Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Film Discussies
C
chiwaicheung
Bruce Almighty DVD bespreking
Dec 28, 2003

Bruce Almighty heb ik net op DVD gezien. Best nog wel een geinige film hoor. Alleen een zoetsappige einde uiteraard, maar dat verwachtte ik al van zo'n film. Ook de deleted scenes zijn de moeite waard. Volgens mij heb ik sinds Donnie Darko nog nooit zoveel deleted scenes bij elkaar gezien (incl. commentaar). De bloopers zelf vind ik ietwat flauw. Soms heb ik wel eens het idee dat ze met opzet wat fout zeggen om deze extra feature op DVD te krijgen (of bij een aftiteling). De bloopers die ik toen zag bij de anime "Maris the wondergirl" waren erg grappig, vooral omdat ik zoiets bij anime de eerste keer zag. Later hebben ze het bij "Monsers inc." nog eens deze gag dunnetjes over gedaan.

CS
Christiaan Sauer
Dec 29, 2003

Zelf vond ik het een ontzettend flauwe film. Gewoon niet mijn soort humor. Als je fan van hem bent kan ik me voorstellen dat je wel constant in een deuk ligt, maar ik heb maar een aantal keren een glimlach op mijn gezicht gehad. Wel een beetje jammer ;).

reply
0
TH
Tom van den Hout
Dec 29, 2003

In de bios moet ik wel lachen, 2e keer op dvd eigenlijk zo goed als niet meer ;(

De Deleted Scenes waren er voor mij iets te veel en heb ze ook niet afgekeken :D

reply
0
RB
Rogier Burghout
Dec 29, 2003

Ik kwam er achter dat alle leuke stukjes in de trailer zitten na het bekijken van de film en het ultra-moralistische einde. Absoluut geen aanschaf waard.

reply
0
HB
Harry B.
Dec 29, 2003

Jim Carrey heeft wel betere humorfilms gemaakt dan dit wanprodukt :evil:

reply
0
R
RemcoZ
Dec 30, 2003

Ik blijf dit toch een van de leukste komedie's van afgelopen jaar vinden. Erg sterke grappen en een leuk uitgangspunt. Absoluut de moeite waard.

reply
0
M
madelon
Dec 30, 2003

Ik hou helemaal niet van Carrey (alhoewel ik liar liar wel leuk vond) maar ik heb echt enorm gelachen bij een scene tot tranen aan toe. Maar goed smaken verschillen uiteraard

reply
0
TH
Tom van den Hout
Dec 30, 2003

madelon wrote: Ik hou helemaal niet van Carrey (alhoewel ik liar liar wel leuk vond) maar ik heb echt enorm gelachen bij een scene tot tranen aan toe. Maar goed smaken verschillen uiteraard

Welke scene? :p

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Dec 30, 2003

Ik vond de film zwaar tegen vallen. In de trailers had je echt ALLE leuke stukjes gezien.

Beetje TE morralistisch.

reply
0
C
chiwaicheung
Gezocht naar film titel !!!
Dec 30, 2003

De film vind ik nog wel ok.
De films "Mask" en "The Truman show" zijn betere films.
Maar ik vind het beter dan "The cable guy".

Alleen vind ik stom dat ze bepaalde leuke scenes eruit gehaald hebben omdat ze bang zijn dat ze bepaalde mensen kwetsen (laten we zeggen van het geloof). Alsof ze zogenaamd niet een gelovige tegen het hoofd stoten met Morgan Freeman in de film (niks mis met Morgan Freeman hoor trouwens).
Zie hiervoor de deleted scenes met hun commentaar, voorbeeld:
[spoiler:25cc38d5f2]Tijdens het feestje zijn er geen garnalen meer, dus zorgt Bruce daarvoor op dezelfde manier als Jezus met zijn vissen. Helaas is deze scene eruit gelaten.[/spoiler:25cc38d5f2]
Je kan toch zoveel mee doen met het onderwerp God en hemel etc. , maar ja, de makers laten zich beperken door bepaalde groeperingen.

Ik ben trouwens op zoek naar de titel van een film.
In die film gaat een vrouwonvriendelijke man dood en kan alleen maar in de hemel komen als hij het voor elkaar krijgt dat een vrouw op hem verliefd wordt (of liefde krijgt van een vrouw oid). Dus hij wordt daarvoor teruggestuurd naar de aarde. Een klein probleem (niet echt, maar kennelijk voor die tijd wel): Hij komt terug als een vrouw !

reply
0
V
van der velden
Dec 30, 2003

film had inderdaad een duidelijke boodschap maar hij was in het algemeen best grappig ik heb niet echt dubbelgelegen maar me wel degelijk goed vermaakt tijdens het kijken naar de film

reply
0
HB
Harry B.
Re: Gezocht naar film titel !!!
Dec 30, 2003

chiwaicheung wrote: De films "Mask" en "The Truman show" zijn betere films.

Evenals Ace Ventura 1 & 2 en Dumb & dumber :D

reply
0
CS
Christiaan Sauer
Dec 30, 2003

chiwaicheung wrote: Ik ben trouwens op zoek naar de titel van een film.
**knip**
Hij komt terug als een vrouw !

was die niet laatst op tv?

reply
0
HB
Harry B.
Dec 30, 2003

Christiaan Sauer wrote:
chiwaicheung wrote: Ik ben trouwens op zoek naar de titel van een film.
**knip**

The hot chick?

reply
0
C
chiwaicheung
Dec 30, 2003

Harry B. wrote:
Christiaan Sauer wrote: [quote=chiwaicheung]Ik ben trouwens op zoek naar de titel van een film.
**knip**

The hot chick?[/quote]

Nee en nee.
Helaas gaan jullie niet door voor de koelkast :lol: , maar bedankt alvast voor jullie reactie en deelname.
Het is een redelijk oude film (jaren '70 of eind '60 of begin '80 schat ik). Ik vond het plot heel leuk gevonden en best leuk gedaan door de man/vrouw (beter dan hot chick wat veel platvloerser is). Het enige wat ik nog kan toevoegen is het einde , wat echter een spoiler is als je zelf de film nog wil zien.
Dus alleen bestemd voor de ogen van de ware filmkenners 8) onder jullie, het eindigt zo:
[spoiler:b6a4f1a5b0]De vrouw/man is zwanger maar krijgt op dat moment een ongeluk (denk ik). In het ziekenhuis proberen ze zowel moeder en kindte redden, maar op het moment dat het kind ter wereld komt, gaat zij/hij dood. Zij/hij gaat toch nog naar de hemel, omdat het kind een dochter blijkt te zijn die haar/hem haar onvoorwaardelijke liefde geeft. Ja het is heel zoet, maar toch wel een mooie einde.[/spoiler:b6a4f1a5b0]

By the way, The hot chick vond ik zo nu en dan grappig. Maar niet echt een goeie film. Jammer dat ze op de DVD film vnl. alleen maar Rob Schneider laten zien als een vrouw in een man, terwijl de andere kant ook grappig is (insiders snappen waar ik het over heb, hoop ik).

reply
0
JD
Johan van den D.
Dec 30, 2003

Helaas had ik meer verwacht van deze film dus toen ik m eenmaal aan het kijken was viel ie iettewat tegen.
Maar altijd nog leuk genoeg om lekker mee te lachen.

reply
0
R
Raymond187
Dec 31, 2003

Jim moet lekker een ander beroep gaan uitzoeken en het witte doek met rust laten.

Enige films die ik de moeite ward vind van Jim zijn :

The mask
Pet detective 1

Voor de rest :roll: altijddddddd maar het zelfde

Van Bruce Almighty vond ik de scene met de presentator het leukst :twisted:

reply
0
HB
Harry B.
Dec 31, 2003

Raymond187 wrote: Jim moet lekker een ander beroep gaan uitzoeken en het witte doek met rust laten.

Enige films die ik de moeite ward vind van Jim zijn :

The mask
Pet detective 1

Voor de rest :roll: altijddddddd maar het zelfde

Van Bruce Almighty vond ik de scene met de presentator het leukst :twisted:

Ander beroep? Dan kan ie net zo goed gaan rentenieren ;)

reply
0
A
Azazel
Dec 31, 2003

Ik heb de dvd nog niet gezien (nog te duur), maar in de bios heb ik wel plezier gehad aan deze film. De film valt in verglijking met andere Carrey films wel tegen, maar ik vind het een leuke film. De aanwezigheid van Jennifer Anniston en Catherine Bell spreekt hier vanzelfsprekend ook in het voordeel van de film. :oops:

reply
0
DV
Dennis V.
Dec 31, 2003

Deze film heb ik gekregen omdat ik aan de hand van de trailers een heel hoog verwachtingspatroon had, maar net zoals velen hiervoor al schreven was de trailer direct het hoogtepunt van de film. Alle leuke stukjes zie je in de trailer terug waardoor de film zelf niets interessants of leuks meer biedt.
Jammer, maar voor mij is het nu wel duidelijk. Een acteur als Carey die zichzelf ZO leuk vind is dus helemaal niet leuk :evil: :evil: :evil:

reply
0
M
MrCarrey
Jan 02, 2004

De enigste film van Jim Carrey die ik niet mooi vond/vind is The Cable Guy. Maar de rest is beter.

reply
0
H
Herjan
Jan 03, 2004

MrCarrey wrote: De enigste film...

:nono: enige...

Maar on topic: ik vond het wel een vermakelijk vinden (zelfs als Christen zijnde), maar ik hoef hem eigenlijk niet nog een keer te zien.

reply
0