacht met het maken van een keuze :wink:
Kansmakers uit bovenstaand lijstje: Shrek en Kill Bill.
Absoluut geen kans voor: LOTR, Requiem for a Dream
Ik denk dat ik nog maar een paar jaar wacht met het maken van een keuze :wink:
Kansmakers uit bovenstaand lijstje: Shrek en Kill Bill.
Absoluut geen kans voor: LOTR, Requiem for a Dream
reply
0
KH
Kees Hoekerd
Kees Hoekerd
Jan 08, 2006
Uiteraard Gladiator.
Verder zijn titels als Cidade de Deus en the pianist ook nog zeer goed.
Uiteraard Gladiator.
Verder zijn titels als Cidade de Deus en the pianist ook nog zeer goed.
reply
0
MH
Michael Hamers
Michael Hamers
Jan 08, 2006
Bij mij staat de hele trilogie van LOTR bovenaan, maar dan toch The Fellowship in het bijzonder. Dat vond ik echt een ware openbaring. Zo iets prachtigs had ik nog nooit gezien op het filmdoek. En het liet mij ook voor het eerst kennismaken met Tolkien. Daarna toch maar eens het boek gelezen....
Na de trilogie komt voor mij Gladiator en op de plek erna een film die nog niet uit is op dvd, maar ik moet toch echt King Kong noemen...
Bij mij staat de hele trilogie van LOTR bovenaan, maar dan toch The Fellowship in het bijzonder. Dat vond ik echt een ware openbaring. Zo iets prachtigs had ik nog nooit gezien op het filmdoek. En het liet mij ook voor het eerst kennismaken met Tolkien. Daarna toch maar eens het boek gelezen....
Na de trilogie komt voor mij Gladiator en op de plek erna een film die nog niet uit is op dvd, maar ik moet toch echt King Kong noemen...
reply
0
MT
Marc T.
Marc T.
Jan 08, 2006
Op de production diaries staat een lange scene van King Kong en om het nu al op dvd te zien voorspelt veel goeds voor de (hopelijk) giftset die uit gaat komen! :D Dus die mag er hopelijk volgend jaar ook bij ( of dit jaar nog )
Op de production diaries staat een lange scene van King Kong en om het nu al op dvd te zien voorspelt veel goeds voor de (hopelijk) giftset die uit gaat komen! :D Dus die mag er hopelijk volgend jaar ook bij ( of dit jaar nog )
reply
0
M
mmmm
mmmm
Jan 09, 2006
Hmm, heb maar gekozen voor LotR: Return of the King. Vooral door 'The battle of Minas Tirith'. 8)
Der Untergang, Spirited Away, Cidade de Deus en LotR: The Two Towers completeren waarschijnlijk m'n Top 5. :P
Hmm, heb maar gekozen voor LotR: Return of the King. Vooral door 'The battle of Minas Tirith'. 8)
Der Untergang, Spirited Away, Cidade de Deus en LotR: The Two Towers completeren waarschijnlijk m'n Top 5. :P
reply
0
JD
Jeroen D
Jeroen D
Jan 10, 2006
Meesterwerk wat mij betreft. Jammer dat deel 2 zo ruk is.
Meesterwerk wat mij betreft. Jammer dat deel 2 zo ruk is.
reply
0