Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD Discussies
B
BASIL
Buena Vista H.E. (Benelux), een zee aan kwaliteit?
Dec 26, 2003

:evil: Onlangs heb ik een publiciteit gezien van Buena Vista H.E. (Benelux) met als hoofdtitel "EEN ZEE AAN KWALITEIT!". Wat moeten de andere landen (zoals de V.S. of Frankrijk) dan zeggen? "EEN ZEE AAN TOP KWALITEIT! niet te vergelijken met de Benelux de flopbranche van BUENA VISTA" want die hebben tenminste recht op DTS en THX en wij niets alleen DD 5.1. Is dat kwaliteit? Misschien dat we binnenkort weer de films van Buena Vista in 4:3 zullen kunnen zien zoals het vroeger was. Talen zoals Tsjechisch of Turks en ondertitels zoals Portugees, Tsjechisch, Hebreeuws, Turks, Kroatisch en Sloveens heb ik niet nodig. We wonen in de Benelux waar we Nederlands en Frans spreken en de rest is gewoon boelshit. In plaats van als die talen en ondertitels wil ik liever DTS en THX op mijn DVD hebben zoals het in de andere landen voorzien is. BUENA VISTA H.E. (Benelux) "EEN ZEE AAN BOELSHIT!"

B
BASIL
Dec 26, 2003

Ik ben blij dat er een DTS klankspoor aanwezig is op PIRATES OF THE CARIBBEAN maar waar blijft de THX want die is niet voorzien wel in de V.S., Frankrijk, Engeland,.... mar blijkbaar niet bij ons.

Ik ben teleurgesteld met de dvd van THE RECRUIT want DTS en THX niet aanwezig wel in de andere landen. Waarom niet bij ons?

Toch zeg ik aan iedereen die bij BUENA VISTA H.E. (BENELUX) werkt. Jullie zijn een bende klootzakken.

reply
0
L
Lesley
Dec 26, 2003

Lijkt me sterk dat de NL release van Pirates niet THX certified zal zijn, want de UK is al afkomstig van een PAL master die THX certified is...

The recruit is in de UK ook niet met DTS uitgebracht... dus dan kun je ook haast niet verwachten dat wij wel een DTS uitgave krijgen...

Ik vind dat BV een hele sprong voorwaarst heeft gemaakt met wat ze vroeger uitbrachten...
Dus mij hoor je niet klagen...

reply
0
B
BASIL
Dec 26, 2003

Ik heb nooit gezegd dat de Engelse dvd "The Recruit" een DTS klankspoor had, de V.S. en Frankrijk wel dus waarom wij niet?

Buena Vista H.E. (Benelux), een stap vooruit? liever gezegd een stap achteruit.

reply
0
O
Oudgebruiker3
Dec 26, 2003

Nou, om de werknemers van Buena Vista meteen een bende klootzakken te noemen vind ik wel erg ver gaan. Onthoudt wel even dat ze gewoon hun werk doen en niet zelf bepalen hoe een zekere DVD-uitgave eruit komt te zien... het is zelfs niet aan de directie om dat te bepalen.
Ik vind het bovendien een beetje dom om ze meteen uit te schelden, want je lijkt er nou niet bepaald slimmer door. In tegendeel.

reply
0
O
Oudgebruiker3
Dec 26, 2003

Oh, en je zegt dus dat er geen sprake is van kwaliteit... wát een onzin: een DVD is namelijk niet door een DTS geluidsspoor van goede kwaliteit - Dolby Digital kan ook prima klinken.

reply
0
L
Lesley
Dec 26, 2003

BASIL wrote: Talen zoals Tsjechisch of Turks en ondertitels zoals Portugees, Tsjechisch, Hebreeuws, Turks, Kroatisch en Sloveens heb ik niet nodig. We wonen in de Benelux waar we Nederlands en Frans spreken en de rest is gewoon boelshit. In plaats van als die talen en ondertitels wil ik liever DTS en THX op mijn DVD

Als je wilt dat ze voor elk land een losse dvd persen, dan schieten de prijzen van dvd's de lucht in! Door in grote afname te persen gaan de productie kosten verder naar beneden.

En als er een paar subtitle tracks minder op zitten betekend nog niet dat een DTS track er dan wel op zou passen... een DTS track op halve bitrate neemt al 768kb/sec in beslag!!!

en THX is niet iets wat je "erbij" kan hebben :wink:

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Dec 26, 2003

Ik kan je wel gelijk geven: zelf haal ik vrijwel alles regio 1, dus merk er nix van, maar voor degenen die regio 2 willen is het zuur.

Ik heb zelf enige malen mailcontact gehad met lui van Disney/Buena Vista, en ze weten vaak zelf niet waar ze mee bezig zijn.

Vragen als: "wanneer komt film "X" in NL uit" beantwoorden ze niet, OF ze zeggen "onbekend, maar de komende 5 jaar zeker niet".
Vervolgens is de betreffende film 1 jaar later ineens aangekondigd.

Verder heeft men met de Monsters Inc. DVD slecht gescoord; de extra's frans en NL gesproken...en NIET in het engels!

NL wordt door Disney/Buena Vista gewoon niet als een serieus DVD land gezien; USA en de UK bv weer wél.
Waarom? Zou ik graag willen weten.
Ik vermoed dat men zich hier in NL teveel op de kids richt, die geen eisen stellen.

Over de ondertiteling in tig talen: Warner heeft dat ook vaak....maar over het algemeen zijn hun DVDs overal tzelfde.

Basil: ik zou je adviseren om ook maar de Regio 1 (en 2 UK) DVDs te halen.
Helaas is dit de enige manier om goede versies te krijgen.

reply
0
AK
Albert Kostwinder
Dec 26, 2003

Lesley wrote:

Als je wilt dat ze voor elk land een losse dvd persen, dan schieten de prijzen van dvd's de lucht in! Door in grote afname te persen gaan de productie kosten verder naar beneden.

En als er een paar subtitle tracks minder op zitten betekend nog niet dat een DTS track er dan wel op zou passen... een DTS track op halve bitrate neemt al 768kb/sec in beslag!!!

en THX is niet iets wat je "erbij" kan hebben :wink:

Een DTS track is afhankelijk van de bitrate tussen de 500mb en 1.5 gigibyte. Op een dvd9 past dat makkelijk naast de film, wat extra's en een stapel subtitels..... (ongeveer 1 - 3 mb per taal).

Het heeft allemaal met geld te maken. Tot aan de logo's toe zoals THX, DVD video, Dolby Digital enz. moet aan o.a. third party's betaald worden, iedereen wil tenslotte zijn gram halen. Het is vaak een besparing als men enkel een dd5.1 track uitbrengt zonder THX logo enz omdat het veel goedkoper is en wij nu eenmaal een kleine markt zijn. Het is anders toch veel gemakkelijker de r1 naar r2 om te zetten, wat ondertitels er bij zetten en voila!......pure centetikkerij kost ons regelmatig DTS tracks..... Grote titels krijgen meestal wel DTS en THX omdat de omzetverwachting in hun kosten baatje plaatje past en ze het risico wel durfen lopen..... :wink:

reply
0
HB
Harry B.
Dec 26, 2003

Buena Vista.......tja zelf merk ik er weinig van aangezien ik zelf nauwelijks nog Nederlandse uitgaves koop. Maar ik dacht dat het bij Buena Vista wel meeviel. Maar als je nog meer afzeiktopics wil openen, mag ik dan van harte de volgende firma's aanbevelen :mrgreen: :

- RCV
- Indies
- DFW

reply
0
B
BASIL
Dec 26, 2003

Kaz van Kooten wrote: Nou, om de werknemers van Buena Vista meteen een bende klootzakken te noemen vind ik wel erg ver gaan. Onthoudt wel even dat ze gewoon hun werk doen en niet zelf bepalen hoe een zekere DVD-uitgave eruit komt te zien... het is zelfs niet aan de directie om dat te bepalen.
Ik vind het bovendien een beetje dom om ze meteen uit te schelden, want je lijkt er nou niet bepaald slimmer door. In tegendeel.

Ik ben tenminste iemand die durft reageren, die durft tonen dat hij ontevreden is met de politiek van amateurs zoals Buena Vista H.E. (Benelux). Ik zeg goed "Benelux" want Buena Vista H.E. (France), (USA), (UK) zijn tenminste professionelen die aan hun klanten denken. Iedereen zou zo moeten reageren, dan zouden ze van politiek veranderen en wat professioneler worden. Maar ja, belgen en nederlanders zijn snel tevreden. Hoe slechter, hoe minder dat we durven reageren.
Waarom heeft het nut om versterkers te verkopen met DTS en/of met THX als jullie al tevreden zijn met DD 5.1 en waarom niet met Mono of Stereo zoals het vroeger was? We zijn toch gemakkelijke mensen die nooit ontevreden zijn. We zijn toch zo braaf en naïef om te denken dat de directie van BVHE (Benelux) niets te zeggen heeft. Waarom denk je dat ze van mening veranderd zijn met de DTS soundtrack van "Pirates of the Caribbean"? Omdat ze zagen dat we niet tevreden waren. In plaats van niets te doen zouden we beter een e-mailtje of een fax sturen naar Buena Vista, Warner, of Columbia Tristar,... ieder keer dat we ontevreden zijn. Dan zouden ze maar pas zien dat ze niet de koning zijn maar wel de klant

reply
0
AB
Alex van den Berg
Dec 26, 2003

BASIL wrote: Ik ben tenminste iemand die durft reageren, die durft tonen dat hij ontevreden is met de politiek van amateurs zoals Buena Vista H.E. (Benelux).
Ga hier nou niet als een gorilla op je borst staan bonken, want dan maak je jezelf alleen maar belachelijker!

Een jaar geleden hebben we op dit forum veel meer bereikt door vriendelijk te blijven en met Buena Vista in gesprek te gaan.
http://www.allesoverfilm.nl/achtergrond.php?id=19

In ieder geval kunnen we het niet tolereren dat iemand hier gaat staan blaffen alsof hij een dictatoriale messias is... :roll:

reply
0
MK
Mark Knoop
Dec 26, 2003

BASIL wrote: Waarom denk je dat ze van mening veranderd zijn met de DTS soundtrack van "Pirates of the Caribbean"?

Ik denk dat dat gewoon gepland was hoor! De laatste tijd brengt BVHE ook dvd's uit met DTS/THX. Kijk maar naar The Lion King.

reply
0
B
BASIL
Dec 26, 2003

markje wrote: Ik denk dat dat gewoon gepland was hoor! De laatste tijd brengt BVHE ook dvd's uit met DTS/THX. Kijk maar naar The Lion King.

Ik heb de technische specificaties voor de komende films van Buena Vista die tijdens de drie eerste maanden van 2004 zullen uitkomen en nergens staat er iets gemeld over DTS en THX. Zelfs voor de "Pirates of the Caribbean". Zoals ik zei hebben ze voor deze titel van mening veranderd. Finding Nemo, Lion King 3, Bringing out the House,... zijn volgens die infomaties niet voorzien met een DTS soundtrack en THX is ook niet aanwezig.

reply
0
B
BASIL
Dec 26, 2003

Alex van den Berg wrote: Ga hier nou niet als een gorilla op je borst staan bonken, want dan maak je jezelf alleen maar belachelijker!

Een jaar geleden hebben we op dit forum veel meer bereikt door vriendelijk te blijven en met Buena Vista in gesprek te gaan.

In ieder geval kunnen we het niet tolereren dat iemand hier gaat staan blaffen alsof hij een dictatoriale messias is... :roll:

Ik ben zeer ontevreden maar heb nooit gezegd dat ik onbeleefd zou zijn tegen die mensen.
Een jaar geleden hebben jullie op dit forum veel meer bereikt door vriendelijk te blijven? Wat hebben jullie bereikt? Dat er een DD 5.1 soundtrack zou aanwezig zijn? Proficiat. Want meer zie ik niet. Dan hebben jullie veel bereikt. Dit vind ik echt het grap van het jaar 2003. Nog eens proficiat. Op de planning van Buena Vista voor de 3 komende maanden zie ik dat er geen DTS soundtrack meer is en dat label THX ook verdwenen is. Toch zie ik dat ze van mening veranderd zijn met "Pirates of the Caribbean" aangezien dat veel mensen ontevreden waren.

reply
0
RS
R. Schaap
Dec 26, 2003

BASIL wrote:
Alex van den Berg wrote: Ga hier nou niet als een gorilla op je borst staan bonken, want dan maak je jezelf alleen maar belachelijker!

knip

Toch zie ik dat ze van mening veranderd zijn met "Pirates of the Caribbean" aangezien dat veel mensen ontevreden waren.

Fout. Ze zijn niet van mening verandert. Ze hebben zich enkel vergist in hun eerste persbericht over Pirates. Nadat ze hierop door fans waren geduid hebben ze hun vergissing ontdekt en een nieuw persbericht uitgegeven waarin Pirates tochwel DTS meekrijgt in de Benelux.

Dus waar heb je het over?

reply
0
F
Frank
Dec 26, 2003

Bringing Down the House en Finding Nemo zijn in Amerika niet uitgebracht met DTS-geluid. En THX is volgens mij meer een keurmerk en voegt niets toe aan de kwaliteit van het beeld en geluid.

reply
0
B
BASIL
Dec 26, 2003

Rein Schaap wrote: Fout. Ze zijn niet van mening verandert. Ze hebben zich enkel vergist in hun eerste persbericht over Pirates. Nadat ze hierop door fans waren geduid hebben ze hun vergissing ontdekt en een nieuw persbericht uitgegeven waarin Pirates tochwel DTS meekrijgt in de Benelux.

Dus waar heb je het over?

op de Z2 Benelux van "The Recruit" GEEN DTS en GEEN THX (wel Z1 en Z2 in bepaalde landen)
op de Z2 Benelux van "The Pirates of the Caribbean" GEEN THX (wel Z1 en Z2 UK, enz.)
en dit is maar pas het begin.

reply
0
AK
Albert Kostwinder
Dec 26, 2003

Zo goed is the Recruit toch niet dat je per se DTS wilt hebben......?

De DD5.1 was meer dan afdoende voor deze film.....

Maar kan wel begrijpen als je het een gave film vind dat je graag de DTS track wilt hebben......(eigenlijk zou het bij alle grote releases zo moeten zijn.....)

reply
0
RS
R. Schaap
Dec 26, 2003

THX is enkel een keurmerk. Net wat Frank zegt. Het voegt niets toe aan beeld en geluid, het zegt er alleen maar wat over.

Ik snap niet dat je hier zo op hamert??

reply
0
AK
Albert Kostwinder
Dec 26, 2003

Ja, als je het tegen elkaar moet afwegen heb ik liever een DTS track met een hoge bitrate dan een THX certificering....

reply
0
RS
R. Schaap
Dec 26, 2003

zie hier: http://www.dvdinfo.be/nieuws.cfm?persnr=1203

mijn bron.

reply
0
AK
Albert Kostwinder
Dec 26, 2003

Rein Schaap wrote: zie hier: http://www.dvdinfo.be/nieuws.cfm?persnr=1203

mijn bron.

Mooi man...koffertje en DTS..........Who needs more???

reply
0
LB
Léon Bolweg
Dec 27, 2003

BASIL wrote:

Ik ben zeer ontevreden maar heb nooit gezegd dat ik onbeleefd zou zijn tegen die mensen.
Een jaar geleden hebben jullie op dit forum veel meer bereikt door vriendelijk te blijven? Wat hebben jullie bereikt? Dat er een DD 5.1 soundtrack zou aanwezig zijn? Proficiat. Want meer zie ik niet. Dan hebben jullie veel bereikt. Dit vind ik echt het grap van het jaar 2003. Nog eens proficiat. Op de planning van Buena Vista voor de 3 komende maanden zie ik dat er geen DTS soundtrack meer is en dat label THX ook verdwenen is. Toch zie ik dat ze van mening veranderd zijn met "Pirates of the Caribbean" aangezien dat veel mensen ontevreden waren.

Je hebt nooit gezegd dat je onbeleefd zou zijn?.......... Je noemt ze in je tweede bericht een bende klootzakken!!!
Er is vorig jaar wel degelijk wat bereikt met Buena Vista, ze hebben ons te woord gestaan en hebben de bonusdisc van Monsters Inc. kunnen ruilen tegen de bonusdisc uit de UK.
Buena had dit niet hoeven doen, maar deden dit wel degelijk, hier wel eens bij stilgestaan?

reply
0
L
Lesley
Dec 27, 2003

BASIL wrote: GEEN THX (wel Z1 en Z2 UK, enz.)
en dit is maar pas het begin.

Zoals je ook in mijn andere post kan lezen, is er geen reden om aan te nemen dat de NL versie niet THX certified is.

De UK versie is afkomstig van een PAL master die THX certified is.
Ze gaan heus niet nog een keer de filmrollen inscannen, digitaliseren, en persen op een R2NL DVD...

Er word gewoon enkel een kopie van de PAL master gemaakt en andere subs erbij gezet...

reply
0
EH
Ernest Hamstra
Dec 27, 2003

Uhh, THX is toch alleen maar:

Buena Vista wrote: Meneer Lucas, hier is $ XXXXXX,XX, wat vind je van mijn DVD?

George Lucas wrote: Ziet er netjes uit, hier heb je mijn logo, plak die er maar bij.

Of zie ik het verkeerd?

Ten aanzien van het release-beleid vind ik dat Buena Vista het vrij netjes doet, hoor. Sinds Atlantis heb ik wel het idee dat ze iets met klachten van consumenten doen. Het prijsbeleid vind ik niet zo netjes, maar dat terzijde.

reply
0
O
Oudgebruiker3
Dec 27, 2003

Je bent misschien niet onbeleefd tégen de werknemers van Buena Vista, maar je noemt ze wel, geheel onterecht, een bende klootzakken... voel je zelf de tegenstrijdigheid?

Een jaar geleden hebben jullie op dit forum veel meer bereikt door vriendelijk te blijven? Wat hebben jullie bereikt? Dat er een DD 5.1 soundtrack zou aanwezig zijn? Proficiat. Want meer zie ik niet. Dan hebben jullie veel bereikt.

Goed - nu beledig je ook de heren van DVD.nl, en ook dát is geheel onterecht. Er is namelijk wel degelijk iets verandert - voor de details verwijs ik je naar het betreffende artikel dat (naar ik meen) van Ballegoie heeft geschreven.

Dit vind ik echt het grap van het jaar 2003. Nog eens proficiat. Op de planning van Buena Vista voor de 3 komende maanden zie ik dat er geen DTS soundtrack meer is en dat label THX ook verdwenen is. Toch zie ik dat ze van mening veranderd zijn met "Pirates of the Caribbean" aangezien dat veel mensen ontevreden waren.

Ik denk niet dat ze zomaar, naar aanleiding van de ontevredenheid van een klein deel van de consumenten, een DTS geluidsspoor op de DVD plaatsen... 't is namelijk wel iets meer werk dan slechts een geluidsspoor d'r op zetten.
Om in te haken op je schijnbaar onverzadigbare drang naar DTS en THX: ik kan je wel begrijpen. Een tijdje geleden vond ik 't zelf ook erg leuk om beide labels op mijn DVD'tjes te hebben staan, maar in wezen maakt het geen zak uit. THX voegt namelijk helemaal NIETS toe - het is, zoals Rein al zegt, slechts een keurmerk... het geeft aan dat DVD's aan een bepaalde kwaliteitseis voldoen. Niet THX-gecertificeerde DVD's kunnen heel goed van dezelfde kwaliteit zijn.
Dat je per sé DTS wil kán ik wel begrijpen, omdat DTS doorgaans de potentie heeft om iets rijker te klinken dan Dolby Digital, maar je kunt niet ontkennen dat veel van de hedendaagse Dolby Digital geluidssporen ook van een dusdanige kwaliteit zijn dat het een plezierige kijk- en luisterervaring oplevert. Het is dus 'n béetje overdreven om te stellen dat elke DVD zónder DTS meteen van een lage kwaliteit is...

Ik ben tenminste iemand die durft reageren, die durft tonen dat hij ontevreden is met de politiek van amateurs zoals Buena Vista H.E. (Benelux). Ik zeg goed "Benelux" want Buena Vista H.E. (France), (USA), (UK) zijn tenminste professionelen die aan hun klanten denken.

Jij bent niet iemand die durft te reageren, maar iemand die als een klein ventje dat z'n gelijk niet krijgt met z'n voeten begint te stampen en begint te blèren dat de hele wereld onrechtvaardig is.
Wist je dat je je ontevredenheid ook op een volwássen manier kunt uiten? Je kunt Buena Vista ook een formeel e-mailtje sturen waarin je schrijft dat je bepaalde DVD's graag mét DTS (en, indien mogelijk, THX) zou willen zien. Je ontevredenheid uiten hoeft niet per sé door het hele bedrijf, héel eloquent, te bestempelen als 'een bende klootzakken'...

Iedereen zou zo moeten reageren, dan zouden ze van politiek veranderen en wat professioneler worden.

Ik denk niet dat ze honderden consumenten die massaal roepen dat ze met 'een bende klootzakken' te maken hebben erg serieus nemen. Honderden consumenten die een serieus en goed beargumenteerd verzoek indienen zou ik, als ik Buena Vista was, echter wél serieus nemen.

Maar ja, belgen en nederlanders zijn snel tevreden. Hoe slechter, hoe minder dat we durven reageren.

Ah, nu probeer je je eigen gelijk te bewijzen door complete bevolkingsgroepen allerlei onterechte dingen te verwijten. Sterk. Goede argumentatie, Basil.

Waarom heeft het nut om versterkers te verkopen met DTS en/of met THX als jullie al tevreden zijn met DD 5.1 en waarom niet met Mono of Stereo zoals het vroeger was?

Nu moet je niet direct impliceren dat élke DVD een DTS geluidsspoor mist, da's wel érg overdreven... als je je punt wil maken, wees dan alsjeblieft wel reëel - da's wel zo eerlijk tegenover de anderen in de discussie.

We zijn toch gemakkelijke mensen die nooit ontevreden zijn. We zijn toch zo braaf en naïef om te denken dat de directie van BVHE (Benelux) niets te zeggen heeft.

Je gesprekspartners uitmaken voor naïeve, gemakkelijke mensen die nooit ontevreden zijn werkt ook niet echt in je voordeel. Probeer nou 'ns op een volwassen manier te discussieren.

Waarom denk je dat ze van mening veranderd zijn met de DTS soundtrack van "Pirates of the Caribbean"? Omdat ze zagen dat we niet tevreden waren.

Right. De specificaties van de DVD stonden nog niet eens vast! Hoe kun je jezelf nou serieus nemen als je telkens allerlei dingen blijft suggereren?

In plaats van niets te doen zouden we beter een e-mailtje of een fax sturen naar Buena Vista, Warner, of Columbia Tristar,... ieder keer dat we ontevreden zijn.

Dat zóu kunnen, maar probeer ze dan niet constant af te zeiken. Als je ontevreden bent om een DVD uitgave (en die ontevredenheid is gegrónd: begin alsjeblieft niet te zeiken als een DVD een goed Dolby Digital geluidsspoor bevat, maar jij wil per sé DTS), laat het dan op een normale manier weten, en geef desnoods tips, zodat je klacht ook bruikbaar is.

Dan zouden ze maar pas zien dat ze niet de koning zijn maar wel de klant.

Buena Vista is nog altijd een bedrijf - natuurlijk zien ze de klant als koning! Zonder klanten maken ze geen winst, en zonder winst kunnen ze niet bestaan! Het is alleen niet zo dat ze zelf alles zomaar kunnen bepalen op een manier die de klant het beste uitkomt... soms moet je als bedrijf keuzes maken waar de klant zich niet helemaal in kan vinden, omdat dat, onder meer gezien bepaalde kosten, nou eenmaal noodzakelijk blijkt.

Probeer je eerst eens in het standpunt van Buena Vista te verdiepen voordat je ze klakkeloos uitmaakt voor een bende klootzakken... als je jezelf op een normale manier kunt bijstaan met stérke argumenten lijk je namelijk al héel wat slimmer.

Succes.

reply
0
LB
Léon Bolweg
Dec 30, 2003

Jammer dat die laffaard niet meer reageerd...

reply
0
CS
Christiaan Sauer
Dec 30, 2003

BASIL wrote: Buena Vista H.E. (Benelux), een stap vooruit? liever gezegd een stap achteruit.

als ik dit lees betwijfel ik hardop of je de oudere releases van BV wel eens gezien hebt. Of dat je weet wat voor optreden er geweeest is van hun kant na het Monster Inc gebeuren :rolleyes:

reply
0
MS
Mark S
Dec 30, 2003

@Basil:
Warner heeft bij mijn weten ook nog nooit een DTS track uitgebracht.
Toch zijn dat zeker geen prutsers.

Je moet je niet zo lopen opgeilen aan marketingtechnische flauwekul als DTS en THX. Lees de vele recensies er maar op na. Het verschil tussen DTS en DD is marginaal.

En het feit dat Lucas een THX norm heeft bedacht, maakt dat nog zeker niet tot de norm. En als meneer Lucas zich zonodig druk wil maken over kwaliteitsnormen, misschien moet hij dan de kwaliteit van zijn eigen films eens opnieuw in ogenschouw nemen.

En trouwens, is jouw set-up thx approved? (speler, versterker, luidsprekers, bekabeling enz?)

reply
0
AK
Albert Kostwinder
Dec 30, 2003

[quote="Mark S"]@Basil:

Het verschil tussen DTS en DD is marginaal.

Niet altijd vind ik...bijvoorbeeld bij Saving Privat Ryan, Below en U-571 is de DTS duidelijk beter.....
Neemt niet weg dat een goede DD track de DTS doet vergeten als die er niet zou zijn......

Ik weet wel zeker dat er niemand is hier op het forum die THX approved luisterd, dus versterker, dvd, beeld, luidsprekers, subwoofer(s), akoestiek, bekabeling en omgevingsgeluiden enz enz. Als je toch een cerificaat wilt hebben moet je iemand van Lucas uitnodigigen of je aan alle gestelde eisen voldoet.....kassa!. :)

reply
0
LB
Léon Bolweg
Dec 31, 2003

[quote="Mark Smarketingtechnische flauwekul als DTS en THX.[/quote]

THX is marketingtechnische flauwekul idd, maar dts absoluut niet! Zoals Albert al zegt kán dts weel beter klinken, mits de goede apparatuur, bron etc.

reply
0
B
basset
Dec 31, 2003

Het is allemaal marketinggelul.

Als een film goed is, zit je dermate in een film en dan geef ik het iemand maar te doen of het DTS, DD is. Het enige waar BV steken mee laat vallen waren de beeldformaten (bijvoorbeeld Atlantis idd) Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als Alladin uitkomt. Ik heb ze het liefst in het Nederlands vanwege mijn dochter, maar als je ziet dat DVD's vanuit Australie nogal eens de helft of 30% minder kosten dan in Nederland, dan krabbel ik me toch achter de oren.

Naar mijn mening zou een DVD niet duurder mogen zijn dan een videoband. In dat opzicht worden we idd opgelicht door ALLE maatschappijen. En als we het over de extra's hebben.

Ach die zijn leuk, maar je zou de keus moeten hebben, en dat gebeurd ook bijna niet.

reply
0
HB
Harry B.
Dec 31, 2003

basset wrote: Naar mijn mening zou een DVD niet duurder mogen zijn dan een videoband. In dat opzicht worden we idd opgelicht door ALLE maatschappijen. En als we het over de extra's hebben.

Ach die zijn leuk, maar je zou de keus moeten hebben, en dat gebeurd ook bijna niet.

Wel eens aan gedacht dat een dvd naast de extra's, ook een betere beeldkwaliteit en een betere geluidkwaliteit te bieden heeft? En dat een dvd duurzamer is dan een videoband? Kwaliteit kost nu eenmaal geld.

reply
0
HB
Harry B.
Dec 31, 2003

Albert Kostwinder wrote: Het verschil tussen DTS en DD is marginaal.

DTS is beter............in theorie. Het hangt er puur vanaf wie er achter de knoppen van de geluidsmix zit en in hoeverre de bitrate gebruikt wordt.

In de praktijk moet ik Albert echter gelijk geven, er zijn maar weinig films waarbij DTS echt beter klinkt. Sterker nog, er zijn dvd's waarbij de DD zelfs beter klinkt dan DTS!

reply
0
EH
Ernest Hamstra
Dec 31, 2003

Harry B. wrote:
basset wrote: Naar mijn mening zou een DVD niet duurder mogen zijn dan een videoband. In dat opzicht worden we idd opgelicht door ALLE maatschappijen. En als we het over de extra's hebben.

Wel eens aan gedacht dat een dvd naast de extra's, ook een betere beeldkwaliteit en een betere geluidkwaliteit te bieden heeft? En dat een dvd duurzamer is dan een videoband? Kwaliteit kost nu eenmaal geld.

De voorbereidende werkzaamheden om een goede DVD te maken zijn ook veel kostbaarder dan voor een VHS-release. Ooit een recensie van een videoband gelezen? Ze zullen er best wel zijn, maar door de mogelijkheden van DVD worden er ook veel hogere eisen aan gesteld door filmliefhebbers.

reply
0
L
Lesley
Dec 31, 2003

Harry B. wrote: Wel eens aan gedacht dat een dvd naast de extra's, ook een betere beeldkwaliteit en een betere geluidkwaliteit te bieden heeft? En dat een dvd duurzamer is dan een videoband? Kwaliteit kost nu eenmaal geld.

Daar ben ik het niet mee eens...
De productie kosten van de DVD zelf zijn vele malen lager als van video banden.

En de nieuwe films die worden al geheel digitaal geconverteerd en in Hi-Definition kwaliteit bewerkt op Hi-End systemen. Dit gebeurd voor de Bioscoop release, om dit vervolgens op DVD te zetten, worden er geen extra dure kosten meer gemaakt om dit op goede kwaliteit over te zetten.

De extra's zouden de prijs ook niet veel hoger kunnen maken, omdat dit veelal HBO specials enzo zijn. Vaak nog erger, is het gewoon wat propaganda.

De prijzen van DVD's zijn al een heel stuk gedaald, maar ik vind dat de prijs van nieuwe releases nog wel een heel stuk naar beneden kunnen...

reply
0
HB
Harry B.
Dec 31, 2003

Lesley wrote:
Harry B. wrote: Wel eens aan gedacht dat een dvd naast de extra's, ook een betere beeldkwaliteit en een betere geluidkwaliteit te bieden heeft? En dat een dvd duurzamer is dan een videoband? Kwaliteit kost nu eenmaal geld.

Daar ben ik het niet mee eens...
De productie kosten van de DVD zelf zijn vele malen lager als van video banden.

En de nieuwe films die worden al geheel digitaal geconverteerd en in Hi-Definition kwaliteit bewerkt op Hi-End systemen. Dit gebeurd voor de Bioscoop release, om dit vervolgens op DVD te zetten, worden er geen extra dure kosten meer gemaakt om dit op goede kwaliteit over te zetten.

De extra's zouden de prijs ook niet veel hoger kunnen maken, omdat dit veelal HBO specials enzo zijn. Vaak nog erger, is het gewoon wat propaganda.

De prijzen van DVD's zijn al een heel stuk gedaald, maar ik vind dat de prijs van nieuwe releases nog wel een heel stuk naar beneden kunnen...

Ten eerste geldt dit alleen voor recent uitgekomen films (m.a.w. geen opgepoetste klassiekers), zoals je zelf al aangeeft. En volgens mij bestaan er nog steeds geen videobanden die een 5.1 geluidstrack hebben. En als je een videoband een paar keer hebt afgespeeld heb je al kwaliteitsverlies. Verder is het beeld op een videoband nooit zo scherp als op een dvd. Wat je propaganda betreft: Daar heb je gelijk in. Maar ook dit geldt alleen voor recente films.

Overigens, nieuwe films kosten tegenwoordig zo'n €15,- dus wat is duur? Voor een voorbespeelde videoband betaalde ik vroegah ook zo'n 30 hollandse guldens.

reply
0
L
Lesley
Dec 31, 2003

Dat is ook waar, maar voor nieuwe films zijn dat allemaal opties die al beschikbaar zijn, zoals een hoge resolutie master van de film, Dolby Digital, DTS, SDDS. Dus dat is alleen een kwestie van overzetten.

Films oppoetsen is inderdaad een uitzondering op deze regel, omdat daar veel arbeid in gaat zitten, moeten de studios veel kosten draaien om dit te laten doen.

€15 voor een DVD vind ik een hele goeie prijs, maar nieuwe titels zijn bijna nooit voor deze prijs te krijgen. Kijk maar naar de prijs van T3, die ligt in de winkel voor 27,99 (FRS) wat hij bij andere winkels kost weet ik nog niet. Maar dat is wel een prijs die drastisch zou moeten kunnen dalen...

EDIT: zag net in de pricewatch dat de MM hem in de aanbieding heeft gehad voor €19.99 dus dat is nog wel een redelijke prijs.

reply
0
MZ
Martin Zuidervliet
Jan 01, 2004

Erg leuk hoor al deze off-topic-techno-geblabla, maar waar is mr. Fawlty gebleven? ;)

reply
0
HB
Harry B.
Jan 01, 2004

Lesley wrote: Dat is ook waar, maar voor nieuwe films zijn dat allemaal opties die al beschikbaar zijn, zoals een hoge resolutie master van de film, Dolby Digital, DTS, SDDS. Dus dat is alleen een kwestie van overzetten.

Films oppoetsen is inderdaad een uitzondering op deze regel, omdat daar veel arbeid in gaat zitten, moeten de studios veel kosten draaien om dit te laten doen.

€15 voor een DVD vind ik een hele goeie prijs, maar nieuwe titels zijn bijna nooit voor deze prijs te krijgen. Kijk maar naar de prijs van T3, die ligt in de winkel voor 27,99 (FRS) wat hij bij andere winkels kost weet ik nog niet. Maar dat is wel een prijs die drastisch zou moeten kunnen dalen...

EDIT: zag net in de pricewatch dat de MM hem in de aanbieding heeft gehad voor €19.99 dus dat is nog wel een redelijke prijs.

27,99 is veel en veels te veel. Gelukkig bestaan er nog winkels als MM (alleen voordelig bij recente titels) en anders bestel ik ze wel weer in Canada. Dan maar geen Nederlandse ondertiteling ;)

reply
0
AK
Albert Kostwinder
Jan 02, 2004

Harry B. wrote:
Albert Kostwinder wrote: Het verschil tussen DTS en DD is marginaal.

DTS is beter............in theorie. Het hangt er puur vanaf wie er achter de knoppen van de geluidsmix zit en in hoeverre de bitrate gebruikt wordt.

In de praktijk moet ik Albert echter gelijk geven, er zijn maar weinig films waarbij DTS echt beter klinkt. Sterker nog, er zijn dvd's waarbij de DD zelfs beter klinkt dan DTS!

Mooi gezegd man...haha, alleen heb ik niet gezegd dat het verschil tussen dd en DTS marginaal is maar mark S.... quote is niet echt goed gegaan zag ik... :)

reply
0
HB
Harry B.
Jan 02, 2004

Albert Kostwinder wrote:
Harry B. wrote: [quote=Albert Kostwinder]Het verschil tussen DTS en DD is marginaal.

Mooi gezegd man...haha, alleen heb ik niet gezegd dat het verschil tussen dd en DTS marginaal is maar mark S.... quote is niet echt goed gegaan zag ik... :)[/quote]De boodschap is in ieder geval duidelijk ;):D

reply
0