Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD Discussies
H
hklink
The Seven Samurai: welke versie?
Jan 20, 2004

The Seven Samurai ontbreekt (helaas) nog altijd in mijn collectie, terwijl ik deze film werkelijk een juweeltje vind. Ik zag hem voor het eerst toen ik een jaar of 12-13 was. Sindsdien behoort deze film tot mijn favorieten. Ik wil hem dan ook graag bestellen, maar er zijn verschillende versies uitgebracht. Daarom wil ik de bezitters van de verschillende versies eens even aan de tand voelen. :-) BFI heeft een R2 versie (Alleen Engels ondertiteld) uitgebracht. Hoe is de transfer van deze film? Zijn beeld en geluid goed te noemen? Ik las op DVD Source dat een maatschappij genaamd Waterfall ook een versie gaat uitbrengen. Weet iemand als iets over deze versie? Criterion heeft al enige tijd een R1 versie op de markt, maar de meningen over de kwaliteit van deze transfer zijn verdeeld. Bovendien gaat het gerucht dat zij een nieuwe versie van deze film op de markt willen brengen. Weet iemand wanneer dat zou zijn en of deze film daadwerkelijk een verbetering is t.o.v. de vorige release? Voorts heb ik ook nog een R0-versie kunnen vinden, namelijk bij HK-Flix. Heeft iemand toevallig deze versie in zijn bezit en zo ja, hoe zijn de beeld- en geluidskwaliteit van deze release? Ook zou ik graag willen weten of er een R2-versie met NL subs gepland staat, uiteraard met de originele Japanse spraak. Alvast bedankt voor alle info.

Y
yuri
Jan 20, 2004

Ik ken de film persoonlijk niet, maar bij HK-Flix stond al een waarschuwing over die betreffende versie.

URGENT NOTE: The picture and sound quality and the English subtitles on Mei Ah's Kurosawa DVDs are horrible. Apparently the Japanese dialogue was translated into Chinese, then the Chinese translated into English. We cannot accept returns for complaints of this nature. Please do not purchase these DVDs if you will be unhappy with their poor quality.

Dus ik zou voor één van de andere versies gaan. Ik hoop dat iemand anders je daar mee kan helpen. ben zelf ook benieuwd.

reply
0
MJ
Mark de Jong
Jan 20, 2004

De Criterion Collection versie heeft erg slechte kwaliteit dus die zou ik zeker niet kopen. Maar dat moet je uiteraard zelf weten :)

reply
0
E
Ettepet
Jan 20, 2004

Ik had zelf het idee dat Criterion edities en de BFI versies één en dezelfde zijn, afgezien van PAL/NTSC conversie.

Ik heb een stuk of 6 films van Kurosawa, van BFI en Criterion, en ik vrees dat je niet veel betere kwaliteit kunt verwachten. De BFI versie is wel goedkoper te krijgen hier.

reply
0
BH
Bob Hiemstra
Jan 20, 2004

De criterion is de beste versie met engelse subs op dit moment.
Tevens is er nog een japanse versie, die wel een betere transfer heeft maar helaas geen subs.

Kijk hier voor een vergelijking tussen de twee.
http://207.136.67.23/film/dvdcompare/7sam/7samurai.jpg

Hopelijk dat er nog een betere versie komt met engelse sub, maar voorlopig zal je het met deze moeten doen.

reply
0
M
MAD
Jan 20, 2004

Ettepet wrote: Ik had zelf het idee dat Criterion edities en de BFI versies één en dezelfde zijn, afgezien van PAL/NTSC conversie.

Lijkt mij niet! Criterion geeft heus zijn opgeschoonde versie niet weg aan BFI. BFI heeft hem gewoon zelf opgeschoont. Maar als ik bij DVDBeaver.com het vergelijk tussen de BFI en de Criterion van Red Beard zie maakt het volgens mij inderdaad weinig uit!

reply
0
M
MAD
Jan 20, 2004

Bob Hiemstra wrote: De criterion is de beste versie met engelse subs op dit moment.
Tevens is er nog een japanse versie, die wel een betere transfer heeft maar helaas geen subs.

Niet bewezen! Ze zouden hem moeten vergelijken met de BFI versie die ook UK subs heeft. (Heb ik overigens al aan ze verzocht, als nog een paar van jullie dat even willen doen, dan gaan ze misschien actie ondernemen ;))

reply
0
M
MAD
Jan 20, 2004

Ettepet wrote: Ik heb een stuk of 6 films van Kurosawa, van BFI en Criterion, en ik vrees dat je niet veel betere kwaliteit kunt verwachten. De BFI versie is wel goedkoper te krijgen hier.

Ook niet waar! Ik kan online in de VS de Kurosawa 4 samurai box (Criterion) bestellen voor €60,- Das €15,- per film, de BFI kosten bij Play al gauw €22,- (14,99 GBP) of zo.

reply
0
E
Ettepet
Jan 20, 2004

Ik heb me blijkbaar laten overbluffen met al de schijnbare zorg en detail die Criterion uitstraalt.

Van wat ik bij die vergelijking zie heeft de Japanse versie de film o.a. in 2 discs gesplitst, zodat er (veel) minder detail verloren gaat.

MAD wrote: Ook niet waar! Ik kan online in de VS de Kurosawa 4 samurai box (Criterion) bestellen voor €60,- Das €15,- per film, de BFI kosten bij Play al gauw €22,- (14,99 GBP) of zo.

De losse titels van BFI zijn over het algemeen goedkoper, die aanbieding had ik (te laat) gezien toendertijd. :)

reply
0
H
hklink
Jan 20, 2004

Wat ik persoonlijk een nadeel vind bij R1/NTSC dvd's, is de 3:2 pulldown. Dat leidt soms tot wat schokkeriger beeld (t.o.v. PAL), met name bij langzame horizontale camerabewegingen kan dit storend zijn (o.a. bij sommige films uit the pink panther reeks en Renegades vind ik dit echt storend) . Voor de goede orde, ik gebruik gewoon de echte NTSC-afspeelmogelijkheid van mijn DVD-speler, dus geen Pal-conversie.

Is dat 'schokkerige' bij de Criterion-versie van The Seven Samurai ook opvallend aanwezig?

reply
0
MT
mark t
Jan 20, 2004

MAD wrote:
Ettepet wrote: Ik had zelf het idee dat Criterion edities en de BFI versies één en dezelfde zijn, afgezien van PAL/NTSC conversie.

Lijkt mij niet! Criterion geeft heus zijn opgeschoonde versie niet weg aan BFI. BFI heeft hem gewoon zelf opgeschoont. Maar als ik bij DVDBeaver.com het vergelijk tussen de BFI en de Criterion van Red Beard zie maakt het volgens mij inderdaad weinig uit!
BFI heeft wel degelijk bij een aantal Kurosawa's gebruik mogen maken van de Criterions. Ik weet even niet zo gauw op welke dvd dit wordt vermeld (Hidden Fortress, Yojimbo of Seven Samurai), maar Criterion heeft hier blijkbaar niet moeilijk over gedaan.

reply
0
T
tolpol
Jan 20, 2004

Ik heb de Criterion. 't Is een parel van een film, maar de transfer is zeker niet van de normale standaard van Criterion. Veel beschadigingen, en weinig detail. Contrast is wel goed. Geen enkele extras behalve een vrij droge maar onderlegde audio-commentaar.

Al bij al is 't een aangename kijkervaring maar ik zou toch nog even wachten op de vernieuwde transfer die naar verluid op til is.

Ik denk dat er weinig verschil is tussen de BFI en de huidige Criterion. Van de Mei Ah-versie hoor ik enkel slechte dingen - zwaar overdreven contrast en erg slechte ondertitels.

reply
0
RB
Richard B.
Jan 20, 2004

De Criterion-transfer ken ik niet maar die van BFI kan er zeker mee door. Ik heb veel betere restauraties gezien, maar voor een film van die leeftijd is de beeldkwaliteit zeker wel acceptabel.

reply
0
BH
Bob Hiemstra
Jan 20, 2004

hklink wrote: Wat ik persoonlijk een nadeel vind bij R1/NTSC dvd's, is de 3:2 pulldown. Dat leidt soms tot wat schokkeriger beeld (t.o.v. PAL), met name bij langzame horizontale camerabewegingen kan dit storend zijn (o.a. bij sommige films uit the pink panther reeks en Renegades vind ik dit echt storend) . Voor de goede orde, ik gebruik gewoon de echte NTSC-afspeelmogelijkheid van mijn DVD-speler, dus geen Pal-conversie.

Is dat 'schokkerige' bij de Criterion-versie van The Seven Samurai ook opvallend aanwezig?

Het is mij niet opgevallen in iedergeval.
Ik ben wel tevreden met de Criterion, als er een beter transfer komt dan moet hij ook echt stukken beter zijn anders vind ik het zonde van het geld om deze aan te schaffen. Misschien dat het een 2disc wordt :D

En van mij mogen ze gelijk hardboiled en the killer ook opnieuw uitbrengen met een betere transfer e.d.

reply
0
T
tolpol
Jan 20, 2004

Bob Hiemstra wrote: En van mij mogen ze gelijk hardboiled en the killer ook opnieuw uitbrengen met een betere transfer e.d.

Hard-boiled heeft een goeie nieuwe anamorfe (!) release gehad onlangs in R3 (Mei Ah).

http://www.loveandbullets.com/Hardboiledmarm.htm

reply
0
BH
Bob Hiemstra
Jan 20, 2004

tolpol wrote:
Bob Hiemstra wrote: En van mij mogen ze gelijk hardboiled en the killer ook opnieuw uitbrengen met een betere transfer e.d.

Hard-boiled heeft een goeie nieuwe anamorfe (!) release gehad onlangs in R3 (Mei Ah).

De transfer ziet er goed uit ja, alleen jammer dat er geen extra's bij staan. Misschien dat ik deze binnenkort wel ga aanschaffen.

reply
0
MT
mark t
Jan 20, 2004

tolpol wrote: Van de Mei Ah-versie hoor ik enkel slechte dingen - zwaar overdreven contrast en erg slechte ondertitels.
Inderdaad. De ondertitels bij de Mei Ah-versies van Kurosawa's films zijn hilarisch slecht (gebaseerd op versies van Sanhiro Sugata en Hidden Fortress). De films zijn gewoon niet te volgen. Bovendien laten beeld en geluidskwaliteit nogal te wensen over.

reply
0
A
Akira
Jan 20, 2004

tolpol wrote:

Goeie tip, thanks!

reply
0
C
Cloud
Jan 20, 2004

tolpol wrote:

Spijtig is het een flipper. :evil:
Ik heb er nog nooit 1 gehad. Ik dacht eerst dat er een productiefoutje was, want beiden kanten van de disc zijn onbedrukt.
Blijkt da het eenmaal de bedoeling is om midden in de film de schijf om te draaien.

reply
0
C
Cloud
Jan 20, 2004

tolpol wrote:

Ik heb er nog nooit 1 gehad. Ik dacht eerst dat er een productiefoutje was, want beiden kanten van de disc zijn onbedrukt.
Blijkt da het eenmaal de bedoeling is om midden in de film de schijf om te draaien.

reply
0
T
tolpol
Jan 20, 2004

Cloud wrote:
tolpol wrote:

Nope - de oorspronkelijke uitgave van Mei Ah was een flipper, maar de nieuwe uitgave (2003) is een DVD9, hoor.

reply
0
M
MAD
Jan 20, 2004

tolpol wrote: Al bij al is 't een aangename kijkervaring maar ik zou toch nog even wachten op de vernieuwde transfer die naar verluid op til is.

Dit "nieuws" van heruitgave is almiddels weer 2 jaar oud en ik zie hierna ook nog geen verdere berichten op dit front. :roll:

reply
0
BH
Bob Hiemstra
Jan 20, 2004

MAD wrote:
tolpol wrote: Al bij al is 't een aangename kijkervaring maar ik zou toch nog even wachten op de vernieuwde transfer die naar verluid op til is.

Dit "nieuws" van heruitgave is almiddels weer 2 jaar oud en ik zie hierna ook nog geen verdere berichten op dit front. :roll:

Ik denk dat ze eerst bezig zijn om nog andere dvds van Kurosawa uit te brengen, volgens mij zijn ze bezig met Lower Depths.

reply
0
M
MAD
Jan 20, 2004

Bob Hiemstra wrote:
MAD wrote: [quote=tolpol]Al bij al is 't een aangename kijkervaring maar ik zou toch nog even wachten op de vernieuwde transfer die naar verluid op til is.

Ik denk dat ze eerst bezig zijn om nog andere dvds van Kurosawa uit te brengen, volgens mij zijn ze bezig met Lower Depths.[/quote]

Ja, maar ik had toch liever eerst een betere uitgave van Seven Samurai gehad. En mocht het technisch mogelijk zijn ook gelijk van Yojimbo, Hidden Fortress en Sanjuro! Seven Samurai staat nota bene in de top 10 van de beste films ooit (volgens IMDB dan...). Je zou denken dat indien het technisch mogelijk is (zoals bewezen door de Japanse uitgave!) ze er alles aan zouden doen om hun "slechtere" schijf te vervangen (net als ze hebben gedaan met Beauty and the Beast). En laat ze er dan ook maar gelijk even een 2-disk van maken.

reply
0
H
hklink
Jan 21, 2004

Goed nieuws! Dat hoop ik althans. :wink: In Australie wordt in februari ook een R4-versie uitgebracht door AV Channel.

Link 1
Link 2

Is er toevallig iemand die iets meer info heeft over deze versie? Bijvoorbeeld of het een compleet nieuwe transfer is, of een kopie van een bestaande transfer, bijvoorbeeld die van BFI? De cover is in ieder geval veel mooier dan die van BFI (IMHO) en komt qua stijl meer in de buurt van Criterion-versie.

Ik denk dat ik maar voor deze versie ga. Misschien dat we t.z.t. eens een Seven Samurai DVD weekend kunnen houden en alle versies achter elkaar bekijken. Daarna stemmen welke versie de beste is. :P

reply
0
M
MAD
Jan 21, 2004

Als er zoveel nieuwe (en verschillende) versies komen, dan zal een vergelijk in kwaliteit zeker niet uitblijven. Wel jammer dat de R4 wat weinig extra's heeft...

reply
0
W
wushu-4-ever
Jan 21, 2004

De films van Kurosawa zijn een must-have voor mijn collectie. :wink:

Ik ben al redelijk lang van plan de Akira Kurosawa Box van Cirterion te kopen. Zolang de BFI of andere versies niet duidelijk beter zijn, blijft mijn keuze bij deze mooie, maar toch enigszins prijzige box.

reply
0
M
MAD
Jan 21, 2004

wushu-4-ever wrote: De films van Kurosawa zijn een must-have voor mijn collectie. :wink:

Ik ben al redelijk lang van plan de Akira Kurosawa Box van Cirterion te kopen. Zolang de BFI of andere versies niet duidelijk beter zijn, blijft mijn keuze bij deze mooie, maar toch enigszins prijzige box.

Hier €60,- incl. verz. voor de hele box (€15,- per DVD en dat voor Criterions!): http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=40610

reply
0
H
hklink
Jan 23, 2004

Even ter info: ik heb contact opgenomen met Jon Mulvaney van Criterion met de vraag of er een nieuwe release van Seven Samurai te verwachten valt.

"We are considering the possibility of re-releasing SEVEN SAMURAI sometime in the future, but nothing is in the works at the moment."

Voorlopig dus geen nieuwe Criterion-versie. Jammer.

reply
0
BH
Bob Hiemstra
Jan 23, 2004

Dat is inderdaad wel jammer ja, maar ik denk dat ze liever hun tijd besteden om andere films uit te brengen.

reply
0
M
MAD
Jan 23, 2004

Ik wacht voor de aanschaf van de Criterion toch nog even op een vergelijk van de nieuwe R4, de R2 (BFI) en de Criterion.

reply
0
H
hklink
Jan 28, 2004

Ik denk dat we allemaal voor de R4-versie moeten gaan. Wederom heb ik de moeite genomen om te informeren bij de leverancier van deze versie. En zijn antwoord heeft mijn dag helemaal goed gemaakt! 8)

"The master for SEVEN SAMURAI that we are releasing is directly from Toho - the original Japanese film studios that made SEVEN SAMURAI 50 years ago this year. I have seen this film well over a dozen times , in many lengths and on different formats and I have to say that this is by far the best quality print of the film I have ever seen. The new 5.1 sound is also of excellent quality.I think that this release, complete length, excellent picture and sound, will be the best version of the film ever released for home entertainment- and I'm not just saying that because it is my job- I was really genuinely surprised when I saw what excellent quality the SEVEN SAMURAI picture and sound were for this release.

I hope you enjoy some of our other releases ( YOJIMBO comes out in
April) and don't forget to check the site at www.easterneye.com.au for future updates."

Dit is in een woord: helemaal onwijs ongelofelijk geweldig werelds te gek gaaf! That's utterly fantastic, mate! :D

reply
0
M
MAD
Jan 28, 2004

Eigenlijk betekent dit gewoon dat de reeds betere Japanse uitgave (van Toho zelf overigens) nu ook met UK subs beschikbaar komt! Goed nieuws. Zie hier het vergelijk met de Criterion:

[img]http://207.136.67.23/film/dvdcompare/7sam/7samurai.jpg[/img]

Hier een plaatje van de R4 uitgave (kost zo'n €22,- incl. verz. by EzyDVD! :D vanaf 17 februari te koop...). Mooi artwork! Lijkt op een combinatie van de Toho uitgave (zelfde plaatje maar dan groter) en de Criterion...

[img]http://www.ezydvd.com.au/g/i/p/225632.jpg[/img]

reply
0
BH
Bob Hiemstra
Jan 28, 2004

Leuke release, maar ik denk niet dat ik direct mijn criterion ga vervangen.
Misschien dat ik deze een keertje koop als hij goedkoop is.

reply
0
Y
Yi-Long
Jan 28, 2004

Tja, ik wou dus ook al de R4 opmerken die er aan zit te komen, maar HKlink was me net ff voor ;)

Het bedrijf dat Seven samurai in Australié gaat uitgeven, Eastern Eye (madman) heeft trouwens nog een hele waslijst met zéér veelbelovende titels die ze op korte terijn gaan uigeven, zoals ook de andere Kurosawa klassieker Yojimbo, de koreanse Whasango/Volcano High en de HK mega-hit Infernal Affairs...
Worden goede tijden voor de azn cinema fan, gezien de goede reputatie van madman... en de lage prijzen als je een australian dvd koopt:)

reply
0
E
Elaine
Jan 31, 2004

Je kunt voor goede vergelijkingen ook kijken op http://www.dvdbeaver.com/
Hier worden veel criterions met andere uitgaves vergeleken. Kijk bij dvd compare de hierboven beschreven vergelijking voor seven samurai staat er ook bij.
Ben zelf ook nog steeds aan het twijfelen welke ik wil.

reply
0
M
MAD
Jan 31, 2004

Elaine wrote: Je kunt voor goede vergelijkingen ook kijken op http://www.dvdbeaver.com/
Hier worden veel criterions met andere uitgaves vergeleken. Kijk bij dvd compare de hierboven beschreven vergelijking voor seven samurai staat er ook bij.
Ben zelf ook nog steeds aan het twijfelen welke ik wil.

Ik heb aan Gary Tooze van DVDBeaver al meerdere malen gevraagd om de BFI schijf toe te voegen in het vergelijk en hem inmiddels ook gewezen op de nieuwe R4 uitgave van Seven Samurai. Hij zou zo gauw hij tijd had in ieder geval de BFI alvast toevoegen (hij heeft gisteren ook de BFI van Ikiru al toegevoegd) en de R4 later als hij hem in handen had. :D

Ik wacht hierom nog even af met bestellen... ;)

reply
0
RB
Richard B.
Feb 09, 2004

Interessant stukje dat ik las in het nieuwste nummer van 'Preview' over dvd's die dit jaar gaan uitkomen. Ik heb het maar even overgetikt:

De Kurosawa collectie (Vol. 1)

The Seven Samurai, Rashomon, Yojimbo: allemaal films die zwaar hun stempel hebben gedrukt op de ontwikkeling van de cinema in de twintigste eeuw. En allemaal films van een en dezelfde man: Akira Kurosawa. Zijn complete oeuvre wordt nu uitgebracht op dvd. In de eerste box uit de Kurosawa collectie zit naast de klassieke actiefilm The Seven Samurai (1954) en de Macbeth-bewerking Throne of blood (1957) ook Stray Dog (1949) en Ikiru (1952).

Distributie: Bright Angel Distribution & Total Film Home Ent. / DVD-release: 21 april

Klinkt errrug lekker. Ik heb alleen nog niet eerder van deze distributeur(s) gehoord en heb ook geen enkel idee wat de kwaliteit zal zijn van deze releases.

EDIT: ok, ik zie nu pas dat het stukje onderdeel uitmaakt van een 'advertorial' van A-Film. Lijkt me dat zij dan ook degenen zullen zijn die de dvd-release gaan verzorgen. Gezien hun sinds LOTR opgepoetste blazoen qua dvd-releases heb ik er wel vertrouwen in dat dit dan een leuke set zou kunnen gaan worden.

reply
0
C
Cloud
Feb 09, 2004

Interessant!
Was van plan de Criterion van Seven Samurai te kopen.
Maar denk dat ik toch nog even ga wachten op die boxen van A-film.
Eerst zien hoe de box eruit ziet en of de kwaliteit ietwat deftig is.
Anders ga ik gewoon voor de Criterion, de verzamelwaarde is veel hoger dan een BFI of Madman dvd.

reply
0
SM
S. Marino
Feb 10, 2004

hij staat dus al aangekondigd [een cover] bij bright-angel
ook hebben zij een ozu-box uit, maar daar kan ik echt helemaal geen verkoop-info van vinden.

reply
0
EV
Edwin V
Feb 10, 2004

Richard Boon wrote: EDIT: ok, ik zie nu pas dat het stukje onderdeel uitmaakt van een 'advertorial' van A-Film. Lijkt me dat zij dan ook degenen zullen zijn die de dvd-release gaan verzorgen. Gezien hun sinds LOTR opgepoetste blazoen qua dvd-releases heb ik er wel vertrouwen in dat dit dan een leuke set zou kunnen gaan worden.

Ik hoop 't, want sommige A-Film uitgaven zijn maar matigjes. Hopelijk besteden ze net zo veel aandacht aan deze sets als aan de westerse kaskrakers die ze hebben gereleased.

reply
0
M
MAD
Feb 22, 2004

En toen was hij er: het vergelijk tussen de Criterion en de nieuwe R4 (welke claimt de beste versie ooit te zijn!). Ik heb Gary Tooze van DVDBeaver gemaild en gevraagd of hij zijn contacten in Australie kon aanhalen voor het ultieme vergelijk. Kijk en huiver: NIET DUS! De ultieme winnaar blijft de Criterion. Zie hier het vergelijk:

http://207.136.67.23/film/DVDCompare2/sevensamurai.htm

De nieuwe versie wint enkel op het geluidsfront, gezien deze in tegenstelling tot de Criterion een 5.1 mix heeft. Gary Tooze heeft mij toegezegd dat een vergelijk met de BFI uitgave ook nog volgt!

Voorlopig houd ik op basis van bovenstaand vergelijk vast aan mijn Criterion en laat ik de regio 4 even links liggen.

reply
0
RB
Richard B.
Feb 22, 2004

De BFI-versie heeft in ieder geval wel de 'normale' PAL-speedup (hij is namelijk 3 uur en 9 minuten lang). Ik vermoed dat ie qua beeldkwaliteit niet zo veel van de regio 4 versie zal blijken af te wijken: da's in ieder geval wel mijn indruk als ik mijn dvd vergelijk met de screenshots die ik hier zie. In de 'statische' shots is de beeldkwaliteit best wel goed maar zodra de camera gaat bewegen in enkele van de wat donkere scenes is het beeld soms wat 'vegerig'. Zelf zou ik dat alleen irritant vinden als ik wist dat er echt veel betere restauraties zijn, maar dat vind ik in dit geval wel meevallen (dwz: als ik de paar screenshots zo bekijk).

reply
0
M
MAD
Feb 22, 2004

Er is nog een kleine kans dat heeeeeeeeeel misschien de A-Film versie beter is.... ;)

reply
0
X
xandernijsten
May 25, 2004

Mailtje gestuurd naar Total Film Home Entertainment.
Dit kreeg ik terug:

Seven Samurai zal per 15 september op dvd beschikbaar zijn.

Dit zal zowel los als ook in een boxset, tezamen met een drietal andere Kurosawa-titels ( Yojimbo, Sanjuro en Ikiru ), geschieden.

Ik hoop dat het wat wordt!

reply
0
KH
Kees Hoekerd
May 26, 2004

Ik krijg binnenkort de SE van The magnificent seven en dat was een remake van een film uit,ik dacht 1954..

Ik geloof dat dat deze film is of niet?

reply
0
MT
mark t
May 26, 2004

Lethal Kees wrote: Ik krijg binnenkort de SE van The magnificent seven en dat was een remake van een film uit,ik dacht 1954..

Ik geloof dat dat deze film is of niet?
Yep.

reply
0
TB
Teun van Beijsterveldt
Jul 14, 2004

07-09-2004 Ikiru - Speelfilm Total Film H.E.
07-09-2004 Kurosawa collectie vol. 1 (Seven samurai, Yojimbo, Sanjuro, Ikiru) - Drama Total Film H.E.
07-09-2004 Sanjuro - Speelfilm Total Film H.E.
07-09-2004 Seven Samurai - Speelfilm Total Film H.E.
07-09-2004 Yojimbo - Speelfilm Total Film H.E.

reply
0
TB
Teun van Beijsterveldt
Jul 14, 2004

nog extra aanvulling:
23-09-2004 Ran (2 disc's) - Drama Universal

10-11-2004 Drunken Angel - Speelfilm Total Film H.E.
10-11-2004 Hidden Fortress, The - Speelfilm Total Film H.E.
10-11-2004 High And Low - Speelfilm Total Film H.E.
10-11-2004 Kurosawa collectie vol. 2 (Rashomon, The Hidden Fortress, High and low, Drunken angel) - Drama Total Film H.E.
10-11-2004 Rashomon - Speelfilm Total Film H.E.

16-03-2005 Bad Sleep Well, The - Speelfilm Total Film H.E.
16-03-2005 Dodes’kaden - Speelfilm Total Film H.E.
16-03-2005 Kurosawa collectie vol. 3 (Throne of blood, Stray dog, The bad sleep well, Dodes’kaden) - Drama Total Film H.E.
16-03-2005 Stray Dog - Speelfilm Total Film H.E.
16-03-2005 Throne Of Blood - Speelfilm Total Film H.E.

reply
0
M
Mark_vdH
Jul 14, 2004

Richard Boon wrote: De BFI-versie heeft in ieder geval wel de 'normale' PAL-speedup (hij is namelijk 3 uur en 9 minuten lang).
Dit is niet alleen normale PAL speedup. Hoewel de BFI geen echte scenes mist, is de intermisssion weggehaald en (wat DVD Beaver niet vermeldt) zijn de openingstitels sterk ingekort. Dit is waarschijnlijk gewoon doordat de BFI transfer gemaakt is van een internationale print en de andere versies van een orignele Japanse print.

Ik vermoed dat ie qua beeldkwaliteit niet zo veel van de regio 4 versie zal blijken af te wijken: da's in ieder geval wel mijn indruk als ik mijn dvd vergelijk met de screenshots die ik hier zie. In de 'statische' shots is de beeldkwaliteit best wel goed maar zodra de camera gaat bewegen in enkele van de wat donkere scenes is het beeld soms wat 'vegerig'. Zelf zou ik dat alleen irritant vinden als ik wist dat er echt veel betere restauraties zijn, maar dat vind ik in dit geval wel meevallen (dwz: als ik de paar screenshots zo bekijk).

Het probleem van de R4 versie is wel dat het een NTSC-PAL conversie lijkt te zijn aangezien er geen sprake is van speed-up, en in mijn ervaring leidt dat meestal ook tot wat 'vegerige' beelden.

reply
0
H
hklink
Jul 15, 2004

Ik heb Totalfilm ook even gemaild met de vraag of ze wat meer kunnen vertellen over de kwaliteit van de transfer en de eventuele extra's. Ik verwacht trouwens niet dat ze er veel informatie over zullen verstrekken, maar mochten ze onverhoopt toch wat details prijsgeven, zal ik die hier posten.

reply
0
M
Mexoi
Jul 15, 2004

[img]http://www.boventoon.com/zooi/kurosawabox_3d2.jpg[/img]

Grote versie:
http://www.totalfilm.nl/details.php?id=316#

reply
0
H
hare
Jul 15, 2004

Mexoi wrote: [img]http://www.boventoon.com/zooi/kurosawabox_3d2.jpg[/img]

Grote versie:
http://www.totalfilm.nl/details.php?id=316#

Ziet er goed uit.

Al heb ik niet het idee dat de beeldkwaliteit geweldig zal zijn van deze uitgaves. De nl versies, of r2 in het algemeen staan over het algemeen niet bekend om hun goede kwaliteit.

We zullen zien!!

reply
0
E
Eddy
Jul 16, 2004

Op de website van dvdhome staat wat meer informatie te lezen over de Kurosawa-box. Seven Samurai en Ikiru hebben allebei een originele ratio van 4:3 en staan ook op die manier op de dvd. Sanjuro en Yojimbo hebben echter een originele ratio van 2,35:1, maar volgens het persbericht op dvdhome hebben die ook een 4:3 release gekregen oftewel een pan&scan. Dit zou erg jammer zijn en voor mij een reden om deze box niet aan te schaffen. Verder lijken er ook geen extra's op te staan.

reply
0
TB
Theo B
Jul 16, 2004

Eddy wrote: Sanjuro en Yojimbo hebben echter een originele ratio van 2,35:1, maar volgens het persbericht op dvdhome hebben die ook een 4:3 release gekregen oftewel een pan&scan. Dit zou erg jammer zijn en voor mij een reden om deze box niet aan te schaffen.

Ik hoop dat het een vergissing is. Als ze dan toch het lovenswaardig initiatief nemen tot het uitbrengen van deze boxen zou het onbegrijpelijk zijn als ze met het beeld gaan knoeien.

reply
0
E
Eddy
Jul 16, 2004

Dezelfde info staat ook op dvd info. Het zou natuurlijk kunnen dat er een typfout in het persbericht staat, maar dat zou wel erg knullig zijn. Maar ja, een verkeerde ratio is nog knulliger.

reply
0
H
hklink
Jul 19, 2004

hklink wrote: Ik heb Totalfilm ook even gemaild met de vraag of ze wat meer kunnen vertellen over de kwaliteit van de transfer en de eventuele extra's. Ik verwacht trouwens niet dat ze er veel informatie over zullen verstrekken, maar mochten ze onverhoopt toch wat details prijsgeven, zal ik die hier posten.

Hierbij het antwoord van Totalfilm:
Wij gebruiken hetzelfde bron materiaal als Criterion. In de USA is dat geen probleem omdat daar net als in Japan NTSC wordt gehanteerd. In Europa wordt het omgezet naar PAL. Er zitten geen extra's bij. Het vertalen en converteren van NTSC naar PAL is een kostbare zaak. Benelux is een kleine markt vandaar. Misschien dat bij de latere boxen meer extra's verschijnen.

Converteren van NTSC naar PAL. Is Seven Samurai wellicht origineel in 30 f/ps geschoten? Of is het bronmateriaal dat Criterion heeft een NTSC conversie van een 24 f/ps bron?

reply
0
T
tolpol
Jul 19, 2004

Yojimbo en Sanjuro werden bij Criterion in niet-anamorfe letterbox uitgebracht. Dat kan je dus interpreteren als gewoon op 4:3 met zwarte balken - daarom nog geen pan & scan.

reply
0
M
Mark_vdH
Jul 19, 2004

Nadelen van de Criterion-versies van Yojimbo en Sanjuro zijn wel dat deze een iets afwijkende AR hebben (~2.15:1 ipv 2.35:1) en de ondertitels op een voor breedbeeldtelevisiebezitters onbruikbare plaats verschijnen (het deel dat je bij niet-anamorfe dvd's weg-zoomed).

Laten we hopen dat Totalfilm dit weet te verbeteren....

reply
0
E
Eddy
Jul 19, 2004

De Criterion release van Yojimbo schijnt niet de beste release te zijn die op dit moment is uitgebracht van de film. Op de site van MichaelDVD staat onderaan hun recensie van de regio 4 een vergelijking van de verschillende versies die nu uit zijn. Daaruit blijkt dat er betere transfers verkrijgbaar zijn dan de Criterion Collection. De regio 4 versie is trouwens wel anamorf, maar heeft een ratio van 2,55:1. De film mist daardoor beeld aan de boven- en onderkant.

reply
0
P
Prekip
Jul 19, 2004

Ik heb van zowel Yojimbo als Seven Samurai de R4 uitgave van Eastern Eye. Voor zover ik weet zijn dit momenteel de beste (ondertitelde) uitgaves hiervan. Grootste probleem is de aliasing die optreedt vanwege de NTSC/PAL omzetting. Hopelijk is dit bij de NL uitgaves wel goed gedaan (ik betwijfel het)...

reply
0
H
hare
Jul 19, 2004

Prekip wrote: Ik heb van zowel Yojimbo als Seven Samurai de R4 uitgave van Eastern Eye. Voor zover ik weet zijn dit momenteel de beste (ondertitelde) uitgaves hiervan. Grootste probleem is de aliasing die optreedt vanwege de NTSC/PAL omzetting. Hopelijk is dit bij de NL uitgaves wel goed gedaan (ik betwijfel het)...

Volgens mij is het hier al genoemd, maar volgens dvdbeaver blijft de criterion release van seven samurai toch nog steeds het beste :)

reply
0
P
Prekip
Jul 20, 2004

hare wrote: Volgens mij is het hier al genoemd, maar volgens dvdbeaver blijft de criterion release van seven samurai toch nog steeds het beste :)

Tsja dit heb ik gelezen, maar bij MichaelDVD zijn ze het hier weer niet mee eens. Ik denk dat je hierover kunt blijven discussieren...

reply
0
H
hare
Jul 20, 2004

Prekip wrote:
hare wrote: Volgens mij is het hier al genoemd, maar volgens dvdbeaver blijft de criterion release van seven samurai toch nog steeds het beste :)

Tsja dit heb ik gelezen, maar bij MichaelDVD zijn ze het hier weer niet mee eens. Ik denk dat je hierover kunt blijven discussieren...

Ik vind dvdbeaver de vergelijkingen toch allemaal wat professioneler aanpakken dan Michaeldvd, maar idd, the controversie continues 8)

reply
0
RB
Richard B.
Aug 14, 2004

Ik zag op de site van TotalFilm dat bij de specs van The Seven Samurai een duur van 207 minuten wordt opgegeven (zie http://www.totalfilm.nl/details.php?id=317) wat exact hetzelfde zou zijn als de NTSC-versie van Criterion: zou dit kunnen kloppen of moet dat een fout zijn? Het lijkt me niet echt logisch.

Oh ja: heeft iemand al ergens prijzen gezien van de losse dvd's en van de box?

reply
0
BG
Bart G.
Aug 23, 2004

Wat zou je nu nog voor Seven Samurai Criterion neertellen?

reply
0
E
Eddy
Aug 23, 2004

LockStock wrote: Wat zou je nu nog voor Seven Samurai Criterion neertellen?

Deze Criterion is nog steeds overal verkrijgbaar. Bij cd-wow.com lig hij bijvoorbeeld te koop voor £17,99. Dat is omgerekend iets van 26, 27 euro. Lijkt mij best een redelijke prijs voor een topfilm als deze.

reply
0
D
Daniel1974
Sep 03, 2004

Haal je em uit Canada via DVD Soon. Ik had het bericht van de Nederlandse uitgaven ook opgemerkt bij DVD Home. Toen ik het in de releaselijst zag staan wilde ik het eerst niet geloven. Ze schrijven wel vaker wat. Maar toen er ook een persbericht was werd het een andere zaak.

Net als met de films uit Hong Kong is het remasteren van films mogelijk een niet gemakkelijke zaak, zeker omdat de films aldaar in een anfer klimaat worden bewaard wat de kwaliteit van de masters vaak geen goed doen. (Van de andere kan : van Raiders Of The Lost Ark zijn ook een miljoen krassen verwijderd.) Ik had er dus al niet veel vertrouwen in dat er voor de BeNeLux een remaster gemaakt zou worden. En dus zal het om een andere remaster moeten gaan, of zoals spijtig nog steeds voorkomt, gewoon een oude kopie. In verband met rechten ligt dat voor handen.

Ik heb de Criterion van Rashomon en Seven Samurai. Beide zijn kwa beeldkwaliteit niet erg sterk, zeker niet wanneer je je bedent hoe goed als de Chaplinfilms recent zijn bewerkt. Maar naar schijnt is er bijvoorbeeld met de Engelse versie van Seven Samurai geknoeid met de speelduur. Waardoor je wel hasst verplicht bent de Criterion aan tge schaffen want dat was de enige juiste speelduur. Daarnaast schijnt ook het commentaar bij deze versie bijzonder sterk te zijn. De extra's voor Rashomon spreken voor zich lijkt me. Ook de Criterion van Ikur was behoorlijk goed uitgedost met extra's.

Daarnaast bezit ik nog de Masterworks editie van Ran. Deze wordt tot mijn grote verbazing in Nederland uitgebracht door Universal. Ik zag dat het om een 2-disc gaat wat dus feitelijk betekent dat er wel het een het ander aan extra's gepland kan zijn. Want de Masterworks met 2 commentaartracks beidt niet al te veel. En dat terwijl er zeer sterke docus zijn over het maken van Ran, het leven en het werk van Kurosawa.

reply
0
J
jeanreno
Sep 08, 2004

Ik heb de DVD van Seven Samurai gisteren bij Van Leest gezien. Heeft iemand intussen deze Nederlandse versie van A-film al en kan daardoor iets meer over de beeldkwaliteit zeggen?

reply
0
RL
Ruud Linders
Sep 08, 2004

jeanreno wrote: Ik heb de DVD van Seven Samurai gisteren bij Van Leest gezien. Heeft iemand intussen deze Nederlandse versie van A-film al en kan daardoor iets meer over de beeldkwaliteit zeggen?

Toevallig heb ik de dvd vandaag binnengekregen. Ik heb alleen nog maar het eerste half uur gezien maar ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit reuze meevalt. Nu heb ik wel geen een andere versie van Seven Samurai gezien dus ik kan eigenlijk niet zeggen of het beeld goed of slecht is...

reply
0
MJ
Mark de Jong
Sep 08, 2004

Ik heb 'em zojuist besteld. Heb de Criterion versie toendertijd gezien dus ik laat wel weten of de kwaliteit beter/minder/even goed is.

reply
0
RB
Richard B.
Sep 09, 2004

Mark de Jong wrote: Ik heb 'em zojuist besteld. Heb de Criterion versie toendertijd gezien dus ik laat wel weten of de kwaliteit beter/minder/even goed is.

Ik ben erg benieuwd: ik ben namelijk flink geschrokken van de prijs die er voor de Kurosawa-box gevraagd wordt. 80 euro voor 4 films zonder extra's waarvan de beeldkwaliteit ook misschien nog twijfelachtig is wordt mij toch wel een beetje te gortig. :shock:

reply
0
GJA
Geert Jan Alsem
Sep 26, 2004

Iemand nog nieuws over de Nederlandse DVD? En weet iemand misschien meer over het gerucht over een nieuwe Criterion versie in 2005?

reply
0
H
hare
Sep 26, 2004

Geert Jan Alsem wrote: Iemand nog nieuws over de Nederlandse DVD? En weet iemand misschien meer over het gerucht over een nieuwe Criterion versie in 2005?

De film staat nog wel steeds gepland volgens de gegevens van thedigitalbits (update van 21 juli), maar verder nog niks geen datum.

Maar aangezien ze M ook overnieuw aan het doen zijn en deze nog dit jaar gaat uitkomen neem ik aan dat ze seven samurai zeker zullen doen aangezien ze het natuurlijk niet kunnen laten zitten dat een ander schijfje een betere beeldkwaliteit heeft :D

reply
0
N
noodles
Oct 03, 2004

Geert Jan Alsem wrote: Iemand nog nieuws over de Nederlandse DVD? En weet iemand misschien meer over het gerucht over een nieuwe Criterion versie in 2005?

Er staat nu een review van de nederlandse box op dvd-home.nl

reply
0
HS
Harry stadman
Oct 04, 2004

noodles wrote:

Er staat nu een review van de nederlandse box op dvd-home.nl

wilde net hetzelde posten. :wink:

positieve review van met name ook over het beeld wat volgens reviewer boven verwachting goed is! (y)

P.s.
Ik heb hem al een tijdje in bestelling staan maar is weer een week vertraagd(e-mail gehad over verdere vertraging). schijnbaar toch slecht leverbaar!?

reply
0
H
hare
Oct 04, 2004

Wel een beetje vage review hoor. Ken die site verder niet, maar reageren met dat het raar is dat er geen extra's op staan zoals op de R1 is naar mijn idee een beetje dom, aangezien Criterion bijna altijd exclusieve extra's heeft.
Tuurlijk heeft de nl dvd dan niet dezelfde extra's.

reply
0
HS
Harry stadman
Oct 04, 2004

hare wrote: Wel een beetje vage review hoor. Ken die site verder niet, maar reageren met dat het raar is dat er geen extra's op staan zoals op de R1 is naar mijn idee een beetje dom, aangezien Criterion bijna altijd exclusieve extra's heeft.

klopt wel een beetje;
voor gedegen reviews van de films is allesoverfilm.nl weer beter maar voor lijsten van uit te komen dvd's e.d. is die andere site weer beter. :wink:

reply
0
GJA
Geert Jan Alsem
Oct 04, 2004

hare wrote: Wel een beetje vage review hoor. Ken die site verder niet, maar reageren met dat het raar is dat er geen extra's op staan zoals op de R1 is naar mijn idee een beetje dom, aangezien Criterion bijna altijd exclusieve extra's heeft.

Mja, ik vond het ook een beetje aparte review. Eerst staat er dat het beeld nog vol beschadigingen zit, daar meteen achter dat ze het beeld hartstikke mooi vinden.
Bovendien zeggen ze dat Ikiru eigenlijk 2.35:1 is en pan&scan op DVD staat, maar dat is ook niet waar, de film is origineel gewoon 1.33:1.

reply
0
H
hare
Oct 04, 2004

Geert Jan Alsem wrote:

Mja, ik vond het ook een beetje aparte review. Eerst staat er dat het beeld nog vol beschadigingen zit, daar meteen achter dat ze het beeld hartstikke mooi vinden.
Bovendien zeggen ze dat Ikiru eigenlijk 2.35:1 is en pan&scan op DVD staat, maar dat is ook niet waar, de film is origineel gewoon 1.33:1.

:nono:

Lekker professioneel dus. :roll:

reply
0
RB
Richard B.
Oct 05, 2004

Ik heb nu ook de Criterion editie in mijn bezit gekregen. Het is inderdaad geen grote verbetering t.o.v. de BFI-editie. Het beeld is wel wat scherper maar er zijn nog minstens evenveel beschadigingen te zien. Nu ja: deze versie is tenminste wel volledig en er zit een interessante commentaartrack bij. Weer eentje voor in mijn rijtje Criterions... ;)

reply
0
CP
Coen P.
Jul 12, 2005

Hallo,

een vraag, kon ff geen ander passend topic vinden,

hoe verhouden de r2 nl versies van yojimbo / hidden fortress / ikiru zich tot de r2 uk BFI versies.

zowel op dvdbeaver als dvdcompare vind ik niets over de r2 nl versies.

Welke is nu van een hogere kwaliteit qua beeld?

gr Coen

reply
0
H
hare
Jul 12, 2005

Coen wrote: Hallo,

hoe verhouden de r2 nl versies van yojimbo / hidden fortress / ikiru zich tot de r2 uk BFI versies.

gr Coen

De criterions ;)

reply
0
CP
Coen P.
Jul 12, 2005

hare wrote:

gr Coen

De criterions ;)

grappig. :roll: :wink:

Ik heb gezien dat de kwaliteit van de criterions en de BFI versies niet veel verschilt. Maar wat ik wil weten is het verschil tussen de r2 nl versies en de BFI versies, de criterions ff buiten beschouwing gelaten.

gr Coen

reply
0
RB
Richard B.
Jul 12, 2005

hare wrote:

gr Coen

De criterions ;)

Jij hebt de Criterion van Yojimbo zeker nog niet gezien. :lol:

reply
0
CP
Coen P.
Jul 12, 2005

Richard Boon wrote:
hare wrote: [quote=Coen]Hallo,

gr Coen

De criterions ;)

Jij hebt de Criterion van Yojimbo zeker nog niet gezien. :lol:[/quote]

nope. enkel de r2 nl, maar lees op recensiesites dat yojimbo (op de r4 versie na) allemaal bout en bagger is. Ook mijn r2 nl is zeer matig tot matig.

maar nogmaals, de vraag is de vergelijking tussen de r2 nl en r2 uk en niet met de criterions.

gr Coen

reply
0
HW
Henk van der Weerdt
Jul 13, 2005

heb zelf in het verleden een box gekocht van Coen met daarin oa de Seven Samura's. Kwaliteit van deze uitvoering is gewoon acceptabel voor een film van 1954.

spetters en allerlei andere kleine dingen hou je altijd wel. Herstel zoals bv Metropolis niet voor iedere film haalbaar.

[img]http://img324.imageshack.us/img324/8831/sevensamura09vi.jpg[/img]

reply
0
CP
Coen P.
Jul 13, 2005

klopt ja, die hadden allen audiocommentaar...

heb zelf toch de r2 uk versies gekocht. Als ik ze vergelijk en her en der de verhalen lees zijn ze van iets betere kwaliteit dan de r2 nl.

gr Coen

reply
0
H
hare
Jul 20, 2005

Richard Boon wrote:
hare wrote: [quote=Coen]Hallo,

gr Coen

De criterions ;)

Jij hebt de Criterion van Yojimbo zeker nog niet gezien. :lol:[/quote]

Jawel hoor, en die vond ik nog goed te doen ook. Maar het is wel zo dat ik niet vies van van een beetje beschadiging. Ziet de film er des te ouder uit :lol:

reply
0
RB
Richard B.
Aug 09, 2005

Henk van der Weerdt wrote: heb zelf in het verleden een box gekocht van Coen met daarin oa de Seven Samura's. Kwaliteit van deze uitvoering is gewoon acceptabel voor een film van 1954.

spetters en allerlei andere kleine dingen hou je altijd wel. Herstel zoals bv Metropolis niet voor iedere film haalbaar.

[img]http://img324.imageshack.us/img324/8831/sevensamura09vi.jpg[/img]

Ik vind het screenshot niet overdonderdend bijzonder. Dit is in ieder geval niet beter dan de Criterion of BFI dus ik laat die boxen maar liggen denk ik. :?

reply
0
CTV
Cyrus the Virus
Aug 10, 2005

Ik heb deze in bestelling staan, ik neem aan dat dat wel een goeie versie is?

[img]http://www.dvdheaven.co.kr/goods_image/20050315_08.jpg[/img]

reply
0
RB
Richard B.
Aug 10, 2005

Cyrus the Virus wrote: Ik heb deze in bestelling staan, ik neem aan dat dat wel een goeie versie is?

[img]http://www.dvdheaven.co.kr/goods_image/20050315_08.jpg[/img]

Op DVD Compare zijn ze wel positief over deze release. Alleen geven ze weinig details over de kwaliteit van de videotransfer.

De set zelf ziet er sowieso erg mooi uit:

[img]http://www.dvdheaven.co.kr/goods_image_detail/10985_1.gif[/img]

Leuk zo'n boek maar je moet wel Koreans kunnen lezen. :wink:

reply
0
CS
Cor van S.
Aug 10, 2005

Ik heb deze versie in de kast staan

Moet hem nog steeds eens kijken :)

reply
0
S
stefanovic
Aug 10, 2006

Ik heb bij de FRS de boxen van Kurosawa deel 1, 2 en 3 zien staan voor 27 Euro p/s. Mijn vraag is of deze de aanschaf waard (prijs - kwaliteit) zijn of dat het toch echt slimmer is om je favorieten van deze regisseur eruit te pikken en voor wat meer geld apart te kopen...

reply
0
RB
Richard B.
Aug 10, 2006

stefanovic wrote: Ik heb bij de FRS de boxen van Kurosawa deel 1, 2 en 3 zien staan voor 27 Euro p/s. Mijn vraag is of deze de aanschaf waard (prijs - kwaliteit) zijn of dat het toch echt slimmer is om je favorieten van deze regisseur eruit te pikken en voor wat meer geld apart te kopen...

Nou, 27 euro per box vindt ik heel verleidelijk klinken. Da's 6,75 euro per film, wat een hele goedkope optie is om veel Kurosawa in je collectie te krijgen.

reply
0
A
Aerodynamisch
Aug 10, 2006

stefanovic wrote: Ik heb bij de FRS de boxen van Kurosawa deel 1, 2 en 3 zien staan voor 27 Euro p/s. Mijn vraag is of deze de aanschaf waard (prijs - kwaliteit) zijn of dat het toch echt slimmer is om je favorieten van deze regisseur eruit te pikken en voor wat meer geld apart te kopen...

welke frs dan ?

reply
0
S
stefanovic
Aug 11, 2006

Aerodynamisch wrote:

welke frs dan ?

R'dam Lijnbaan (30 euro, dus 27 met FREE-ID)

reply
0
EVH
Erwin vd H
Aug 11, 2006

Richard Boon wrote:

Nou, 27 euro per box vindt ik heel verleidelijk klinken. Da's 6,75 euro per film, wat een hele goedkope optie is om veel Kurosawa in je collectie te krijgen.

Ik heb zelf alledrie die boxen maar ik ga ze nu wel vervangen voor criterions. Als je goedkoop wilt kennismaken met Kurosawa is dit wel een koopje. Let wel op dat er geen extra's bijzitten. Beeldkwaliteit is acceptabel voor zulke oude films.

Begin anders met deel 1, daar zitten de beste films bij. De rest kan je later nog aanschaffen.

reply
0