Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD Discussies
T
toine_schoots
Mag op slot.....
Dec 29, 2003

Zijn er mensen die hun verzameling DVD's apart hebben verzekerd?...Is dit altijd een goed idee of bij een overschrijding van een aantal DVD's? Houdt de verzekeraar rekening met Regio's en verzamelwaarde? Kortom DVD's en verzekeringen....Wie kan er wat nuttigs over vertellen.... Greetz, Toine

MG
Major Goodvibes
Dec 29, 2003

Ik weet niks van verzekeren, maar heb wel een punt. Inbrekers, vaak junkies, nemen liever je apparatuur mee dan dvd's. Dvd's krijg je te weinig geld voor lijkt me. Voor een lekker receivertje krijgen ze meer. Verder, koop goede sloten.

reply
0
CB
Charley Baak
Dec 29, 2003

ik heb naast de inboedelverzekering ook nog een aparte kostbaarhedenverszekering. Zowel voor de apparatuur als voor de dvd's.

reply
0
F
foley
Dec 30, 2003

Je moet natuurlijk ook met andere factoren dan inbrekers rekening houden, bijv. brand.
Verzekeringen zijn altijd erg star als het om uitkeren gaat. Zorg er dus voor dat je je collectie en apparatuur (kostbaarheden) goed verzekert!

Het is ook verstandig om alle gevens van je apparatuur (serie- en typenummers, facturen) goed te noteren en veilig te bewaren.

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Dec 30, 2003

Maar met brand is het misschien toch wel erg lastig om al je type nummers en serie nummers te bewaren.

reply
0
P
pavko
Dec 30, 2003

Roberto Corleone wrote: Maar met brand is het misschien toch wel erg lastig om al je type nummers en serie nummers te bewaren.

dan stuur je toch een mailtje met die gegevens naar een vriend....(vóórdat er brand is he)

----> geografische back-up

reply
0
JD
Johan van den D.
Dec 30, 2003

foley wrote: Je moet natuurlijk ook met andere factoren dan inbrekers rekening houden, bijv. brand.
Verzekeringen zijn altijd erg star als het om uitkeren gaat. Zorg er dus voor dat je je collectie en apparatuur (kostbaarheden) goed verzekert!

Het is ook verstandig om alle gevens van je apparatuur (serie- en typenummers, facturen) goed te noteren en veilig te bewaren.
Maak daarnaast ook regelmatig foto,s van je kostbare spullen zodat je eventueel een recente foto kunt laten zien.

reply
0
U
UltraSub
Dec 30, 2003

Hier vind je nog een topic als dit.

Tja.. Ik maak iig regelmatig foto's nu, maar ik moet toch altijd nog eens vragen hoe het nou zit bij mijn verzekering.
Denk dat ik wel weet wat die gaan zeggen (ja, is meeverzekerd), tot ze moeten betalen :(

reply
0
A
Anorak
Dec 30, 2003

In de meeste inboedelverzekeringen zijn audio/visuele zaken (dat is dus de hardware zoals dvd speler en tv en de software zoals de CD's en DVD's) meeverzekerd tot een bepaald maximum bedrag. Bij mijn verzekering was dat ooit 5000 gulden.
Ik heb dus besloten audio / visuele zaken apart bij te verzekeren en dat kost niet eens zoveel, maar kan je een hoop ellende besparen.
Je kunt vrij snel uitrekenen wat een DVD verzameling waard is en als ik de verzamelingen van de forumgenoten eens bekijk (laat staan de meeste hardware !) dan is bijverzekeren absoluut een must.

reply
0
EH
Ernest Hamstra
Dec 30, 2003

Anorak wrote: In de meeste inboedelverzekeringen zijn audio/visuele zaken (dat is dus de hardware zoals dvd speler en tv en de software zoals de CD's en DVD's) meeverzekerd tot een bepaald maximum bedrag. Bij mijn verzekering was dat ooit 5000 gulden.
Ik heb dus besloten audio / visuele zaken apart bij te verzekeren en dat kost niet eens zoveel, maar kan je een hoop ellende besparen.
Je kunt vrij snel uitrekenen wat een DVD verzameling waard is en als ik de verzamelingen van de forumgenoten eens bekijk (laat staan de meeste hardware !) dan is bijverzekeren absoluut een must.

:nono: CD's & DVD's vallen niet onder audio/video, maar onder de gewone inboedel. In die andere thread valt het volgende te lezen:

Ronald Stiebolt wrote: Mijn verzekeraar (Centraal beheer) heeft mij - meer dan eens - verzekerd (geen woordspeling) van het feit dat DVD's niet vallen onder de audio/video-verzekering maar onder de 'normale' inboedel. Ergo: ondanks het feit dat ik in een van de risicosteden woon hoef ik mijn DVD's niet additioneel te verzekeren...

En ik weet dat Ronald er, gezien zijn collectie, een uitgebreide studie van heeft gemaakt :wink: .

reply
0
T
toine_schoots
Dec 30, 2003

Ga ik het nog eens goed bekijken of het bij de Postbank ook valt onder inboedel en hoe hoog die is....Ze bellen als het goed is straks terug en gaan we het rond maken, maar denk dat ik het toch extra verzeker... mits het natuurlijk niet verzekerd is (of genoeg) via inboedel, kortom...Als inclusief, dan inboedel hoog genoeg, anders extra kostbaarheden verzekering afsluiten....

Tja ik dacht er ineens aan toen ik weer ens voor de kast stond en een gemiddelde prijs nam per DVD....

Even begreep ik ineens waar nu toch al die verdwenen euroos waren gebleven.....Had een mooi Alfa Romeo kunnen zijn... :oops:

Maar goed ook die komt er wel...

Nu nog even wachten telefoontje van Postbank.....en dan regelen die hap...

Greetz,
Toine

reply
0
JD
Johan van den D.
Dec 30, 2003

toine_schoots wrote:

Maar goed ook die komt er wel...
Heb ik eventueel nog wel voor je :twisted:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=65;action=display;threadid=10267

reply
0
T
toine_schoots
Dec 30, 2003

Kom je potverdorie wel met een mooie bak aanzetten zeg :!:

Maaruh....toch nog heel ff doorsparen of een gedeelte van de collectie eruit...

Heb altijd 33 gereden, maar nu is het even (sorry :oops: ) een ander merk. Hierna zal het wel weer Alfa worden...ben het mezelf wel verplicht.... :roll:

Maar over Postbank....DVD's en CD's zitten in de inboedel tot 80.000 euro, dus dat komt wel goed....

Okidoki....denk dat het zo wel klaar is....
Iedereen bedankt weer voor de reacties...
En plezier verder..
Greetz,
Toine

reply
0
JD
Johan van den D.
Dec 30, 2003

toine_schoots wrote: Kom je potverdorie wel met een mooie bak aanzetten zeg :!:

Maaruh....toch nog heel ff doorsparen of een gedeelte van de collectie eruit...
Ach wilde je toch nog even lekker maken zo aan het einde van het jaar :twisted:

reply
0
T
toine_schoots
Dec 30, 2003

Dat is je dan aardig gelukt...maar begrijp dat ik hier met een fan te maken heb....Als lid van de club hou ik je naam ff in mijn achterhoofd, want je hebt smaak!!!!!
Dikke groeten en tot een andere keer....
greetz,
Toine 8)

reply
0
JD
Johan van den D.
Dec 31, 2003

toine_schoots wrote: want je hebt smaak!!!!!
Dank je :oops:

reply
0