Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Film Discussies
SM
Steve Muller
Brother Bear 1.85:1 formaat of 2.35:1???
Feb 15, 2004

Gisteren Brother Bear in Pathe Arena gezien en hij begon als een 1:85 formaat en later toen hij als een beer was veranderd 2.35:1??? Nu is het zo dat de R1 versie 1.66 is en ook een 2.35 versie heeft? Wat is nu het originele formaat???

DV
Dennis Veldhuizen
Feb 15, 2004

volgens IMDB beide....

Aspect ratio
1.66 : 1 (partly)
2.35 : 1 (partly)

http://us.imdb.com/title/tt0328880/technical

reply
0
R
RemcoZ
Feb 15, 2004

Klopt, hij heeft inderdaad twee formaten. Als hij in een beer veranderd ziet hij meer, en dat is in de film verwerkt door een overgang naar een ander formaat.

reply
0
SM
Steve Muller
Feb 15, 2004

RemcoZ wrote: Klopt, hij heeft inderdaad twee formaten. Als hij in een beer veranderd ziet hij meer, en dat is in de film verwerkt door een overgang naar een ander formaat.

Zou dit ook zo op de dvd versie komen?

reply
0
NS
Niels Simons
Feb 15, 2004

kan me nie voorstellen dat dit op dvd komt,wie wil er nou een film over een getekende beer zien...(geen hatemail graag!)

mazzel,niels

reply
0
W
Werner
Feb 15, 2004

Disney kennende mag je blij zijn dat de dvd versie niet 4:3 wordt!

reply
0
J
JCL
Feb 15, 2004

Werner Peeters wrote: Disney kennende mag je blij zijn dat de dvd versie niet 4:3 wordt!

Waarschijnlijk beide. Ze weten zelf ook wel dat het ding dan slechter gaat verkopen!

reply
0
S
Sjekster
Feb 15, 2004

Niels Simons wrote: kan me nie voorstellen dat dit op dvd komt,wie wil er nou een film over een getekende beer zien...(geen hatemail graag!)

mazzel,niels
:evil: Ik bijvoorbeeld, als beren fan! :P

Wie wil er nou een film zien met metalen scandinavische/oostenrijkse robots :P

reply
0
N
Nicole
Feb 15, 2004

Ik was vanmiddag bij iemand en die had de DVD van Brother Bear al... Was vast niet legaal. Niet gekeken, dus ik kan niets zeggen over de formaten... :(

reply
0
R
RemcoZ
Feb 15, 2004

Ik vermoed dat er ook bij de dvd sprake zal zijn van verschillende formaten. Er is namelijk bewust voor gekozen, omdat zo de belevingswereld van de beer beter tot zijn recht zou komen. Volgens de makers dus een meerwaarde, en het lijkt me niet meer dan logisch dat hier ook sprake van zal zijn op de dvd.

reply
0
MK
Mark Knoop
Feb 15, 2004

Maar hoe doen ze dat dan? Worden de zwarte balkjes dan midden in de film breder?

reply
0
NS
Nathan Strik
Feb 15, 2004

markje wrote: Maar hoe doen ze dat dan? Worden de zwarte balkjes dan midden in de film breder?

Precies... zo moeilijk is dat niet te doen hoor. ;)

Wel een apart idee overigens. Nu hopen dat de film ook een beetje leuk is, want de trailer kon me niet echt overtuigen.

reply
0
RB
Richard B.
Feb 15, 2004

RemcoZ wrote: Klopt, hij heeft inderdaad twee formaten. Als hij in een beer veranderd ziet hij meer, en dat is in de film verwerkt door een overgang naar een ander formaat.

Grappig. Ik geloof niet dat ik ooit eerder heb gehoord van een film waarin tijdens de film van beeldformaat gewisseld wordt.

reply
0
S
soundwave
Feb 15, 2004

Als blijde bezitter van de import dvd kan ik je vertellen dat er maar 1 formaat op zit ... gewoon widescreen

reply
0
GJA
Geert Jan Alsem
Feb 15, 2004

Richard Boon wrote: Grappig. Ik geloof niet dat ik ooit eerder heb gehoord van een film waarin tijdens de film van beeldformaat gewisseld wordt.

In Dr. Strangelove zijn sommige scenes in 1.37:1 en andere in 1.66:1 :)

reply
0
RB
Richard B.
Feb 15, 2004

Rinkelbeer wrote:
Richard Boon wrote: Grappig. Ik geloof niet dat ik ooit eerder heb gehoord van een film waarin tijdens de film van beeldformaat gewisseld wordt.

In Dr. Strangelove zijn sommige scenes in 1.37:1 en andere in 1.66:1 :)

Je hebt gelijk: http://www.imdb.com/title/tt0057012/technical Nooit bij stil gestaan. En het is nog wel een van mijn favo films allertijden.. :oops:

Echt vaak lijken dit soort dingen toch niet voor te komen:
http://us.imdb.com/SearchRatios?2.35%20:%201%09(partly)
http://us.imdb.com/SearchRatios?1.66%20:%201%09(partly)
http://us.imdb.com/SearchRatios?1.37%20:%201%09(negative%20ratio,%20partly)
http://us.imdb.com/SearchRatios?1.37%20:%201%09(partly)
http://us.imdb.com/SearchRatios?1.33%20:%201%09(partly)

Ik zie nu wel dat een ANDERE favoriete film van me, Magnolia, ook twee verschillende aspect ratios gebruikt.

reply
0
B
Bravestarr
Feb 16, 2004

Niels Simons wrote: kan me nie voorstellen dat dit op dvd komt,wie wil er nou een film over een getekende beer zien...(geen hatemail graag!)

mazzel,niels

Want Winnie the Pooh is ook nooit een succes geworden he? :wink:

reply
0
NS
Nathan Strik
Feb 16, 2004

soundwave wrote: Als blijde bezitter van de import dvd kan ik je vertellen dat er maar 1 formaat op zit ... gewoon widescreen

Kom op zeg, dat is geen legale uitgave, dus op de uiteindelijke officiële DVD kan het wel degelijk zijn dat er twee aspect ratio's gehanteerd worden.

Bovendien is widescreen geen formaat. In principe is alles breder dan 1.33:1 widescreen. Dus dat kan 1.78:1 zijn, 2.35:1 of één van de vele andere breedbeeldstandaarden.
Maar ik neem voor het gemak maar even aan dat je met widescreen de 1.78:1 (16:9) verhouding bedoelt. ;)

reply
0
S
soundwave
Feb 16, 2004

ik heb een release... weten te bemachtigen... uiteraard geen originele... wel heb ik de verie van nemo al met alle extra's en promo screens ... maar goed omdat ik een disney dvd freak ben ... wil ik em gewoon er bij hebben voor me collectie ik kan wel wat screensmaken van die nemo ... moek alleen weten met welk proggie

reply
0
B
Bambi
Feb 16, 2004

markje wrote: Maar hoe doen ze dat dan? Worden de zwarte balkjes dan midden in de film breder?

En ik hoop juist dat ze dat niet op DIE manier doen. Het lijkt mij een beter plan om de balken onder en boven (die van de 2.35:1) gedurende de hele film te hebben en dan in het eerste deel ook nog balken aan de zijkant....
Op die manier komt denk ik de "verbreding" beter tot zijn recht op de TV...

reply
0
B
Bambi
Feb 16, 2004

Nathan Strik wrote: Nu hopen dat de film ook een beetje leuk is, want de trailer kon me niet echt overtuigen.

Was wat sceptisch na de trailer: vooral die twee elanden zijn daarin behoorlijk nadrukkelijk aanwezig.... Valt in de totale film alles mee. Er zitten gewoon echt grappige momenten in...
De kwaliteit van de animatie valt hier en daar echter wel wat tegen, helaas.

reply
0
B
bommetje
Feb 16, 2004

De hele film is in scopeformaat (2,35) maar door het toepassen van showscan lijkt het eerste gedeelte in widescreen (1,85) afgespeeld te worden.

reply
0
MR
Marc Raps
Feb 16, 2004

Richard Boon wrote: Ik zie nu wel dat een ANDERE favoriete film van me, Magnolia, ook twee verschillende aspect ratios gebruikt.

Ja, maar dat is alleen de commercial van Frank waarin hij oproept om zijn videoband te kopen, en het Greenberry Hill verhaal aan het begin (en een stukje aan heit einde) van de film. Niet zo veel dus.

Klinkt wel als een interessant idee om het zo te doen. Ben ook wel benieuwd hoe ze dat op DVD gaan oplossen (screenshots, iemand?).

- Marc

reply
0
JVH
Joost v.d. Ham
Feb 16, 2004

soundwave wrote: ik heb een release... weten te bemachtigen... uiteraard geen originele... wel heb ik de verie van nemo al met alle extra's en promo screens ... maar goed omdat ik een disney dvd freak ben ... wil ik em gewoon er bij hebben voor me collectie ik kan wel wat screensmaken van die nemo ... moek alleen weten met welk proggie

Finding nemo is ook al gewoon legaal te krijgen hoor... :rolleyes:
denk niet dat mensen hier op screens van illegale versies zitten te wachten.

reply
0
NS
Nathan Strik
Feb 16, 2004

Joost v.d. Ham wrote: denk niet dat mensen hier op screens van illegale versies zitten te wachten.

Sterker nog... ze zouden weleens verwijderd kunnen worden door bepaalde crewleden. ;)

reply
0
RB
Richard B.
Feb 16, 2004

Marc Raps wrote:
Richard Boon wrote: Ik zie nu wel dat een ANDERE favoriete film van me, Magnolia, ook twee verschillende aspect ratios gebruikt.

Ja, maar dat is alleen de commercial van Frank waarin hij oproept om zijn videoband te kopen, en het Greenberry Hill verhaal aan het begin (en een stukje aan heit einde) van de film. Niet zo veel dus.

Klinkt wel als een interessant idee om het zo te doen. Ben ook wel benieuwd hoe ze dat op DVD gaan oplossen (screenshots, iemand?).

Ik heb hem al een tijdje niet meer bekeken dus ik zal hem een dezer dagen weer eens uit de kast trekken. Ik heb trouwens wel het vermoeden dat ze de fullscreen-stukjes gewoon hebben opgerekt naar widescreen-afmetingen.

reply
0
S
Sjekster
Feb 16, 2004

Ik heb vandaag de divx bekeken, en die heeft iig maar 1 formaat :cry:
Hopen dat ze dat op de dvd wel goed doen met de 2 formaten :?

reply
0
SM
Steve Muller
Feb 17, 2004

Dit zou dus op dvd averechts werken!!!! Eerst volledig beeld en daarna zwarte balken???

reply
0
B
BrianB
Feb 18, 2004

Galaxy Quest heeft dat toch ook? In het begin met de beelden van de show is het 1.33:1, de twintig minuten daarna zijn 1.85:1, en de scenes in de ruimte zijn 2.35:1, hoezo verwarrend? :D Alleen jammer dat ze dat bij de dvd niet gedaan hebben, de 1.85:1 beelden zijn veranderd in 2.35:1.

reply
0
ML
Michael Lems
Feb 22, 2004

Ik heb gisterenavond Brother Bear gezien op een illegale dvd. Een collega had hem geleend van een vriend. Het betreft hier waarschijnlijk de NTSC versie die in Amerika wordt gereleased op 30 maart. De menu's waren nog helemaal intact, alleen de extra's waren eraf geript.

Als dit dus een rip is van de originele Disney uitgave dan krijgen we de hele film in het 1.85:1 formaat totdat de aftiteling begint, want die is in het 2.35:1 formaat.

Maar vanaf 30 maart weet ik dit pas echt zeker, want ik heb m natuurlijk al besteld. :D

reply
0
B
Bambi
Feb 22, 2004

Michael Lems wrote: Ik heb gisterenavond Brother Bear gezien op een illegale dvd. Een collega had hem geleend van een vriend. Het betreft hier waarschijnlijk de NTSC versie die in Amerika wordt gereleased op 30 maart. De menu's waren nog helemaal intact, alleen de extra's waren eraf geript.

Als dit dus een rip is van de originele Disney uitgave dan krijgen we de hele film in het 1.85:1 formaat totdat de aftiteling begint, want die is in het 2.35:1 formaat.

Maar vanaf 30 maart weet ik dit pas echt zeker, want ik heb m natuurlijk al besteld. :D

:cry: Dat zou heel jammer zijn, maar ook weer heel vreemd. Waarom nog wel overschakelen naar 2.35:1 voor de aftiteling?? Het is natuurlijk wel een aftiteling die die volledige breedte nodig heeft, maar dan nog is het vreemd dat het dan pas gebeurt.... Kunnen dus alleen maar duimen dat het toch nog goed komt.....

reply
0
J
JCL
Feb 22, 2004

Bambi wrote:
Michael Lems wrote: Ik heb gisterenavond Brother Bear gezien op een illegale dvd. Een collega had hem geleend van een vriend. Het betreft hier waarschijnlijk de NTSC versie die in Amerika wordt gereleased op 30 maart. De menu's waren nog helemaal intact, alleen de extra's waren eraf geript.

:cry: Dat zou heel jammer zijn, maar ook weer heel vreemd. Waarom nog wel overschakelen naar 2.35:1 voor de aftiteling?? Het is natuurlijk wel een aftiteling die die volledige breedte nodig heeft, maar dan nog is het vreemd dat het dan pas gebeurt.... Kunnen dus alleen maar duimen dat het toch nog goed komt.....

Die DVD is illegaal. Ik heb hem inmiddels ook gezien :D En ik heb dezelfde als ik het zo hoor. Kwaliteit is prima, geluid, beeld allemaal perfect. Ik ga hem ook zeker kopen als hij orgineel uit is en ik ga naar de bios volgende week. Ik denk dat ze als hij beer wordt gewoon balken afplakken.

reply
0
ML
Michael Lems
Feb 22, 2004

Bambi wrote:

Ik ben een beetje aan het surfen geslagen en kwam op www.dvdtoons.com de volgende informatie tegen over de Amerikaanse release van Brother Bear:

DISC ONE:

FULL SCREEN (1.66:1) FEATURE PRESENTATION
KODA’S OUTTAKES
“LOOK THROUGH MY EYES” MUSIC VIDEO
“FIND YOUR TOTEM” SET-TOP GAME
“BONE PUZZLE” SET TOP GAME
RUTT & TUKE’S COMMENTARY
--- Hilarious feature-length commentary from the comic moose duo.
BEAR LEGENDS
MAKING NOISE: THE ART OF FOLEY
ART REVIEW
“ON MY WAY” SING ALONG SONG

DISC TWO:

WIDESCREEN (2.35:1) FEATURE PRESENTATION
PATHS OF DISCOVERY: THE MAKING OF BROTHER BEAR
--- A look at the amazing creative process that goes into a Disney Animated Feature Film. Explore story origins, character designs, production art, filmmaker inspirations, how the music, songs and score are created, how the voices are cast, and more.
NEVER-BEFORE-HEARD SONG: “FISHING SONG”
DELETED SCENES
--- Includes filmmaker introductions before each scene.
“TRANSFORMATION” SING ALONG SONG

De dvd die ik gisteren gezien heb komt overeen met disc 1.

En op het IMDB kwam ik de volgende info tegen:

The movie changes aspect ratio about a quarter of the way into the film from 1.66:1 to 2.35:1, after Kenai is transformed into a bear. The DVD release in March 2004 features the original widescreen version of the film (which retains the aspect ratio change) and a so-called "full-frame" version which keeps the 1.66:1 aspect ratio for the entire film.

We kunnen er nu dus zeker van zijn dat we de overgang van het aspect ratio ook op dvd terug zullen zien :lol:

reply
0
B
Bambi
Feb 22, 2004

Michael Lems wrote: En op het IMDB kwam ik de volgende info tegen:

The movie changes aspect ratio about a quarter of the way into the film from 1.66:1 to 2.35:1, after Kenai is transformed into a bear. The DVD release in March 2004 features the original widescreen version of the film (which retains the aspect ratio change) and a so-called "full-frame" version which keeps the 1.66:1 aspect ratio for the entire film.

We kunnen er nu dus zeker van zijn dat we de overgang van het aspect ratio ook op dvd terug zullen zien :lol:

(y) Da's mooi, nu alleen nog hopen dat de R2 versie dat ook doet (hoewel het bij een UK-release in dat opzicht vaak wel snor zit)

reply
0
S
Sjekster
Feb 22, 2004

Bambi wrote:
Michael Lems wrote: En op het IMDB kwam ik de volgende info tegen:

(y) Da's mooi, nu alleen nog hopen dat de R2 versie dat ook doet (hoewel het bij een UK-release in dat opzicht vaak wel snor zit)
Das zeker goed nieuws! Nu maar hopen dat ik me in kan houden totdat de R2 uitkomt :lol:

reply
0
F
Frank
Mar 10, 2004

Menushots van de Engelse release kun je vinden via onderstaande link. Daaruit blijkt dat de Engelse release DTS-geluid meekrijgt.

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=10772

reply
0
RB
Richard B.
Mar 11, 2004

Marc Raps wrote:

Screenshots heb ik ff niet maar ik heb hem afgelopen week weer even bekeken en alles is gewoon in het 2.35:1-formaat (wat ik al vermoedde). Volgens mij is het ook technisch absoluut niet mogelijk om een videotrack te coderen in twee verschillende formaten.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Apr 01, 2004

Het ziet er slecht uit met de release van Brother Bear. Zoals bekend is het orignele beeldformaat 1.85:1 en 2.35:1, waarbij de R1 presentatie correct is.

De Engelsen hebben al hun UK editie en die blijkt dus volledig 1.66:1 formaat te zijn.
In het midden van deze recensie op DVD Times kun je een vergelijkende screenshot zien.

Ben bang dat het in NL niet anders zal zijn. :cry: :cry:

reply
0
J
JCL
Apr 01, 2004

Arnold van Oostrum wrote: Het ziet er slecht uit met de release van Brother Bear. Zoals bekend is het orignele beeldformaat 1.85:1 en 2.35:1, waarbij de R1 presentatie correct is.

De Engelsen hebben al hun UK editie en die blijkt dus volledig 1.66:1 formaat te zijn.
In het midden van deze recensie op DVD Times kun je een vergelijkende screenshot zien.

Moeten ze ook niet gaan zeiken als ik het bij mijn 2.35:1 copie houd.

reply
0
AB
Alex van den Berg
Apr 01, 2004

Arnold van Oostrum wrote: Het ziet er slecht uit met de release van Brother Bear. Zoals bekend is het orignele beeldformaat 1.85:1 en 2.35:1, waarbij de R1 presentatie correct is.

Kennen de Engelsen 1 april?? :twisted: .... :? ..... :cry:

reply
0
C
chimera01
Apr 01, 2004

Yep Aprils fools day.

reply
0
SM
Steve Muller
Apr 01, 2004

Ben benieuwd wat de NL versie wordt, PAN SCAN 4:3??? :cry:

reply
0
NS
Nathan Strik
Apr 01, 2004

Dat wordt dus de R1 versie voor mij... ;)

Tenzij BV Nederland de Europese uitzondering zou worden, maar ik heb zo´n vermoeden dat ze liever naar de mening van de zwarte-balken-hatende "Disney-moeders" luisteren. :mrgreen:

Goddank voor DVDSoon. (6)

reply
0
C
chimera01
Apr 02, 2004

Tja ik vind het ook wel vervelend maar die Disney-moeders bepalen wel de markt voor het grootste deel in Nederland. En het zal mijn dochter ook worst wezen of de film 4:3 is of 1.85:1 of 2.35:1, als het verhaal slecht is reageert zij pas.

reply
0
SM
Steve Muller
Apr 07, 2004

Weet iemand wanneer Brother Bear in Nederland uitkomt en of de Regio 1 versie DTS heeft? Ben erg aan het twijfelen welke ik moet kopen :?:

reply
0
B
Bambi
Apr 07, 2004

Steve Muller wrote: Weet iemand wanneer Brother Bear in Nederland uitkomt en of de Regio 1 versie DTS heeft? Ben erg aan het twijfelen welke ik moet kopen :?:

Hecht niet te veel waarde aan een eventuele DTS. Hier in Europa zullen we het alleen moeten doen met een gecropte 1.66:1 release (zelfs in de UK, die over het algemeen redelijk de US-releases volgt). De US-release staat in zowel de gecropte 1.66:1 als in de correcte 1.85/2.35:1 op de 2-disc release!

In NL komt-ie in september, in de UK op 4 mei.

reply
0
SM
Steve Muller
Apr 07, 2004

Bambi wrote:
Steve Muller wrote: Weet iemand wanneer Brother Bear in Nederland uitkomt en of de Regio 1 versie DTS heeft? Ben erg aan het twijfelen welke ik moet kopen :?:

Hecht niet te veel waarde aan een eventuele DTS. Hier in Europa zullen we het alleen moeten doen met een gecropte 1.66:1 release (zelfs in de UK, die over het algemeen redelijk de US-releases volgt). De US-release staat in zowel de gecropte 1.66:1 als in de correcte 1.85/2.35:1 op de 2-disc release!

Dank je, heb vandaag de R1 versie gekocht bij dvdsoon voor EUR 14,50 :D

reply
0
B
Bambi
Apr 07, 2004

Steve Muller wrote:
Bambi wrote: [quote=Steve Muller]Weet iemand wanneer Brother Bear in Nederland uitkomt en of de Regio 1 versie DTS heeft? Ben erg aan het twijfelen welke ik moet kopen :?:

Dank je, heb vandaag de R1 versie gekocht bij dvdsoon voor EUR 14,50 :D[/quote]
Goede keus: de mijne zit ook al op de post bij DVDsoon vandaan :P

reply
0
M
MrCarrey
Apr 08, 2004

Als Brother Bear op DVD komt wil ik hem wel hebben.

reply
0
SM
Steve Muller
Apr 16, 2004

Steve Muller wrote:
Bambi wrote: [quote=Steve Muller]Weet iemand wanneer Brother Bear in Nederland uitkomt en of de Regio 1 versie DTS heeft? Ben erg aan het twijfelen welke ik moet kopen :?:

Dank je, heb vandaag de R1 versie gekocht bij dvdsoon voor EUR 14,50 :D[/quote]

Heb deze toch meteen doorverkocht. Ik had verwacht dat de film in 1.85 begon en dan omsloeg naar 2.35. Hij begon dus wel op 1.85 maar dan met zwarte balken aan de onderkant en zijkant :cry: En dit is dus de eerste 24 minuten. Ik heb dan nogwel een 92cm breedbeeld maar zelfs ik vond het beeld erg klein en vervelend kijken :cry: .

reply
0
M
Micoom
Apr 16, 2004

Steve Muller wrote:
Steve Muller wrote: [quote=Bambi][quote=Steve Muller]Weet iemand wanneer Brother Bear in Nederland uitkomt en of de Regio 1 versie DTS heeft? Ben erg aan het twijfelen welke ik moet kopen :?:

Dank je, heb vandaag de R1 versie gekocht bij dvdsoon voor EUR 14,50 :D[/quote] Maar hij staat er toch ook in de 1:66:1 versie op, dus waarom door verkocht?? Je zal hem nergens op een andere mannier gaan vinden..

Heb deze toch meteen doorverkocht. Ik had verwacht dat de film in 1.85 begon en dan omsloeg naar 2.35. Hij begon dus wel op 1.85 maar dan met zwarte balken aan de onderkant en zijkant :cry: En dit is dus de eerste 24 minuten. Ik heb dan nogwel een 92cm breedbeeld maar zelfs ik vond het beeld erg klein en vervelend kijken :cry: .[/quote]

reply
0
B
Bambi
Apr 16, 2004

Steve Muller wrote: Ik had verwacht dat de film in 1.85 begon en dan omsloeg naar 2.35. Hij begon dus wel op 1.85 maar dan met zwarte balken aan de onderkant en zijkant :cry: En dit is dus de eerste 24 minuten. Ik heb dan nogwel een 92cm breedbeeld maar zelfs ik vond het beeld erg klein en vervelend kijken :cry: .

En dat is dus juist de enige juiste manier om de film te zien!!! De film gaat wel degelijk over van 1.85:1 naar 2.35:1. De "verbreding" kan alleen maar goed tot zijn recht komen als het eerste deel in een window-boxed 1.85:1 formaat wordt gepresenteerd. Anders wordt het beeld naar je gevoel na de eerste 24 minuten kleiner (er komen zwarte balken onder en boven bij).

Je hebt dus de enige juiste weergave nu weer doorverkocht :?

reply
0