Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Film Discussies
MG
Major Goodvibes
Kill Bill Vol. 2
Dec 30, 2003

Op de Japanse Kill Bill site staat de teaser voor Kill Bill vol.2. Je moet beschikken over flash player 7 en je moet even het Japanse taalpakket installeren. Gaat vrijwel vanzelf. De teaser staat hier http://www.killbill.jp/killbill_vol2/main.html Het is een heel kort teasertje en er wordt weinig onthult. Toch het bekijken waard.

CB
Charley Baak
Re: Kill Bill Vol. 2 teaser online!!
Dec 30, 2003

Major Goodvibes wrote: Op de Japanse Kill Bill site staat de teaser voor Kill Bill vol.2. Je moet beschikken over flash player 7 en je moet even het Japanse taalpakket installeren. Gaat vrijwel vanzelf. De teaser staat hier http://www.killbill.jp/killbill_vol2/main.html
Het is een heel kort teasertje en er wordt weinig onthult. Toch het bekijken waard.
japanse taalpakket hoef je helemaal niet te installeren... hij doet het ook wel zonder.

reply
0
TH
Tom van den Hout
Dec 30, 2003

Hmmmm vond het persoonlijk het bekijken niet waard :)

reply
0
MG
Major Goodvibes
Dec 30, 2003

Charley Baak wrote:
Major Goodvibes wrote: Op de Japanse Kill Bill site staat de teaser voor Kill Bill vol.2. Je moet beschikken over flash player 7 en je moet even het Japanse taalpakket installeren. Gaat vrijwel vanzelf. De teaser staat hier http://www.killbill.jp/killbill_vol2/main.html
Het is een heel kort teasertje en er wordt weinig onthult. Toch het bekijken waard.
japanse taalpakket hoef je helemaal niet te installeren... hij doet het ook wel zonder.

Hoe deed je dat dan? is mij niet gelukt hoor!

reply
0
CB
Charley Baak
Dec 30, 2003

Major Goodvibes wrote:
Charley Baak wrote: [quote=Major Goodvibes]Op de Japanse Kill Bill site staat de teaser voor Kill Bill vol.2. Je moet beschikken over flash player 7 en je moet even het Japanse taalpakket installeren. Gaat vrijwel vanzelf. De teaser staat hier http://www.killbill.jp/killbill_vol2/main.html

Hoe deed je dat dan? is mij niet gelukt hoor![/quote]gewoon op cancel geklikt, no problemo. 8)

reply
0
TH
Tom van den Hout
Dec 30, 2003

Charley Baak wrote:
Major Goodvibes wrote: [quote=Charley Baak][quote=Major Goodvibes]Op de Japanse Kill Bill site staat de teaser voor Kill Bill vol.2. Je moet beschikken over flash player 7 en je moet even het Japanse taalpakket installeren. Gaat vrijwel vanzelf. De teaser staat hier http://www.killbill.jp/killbill_vol2/main.html

Hoe deed je dat dan? is mij niet gelukt hoor![/quote]gewoon op cancel geklikt, no problemo. 8)[/quote]

idd deed ik ook en het werkte

reply
0
MG
Major Goodvibes
Dec 30, 2003

Dat is nog mooier.
Er wordt op Planet.nl trouwens gesproken van een latere premiere dan in februari. Er wordt gespeculeerd over april.

reply
0
W
Webby
Dec 30, 2003

JA.... is volgens mij al zeker: 16 april 2004.

reply
0
MG
Major Goodvibes
Dec 30, 2003

Webby wrote: JA.... is volgens mij al zeker: 16 april 2004.

g*dver

reply
0
L
Leviathan
Dec 30, 2003

gister deel 1 gezien...
aan deel 2 word geen geld uitgegeven, ik ben niet eens benieuwd hoe het afloopt..kun je nagaan.
Had veel meer verwacht van Tarantino.

reply
0
NS
Niels Simons
Dec 30, 2003

damn leviathan,ik zit te twijfelen of ik 5 of 6 keer moet gaan en jij vind t niks,hoe ken dat nou...

eej mensen,die jap link werkt niet?wil toch wel erg graag trailer deel 2 zien,iemand goeie tip waar ie nog meer staat?

mazzel,niels

reply
0
MG
Major Goodvibes
Dec 30, 2003

Niels Simons wrote: damn leviathan,ik zit te twijfelen of ik 5 of 6 keer moet gaan en jij vind t niks,hoe ken dat nou...

eej mensen,die jap link werkt niet?wil toch wel erg graag trailer deel 2 zien,iemand goeie tip waar ie nog meer staat?

mazzel,niels

Ik zit ook te denken aan een vijfde keer. De trailer doet het wel. Misschien mot je eerst even flash player 7 downloaden. Succes. (stel je niet te veel voor van de teaser hoor...)

reply
0
NS
Niels Simons
Dec 30, 2003

deel 2 wordt ziekelijk gaaf.

miss ga ik vanavond de dvd kijken,en dan volgende maandag nog 1 keer ernaartoe...

mazzel,niels

reply
0
DG
Daan de G.
Dec 30, 2003

jezus, nog een keer :shock: :?
Zo leuk issie nou toch ook weer niet ;)

reply
0
MG
Major Goodvibes
Dec 30, 2003

Daan de G. wrote: jezus, nog een keer :shock: :?
Zo leuk issie nou toch ook weer niet ;)

Toch wel Daan. Er zijn veel betekenissen uit de film te halen. More than meets the eye. Kill Bill is namelijk de ultieme smeltkroes van citaten en scenes en muziek uit andere films. B-films. Daarom kan je hem zo vaak zien. Je herkent steeds meer.

reply
0
DG
Daan de G.
Dec 30, 2003

Major Goodvibes wrote:
Toch wel Daan. Er zijn veel betekenissen uit de film te halen. More than meets the eye. Kill Bill is namelijk de ultieme smeltkroes van citaten en scenes en muziek uit andere films. B-films. Daarom kan je hem zo vaak zien. Je herkent steeds meer.

het is wel zo ja, dat ik hem in gedachten steeds beter ga vinden, maar om daar zovaak voor naar de bioscoop te gaan :wink:

reply
0
C
chiwaicheung
Kill Bill rules !
Dec 30, 2003

I say it only once (de andere voorgaande keren niet meegeteld):
Kill Bill rules (in ieder geval volume 1) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb in Utrecht bij de allereerste voorstelling de randgroepjongeren moeten trotseren om hem zo snel mogelijk te zien en de film was boven verwachting geweldig !
Superlatieven schieten hier tekort.
In totaal slechts drie keer gezien in de bioscoop.

Wiggle your big toe.

reply
0
JS
John Sital
Dec 31, 2003

kill bill rules big time 8)

reply
0
P
PvdS
Dec 31, 2003

Major Goodvibes wrote:
... Kill Bill is namelijk de ultieme smeltkroes van citaten en scenes en muziek uit andere films. B-films. Daarom kan je hem zo vaak zien. Je herkent steeds meer.

Daarom slaat ie bij de ene persoon wel aan en bij de ander niet denk ik. Weet je weinig tot niks van films en moet je zelfs vertelt worden waar het gele pak van The Bride aan refereert, dan gaat minstens de helft van de lol van het kijken naar Kill Bill verloren. BTW: kan haast niet wachten op deel 2!

Enne: Aphex Twin rules niet waar Major Goodvibes

reply
0
S
stefan
Dec 31, 2003

Weet je weinig tot niks van films en moet je zelfs vertelt worden waar het gele pak van The Bride aan refereert, dan gaat minstens de helft van de lol van het kijken naar Kill Bill verloren.

Nou...ik weet heus wel wat af van films..maar ik zou echt niet weten waar dat gele pak voor staat..enige gele pak die ik me zo snel kan bedenken is dat gele pak van Bruce Lee in 1 van zijn films :?

reply
0
JS
John Sital
Dec 31, 2003

stefan wrote:
Weet je weinig tot niks van films en moet je zelfs vertelt worden waar het gele pak van The Bride aan refereert, dan gaat minstens de helft van de lol van het kijken naar Kill Bill verloren.

Nou...ik weet heus wel wat af van films..maar ik zou echt niet weten waar dat gele pak voor staat..enige gele pak die ik me zo snel kan bedenken is dat gele pak van Bruce Lee in 1 van zijn films :?

dat is idd de referentie...

reply
0
MG
Major Goodvibes
Jan 01, 2004

John Sital wrote:
stefan wrote:

dat is idd de referentie...

Met betrekking tot het gele pak is er nog een referentie heren: De actrice die Go Go Yubari speelt, speelt ook in Battle Royale. Battle Royale is een van Tarantino's favoriete films. In die film heeft de actrice een geel met zwart joggingpak aan!!!!!!!!!!!!!!

reply
0
B
baltar
Mar 10, 2004

Ain't it cool news heeft de primeur: een review van Kill Bill 2:

http://www.aintitcoolnews.com/display.cgi?id=17145

reply
0
T
The_Cure
Mar 10, 2004

zou er ook een Kill Bill "marathon" komen? Heb deel 1 jammergenoeg (schaam schaam) nog niet gezien en het lijkt me wel wat om ze beiden in de bios achterelkaar te zien :)

reply
0
W
Webby
Mar 10, 2004

Ik hoop het wel... ik ga dan zeker! :D

reply
0
T
The_Cure
Mar 10, 2004

ik ook :D komop pathe! :)

reply
0
QD
Quinten Duyst
Mar 19, 2004

Er was zojuist op de radio dat Nederland de premiere krijgt in Europa voor Kill Bill 2. Hij komt op 1 of ander film festival als eerste in europa, alleen kon ik door het geschreeuw van mijn collega's niet horen welk festival.

reply
0
P
patrick_h
Mar 19, 2004

Quinten wrote: Er was zojuist op de radio dat Nederland de premiere krijgt in Europa voor Kill Bill 2. Hij komt op 1 of ander film festival als eerste in europa, alleen kon ik door het geschreeuw van mijn collega's niet horen welk festival.

Dat zal allicht het AFFF zijn.

Even checken op http://www.afff.nl levert inderdaad op:

Op Woensdag 21 April wordt Quentin Tarrentino's Kill Bill vol. 2 als slotfilm op het Amsterdam Fantastic Film Festival gedraaid. Vanaf maandag 22 maart a.s. staat een voorlopig overzicht van het programma online. Op 1 April om 19.30 uur 's avonds start de kaartverkoop bij Filmmuseum Cinerama en Melkweg Cinema.

reply
0
RS
R. Schaap
Mar 19, 2004

The_Cure wrote: zou er ook een Kill Bill "marathon" komen? Heb deel 1 jammergenoeg (schaam schaam) nog niet gezien en het lijkt me wel wat om ze beiden in de bios achterelkaar te zien :)

17 april 19.30 uur in Pathe Groningen de Kill Bill Marathon!!! Ik heb mijn kaarten al gereserveerd.

reply
0
A
AnnaEvers
Mar 19, 2004

Ook in de Cinemac in Ede komt er een Kill Bill marathon..weet alleen niet wanneer :s maar ik hoorde het vanavond, ben net terug van de film Gothika en daar lieten ze ook de trailer van Kill Bill 2 zien! die helemaal niets voorstelt.. de film zelf hopelijk wel.

reply
0
N
netfox
Apr 01, 2004

Nieuwe (?) TV-spot: http://www.themoviebox.net/movies/2004/IJKLM/Kill-Bill-Vol2/TVSpot/

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Apr 01, 2004

Alle Pathe theathers hebben volgens mij een Kill Bill marathon. Ik ga alleen maar naar deel 2 toe met mn vriendinnetje en gaan deel 1 maar weer eens huren. Kopen doe ik pas bij een deel 1 & 2 box!

reply
0
C
chaos
Apr 02, 2004

Die review van Aint it cool belooft in ieder geval veel :).

Kan niet wachten :twisted: :P

reply
0
RP
Rob P.
Apr 04, 2004

chaos wrote: Die review van Aint it cool belooft in ieder geval veel :).

Kan niet wachten :twisted: :P

Ain't it Cool heeft zich al vaker laten lenen voor promotie-reviews.
Desalniettemin heb ik natuurlijk wle kaartjes voor de Marathon van 16 april.

reply
0
W
Webby
Apr 06, 2004

Volume 2 trailer vandaag in première

Het heeft even geduurd, maar vandaag gaat de Kill Bill: Volume 2 trailer in première! De trailer wordt vanavond op de Amerikaanse televisie tijdens Enterainment Tonight en op verschillende internet sites vertoont. We houden je natuurlijk op de hoogte!

Bron: Inglorious Bastards

reply
0
NS
Niels Simons
Apr 06, 2004

kill bill gaat in de heuvelpoort draaien hiero!en laat ik daar nu al 2 blanco vrijkaartjes voor hebben en nog 13 bonnen waarmee ik voor 5 euro per keer kan gaan...ik ben voorbereid!

mazzel,niels

reply
0
R
Ramonhal
Apr 06, 2004

Goeiedag he,

Ik heb zojuist op een contactdag (6 april :D ) van RCV de nieuwe film Kill Bill 2 gezien (dit zijn btw van die dagen dat je blij bent om in een bioscoop te werken :D :D :D ). Het is een ontzettend gave film die zeker veel meer humor heeft als zijn voorganger. Hij is minder bloederig maar hetgene wat bloederig is maakt dat weer goed :D

Hieronder heb ik even een verhaal gemaakt met hoe de film van begin tot eind in elkaar zit. in dit verhaal zitten vele SPOILERS!!! dus als je dat niet wil lezen scroll dan verder of verlaat de post. Ga het ''gespoilerde'' gedeelte ook liever niet ''quoten'' want dan kan je het alsnog lezen.

hier issie dan het verhaal van Kill Bill 2 MET SPOILERS:

SPOILER BEWARE SPOILER BEWARE SPOILER BEWARE SPOILER BEWARE SPOILERS BEWARE SPOILERS BEWARE

[spoiler:7b8e520a42] We beginnen met een zeer lange intro tussen Bill en Beatrix Kiddo (de echte naam van ''the Bride'') tijdens de repetitie van de ceremonie. Vervolgens zien we het team naar binnen lopen en zoals aangegeven als in deel 1 maken ze er een bloedbad van maar dit krijg je niet te zien... de camera zoemt uit. Ook deze film is opgedeeld in hoofdstukken. Bill arriveert bij Budd, nummer 3 op death list five, om hem te waarschuwen. Budd gaat naar z'n werk en komt s'avonds weer terug, Beatrix staat voor de deur om net de caravan in te vallen en BOEM ze word zo met een shotgun naar de grond geschoten door budd die al zat te wachten. Maar ze leeft nog! Budd geeft haar een spuitje (waarschijnlijk verdoving) en belt Elle om zijn zwaard die hij van Bill (zijn broer!) heeft gekregen te verkopen voor een miljoen... kun je het nog volgen?? bij de les blijven! Elle gaat akkoord en is onderweg. Ondertussen word Beatrix levend begraven. We zien vervolgens een flashback van Bill die Beatrix bij de wijze oude man achterlaat (die chinees met witte haren en lange baard uit de trailer/teaser... ben z'n naam ff vergeten) die haar nieuwe meester word. Hij leert haar vele dingen waaronder het slaan door een flink stuk hout... wat ons weer terug brengt naar het verhaal want onze bruidegom weet het hout door te slaan en te ontsnappen. Elle is gearriveerd en Budd geeft haar het zwaard. Terwijl hij z'n geld telt schiet er een dodelijke Black Mumba (slang) uit de koffer en hij word iets van 4/5 keer gebeten in zijn gezicht. Terwijl Elle uitgebreid voorleest hoe Budd aan zijn einde aan het komen is gaat hij dood. Ze belt Bill en vertelt het slechte nieuws over zijn broer... ze wil vertrekken maar daar is Bea... er ontstaat een groot gevecht wat uiteindelijk resulteert in een zwaardgevecht (die niet erg lang duurt) Dan vraagt Bea hoe het komt dat die wijze oude man haar oog eruit had gestoken... dat kwam omdat ze hem uitschold... ze vermoorde de wijze oude man vervolgens... Bea stak toen haar enige oog eruit en splette hem op de grond (erg ranzig!) Elle word gek en bea laat haar achter. Bea vertrekt naar een van de vaderfiguren van Bill om aan hem te vragen waar hij is, vreemd genoeg helpt hij haar en ze vertrekt naar bill. Daar vind ze Bill met haar dochter. Bill en Bea hadden een relatie en hebben toen een kind gekregen. Bea kwam erachter tijdens een van haar missies. Ze heeft toen besloten om weg te rennen omdat ze wist dat ze haar beroep niet meer kon uitoefenen met een kind in het spel... Een waardig gevecht tussen Bill en Bea... Bill gaat dood door een speciale ''move'' wat zelfs Bill door de oude wijze man niet heeft geleerd en Bea leeft lang en gelukkig met haar dochter...[/spoiler:7b8e520a42]

En dit is een samenvatting van het verhaal zonder spoilers:

Het verhaal gaat verder. Er word meer uitgelegd word over hoe het bloedbad in de trouw-kapel nou tot stand kwam. Bill waarschuwt Budd omdat ''The Bride'' in aantocht is. Ze gaat verder met ''slachten'' maar er komen een aantal akelige dingen in haar weg omdat niet alles zoals het plan verloopt. Haar ''aartsvijand'' Elle staat ook nog op haar lijstje en die maakt het haar absoluut niet makkelijk. We zien hoe ze in training gaat bij een wijze oude man, maar haar doel is natuurlijk om naar Bill te komen... Zal ze hem doden? En hoe zit het met haar dochter die blijkbaar nog steeds leeft... Kill Bill 2... vanaf 22 april in de bioscoop :P

Het was een toppertje!!

Groeten!

reply
0
C
chaos
Apr 06, 2004

Ramonhal gaaf (y) 8)

reply
0
C
chiwaicheung
Apr 07, 2004

Op de Veronica site wordt er zelfs gesproken over een
prequel (compleet vertoond als Anime ) over de totstandkoming van Bill
en
een sequel of spin-off (Kill Bill 3 ?) over de dochter van een van de gedode "slangen".

reply
0
W
Webby
Apr 07, 2004

Daar is al een topic over: http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=21368

reply
0
W
Webby
Apr 07, 2004

Webby wrote: Volume 2 trailer vandaag in première

Het heeft even geduurd, maar vandaag gaat de Kill Bill: Volume 2 trailer in première! De trailer wordt vanavond op de Amerikaanse televisie tijdens Enterainment Tonight en op verschillende internet sites vertoont. We houden je natuurlijk op de hoogte!

Bron: Inglorious Bastards

Hier is ie dan: http://movies.yahoo.com/movies/feature/killbill2qt.html

reply
0
R
Ramonhal
Apr 07, 2004

Ik heb na mijn erg lange uitleg over de film nog 1 ding vergeten te zeggen:

Dit is echt beter dan deel 1 kwa verhaal (en dat zou je niet denken omdat Kill Bill 1 ook supersterk in elkaar gezet is :P ) en er zit ook meer humor in en en en en en... het is gewoon een KICK-ASS film die je zeker niet mag missen!

(lekkere muziek weer btw)

reply
0
K
Klingon
Apr 07, 2004

Heb 'm ook mogen zien gisteren, en het was weer Tarantino op z'n best. Hier ff een copy/paste van wat ik op m'n log erover had geschreven:

Tarantino's vervolg is zeker net zo goed als het eerste deel. Wel een stukje minder actie, maar daarom niet minder grof. In deel twee wordt er wat meer aandacht gericht op de dialogen en verhaallijn. De dialogen zijn in sterk, vaak met een kleine humoristische ondertoon. De verhaallijn krijgt gedurende de film steeds meer duidelijkheid, maar maakt de film niet minder onverwacht. Het camerawerk bracht duidelijk Tarantino's-stijl naar voren; de ene keer zwart-wit, de andere keer een iets breder- of smaller filmkader. Laten we dan vooral de muziek niet vergeten, want ook in het tweede deel hoor je nummers voorbijkomen die je in eerste instantie niet gauw zou verwachten. Conclusie: voor de Quentin Tarantino-fans een must om te bekijken.

reply
0
C
chaos
Apr 07, 2004

Als ik dit hier allemaal zo lees: KAN NIET WACHTEN ;)

reply
0
NS
Niels Simons
Apr 07, 2004

ik lees er bewust nog niks van...

net weer KB 1 zitten kijken,wat was ie weer prachtig...

miss nog 1 keer voor volgende week vrijdag,wanneer de marathon half 8 van start gaat!!!

mazzel,niels

reply
0
JS
John Sital
Apr 08, 2004

als ik die spoiler zo lees van kill jum vol 2, komen er 2 woorden bij mij op:"Diep Respect!!!!!"

reply
0
W
Webby
Apr 08, 2004

KILL BILL Vol.2 site in online: KLIK

reply
0
K
Kuin
Apr 08, 2004

vette site!!
vette film!!

heb me kaartjes binnen voor de marathon 8)

reply
0
F
flix
Apr 08, 2004

zag net op www.apple.com/trailers de nieuwe trailer van kill bill2 staan echt vet!!! :twisted:

reply
0
A
AnnaEvers
Apr 08, 2004

Yay ik ga volgende week zaterdag naar de Kill Bill marathon!!..

reply
0
M
makkabeer
Apr 09, 2004

Klingon wrote: Heb 'm ook mogen zien gisteren, en het was weer Tarantino op z'n best. Hier ff een copy/paste van wat ik op m'n log erover had geschreven:

Tarantino's vervolg is zeker net zo goed als het eerste deel. Wel een stukje minder actie, maar daarom niet minder grof. In deel twee wordt er wat meer aandacht gericht op de dialogen en verhaallijn. De dialogen zijn in sterk, vaak met een kleine humoristische ondertoon. De verhaallijn krijgt gedurende de film steeds meer duidelijkheid, maar maakt de film niet minder onverwacht. Het camerawerk bracht duidelijk Tarantino's-stijl naar voren; de ene keer zwart-wit, de andere keer een iets breder- of smaller filmkader. Laten we dan vooral de muziek niet vergeten, want ook in het tweede deel hoor je nummers voorbijkomen die je in eerste instantie niet gauw zou verwachten. Conclusie: voor de Quentin Tarantino-fans een must om te bekijken.

Ben ik wel blij mee. Begrijp me niet verkeerd, vond volume 1 helemaal te gek (gezien de eerste dag dat hij draaide in New York :D ), maar toch was er meer actie dan dialogen. En laat hij nou zo sterk zijn in dialogen. Dus dat volume 2 meer dialogen heeft en minder actie (y)

reply
0
W
Webby
Apr 10, 2004

Heb vandaag de hele OST van KB vol. 2 beluisterd... weer geweldige muziek, maar ik vind tot nu toe de OST van vol.1 leuker... maarja over een weekje de beelden erbij, dat zal een hoop veranderen.

reply
0
H
HansD
Apr 14, 2004

Gisteren Kill Bill Vol. 2 gezien in de sneak... Een meer dan waardige opvolger voor het fantastische eerste deel, compleet anders maar minstens even goed. Inclusief minstens 3 geweldige "tegen het plafond" schrikmomenten, een prachtige Bill-vertolking door David Carradine en nog veel meer... Om niet te spoileren zal ik niet meer verklappen maar het is weer een triomf voor QT.

reply
0
B
baltar
Lovende reviews Kill Bill 2
Apr 15, 2004

De reviews voor Kill Bill 2 zijn uitermate positief!!!

http://www.rottentomatoes.com/m/KillBillVol2-1131502/

reply
0
TS
The Scratcher
Re: Lovende reviews Kill Bill 2
Apr 16, 2004

baltar wrote: De reviews voor Kill Bill 2 zijn uitermate positief!!!

Logish ook wat verwacht je dan? Het is gewoon dezelfde film als "deel I", alleen heeft men hem in tweeen gehakt om het commercieel allemaal weer wat aantrekkelijker te maken. Het is dus écht niet een andere film ofzo die opeens van een ander niveau is. :roll:

reply
0
W
Webby
Apr 16, 2004

Als je alles hebt gelezen en de reacties van de mensen hebt gelezen die hem gezien hebben, wordt het dus wel een 'heel' andere film. Meer dialoog en minder actie.

reply
0
M
Mo
Apr 16, 2004

Heeft iemand enig idee hoe ik er achter kom of Kill Bill Vol. 2 uncut getoond wordt in Britse bioscopen? Volgende week ben ik namelijk een weekend in Londen en ik wil daar graag naar de bioscoop toe. Maar natuurlijk niet als ze bruutste stukjes eruit geknipt hebben...

Alles tips (web-links, etc.) zijn welkom !!!

reply
0
TS
The Scratcher
Apr 16, 2004

Webby wrote: Als je alles hebt gelezen en de reacties van de mensen hebt gelezen die hem gezien hebben, wordt het dus wel een 'heel' andere film. Meer dialoog en minder actie.

Ik doelde dan ook meer op de kwaliteit van de film...

reply
0
B
basset
Apr 16, 2004

Kan niet w88, as dinsdag in het vliegtuig naar Austin toevallig vorig jaar october (of was het november?) Deel 1 gezien, nu in dezelfde bios lekker deel 2 kijken.

De reden dat het zo leuk is, is omdat het een hele coole bioscoop is (Gewoon eten bestellen en zo en dan heb ik het niet over popcorn of een heineken, maar Hamburgers, piza's salades. Echt geweldig. En 45 minuten voor de film is er in de zaal entertainment als oude stukjes film in die stijl (jaren 70 kung fu zoals vorige keer) of een interactieve filmquiz, echt geweldig :D Heb er nu al zin in!

Overigens vlieg ik niet voor de film naar Austin mochten er mensen zijn die dat denken ;)

reply
0
MJ
Mark de Jong
Apr 16, 2004

Kom zojuist terug van de marathon (met de andere nerds :P) en ik moet het eerlijk toegeven...

[spoiler:b90303bb4c]Kill Bill 2 sucks monkeyballs :P[/spoiler:b90303bb4c]

Kill Bill 1 daarentegen vond ik weer geweldig. 2 had te lange dialogen en te weinig actie, en een te lange speeltijd (man wat zijn die stoelen onconfortabel).

reply
0
MJ
Mark de Jong
Apr 16, 2004

Mo wrote: Heeft iemand enig idee hoe ik er achter kom of Kill Bill Vol. 2 uncut getoond wordt in Britse bioscopen? Volgende week ben ik namelijk een weekend in Londen en ik wil daar graag naar de bioscoop toe. Maar natuurlijk niet als ze bruutste stukjes eruit geknipt hebben...

Alles tips (web-links, etc.) zijn welkom !!!

Volgens mij is er niet in 2 geknipt...

reply
0
W
Webby
Apr 16, 2004

Net terug van dé Marathon... het was geweldig. KB vol. 1 nog eens op groot doek en daarna onder luid applaus vol. 2. Geniaal weer die Tarantino! Ik ga hem de komende tijd zeker vaker zien... die dialogen echt te briljant!!!!

Mark ik kan begrijpen dat je wat telleurgesteld bent, maar je moest ook geen kopie van vol.1 verwachten. Je moet deze tweede epos denk ik een aantal keer zien om hem echt te waarderen. Er zitten zoveel geweldige en vooral grappige dialogen in, die heb je niet allemaal na één keer kijken :)

reply
0
P
pavko
Apr 16, 2004

Ook net terug van mijn marathon....(24 x 25 x 60 x 249 = 22 km en 410 meter film, dus eigenlijk is het maar een halve marathon)

Zeker anders dan deel 1 maar ik heb ook goed kunnen genieten van Vol. 2 . Hij had ietsje strakker geknipt mogen zijn want met 136 (?) minuten is ie wat lag, zeker als je ook al net deel 1 heb gekeken. Hóé goed ik hem nu precies vind ben ik nog niet uit maar een 8 zit er toch zeker wel in voor deze film (Vol1 krijgt van mij een 9)

nu naar bed!

reply
0
W
Webby
Apr 16, 2004

pavko wrote:
Zeker anders dan deel 1 maar ik heb ook goed kunnen genieten van Vol. 2 . Hij had ietsje strakker geknipt mogen zijn want met 136 (?) minuten is ie wat lag, zeker als je ook al net deel 1 heb gekeken.

Ik vond dat de avond voorbij vloog :P

reply
0
NS
Niels Simons
Apr 16, 2004

ik was er dus ook bij in eindhoven,en kill bill 2 vond ik echt klote...

t begon zo goed(wel wat rustiger...)en tja,die chinees was te pruimen,maar zon einde is niks voor tarantino...

kga em zeker nog een keer kijken,en aangezien er voornamelijk positieve reacties in deze 2 pages zijn,zie ik miss wat over t hoofd en had ik veel te veel verwacht(was al maand in extase en dit moest volgens mij de beste film van t jaar worden)maar ik vond t 2e deel echt komplete bagger!

mazzel,niels

reply
0
S
Sicco
Apr 16, 2004

ben het eigenlijk wel enigzins met Mark eens...
vond hem niet superslecht, maar had er eerlijk gezegd wel iets meer van verwacht...
dialogen vond ik niet superbriljant (overtreft PF en RD nog steeds niet) en de actie was idd minder dan in 1. [spoiler:fd33f8616e]dat ze door het zand naar boven klom en de 5 vinger ontploffend hart gedoe ging me echt iets te ver eigenlijk[/spoiler:fd33f8616e]

Desalniettemin was het cool om Vol. 1 nog es op groot scherm te zien, en met Vol. 2 is het verhaal iig wel echt af...

reply
0
C
chiwaicheung
Apr 17, 2004

Ik ben gisteren naar de Kill Bill marathon geweest.
Kill Bill deel 1 voor de vierde keer gezien , maar die film blijft nog steeds boeien. Geweldige film.
Ik had hoge verwachtingen bij Kill Bill deel 2 , maar achteraf vond ik hem
- te trage en langdradige stukken bevatten
- indrukwekkende acties vond ik er niet zo meer (het werd niet zo mooi in een bepaalde vorm gepresenteerd als in deel 1, gevecht scene met Gogo blijft een van de betere)
- sterke dialogen van het kaliber zoals in Pulp fiction of Reservoir dogs zsten er niet in, maar dat komt omdat deze film zich er kennelijk ook niet voor leent (het is vnl. bedoeld als actiefilm).

Ook in deel twee wordt weer gebruik gemaakt van verschillende stijlen. Echter wat in deel 1 dit nog interessant was, was in deel 2 dit al minder van belang (de film noir openingsscene is wel leuk gedaan). Verder vond ik dat in deel 1 de muziek veel duidelijker aanwezig was en ook heel passend bij de scenes . In deel 2 had de muziek niet die extra aantrekkingskracht waardoor ik op zou gaan in de film.

Na het zien van deel 2 leek het alsof QT zijn kruit al had verschoten in deel 1 .

[spoiler:160be69569]Het gesprek tussen Bill en Bride was goed en de verklaring van het huwelijk van de Bride is aannemelijk, maar het eindgevecht waarvan ik een climax verwachtte, was een domper voor mij geworden. Ging erg makkelijk. Zeker als je bedenkt dat het haar zoveel moeite heeft gekost bij de anderen. De "five finger tops exploding heart" techniek klinkt grappig, maar is erg cheesy aan het eind als Bill ook daadwerkelijk die vijf stappen doet.
Het einde was vrij zoetsappig voor QT's doen . [/spoiler:160be69569]

Kill Bill heeft overall een derde plaats verdiend van de vier films van QT .
Als deel 2 een stuk strakker was gemaakt, had het voor mij waarschijnlijk zelfs Reservoir dogs van de tweede plaats kunnen verdringen.

reply
0
JS
John Sital
Apr 17, 2004

deel 1 op groot scherm zien ruled hard, maar deel 2 sucks, opbouw was ok, gevecht met elle driver was top, maar einde was disney bagger.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Apr 17, 2004

Ik ben t eens Met John en Chiwangcheung. Niets aan toe te voegen.
Waar Vol. 1 met Pulp Fiction zn beste is; is Vol. 2 toch wel zn minste.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Apr 17, 2004

The Scratcher wrote:
Logish ook wat verwacht je dan? Het is gewoon dezelfde film als "deel I", alleen heeft men hem in tweeen gehakt om het commercieel allemaal weer wat aantrekkelijker te maken. Het is dus écht niet een andere film ofzo die opeens van een ander niveau is. :roll:

Je kan er niet meer naast zitten....

reply
0
TS
The Scratcher
Apr 17, 2004

theThinWhiteDuke wrote:
The Scratcher wrote:

Je kan er niet meer naast zitten....

Inderdaad als ik zo de opmerkingen hier lees. Dan heeft ie het toch gepresteerd om het te verprutsen als je het mij vraagt...

reply
0
C
chiwaicheung
Apr 17, 2004

Hee,
ik zou zelfs met alleen deel 1 al een geweldige film gevonden hebben. Het einde van deel 1 zo houden en nooit aan een deel 2 beginnen.

Nou ja, zo slecht is deel twee niet, maar het voelt alsof het een epiloog is van bijna twee uur.

reply
0
MP
Mike Philippens
Apr 17, 2004

Ik moet zeggen dat ik ze beiden erg goed vond. Misschien ben ik de enige, maar dat is toch echt wat ik ervan vind. Wat volgens mij een hoop mensen 'fout' doen, is het gaan vergelijken met andere (Tarantino) films. Deze film is compleet anders dan PF of RD. Die twee zijn ook niet te vergelijken. Had Quentin dan een soort rip-off moeten maken om de mensen die gek zijn op meer van hetzelfde te bevredigen? Denk het niet. Als je dat wilt, ga dan naar Scooby Doo2 of Spiderman, daar word je op je wenken bediend. Quentin heeft naar mijn idee een geweldige film (1+2=1 in dit geval) afgeleverd.
Q's hang naar de 70's is overduidelijk, vooral in zijn muziekkeuze. En het voor hem nieuwe genre combineert ie heel goed met de periode waar ie gek op is. Alles is lekker over the top. De invloeden van anime's/manga zijn duidelijk: het geweld is heerlijk overdreven met geweldige bloedfonteinen (Ichi the killer anyone?) en coole kung-fu. Ook de converstaties zijn (zoals in PF en RD) lekker over the top. Geweldige uitspraken die natuurlijk geen hond ooit zal doen, maar het klinkt goed. In feite straalt de film 70's uit: lekker campy.
Het is zeker geen serieuze film, ook beslist niet realistisch. Op zoek naar plotgaten waar een Mack-truck heen kan is geen enkel probleem, maar dat is niet de point. Ik heb me gisteravond geweldig vermaakt en ik kan dan ook niet wachten op de Special Limited Collectors Edition Giftpack Driedubbel DVD Bonus Verzamelbox. :wink:

reply
0
J
jgro
Apr 17, 2004

Het zou mij juist zijn tegengevallen als QT op dezelfde voet was verder gegaan als in het eerste deel. Je kan deel 1 ook zien als een grote parade van vechtscenes die door de overige scenes onderbroken danwel aan elkaar geplakt worden zodat er nog een klein beetje verhaallijn is. Zou deel twee ook zo zijn dan was het niveau van de film imho verlaagd naar een extra lange Steven Seagal film zonder Steven Seagal, waarin de good and bad guys worden geintroduceerd, en een conflict en tada ze kunnen elkaars schedel gemotiveerd in te slaan.

Kortom absoluut een geslaagd deel, hij dan wel niet als film opzich staan, wat wel het geval is bij het eerste deel, maar dan kan mij weinig interesseren.

BTW Elle Driver (Daryl Hannah) vind ik best wel op Cameron Diaz lijken, als iemand zou beweren dat het zussen zijn dan zou ik dat best kunnen geloven.

reply
0
MJ
Mark de Jong
Apr 17, 2004

jgro wrote: Het zou mij juist zijn tegengevallen als QT op dezelfde voet was verder gegaan als in het eerste deel. Je kan deel 1 ook zien als een grote parade van vechtscenes die door de overige scenes onderbroken danwel aan elkaar geplakt worden zodat er nog een klein beetje verhaallijn is. Zou deel twee ook zo zijn dan was het niveau van de film imho verlaagd naar een extra lange Steven Seagal film zonder Steven Seagal, waarin de good and bad guys worden geintroduceerd, en een conflict en tada ze kunnen elkaars schedel gemotiveerd in te slaan.

Kortom absoluut een geslaagd deel, hij dan wel niet als film opzich staan, wat wel het geval is bij het eerste deel, maar dan kan mij weinig interesseren.

BTW Elle Driver (Daryl Hannah) vind ik best wel op Cameron Diaz lijken, als iemand zou beweren dat het zussen zijn dan zou ik dat best kunnen geloven.

Daryl Hannah en Cameron Diaz zijn zussen.

reply
0
P
Paulus
Apr 17, 2004

Goh, wat een hoop negatieve reacties. Ik heb me gisteravond eigenlijk best wel vermaakt. OK, als je vol 2 vergelijkt met vol 1 dan is het een andere film. Maar als je de beide films als 1 geheel ziet, dan vind ik toch dat QT een mooi resultaat afgeleverd heeft. Bovendien is deel 2 in dat opzicht niet meer dan een logisch vervolg: de death list 5 loopt in volgorde van belangrijkheid (de namen worden ook steeds groter geschreven) en in film 1 worden de eerste twee zonder veel omhaal en met veel geweld in de pan gehakt. Hoe verder de bride op de lijst komt, hoe meer achtergrond er bij het verhaal verteld wordt en hoe meer de toon van de film verandert. Voor de rest waren de karakters weer heerlijk over the top (erg gelachen om die Pai Mei en dat gehannes met z'n baard) en de dialogen ook in orde (wel wat minder scherp dan in eerder QT werk, maar geenszins onder de maat).
Kortom: KB2 is anders dan KB1: ja; KB2 is bagger: nee.

Ook ik ga wachten op de verzamelbox!

Overigens: in de trailer voor KB2 zit een stukje dat niet in de film zit (timestamp 1:08 tot 1:10). Misschien iets voor de director's cut? :wink:

reply
0
MJ
Mark de Jong
Apr 17, 2004

Paulus wrote: Goh, wat een hoop negatieve reacties. Ik heb me gisteravond eigenlijk best wel vermaakt. OK, als je vol 2 vergelijkt met vol 1 dan is het een andere film. Maar als je de beide films als 1 geheel ziet, dan vind ik toch dat QT een mooi resultaat afgeleverd heeft. Bovendien is deel 2 in dat opzicht niet meer dan een logisch vervolg: de death list 5 loopt in volgorde van belangrijkheid (de namen worden ook steeds groter geschreven) en in film 1 worden de eerste twee zonder veel omhaal en met veel geweld in de pan gehakt. Hoe verder de bride op de lijst komt, hoe meer achtergrond er bij het verhaal verteld wordt en hoe meer de toon van de film verandert. Voor de rest waren de karakters weer heerlijk over the top (erg gelachen om die Pai Mei en dat gehannes met z'n baard) en de dialogen ook in orde (wel wat minder scherp dan in eerder QT werk, maar geenszins onder de maat).

Overigens: in de trailer voor KB2 zit een stukje dat niet in de film zit (timestamp 1:08 tot 1:10). Misschien iets voor de director's cut? :wink:

Vergeet niet: [spoiler:2c49c6823d]de gevechten zijn ook korter. Hoe verder je in de film bent, hoe korter de gevechten worden. Ik zat daar persoonlijk niet echt op te wachten.[/spoiler:2c49c6823d]

Maar uiteindelijk zal de Volume 2 box hier ook wel belanden... Al is het alleen maar om de film compleet te hebben. Maar de film sucks nog steeds :P

reply
0
JS
John Sital
Apr 17, 2004

de box van vol 2 suckt zelfs harder.

reply
0
MJ
Mark de Jong
Apr 17, 2004

John Sital wrote: de box van vol 2 suckt zelfs harder.

John is nog steeds teleurgesteld. Kan je nagaan... :D

reply
0
P
Paulus
Apr 17, 2004

Mark de Jong wrote:

Vergeet niet: spoilerinfo

Hmm, daar heb je wel enigszins gelijk in: [spoiler:e6e31764e3]Het gevecht tegen Elle vond ik wel okee. De halve zaal had ook zoiets van "f*cking YEAH!" op het moment dat d'r andere oog uitgerukt werd. Het gevecht tegen Bill was behoorlijk aan de korte kant, dat had inderdaad langer gemogen.[/spoiler:e6e31764e3]

Mark de Jong wrote:
John is nog steeds teleurgesteld. Kan je nagaan...

Hehe, hij heeft zelfs zijn signature erop aangepast. :D

reply
0
R
RemcoZ
Apr 17, 2004

Ik heb gisteren ook de marathon gezien. Ik had vol. 1 nog niet gezien, dus voor mij was alles nieuw. Daardoor zag ik de film misschien meer als 1 geheel dan mensen die vol. 1 al een aantal keer hebben gezien, en daardoor ben ik denk ik wat positiever over vol. 2. In vol. 1 zat inderdaad meer actie en ook ik heb gemengde gevoelens over het einde, maar toch vond ik het als geheel een schitterende film. Alles klopte gewoon.
Heel erg sterk aan deel 2 [spoiler:78327a9120]vond ik de terugblik waarin the bride opgeleid werd door die chinees met dat witte haar (ben zijn naam vergeten)... [/spoiler:78327a9120]Dit vond ik echt hilarisch.

Als je de film niet als twee delen, maar als een geheel ziet, zoals het ook bedoeld is, dan is het in mijn ogen echt een topfilm.

reply
0
W
Webby
Apr 17, 2004

RemcoZ wrote:
Als je de film niet als twee delen, maar als een geheel ziet, zoals het ook bedoeld is, dan is het in mijn ogen echt een topfilm.

Dat is het ook. Je moet het ook als één geheel zien, je kan vol.2 eigenlijk niet apart 'becijferen'.

Een beste film dus... het einde mocht misschien wat anders, maar voor de rest vond ik hem top en hij kan nog alleen maar beter worden.

reply
0
RP
Rob P.
Apr 17, 2004

RemcoZ wrote: \[spoiler:3841dae476]vond ik de terugblik waarin the bride opgeleid werd door die chinees met dat witte haar (ben zijn naam vergeten)... [/spoiler:3841dae476]

Pai Mei..."You think you can stand my Eagle Claw?" Heb ik me ook erg mee zitten vermaken ja.
Ik moet zeggen, als Tarantino liefhebber kon ik me toch beter vinden in Volume 2. Alhoewel je idd de films niet los zou mogen beoordelen vind ik. Het is een heerlijke stijlfilm voor de movie buffs. Een soort Cinema Paradiso voor de Pulpfilm laat ik maar zeggen. Tarantino wil laten zien dat geen pulpcliché hem onbekend blijft. Al is het nou de arrogante lachwekkend foute Kung-Fu leermeester, een typich film-noir karakter als Bill of de karikatuur van de lonely cowboy uit de klassieke westerns zoals Budd. Tarantino kent ze allemaal en weet ze treffend neer te zetten.

Al vind ik het achteraf misschien toch jammer dat Tarantino wat makkelijk lijkt te vluchten in de humor en het bewust creëren van gigantische plotgaten. Hij lijkt zich een beetje in te willen dekken tegen de critici. Wanneer die te kritisch lijken te worden kan hij altijd nog terugslaan met "Ach het is toch allemaal maar een geintje." En dat is jammer van een man met zulke onbetwiste talenten.

reply
0
F
Fafa
Apr 17, 2004

Heb me ook keurig vermaakt bij de marathon en vond na volume 1 ook volume 2, hoewel hij anders is dan 1, super!

Het feit dat de gevechten korter waren dan in deel 1.....Kill Bill 2 zou een soort eerbetoon zijn aan Italiaanse spaghetti westerns, daarin is het 'voorspel' van de gevechten lang, maar het eigenlijke gevecht heel kort. Kan me dus wel vinden in de korte gevechten in KB 2.

Wat echt helemaal goed was......DE AFTITELING, echt in klassieke hollywood stijl.

reply
0
H
Haay1971
Apr 18, 2004

Hoewel ik KB2 nog niet gezien heb denk ik dat ik hem wel goed ga vinden. Het is gewoon QT, en QT films hebben tijd nodig om te bezinken, om ze te leren waarderen. QT films moeten voor je groeien!

Mijn allereerste QT film was Pulp Fiction, en toen ik die voor het eerst zag vond ik hem wel aardig, maar niet meer dan dat. Pas nadat hij begon te bezinken, en ik hem vaker gezien had, begon die film bij mij te groeien tot hij bij mij nu één van mijn lievelingsfilms is! Reservoir Dogs vond ik de eerste keer al goed, maar ook die film heeft bij mij nog gegroeid. Maar Jackie Brown bv. vond ik de eerste keer gewoon SAAI en TRAAG. Tot ik die film ook vaker zag, en liet groeien, en nu kan ik Jackie Brown wèl waarderen, en genieten van die film!

Ik kan me voorstellen dat als je net KB1 gezien hebt, en meer van hetzelfde verwacht, dat KB2 tegen zal vallen. Maar als je echt van QT films houdt, en dus liefhebber bent van RD, PF èn JB, dan weet ik zeker dat KB 1+2 ook weer geliefde aanvullingen op je QT collectie zullen zijn :)

reply
0
B
Balou2518
Apr 18, 2004

Paulus wrote: Goh, wat een hoop negatieve reacties. Ik heb me gisteravond eigenlijk best wel vermaakt. OK, als je vol 2 vergelijkt met vol 1 dan is het een andere film. Maar als je de beide films als 1 geheel ziet, dan vind ik toch dat QT een mooi resultaat afgeleverd heeft. Bovendien is deel 2 in dat opzicht niet meer dan een logisch vervolg: de death list 5 loopt in volgorde van belangrijkheid (de namen worden ook steeds groter geschreven) en in film 1 worden de eerste twee zonder veel omhaal en met veel geweld in de pan gehakt. Hoe verder de bride op de lijst komt, hoe meer achtergrond er bij het verhaal verteld wordt en hoe meer de toon van de film verandert. Voor de rest waren de karakters weer heerlijk over the top (erg gelachen om die Pai Mei en dat gehannes met z'n baard) en de dialogen ook in orde (wel wat minder scherp dan in eerder QT werk, maar geenszins onder de maat).

De volgeorde van belangrijkheid enzo klopt niet helemaal ...

O-REN ISHII staat op nummer 1 en VERNITA GREEN op nummer 2, terwijl je meer achtergrond informatie krijgt van O-REN dan van VERNITA

reply
0
MT
mark t
Apr 18, 2004

Balou2518 wrote:
Paulus wrote: de death list 5 loopt in volgorde van belangrijkheid (de namen worden ook steeds groter geschreven) en in film 1 worden de eerste twee zonder veel omhaal en met veel geweld in de pan gehakt. Hoe verder de bride op de lijst komt, hoe meer achtergrond er bij het verhaal verteld wordt en hoe meer de toon van de film verandert.

O-REN ISHII staat op nummer 1 en VERNITA GREEN op nummer 2, terwijl je meer achtergrond informatie krijgt van O-REN dan van VERNITA
Daar staat tegenover dat Kill Bill 1 begint met chapter 2. Ik kan me niet meer herinneren of er later nog chapter-nummers gebruikt werden, maar Kill Bill 1 volgt het verhaal dus niet noodzakelijkerwijs in chronologische volgorde (afgezien van de gebruikelijke flashbacks).
De Pussy Wagon zou overigens weer een aanwijzing kunnen zijn dat Vernita eerst aan de beurt was.

reply
0
C
chimera01
Apr 18, 2004

Maar sommige films bezinken dermate dat je ze nooit meer wilt zien.
Het medium film is veelzijdig wat de ene geweldig vind kan de ander afschuwelijk vinden.
En met sequels of 2de delen loop je het risco dat ie minder is, de uitzondering daarop is helaas niet de regel.

reply
0
RP
Rob P.
Apr 18, 2004

Balou2518 wrote:

Ik denk ook dat het meer te maken heeft met hoe makkelijk ze ze kan vinden. Dat zegt Beatrix in de film ook zelf: "Laten we beginnen met degene die geen moeite doet om zich verborgen te houden. Maar jah, als je het hoofd van de meest beruchte Yakuza Clan in Tokio bent, hoef je je ook voor niemand te verbergen.." :lol: :wink:

reply
0
K
Kuin
Apr 18, 2004

echt in 1 woord geweldig!

deel 2 wel heel anders dan deel 1
en dat maakt de hele film compleet
het heeft wel alles wat een goede film nodig heeft!
wat een stijl!

ode aan quentin

reply
0
JS
John Sital
Apr 18, 2004

Kuin wrote: echt in 1 woord geweldig!

deel 2 wel heel anders dan deel 1
en dat maakt de hele film compleet
het heeft wel alles wat een goede film nodig heeft!
wat een stijl!

ode aan quentin

:shock: :shock: heb je deel 2 goed gekeken? wat een bagger was deel 2.

reply
0
B
BurningMetal
Apr 18, 2004

Laat mensen ajb een eigen mening hebben...

Dat jij de film niet leuk vond weet iedereen nu wel.

reply
0
M
Michel75
kill bill
Apr 18, 2004

Ik ben naar de marathon geweest die vrijdagavond in Rotterdam werd gehouden. Deel 1 had ik nog niet gezien, en dus heb ik beide delen achter elkaar voor het eerst gezien. Zoals Tarantino het bedoeld heeft beoordeel ik de beide delen als één film en ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een meesterwerk vind. Goed geregisseerd, uitstekende acteurs en de soundtrack was ook top. Enig punt van kritiek heb ik op het einde van de film, [spoiler:ba3f5238a6] het 'eindgevecht' tussen The Bride en Bill was te kort. Dit liep een beetje uit op een anti-climax. Het gesprek tussen The Bride en Bill voor het gevecht was wel in orde. [/spoiler:ba3f5238a6] Verder niets dan lof over deze film. Tarantino speelt met de emoties van de kijker en weet de aandacht goed vast te houden. Ik vind het heel knap als iemand dat lukt bij mij om 2 uur 's nachts na een dag hard werken.

[spoiler:ba3f5238a6]Zou Tarantino bij de naam van The Bride ons koninklijk huis in gedachten hebben gehad? Is die naam voor deze filmde referentie naar ons kikkerlandje? Net zoals in zijn andere films ook het geval was?[/spoiler:ba3f5238a6]

reply
0
C
chiwaicheung
Apr 18, 2004

[spoiler:68e76bc7ac]De terugblik van het hoofdstuk waarin the bride in de leer gaat bij Pai Mei vertoont overeenkomsten met de serie "Kung Fu" met David Carradine . In die serie wordt in sommige (waarschijnlijk alle) afleveringen ook teruggeblikt door David naar een bepaalde leermoment tijdens de Shaolin leerschool wat hem helpt met zijn huidige (soms benarde) situatie.
Leuke knipoog. Helaas vond ik het te lang duren in Kill Bill 2 wat juist de snelheid van het verhaal wegneemt.
Ik had bij die "Five fingertips exploding heart" techniek niet zoiets recht toe recht aan verwacht (The bride kent het , wat niet verrassend is, en doodt simpelweg daarmee Bill), maar meer met een twist. Bv. hoopte ik dat ze hem juist zou foppen dat ze zogenaamd die techniek op hem heeft uitgevoerd, zodat hij een paar tellen te verbaasd is waardoor ze hem met een goede zwaardsteek wel degelijk om het leven brengt.[/spoiler:68e76bc7ac]

reply
0
K
Kuin
Apr 18, 2004

het einde was idd t enigste wat ik anders had verwacht.

[spoiler:553f2300a0]met dat ze hart explodeerde had ik wel verwacht dat hij uit elkaar zou spatten met veel bloed zoals in deel 1 veel het geval was :lol: [/spoiler:553f2300a0]

reply
0
RB
Richard B.
Apr 18, 2004

Kill Bill 2 heeft het goed gedaan aan de boxoffice...

'Kill Bill' Slays Box-Office Competition

LOS ANGELES - Quentin Tarantino (news)'s "Kill Bill" saga slayed its movie rivals once again, with part two of the vengeance tale following its predecessor as the country's No. 1 weekend draw.

"Kill Bill — Vol. 2," with Uma Thurman (news) as an ex-assassin continuing her bloody quest for revenge against former colleagues, debuted with $25.6 million, according to studio estimates Sunday.

That was up 16 percent from the $22.1 million opening weekend that "Kill Bill — Vol. 1" delivered last October. Part two is expected to match or exceed the $69.9 million domestic total of "Kill Bill — Vol. 1," said Rick Sands, chief operating officer of Miramax, which released the movies.

....

By splitting "Kill Bill" into two parts, Tarantino and Miramax gambled that audiences would be willing to pay twice the ticket price to catch both chapters.

The risk paid off nicely. The two movies cost a total of $60 million to produce, and "Kill Bill — Vol. 1" alone has grossed $180 million worldwide, with the movie's video release last week selling 2 million copies in its first day, padding revenues by about $40 million more.

"It was a terrific decision financially," Sands said.

Zie http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&cid=493&e=2&u=/ap/20040418/ap_en_mo/box_office

reply
0
S
Sicco
Apr 19, 2004

vonden jullie Michael Madsen niet ook behoorlijk vatsig geworden....? Weinig meer getraind de laatste tijd denk :) En natuurlijk alweer 12 jaar na RD :D

reply
0
DR
Daniël R.
Apr 19, 2004

Kill Bill: Vol. 1 en Kill Bill: Vol. 2. Voor mij de beste films van de 21ste eeuw.
Ondanks enkele negatieve reacties, wordt Vol. 2, door velen toch als het betere deel ervaren. Terwijl ik Vol. 1 meesterlijk vond, vind ik Vol. 2 toch nog een stuk beter. Het verhaal komt nu volledig tot zijn recht en laat zien dat Tarantino een meester is in het creëren van sublieme verhalen.
Kortom een vijf sterren film.

reply
0
MP
Mike Philippens
Apr 19, 2004

Sicco wrote: vonden jullie Michael Madsen niet ook behoorlijk vatsig geworden....? Weinig meer getraind de laatste tijd denk :) En natuurlijk alweer 12 jaar na RD :D

Precies! Maar misschien moest het voor de film. Om zijn aan lager wal geraakte karakter iets meer te onderstrepen. Rene Zelwegger moest ook aankomen voor de film.

reply
0
T
TylerAKAMarcel
Apr 19, 2004

Daniel Raedts. wrote: Kill Bill: Vol. 1 en Kill Bill: Vol. 2. Voor mij de beste films van de 21ste eeuw.
Ondanks enkele negatieve reacties, wordt Vol. 2, door velen toch als het betere deel ervaren. Terwijl ik Vol. 1 meesterlijk vond, vind ik Vol. 2 toch nog een stuk beter. Het verhaal komt nu volledig tot zijn recht en laat zien dat Tarantino een meester is in het creëren van sublieme verhalen.
Kortom een vijf sterren film.

Helemaal met je eens.

reply
0
MJ
Mark de Jong
Apr 19, 2004

Mike Philippens wrote: Rene Zelwegger moest ook aankomen voor de film.

Ik zou het iets anders hebben gezegd ;)

reply
0
MP
Mike Philippens
Apr 19, 2004

Mark de Jong wrote:
Mike Philippens wrote: Rene Zelwegger moest ook aankomen voor de film.

:?:

reply
0
MJ
Mark de Jong
Apr 19, 2004

Mike Philippens wrote:
Mark de Jong wrote: [quote=Mike Philippens]Rene Zelwegger moest ook aankomen voor de film.

:?:[/quote]

Ik heb haar in de hele film nog niet gezien ;)

reply
0
S
Sicco
Apr 19, 2004

Mark de Jong wrote: Ik heb haar in de hele film nog niet gezien ;)

Lekker bijdehand Mark! :lol:

reply
0
MJ
Mark de Jong
Apr 19, 2004

Zo ben ik nu eenmaal ;) :lol:

reply
0
S
Sicco
Apr 19, 2004

Mark de Jong wrote: Zo ben ik nu eenmaal ;) :lol:

hehehe, tis te merken ja :D
maar Zellweger moest idd behoorlijk aankomen voor haar rol in Bridget Jones... En nee ze heeft geen rol in Kill Bill... Nee, niet eens een kleine cameo. En ja de zin was een beetje krom, maar ik neem aan dat iedereen het wel snapte :lol: :lol:

Dus weer on-topic nu :)

@ Mark: ;)

reply
0
R
Rickje
Apr 19, 2004

Wordt er in dit deel bekend gemaakt wie de dochter is van The Bride?
Meer hoef ik niet te weten.. :wink:

reply
0
M
makkabeer
Apr 19, 2004

Rickje wrote: Wordt er in dit deel bekend gemaakt wie de dochter is van The Bride?

Hier wordt geen antwoord op gegeven, miss. willen andere het niet weten

reply
0
RP
Rob P.
Apr 19, 2004

makkabeer wrote:
Rickje wrote: Wordt er in dit deel bekend gemaakt wie de dochter is van The Bride?

[spoiler:5ce522698d]Dochter heeft een rol in het laatste halfuur van de film[/spoiler:5ce522698d]

reply
0
R
Rickje
Apr 20, 2004

Rob Peters wrote:
makkabeer wrote: [quote=Rickje]Wordt er in dit deel bekend gemaakt wie de dochter is van The Bride?

[spoiler:2eef91f0c6]Dochter heeft een rol in het laatste halfuur van de film[/spoiler:2eef91f0c6][/quote]

Hartstikke bedankt.. ik had mijn tekst miss. ook wel in spoilers moeten zetten :roll: :wink:

reply
0
S
Sicco
Apr 20, 2004

alleen jammer dat een soiler wel te lezen is als je m quote :)

reply
0
R
Rickje
Apr 20, 2004

Sicco wrote: alleen jammer dat een soiler wel te lezen is als je m quote :)

Ja, ik zie het nu ook :roll: :wink:

reply
0
MH
Marcel den Haan
Apr 27, 2004

Gister eindelijk gezien, maar wat een tegenvaller ! :shock:
Film gaat eigenlijk nergens over lijkt het wel. Bijna geen vechtscenes en die er zijn, zijn zo voorbij. Wel veel dialoog maar niet echt in de Tarantino stijl, maar meer dom slap geouwehoer.
Nee vond dit een beetje een anticlimax. Volgens mij had hij dit allemaal makkelijk in 1 deel kunnen stoppen, in deel 1 had wel het één en ander weggelaten kunnen worden en in deel 2 al helemaal.
[spoiler:197e6ac18d]Wat voor nut heeft het om dat gedoe met die Bud zo breed uit te meten, leuk dat hij in een bar werkt.[/spoiler:197e6ac18d]
Duurt allemaal te lang en gebeurd te weinig. Zou Tarantino "het" kwijt zijn?!?!?! In ieder geval weer een tegenvaller na het ook al mindere Jackie Brown, maar die was nog wel enigzins te pruimen.

reply
0
DR
Daniël R.
Apr 27, 2004

Marcel den Haan wrote: Gister eindelijk gezien, maar wat een tegenvaller ! :shock:
Film gaat eigenlijk nergens over lijkt het wel. Bijna geen vechtscenes en die er zijn, zijn zo voorbij. Wel veel dialoog maar niet echt in de Tarantino stijl, maar meer dom slap geouwehoer.
Nee vond dit een beetje een anticlimax. Volgens mij had hij dit allemaal makkelijk in 1 deel kunnen stoppen, in deel 1 had wel het één en ander weggelaten kunnen worden en in deel 2 al helemaal.
[spoiler:ab3cd415a4]Wat voor nut heeft het om dat gedoe met die Bud zo breed uit te meten, leuk dat hij in een bar werkt.[/spoiler:ab3cd415a4]
Duurt allemaal te lang en gebeurd te weinig. Zou Tarantino "het" kwijt zijn?!?!?! In ieder geval weer een tegenvaller na het ook al mindere Jackie Brown, maar die was nog wel enigzins te pruimen.

Ach ja, ieder z'n mening.
Ik vond het in ieder geval een van de beste films van de afgelopen zoveel jaar. Kill Bill had alles wat een film moet hebben.
En als ik met kippevel naar een film zit te kijken, dan weet ik dat naar iets bijzonders kijk. Voor mij een waar meesterwerk, waarvan ik hoop dat er nog meer scènes zijn die in een eventuele director's cut erin gemonteerd kunnen worden.

reply
0
S
scheur
Apr 27, 2004

Voor mij is de afsluiter ook een toppertje!!!!
Echt op Pulp Fiction niveau!!!!
Deze tweede helft heeft me voor geen moment verveeld!!!! :twisted:

reply
0
G
grindtegel
Apr 27, 2004

[spoiler:f2dbcf5174]het gedoe met Bud in de bar (love Sid Haig) is om te laten zien hoe ver Bud is gevallen van zijn elite moordenaarschap naar uitsmijter in een fluttent. hij komt niet voor niets om zo'n oerstomme manier om het leven[/spoiler:f2dbcf5174]

reply
0
JVH
Joost v.d. Ham
Apr 27, 2004

ook deel 2 vond ik een zeer goede film. De twee delen samen zijn echt fantastisch. Kan niet wachten op een Premium box van vol.2 :cóol:

reply
0
JS
John Sital
Apr 27, 2004

Marcel den Haan wrote: Gister eindelijk gezien, maar wat een tegenvaller ! :shock:
[spoiler:92e2bcfc9c]Wat voor nut heeft het om dat gedoe met die Bud zo breed uit te meten, leuk dat hij in een bar werkt.[/spoiler:92e2bcfc9c]

deze keer ben ik het helemaal met je eens, was vanaf het moment dat ze haar dochter zag echt compleet bagger.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Apr 27, 2004

John Sital wrote:
[spoiler:e432bb667e]Wat voor nut heeft het om dat gedoe met die Bud zo breed uit te meten, leuk dat hij in een bar werkt.[/spoiler:e432bb667e]

deze keer ben ik het helemaal met je eens, was vanaf het moment dat ze haar dochter zag echt compleet bagger.

Normaal niet dan :wink:
Nee maar dat einde vind ik idd ook niks en eigenlijk de rest ook niet zo :mrgreen:. Nog maar eens op dvd kijken, misschien dat ie dan meevalt.
Koop wel de extended gory edition van Vol.1 en kijk die over en over...

reply
0
MH
Marcel den Haan
Apr 27, 2004

grindtegel wrote: [spoiler:c9f177976f]EDIT[/spoiler:c9f177976f]

[spoiler:c9f177976f]Dat had ik wel begrepen, maar het is zo boring gedaan !
Het wordt even leuk bij die baas in het kantoortje, maar echt lachen wordt het nergens. Niet dat dat moet, maar vond het allemaal niet zo goed gedaan. Zit weinig vaart in de film en de dialogen duren maar en duren maar.[/spoiler:c9f177976f]

reply
0
G
grindtegel
Apr 27, 2004

Ik vind het wel meevallen en vond de hele scene vrij komisch, als ik dan 1 ding zou moeten aanmerken is dat ik het vreemd vind dat alleen de geschiedenis van O-Ren Ishii (lucy liu) word weergegeven en de andere karakters niet worden uitgediept. Zal wel met de lengte van het verhaal te maken hebben maar waarom juist O-Ren Ishii zo uitgebreid?

reply
0
S
Subzer0
Apr 27, 2004

Ik heb hem gister gezien, de film was anders dan ik had verwacht. Beetje meer bloed en gevechten had wel gemogen. Jammer dat er geen echte gevecht was met Budd. Denk je dat er een mooi gevecht komt Bill, viel dat even tegen.

Maar achteraf, ging ik met een goed gevoel uit de bios. En de soundtrack is zeer goed.

reply
0
R
Robbie25jr
Apr 27, 2004

Ik wacht wel met kijken, tot beide dvd's in een verzamelbox op dvd gaan verschijnen

reply
0
DG
Daan de G.
Apr 28, 2004

VOnd het een geweldige film, en met het oog op de dual box, waarbij vol1 & vol2 samen gesmolten worden(als dat hopelijk komt) is dit toch één van de beste films van de laatste jaren!!
[spoiler:e5843e4fa5]tussen der tenen :)[/spoiler:e5843e4fa5]

reply
0
B
Bravestarr
Apr 28, 2004

Kan iemand mij uitleggen wat er nou zo wereldschokkend was aan de echte naam van the bride dat ie continu weggepiept werd?

[spoiler:8e1310de28] Heeft iemand toevallig de aftiteling uitgezeten? Achteraf bedacht ik me dat het best wel had gekund dat er na de aftiteling nog een stukje was gekomen waarin Elle nog steeds vloekend en tierend in de trailer op zoek was naar the Bride[/spoiler:8e1310de28]

reply
0
DG
Daan de G.
Apr 28, 2004

Bravestarr wrote: Kan iemand mij uitleggen wat er nou zo wereldschokkend was aan de echte naam van the bride dat ie continu weggepiept werd?

[spoiler:cbebc2df61] Heeft iemand toevallig de aftiteling uitgezeten? Achteraf bedacht ik me dat het best wel had gekund dat er na de aftiteling nog een stukje was gekomen waarin Elle nog steeds vloekend en tierend in de trailer op zoek was naar the Bride[/spoiler:cbebc2df61]

het is iig een verwijzing naar onze koningin Beatrix, maar voor de rest zal ik het echt niet weten...

reply
0
D
Drexl
aftiteling
Apr 28, 2004

Ik heb Kill Bill Vol.2 nu al twee keer gezien, vooral omdat ik de eerste keer - niet teleurgesteld - maar een beetje "underwhelmed" was. Nu ik Vol.2 nog eens ondergaan heb moet ik zeggen dat ik, hoewel ik Vol.1 omwille van de pure waanzin van die film verkies, het een erg sterke prent vind. Subliem gebruik van muziek en Michael Madsen was nooit beter. Als Sidewinder Budd roept hij zelfs medelijden en sympathie op.

Even over de eindgeneriek die ik natuurlijk uitgezeten heb... [spoiler:049c2a3b51] er komt nog een klein stukje na waarin Uma Thurman het moment waarin ze een oog uit één van de Crazy 88's rukt moet acteren. We horen action, ze trekt de oogbal uit het oog... cut, en dan vraagt ze Q lachend of ze dat nog eens mag overdoen.[/spoiler:049c2a3b51]

reply
0
TA
Tom van Abeelen
Apr 28, 2004

was met vrienden en die wouden de aftiteling niet uizitten us ik heb weer wat gemist maar inderdaad dit is de beste film van 2004 echt een topper
aleen heel veel mensen vinden de dialogen te lang (teminste met wie ik was) ik weet niet hoe dit komt waarschijnelijk omdat hun de ander films van Q ook niet kennen op kill bill 1 na dan

reply
0
S
Subzer0
Re: aftiteling
Apr 28, 2004

Drexl wrote: Ik heb Kill Bill Vol.2 nu al twee keer gezien, vooral omdat ik de eerste keer - niet teleurgesteld - maar een beetje "underwhelmed" was. Nu ik Vol.2 nog eens ondergaan heb moet ik zeggen dat ik, hoewel ik Vol.1 omwille van de pure waanzin van die film verkies, het een erg sterke prent vind. Subliem gebruik van muziek en Michael Madsen was nooit beter. Als Sidewinder Budd roept hij zelfs medelijden en sympathie op.

Even over de eindgeneriek die ik natuurlijk uitgezeten heb... [spoiler:41b4685f90] er komt nog een klein stukje na waarin Uma Thurman het moment waarin ze een oog uit één van de Crazy 88's rukt moet acteren. We horen action, ze trekt de oogbal uit het oog... cut, en dan vraagt ze Q lachend of ze dat nog eens mag overdoen.[/spoiler:41b4685f90]

Dat gevoel had ik ook, daarom ben ik er vanavond weer even heen geweest, had hem maandag ook al gezien. Het is gewoon een goede film. Ik had er maandag nog commentaar op, maar dat neem ik nu terug.

Dat sommige dialogen lang zijn, valt geneens op, en de muziek is prachtig. Heb dinsdag meteen de OST gekocht.

reply
0
C
Cloud
Apr 28, 2004

Vandaag eindelijk Vol.2 gezien.
Ik vond het stukken beter dan Vol.1!

Ik had nog speciaal gewacht op de aftiteling, tot Uma een knipoogje gaf.
Wist ik veel dat na de volledige aftiteling nog meer kwam. :(
Beter helemaal uitgezeten.

De scène met Pai Mei was zéér vermakelijk.
Heb wat zitten aflachen, zeker met de manier waarop hij The Bride afkafferd.
Soms werd er wel niet zo correct vertaald, maar in grote lijnen was het ok.
Bepaalde Chinese uitdrukkingen zijn eenmaal moeilijk te vertalen.

De gevechten waren ook goed, zeker die tegen Elle.
Die was veel intensiever dan tegen de Crazy 88.

reply
0
E
EdgeX
Apr 29, 2004

chiwaicheung wrote: [spoiler:e970a23b17]De terugblik van het hoofdstuk waarin the bride in de leer gaat bij Pai Mei vertoont overeenkomsten met de serie "Kung Fu" met David Carradine . In die serie wordt in sommige (waarschijnlijk alle) afleveringen ook teruggeblikt door David naar een bepaalde leermoment tijdens de Shaolin leerschool wat hem helpt met zijn huidige (soms benarde) situatie.
Leuke knipoog. Helaas vond ik het te lang duren in Kill Bill 2 wat juist de snelheid van het verhaal wegneemt.
Ik had bij die "Five fingertips exploding heart" techniek niet zoiets recht toe recht aan verwacht (The bride kent het , wat niet verrassend is, en doodt simpelweg daarmee Bill), maar meer met een twist. Bv. hoopte ik dat ze hem juist zou foppen dat ze zogenaamd die techniek op hem heeft uitgevoerd, zodat hij een paar tellen te verbaasd is waardoor ze hem met een goede zwaardsteek wel degelijk om het leven brengt.[/spoiler:e970a23b17]

Gisteren deel 2 gezien en ik vind het een topper.
Waar ik deel 1 maar een krappe voldoende aan zou geven, maakt deel 2 de film helemaal goed.

Meer dialoog, afwisseling van tempo in de film, kortere maar betere gevechten, boeiend van het begin tot het eind. Zeker als de gevechten langer duren vind ik Uma niet geheel overtuigen (deel 1).

Inderdaad jammer dat het laatste gevecht zo kort is, maar daarom is het effect van die techniek juist zo verrassend. Afgaande van je naam neem ik aan dat je chinees bent. Dat Bill gefopt zou worden zat er niet in, zeker als je oude chinese martial arts films/series bekijkt, wanneer een goed uitgevoerde move/techniek de tegenstander bloed doet spuwen ;)

Wel opmerkelijk dat ze Pai Mei's dialoog in het cantonees niet altijd correct hebben vertaald. Zijn dialogen waren zeker precies te vertalen zonder dat het kromme zinnen zouden opleveren.

reply
0
E
EdgeX
Apr 29, 2004

grindtegel wrote: [spoiler:21ae12dfad]het gedoe met Bud in de bar (love Sid Haig) is om te laten zien hoe ver Bud is gevallen van zijn elite moordenaarschap naar uitsmijter in een fluttent. hij komt niet voor niets om zo'n oerstomme manier om het leven[/spoiler:21ae12dfad]

Zeker, Bud zit daar zelf ook mee. Dat merk je wel aan zijn vraag die hij aan Elle stelt. Vond het achtergrond verhaal van Bud dan ook boeiend en absoluut niet overbodig. Je krijgt op een gegeven moment zelfs sympathie voor hem en je hoopte dan ook dat ie zijn baas helemaal suf zou meppen!

reply
0
S
Subzer0
Apr 29, 2004

EdgeX wrote:

Zeker, Bud zit daar zelf ook mee. Dat merk je wel aan zijn vraag die hij aan Elle stelt. Vond het achtergrond verhaal van Bud dan ook boeiend en absoluut niet overbodig. Je krijgt op een gegeven moment zelfs sympathie voor hem en je hoopte dan ook dat ie zijn baas helemaal suf zou meppen!

Daar zat ik dus echt op te wachten, dat ie hem wel even een lesje zou leren, dat zou mooi zijn geweest. Dan zien we Budd ook nog even vechten.

reply
0
LH
Luther Hartog
Apr 30, 2004

Het is toch wel grappig hoe 1 verhaal zoveel verschillende emotie kan oproepen bij mensen. Ja...de stijl is anders, ja...het tempo is anders, maar het blijft toch 1 verhaal. Je vind het verhaal goed of niet...of niet?

reply
0
MH
Marcel den Haan
Apr 30, 2004

Luther Hartog wrote: Het is toch wel grappig hoe 1 verhaal zoveel verschillende emotie kan oproepen bij mensen. Ja...de stijl is anders, ja...het tempo is anders, maar het blijft toch 1 verhaal. Je vind het verhaal goed of niet...of niet?

Van mij had hij het juist meer 1 verhaal mogen maken, dus geen overzichtje aan het begin wat ze al gedaan heeft, maar gewoon gelijk verder gaan. Vond het ook een beetje een raar stukje, zij zo rijdend in die auto en vertellend wat ze al gedaan heeft en hoe.

reply
0
MJ
Mark de Jong
Apr 30, 2004

Luther Hartog wrote: Het is toch wel grappig hoe 1 verhaal zoveel verschillende emotie kan oproepen bij mensen. Ja...de stijl is anders, ja...het tempo is anders, maar het blijft toch 1 verhaal. Je vind het verhaal goed of niet...of niet?

Nee. 1 was geweldig, 2 viel gewoon tegen. Beide films zijn verschillend qua tempo (inderdaad) en sfeer. Het gaat me ook niet om het verhaal, maar om de uitwerking en die is bij 2 heel anders waardoor ik 'em toen enorm vond tegenvallen. Wellicht dat ie wat beter wordt als ik 'em enkele keren op DVD heb gezien.

reply
0
S
Subzer0
Apr 30, 2004

Toen ik deel 1 in de bios zag, vond ik hem zelf een beetje tegenvallan. Maar nu op dvd vind ik hem geweldig. Ik heb nu al een paar keer gehuurd. En Kill Bill Vol. 2 ga ik nog wel even voor de 3e keer heen.

reply
0
R
Robbie25jr
May 01, 2004

Subzer0 wrote: En Kill Bill Vol. 2 ga ik nog wel even voor de 3e keer heen.
Jij bent een echte Kill Bill die-hard, zeker? :lol:

reply
0
S
Subzer0
May 01, 2004

Robbie25jr wrote:
Subzer0 wrote: En Kill Bill Vol. 2 ga ik nog wel even voor de 3e keer heen.

Het is vooral de muziek, bij de mooie scenes. Zo als het nummer About Her, wanneer ze bij haar dochter is. En het nummer op het eind, wanneer je iedereen weer voorbij ziet komen. Hoe vaker ik hem zie, hoe mooier hij word.

reply
0
R
Robbie25jr
May 01, 2004

Subzer0 wrote:
Robbie25jr wrote: [quote=Subzer0] En Kill Bill Vol. 2 ga ik nog wel even voor de 3e keer heen.

Het is vooral de muziek, bij de mooie scenes. Zo als het nummer About Her, wanneer ze bij haar dochter is. En het nummer op het eind, wanneer je iedereen weer voorbij ziet komen. Hoe vaker ik hem zie, hoe mooier hij word.[/quote]

Ik ken het nummer niet. Ik heb de films nog niet gezien. Ik wacht tot ze allebij in een boxset uitkomen. ik hoop wel dat je de volgende keer hier dus spoillers wilt gebruiken :wink:

reply
0
H
Hankster
May 02, 2004

eergister naar deze film geweest...en beetje wisselend over deze film
laat ik even beginnen wat top was aan Kill Bill 1:
hoewel het haast non-stop-actie was, verveelde dit echt nooit. Dit kwam door het sterk verschillende karakter van elk gevecht en hoe mooi en artistiek alles eruit zag. Er werd erg ewinig in de film gepraat, vooral voor een Tarantino film. Maar dat is niet zo gek; dat mens was woedend en wilde haar wraak, dus waarom je tijd verdoen met praten? En het einde was ook erg goed gedaan door de climax-zin over haar dochter. Een schitterend einde om de spanning erin te houden.

Na deze film wilde ik toch wel wat weten over deel 2. QT zei dat er minder actie en meer dialogen en karakter-ontwikeling zou zijn. Ook zou de sfeer in de film vreschillen; meer western ipv kung-fu

In de bioscoop bij KB 2 kwam ik erachter dat deze uitspraken en beloftes van QT geheel waar waren. De sfeer was wederom prachtig en raakte de westernstyle goed! Meer karakterontwikkeling klopte ook; [spoiler:36d2870845]we krijgen immers de moeder-kant van the bride te zien[/spoiler:36d2870845] En minder gevechten en meer dialoog klopte helaas maar al te goed; hij probeert zijn Pulp Fiction kunstje weer uit te halen door allerlei gesprekken op gang te brengen die niet zo zeer over het verhaal hoeven te gaan. Dit werkt in PF perfect aangezien die dialogen bedoeld zijn om aan te geven dat zware gangsters het voor een klus ook gewoon kunnen hebben over drugs, vrouwen, mayo en voeten. Maar in KB2 raakt QT helemaal de weg kwijt; er hoeft geen beeld geschept te worden aangezien The Bride gewoon woest is en dus niet hoeft te lullen. Het enige leuke gesprek was het superman-dialoog. De rest was inhoudsloos, zonloos, saai en zonder humor.

De film heet Kill Bill 2. Maar juist waar het allemaal omgaat, het vermoorden van Bill, duurt maar 45 seconden terwijl op het eind de baby in de balngstellign staat. Een zware anti-climax als je bedenkt dat het vgevecht met de nr1. op de lijst zo'n 10 minuten duurde...

reply
0
J
JohnDoe
May 02, 2004

Vanmorgen eindelijk geweest en vond t een topper!!! Vond vol 1 zeer vermakelijk maar deze toch nog een stuk beter! Ook qua stijl veel meer lijkend op tarantino's andere werk vond ik...Lijkt me trouwens lachen om Elle in een eventuele sequel euhh terug te zien :)

reply
0
K
Kuin
May 04, 2004

gister weer naar 2 geweest :D
voor de gene die nog gaan:
[spoiler:21a3bec74a]als ze beatrix gaan begraven ligt het andere lijk in een open kist ernaast... dit skelet heeft haar vingers in de vorm van een konijntje als je naar de schaduw kijkt :P [/spoiler:21a3bec74a]

vond ik eigenlijk wel grappig 8)
zo zitten er een heleboel verstopte dingen in de film!

reply
0
K
Kars
May 04, 2004

Absoluut genoten van dit waardige vervolg. De personages blijken echt mensen te zijn, de gevechten zijn, hoewel minder in aantal dan bij deel 1, van uitermate hoog niveau en alles ziet er natuurlijk prachtig uit. Ik heb ook weer genoten van alle verwijzingen. Ik vond de film nergens onder doen voor het eerste deel. [spoiler:25cbd8b421]De supermanmonoloog was ook spot-on![/spoiler:25cbd8b421]

reply
0
P
Pietse
May 04, 2004

KB vol. 2 was zeeeeeeeeeeeeer saai, zeeeeeeeeeeeeer langdradig, bijna humor loos, een slechte Michael Madsen, goed gevecht met elle maar wel een slecht eind van het gevecht, de opleiding door die witte mafkees was echt niet te pruimen, en het gevecht met Bill sloeg echt helemaal nergens op.

Na het redelijke eerste deel sloeg dit 2e deel helemaal nergens op, ik kopieer deel 2 geeneens, de box met 1 en 2 wordt ook zeker NIET aangeschaft, nu maar hopen dat tarantino stopt met films maken, is er meer ruimte voor andere regisseurs.

reply
0
CV
Coen Vermeer
May 04, 2004

Pietse wrote: KB vol. 2 was zeeeeeeeeeeeeer saai, zeeeeeeeeeeeeer langdradig, bijna humor loos, een slechte Michael Madsen, goed gevecht met elle maar wel een slecht eind van het gevecht, de opleiding door die witte mafkees was echt niet te pruimen, en het gevecht met Bill sloeg echt helemaal nergens op.

Na het redelijke eerste deel sloeg dit 2e deel helemaal nergens op, ik kopieer deel 2 geeneens, de box met 1 en 2 wordt ook zeker NIET aangeschaft, nu maar hopen dat tarantino stopt met films maken, is er meer ruimte voor andere regisseurs.

als jij nou stopt met commentaar geven is er meer ruimte voor mensen die er echt verstand van hebben.

reply
0
L
lex
May 04, 2004

als jij nou stopt met commentaar geven is er meer ruimte voor mensen die er echt verstand van hebben.

Wat een kortzichtige reactie, alsof iemand geen mening mag hebben.

Als iemand een film niet leuk vind vind die persoon hem niet leuk, daarvoor hoef je echt geen verstand van films te hebben.
Sterker nog 'verstand van films' kan er voor zorgen dat je heel veel films niet leuk vind waar je zonder dat 'verstand van films' wel veel plezier van kan hebben.
Als er een film gemaakt word die alleen maar leuk is door de verwijzingen en hommages aan andere films zou je ook kunnen zeggen dat de film op zichzelf te mager is om de moeite waard te zijn.

Lex

reply
0
M
makkabeer
May 04, 2004

Pietse wrote: KB vol. 2 was zeeeeeeeeeeeeer saai, zeeeeeeeeeeeeer langdradig, bijna humor loos, een slechte Michael Madsen, goed gevecht met elle maar wel een slecht eind van het gevecht, de opleiding door die witte mafkees was echt niet te pruimen, en het gevecht met Bill sloeg echt helemaal nergens op.

Vindt jij de andere films van Tarantino ook niet goed dan?

reply
0
C
chaos
May 04, 2004

makkabeer wrote:
Vindt jij de andere films van Tarantino ook niet goed dan?

Pietse wrote: nu maar hopen dat tarantino stopt met films maken, is er meer ruimte voor andere regisseurs.

Niet echt dunkt me :lol: :roll:

reply
0
F
Fafa
May 04, 2004

Kill Bill 2 staat nu in de pre order bij Van Leest.

Releasedatum: 9 september!

http://www.vanleest.nl/pages/productview.asp?ProductID=438765

reply
0
MH
Marcel den Haan
May 04, 2004

lex wrote:

Als iemand een film niet leuk vind vind die persoon hem niet leuk, daarvoor hoef je echt geen verstand van films te hebben.
Sterker nog 'verstand van films' kan er voor zorgen dat je heel veel films niet leuk vind waar je zonder dat 'verstand van films' wel veel plezier van kan hebben.
Als er een film gemaakt word die alleen maar leuk is door de verwijzingen en hommages aan andere films zou je ook kunnen zeggen dat de film op zichzelf te mager is om de moeite waard te zijn.

Lex

Gelijk heb je, maar als je hier zegt dat je sommige films niet leuk is bijna hetzelfde als het begaan van een misdaad.

reply
0
CV
Coen Vermeer
May 05, 2004

lex wrote:

Lex

mijn misschien onterechte harde opmerking was meer een reactie op jou uitspraak dat tarantino beter kan ophouden met films maken. Als er nou 1 main stream regiseur van nu vakwerk levert is hij het wel. Beetje kinderachtig van me meestal laat ik iedereen z'n eigen mening hebben. Ach ja ben misschien een te grote fan van de man.

reply
0
H
Haay1971
May 06, 2004

Gisteren samen met m'n vrouw naar Kill Bill Vol.2 geweest in Pathé Arena. Lekker rond etenstijd, dus heerlijk rustig in de zaal (schat iets van 25 mensen in totaal).

En wat HEBBEN we genoten samen! Wat een geweldige film! En nu ik beide films gezien heb kan ik er ook heel goed inkomen dat Tarantino de film in 2 delen gesplitst heeft. Als één lange film zou denk ik wat nu Vol. 2 is een beetje als anti-climax overkomen, terwijl ik het het nu op zichzelf staand een hele goede afgeronde film vind!

En hoewel er door velen geklaagd wordt dat de uiteindelijke confrontatie tussen Beatrix en Bill te kort duurde en dat ze er meer van verwacht hadden, vond ik dat dus helemaal niet! Zoals in goede westerns draaien de hoofdpersoon en bad-guy ook een hele tijd om elkaar heen, terwijl de showdown vaak een kwestie van één enkel schot is. Vergelijk bv. het eind duel tussen Harmonica man en Frank in Once Upon a Time in the West met dat tussen Beatrix en Bill, en je ziet de analogie! Persoonlijk vind ik deze finale tussen Beatrix en Bill KRACHTIGER dan een 10 minuten durend zwaardgevecht waarbij ze elkaar allebei half dood hakken voordat Beatrix uiteindelijk Bill zou doden. Leuke manier om je dochter weer onder ogen te komen! [spoiler:459dec05d5]Ik had overigens al meteen het idee dat Beatrix Bill zou doden met de 5-point exploding heart techniek, toen Bill haar vertelde dat Pai-Mei hem die techniek NIET geleerd had! :D [/spoiler:459dec05d5]

Conclusie: Meesterlijke film en de special edition box-set van Vol.1 + Vol.2 gaat zeker een mooi plekje in mijn DVD kast vinden wanneer die set eindelijk uit komt!

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
May 16, 2004

R1 Artwork:

[img]http://www.coldstate.com/dvddebate/smallpics/kbv2r1lrg.jpg[/img][/img]

reply
0
R
Ro1671
May 16, 2004

Wat een stuk he :)

reply
0
TA
Tom van Abeelen
May 16, 2004

bij written moet je alleen ook nog ff uma thurman erbij zetten zij heeft tenslotte meej bedacht :wink:
voor de rest zie die er super uit aleen ik ben niet zoon van van het lettertype

reply
0
HS
Harry stadman
May 16, 2004

Rogier W. wrote: Wat een stuk he :)

wat bedoel je nu eigenlijk?
het zwaard of uma???!!! :roll: :lol:

ja, ziet er inderdaad niet verkeerd uit. (y)

reply
0
S
Splatterhead
May 19, 2004

Vandaag lag de nieuwe Fangoria (Amerikaans horror magazine) bij mij in de brievenbus waar o.a. een interview met Tarantino instaat.

Mischien is deze info al ergens eerder gepost...in dat geval, sorry.
( Ik ben zelf geen groot Tarantino liefhebber, dus lees ik ook niet alles betreffende Kill Bill e.d.)
Voor sommige mensen zal dit in ieder geval interresant zijn:

Fang: Will We be able to watch the entire House Of Blue Leaves sequence in color on dvd?
Tarantino: No, That will [remain] in black and white. It was only seen in color in Japan and Hong Kong. After everything is said and done. I will take the Japanese versions of both Vol. 1 and 2, put them together and release them in theaters. And it will be Nc-17. Then we will come out with that on video too.

Die versies zullen dus ook wel in Europa vershijnen. In de bios en op dvd.

reply
0
MJ
Mark de Jong
May 19, 2004

Van DVDTimes.co.uk:

Buena Vista Home Entertainment have announced the Region 1 DVD release of Kill Bill Volume 2 for 10th August 2004 with a retail price of $29.99. The conclusion to writer/director Quentin Tarantino’s “Kill Bill” saga will arrive on DVD with the following features...
2.35:1 anamorphic widescreen
English DD5.1 & DTS 5.1 Surround
French language track
English, French, Spanish, Traditional Chinese, Korean and Japanese subtitles
The Making of Kill Bill Volume 2 - A behind the scenes program featuring writer/director Quentin Tarantino, the filmmakers and cast. With interviews, comments and on-set visits
Kill Bill Volume 2 Premiere - The premiere party for the film includes a Chin Gon performance
Deleted Scene - A never-before-seen deleted scene

reply
0
PK
Pieter Kleine
May 20, 2004

Is Kill Bill 2 soms geflopt? Ik dacht ik ga komend weekend naar de film, maar hij is niet eens meer in de bioscoop hier in Hoogeveen. Vreemd!

reply
0
W
Webby
May 20, 2004

Nee, niet geflopt hoor, maar ja... in Hoogeven :wink: In de steden draait ie gewoon nog.

reply
0
PK
Pieter Kleine
May 20, 2004

Toevallig heeft Hoogeveen één van de beste bioscopen in Nederland, o.a. met als eerste in Nederland hdtv live concerten :D

Maar meestal draaien bij ons de films ook maanden. Daarom ook mijn vraag.

reply
0
TA
Tom van Abeelen
May 20, 2004

hij staat geloof ik zelfs nog op plaats 3 of 4 van biocoop top 10

reply
0
TB
Tommy Brok
May 21, 2004

Webby wrote: Nee, niet geflopt hoor, maar ja... in Hoogeven :wink: In de steden draait ie gewoon nog.
Hier draait ie ook niet meer in de grote bioscopen, in een kleinere bios waar ze de minder grote films draaien! Kan het ook niet helemaal volgen, maar goed!

Ps: dit is in Tilburg :D!

reply
0
W
Webby
Jun 03, 2004

Nieuw artwork voor Volume 2 DVD

Volgens een advertentie in Video Business Magazine krijgt de Amerikaanse DVD van Kill Bill: Volume 2 ander artwork. De DVD van Volume 2 sluit hierdoor beter aan bij de DVD van Volume 1.

KLIK

KLIK

reply
0
P
pavko
Jun 03, 2004

Webby wrote: Nieuw artwork voor Volume 2 DVD

Volgens een advertentie in Video Business Magazine krijgt de Amerikaanse DVD van Kill Bill: Volume 2 ander artwork. De DVD van Volume 2 sluit hierdoor beter aan bij de DVD van Volume 1.

KLIK

KLIK

Die ziet er inderdaad een stuk beter uit dan dat broddelwerk wat ze eerst van plan waren op de markt te zetten, met dat vreselijk lelijke lettertype voor de titel. :shock:

reply
0
R
Ro1671
Jun 11, 2004

2 vraagjes die al langs zijn gekomen maar waar ik toch nog wel wat duidelijkheid over wil:

1 Waarom mochten we in 1 niet horen waarom ze Beatrix heette? en

2 waarom heette ze Beatrix?

3 Waarom werd O-ren als personage zo uitgewerkt (met o.a. manga) in tegenstelling tot de rest?

reply
0
NS
Niels Simons
Jun 11, 2004

3 hele goeie vragen....

geen idee waarom,ben t vergeten! :(

mazzel,niels

reply
0
T
The_Cure
Jun 11, 2004

pavko wrote:
Webby wrote: Nieuw artwork voor Volume 2 DVD

KLIK

KLIK

Die ziet er inderdaad een stuk beter uit dan dat broddelwerk wat ze eerst van plan waren op de markt te zetten, met dat vreselijk lelijke lettertype voor de titel. :shock:

nu 'hopen' dat er weer een hoes bij RCV zit (en dan nu een zwarte met gele letters oid) zou wel mooi staan maar ik denk het eigelijk niet dat dat gaat gebeuren :(

reply
0
NS
Niels Simons
Jun 11, 2004

ik moet deze film binnenkort echt eens voor een 5e keer gaan bekijken...

mazzel,niels

reply
0
MJ
Mark de Jong
Jun 11, 2004

Rogier Wijsbroek wrote: 2 vraagjes die al langs zijn gekomen maar waar ik toch nog wel wat duidelijkheid over wil:

3 Waarom werd O-ren als personage zo uitgewerkt (met o.a. manga) in tegenstelling tot de rest?

De tweede vraag kan ik wel beantwoorden voor je. Mensen worden geboren met een naam dus vandaar :P

reply
0
R
Ro1671
Jun 11, 2004

Mark de Jong wrote:
Rogier Wijsbroek wrote: 2 vraagjes die al langs zijn gekomen maar waar ik toch nog wel wat duidelijkheid over wil:

De tweede vraag kan ik wel beantwoorden voor je. Mensen worden geboren met een naam dus vandaar :P

pfff zo flaaaauw :roll:

reply
0
R
Ro1671
Jun 11, 2004

Trouwens, mensen worden niet geboren MET een naam, die KRIJGEN ze!

reply
0
MJ
Mark de Jong
Jun 11, 2004

Rogier Wijsbroek wrote: Trouwens, mensen worden niet geboren MET een naam, die KRIJGEN ze!

Haha :D
Wat een vraag ook Rogier ;)

reply
0
R
Ro1671
Jun 11, 2004

Mark de Jong wrote:
Rogier Wijsbroek wrote: Trouwens, mensen worden niet geboren MET een naam, die KRIJGEN ze!

Haha :D
Wat een vraag ook Rogier ;)

Ik ben gestopt met roken!!! PEST ME NIET ZO ALLEMAAL :)

reply
0
JD
Jeroen D
Jul 01, 2004

Gisteren dan eindelijk gezien.
Vol. 1 en vol. 2 samen is gewoon de beste film van de laatste tijd naar mijn mening......in 1 woord : briljant !

reply
0
M
martini
Aug 29, 2004

Heb m gisteren gehuurd. Aangezien ik deel 1 al matig vond, had ik juist wel hoge verwachtingen van deel 2. Maar ik vind het echt een niet boeiende film. [spoiler:e318494a31]Budd, Elle en Bill gaan niet eens dood door een goed zwaard gevecht[/spoiler:e318494a31] Ik ga deze films dus zeker niet kopen.

reply
0
R
Ricochan36
Aug 30, 2004

Ik vond het 1e deel geweldig, maar deel 2 ronduit teleurstellend..

[spoiler:7a46b83053]vooral het einde was erg voorspelbaar en waardeloos, zit je 4 uur te wachten tot ze bill gaat vermoorden, is het in 5 seconden gebeurt..[/spoiler:7a46b83053]

reply
0
DR
Daniël R.
Aug 30, 2004

Ik vond deel twee zelfs beter dan één.
Alles klopte, mooie opbouw van het verhaal en voldoende uitleg van hoe en wat. De finale [spoiler:434e780752]waarbij Beatrix de mysterieuze techniek van Pai Mei op Bill toepast[/spoiler:434e780752] had ik wel verwacht, hier waren genoeg aanknopingspunten voor.
Zit nu absoluut te wachten op de lange en oorspronkelijk bedoelde versie die eind dit jaar in de filmhuizen moet gaan draaien, niet gigantisch veel verschil, maar toch.
Toch kan ik wel begrijpen dat mensen dat dit deel minder vinden t.o.v. de vorige: veel minder actie, meer dialoog en een ietwat rustige opbouw. Ofwel een total omslag.

Nog steeds de beste film die ik dit jaar gezien heb.

reply
0
W
Wizz-Art
Aug 30, 2004

Vorige week gezien en hij was precies wat ik ervan verwachtte..gewoon toppie dus!

reply
0
R
Ricochan36
Sep 01, 2004

gelukkig heeft ook (bijna) iedereen zijn eigen mening, anders zou de wereld ook maar saai zijn..

reply
0
RB
Richard B.
Sep 12, 2004

Omdat ik destijds de bioscoop-release van KB 2 gemist heb (hij was wel erg snel verdwenen uit de bioscopen!) heb ik de film pas vanavond voor het eerst (op huur-dvd) gezien. Om kort erover te zijn: ik vond hem erg goed, maar ik had hem beter gevonden in een gecombineerde versie met deel 1. KB 1 had veel actie en de nodige dosis humor in een echte martial arts stijl terwijl er in 2 meer karakterontwikkeling zit en de stijl meer lijkt op de originele Tarantino-stijl in combinatie met allerlei spaghetti-western-elementen. Allebei interessant en amusant maar in twee losse films komt het soms toch wat fragmentarisch over: dit hoort gewoon een film te zijn!!

Dus: goeie film, maar ik wacht wel netjes op de 'premium' gecombineerde versie voordat ik hem op dvd koop. Op die manier komen beide films toch het best tot hun recht.

Nog wel een vraag: [spoiler:70fe27e2fa]zou dat stuk waarin Beatrix Kiddo levend begraven wordt geinspireerd zijn op Spoorloos? Die scenes lijken er sprekend op! Een film-buff als Tarantino moet die film wel kennen toch?[/spoiler:70fe27e2fa]

reply
0
W
Webby
Sep 12, 2004

Richard Boon wrote:

Nog wel een vraag: [spoiler:b4b6b107cf]zou dat stuk waarin Beatrix Kiddo levend begraven wordt geinspireerd zijn op Spoorloos? Die scenes lijken er sprekend op! Een film-buff als Tarantino moet die film wel kennen toch?[/spoiler:b4b6b107cf]

Dat zou idd eventueel een verwijzing kunnen zijn. QT heeft het iig nooit gezegd.

reply
0
QD
Quinten Duyst
Oct 15, 2004

Vooral naar het antwoord op vraag 1 ben ik wel benieuwd, want ik weet het ook niet

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Oct 15, 2004

Integenstelling tot de meest vond ik Kill Bill 2 wel heel goed, zeer goeie opbouw, prachtige dialogen en ongelooflijke mooie muziek :wink:
En nu maar wachten op een box met de EE versie van beide films :P :wink:

reply
0
JVH
Joost v.d. Ham
Oct 15, 2004

Kevin Baeckelandt wrote: Integenstelling tot de meest vond ik Kill Bill 2 wel heel goed, zeer goeie opbouw, prachtige dialogen en ongelooflijke mooie muziek :wink:
En nu maar wachten op een box met de EE versie van beide films :P :wink:

Ja ik ben het absoluut met je eens. Een topfilm! Nu de EE's nog!

reply
0
W
Webby
Oct 15, 2004

Eerst de gehele versie in de bios toch? :)

reply
0
JVH
Joost v.d. Ham
Oct 15, 2004

ook goed

reply
0
QD
Quinten Duyst
Oct 19, 2004

volgens mij heb ik nog een verwijzing gevonden naar Nederland, namelijk als the Bride bij haar dochter op de kamer haar foto van het nachtkastje afpakt. Volgens mij zie je the Bride dan staan bij een van de grachten in ons land, kijk maar naar het naambordje, dat is namelijk blauw en volgens mij is dat alleen maar in nederland blauw. Ik kan op mijn dvd speler helaas niet inzoomen dus kan ik niet lezen wat er op het naambordje staat. Maar ik weet zeker dat iemand van jullie dat wel kan, dus hoor ik het wel van jullie of ik gelijk heb of niet.

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Oct 19, 2004

Quinten Duyst wrote: volgens mij heb ik nog een verwijzing gevonden naar Nederland, namelijk als the Bride bij haar dochter op de kamer haar foto van het nachtkastje afpakt. Volgens mij zie je the Bride dan staan bij een van de grachten in ons land, kijk maar naar het naambordje, dat is namelijk blauw en volgens mij is dat alleen maar in nederland blauw. Ik kan op mijn dvd speler helaas niet inzoomen dus kan ik niet lezen wat er op het naambordje staat. Maar ik weet zeker dat iemand van jullie dat wel kan, dus hoor ik het wel van jullie of ik gelijk heb of niet.

Naambordjes in België zijn ook in het blauw :wink: :roll:

reply
0
A
A3aan
Oct 20, 2004

ok, hier zitten mensen die KillBill zien (en waarderen). Wie wil mij adviseren?
Ik heb over KillBill (eigenlijk voorál over deel 2) zulke goede verhalen gehoord van alle kanten dat ik deel 1 gekocht heb.

Maar.

Hij viel me eigenlijk zwaar tégen. I know, dat is smaak. Het beeld (camera, kleuren, aankleding, montage, choreografie) was perfect, maar in mijn beleving was er weinig verhaal. Bovendien leek wat er aan verhaal was niet veel meer dan een uitgebreide ode aan geweld, wat ook nog eens tamelijke uitgebreid in beeld kwam. Mijn mening, dus val niet met honderd man over me heen.
Mijn vraag is dit: als ik dit vind van deel 1, is het dan waarschijnlijk dat ik deel 2 wél goed vind???

A3aan

reply
0
MJ
Mark de Jong
Oct 20, 2004

A3aan wrote: ok, hier zitten mensen die KillBill zien (en waarderen). Wie wil mij adviseren?
Ik heb over KillBill (eigenlijk voorál over deel 2) zulke goede verhalen gehoord van alle kanten dat ik deel 1 gekocht heb.

Maar.

Hij viel me eigenlijk zwaar tégen. I know, dat is smaak. Het beeld (camera, kleuren, aankleding, montage, choreografie) was perfect, maar in mijn beleving was er weinig verhaal. Bovendien leek wat er aan verhaal was niet veel meer dan een uitgebreide ode aan geweld, wat ook nog eens tamelijke uitgebreid in beeld kwam. Mijn mening, dus val niet met honderd man over me heen.
Mijn vraag is dit: als ik dit vind van deel 1, is het dan waarschijnlijk dat ik deel 2 wél goed vind???

A3aan

Deel 2 heeft een hele andere stijl en het verhaal wordt meer uitgewerkt dan in deel 1. Dus zou je zeker even moeten bekijken.

reply
0
JS
John Sital
Oct 20, 2004

deel 2 zuigt hard ivm deel 1, maar da's mijn mening.

reply
0
S
Seth__Gekko
Oct 20, 2004

A3aan wrote: ok, hier zitten mensen die KillBill zien (en waarderen). Wie wil mij adviseren?

Maar.

A3aan
Ja je zal deel 2 veel beter vinden.

Ik zal Kill Bill in zijn geheel een 10 geven, in tijden niet meer zo genoten.
Afzonderlijk krijgt deel I een 9,5 en II een 10,5 dus gemiddeld een 10.
Ik denk alleen dat de mensen die het niet zo hebben op de oude kung-fu en wu-shu deel I (oosters georienteerd)veels te té vinden.

Liefhebbers van de spaghetti westerns zullen deel II heel mooi vinden (wild/westerns georienteerd). Maar ook de liefhebbers van de Tarantino dialogen komen eindelijk weer goed aan hun trekken. (Denk eens aan de Superman speech, heerlijk ^-^, kreeg een flashback naar de Madonna/pappa don't preech dialoog!!)

reply
0
W
Webby
Oct 20, 2004

John Sital wrote: ... maar da's mijn mening.

En die zuigt ook hard! :lol:

reply
0
MS
Martin Stanneveld
Oct 20, 2004

John Sital wrote: deel 2 zuigt hard ivm deel 1, maar da's mijn mening.

en die mening deel ik ook

deel 2 boeit totaal niet, k*tfilm is het :(

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Oct 20, 2004

Martin Stanneveld wrote:
John Sital wrote: deel 2 zuigt hard ivm deel 1, maar da's mijn mening.

en die mening deel ik ook

deel 2 boeit totaal niet, k*tfilm is het :(

Ik vind juist deel 2 beter :wink: , dus jij zuigt hard.
Deel 1 is gewoon geweld en deel 2 moet het hebben van de dialogen. Ik ben blij dat deel 2 niet het overdreven geweld heeft van deel 1 want 4 uur ledematen afhakken zou op den duur tegen steken.
Deel 1: 8,5/10
Deel 2: 9,5/10

Maar da's mijn mening :P :wink: :roll:

reply
0
R
Rutger
Oct 20, 2004

Ik heb vanavond voor het eerst Kill Bill 2 gezien. En ik vind het een goede film. Deel 1 was goed en is een goede knipoog naar de oosterse films.
Deel 2 is ook heel goed maar dan met een knipoog naar de oude western en jaren 70 films. Deel 2 moet het ook veel van de conversaties hebben en die zijn erg goed.

Het einde is alleen wat afgezaagd vind ik.
[spoiler:a1a68397b4]Ik verwacht een mooi gevecht, maar het werd een kleine en vooral korte scene. Al is de conversatie tussen The Bride en Bill wel goed.[/spoiler:a1a68397b4]
2 goede films die zeker het kijken waard blijven.
Deel 1 de actie film en deel 2 de conversatie film.

reply
0
QD
Quinten Duyst
Oct 21, 2004

Ik hoor iedereen maar over het laatste gevecht tussen bill en the Bride dat het niet is wat ze ervan hadden verwacht. maar in een intervieuw met Tarrantino zei hij dat hij dat expres heeft gedaan omdat iedereen het ene verwacht heeft hij juist het andere gedaan.

Kortom ik vind deel 2 iets beter dan deel 1, maar het blijven allebij zeer goede films.

maar dat is mijn mening

reply
0
J
JJ
Oct 21, 2004

Ik vind maar één ding: de film had 2 keer zo lang mogen duren, kan er niet genoeg van krijgen. Om de smaak vast te houden heb ik de voorgaande Tarrantinos maar weer eens uit de kast gehaald. 8)

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Oct 22, 2004

Gisteren nog maar eens gezien, wat een topfilm (y)
Ik blijf erbij dat ik deel 2 beter vind dan deel 1 :wink:
De muziek van Chingon is gewoon super, vooral de song van de aftiteling mega gewoon (y)

reply
0