Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD Discussies
S
Sicco
Gele subtitles
Feb 11, 2004

Ik heb via de zoekoptie nog niets kunnen vinden hierover. Waarom hebben sowieso alle regio 1 dvd's (voor zover ik weet) gele subtitles en de rest van de wereld witte?? Heel soms komt je ze ook op een r2 dvd tegen (Tombraider). Wat is de reden van deze "yellow subs"? Beter contrast ofzo? Ik vind ze vaak te groot en lelijk van kleur...

AB
Alex van den Berg
Re: Gele subtitles
Feb 11, 2004

Sicco wrote: Wat is de reden van deze "yellow subs"? Beter contrast ofzo? Ik vind ze vaak te groot en lelijk van kleur...
Tot nu toe heb ik ze eigenlijk alleen bij zwart-wit films gezien... allemaal Regio-2.

Zover ik heb begrepen is dit inderdaad gedaan om de tekst duidelijker te maken t.o.v. de zwart-wit beelden.

reply
0
S
Sicco
Feb 11, 2004

Elke Regio 1 die ik tot nu toe heb heeft gele subs, kan toch geen toeval zijn dat ik net die met de gele subs er tussenuit pik? :)
Bij zwart-wit films kan ik me er inderdaad wel wat bij voorstellen...

reply
0
NS
Nathan Strik
Feb 11, 2004

In Amerika hebben ze ook gele wegmarkering. Het is iets cultureels... net als de groene verkeersborden in de States en de blauwe hier...

M.a.w. learn to live with it... ik vind ze overigens niet eens zo lelijk.

reply
0
H
HiddeV
Feb 11, 2004

MI2 R2 heeft ook gele, het is even wennen maar daarna zie je het niet meer

reply
0
X
xandernijsten
Feb 11, 2004

Ik vind gele subs totaal niet storend of lelijk.

reply
0
MJ
Mark de Jong
Feb 11, 2004

Ik vind ze irritant. De kleur zorgt voor afleiding (bij mij in ieder geval). Alhoewel dat niet altijd zo hoeft te zijn.

reply
0
G
Grant
Feb 11, 2004

Het komt een beetje 'viezig' (vergeeld) over. Maar zoals al eerder gezegd - het went. Zag laatst 'Le Huitième Jour', deze film heeft ook gele subtitles. Aangezien er veel 'lichte' beelden in de film zitten (hoewel niet veel meer dan in andere films) blijft de ondertiteling goed leesbaar. Ik dacht trouwens dat dit euvel met een beetje schaduw achter de witte letter ook te verhelpen is. Toch gaat mijn voorkeur uit naar wit. Al moet ik toegeven - het is maar wat je gewend bent...

reply
0
P-
Peter -1984-
Feb 11, 2004

Kzag het laast bij tombraider voorde rest kom ik ze niet zoveel tegen. in het begin is het irritant vind ik maar later merk je er nog geen eens meer wat van.

reply
0
D
d-fens
Feb 11, 2004

Scarface2002 wrote: MI2 R2 heeft ook gele, het is even wennen maar daarna zie je het niet meer

Inderdaad, ik heb die thuis ook. Vind het toch maar vreemd hoor, geef mij maar gewoon witte ondertitels. En trouwens, zoals je zegt, M:I 2 is toch wél regio 2?

reply
0
E
Elessar
Feb 11, 2004

De MI2 die ik heb heeft ook gele subtitles. En hij is Regio 2.

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Feb 11, 2004

Ik heb behoorlijk wat R1 DVD's. De meeste daarvan hebben gewoon witte ondertitels, zal wel toeval zijn...

reply
0
EV
Edwin V
Feb 12, 2004

De anime R1 DVD's die ik heb, hebben vrijwel allemaal gele ondertitels. Ik heb ook liever wit, maar er zijn ergere dingen.

reply
0
RT
Rob Technoid
Feb 12, 2004

Is het niet zo dat biologisch gezien geel beter wordt gezien dan wit? Tenslotte is de zon ook geel en zijn de meeste straatlantaarns ook geel...

reply
0
EV
Edwin V
Feb 12, 2004

De zon is niet geel hoor. ;)

reply
0
R
Ragetti
Feb 13, 2004

gele sub vin ik beter. ik heb het bij pirates of the caribbean uit amerika thuis en ik vin die veel flexer lezen dan witte sub. in de bioscoop vin ik het echt irritant witte sub want je kan vaak dinge nie leze omda er een witte achtergrond is. ik vind dat ze alles vanaf nu geel moeten subben :P (of groen want das me lievelings kleur :D)

reply
0
RT
Rob Technoid
Feb 13, 2004

Edwin V wrote: De zon is niet geel hoor. ;)

Volgens mij is de zon echt een gele ster hoor :wink:

reply
0
AB
Alex van den Berg
Feb 13, 2004

Rob Technoid wrote:
Edwin V wrote: De zon is niet geel hoor. ;)

Zo wordt de "soort" in de astronomie inderdaad genoemd... maar het licht is toch echt wit... :D

reply
0
RT
Rob Technoid
Feb 13, 2004

Alex van den Berg wrote:
Rob Technoid wrote: [quote=Edwin V]De zon is niet geel hoor. ;)

Zo wordt de "soort" in de astronomie inderdaad genoemd... maar het licht is toch echt wit... :D[/quote]

Hmmm owwwwkay. Maar straatlantaarns zijn vaak wel geel. Zal ook toch een reden hebben :wink:

reply
0
AB
Alex van den Berg
Feb 13, 2004

Rob Technoid wrote:
Alex van den Berg wrote: [quote=Rob Technoid][quote=Edwin V]De zon is niet geel hoor. ;)

Zo wordt de "soort" in de astronomie inderdaad genoemd... maar het licht is toch echt wit... :D[/quote]

Hmmm owwwwkay. Maar straatlantaarns zijn vaak wel geel. Zal ook toch een reden hebben :wink:[/quote]Ja... heeft te maken met de stoffen die in de gloeidraad worden gebruikt... :D
En die langs de autobaan zijn niet oranje vanwege het koninklijkhuis, maar vanwege het gebruikte natriumgas... :mrgreen:

reply
0
I
InCoMing!!
Feb 13, 2004

kwestie van wennen.. hoe meer gele subs je ziet des te minder valt het je op een gegeven moment nog maar op :)

reply
0
R
Roadster
Feb 14, 2004

eigenlijk moet er gewoon altijd witte letters met een zwarte rand gedaan worden. Dit is altijd te zien, als er bijvoorbeeld iemand een witte jurk aan heeft en daarop komt de tekst overheen, neemt de zwarte rand het "over" . Bereik je hetzelfde effect als die gele, maar stuk minder irr ( vind het ook nie echt mooi staan )

reply
0
CS
Christiaan Sauer
Feb 14, 2004

Doordat je er niet aan gewend bent trekken ze nogal eens de aandacht. Verder is het zo dat veel R1's in mijn collectie alleen maar English for the hearing impaired hebben.
Maar kijk R1's toch praktisch altijd zonder ondertitels. :). (alleen 's avonds laat als het geluid zachter staat)

reply
0
JD
Johan van den D.
Feb 14, 2004

Rob Technoid wrote: Is het niet zo dat biologisch gezien geel beter wordt gezien dan wit?
Als het op moet vallen is geel inderdaad beter als wit (denk maar aan de kleur van ambulances waar uitgebreid onderzoek naar is gedaan) maar of dat bij ondertitels ook de reden is :(

reply
0
P
pavko
Feb 14, 2004

Roadster wrote: eigenlijk moet er gewoon altijd witte letters met een zwarte rand gedaan worden. Dit is altijd te zien, als er bijvoorbeeld iemand een witte jurk aan heeft en daarop komt de tekst overheen, neemt de zwarte rand het "over" .

Toch steekt ons aller Austin Powers hier mooi de draak mee in de film Goldmember! Erg leuk gedaan :D

reply
0