Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Film Discussies
AK
Albert Kostwinder
Welke science fiction film is dit?
Feb 10, 2004

A long, long time ago even before Star Wars zag ik op duitse tv vol met ruis een science fiction film. Tot op de dag van vandaag is mij de eindscene, waarbij een man en vrouw omarmt kijken naar een stuk aarde dat in de ruimte zweeft bijgebleven....Na een oorlog op aarde o.i.d is deze doormidden geklieft..... Ik heb deze film denk ik zo'n 30 - 35 jaar geleden gezien en ben eigenlijk wel benieuwd of iemand de titel weet zodat dit stukje grijs verleden bij mij wordt weggenomen.... :)

ID
Ingo Deswert
Feb 10, 2004

Het zou kunnen gaan om "No place like earth" een Britse TV film uit het midden van de jaren 60.

reply
0
CS
Christiaan Sauer
Feb 10, 2004

de imdb site (voor deze film)

edit

reply
0
AK
Albert Kostwinder
Feb 10, 2004

heb de site al bij mijn favorieten....! bedankt....

reply
0
ID
Ingo Deswert
Feb 10, 2004

En is het nu "No Place like Earth" of niet?

reply
0
AK
Albert Kostwinder
Feb 10, 2004

Volgens mij is het hem inderdaad! Het schijnt zelfs dat de film in februari op BBC komt... ga hem dan mooi bekijken!! bedankt!! :)

reply
0
H
HarryCallehan
Feb 10, 2004

Dat doet mij denken aan een andere SF, die heb ik ooit gezien toen ik klein was.

Een ruimteschip heeft zich in gegraven in het zand. mensen die in de buurt komen worden door een draaikolk in het zand ' gezogen'. Die mensen komen wel terug maar zijn anders dan anders.
Een jongetje ontdekt dat je deze mensen kan herkennen door een wondje in de vorm van een kruisje in de nek.

Dit is dus wat ik mij nog kan herinneren, de film was meen ik zwart/wit.
Pff. wat heb ik die nacht slecht geslapen zeg.....
Heeft iemand enig idee wat de titel zou kunnen zijn ?

HC

reply
0
A
armanio
Feb 10, 2004

Absoluut!
Het gaat hier om "Invaders from Mars" van William Cameron Menzies uit 1953 , een film die cultstatus verwierf en in 1986 opnieuw verfilmd werd door Tobe Hooper (Poltergeist, Texas Chainsaw Massacre).
Ik heb deze film op import dvd aangeschaft en nog nooit zo'n slechte kwaliteit gezien, zelfs niet op vhs (maar de film is wel in kleur!). In de States kan je hem ook bestellen, en hopelijk is die versie een stuk beter van kwaliteit.
Mijn versie is van "Payless entertainment" (Australie) dus bij deze is iedereen gewaarschuwd!

reply
0
AK
Albert Kostwinder
Feb 11, 2004

Invaders from Mars ken ik goed en dat is de film absoluut niet. Ik blijf mijn geld op No place like earth zetten... :)

reply
0
RC
Renny Collard
Feb 11, 2004

Albert Kostwinder wrote: Invaders from Mars ken ik goed en dat is de film absoluut niet. Ik blijf mijn geld op No place like earth zetten... :)

Ik denk dat armanio het over de film van Harry C. heeft.

reply
0
H
HarryCallehan
Feb 15, 2004

armanio wrote: Absoluut!
Het gaat hier om "Invaders from Mars" van William Cameron Menzies uit 1953 , een film die cultstatus verwierf en in 1986 opnieuw verfilmd werd door Tobe Hooper (Poltergeist, Texas Chainsaw Massacre).
Ik heb deze film op import dvd aangeschaft en nog nooit zo'n slechte kwaliteit gezien, zelfs niet op vhs (maar de film is wel in kleur!). In de States kan je hem ook bestellen, en hopelijk is die versie een stuk beter van kwaliteit.
Mijn versie is van "Payless entertainment" (Australie) dus bij deze is iedereen gewaarschuwd!

Dank je.
Ik ga hem eens opzoeken.
Ben erg benieuwd wat ik er nu van vind. Soms is de herinnering mooier dan de werkelijkheid..

HC

reply
0