Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Film Discussies
T
twc02
zoeken naar film titel (franse revolutie?)
Jan 02, 2004

Ik ben op zoek naar de titel van een film die volgens mij gaat over de Franse revolutie of iets dergelijks. Waar de rijke mensen worden opgejaagd en worden onthoofd. Ik heb deze film als klein kind ooit gezien op de TV. Destijds maakte dit enorme indruk op mij. Het kan goed al 20 jaar geleden zijn. Iemand een idee?

C
chiwaicheung
Jan 02, 2004

Kan je svp nog wat specifieker zijn over deze film ?

Hoe ging het verhaal in grote lijn (bv. hoe loopt het met de hoofdpersoon af, wat deed de hoofdpersoon voor de kost) ?
Heeft Engeland een rol in dit verhaal ?
Is er een onmogelijke liefde ?
Zijn er nog aparte/speciale momenten waardoor je deze film heel interessant vindt ?

Ik noem alvast wat film titels die voornamelijk om de Franse revolutie gaan (en op IMDB kan je zoeken op de verschillende versies of jaren waarin ze uitgebracht zijn) :
- The scarlet pimpernel ("Is he in heaven or is he in hell ?")
- A tale of two cities

reply
0
T
twc02
Jan 02, 2004

Zoals ik al zei, misschien al 20 jaar geleden, was nog erg klein.
Het enige wat me echt is bijgebleven is dat er hoofden (met een zak eroverheen) onder de guilotine moesten. Volgens mij ging het dan over de rijke mensen die werden opgejaagd. Volgens mij was er ook sprake van arme mensen die de goede rijke mensen probeerden te helpen.
Maar meer kan ik er niet van herinneren.

reply
0
C
chiwaicheung
Jan 02, 2004

Helaas kan ik je niet echt verder helpen.
Hoofden onder guillotines is juist een vast onderdeel van de Franse revolutie. Dat gegeven "hoofden" voegt niet veel toe qua informatie.
Dus de enige info die ik tot nu toe heb is een film over de Franse revolutie of speelt zich af tijdens de Franse revolutie.
Hopelijk herinner je je iets meer aparts over de film zelf (maar niet per se kenmerken over de Franse revolutie zelf).
Het zal best moeilijk zijn om nog een film te herinneren die je als kind gezien hebt, maar het hoeven daarom ook geen ingewikkelde of uitgebreide zaken te zijn, als het maar iets is wat je aandacht heeft getrokken (bv. een dikke hoofdpersoon, iemand zonder been, etc.).

Wat ik bv. zo weet van de volgende film titels (weet niet welke versie):
In "The Scarlet Pimpernel" gaat het over een Engelsman die de Franse adel redt van de guillotine. Een soort Robin Hood, maar dan voor de rijken die een kopje kleiner gemaakt worden :D
In "A tale of two cities" (boek van Charles Dickens) herinner ik hoe de ontsnapping aan het eind gebeurt.

reply
0
T
thelegend09
Ik zoek film
Oct 24, 2010

Hoi iedereen

ik zoek een titel van een film waar ik weet het niet meer

het gaat over een man uit India die naar de Amerika komt om voor zijn overleden vader een handtekening te krijgen van een beroemde artiest.
Hij komt dan met veel hoop naar Amerika om die handtekening op te halen.
Maar hij word dan tegen gehouden op het vliegveld omdat zijn visum niet meer klopte? hij is dan vast beraden om toch die handtekening te gaan halen.
dus hij blijft op het vlieg veld en gaat daar werken hij was namelijk goed als timmer man en gaat dan klussen tot ergernis van de directeur van het vliegveld

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen want ik vind dit namelijk wel een leuke film

reply
0