Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD Discussies
RB
Richard B.
Disney's Aladdin
Feb 06, 2004

Disney heeft enkele (niet echt veelzeggende) details vrijgegeven van de dvd-release van Aladdin in oktober van dit jaar. Zie onderstaand artikel van Reuters/Hollywood Reporter:
Disney Uncorks 'Aladdin' DVD LOS ANGELES (Hollywood Reporter) - The Walt Disney Co. is restoring the 1992 animated feature "Aladdin" for its Oct. 5 DVD debut, studio executives said. "The marketing campaign is going to be even bigger than we had for 'Finding Nemo,"' said Robert Chapek, president of Disney's Buena Vista Home Entertainment arm. "Aladdin" marks the third title to be released in Disney's DVD Platinum Series, following the reissues of "Snow White and the Seven Dwarfs" and "The Lion King." "Snow White" has sold about 7 million combined DVD and VHS units to consumers since its fall 2001 rerelease, and "The Lion King" has topped 11 million since its reissue last year. "The October release time frame has provided us with the longest legs on such titles," Chapek said. "It gives us big initial sales, and then these classic titles tend to get a second sales boost during the Thanksgiving and Christmas holiday shopping season." Featuring a remixed 5.1 surround sound home theater track, the "Aladdin" double-disc DVD also will include a deleted song called "Proud of Your Boy" by Academy Award-winning songwriters Howard Ashman and Alan Menken. The film features the voices of Robin Williams (news), Scott Weinger, Linda Larkin, Jonathan Freeman and Gilbert Gottfried (news). "The song was edited out of the first version," Chapek said, "but we're planning to bring it back along with the original pencil test drawings of a scene featuring Aladdin's mother." He added that Disney already has lined up at least nine major cross-marketing partners, including McDonald's, Kellogg's, Mattel, Fisher-Price and Kleenex.
Hmm.. in het rijtje met platinum releases zijn ze trouwens Beauty and the beast vergeten te vermelden.

F
Frank
Feb 06, 2004

Ik hoop niet dat we, net als bij The Lion King, via diverse menu's steeds dezelfde extra's kunnen selecteren. Eenmaal is genoeg en bovendien veel overzichtelijker.

Wat ik wel hoop is dat Aladdin een DEHT-mix mee krijgt in Engels DTS, net als bij The Lion King.

reply
0
M
Micoom
Feb 06, 2004

DTS is leuk maar zeker geen must voor dit soort films. Snow White, Beauty & the Beast en de Lion King waren allemaal stuk voor stuk top op DVD gezet. Deze zal daar zeker niet voor onder gaan doen verwacht ik zo. En hoop ik 8)
Disney is wel een slordig bedrijf zeg. Hoe kunnen ze nu al zijn vergeten dat ze Beauty & the beast als platinum hadden uitgegeven :shock:

reply
0
W
Werner
Feb 06, 2004

En ze hebben precies elke keer in de archieven nog een ongebruikte song gevonden... die van BatB was okee, die op de Lion King bracht niets aan het verhaal bij... Lijkt me meer en meer een marketing truc te worden.
Nu, alle lof voor die platinum edities, veel kwaliteit voor een deftige prijs.

reply
0
MK
Mark Knoop
Feb 06, 2004

Ik kijk hier echt naar uit! Aladdin is een van de leukste Disney films! Gelukkig kunnen we wel kiezen voor de officiele bioscoopversie. Althans, dat hoop ik maar. :wink:

reply
0
BH
Bob Hiemstra
Feb 06, 2004

Hier al wat info over de R1 release:
http://www.dvdanswers.com/index.php?r=0&s=1&c=3243&n=1&burl=

reply
0
B
basset
Feb 06, 2004

Eindelijk!

"Real Egyptian tupperware....Unbreakable"
Krak!

"It broke"

Geweldige tekenfilm dit! Robin WIlliams draagt werkelijk de film als genie!

reply
0
M
Marco
Feb 06, 2004

Bob Hiemstra wrote: Hier al wat info over de R1 release:
http://www.dvdanswers.com/index.php?r=0&s=1&c=3243&n=1&burl=
Hieruit lees ik:

Disney have also made some subtle changes to the film itself. Over twenty percent of the original artwork has been enhanced, with many of the characters redrawn to add more facial detail etc

Hopelijk doet Disney het beter dan die zogenaamde verbeteringen van Lion King.

reply
0
K
kruspe
Feb 07, 2004

Nu maar hopen dat er van deze een net zo mooie giftset uitkomt als van The Lion King....

reply
0
RB
Richard B.
Feb 09, 2004

Frank wrote: Ik hoop niet dat we, net als bij The Lion King, via diverse menu's steeds dezelfde extra's kunnen selecteren. Eenmaal is genoeg en bovendien veel overzichtelijker.

Wat ik wel hoop is dat Aladdin een DEHT-mix mee krijgt in Engels DTS, net als bij The Lion King.

Yup. Die gaat ie krijgen. In onderstaand stukje uit een persbericht dat door Disney is uitgegeven word er melding van gemaakt. Het is nog niet duidelijk of dit ook voor de NL-versie opgaat maar het lijkt me wel.

OCTOBER 2004
ALADDIN SPECIAL EDITION (Platinum Edition)

STREET DATE PREBOOK VHS (S.R.P.) DVD (S.R.P.)
October 5
Direct: July 27
Distributor: August 10
$24.99 $29.99 (2-disc)
Collectors Gift Set:
$49.99
The wait is over, your wish has been granted! It’s a whole new world of picture and sound, a
whole new world of secrets revealed, a whole new world of fun and games. For the first time
ever, Disney’s animated classic ALADDIN is available as a “Platinum Edition” 2-Disc
SPECIAL EDITION DVD set and special Collector’s DVD Gift Set from Walt Disney Home
Entertainment on October 5. Unavailable in any form for over ten years, this double Academy
Award®* winning magic carpet ride is presented for the first time ever in a digital format in a
magical 2-Disc set with a huge menu of bonus features. The ALADDIN SPECIAL EDITION
includes the deleted song “Proud Of Your Boy” by Oscar®-winning** songwriters Howard
Ashman and Alan Menken; a wild virtual DVD carpet ride with all-new animation and stunning
5.1 Surround Sound; deleted scenes, never-before-seen “Aladdin” movie secrets, a hilarious 3-D
tour of the Genie’s lamp, games that extend the movie experience, Genie musical postcards, sing
along songs, all new music videos, and MUCH more. Plus, the special Collector’s DVD Gift
Set, available day and date, offers even more treasure for the Aladdin fan who must have it all.
Designed specifically for the best possible home theater experience, the stunning ALADDIN
SPECIAL EDITION DVD features the very finest in audio quality with the all-new 5.1 Disney
Enhanced Home Theater Mix. This is absolutely the most exciting way to hear one of Disney’s
most outstanding musical masterpieces.
*Aladdin Academy Awards®:
Best Music, Original Score 1992 Alan Menken
Best Music, Song “A Whole New World” Alan Menken & Tim Rice
** Academy Award® wins for the collaboration of Howard Ashman & Alan Menken:
Best Music, Song “Beauty And The Beast” from BEAUTY AND THE BEAST 1991
Best Music, Song “Under The Sea” from THE LITTLE MERMAID, 1989
(more)

reply
0
RB
Rogier Burghout
Feb 09, 2004

basset wrote: Eindelijk!

Krak!

"It broke"

Ja, inderdaad, alleen om die openingsscene lig ik al gevouwen, en dan is Robin Williams nog niet eens in beeld gekomen. Echt briljante film...

reply
0
B
Bravestarr
Feb 09, 2004

TylerDurden wrote:
basset wrote: Eindelijk!

Krak!

"It broke"

Ja, inderdaad, alleen om die openingsscene lig ik al gevouwen, en dan is Robin Williams nog niet eens in beeld gekomen. Echt briljante film...

Dead Sea Tupperware trouwens :wink: maar de opening zethoe dan ook meteen de toon.

reply
0
M
Micoom
Feb 11, 2004

Hier een plaatje van het waarschijnlijke artwork voor deze uitgave in de states.
[img]http://www.justplay.nl/media/242/20040210-aladdin-1.jpg[/img]

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Feb 11, 2004

Micoom wrote: Hier een plaatje van het waarschijnlijke artwork voor deze uitgave in de states.
[img]http://www.justplay.nl/media/242/20040210-aladdin-1.jpg[/img]

ziet er strak uit

reply
0
R
Rut
Feb 11, 2004

Ik ben blij als deze film op dvd is verschenen en dan met de kwaliteit van the lion king!!!

reply
0
B
Bravestarr
Feb 11, 2004

Als ik goed kijk, zie ik toch duidelijk franse tekst op de mogelijke cover.

reply
0
M
Micoom
Feb 11, 2004

Bravestarr wrote: Als ik goed kijk, zie ik toch duidelijk franse tekst op de mogelijke cover.

Nu je het zegt.... had ik niet eens gezien :)

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Feb 11, 2004

Micoom wrote:
Bravestarr wrote: Als ik goed kijk, zie ik toch duidelijk franse tekst op de mogelijke cover.

Nu je het zegt.... had ik niet eens gezien :)

Kan ook de artwork zijn van Canada :wink:

reply
0
B
Bravestarr
Feb 11, 2004

Met een beetje geluk wordt het artwork hetzelfde voor regio 1 & 2. Was met the Lion King toch ook het geval?

reply
0
B
basset
Feb 11, 2004

Bravestarr wrote:
TylerDurden wrote: [quote=basset]Eindelijk!

Krak!

"It broke"

Dead Sea Tupperware trouwens :wink: maar de opening zethoe dan ook meteen de toon.[/quote]

Ah :oops:

Tis dan wel een poosje geleden dat ik hem gezien heb :)

Ik kon me tupperware nog herinneren, maar niet "het merk" :)

reply
0
T
toine_schoots
Feb 11, 2004

Heb Lion King 1 1/2 hier liggen en daar staan een aantal hele gave Sneaks op...

O.a. Aladdin S.E. en Lion King 2 S.E. en Home on the Range en Brother Bear

Maar Aladdin zag er zeer ok uit mag ik wel zeggen....
Greetz,
Toine

reply
0
R
Rut
Feb 12, 2004

toine_schoots wrote: Heb Lion King 1 1/2 hier liggen en daar staan een aantal hele gave Sneaks op...

O.a. Aladdin S.E. en Lion King 2 S.E. en Home on the Range en Brother Bear

Maar Aladdin zag er zeer ok uit mag ik wel zeggen....
Greetz,
Toine

Effe Off-Topic: Hoe was Lion King 1 1/2??

reply
0
K
kruspe
Feb 12, 2004

Wanneer kunnen we hem eigenlijk gaan bestellen???

reply
0
T
toine_schoots
Feb 12, 2004

Aladdin R1 S.E. sinds vandaag in de Pre-order op amazon.com en Lion King 1 1/2 heb ik eerste kwartiertje van gezien, want ik wil nml. wel ff lekker de tijd hebben, maar vond 'm erg ok! Ok, het is nog niet de hele film, maar toch. Hoesje is er weer 1 met klittenbandje en uitklap voorkant net als bij sleeping beauty zeg maar...leuke extra's wederom...kortom...Toine was weer helemaal blij!!

Greetz,
Toine

reply
0
SM
Steve Muller
Feb 13, 2004

De giftset kun je ook al pre-orderen voor EUR 34,99 :D

Zal er voor R2 ook eens een giftset komen :D waarschijnlijk niet :cry:

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B0001I561Y/thehomeimprovemz/002-7603219-3737654

De masters editions 2-disc van disney hebben trouwens dezelfde hoesjes als de R2 platinum van the Lion King???

reply
0
T
toine_schoots
Feb 13, 2004

Geloof het wel ja....

Greetz,
Toine

reply
0
K
kruspe
Feb 13, 2004

Steve Muller wrote: De giftset kun je ook al pre-orderen voor EUR 34,99 :D

DAt zijn Amerikaanse Dollars....dus dat is 27,33 Euro!!
Maar misschien kun je beter wachten tot je hem bij Amazon.ca kunt pre-orderen,daar zal ie zeer waarschijnlijk nog goedkoper zijn!!!

reply
0
RB
Richard B.
Feb 28, 2004

Op Ultimate Disney stond dit artwork van wat waarschijnlijk de cover van de Aladdin SE gaat worden:

[img]http://www.ultimatedisney.com/images/aladdincov.jpg[/img]

Ze suggereren dat het bij Amazon vandaan zou komen (alhoewel deze cover nergens op hun site te vinden is) en dat nog niet zeker is dat het officieel is.

reply
0
K
kruspe
Feb 28, 2004

ziet er weel heel mooi uit!!!

reply
0
S
scheur
Feb 28, 2004

Dat wordt een fijne winter dit jaar ; in september Star Wars, in oktober Alladin(eindelijk) en in november LOTR:TROTK Extended ed.!!!!!!!!!!!!!!!!

reply
0
A
Advancer
Feb 28, 2004

Ik hoop dat europa weer DTS heeft. Maar ja het wordt een fijn na jaar.

reply
0
K
kruspe
Feb 29, 2004

bij amazon kun je nu ook de giftset bestellen!!!

reply
0
MK
Mark Knoop
Mar 07, 2004

Hier de cover met een aanpassing. De geest is verdwenen.

[img]http://disneyvideos.disney.go.com/assets/boxart/large/786936223996DDfsL01.jpg[/img]

Persoonlijk vind ik dit mooier. Al vind ik wel dat ze het nog op moeten poetsen. Aladdin en Jasmin zien er naar mijn mening "vreemd" uit en de houding van Abu bevalt me al helemaal niet. De hand van Aladdin die de lamp vasthoudt is ook een beetje vreemd. Maar ja, de cover van The Lion King werd vorig jaar ook nog aangepast, dus ik hoop dat ze dat dit jaar ook doen bij Disney.

reply
0
RB
Richard B.
Mar 07, 2004

Ik vind de versie met de 'genie' mooier: de 'compositie' lijkt wat beter in balans te zijn...

[img]http://images.dvdempire.com/gen/movies/588757h.jpg[/img]

Het schijnt trouwens dat er een regel is dat van alle Aladdin-promotiematerialen niet meer dan 23% gevuld mag zijn met beelden van de 'genie'. Da's vanwege een afspraak tussen Robin Williams en Disney: Williams wilde namelijk voorkomen dat de 'genie' teveel aandacht zou krijgen terwijl het niet de hoofdpersoon is.

reply
0
MK
Mark Knoop
Mar 08, 2004

Ik vind dat de genie er wel op moet komen, maar wel een stuk kleiner.

reply
0
DR
Daniël R.
Mar 08, 2004

Waarom de genie kleiner?
Om eerlijk te zijn, was hij toch de "ster" van de film.

reply
0
B
Bravestarr
Mar 08, 2004

Ik vind zelf de versie met de geest erbij mooier.

Ik vind het trouwens jammer dat disney zo goed als nooit de tekenfilms uitbrengt met de filmposter als cover (voor zover ik me kan herinneren hebben ze het alleen bij Fantasia 2000 gedaan). Wat is daar mis mee? Niks toch? De filmposter van bijvoorbeeld Taran en de Toverketel is echt prachtig. en ook die van Aladdin zou niet misstaan. Heb je gelijk alle figuren erop staan :)

reply
0
DR
Daniël R.
Mar 08, 2004

Bijna bij iedere DVD, of het nou Disney of niet is, maken ze tegenwoordig een nieuwe cover.
Soms jammer, zoals bijvoorbeeld Star Wars Episode I & II, waarvan ik ook liever de bioscoopposters als covers had gezien. Maar ja, het gaat uiteindelijk om de film!!!

reply
0
A
Akira
Mar 08, 2004

De giftset is nu bij DvdSoon te krijgen voor CAD26.98 !!!
http://www.dvdsoon.com/show-title-details.xml?uid=107591

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Mar 08, 2004

Akira wrote: De giftset is nu bij DvdSoon te krijgen voor CAD26.98 !!!

Weet er al iemand wat de giftset allemaal zal bevatten? Hopelijk wordt het een even mooie release als Lion King giftset.

reply
0
DR
Daniël R.
Mar 08, 2004

Voor de giftset ga ik sowieso niet.
Is allemaal leuk en aardig wat er bij zit, maar ik vind het een geld klopperij van spullen die meestal toch in de box blijven zitten.

reply
0
K
kruspe
Mar 08, 2004

ik heb hem gelijk besteld!!!
Goedkoper kan eigenlijk niet!

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Mar 08, 2004

Daniel Raedts. wrote: Voor de giftset ga ik sowieso niet.
Is allemaal leuk en aardig wat er bij zit, maar ik vind het een geld klopperij van spullen die meestal toch in de box blijven zitten.

Ik heb voor de Lion King Giftset maar 28€ betaald, terwijl hij R2/NLO 25€ kostte.

reply
0
K
kruspe
Mar 08, 2004

Daniel Raedts. wrote: Voor de giftset ga ik sowieso niet.

Geldklopperij?!?! :shock: :shock:
voor nog geen 16 euro een giftset vind ik nou niet echt geldklopperij!!!

reply
0
A
Akira
Mar 08, 2004

kruspe wrote: ik heb hem gelijk besteld!!!
Goedkoper kan eigenlijk niet!

Jammer alleen we tot oktober moeten wachten :wink:

reply
0
M
malt
Mar 08, 2004

Zou dr nederlandse ondertiteling bij zitten want da kan ik nergens vinden. :?

reply
0
F
Frank
Mar 08, 2004

malt wrote: Zou dr nederlandse ondertiteling bij zitten want da kan ik nergens vinden. :?

Waarbij? De link naar DVDSoon? Nee, dit is een Amerikaanse winkel en Amerikaanse releases hebben in de regel nooit Nederlandse ondertiteling.

reply
0
K
kruspe
Mar 08, 2004

Frank wrote:
malt wrote: Zou dr nederlandse ondertiteling bij zitten want da kan ik nergens vinden. :?

Waarbij? De link naar DVDSoon? Nee, dit is een Amerikaanse winkel en Amerikaanse releases hebben in de regel nooit Nederlandse ondertiteling.

Amerikaans????

Canadese winkel toch :wink:

reply
0
F
Frank
Mar 08, 2004

kruspe wrote: Amerikaans????

Canadese winkel toch :wink:

Forgive me. :oops:

reply
0
B
Britte
Mar 08, 2004

Maar hij wordt toch pas 5 oktober 2004 verwacht hè??????

reply
0
A
Akira
Mar 08, 2004

Britte wrote:

Maar hij wordt toch pas 5 oktober 2004 verwacht hè??????

Yep, check 't hier:
http://www.ultimatedisney.com/comingsoon.html

reply
0
SM
Steve Muller
Mar 08, 2004

Moet er geen disney CLASSICS opstaan?

reply
0
K
kruspe
Mar 08, 2004

Steve Muller wrote: Moet er geen disney CLASSICS opstaan?

ja

reply
0
B
Bambi
Mar 08, 2004

M@drox wrote:

Weet er al iemand wat de giftset allemaal zal bevatten? Hopelijk wordt het een even mooie release als Lion King giftset.

Ik heb wel al ergens gelezen wat er in de giftset zit, maar ik kan even niet meer terughalen waar ik dat heb gelezen. Wat ik me nog wel kan herinneren is dat er een filmframe bij zit.

reply
0
MK
Mark Knoop
Mar 08, 2004

Steve Muller wrote: Moet er geen disney CLASSICS opstaan?

Op de R1 dvd's staat volgens mij nooit Walt Disney Classics. Op de R2 cover van Aladdin zal er dus wel CLASSICS komen te staan.

reply
0
SM
Steve Muller
Mar 28, 2004

Hier zie je al een plaatje van de giftset :D

http://shop.ildb.org/

reply
0
RK
R Klemkerk
Mar 29, 2004

kut, ben ik weer te laat om die aladin box goedkoop te pre-orderen

nu issie zo'n 26 euro. dat is opzich nog niet veel geld ;)

reply
0
R
Robbie25jr
Apr 21, 2004

Ik hoop alleen dat er nu bij de extra's niet weer zoals bij Beauty and the beast. hele stukken van de extra's nederlands gesproken worden!! Vind dat zo dom. ze denken toch niet dat we 5 zijn, ofzo??

reply
0
B
Bravestarr
Apr 28, 2004

op dvd-home.nl staat vermeld dat er 2 versies te krijgen zullen zijn, namelijk aladdin en aladdin deluxe. Iemand enig idee wat de verschillen tussen beide versies zijn?

reply
0
SM
Steve Muller
Apr 28, 2004

Bravestarr wrote: op dvd-home.nl staat vermeld dat er 2 versies te krijgen zullen zijn, namelijk aladdin en aladdin deluxe. Iemand enig idee wat de verschillen tussen beide versies zijn?

Misschien hetzelfde als ze bij Beauty and the Beast hebben gedaan. Daar was ook een deluxe en gewone editie. In ieder geval geen giftset zoals de regio 1 :cry:

reply
0
R
Robbie25jr
Apr 28, 2004

Steve Muller wrote:
Bravestarr wrote: op dvd-home.nl staat vermeld dat er 2 versies te krijgen zullen zijn, namelijk aladdin en aladdin deluxe. Iemand enig idee wat de verschillen tussen beide versies zijn?

Misschien hetzelfde als ze bij Beauty and the Beast hebben gedaan. Daar was ook een deluxe en gewone editie. In ieder geval geen giftset zoals de regio 1 :cry:
Dat maakt me niet uit. Zolang de extra's maar niet nederlands gesproken zullen zijn

reply
0
T
toine_schoots
May 11, 2004

Nog even hier van de gift set een plaatje

reply
0
SM
Steve Muller
May 11, 2004

toine_schoots wrote: Nog even hier van de gift set een plaatje

WAUW :D

reply
0
M
misterfun
May 11, 2004

Steve Muller wrote:

Ik zie zo snel niet wat ie kost ?

reply
0
MJ
Mark de Jong
May 11, 2004

misterfun wrote:
Steve Muller wrote: [quote=toine_schoots]Nog even hier van de gift set een plaatje

Ik zie zo snel niet wat ie kost ?[/quote]

Rond de €30.

reply
0
T
toine_schoots
May 11, 2004

$44.98 CAD = €27.3251 EUR

Bij www.dvdsoon.com

reply
0
K
kruspe
May 12, 2004

ik heb hem nog voor 26,95 $ ( dat was toen rond de 14 euro) kunnen bestellen bij dvdSoon,heel in het begin.

reply
0
T
toine_schoots
May 12, 2004

$26,98CAD voor mij ook :wink:

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
May 12, 2004

Mooi, ik heb hem ook besteld bij DVDSoon voor 27€ :D 8)

reply
0
RK
R Klemkerk
May 12, 2004

Ouch wat een erg gave set is dit!!

Kga hem ook maar eens binnenkort bestellen! Meteen Lion King er ook maar bijnemen.... :D

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
May 12, 2004

Daklem wrote: Ouch wat een erg gave set is dit!!

Kga hem ook maar eens binnenkort bestellen! Meteen Lion King er ook maar bijnemen.... :D

DVD-Freak :lol:

reply
0
RK
R Klemkerk
May 12, 2004

M@drox wrote:
Daklem wrote: Ouch wat een erg gave set is dit!!

DVD-Freak :lol:

Ik noem mezelf liever Moviefreak ;) :?

kwil gewoon mooie films in huis hebben, en het liefst de beste edities ;)

reply
0
S
Sicco
May 12, 2004

damn, dat die set nu ineens een tientje duurder is geworden dan in het begin.... das jammer :)

maar he, bestellen doen we toch wel! ;)

reply
0
RK
R Klemkerk
May 12, 2004

Sicco wrote: damn, dat die set nu ineens een tientje duurder is geworden dan in het begin.... das jammer :)

maar he, bestellen doen we toch wel! ;)

was maar een paar dagen dat die set zo goedkoop was, ik had hem ook gemist helaas. Nouja, die10 euro meer is ook neit erg. Die 26 euro is die set wel waard 8)

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
May 12, 2004

Daklem wrote:
kwil gewoon mooie films in huis hebben, en het liefst de beste edities ;)

Idemdito :wink: 8)

reply
0
S
Sicco
May 12, 2004

Dit is wat er op JustPlay stond over de Gift Set.

Deze dvd uitgave valt onder de Milestone reeks, waarin er tot nu toe een keer per jaar een nieuwe film werd uitgegeven, waaronder Snow White en vorig jaar The Lion King. Dit jaar oktober is het dus de beurt aan Aladdin, die nog niet eerder op dvd is verschenen.

Maar van zo'n box als deze is toch nog alleen maar The Lion King verschenen? Dus zo'n gift set met schetsen etc....?

Snow White is wel eens op dvd verschenen maar toch niet als zo'n Gift Set meen ik...

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
May 12, 2004

Sicco wrote: Dit is wat er op JustPlay stond over de Gift Set.

Deze dvd uitgave valt onder de Milestone reeks, waarin er tot nu toe een keer per jaar een nieuwe film werd uitgegeven, waaronder Snow White en vorig jaar The Lion King. Dit jaar oktober is het dus de beurt aan Aladdin, die nog niet eerder op dvd is verschenen.

Maar van zo'n box als deze is toch nog alleen maar The Lion King verschenen? Dus zo'n gift set met schetsen etc....?

Snow White is wel eens op dvd verschenen maar toch niet als zo'n Gift Set meen ik...

Jawel de Book version (UK) is toch ook een giftset

reply
0
RK
R Klemkerk
May 12, 2004

M@drox wrote:
Sicco wrote: Dit is wat er op JustPlay stond over de Gift Set.

Jawel de Book version (UK) is toch ook een giftset

ja klopt, een soort giftset. En 2de hands op ebay niet om te betalen.

(weet niemand een adresje waar hij nog tekoop is, kheb geen zin om er 40 POND aan uit te geven eik...)

reply
0
S
Sicco
May 12, 2004

M@drox wrote: Jawel de Book version (UK) is toch ook een giftset

Waar is deze te vinden??
En is dit dan zo'n zelfde box als L K en strax A.?

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
May 12, 2004

Sicco wrote:
M@drox wrote: Jawel de Book version (UK) is toch ook een giftset

Waar is deze te vinden??
En is dit dan zo'n zelfde box als L K en strax A.?

Nee die is al een tijdje OOP, dit was een giftset (UK) met 192p boekje erbij. Is niet dezelfde giftset als Lion King en Aladdin.

Hmm ik vind niet direct een pic, je moet maar es zien naar mijn profiler :wink:

reply
0
S
Sicco
May 12, 2004

Hmm, ok, maar iig niet zo'n box als deze want dan zou ik er eentje gemist hebben ;)

reply
0
R
Robbie25jr
May 22, 2004

ziet er idd goed uit

reply
0
(H
(Disney)Tom Houben
Jul 22, 2004

Bravestarr wrote:

Ik vind het trouwens jammer dat disney zo goed als nooit de tekenfilms uitbrengt met de filmposter als cover (voor zover ik me kan herinneren hebben ze het alleen bij Fantasia 2000 gedaan).

Nee hoor, da's een supermooie, nieuw ontworpen hoes! Gelukkig doen ze niet de filmposter erop, da's wel zo niet creatief, zoals ze bij veel films doen, WEER de filmposter die je dan al 100 keer hebt gezien...
Gelukkig kan dat beetje creativiteit er bij Disney nog net vanaf... :)

reply
0
EH
Evil Hobbit
Jul 23, 2004

Wat ik me nu al een tijd afvraag is wat er nu allemaal in dat boek staat. Het enige waarvoor ik de giftsets van aladdin en lion king zou kopen is vanwege het boek die er bij zit. De dvd is verder hetzelfde. En aangezien ik ntsc nog altijd vervelend vind heb ik liever de pal versie. Dan zou ik R2 versie in de giftset opbergen en de R1 voor de liefhebber te koop aanbieden. Ik zou graag eens een mooie beschrijving willen van het hardcover boek dat er bij zit. Misschien met mooie foto'tjes erbij :lol:

Nu is er inderdaad voor nederland ook een deluxe aladdin versie aangekondigd. Ik dacht idd dat het net zoals bij beauty and the beast zou zijn maar op de site van Lapis stond onder deluxe als specificatie 4 DVD!! De gewone zou om een 2 disc editie gaan. Waarschijnlijk zoals bij the Lion King. Ik ben zeer benieuwd wat er allemaal in deze uitgave zal komen. Buena Vista, 1 persbericht aub. :wink:

Ps: geheel offtopic; maar schandalig dat home on the range hier niet in de originele versie in de bios draait. bah... :evil:

reply
0
F
Frank
Jul 23, 2004

Evil Hobbit wrote: Nu is er inderdaad voor nederland ook een deluxe aladdin versie aangekondigd. Ik dacht idd dat het net zoals bij beauty and the beast zou zijn maar op de site van Lapis stond onder deluxe als specificatie 4 DVD!! De gewone zou om een 2 disc editie gaan. Waarschijnlijk zoals bij the Lion King. Ik ben zeer benieuwd wat er allemaal in deze uitgave zal komen. Buena Vista, 1 persbericht aub. :wink:

Die deluxe versie is alle drie de delen bij elkaar in een box. Twee discs voor deel 1, en de twee vervolgen een eigen disc.

reply
0
EH
Evil Hobbit
Jul 24, 2004

Dat verklaard een hoop... :D

reply
0
P
pmmmm
Jul 24, 2004

Snap dan alleen niet dat de release data voor beide vervolgen op 5 januari 2005 staan (zie DVD-home.nl). :?: :?
Had ook eigenlijk gehoopt op een bijzonderder uitgave als Deluxe versie :cry:

EDIT
Zie nu op disney info dat t inderdaad lijkt op een uitgave van alle drie de Aladdin delen in een box :oops:
Blijf wel bij mn mening dat t mij tegenvalt

reply
0
R
Robbie25jr
Jul 25, 2004

Ik koop de vervolgen toch wel hoor;)

reply
0
S
Sicco
Jul 28, 2004

hadden jullie deze al gezien?
Zo gaat ie dus worden:

[img]http://www.justplay.nl/media/242/20040728-aladdin-giftset.jpg[/img]

Ziet er weer geweldig uit!! :D

reply
0
C
Caledonians
Jul 28, 2004

Nice! :D

reply
0
M
MvdS
Jul 28, 2004

Sicco wrote: hadden jullie deze al gezien?
Zo gaat ie dus worden:

Ziet er weer geweldig uit!! :D

Is dit dan wel een Regio 2 NL editie?

reply
0
S
Sicco
Jul 28, 2004

nee dit is de regio 1 versie...
in NL krijgen we nooit dit soort mooie edities :(

reply
0
MG
Mathieu Ghekiere
Jul 28, 2004

Ik vind persoonlijke de eerste afbeelding die iemand hier postte, van de 'mogelijke' dvd, die die franse tekst zou hebben, die nogal zwarte cover, eigenlijk persoonlijk veel mooier en mysterieuzer dan heel die cover met aladin en de geest en jafar erop (ik hoop dat dat zijn naam is, want het is echt eeuwen geleden dat ik deze film nog heb gezien, ik heb ooit de VHS aan iemand uitgeleend, en nooit meer teruggezien , dusja)

*bye**

reply
0
B
Bravestarr
Jul 28, 2004

Mathieu Ghekiere wrote: Ik vind persoonlijke de eerste afbeelding die iemand hier postte, van de 'mogelijke' dvd, die die franse tekst zou hebben, die nogal zwarte cover, eigenlijk persoonlijk veel mooier en mysterieuzer dan heel die cover met aladin en de geest en jafar erop (ik hoop dat dat zijn naam is, want het is echt eeuwen geleden dat ik deze film nog heb gezien, ik heb ooit de VHS aan iemand uitgeleend, en nooit meer teruggezien , dusja)

*bye**

ach ja...... disney he? het moet er toch kindvriendelijk uitzien. dus veel felle kleurtjes en vrolijke figuurtjes. Had zelf ook liever die zwarte cover met alleen de lamp gezien. maar ja.............

reply
0
SM
Steve Muller
Jul 28, 2004

Sicco wrote:

[img]http://images.dvdempire.com/gen/movies/588756t.jpg[/img]

Welke versie wordt het nu???

reply
0
S
Sicco
Jul 29, 2004

ik denk toch dat het de grote wordt.... hier zijn al meer en duidelijkere plaatjes van verschenen. vind de zwarte ook wel mooier, maar de box wordt sowieso wel heel cool 8)

reply
0
T
TheGodfather
Jul 29, 2004

Bij welke site kun je m dan nu t beste pre orderen?? ben er 10 daagjes niet geweest, geen zin om alles door te spitten... :oops:
Gok op dvdsoon??

reply
0
S
Sicco
Jul 29, 2004

dvdsoon is zover ik weet nog steeds het goedkoopst ja (rond de €25)

reply
0
T
TheGodfather
Jul 29, 2004

Sicco wrote: dvdsoon is zover ik weet nog steeds het goedkoopst ja (rond de €25)

das helemaal niet duur!
dalijk ff bestellen 8)

reply
0
H
Herjan
Jul 29, 2004

In deze thread is iemand op zoek naar een 4-disc editie van Aladdin. Bestaat deze? Want de gift set waar wij het over hebben is toch gewoon een 2-disc?

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Jul 29, 2004

Herjan wrote: In deze thread is iemand op zoek naar een 4-disc editie van Aladdin. Bestaat deze? Want de gift set waar wij het over hebben is toch gewoon een 2-disc?

Ik had ook ergens gelezen dat er een Deluxe Edition uitkomt in R2, wat dit precies wil zeggen weet ik niet precies. Misschien is de gewone editie een vanilla en de Deluxe editie gewoon de 2-Disc SE :?

reply
0
S
Sicco
Jul 29, 2004

nee dat zijn de 3 films in een doos...
ik ben net als bij de lion king alleen geinteresseerd in het eerste originele deel

reply
0
F
Frank
Aug 03, 2004

Afbeelding van de Nederlandse cover:

[img]http://217.148.171.144/ProductImages/autoimport/458100_458199/000000p458197_front.jpg[/img]

reply
0
T
TheGodfather
Aug 03, 2004

Frank wrote: Afbeelding van de Nederlandse cover:

[img]http://217.148.171.144/ProductImages/autoimport/458100_458199/000000p458197_front.jpg[/img]

is opzich best mooi, maar wat ik nooit snap: waarom moet t altijd in t Nederlands?? ik bedoel, dat de beschrijving achter op t hoesje in t Nederlands is, snap ik ook nog 8) ,maar ik vind t (net als bij Finding Nemo) zo jammer dat er ook "2 disc speciale uitvoering" staat :?
schrijf gewoon special edition...
klaat deze dan ook links liggen, ga voor de giftset van dvdsoon :lol:

reply
0
LB
Léon Bolweg
Aug 03, 2004

Erg mooi! Zo te zijn geen nieuw toegevoegde scene dussss

reply
0
EH
Evil Hobbit
Aug 03, 2004

cool, nu nog hopen op een kartonnen hoes zoals bij the lion king en nemo

reply
0
H
Herjan
Aug 04, 2004

TheGodfather wrote: is opzich best mooi, maar wat ik nooit snap: waarom moet t altijd in t Nederlands?? ik bedoel, dat de beschrijving achter op t hoesje in t Nederlands is, snap ik ook nog 8) ,maar ik vind t (net als bij Finding Nemo) zo jammer dat er ook "2 disc speciale uitvoering" staat :?

[OFF-TOPIC]Waarom in het Nederlands? Omdat we Nederlands zijn! Ik vind het persoonlijk wel erg sterk van ze om dit te doen. Het Nederlands verloedert (zie je eigen bericht), dus hoe meer Nederlands hoe beter!

Al zouden we nog een alternatief moet vinden voor "disc"... :?

Ik erger me vaak kapot aan het taalgebruik op fora en brieven van tieners (ik refereer even aan onze tv-gids). Ik vraag me ook af hoe sollicitatiebrieven eruit zien over 10 à 15 jaar...
[/OFF-TOPIC]

reply
0
SM
Steve Muller
Aug 04, 2004

TheGodfather wrote:
Frank wrote: Afbeelding van de Nederlandse cover:

is opzich best mooi, maar wat ik nooit snap: waarom moet t altijd in t Nederlands?? ik bedoel, dat de beschrijving achter op t hoesje in t Nederlands is, snap ik ook nog 8) ,maar ik vind t (net als bij Finding Nemo) zo jammer dat er ook "2 disc speciale uitvoering" staat :?

We mogen op zich blij zijn dat er tegenwoordig engelse titels staan i.p.v. de Leeuwenkoning en Op zoek naar Nemo!!!! Erg jammer dat wij een Belle en het Beest hebben en niet een Beauty :cry:

Komt er nog wel een digipack bij Alladin?

reply
0
C
Caledonians
Aug 04, 2004

Steve Muller wrote: Komt er nog wel een digipack bij Aladdin?

Reken er maar wel op want het is weer een Milestone uitgave en die krijgen tot nu toe altijd een luxere verpakking dan de normale Disney uitgaves.

reply
0
HB
Hans De Bisschop
Aug 04, 2004

Herjan wrote:
[OFF-TOPIC]Waarom in het Nederlands? Omdat we Nederlands zijn! Ik vind het persoonlijk wel erg sterk van ze om dit te doen. Het Nederlands verloedert (zie je eigen bericht), dus hoe meer Nederlands hoe beter!

Ik erger me vaak kapot aan het taalgebruik op fora en brieven van tieners (ik refereer even aan onze tv-gids). Ik vraag me ook af hoe sollicitatiebrieven eruit zien over 10 à 15 jaar...
[/OFF-TOPIC]

[OFF-TOPIC]
Moet je wel 1 nuance maken, talen veranderen, je kan dat verloederen noemen, maar wat mij betreft is dat gewoon de evolutie.

Je lijkt me op dat vlak wel een beetje een extremist. Moet je het taalgebruik van jezelf met de vorige generatie / je ouders maar eens vergelijken. Daar zit ook serieus wat verschil op. Sommige veranderingen vinden zij misschien ook wel belachelijk ?

Trouwens indien je disc wl vertalen dan moet je DVD ook gaan vertalen. Dat staat immers voor Digital Versatile Disc, in het mooi Nederlands zou dat dan een Veelzijdige Digitale Opslagschijf of zoiets worden, een VDO dus ? Ik hoop dat je daar de ironie van inziet ;-)
[/OFF-TOPIC]

Wat betreft de Benelux uitgave van Aladdin stoort het me in het geheel niet dat er 2-disc speciale uitvoering op staat. Dat men de titel ongemoeid laat vind ik maar niet meer dan logisch, een naam is een naam, dat vertaal je niet. (Nu ja, ik weet dat ze het lang gedaan hebben, maar dat vond ik niet kunnen)

Special Edition had misschien mooier gestaan en het zou me ook niet gestoord hebben indien het er op stond.

reply
0
_
_Kevin_
Aug 04, 2004

Ja er zijn Twee versies!
Je hebt de Platinum edition en je heb de Collectors Edition. De C.E, bevat 4 DVD's een soort book en wat schetsen.
Hieronder plaatje van C.E.
[img]http://www.ultimatedisney.com/images/aladdingiftset.jpg[/img]

Je kunt ze nu al reserveren bij Bol.com 43.99 en FreeRecordShop 49.99 (Geloof ik)

reply
0
S
Sicco
Aug 04, 2004

_Kevin_ wrote: Ja er zijn Twee versies!
Je hebt de Platinum edition en je heb de Collectors Edition. De C.E, bevat 4 DVD's een soort book en wat schetsen.
Hieronder plaatje van C.E.
[img]http://www.ultimatedisney.com/images/aladdingiftset.jpg[/img]

Je kunt ze nu al reserveren bij Bol.com 43.99 en FreeRecordShop 49.99 (Geloof ik)

dit is de regio 1 editie, die gaat niet zo uitgebracht worden in NL. Wat je waarschijnlijk kan reserveren dan zijn alle 3 de films in 1 digipack....

reply
0
H
Herjan
Aug 04, 2004

Begrijp ik 't nou goed dat de giftset in NL een 4-disc is en de US/CA uitgave een 2-disc?

Sicco wrote: dit is de regio 1 editie, die gaat niet zo uitgebracht worden in NL. Wat je waarschijnlijk kan reserveren dan zijn alle 3 de films in 1 digipack....

Dat is dus wat ik ook dacht... :confused:

Ik heb namelijk bij DVDSoon de giftset besteld voor 25 euro of zo...

reply
0
_
_Kevin_
Aug 04, 2004

Nee je hebt 2 stets in De VS en in NL je hebt de 2 disc en de 4disc
Overigens: De mensen die Aladdin leuk vinden moeten hem maar bestelen want Walt Disney zei in De VS dat het 10 jaar (!) duurde voor hij er weer was.
Belachelijk maar ja.
Als je bij bol.com gaat kijken en je toest Aladdin in staat er: Aladdin ... en Aladdin C.E. kijk het maar na :)
Trouwens heb ik Buena Vista al gemaild en die zijn vrij snel ik zal morgen ofzo wel een antoord hebben.

reply
0
H
Herjan
Aug 04, 2004

_Kevin_ wrote: Overigens: De mensen die Alladin leuk vinden moeten hem maar bestelen want Walt Disney zei in De VS dat het 10 jaar (!) duurde voor hij er weer was.
Belachelijk maar ja.

Dit is met al deze films (neem Snow White bijv.). Niet meer te krijgen. Pas in 2009 meen ik...

reply
0
H
Herjan
Aug 04, 2004

_Kevin_ wrote: Nee je hebt 2 stets in De VS en in NL je hebt de 2 disc en de 4disc

Maar de 4 disc is dus de trilogie. Dus de originele film in 2 disc en deel 2 en 3 er bij. Maar mijn interesse gaat eigenlijk alleen uit naar het eerste deel (tenzij ik in de loop der tijd de andere delen erg goedkoop kan krijgen).

Zelfde verhaal voor Lion King. Hiervan heb ik ook de giftset besteld (ik heb overigens de Nederlandse 2-disc versie ook al). Nu zie ik steeds vaker LK 2 en 3 erg goedkoop (en deel 3 vond ik erg leuk), dus wellicht bestel ik die ook nog.

reply
0
_
_Kevin_
Aug 04, 2004

Je mag jezelf dan vrolijk maken want wat ik heb begrepen is Aladdin de C.E. alleen de eerste film. Bij de lion king triologie staat er namelijk triologie bij en de enigste aladdin triologie die te verkijgen is is in engeland.
Ik kom net van de telefoon met een gesprek van een van de disney medewerkers en tot nu toe heeft iedereen het fout:
De coverart is nog niet bekend die word pas een maand van te voren gemaakt net als de DVD ze weten ook nog niet of die 4disc nu een tiologie is of niet. Dat zal één maand van te voren blijken

reply
0
F
Frank
Aug 04, 2004

_Kevin_ wrote: Ik kom net van de telefoon met een gesprek van een van de disney medewerkers en tot nu toe heeft iedereen het fout:
De coverart is nog niet bekend die word pas een maand van te voren gemaakt net als de DVD ze weten ook nog niet of die 4disc nu een tiologie is of niet. Dat zal één maand van te voren blijken

Die 4-disc moet wel van de trilogie zijn. Wat moet het dan anders zijn? Bovendien is er in Frankrijk en Engeland al aangekondigd dat er een trilogiebox zal verschijnen bestaande uit vier DVD's.

En bovenstaade coverart van de Nederlandse versie zal nagenoeg of misschien wel hetzelfde zijn als het eindresultaat, want deze coverart is ook al opgedoken in andere landen.

Hier de Franse.

[img]http://www.dvdrama.com/imagescrit/aladdinz2hd.jpg[/img]

En hier de Duitse:

[img]http://images-eu.amazon.com/images/P/B0002QCBW2.03.LZZZZZZZ.jpg[/img]

En hier de Engelse:

[img]http://www.r2-dvd.org/pics/sleeves/buenavista/Aladdin.jpg[/img]

reply
0
EH
Evil Hobbit
Aug 04, 2004

Kevin_ schreef:
Overigens: De mensen die Alladin leuk vinden moeten hem maar bestelen want Walt Disney zei in De VS dat het 10 jaar (!) duurde voor hij er weer was.
Belachelijk maar ja.

Dit is met al deze films (neem Snow White bijv.). Niet meer te krijgen. Pas in 2009 meen ik...

Snowwhite komt in 2007 al, dacht ik.

reply
0
PH
PJ van der Holst
Aug 04, 2004

Zijn die R1 edities nu uitgerust met ondetiteling (engels)??

reply
0
T
TheGodfather
Aug 05, 2004

Herjan wrote:

[/OFF-TOPIC]

[OFF-TOPIC]Ik vroeg t me gewoon af waarom ze dat deden. En t vertalen van de titel gaat bij deze film natuurlijk moeilijk. Ik bedoel ik vind t jammer: als er staat 2 disc, snapt iedereen dat natuurlijk wel. dan hoef IMHO niet ook nog de special edition te gaan vertalen...
But again: it`s just me, I guess :wink:
[/OFF-TOPIC]

reply
0
B
Bambi
Aug 05, 2004

Herjan wrote: Al zouden we nog een alternatief moet vinden voor "disc"... :?

Even offtopic: wat dacht je van "schijf"???? ;)

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Aug 05, 2004

Hans De Bisschop wrote:
Trouwens indien je disc wl vertalen dan moet je DVD ook gaan vertalen. Dat staat immers voor Digital Versatile Disc, in het mooi Nederlands zou dat dan een Veelzijdige Digitale Opslagschijf of zoiets worden, een VDO dus ? Ik hoop dat je daar de ironie van inziet ;-)

DVD is trouwens correct nederlands, terwijl "Disc" dit niet is :wink:

Vandale DVD

Het correcte woord voor "Disc" is Disk of Schijf :roll:

Vandale Disk

reply
0
M
Mr_Parker
Aug 05, 2004

M@drox wrote: DVD is trouwens correct nederlands, terwijl "Disc" dit niet is :wink:

Vandale DVD

Het correcte woord voor "Disc" is Disk of Schijf :roll:

Vandale Disk

We raken misschien een beetje teveel off topic maar ik wil het toch even kwijt. Heb dergelijke meldingen wel vaker gemaakt op andere forums of fora (wat je leuk vindt).

Dit is een algemeen bericht niet specifiek voor M@drox of wie dan ook.

Op voorhand deze melding: Ik ben een geen held in taal, kan ik ook niks aan doen (en dat meen ik).

Dus jij vindt een woord goed Nederlands als het in de Van Dale staat...?

De Nederlandshe spelling dient door Ambtenaren, studenten (tijdens proefwerken examens etc..) en deelnemers van “Het groot dictee der Nederlandsche taal” gehanteerd te worden. Daar buiten bestaat er geen regel / wet die het voor de andere Nederlanders verplicht stelt. Het beroemde groene boekje geeft een woordenlijst en een leidraad om woorden die niet genoemd staan op een gelijke wijze in het Nederlands te gebruiken. (Overigens geeft het groene boekje geen betekenis aan de woorden.)
De Van Dale maakt gebruik van deze lijst en vult die dan ook aan met woorden die veel door mensen gebruikt worden. Dus als heel Nederland disc gaat gebruiken zal dat vanzelf in het boek komen te staan. Zie shit en überhaupt.
Heb je overigens digital of versatile al eens in de Van Dale opgezocht. Juist beide staan er niet in, maar wel onder digitaal en versatiel. Maar hoe kan een afkorting van Engelse woorden een Nederlandsche correct woord?

Heb je overigens al eens DVD en CD in de Van Dale met elkaar vergeleken? Juist, bij de staat disc en bij dvd staat er disk.

Waarom is er dan een spelling hoor ik menigeen nu denken, wel een voorbeeld:
? ADRFgjh SFGHcv asergf BdfgFG

Als ik dit tegen een verkoper bij MM of FRS of waar ook zeg zal hij mij raar aankijken en vragen of ik wel lekker ben.
Maar als ik je nu zeg dat dit Nederlands voor “Heeft u ook de Alladin DVD?” is.
Juist spelling is er gewoon om elkaar te kunnen begrijpen. Als je duidelijk weet te maken wat je wenst is het goed. Los van Nederlandsche spelling regeltjes.

Waarom ik constant Nederlandsche type? Omdat dit ooit de correcte spelling was. Waarom nu niet meer, omdat de mensen opeens de moeite niet meer namen om sche te zeggen en te schrijven. Minder werk en toch weet iedereen waar je het over hebt.

Ik kan nog uren doorgaan, ook over het feit dat als ik type dat de uitgave van Labyrinth die ik heb mijn enigste DVD regiocode 2 UK is correct Nederlands is. En wel zonder dat ik dan zou bedoelen dat het de leukste / schattigste is. Maar dat ik ermee bedoel dat ik geen andere DVD’s heb met regiocode 2 UK.
(Voor diegene die hier tegenin wil gaan: Lees eerst blz. 893 uit Van Dale Grootwoordenboek der Nederlandse taal, 13de druk. Hier staat wel erbij “om het onlogische ervan beter te vewrmijden”.)

Nogmaals:
Dit is niet om iemand aan te vallen of af te branden of wat dan ook. Dit is puur omdat ik ondertussen helemaal doorgedraaid raak van het gezeur over dit soort dingen.

Wel een kleine opmerking voor M@drox: het is niet Vandale maar Van Dale of van Dale (van zal niet perse met hoofdletter moeten maar Dale zeer zeker wel.)

Een beetje on-topic:
Ik vind het zeer irritand dat Disney de releases altijd zo kort heeft. Zelf zou ik graag Sneeuwwitje / Snow white R2 NL willen hebben (nieuw!). Maar moet daar dus nu weer een tijd op wachten, of overdreven veel voor betalen via bv. eBay. Ook vind ik het irritand dat Disney, maar ook menig andere uitgever, voor Nederland vaak een veel karigere uitvoering van de DVD maakt dan voor bijvoorbeeld R1.
Voor de giftsets is dit verschil echt extreem, maar dat is weer een ander topic.

Nogmaals mijn excuses voor als mijn bericht grof / of op welke onplezierige manier dan ook overkomt.

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Aug 05, 2004

Mr_Parker wrote: BLABLA

De reden waarom ik dit had geplaatst was omdat ik vond dat het een zinloze discussie was, ik heb geen enkel probleem tegen 2-disc, Special Edition etc.... bij nederlandse releases. Ik heb echter wel problemen dat men vaktermen soms tot het belachelijke toe wil vertalen om toch maar een nederlands woord te hebben. Sommige termen kunnen/moeten gewoon niet vertaald worden, ik wil absoluut geen toestanden zoals in Frankrijk waar men zonodig alle engelse vaktermen/woorden wil vertalen om toch maar de eigenheid van taal te kunnen bewaren. Ik moet echter Herjan wel gelijk geven dat het woordgebruik op vele forums echter de wensen overlaat (met speciale tekens lettercombinaties etc..). Maar dit is een heel andere discussie die hier absoluut niet hoort in deze thread (of moet ik draadje zeggen :wink: )

On-topic: de reden waarom Disney korte releases heeft is volgens mij om de prijs kunstmatig hoog te houden :wink:

reply
0
M
Mr_Parker
Aug 05, 2004

Persoonlijk vind ik dingen als ff en w8 ook dingen die op een mobiele telefoon horen en niet op forums, ben ik absoluut met je eens.

On-topic en ken die Franse geintjes enigzins en ben er ook niet zo blij mee. Maar goed die Fransen vinden hun zelf wel met meer dingen belangrijker dan de rest.
Persoonlijk vind ik het leuker om dingen bij het orgineel te houden.
Ook wat film titels betreft.
Dus "Harry Potter and the Philosopher's Stone" en dus niet "Harry Potter and the Sorcerer's Stone" en ook niet "Harry Potter en de steen de wijzen". Nasnchronisatie is ook niets voor mij, liefst zelfs niet bij tekenfilms maar dat is nog net wat anders.

Overigens heb je mijn bericht mooi samengevat :lol:

Wat dat prijs beleid aangaat van Disney, ze zullen het nooit toegeven maar de achterliggende gedachte zal zeker de prijs zijn. Ze zullen bij navraag wel zo iets zeggen van: "Op deze manier kunnen we zorgen dat de kwaliteit van de film behouden blijft." of iets in die geest.

reply
0
MK
Mark Knoop
Aug 05, 2004

Disney is sinds kort goedkoper geworden. Classics zijn nu €19,99. De vervolgen en andere niet-Classics zijn over het algemeen €14,99. Ik vind de term "Speciale Uitvoering" wel goed en ben er dus blij mee...

reply
0
_
_Kevin_
Aug 06, 2004

Me is back to bust your bubble. Ik heb het nagevraagd op ultimatedisney.com en de triologie is alleen in de UK te krijgen de 4disc special heeft gewoon heel veel extra's. Dus als deze hetzelfde is als in NL is het GEEN triologie wel jammer eigenlijk

reply
0
F
FLEPSER
Aug 06, 2004

zonde dat de Platinum Collectors Edition van Aladdin helemaal niet bij die van The Lion King past

reply
0
F
Frank
Aug 06, 2004

_Kevin_ wrote: Ik heb het nagevraagd op ultimatedisney.com en de triologie is alleen in de UK te krijgen de 4disc special heeft gewoon heel veel extra's. Dus als deze hetzelfde is als in NL is het GEEN triologie wel jammer eigenlijk

De 4-disc heeft gewoon heel veel extra's? Wat moet daar dan wel niet allemaal op staan? Komt deze release dan alleen in Nederland uit?

Het lijkt mij dat het de trilogie is. Dat is toch het meest logische? Nu ja, in oktober weten we het, misschien wat eerder.

reply
0
CS
Christiaan Sauer
Aug 06, 2004

Dus in Nederland komt er een uitgave met 4 dvd's waarvan 2 of 3 met extra's?
En de verpakking is zoals de giftset als in de VS?

reply
0
F
Frank
Aug 06, 2004

Christiaan Sauer wrote: Dus in Nederland komt er een uitgave met 4 dvd's waarvan 2 of 3 met extra's? En de verpakking is zoals de giftset als in de VS?

Er verschijnt in Nederland inderdaad een uitgave met vier DVD's. Het is echter nog niet bekend wat de inhoud hiervan is. Het meest voor de hand liggend lijkt mij dat dit de drie Aladdin-films zijn. Informatie over de verpakking ontbreekt momenteel nog volledig, dus da's voorlopig alleen maar gissen.

reply
0
_
_Kevin_
Aug 07, 2004

Nou het is zeker de triologie:

De giftset met boek en schetsen in de VS heeft maar 2 discs terwijl de C.E. er hier 4 heeft dat kan dus neit anders dan dat het de triologie is. Maar dat maakt voor mij niet uit heb ik Ze in een keer allemaal bij elkaar.

reply
0
F
Frank
Aug 08, 2004

Uit een persbericht van Buena Vista (te lezen op www.dvd-home.nl):

Aladdin - 4 Disc Trilogy Digipack (4-DVD)

Keer terug naar het Koninkrijk Agrabah met nog meer wervelende avonturen. Een fantastische box met naast de met 2 Oscars® bekroonde Classic Aladdin, ook de twee opvolgers: Aladdin : De Wraak van Jafar en Aladdin en de Dievenkoning. Natuurlijk inclusief heel veel bonusmateriaal.

reply
0
S
startrek
Aug 18, 2004

dat wordt zeker de moeite waard

reply
0
B
Bravestarr
Aug 19, 2004

Frank wrote: Uit een persbericht van Buena Vista (te lezen op www.dvd-home.nl):

Keer terug naar het Koninkrijk Agrabah met nog meer wervelende avonturen. Een fantastische box met naast de met 2 Oscars® bekroonde Classic Aladdin, ook de twee opvolgers: Aladdin : De Wraak van Jafar en Aladdin en de Dievenkoning. Natuurlijk inclusief heel veel bonusmateriaal.

Komt hier ook een speciale hoes omheen? Zoals bij de lion king trilogie die in september, als geheel, uitgebracht gaat worden.

reply
0
F
Frank
Aug 19, 2004

Bravestarr wrote:
Frank wrote: Uit een persbericht van Buena Vista (te lezen op www.dvd-home.nl):

Komt hier ook een speciale hoes omheen? Zoals bij de lion king trilogie die in september, als geheel, uitgebracht gaat worden.

Volgens het persbericht is de verpakking een digipack. The Lion King-trilogie waren drie keepcases met een kartonnetje daaromheen.

reply
0
F
Frank
Aug 29, 2004

www.dvdtimes.com heeft een heleboel menushots gepubliceerd van de Engelse release van Aladdin. Je kunt precies zien welke extra's er allemaal op de DVD staan.

Uit de menu's is niet op te maken of de Disney Enhanced Home Theatre Mix nu in Dolby Digital of DTS is.

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=11952

reply
0
EH
Evil Hobbit
Aug 29, 2004

Frank wrote: [url]
Uit de menu's is niet op te maken of de Disney Enhanced Home Theatre Mix nu in Dolby Digital of DTS is.

Zal toch wel dts zijn. Was ook zo bij de lion king.

reply
0
SH
Sander Haarmans
Aug 29, 2004

Hier een plaatje van de Trilogie

[img]http://217.148.171.144/productimages/autoimport/458100_458199/000000p458198_bg_front.jpg[/img]

reply
0
SH
Sander Haarmans
Aug 29, 2004

En hier kan je zie wanneer wie/wat/welke Disney wanneer uit komt:

http://www.disneyinfo.nl/forum/releaselijst.php

reply
0
F
Frank
Aug 29, 2004

Evil Hobbit wrote:
Frank wrote: Uit de menu's is niet op te maken of de Disney Enhanced Home Theatre Mix nu in Dolby Digital of DTS is.

Zal toch wel dts zijn. Was ook zo bij de lion king.

Maar bij The Lion King staat het er duidelijk bij. Even afwachten wat het wordt. In Amerika had The Lion King geen DTS.

reply
0
EH
Evil Hobbit
Aug 29, 2004

Sander Haarmans wrote: Hier een plaatje van de Trilogie

[img]http://217.148.171.144/productimages/autoimport/458100_458199/000000p458198_bg_front.jpg[/img]

Vind hem niet echt mooi. Jammer.

reply
0
K
kazlatan
Aug 30, 2004

Op 5 januaur 2005 komen de andere 2 Aladdin films op dvd uit.
Weet iemand of dat dezelfde editie is als die in de 4-disc zit?

reply
0
F
Frank
Aug 30, 2004

kazlatan wrote: Op 5 januaur 2005 komen de andere 2 Aladdin films op dvd uit.
Weet iemand of dat dezelfde editie is als die in de 4-disc zit?

Duidelijk daarover bestaat nog niet, maar het lijkt me wel aannemelijk dat dit dezelfde edities zijn.

reply
0
F
Frank
Sep 04, 2004

DVDTimes heeft een recensie geplaatst van de Engelse R2-release van Aladdin. De DVD heeft geen DTS.

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=12647

Note that one slight change has been made to the film's audio: Aladdin's muttered off-screen line "Good kitty, take off! Scat! Go!", which certain Christian convervatives decided was actually "Good teenagers take off their clothes", has been altered so that the final few syllables are muted. Personally I don't think that this modification was necessary, but if it stops the moral minority from whining, then it will at least have achieved some good.

reply
0
SM
Steve Muller
Oct 02, 2004

Weet er iemand of er bij de R2 editie een slipcase eromheen zit (net als the Lion King) :?:

reply
0
C
Caledonians
Oct 03, 2004

Steve Muller wrote: Weet er iemand of er bij de R2 editie een slipcase eromheen zit (net als the Lion King) :?:

Ben ik ook wel benieuwd naar! Maar ik denk aangezien het een Milestone uitgave is dat er wel een mooie slipcase om de dvd komt. Milestone uitgaves krijgen meestal wel een goede behandeling. Kijk naar de Lion King en Belle En Het Beest.

reply
0
SM
Steve Muller
Oct 03, 2004

Caledonians wrote:
Steve Muller wrote: Weet er iemand of er bij de R2 editie een slipcase eromheen zit (net als the Lion King) :?:

Ben ik ook wel benieuwd naar! Maar ik denk aangezien het een Milestone uitgave is dat er wel een mooie slipcase om de dvd komt. Milestone uitgaves krijgen meestal wel een goede behandeling. Kijk naar de Lion King en Belle En Het Beest.

Laten we het hopen. Ik moet zeggen dat het jammer vindt dat er geen deluxe editie was van de Lion King zoals Beauty and the Beast. Aan de andere kant was er weer een R1 Giftset van de Lion King en geen van Beauty :cry:

reply
0
D
Diana
Oct 15, 2004

Ik heb vandaag mijn Aladdin trilogie binnen gekregen. Overal staat dat hij op 20-10 uitkomt, maar van de NBC heb ik hem vandaag al ontvangen.

reply
0
RD
Ronald Dassen
Oct 15, 2004

Helaas zal hier geen slipcase omheen zitten :(

Verpakking en Brochure met informatie over de film:
De DVD komt in een degelijke Amaray keepcase. Helaas ontbreekt hier de prachtige "slipcase" verpakking met extra achtergrondinformatie, als het hoofdstukvel, zoals bij de Lion King s.e. aanwezig. Slordig Disney, zo ga je niet met een Klassieker om!!!.

Bron dvd-home.nl klik

reply
0
RB
Richard B.
Oct 19, 2004

Ik had hem gisteren al en het is de beste animatie-dvd die ik ooit heb gekocht! (y)

reply
0
C
cam47bubbles
Oct 19, 2004

Hebben andere mensen ook gezien bij bijv. de extra's op disc 1 dat het beeld flikkert? Bijv. bij die clip met Jessica Simpson? Ziet er niet goed uit namelijk.....ik hoop dat het niets ernstigs is...

reply
0
R
raymonddeniet
Oct 19, 2004

Ronald Dassen wrote:

Helaas zal hier geen slipcase omheen zitten :(

Verpakking en Brochure met informatie over de film:
De DVD komt in een degelijke Amaray keepcase. Helaas ontbreekt hier de prachtige "slipcase" verpakking met extra achtergrondinformatie, als het hoofdstukvel, zoals bij de Lion King s.e. aanwezig. Slordig Disney, zo ga je niet met een Klassieker om!!!.

Bron dvd-home.nl klik

Ik ben blij dat ik niet persé afhankelijk ben van ondertitels. De regio 1 heeft nl wel de mooie slipcase eromheen met alle info. is mooi op dvd gezet ook. ben zeer tevreden.

reply
0
RB
Richard B.
Oct 19, 2004

cam47bubbles wrote: Hebben andere mensen ook gezien bij bijv. de extra's op disc 1 dat het beeld flikkert? Bijv. bij die clip met Jessica Simpson? Ziet er niet goed uit namelijk.....ik hoop dat het niets ernstigs is...

Ik heb die clip als een van de weinige dingen niet bekeken (mijn oren kunnen niet tegen het geluid van schreeuwende blonde 'bimbo's') maar verder heb ik nergens iets gemerkt van flikkerend beeld. De transfer van de film zelf is misschien zelfs wel de beste die ik tot nu toe heb gezien van een animatiefilm.

reply
0
C
cam47bubbles
Oct 19, 2004

Richard Boon wrote: Ik heb die clip als een van de weinige dingen niet bekeken (mijn oren kunnen niet tegen het geluid van schreeuwende blonde 'bimbo's') maar verder heb ik nergens iets gemerkt van flikkerend beeld. De transfer van de film zelf is misschien zelfs wel de beste die ik tot nu toe heb gezien van een animatiefilm.

Klopt, de film zelf ziet er erg goed uit. Ik vond het alleen vreemd dat dat filmpje met J. Simpson zo flikkerde. Ligt misschien aan mijn Xbox.

reply
0
B
Bravestarr
Oct 20, 2004

Staat een foutje op de cover van de trilogie box.
Bij Aladdin en de Dievenkoning staat niet aangegeven dat er een Engelse DD 5.1 Track op zit.

reply
0
E
Ettepet
Oct 20, 2004

Bij mij komt de 1e disc niet voorbij de taalkeuze!! :( Ik krijg dan het "THX certified" (?) logo en geluid, en daarna staat ie telkens weer bij de taalkeuze, lekker getest bij Buena Vista / Disney. :roll: (nederlandse versie)

Ik heb een Philips dvd-speler, de dvd951. Iemand anders ook last hiervan? :?:

reply
0
T
TheGodfather
Oct 20, 2004

Heb m gisteren gekeken en hij blijft cool. Erg goed beeld bij mij. heb de extra`s nog niet bekeken

reply
0
W
Woozle
Oct 21, 2004

Zijn de andere twee vervolg-films in de box een beetje de moeite? Ik heb enkel de eerste tot nu toe gezien en ik zit een beetje te twijfelen tussen de box en enkel de eerste film.

Greetz

Woozle

reply
0
KV
Koen Verheyden
Oct 21, 2004

Woozle wrote: Zijn de andere twee vervolg-films in de box een beetje de moeite? Ik heb enkel de eerste tot nu toe gezien en ik zit een beetje te twijfelen tussen de box en enkel de eerste film.

Greetz

Woozle

Daar zit ik nu ook over te denken. Als het nu een trilogiebox geweest was zoals de lion king, kon je desnoods nog de twee vervolgen wegdoen als ze niet leuk waren, maar bij Aladdin is het een digipack

Koen

reply
0
B
Bravestarr
Oct 21, 2004

Koen Verheyden wrote:
Woozle wrote: Zijn de andere twee vervolg-films in de box een beetje de moeite? Ik heb enkel de eerste tot nu toe gezien en ik zit een beetje te twijfelen tussen de box en enkel de eerste film.

Greetz

Woozle

Daar zit ik nu ook over te denken. Als het nu een trilogiebox geweest was zoals de lion king, kon je desnoods nog de twee vervolgen wegdoen als ze niet leuk waren, maar bij Aladdin is het een digipack

Koen

Het is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak. De tekenkwaliteit is ver beneden het origineel wat de twee vervolgen betreft. Maar ik had zelf de video verises ook al en vond ze erg leuk. Met name Aladdin en de Dievenkoning.

reply
0
B
Bravestarr
Oct 21, 2004

Ettepet wrote: Bij mij komt de 1e disc niet voorbij de taalkeuze!! :( Ik krijg dan het "THX certified" (?) logo en geluid, en daarna staat ie telkens weer bij de taalkeuze, lekker getest bij Buena Vista / Disney. :roll: (nederlandse versie)

En als je nu vanuit hoofdstukkenselectie hoofdstuk 1 aanklikt?

reply
0
E
Ettepet
Oct 21, 2004

Bravestarr wrote: En als je nu vanuit hoofdstukkenselectie hoofdstuk 1 aanklikt?

Hij komt niet voorbij de taalselectie, dus dat is direct bij het opstarten van de disc. De hoofdstukken kun je pas verderop selecteren, daar kan ik dus niet komen. ;)

In het verleden testte Disney zijn uit te brengen titels op >100 gangbare dvd-spelers. Mijn speler is een redelijk standaard Philips Matchline van 3 jaar oud, met de laatste firmware, dus geen exotisch model. Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt (>550 titels).

Ik ben zeer benieuwd of meer mensen problemen ondervinden bij het afspelen van deze film. (de 2e disc deed het gewoon)

reply
0
NS
Nathan Strik
Oct 21, 2004

Ettepet wrote: Bij mij komt de 1e disc niet voorbij de taalkeuze!! :( Ik krijg dan het "THX certified" (?) logo en geluid, en daarna staat ie telkens weer bij de taalkeuze, lekker getest bij Buena Vista / Disney.

Hij hoort in eerste instantie al niet naar de THX certified demo te gaan. Dat hoort pas bij het starten van de film.

Probeer eens op "Title Menu" te drukken als de THX demo begint. Overigens heet dit knopje op Philips afstandsbediening waarschijnlijk "Title / Return". Als het goed is kom je dan meteen in het hoofdmenu.

Hopen dat het werkt.

reply
0
R
Rut
Oct 22, 2004

Ik heb gisteren de trilogie aangeschaft bij de Makro en gisteravond gelijk de eerste film gekeken. Echt schitterend en voor mij was het de eerste keer dat ik de film bekeek met Engelse audio, effe wennen.

Zag bij de verplichte trailers ook iets van Mickey's kerstfeest in 3D, was wel wennen om dat zo te zien. Ben er wel benieuwd naar, al hoop ik dat niet alle Disney's straks zo worden ondanks dat ik een enorme fan van de 3D tekenfilm ben.

reply
0
N
Nandor
Oct 22, 2004

Rut wrote: al hoop ik dat niet alle Disney's straks zo worden

Dan heb je flinke pech...

reply
0
TL
Tom L.
Oct 22, 2004

Ettepet wrote: Bij mij komt de 1e disc niet voorbij de taalkeuze!! :( Ik krijg dan het "THX certified" (?) logo en geluid, en daarna staat ie telkens weer bij de taalkeuze, lekker getest bij Buena Vista / Disney. :roll: (nederlandse versie)

Was geloof ik hetzelfde bij Finding Nemo. Gewoon in het begin op menu duwen, dan hoef je die trailers niet te zien. Dan pakt hij dan geloof ik dat THX logo, en daarna begint de film, gewoon nog een keer op menu drukken en je zit in het menu. Althans zo ging dat bij Nemo :roll:

reply
0
M
malt
Oct 22, 2004

Is deze versie hetzelfe als de 4 dsc triologie die eerder is omschreven. Het hoesje is namelijk anders.

[img]http://www.nl.bol.com/intershoproot/VIDEOCOVER/FC/8/7/1/1/8/8711875977831.gif[/img]

reply
0
D
DMaarten
Oct 22, 2004

Sander Haarmans wrote: En hier kan je zie wanneer wie/wat/welke Disney wanneer uit komt:

The Lion King - 2e Editie DVD 15-10-2010
Fantasia - 2e Editie DVD 15-04-2011
Aladdin - 2e Editie DVD 15-10-2011

:shock:

reply
0
T
TheGodfather
Oct 22, 2004

DMaarten wrote:
Sander Haarmans wrote: En hier kan je zie wanneer wie/wat/welke Disney wanneer uit komt:

toch leuk dat ze dat nu al weten :roll:

reply
0
RB
Richard B.
Oct 22, 2004

TheGodfather wrote:
DMaarten wrote: [quote=Sander Haarmans]En hier kan je zie wanneer wie/wat/welke Disney wanneer uit komt:

toch leuk dat ze dat nu al weten :roll:[/quote]
Tegen die tijd zal het wel geen dvd meer zijn neem ik aan.

reply
0
SM
Steve Muller
Oct 24, 2004

Vandaag de dvd van mijn favoriete disney dan eindelijk bekeken 8)

Beeld was mooi maar moet zeggen dat ik het DTS geluid van de Lion King toch indrukwekkender vind :?

Wat me ook tegenviel is dat er geen extra scenewas toegevoegd zoals ze bij the Lion King en Beauty and the Beast gedaan was :?: :!: :?:

reply
0
N
Nandor
Oct 25, 2004

Toch vreemd dat je dat een tegenvaller kan noemen...

reply
0
SM
Steve Muller
Oct 25, 2004

Nandor wrote: Toch vreemd dat je dat een tegenvaller kan noemen...

Vond je het geluid van Aladdin dan beter dan de Lion King :?:

Weet iemand trouwens wat ze aan het beeld hebben veranderd tegenover de oude versie :?:

reply
0
N
Nandor
Oct 25, 2004

Nee, ik vind het vreemd dat het je tegenvalt dat ze de film een classic hebben gelaten ipv nieuwe zooi erin gepleurt te hebben.

reply
0
SM
Steve Muller
Oct 25, 2004

Nandor wrote: Nee, ik vind het vreemd dat het je tegenvalt dat ze de film een classic hebben gelaten ipv nieuwe zooi erin gepleurt te hebben.

Vond het bij de Lion King niet mooi maar bij Beauty and the Beast was het zeker mooi :D

reply
0
KV
Koen Verheyden
Oct 25, 2004

Nandor wrote: Nee, ik vind het vreemd dat het je tegenvalt dat ze de film een classic hebben gelaten ipv nieuwe zooi erin gepleurt te hebben.

Ik vind dat niet vreemd. Bij zowel Lion King, beauty and the beast kon je de originele versie bekijken of de versie met de nieuwe scene...jammer dat het bij aladdin niet gaat, had graag aladdin met nieuwe scene gezien en toch de keuze hebben om ook de classic te zien

reply
0
SM
Steve Muller
Oct 25, 2004

Koen Verheyden wrote:

Ik vind dat niet vreemd. Bij zowel Lion King, beauty and the beast kon je de originele versie bekijken of de versie met de nieuwe scene...jammer dat het bij aladdin niet gaat, had graag aladdin met nieuwe scene gezien en toch de keuze hebben om ook de classic te zien

Sluit ik me bij aan :wink:

reply
0