Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Film Discussies
J
JFC_
Welke bioscoopgebeurtenis blijft je het meeste bij?
Feb 19, 2004

Hebben jullie ook weleens iets meegemaakt in een bioscoop waarvan je dacht dat je het nooit meer zou vergeten? Iets dat dusdanig indrukwekkend, komisch, droevig, emotioneel, verschrikkelijk enz was dat het je altijd bij zal blijven? In mijn geval was het de reactie van het publiek na afloop van American History X. We liepen allemaal naar buiten en vrijwel niemand zei iets. Iedereen was doodstil en sommigen huilden zelfs terwijl de zaal leegstroomde. Dat was best indrukwekkend! Wie heeft er nog meer speciale herinneringen aan een bepaald bioscoopbezoek en wat gebeurde er?

T
The_Chief
Feb 19, 2004

Toen ik naar The Matrix Reloaded was gegaan zaten er ergens vooraan een paar Neo-wannabee's (compleet in lange jas en met zonnebril). Irritante lui zaten elke keer te applaudiseren als er wat gebeurde.

En natuurlijk Titanic, toe er overal om me heen mensen traantjes zaten weg te pinken bij een zekere scene...

reply
0
MH
Marcel Hagels
Feb 19, 2004

Toen ik na Schindler's List naar buiten liep en en net een trein met piepende remmen het station binnen kwam rijden. Er ging wel een rilling over mijn rug.

Marcel

reply
0
C
chimera01
Feb 19, 2004

Mijn eerste keer in de cinema op mijn verjaardag: Winnetou en de schat in het Zilvermeer. Toen de helden omsingelt waren door de slechterikken en uiteindelijk de Apaches kwamen om hen te redden stond de hele bioscoop op de kop en kinderen op de stoelen te juichen. Mijn moeder deed net of ze ons niet kendde. (jaar of zeven oud denk ik)

reply
0
FG
Frank Gozeling
Feb 19, 2004

De filmgebeurtenis die me het meest bij blijft was toen ik in 1967 als 7-jarig jochie met mijn opa naar Ben-Hur ging in het Frans Hals Theater in Haarlem. Een stoffige bioscoop met hoogpolig tapijt en een ouderwets foyer. Als je naar binnen ging dan hoorde je totdat het gordijn openging al de Ouverture van de Filmmuziek, prachtig.
Ik was dan ook zeer verheugd dat in de recente DVD uitvoering zowel de Ouverture als Pauze muziek zijn meegenomen.

Ondanks de zit van bijna 4 uur was ik overmeesterd door de grootsheid van deze film, en dat is me altijd bij gebleven. Ben-Hur is en blijft voor mij de grootste film allertijden. Niets voor niets heeft en zal deze film de tand des tijds doorstaan.

reply
0
J
JagoKI
Feb 19, 2004

Tijdens een scene uit Hannibal, (hersenpan) viel er iemand naast mij flauw en en kwam met zijn gezicht eerst tegen mijn schouder en toen in mijn schoot :oops: . Schrik je wel even zeg !!

reply
0
D
dckoppen
Feb 19, 2004

Ik heb er twee,ik ben toen in de city in A'dam naar de eerste voorstelling van Star Wars Ep. 1 geweest en toen de star wars overture begon begon iedereen te applaudiseren en te klappen en te joelen en te fluiten,was echt heel gaaf. Er waren ook mensen verkleed in die zaal,compleet met light sabers en sommigen met helmen.

De tweede herinnering was ook heel mooi,ik ben toen met mijn Oma naar de Jantjes geweest in Tuschinski,echte nostalgie,en me oma was echt helemaal blij ervan.Dat zal me altijd bij blijven.Het waren de nostalgische zondagen,een actie van Pathe.

reply
0
R
Reinbo
Feb 19, 2004

Na de Fight Club liep ik naar het Station in Rotterdam. Daar was een grote poltie afzetting met rood wit lint, dat af en toe werd opgelicht door zwaailichten van de alom aanwezege politieauto's. Een half uur eerder was de pinautomaat met explosieven uit de muur van het grenswisselkantoor geblazen. Bij de daarop volgende achtervolging waren enkele schoten gelost, waarbij de ruiten van enkele tramhokjes gesneuveld waren.

Film en realiteit gingen zelden zo perfect in elkaar over.......

reply
0
W
Webster
Feb 19, 2004

Twee momenten die mij goed zijn bijgebleven zijn ten eerste het begin van Saving Private Ryan (overdonderd :shock: ) en ten tweede het einde van Titanic (muisstil en ik zou zweren dat het onder nul was in de zaal)

reply
0
RB
Richard B.
Feb 20, 2004

Tijdens een sneakvoorstelling van Final Destination toen iemand uit het publiek struikelde in het gangpad en niet meer overeind kwam. De persoon in kwestie werd weggedragen door zijn maten en ik heb verder niet meer gehoord hoe het met hem is afgelopen. Lijkt me wel ERG ironisch om je nek te breken tijdens een voorstelling van die film, dus ik denk dat ie gewoon een beetje bezopen was ofzo.

Een geinige is ook nog om (in 1997) na een voorstelling van Deep Impact terug naar huis te fietsen met de komeet Hale-Bopp glashelder aan de hemel. Heel apart vond ik dat: zoiets maak je maar eens in je leven mee denk ik.

reply
0
RG
Roberto G
Feb 20, 2004

The lord of the rings marathon zou ik niet gauw meer vergeten , heb daar voor de 1e keer wat allesoverfilm.nl forum leden ontmoet (was echt heel cool) , en er hing echt een hele aparte sfeer .
Mensen met elfen oren, mantels noem het maar op , en toen begon TROTK De premiere!! dat was wel ff kippenvel, opzeker een van mijn mooiste bioscoop bezoeken !!! :wink:

reply
0
F
Furanku
Feb 20, 2004

Wannneer de Dilophosaurus zijn kraag onthult in Jurassic Park 1 (\93).. echt bijna iedereen schrok ervan. Je hoorde gewoon gegil van jewelste..

reply
0
RT
Rob Technoid
Feb 20, 2004

Reinbo wrote: Na de Fight Club liep ik naar het Station in Rotterdam. Daar was een grote poltie afzetting met rood wit lint, dat af en toe werd opgelicht door zwaailichten van de alom aanwezege politieauto's. Een half uur eerder was de pinautomaat met explosieven uit de muur van het grenswisselkantoor geblazen. Bij de daarop volgende achtervolging waren enkele schoten gelost, waarbij de ruiten van enkele tramhokjes gesneuveld waren.

Geinig...ik was juist op weg naar Fight Club toen ik op centraal was en de explosieven afgingen. Vervolgens vlogen de kogels ons om de oren en we zijn het groothandelsgebouw (die hal naast cafe Engels waar de ABN Amro zit) ingerend, samen met nog een hoop andere mensen. We hebben toen een hele tijd naar vrienden zitten zoeken die we bij die desbetreffende automaten zouden ontmoeten. Van schrik zijn we maar wat gaan drinken en Fight Club hebben we een andere keer gezien.
Het was een wonder dat er maar 1 lichtgewonde was.

reply
0
S
skunk
Feb 20, 2004

Mijn laatste leuke einde was bij de matrix revolutions toen we de zaal uit liepen dat iederen zielig keek en zij is dit nauw het einde wat een K*T einde. vond het zelf wel mee vallen maar de andere mensen niet.

reply
0
ID
Ingo Deswert
Feb 20, 2004

Dit is m'n vroegste herinnering, dus dat het een impact op me heeft gehad hoeft geen betoog. Ik was bijna 3 jaar en m'n ouders namen me mee naar Sneeuwwitje (Disney) in cinema Metro (Antwerpen), een zaal met een enorm hoog en breed scherm op de eerste rij van het balkon. Van begin tot het einde heb ik met open mond gekeken, en zal naar alle waarschijnlijkheid de helft niet begrepen hebben, maar ik was betoverd door het beeld, de klank en de kleuren.

Dit gedeelte herinner ik me nog maar vaag (in de zin van "oppassen voor klapstoeltjes"): We zaten toen nog (1972-1973) op van die ouderwetse velours klapzetels en na enkele minuten was ik, zo beweert mijn moeder, luid aan het protesteren. De stoel was weer half dicht geklapt en ik zakte zowat weg in het zeteltje, terwijl m'n benen naast m'n hoofd werden geduwd. Mijn gewicht was duidelijk nog niet voldoende om de klapstoel helemaal open te laten, dus heeft mijn moeder haar handtas aan mij gegeven die ik voortdurend heb vastgehouden zodat er voldoende gewicht was op dat ding opengeklapt te houden. Nogmaals, het klapstoelincident is me niet zo erg goed bijgebleven, maar voortaan sprak ik bijna voortdurend over "de grote televisie" en wat ik daar wel allemaal op gezien had.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Feb 20, 2004

1979: 3 jaar oud, mn 1e film in de bios: Bambi
1983: Return of the Jedi; na deze dag zou mn leven nooit meer hetzelfde zijn
juni 1999: de europese premiere van Episode 1, was alleen voor genodigden; met een bus StarWars fans heengegaan op uitnodiging van FOX. We zaten tussen allerlei filmbazen...erg cool. Na de film nog met Rick McCallum staan praten. (y)
december 2001-2002-2003: 3 maal op rij naar de perspremiere van Lord of the Rings geweest, als een van de eersten gezien dus 8)

reply
0
RG
Reinier Gunther
Feb 20, 2004

Dat ik 2 maanden terug bij kill bill door de stoel heen zakte.

reply
0
R
rtoonen
Feb 20, 2004

Afloop van Le vita e bella , toen ik omkeek naar de rest van de zaal, zat iedereen nog met tranen in de ogen en niemand stond op.. Dit maakte een hele diepe indruk.

reply
0
B
basset
Feb 20, 2004

We gingen naar een of andere film met een verjaardagsfeestje (lagere school nog). Daar was een voorfilmpje voor de hoofdfilm en dat was een soort documantaire over albatrossen. Die vogels hebben nogal moeite met opstijgen en landen.

Ik en een vriendje van mij hebben werkelijk naast de stoelen liggen huilen van het lachen! De jarige zat ons "not amused" aan te kijken want die vond er dus niks aan.

Ik moet weer lachen als ik er aan terug denk :) Het zegt heel wat over het voorfilmpje als ik me de hoofdfilm niet meer kan herinneren. Ik weet alleen dat de hoofdfilm ok wel leuk was, maar welke.......geen idee!

reply
0
JV
Jurgen V
Feb 20, 2004

Reinier Gunther wrote: Dat ik 2 maanden terug bij kill bill door de stoel heen zakte.

De effecten worden steeds realistischer in de Bios. :twisted: :)

reply
0
PP
Peter Porrio
Feb 20, 2004

De keer dat we met de hele klas voor "geschiedenisles" naar Shindler's List gingen staat me nog heel goed bij.

Ik zat bij behoorlijk luidruchtige personen in de klas. Iedere les was het wel weer raak. Tijdens de film en ook nog na afloop bij het naar buiten lopen heeft niemand iets gezegd.

Ik had eerlijk gezegd ook even niets te vertellen, wat een indruk liet deze film op me achter.

reply
0
J
Jaap22
Feb 20, 2004

Ik heb wel gelachen toen bij Return of the King een hele rij dubbelgeboekt was. Ze gingen nog net niet met elkaar op de vuist.

reply
0
DK
Dennis Kuijper
Feb 20, 2004

Wat me altijd bij is gebleven was toen ik naar de voorstelling van de film The fly ging,Ik zat ruim een half uur voor aanvang in de zaal,en wat bleek toen de film begon,dat ik de enige in heel die zaal was waar zeker minimaal 300 man in kan :roll: ,normaal heel relaxed,maar was toen 14 jaar,en moet zeggen dat ik toch wel vaker om me heen keek dan normaal met een zaal vol mensen. :shock:

reply
0
H
Hilkmann
Feb 20, 2004

Bij mij was het 'La ville de pirates' tijdens het filmfestival Rotterdam dit jaar . Op het begin was de zaal nog helemaal vol , maar tijdens de film liep de zaal langzaam leeg en op 't einde zaten er nog iets van 10 mensen .Ik heb trouwens zelden zo'n saaie film gezien ..... terwijl het andere werk van Ruiz (Ce jour-la , Het dak van de walvis) erg goed is .
Niet echt de meest interresante bioscoopervaring ...

reply
0
R
Reinbo
Feb 20, 2004

Rob Technoid wrote:
Reinbo wrote: Na de Fight Club liep ik naar het Station in Rotterdam. Daar was een grote poltie afzetting met rood wit lint, dat af en toe werd opgelicht door zwaailichten van de alom aanwezege politieauto's. Een half uur eerder was de pinautomaat met explosieven uit de muur van het grenswisselkantoor geblazen. Bij de daarop volgende achtervolging waren enkele schoten gelost, waarbij de ruiten van enkele tramhokjes gesneuveld waren.

Geinig...ik was juist op weg naar Fight Club toen ik op centraal was en de explosieven afgingen. Vervolgens vlogen de kogels ons om de oren en we zijn het groothandelsgebouw (die hal naast cafe Engels waar de ABN Amro zit) ingerend, samen met nog een hoop andere mensen. We hebben toen een hele tijd naar vrienden zitten zoeken die we bij die desbetreffende automaten zouden ontmoeten. Van schrik zijn we maar wat gaan drinken en Fight Club hebben we een andere keer gezien.
Het was een wonder dat er maar 1 lichtgewonde was.

Ik was net bang dat niemand me zou geloven.:wink:

reply
0
B
Bravestarr
Feb 20, 2004

Ik dreigde een jochie dat naast me zat te vermorzelen omdat ie zijn mond niet kon houden tijdens Return of the King. Dat kind heb ik de 3 uur daarna niet meer gehoord.

reply
0
RB
Richard B.
Feb 20, 2004

Bravestarr wrote: Ik dreigde een jochie dat naast me zat te vermorzelen omdat ie zijn mond niet kon houden tijdens Return of the King. Dat kind heb ik de 3 uur daarna niet meer gehoord.

Klinkt herkenbaar. Het aantal keren dat ik uit woede vanwege lawaai (echt) met dingen wilde gaan gooien is vrij hoog.

En nee ik heb geen probleem! :evil: :wink:

Btw: over dit onderwerp (overlast in de bios) bestaat al een andere thread dus misschien kunnen we dat soort dingen hier beter niet verder bespreken.

reply
0
B
Bravestarr
Feb 20, 2004

Richard Boon wrote:
Bravestarr wrote: Ik dreigde een jochie dat naast me zat te vermorzelen omdat ie zijn mond niet kon houden tijdens Return of the King. Dat kind heb ik de 3 uur daarna niet meer gehoord.

Klinkt herkenbaar. Het aantal keren dat ik uit woede vanwege lawaai (echt) met dingen wilde gaan gooien is vrij hoog.

En nee ik heb geen probleem! :evil: :wink:

Btw: over dit onderwerp (overlast in de bios) bestaat al een andere thread dus misschien kunnen we dat soort dingen hier beter niet verder bespreken.

De vraag is; welke bioscoop gebeurtenis blijft je bij. En dit is iets dat me altijd bij zal blijven. Dus off-topic is het niet.....

reply
0
J
JFC_
Feb 20, 2004

Richard Boon wrote:

Maar wie zegt dat dit uitsluitend over overlast gaat dan?
En dat overlast het onderwerp van gesprek is in deze topic?
Ik schreef toch duidelijk:
Iets dat dusdanig indrukwekkend, komisch, droevig, emotioneel, verschrikkelijk enz was dat het je altijd bij zal blijven?

reply
0
J
JCL
Feb 20, 2004

Iets wat ik denk ik nooit meer zou vergeten is wanneer ik naar LOTR - TROTK ben geweest. Na dat frodo en gandalf afscheid namen (het einde dus) werd de hele zaal stil, halfe zaal begon te huilen. Dat was een erg mooi moment. Vooral het stuk 'The last pages are for you Sam' en 'So comes an end to oure fellowschip, I will not say "do not weap" for not al tears are an evil"

Schitterend... niet onder woorden te brengen. Ik denk dat heel veel mensen deze ervaring hebben gehad. Dat maat TROTK tot een van de beste films ooit!!

reply
0
R
Rickje
Feb 21, 2004

Op een avond liep er al een hele tijd zo'n chinese man rond. Allemaal schreeuwen en hij zocht kennelijk ook iemand. Maar goed, even later toen hij ook dezelfde zaal binnenkwam als mij, keek hij allemaal rond en riep hij een keer. Opeens rende hij weer die trap op naar boven en hij viel met zijn gezicht recht op de grond. Zo'n meisje werd nat door de cola want hij liet die ook vallen en kwam bij haar terecht.
Iedereen aan de linkerkant bovenaan viel in een deuk en toen hij ons aankeek was iedereen stil aan de linkse kant. Dat meisje was snel weg dus zij had geen tijd om te kijken..maar die vent vond dat echt niet grappig. En even later als die man weg was begon iedereen weer te lachen.
Je moet het gewoon gezien moeten hebben want het was echt heel grappig. (y)

reply
0
CS
Christiaan Sauer
Feb 21, 2004

Normaal begint iedereen meteen met op staan en praten en joelen als een film is afgelopen. Daarom maakt het altijd weer indruk als een zaal blijft zitten, en als de zaal stil blijft na afloop. Titanic is bij mij een voorbeeld daarvan.

edit

dat ik misselijk werd tijdens de opening van SPR :?. Wil toch ook wel wat zeggen (en dat ik natuurlijk in het gips zat vanwege verrekte enkelbanden door hockeytraining een week ervoor)

reply
0
RB
Richard B.
Feb 21, 2004

JFC_ wrote:
Richard Boon wrote:

Maar wie zegt dat dit uitsluitend over overlast gaat dan?
En dat overlast het onderwerp van gesprek is in deze topic?
Ik schreef toch duidelijk:
Iets dat dusdanig indrukwekkend, komisch, droevig, emotioneel, verschrikkelijk enz was dat het je altijd bij zal blijven?

Mwoah, zoveel maakt het me nu ook weer niet uit. Het was enkel een gedachte.

reply
0
AV
Arjan Veenstra
Feb 21, 2004

Bij de 3 Star Wars SE's en Star Wars Episode 1 en 2, hele bioscoop werd gek als de muziek van John Williams begon. En terecht natuurlijk. :wink:

Schindler's List ben ik van school heen geweest, alle stoere gastjes met hun grote monden werden tijdens de film opeens wel heel erg stil. En dan de film zelf natuurlijk, erg indrukwekkend.

Saving Private Ryan nog zo'n indrukwekkende film, vooral het begin, totaal overdonderend. Ik ging overdag naar de film (lekker rustig), zaten bij me in de bios een stuk of 10 mensen van de generatie die de oorlog bewust hebben meegemaakt die waarschijnlijk hetzelfde dachten. De een na de ander storte in en begon te huilen tijdens de film.

reply
0
J
JCL
Feb 21, 2004

Overgens, na dezelfde RTOTK voorstelling bleef bij ons ook de zaal zitten. Bij de echt goede films volgt er vaak applaus, hier dus niet.... Het bleef stil, wel een minuut lang bleef iedereen zitten, er heerde een serieus WOW gevoel in de zaal. Mensen begonnen op te staan en lyrisch over de film te praten. Zulke momenten maken het naar de bios gaan waard, ooka hebben een hele enkeling beter spul thuis dan in de bios, die 200 andere mensen heb je thuis niet!!

reply
0
L
lex
Feb 21, 2004

Ik ging naar de Fellowship of the Ring. eerste deel ging goed maar het gedeelte na de pauze was wat minder omdat er wel geluid maar geen beeld was. toen is de projector verwisseld maar toen deed het geluid het niet meer er kwam alleen een klein beetje geluid uit de surround speakers. heel vervelend natuurlijk en gewoon pech gehad maar wel heel grappig om te zien hoe iedereen daar anders op reageerde.

sommige mensen gingen tegen het personeel door het lint. sommige zaten verdwaasd om zich heen te kijken met zo'n blik van; wat nu?
en anderen bleven gewoon stug zitten om de film uit kijken.

het is uiteindelijk door het personeel goed opgelost door het geld teug te geven of door voor de volgende gewenste voorstelling kaartjes te reserveren.

Lex

reply
0
H
Headhunter
Feb 21, 2004

Die gebeurtenis heeft weinig met een film te maken, maar...

Een vriend van me zette een lege popcornbeker op m'n hoofd tijdens de reclames voor de film (weet niet meer welke). Vervolgens kreeg ik van een grote neger die achter me zat een volle megabeker met popcorn om over het hoofd van die vriend van me heen te gooien. ...Geef toe dat ik het maar niet gedaan heb, maar hilarisch was het zeker. :D

reply
0
L
lex
Feb 21, 2004

edit: weet niet hoe het kan maar het stond er twee keer

Lex

reply
0
H
HiddeV
Feb 21, 2004

lex wrote: Ik ging naar de Fellowship of the Ring. eerste deel ging goed maar het gedeelte na de pauze was wat minder omdat er wel geluid maar geen beeld was. -KNIP-

Lex

hoeft niet 2 keer hoor :wink:

reply
0
J
JohnDoe
Feb 22, 2004

Zonder twijfel de eerste voorstelling van ROTK, 00.01 uur 's nachts. Allereerst het toeleven naar de film, zelden zo uitgekeken naar een release. En eenmaal in de bioscoop verbaasd over/genoten van de verklede mensen en de algehele "vibe" van alle aanwezigen die, net als ik, te springen stonden om 3 1/2 uur te gaan genieten. Heel bijzonder!

reply
0
M
makkabeer
Feb 22, 2004

Wat ik nooit vegeet is dat ik met mijn vader naar Heat ging, dat geluid stond zo erg hard, bij die schiet scenes stonden mijn haren een meter hoog.

Wat ik ook nooit vergeet is de eerste keer Matrix, liep de bioscoop uit en alles ging in slowmotion, heel gaaf was dat

reply
0
J
JKo
Feb 23, 2004

Toen ik een paar jaar geleden naar "The Talented Mr. Ripley"ging, kwam the Rotterdamse band "Postmen"de zaal binnen. Ze waren heel luidruchtig en begonnen door de zaal te schreeuwen dat "Postmen in tha house" was en zulk soort onzin. Vervolgens begonnen ze tijdens de reclames te blowen en te zuipen. Toen de film begon schreeuwden ze steeds heel hard de aankondigingen van de namen na. Het was echt te triest voor woorden. Mensen liepen de zaal uit om te klagen. De film werd stil gezet. Na veel heen en weer gepraat tussen "Postmen" en de mensen van de bios moesten ze vertrekken.
Ze liepen scheldend de zaal uit.
Sindsdien als ik deze groep hoor of zie op de tv moet ik hier altijd aan denken. Ik heb weinig respect voor zulke zielige BN-er-wannabe's. Ik snap niet wat Anouk met een van die gasten moet.... :shock:

Een ander incident was tijdens "The Blair Witch Project". Na de film begonnen twee mannen op de rij voor mij met elkaar te vechten omdat de een zijn vriendin iets zei over de luide manier van praten van een andere bezoeker tijdens de film . Een rukte de ander zijn ketting van zijn nek waarop hij de ander een rake rechtse gaf. Ik schrok me rot!

Leuk hoor, naar de bioscoop gaan!!! Geef mij maar een dvd'tje rustig op de bank :wink: 8)

reply
0
D
Dirkman
Feb 25, 2004

De eerste Matrix, op het moment dat trinity in de lucht blijft hangen en de camera om haar heen draait....

Zat ik echt ff van WOW!!!! (ook luidruchtig geroepen trouwens...)

En Titanic, aan het einde van de film zat een meisje langs me te huilen en het eindlied mee te zingen (ik kon mijn lach nie inhouden) Toen ze zag dat ik moest lachen zei ze "Dit is de 2de keer dat ik de film zie" Nou, toen kwam ik helemaal nie meer bij....

En Fightclub....Ik kwam echt in knokstemming de bios uit...(niet uitgevoerd trouwens)

reply
0
TH
Tom van den Hout
Feb 27, 2004

Ging naar the Grinch en kregen Blair Witch 2 te zien :P klein foutje ;p

Het begon al toen we een voorstukje kregen van the grinch, op zich al vrij raar. Toen begon de film dus :) na 10-15 werd de goede film opgezet :D

reply
0
B
Beschuitfluiter
Feb 27, 2004

bij mijn bezoek aan de Matrix, zat ik best voor aan; als dan die groene cursor knippert en begint te typen, toen had ik echt ff zoiets van; yehes, dit gaat een hele fraaie film worden... weet ook nie waarom, maar wist nog helemaal niets van die film toen...

reply
0
J
johanluijkman
Feb 27, 2004

saving private ryan vond ik zeer indrukwekkend, vooral het begin. Ook uit Schindler's list kom je niet echt happy vandaan. Ik vond de Lord of the Rings marathon geweldig. Nog dagen van nagenoten. Wat ook leuk was, was dat na deel drie de hele zaal luid aplaudiseerde en floot. Of je bij een heel goed concert was geweest. Was wel grappig.

reply
0
A
AnnaEvers
Mar 02, 2004

toen ik naar ROTK ging, op een gegevent moment ging het geluid steeds langzamer en viel het bield steeds uit, toen besloten ze maar een pauze in te lassen om dan meteen het probleem te verhelpen

bij the texas chainsaw gebeurde er iets in de film waar ik normaal niet van zou schrikken, maar een meisje naast me schrok wel en die begon me toch te gillen! ik schrok me wezenloos en dacht eerst dat het bij de film hoorde, mischien dat deze film daarom wel de moeite waard was, er zat tenminste nog 1 schrikmoment in.

reply
0
C
Cloud
Mar 02, 2004

Paar jaar geleden bij de re-release van The exorcist:
Tijdens de voorstelling begonnen opeens paar meisjes te lachen bij het eerste schrikmoment met het bezeten kind.
Sinds dat moment lag de zaal plat van het lachen bij elke "horrorscene", zoals wanneer het kind haar hoofd helemaal omdraait en wanneer ze omgekeerd de trap afkruipt. (6)
En zo ging het de hele tijd door, alsof we naar een komedie aan het zien zijn. Ik heb nog nooit zo hard gelachen in de cinema, men buik deed er zeer van. :lol:
Na de voorstelling keken alle toeschouwers elkaar aan van: wat hebben we nou meegemaakt!?. :roll:

Dit vergeet ik nooit. Men raarste cinema ervaring.

reply
0
M
Mr.C
Mar 02, 2004

Cloud wrote:

Dit vergeet ik nooit. Men raarste cinema ervaring.

Dat lijkt me idd wel leuk om mee te maken. Hmm laat ik maar eens vaker naar horrorfilms in de bios gaan.
Ik krijg ook vaak snel de slappe lach, eerst lach je gewoon om iets stoms maar dan blijf je gewoon lachen om niets.

reply
0
G
gambit
Mar 03, 2004

Bij 'Bruce Almighty' (waarom ik er naartoe ging...) was er een persoon in de zaal die bij elke grap (leuk of niet) heel stom zat te lachen. Dit was een -aan de lach te horen- een jong ventje die met zijn familie was.

Toen deze persoon door bleef lachen (20 seconden onafgebroken, na een hele slechte grap) werd er hem toegeschreeuwd dat hij moest stoppen. Het antwoord van zijn moeder: 'Laat hem toch!' Waarop iemand uit het publiek riep: 'Hij is toch niet gehandicapt joh! Laat hem stoppen!'

Toen de film was afgelopen liepen we naar buiten, en zagen we de jongen die constant zat te lachen: het was een jongen in een rolstoel, met buizen in mond en neus.

Op dat moment was het erg grappig (hoe sadistisch het ook mag klinken). Nu ik er over nadenk is het eigenlijk absurd dat niemand zijn excuses heeft gemaakt.

:?

reply
0
8
8t88
Mar 03, 2004

Ik herinner mij nog goed een speciale eenmalige vertoning van 'Salo' (120 dagen van Sodom) in Lantaarn Venster Rotterdam. Er waren iets teveel kaarten verkocht zodoende waren alle stoelen bezet en stonden er bergen mensen achterin de zaal en in de gangpaden. Echter na 20 minuten liepen er mensen kwaad verontwaardigd en misselijk weg en halverwege rende mijn buurman kokhalzend naar buiten. Vond de film niet echt smerig, maar hij is zeker schokkend en zal hem niet nog een keer kijken.

reply
0
EH
Erik Hagen
Mar 03, 2004

Het bioscoopbezoek dat mij nog erg voor de geest staat was toen ik met twee oppaskindjes (6 en 10 jaar) naar de Pokémonfilm ging. :shock: Mijn hemel! Elke keer als er zo'n Pokémon in beeld kwam schreeuwde heel de zaal (voornamelijk kleine kinderen dus :roll: ) de naam van dat beest. Heel komisch. :D

Een andere keer was ik met twee vrienden naar "Dude, where is my car?" ( :oops: ) Een totaal ongrappige film, maar ik moest (als enige in de zaal) enorm lachen bij de struisvogelscène... :? (Er zal vast iets in m'n bier gezeten hebben. :twisted: )

reply
0
P
Pietse
Mar 03, 2004

Een mega vechtpartij in de City te amsterdam met een stel irritante marokkanen, ME was zelfs nodig om er een einde aan te maken.

reply
0
D
DragonWish
Mar 03, 2004

Toen ik klein was ben ik met mijn ouders naar the lion king geweest.

na het intro filmpje waar ze simba tonen op proud rock dan verschijnt er een zwart scherm met de titel lion king. Daarbij hoor je de muziek stoppen en vervolgens een enorme dreun.

oooh machtig vond ik dat toen zeg, ik zat als genageld in die biosstoel

reply
0
JV
Jeroen vS
Mar 03, 2004

De gebeurtenis, die ik niet zal vergeten was toen ik als 8-jarig jongetje naar The Return Of The Jedi ging met mijn buurjongen en een vriend van hem.
Fantastisch. Ik was toen al helemaal Star Wars gek en toen kon ik voor het eerst een van die films in de bioscoop zien. Zei mijn moeder nog diezelfde ochtend, dat ze toch maar twee kaartjes hadden en ik niet mee kon. Ik weet zelfs nog goed, wat ik toen dacht. "Waarom heb ik dit altijd". Maar het bleek gelukkig een grap te zijn.
Ze draaiden toen ook Octopussy met Roger Moore. Daarvan zag ik het promotiemateriaal hangen. Dat is ook weer zoiets typisch. Dat dat soort dingen je dan bijblijven. Ik ben in de loop der jaren nog naar tig andere films geweest, maar vraag me niet welke films er toen ook in de bioscoop draaiden.

Schindler's List is mij ook bij gebleven. Ik ben daar met mijn vader naar toe gegaan. Niemand zei na afloop wat. Sommigen bleven zitten. En het waren vooral de oudere mensen (die ik normaal nooit in een bisocoop zag), die zaten te huilen. Dan ga je toch wel een beetje nadenken over dingen.

En natuurlijk FOTR, waar na vijf minuten het beeld weg viel en ik zoiets had van ... Nee hè, komt er een film waar jee graag naar toe wilt en dan gebeurt er zoiets. Zie ook mijn ROTJ commentaar hierboven.
En na de pauze van ROTK was er ook een probleem, kwam iemand doodleuk vertellen, dat de pauze iets langer zou duren.

reply
0
MG
Major Goodvibes
Mar 03, 2004

Ik ga liever niet meer naar de bioscoop. Alleen als ik heel graag een film op het grote doek wil zien. En dan ga ik op doordeweekse dagen.
Ik heb namelijk een klerehekel aan mensen die door de film heenpraten. Dan wordt ik helemaal uit de film-ervaring gehaald en dan baal ik. Er zijn altijd wel mensen die domme grappen maken tijdens de film of domme BrEeZah k*tjes die alleen maar zitten te giechelen.
In mijn HT (lees studentenkamer vol met apparatuur) nodig ik vaak vrienden uit om lekker film te kijken. Veel beter.

reply
0
JVH
Joost v.d. Ham
Mar 03, 2004

de marathon van LOTR trilogie, echt een fantastische avond.

Tarantino marathon, ik en 3 vrienden verder de hele zaal leeg :cool:

reply
0
B
basset
Mar 04, 2004

O ja! Nog een leuke ervaring niet zo lang terug.

Alamo Drafthouse in Austin Texas. Kill Bill en een dag later Bubba-Ho-Tep gezien. Op zich niet speciaal, maar het leuke is dat in de Alamo DH kun je gewoon eten bestellen tijdens de film. Ze hebben alles: Salades, Hamburgers, mozarella sticks, ugh soorten bier smirnoff ice enz. Echt geweldig :)

reply
0
MD
Max Davidse
Mar 04, 2004

De wereldrecordpoging in de Cinerama te Amsterdam.

Zit je in een zaal met ruim 100 man naar een slordige 40 films te kijken. Met in je achterhoofd de wetenschap dat je de eerstkomende 70 uur je ogen open zal moeten houden als je het wil halen. Ook moet je je behoefte ophouden tot na iedere derde film, anders is de poging niet meer geldig. Je kan je voorstellen, dat gaat een keer mis. Zo ook met mij, op een gegeven moment kregen we een blok van de volgende 3 films:

- 24 Hour Party People
- Platoon
- Duplex

Alle blokken was het verder goed gegaan, maar dit blok sloeg het noodlot toe, nog geen kwartier in 24 Hour Party People voelde ik al dat ik heel erg nodig naar de wc moest. Dit betekende simpelweg dat ik nog 5 en een half uur moest wachten voor ik mocht.

Uiteindelijk haalde ik het wel met veel pijn en moeite en benen over elkaar gekruist. Toen ik eindelijk naar de wc mocht, rende ik zo snel als ik kon daarheen, struikelend over mijn eigen benen op de trap maar toch maar doorlopend...nog nooit was een toiletbezoek zo lekker...

Wat me daarnaast altijd zal bijblijven, is dat ik uiteindelijk na 55 uur alsnog moest opgeven, klaarwakker, balend, maar met 4 gesprongen aderen waardoor ik geen snars meer zag en ook veel pijn had...

reply
0
DD
Dick van Drie
Mar 04, 2004

Dat is voor mij Jaws (deel 1). Die vond ik destijds (zal wel iets van 75/76 geweest zijn) erg eng en overdonderde mij emotioneel, maar toen was ik ook nog erg jong (jaar of 12). Je durfde af en toe niet te kijken zo eng. Nu zou ik dat heel anders (niet meer eng) ervaren.

Jurassic Park (1, 1990?) vond ik ook wel bijzonder.

----------------------
Ach ja verrek, 93 staat ook op de dvd. :wink:

reply
0
F
Furanku
Mar 04, 2004

Dick van Drie wrote:

Jurassic Park (1, 1990?) vond ik ook wel bijzonder.

93 ;)

Dat het hele bioscooppubliek schrok van de uitzettende kraag van de Dilophosaurus.. prachtig :) Telkens wanneer ik die scene zie, denk ik terug aan die flits uit mijn leven.. maarja, had ik al eerder verteld..

Ik weet ook nog wel dat ik 2 gratis kaartjes had voor the Lion King (96 geloof ik) en er maar een 5 a 10 tal personen in de bioscoop zaten :D

reply
0
S
Sein
Mar 09, 2004

De film is al een aantal keren genoemd... Schindler's List.

Het is de enige keer geweest dat de volledige zaal is blijven zitten tot en met de aftiteling... nog niet eerder meegemaakt.

reply
0
DD
Dick van Drie
Mar 09, 2004

Sein wrote: De film is al een aantal keren genoemd... Schindler's List.

Het is de enige keer geweest dat de volledige zaal is blijven zitten tot en met de aftiteling... nog niet eerder meegemaakt.

Niet de volledige zaal, maar het meerendeel (ook ik) bleef zitten tot aan het einde van de aftiteling van Finding Nemo. Gebeurt dus wel vaker dat men blijft zitten.

reply
0
M
Michel75
Blijven zitten
Mar 09, 2004

Blijven zitten bij Schindler's List of Finding Nemo vind ik nogal een verschil. Bij Finding Nemo hoop je op een extraatje, bij Schindler's List ben je onder de indruk.

reply
0
S
Sein
Mar 09, 2004

Dick van Drie wrote:
Sein wrote: De film is al een aantal keren genoemd... Schindler's List.

Niet de volledige zaal, maar het meerendeel (ook ik) bleef zitten tot aan het einde van de aftiteling van Finding Nemo. Gebeurt dus wel vaker dat men blijft zitten.

Het kan natuurlijk zijn dat er meer films zijn waar iedereen of een groot deel van het publiek blijft zitten tot en met de aftiteling... ik heb al aardig wat films in de bioscoop gezien maar dit nog nooit eerder meegemaakt... daarnaast was ook de stilte tijdens en na de aftiteling zeer indrukwekkend. Het leek alsof niemand zich echt raad wist met de hele situatie.

reply
0
MK
Mark Knoop
Mar 09, 2004

Furanku wrote: Ik weet ook nog wel dat ik 2 gratis kaartjes had voor the Lion King (96 geloof ik) en er maar een 5 a 10 tal personen in de bioscoop zaten :D

94 :D

Return of the King is mij bijgebleven. De zaal was erg stil nadat de film afgelopen was en de aftiteling voorbij kwam. Nog nooit meegemaakt dat de zaal stil was nadat de film afgelopen was.

reply
0
MJ
Mark de Jong
Mar 09, 2004

Bij mij in de bios bij ROTK waren ze niet stil, sterker nog, 1 zo'n meid had een vriendin meegenomen die de films nog nooit had gezien. Wat een verschrikkelijk irritant wijf zeg... :evil:
"Wie is dat ?" "Huh ?" "Hij kan kei goed zingen."
En ze zaten lekker naast me, nou dat was me een partij genieten...

reply
0
M
MisterMe
Mar 09, 2004

Mark de Jong wrote: Bij mij in de bios bij ROTK waren ze niet stil, sterker nog, 1 zo'n meid had een vriendin meegenomen die de films nog nooit had gezien. Wat een verschrikkelijk irritant wijf zeg... :evil:

Niets van gezegd? Niet dat ik er iets van zou zeggen weet niet waarom maar zou het toch wel irritant vinden...

Ik kan er ook niet tegen als er lui in de zaal zitten waar je je kapot aan ergerd... Waarom gaan die naar de film? om het voor een ander te verpesten :S

reply
0
A
angel20
Mar 09, 2004

Ik weet het nog ik was een jaar of 4 a 5 en ben met mijn ouders toen naar de labyrinth van David bowie geweest en je had daar van die oranje mannetjes die hun hoofd los konden maken van hun romp en daar mee gingen basketballen ik was zo bang toen dat ik daarna de hele film heb zitten huilen :oops: :oops:

reply
0
MJ
Mark de Jong
Mar 09, 2004

MisterMe wrote:
Mark de Jong wrote: Bij mij in de bios bij ROTK waren ze niet stil, sterker nog, 1 zo'n meid had een vriendin meegenomen die de films nog nooit had gezien. Wat een verschrikkelijk irritant wijf zeg... :evil:

Niets van gezegd? Niet dat ik er iets van zou zeggen weet niet waarom maar zou het toch wel irritant vinden...

Ik kan er ook niet tegen als er lui in de zaal zitten waar je je kapot aan ergerd... Waarom gaan die naar de film? om het voor een ander te verpesten :S

Nee, eigenlijk niet, nee. Had ik misschien wel moeten doen, inderdaad, want ze verpesten het zo wel voor andere mensen.
Maar aan de andere kant zagen ze er wel weer mooi uit dus.. ;) :P

reply
0
N
Nancy
Mar 09, 2004

Mijn allereerste bios film zal ik nooit vergeten , ik weet niet eens hoe jong ik toen was, echt een peuter, The Last Unicorn.

En Titanic , Lotr, zijn films die in mijn geheugen gebrand staan.

reply
0
H
Hanna
Mar 09, 2004

... dat ik de literbeker cola, die ik deelde met een vriendinnetje.. door heel het gangpad omgooide maar net deed of er niets aan de hand was.
Na de voorstelling hoorde ik kreten als:
'Als ik degene die mijn nieuwe tas heeft verpest met zn k*t-cola in mijn handen krijg dan doe ik 'um wat!!!'' .. en meer van dat soort gedoe..
ik was heel blij dat ik mijn mond had gehouden :oops:

reply
0
T
The_Cure
Mar 09, 2004

Samen met een vriend naar de bios, bak popcorn drinken, je kent het wel, er was genoeg ruimte dus wij gaan zitten met een stoel ertussen, bak popcorn op de stoel, stoel naar beneden houden door beiden een knie tegen het zitje van de stoel te houden...

schrikmoment in de film, vriend en ik laten de stoel los met onze knieen... stoel klapt in... bak met popcorn schiet naar achteren...

Sorry! ...tja, probeer dat dan maar eens zonder te lachen te zeggen :)

reply
0
MM
mark maris
Mar 09, 2004

k heb t meegemaakt in pathe schouwburgplein
dat een man de trap afrolde omdat hij op t bierflesje
van een vriend van me was gaan staan
we hebben ook maar stil gehouden :twisted:

hij had gelukkig nix maar t was wel komisch om te zien hij ging toch zeker 5 treden naar beneden en degene die de bios kennen weten dat t
een rot trap is

reply
0
H
Hanna
Mar 10, 2004

mark maris wrote: k heb t meegemaakt in pathe schouwburgplein

hij had gelukkig nix maar t was wel komisch om te zien hij ging toch zeker 5 treden naar beneden en degene die de bios kennen weten dat t
een rot trap is

zeker als die lichtjes niet branden op de treden... :shock:
bij ROTK was er in schouwburgplein natuurlijk geen pauze, maar ik moest WEL naar het toilet.. ik heb er volgens mij 3 kwartier over gedaan om die trappen op en af te lopen, je ziet helemaal niets inderdaad!!!

reply
0
F
flix
Mar 10, 2004

mijn gebeurtenis is dat net voor wij de bios in gingen al het licht uit viel en een half uur later pas naar de film konden . :evil:
moet je je voor stellen als zoiets tijdens de film gebeurt.
het was trouwens in pathe op het schouwburgplein.

reply
0
MM
mark maris
Mar 10, 2004

Hanna wrote:
mark maris wrote: k heb t meegemaakt in pathe schouwburgplein

een rot trap is

zeker als die lichtjes niet branden op de treden... :shock:
bij ROTK was er in schouwburgplein natuurlijk geen pauze, maar ik moest WEL naar het toilet.. ik heb er volgens mij 3 kwartier over gedaan om die trappen op en af te lopen, je ziet helemaal niets inderdaad!!!

we zagen ook alleen maar iets donkers langskomen maar we hoorden wel een hoop gevloek daarna :twisted:

t voordeel is dat het van die treden zijn die je makkenlijk afloopt :? :roll:
k voel me altijd net een mankpoot met die enge treden

reply
0
R
Rickje
Mar 10, 2004

The_Cure wrote: Samen met een vriend naar de bios, bak popcorn drinken, je kent het wel, er was genoeg ruimte dus wij gaan zitten met een stoel ertussen, bak popcorn op de stoel, stoel naar beneden houden door beiden een knie tegen het zitje van de stoel te houden...

schrikmoment in de film, vriend en ik laten de stoel los met onze knieen... stoel klapt in... bak met popcorn schiet naar achteren...

Sorry! ...tja, probeer dat dan maar eens zonder te lachen te zeggen :)

Ik vind het best knap dat jij een bak popcorn kunt drinken :wink:

reply
0
T
The_Cure
Mar 10, 2004

lees t los van elkaar ;) bak popcorn, drinken

ok i admit, komma vergeten :D :P

reply
0
T
togt
Mar 10, 2004

Meest indrukwekkend:
Saving Private Ryan - Gezien in America en de manager van de bioscoop kwam voordat de film begon melden dat het eerste half uur erg schokkend kon zijn, en dat mensen dan nog naar buiten mochten en hun geld terugvragen. Niemand die in het begin naar buiten liep. Ik zat naast wat veteranen, die na afloop snikkend achterbleven in de zaal. Ik krijg de tranen nog in mijn ogen als ik dat bedenk.

Meest opzwepend:
Ik zag Independence Day ook in America, premiere op 2 july - Independence Day is op 4 july, maar MIJN god wat een nationalistische stemming heerste er na afloop van de film: Iedereen kijhard juichen.
Wat een RETEslechte film is dat toch, maar erg spektakel!

reply
0
MM
Martin M.
Mar 10, 2004

Nancy wrote: Mijn allereerste bios film zal ik nooit vergeten , ik weet niet eens hoe jong ik toen was, echt een peuter, The Last Unicorn.

Da's grappig, dat was ook mijn eerste bioscoop film. Hij was ook toen best wel eng.

Wat mij ook zal bij blijven is dat een van mijn vrienden echt zich rot schrok tijdens de blaffende hond in signs. Hij ging zowat staan en vloekte zo hard dat de zaal dubbel van de lach lag.

reply
0
BG
Bart de Graaf
Mar 10, 2004

De volgende dingen zijn mij heel erg goed bijgebleven:

Bij de re-release van de exorcist was ik met een vriend en nog 2 andere vriendinnen in een vrij volle zaal. Normaal schrikken ze snel maar de hele film waren ze aardig stil. Toen hoorde je ineens door de linker achterste speaker keihard een telefoon afgaan. Die vriendin schrikt zich te pletter en klapt zo naar voren tegen de andere stoel van een man voor haar. Hij vond het natuurlijk maar erg vaag.

Bij de TTT zat ik in een bomvolle zaal. op een rij voor ons loopt een man naar de wc.. even later kom hij terug en vlak bij zijn plek gaat hij stijl achterover op zijn plaat. Daarna roept zijn (waarschijnlijk) vrouw ook nog eens: Hans sukkeltje! Nou de mensen om hem heen (waaronder ik)hadden het niet meer.

En wat me het meeste in bijgebleven is dat we naar the matrix relaoded zouden gaan in Pathe Groningen. Wij net kaartjes gekocht en lopen vol spanning de roltrap op.. moeten we direct terug van het personeel omdat er in de wc's naast de zaal brand was gesticht door een paar #*%@ pubertjes. Voorstelling ging niet door.. dat was erg balen.

reply
0
JL
Jeroen de Laat
Mar 10, 2004

Ik weet niet of ik dit wel WIL vertellen, ik ben er in ieder geval niet trots op, maar vooruit:

Een jaar geleden ben ik samen met mijn vriendin naar een film geweest (ik heb echt geen idee meer welke, wegens de vele bezoekjes). In de pauze had ik 10-15 minuten staan wachten in de rij voor drinken en popcorn. Toen ik eindelijk besteld had en terug richting zaal wilde lopen, ging ik GI-GAN-TISCH op mijn bek van een trapje omdat ik bezig was het wisselgeld in mijn broekzak te stoppen... Gevolg: drinken over mezelf heen, popcorn op de grond en ik kon weer achteraan aansluiten in de rij... met een natte broek :x

reply
0
T
The_Cure
Mar 10, 2004

Jeroen de Laat wrote: Ik weet niet of ik dit wel WIL vertellen, ik ben er in ieder geval niet trots op, maar vooruit:

Een jaar geleden ben ik samen met mijn vriendin naar een film geweest (ik heb echt geen idee meer welke, wegens de vele bezoekjes). In de pauze had ik 10-15 minuten staan wachten in de rij voor drinken en popcorn. Toen ik eindelijk besteld had en terug richting zaal wilde lopen, ging ik GI-GAN-TISCH op mijn bek van een trapje omdat ik bezig was het wisselgeld in mijn broekzak te stoppen... Gevolg: drinken over mezelf heen, popcorn op de grond en ik kon weer achteraan aansluiten in de rij... met een natte broek :x

lols, vriendin: "schat, waar bleef je zo lang?"

reply
0
JL
Jeroen de Laat
Mar 10, 2004

The_Cure wrote:
lols, vriendin: "schat, waar bleef je zo lang?"

Vooral die natte broek vond ze verdacht :wink:

reply
0
MM
mark maris
Mar 10, 2004

wat k ook erg leuk vond was toen we
bij con air de zaal uitliepen
bijna iedereen het nummer he got the whole world
liep te zingen (ik ook :) )

reply
0
R
Ricochan36
Mar 11, 2004

mark maris wrote: wat k ook erg leuk vond was toen we

zeker een middagvoorstelling?
:wink:

reply
0
MJ
Mark de Jong
Mar 11, 2004

Ricochan36 wrote:
mark maris wrote: wat k ook erg leuk vond was toen we

zeker een middagvoorstelling?
:wink:

(6)

reply
0
Z
zetmoon
Mar 11, 2004

Titanic

reply
0
S
SPIELCOCK
Mar 11, 2004

er schieten er een heleboel te binnen... maar een hele opmerkelijke vond ik toch...
in 1981 ging ik naar de Haagse Asta bioscoop een nachtvoorstelling. het was een preview van Indiana Jones and the raisers of the lost Ark. Helaas werden deze nachtvoorstellingen altijd bezocht door grote groepen tuig (zeg maar type extreme voetbalhooligan) die er opuit waren om met bierflesjes te gooien, de hele voorstelling te vloeken, boeren schetenlaten enzovoort...de boel voor iedereen te verpesten...
het opmerkelijke was dat ze na 5 minuten in de film doodstil waren.....

Indy was in 1981 een hele bijzondere bioscoopervaring...

Well, Jones, at least you haven't forgotten how to show a FILMFAN a good time.

reply
0
R
Raymond187
Mar 11, 2004

Mijn eerste keer dat ik naar Weekend of terror was gegaan.
In Tushinski :D

GEWELDIG !!!!!

reply
0
W
Webby
Mar 11, 2004

Vanmiddag in Tushinski. Bijna iedereen bleef zitten - dood stil - bij de aftiteling van 'Elephant'.

reply
0