Beste leden,
Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.
Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.
Hopelijk tot snel!
Met vriendelijke groet,
Rogier
AllesOverFilm Forum
Film Discussies
SM
Steve Muller
Steve Muller
Wat wordt 2004 grootste hit?
Feb 26, 2004
Ik denk zelf de Passion omdat het een groot publiek aanspreekt. Shrek 2 en Spiderman 2 zullen wel gigantische openingen krijgen.
Feb 26, 2004
Ik denk zelf de Passion omdat het een groot publiek aanspreekt. Shrek 2 en Spiderman 2 zullen wel gigantische openingen krijgen.
E
expo
expo
Feb 26, 2004
Ik denk The Day After Tomorrow; al is het maar door de ongelofelijke marketing campagne in Amerika, en zelfs hier in België in de cinema (Metropolis) staat al een grote aftelklok
Ik denk The Day After Tomorrow; al is het maar door de ongelofelijke marketing campagne in Amerika, en zelfs hier in België in de cinema (Metropolis) staat al een grote aftelklok
reply
0
P
PvdS
PvdS
Feb 26, 2004
Anders ... ik hoop op een film die uit het niets alle grote gehypte namen die op dit moment rondcirkelen het nakijken geeft.
Anders ... ik hoop op een film die uit het niets alle grote gehypte namen die op dit moment rondcirkelen het nakijken geeft.
reply
0
T
theThinWhiteDuke
theThinWhiteDuke
Feb 26, 2004
Mijn mening:
Passion of the Christ
Nu al controversieel, dus goed. Het meest bekende verhaal allertijden. Mijn #1 van deze lijst.
Van Helsing
Goede blockbuster, verder niets
Troy
Zal veel publiek trekken, maar mist denk ik nét datgeen dat een film een classic maakt.
Shrek 2
Vond deel 1 al nix
The Day After Tomorrow
standaard no-brainer
King Arthur
Totaal geen idee van..
Spiderman 2
Deel 1 had veel tekortkomingen (maar was wel erg vermakelijk). Nu een betere aflevering?
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
M.i. het beste Potter-boek. zeker een contender voor #1 hit van deze zomer!
The Village
HAD er hoge verwachtingen van; totdat ik een scriptreview las...
Maar ben nog steeds benieuwd
Incredibles
Nemo zal niet overtroffen worden door deze film
Maar Pixar maakt nooit slechte dingen, dus.....
Nr 1 film voor mij is totnutoe Lost in Translation
Mijn mening:
Passion of the Christ
Nu al controversieel, dus goed. Het meest bekende verhaal allertijden. Mijn #1 van deze lijst.
Van Helsing
Goede blockbuster, verder niets
Troy
Zal veel publiek trekken, maar mist denk ik nét datgeen dat een film een classic maakt.
Shrek 2
Vond deel 1 al nix
The Day After Tomorrow
standaard no-brainer
King Arthur
Totaal geen idee van..
Spiderman 2
Deel 1 had veel tekortkomingen (maar was wel erg vermakelijk). Nu een betere aflevering?
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
M.i. het beste Potter-boek. zeker een contender voor #1 hit van deze zomer!
The Village
HAD er hoge verwachtingen van; totdat ik een scriptreview las...
Maar ben nog steeds benieuwd
Incredibles
Nemo zal niet overtroffen worden door deze film
Maar Pixar maakt nooit slechte dingen, dus.....
Nr 1 film voor mij is totnutoe Lost in Translation
reply
0
RC
Renny Collard
Renny Collard
Feb 26, 2004
Ik denk toch Passion otC. Er wordt nou eenmaal zoveel ophef overgemaakt dat men nieuwsgierig wordt. Dit is allemaal publiciteit die Mel wel prima zal vinden.
Ik denk toch Passion otC. Er wordt nou eenmaal zoveel ophef overgemaakt dat men nieuwsgierig wordt. Dit is allemaal publiciteit die Mel wel prima zal vinden.
reply
0
J
Jaap22
Jaap22
Feb 26, 2004
Ik zit te twijfelen tussen Troy en The Passion of the Christ, maar ik denk dat het Troy wordt. Het maakt me ook niet zoveel uit verder.
Ik zit te twijfelen tussen Troy en The Passion of the Christ, maar ik denk dat het Troy wordt. Het maakt me ook niet zoveel uit verder.
reply
0
RB
Richard B.
Richard B.
Feb 26, 2004
Ik denk dat het zal gaan tussen Spiderman 2, Incredibles en Harry Potter en vermoedelijk zal Potter het dan wel winnen.
Troy, Shrek 2 en King Arthur zullen het trouwens ook wel goed doen maar van de overige verwacht ik (qua boxoffice) geen spectaculaire dingen.
Ik denk dat het zal gaan tussen Spiderman 2, Incredibles en Harry Potter en vermoedelijk zal Potter het dan wel winnen.
Troy, Shrek 2 en King Arthur zullen het trouwens ook wel goed doen maar van de overige verwacht ik (qua boxoffice) geen spectaculaire dingen.
reply
0
R
Rut
Rut
Feb 27, 2004
Ik denk Troy de film van 2004 gaat worden. Heb de trailer gezien en dat was zeer mooi en spectaculair. Verder zal Spider-Man 2, Shrek 2 en Harry Potter het ook goed doen. En wie weet Scooby Doo 2 :wink:
Ik denk Troy de film van 2004 gaat worden. Heb de trailer gezien en dat was zeer mooi en spectaculair. Verder zal Spider-Man 2, Shrek 2 en Harry Potter het ook goed doen. En wie weet Scooby Doo 2 :wink:
reply
0
REB
Rob Eric Blank
Rob Eric Blank
Feb 27, 2004
Ik denk dat Harry Potter wel DE hit wordt van dit jaar. Deze film spreekt zowel de jeugd als de wat oudere aan. Dan is je doelgroep groter dan bij andere films.
Passion of Christ zal ook goed scoren, vooral omdat deze zo controversieel is en een van de bekendste verhalen ter wereld.
Persoonlijk denk ik dat Troy niet echt DE super hit wordt die velen er van verwachten, waarom weet ik niet maar dat zegt mn gevoel.
Incredibles zal ook wel goed zijn, maar ik denk niet dat ze Finding Nemo zullen overtreffen.
SpiderMan 2 kan misschien wel beter worden dan deel 1, althans ik hoop het wel deel 1 vond ik nl. niet echt super.
Ik denk dat Harry Potter wel DE hit wordt van dit jaar. Deze film spreekt zowel de jeugd als de wat oudere aan. Dan is je doelgroep groter dan bij andere films.
Passion of Christ zal ook goed scoren, vooral omdat deze zo controversieel is en een van de bekendste verhalen ter wereld.
Persoonlijk denk ik dat Troy niet echt DE super hit wordt die velen er van verwachten, waarom weet ik niet maar dat zegt mn gevoel.
Incredibles zal ook wel goed zijn, maar ik denk niet dat ze Finding Nemo zullen overtreffen.
SpiderMan 2 kan misschien wel beter worden dan deel 1, althans ik hoop het wel deel 1 vond ik nl. niet echt super.
reply
0
MR
Marc Raps
Marc Raps
Feb 27, 2004
Ik gok op The Incredibles. Pixar was vorig jaar ook al heerser van de box office, en als Brad Bird weer zo'n geweldige film maakt als The Iron Giant, en dit maal met de creatieve krachten van Pixar, kan dat een behoorlijke klapper worden.
Ik verwacht dat Harry Potter and the Prisoner of Azkaban tweede wordt.
Of het loopt allemaal anders. :?
- Marc
Ik gok op The Incredibles. Pixar was vorig jaar ook al heerser van de box office, en als Brad Bird weer zo'n geweldige film maakt als The Iron Giant, en dit maal met de creatieve krachten van Pixar, kan dat een behoorlijke klapper worden.
Ik verwacht dat Harry Potter and the Prisoner of Azkaban tweede wordt.
Of het loopt allemaal anders. :?
- Marc
reply
0
MK
Mark Knoop
Mark Knoop
Feb 27, 2004
Van alle films in dat rijtje zijn er een aantal die ik erg graag wil zien. Waaronder Harry Potter and the Prisoner of Azkaban. Ik vond deel 3 het beste boek van de serie tot nu toe en wil de film erg graag zien. Deel 1 en 2 waren al erg populair, dus ik denk dat deel 3 dat ook word. Ik ben zelf erg benieuwd wat Alfonso Cuarón met mijn lievelingsboek gedaan heeft. :)
Van alle films in dat rijtje zijn er een aantal die ik erg graag wil zien. Waaronder Harry Potter and the Prisoner of Azkaban. Ik vond deel 3 het beste boek van de serie tot nu toe en wil de film erg graag zien. Deel 1 en 2 waren al erg populair, dus ik denk dat deel 3 dat ook word. Ik ben zelf erg benieuwd wat Alfonso Cuarón met mijn lievelingsboek gedaan heeft. :)
reply
0
AK
Albert Kostwinder
Albert Kostwinder
Feb 27, 2004
Ik denk ook Troy. Al vind ik die scene met al die schepen wel een hoog copy paste gehalte hebben..... :)
Ik denk ook Troy. Al vind ik die scene met al die schepen wel een hoog copy paste gehalte hebben..... :)
reply
0
J
JCL
JCL
Feb 27, 2004
ik heb HP gestemd, zoals Lex v/d Moolen (en misschien ook wel andere, ik heb niet de hele tread door gelezen, het is vakantie!) al aangeeft wordt dat een grote hit bij de boxoffice. Naar Troy ben ik ook wel benieuwd!
ik heb HP gestemd, zoals Lex v/d Moolen (en misschien ook wel andere, ik heb niet de hele tread door gelezen, het is vakantie!) al aangeeft wordt dat een grote hit bij de boxoffice. Naar Troy ben ik ook wel benieuwd!
reply
0
AV
Alexander V
Alexander V
Feb 27, 2004
Harry Potter wordt de kaskraker van 2004.
Ik verwacht kwa van het meest van Troy, daarna van King Arthur en dan The Day After Tomorrow.
Harry Potter wordt de kaskraker van 2004.
Ik verwacht kwa van het meest van Troy, daarna van King Arthur en dan The Day After Tomorrow.
reply
0
JB
jordy blonk
jordy blonk
Feb 27, 2004
ik denk zelf dat het zal spannen om passion of the christ en troy. Ik ga zelf toch voor troy.
ik denk zelf dat het zal spannen om passion of the christ en troy. Ik ga zelf toch voor troy.
reply
0
CV
Coen Vermeer
Coen Vermeer
M
Mich
Mich
Feb 27, 2004
Ik denk The Day After Tomorrow (of is het hoop).
Al zal Spiderman 2 niet veel moeten onderdoen voor de box office van de eerste.
Ik wil ze in ieder geval allemaal in de DVD collectie en enkelen wil ik ook in de bioscoop gaan zien.
Ik denk The Day After Tomorrow (of is het hoop).
Al zal Spiderman 2 niet veel moeten onderdoen voor de box office van de eerste.
Ik wil ze in ieder geval allemaal in de DVD collectie en enkelen wil ik ook in de bioscoop gaan zien.
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Feb 28, 2004
Zeer goede film ook maar qua box office kan hij niet tegen de rest van de films. De doelgroep is een stuk kleiner dan de rest. Zie resultaten van deel 1.
Webby wrote: Waarom staat Kill Bill vol.2 er niet bij :)
Zeer goede film ook maar qua box office kan hij niet tegen de rest van de films. De doelgroep is een stuk kleiner dan de rest. Zie resultaten van deel 1.
reply
0
J
JCL
JCL
Feb 28, 2004
het geld wat binnenkomt door verkoop van bioscoop kaartjes.
Rogier W. wrote: wat bedoelen jullie met box office?
het geld wat binnenkomt door verkoop van bioscoop kaartjes.
reply
0
A
Arriën
Arriën
Feb 28, 2004
Ik heb op Troy gestemd, maar kan niet geloven dat King Arthur op 0% staat :shock: Heeft nog niemand die trailer gezien? Wordt weer een echte Bruckheimer-blockbuster zo te zien!
Ik heb op Troy gestemd, maar kan niet geloven dat King Arthur op 0% staat :shock: Heeft nog niemand die trailer gezien? Wordt weer een echte Bruckheimer-blockbuster zo te zien!
reply
0
R
Rickje
Rickje
Feb 29, 2004
Op Troy gestemd maar Kill Bill 2 en Spider-Man 2 zullen ook wel goed vallen in de bioscopen :D
Op Troy gestemd maar Kill Bill 2 en Spider-Man 2 zullen ook wel goed vallen in de bioscopen :D
reply
0
P
pietdvd
pietdvd
Feb 29, 2004
´Harry Potter and the Prisoner of Azkaban´ Zou best is boven 1 Miljard dollars kunnen gaan opleveren. Beste Harry Potter Boek en Top cast.
´Spiderman 2´
´King Arthur´
´The Day After Tomorrow´
´Incredibles´
´Shrek 2´
´Troy´
´Passion of the Christ´
´Van Helsing´
´Harry Potter and the Prisoner of Azkaban´ Zou best is boven 1 Miljard dollars kunnen gaan opleveren. Beste Harry Potter Boek en Top cast.
´Spiderman 2´
´King Arthur´
´The Day After Tomorrow´
´Incredibles´
´Shrek 2´
´Troy´
´Passion of the Christ´
´Van Helsing´
reply
0
A
Alphawolf
Alphawolf
Feb 29, 2004
Volgens mij ligt The Passion of the Christ te zwaar op de maag om een mega-hit te worden. Iedereen wil hem nu zien omdat de orthodoxen de film verketteren maar het is geen film om met je vriendinnetje naar toe te gaan.
Shrek 2 en The Incredibles zullen tegenvallen. (Alweer zo’n X-team ?) En Who the f*ck is Spiderman ? Deel 1 was al waardeloos.
Net als bij the League of Extraordinary Gentlemen zal de vormgeving bij Van Helsing (zie trailer) puik in orde zijn maar na Underworld, Blade 1, 2 en 3 en een zwak verhaal zal het geen blockbuster worden.
The Village zal door de mand vallen.
The Day After Tomorrow wordt door onze strot geduwd door een bombardement aan commercials maar kan volgens mij niet op tegen Troy en Harry Snotter. (Hoewel ik Bratt Pit een grote dissonant in het geheel vind)
King Arthur is volgens mij een goede film maar het grote publiek zal er toch omheen lopen.
Opgewarmd door het spektakel van Troy en Arthur zal Alexander van Oliver Stone alles en ieder zal wegvagen in de komende wintermaanden van 2004.
Geen blockbusters maar wel grote verassingen worden volgens mij The Butterfly Effect en Gothika.
Hopende dat we deze thread aan het einde van 2004 nog eens kunnen doorlezen ... :wink:
Volgens mij ligt The Passion of the Christ te zwaar op de maag om een mega-hit te worden. Iedereen wil hem nu zien omdat de orthodoxen de film verketteren maar het is geen film om met je vriendinnetje naar toe te gaan.
Shrek 2 en The Incredibles zullen tegenvallen. (Alweer zo’n X-team ?) En Who the f*ck is Spiderman ? Deel 1 was al waardeloos.
Net als bij the League of Extraordinary Gentlemen zal de vormgeving bij Van Helsing (zie trailer) puik in orde zijn maar na Underworld, Blade 1, 2 en 3 en een zwak verhaal zal het geen blockbuster worden.
The Village zal door de mand vallen.
The Day After Tomorrow wordt door onze strot geduwd door een bombardement aan commercials maar kan volgens mij niet op tegen Troy en Harry Snotter. (Hoewel ik Bratt Pit een grote dissonant in het geheel vind)
King Arthur is volgens mij een goede film maar het grote publiek zal er toch omheen lopen.
Opgewarmd door het spektakel van Troy en Arthur zal Alexander van Oliver Stone alles en ieder zal wegvagen in de komende wintermaanden van 2004.
Geen blockbusters maar wel grote verassingen worden volgens mij The Butterfly Effect en Gothika.
Hopende dat we deze thread aan het einde van 2004 nog eens kunnen doorlezen ... :wink:
reply
0
H
Hankster
Hankster
Feb 29, 2004
Troy
na het nóg een keer kijken van de trailers denk ik dat;
Troy samen met Harry Potter de box office gaan domineren,
King Arthur teleurstellend zal zijn
Passion of Christ de beste film wordt.
Passion ziet er heel erg verzorgt uit, het verhaal spreekt ontzettend veel mensen aan en de muziek alleen al vond ik schitterend...
En zoals het al eerder genoemd is; Troy is erg veel 'copy/paste'
het wordt vrees ik voor mij een redelijke teleurtstelling aangezien ik er eerst een soort Gladiator van vrwachtte. Maar daar is deze film te gelikt voor (neem bijvoorbeeld dat 'Troy' aan het eind van de trailer in het zonlicht en heel die vloot wat gewoon gruwelijk nep was...)
Troy
na het nóg een keer kijken van de trailers denk ik dat;
Troy samen met Harry Potter de box office gaan domineren,
King Arthur teleurstellend zal zijn
Passion of Christ de beste film wordt.
Passion ziet er heel erg verzorgt uit, het verhaal spreekt ontzettend veel mensen aan en de muziek alleen al vond ik schitterend...
En zoals het al eerder genoemd is; Troy is erg veel 'copy/paste'
het wordt vrees ik voor mij een redelijke teleurtstelling aangezien ik er eerst een soort Gladiator van vrwachtte. Maar daar is deze film te gelikt voor (neem bijvoorbeeld dat 'Troy' aan het eind van de trailer in het zonlicht en heel die vloot wat gewoon gruwelijk nep was...)
reply
0
AK
Albert Kostwinder
Albert Kostwinder
Feb 29, 2004
Wie het ook wordt, er zit genoeg tussen wat interessant genoeg is om te zien cq te hebben!! :)
Wie het ook wordt, er zit genoeg tussen wat interessant genoeg is om te zien cq te hebben!! :)
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Mar 01, 2004
Denk het niet. Deel 2 had ook al minder opgebracht dan de 1e. Verassing is er af en dan is het moeilijk te evenaren. Bij LOTR ligt het anders omdat het echt 1 verhaal was.
WAUW Passion of the Christ heeft in 5 dgn $117 mln opgeleverd. Alleen ROTK heeft dit beter gedaan. Dit lijkt me moeilijk te evenaren.
["pietdvd"]´Harry Potter and the Prisoner of Azkaban´ Zou best is boven 1 Miljard dollars kunnen gaan opleveren. Beste Harry Potter Boek en Top cast.
Denk het niet. Deel 2 had ook al minder opgebracht dan de 1e. Verassing is er af en dan is het moeilijk te evenaren. Bij LOTR ligt het anders omdat het echt 1 verhaal was.
WAUW Passion of the Christ heeft in 5 dgn $117 mln opgeleverd. Alleen ROTK heeft dit beter gedaan. Dit lijkt me moeilijk te evenaren.
reply
0
P
patrick_h
patrick_h
Mar 03, 2004
Er zijn veel films waarbij een vervolg meer heeft opgebracht dan het voorgaande deel. HP1 bracht meer op dan LOTR1, HP2 meer dan LOTR2, dus wie weet...
Steve Muller wrote: Denk het niet. Deel 2 had ook al minder opgebracht dan de 1e. Verassing is er af en dan is het moeilijk te evenaren. Bij LOTR ligt het anders omdat het echt 1 verhaal was.
Er zijn veel films waarbij een vervolg meer heeft opgebracht dan het voorgaande deel. HP1 bracht meer op dan LOTR1, HP2 meer dan LOTR2, dus wie weet...
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Mar 03, 2004
LOTR2 heeft meer opgebracht dat HP2, dus daardoor heb ik het gebasseerd.
patrick_h wrote:Steve Muller wrote: Denk het niet. Deel 2 had ook al minder opgebracht dan de 1e. Verassing is er af en dan is het moeilijk te evenaren. Bij LOTR ligt het anders omdat het echt 1 verhaal was.
LOTR2 heeft meer opgebracht dat HP2, dus daardoor heb ik het gebasseerd.
reply
0
H
hankey
hankey
Mar 03, 2004
Arriën wrote: Ik heb op Troy gestemd, maar kan niet geloven dat King Arthur op 0% staat :shock: Heeft nog niemand die trailer gezien? Wordt weer een echte Bruckheimer-blockbuster zo te zien!ik heb er op gestemd, ik denk niet dat het het grootste succes wordt in 2004 maar ik denk wel een groot succes
reply
0
CS
Christiaan Sauer
Christiaan Sauer
Mar 03, 2004
door de controverse denk ik dat Passion of the Christ wel eens een hele goede kans kan maken. Het is een vrij veel besproken en spraakmakende film, en dat wil wel eens goed uitpakken.
Troy kan ook wel eens een goede kans maken, net als King Arthur.
door de controverse denk ik dat Passion of the Christ wel eens een hele goede kans kan maken. Het is een vrij veel besproken en spraakmakende film, en dat wil wel eens goed uitpakken.
Troy kan ook wel eens een goede kans maken, net als King Arthur.
reply
0
RO
Remco Out
Remco Out
Mar 03, 2004
Troy denk ik, zal in ieder geval zeer hoog komen te staan in de boxoffice. Ik ga er in ieder geval heen, maar ik ga naar vele van de films die in het rijtje worden genoemd. :D
Troy denk ik, zal in ieder geval zeer hoog komen te staan in de boxoffice. Ik ga er in ieder geval heen, maar ik ga naar vele van de films die in het rijtje worden genoemd. :D
reply
0
QD
Quinten Duyst
Quinten Duyst
Mar 03, 2004
passion of yhe christ zal zeker veel bezoekers gaan trekken
(ikzelf zal er niet naartoe gaan)
Ik ga zeker wel naar troy
HP zal ook hoge ogen gooien heb het boek gelezen goed verhaal ook voor mij (27 jaar) :twisted:
passion of yhe christ zal zeker veel bezoekers gaan trekken
(ikzelf zal er niet naartoe gaan)
Ik ga zeker wel naar troy
HP zal ook hoge ogen gooien heb het boek gelezen goed verhaal ook voor mij (27 jaar) :twisted:
reply
0
MZ
Martin Zuidervliet
Martin Zuidervliet
Mar 03, 2004
Ik denk "The Passion of the Christ", omdat:
Van Helsing = X-Men 3
Troy = Gladiator 2
Shrek 2 = Shrek 1
The Day After Tomorrow = Independence Day 2
King Arthur = Robin Hood 2
Spiderman 2 = Spiderman 1
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban = Harry Potter 3
The Village = een dorp
Incredibles = een tekenfilm
Kortom weinig origineel dus.
Ik denk "The Passion of the Christ", omdat:
Van Helsing = X-Men 3
Troy = Gladiator 2
Shrek 2 = Shrek 1
The Day After Tomorrow = Independence Day 2
King Arthur = Robin Hood 2
Spiderman 2 = Spiderman 1
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban = Harry Potter 3
The Village = een dorp
Incredibles = een tekenfilm
Kortom weinig origineel dus.
reply
0
EH
Erik Hagen
Erik Hagen
Mar 03, 2004
:lol: Op die manier zijn er maar weinig originele films. (Hoeveel films zijn er immers al niet gemaakt over het leven van Jezus?)
:lol: Op die manier zijn er maar weinig originele films. (Hoeveel films zijn er immers al niet gemaakt over het leven van Jezus?)
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Mar 03, 2004
Ik kan er niet veel opnoemen?
Wolf Gaidin wrote: :lol: Op die manier zijn er maar weinig originele films. (Hoeveel films zijn er immers al niet gemaakt over het leven van Jezus?)
Ik kan er niet veel opnoemen?
reply
0
EH
Erik Hagen
Erik Hagen
Mar 03, 2004
Jesus Christ Superstar
Serie over de bijbel
Life of Brian ( ;) )
Christ
(Typ op www.imdb.com Jesus of Christ in en je krijgt nog een hele reeks.)
Jesus Christ Superstar
Serie over de bijbel
Life of Brian ( ;) )
Christ
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Mar 03, 2004
Ok, maar toch nog niet echt een serieuze film (komedie, musical). Serie over de bijbel is volgens mij meer een TV-film. De beste film vindt ik dan nog The ten Commendments maar deze gaat over Mozes!
Wolf Gaidin wrote: Jesus Christ Superstar
Serie over de bijbel
Life of Brian ( ;) )
Christ
Ok, maar toch nog niet echt een serieuze film (komedie, musical). Serie over de bijbel is volgens mij meer een TV-film. De beste film vindt ik dan nog The ten Commendments maar deze gaat over Mozes!
reply
0
EH
Erik Hagen
Erik Hagen
Mar 03, 2004
Daar heb je gelijk in. Het was dan ook maar om een voorbeeld te geven hoe snel iets al niet meer 'origineel' genoemd kan worden.
Ik vind Troy bijvoorbeeld *wel* origineel en dus totaal geen kloon van Gladiator.
Daar heb je gelijk in. Het was dan ook maar om een voorbeeld te geven hoe snel iets al niet meer 'origineel' genoemd kan worden.
Ik vind Troy bijvoorbeeld *wel* origineel en dus totaal geen kloon van Gladiator.
reply
0
MM
mark maris
mark maris
Mar 03, 2004
Van Helsing
vampieren films doen het altijd wel goed maar het word niet een klapper
van Troy
verwacht k veel van maar dan gaat t meestal verkeerd als k er teveel van verwacht :?
shrek 1 vond k wel grappig maar een tweede deel is niet goed dus
Shrek 2 word nix
over King Arthur heb k nog nix gelezen of gezien dus kan k nix over zeggen
The Day After Tomorrow komt in t rijtje van onrealistiche verschijnselen/rampen net als godzilla maar zal t daarom wel goed doen we kicken toch wel een beetje op rampen volgens mij :lol:
na deel 1 wil iedereen weten hoe t verder gaat tussen peter parker en mary-jane dus Spiderman 2 zal t ook niet verkeerd doen
The Village kan k weinig over zeggen net als over Incredibles
Harry Potter kan eindelijk uit de schaduw van lotr komen en dus zal Harry Potter and the Prisoner of Azkaban het zeker, nu steeds meer mensen de boeken gaan lezen, ook niet verkeerd gaan doen
maar de grootste verassing word volgens mij the Passion of the Christ zeker omdat er door iedereen aandacht aan word besteed en dat is alleen maar gratis reclame voor de film
maar k ga morgen naar big fish en k denk dat deze ook een goede kans maakt
Van Helsing
vampieren films doen het altijd wel goed maar het word niet een klapper
van Troy
verwacht k veel van maar dan gaat t meestal verkeerd als k er teveel van verwacht :?
shrek 1 vond k wel grappig maar een tweede deel is niet goed dus
Shrek 2 word nix
over King Arthur heb k nog nix gelezen of gezien dus kan k nix over zeggen
The Day After Tomorrow komt in t rijtje van onrealistiche verschijnselen/rampen net als godzilla maar zal t daarom wel goed doen we kicken toch wel een beetje op rampen volgens mij :lol:
na deel 1 wil iedereen weten hoe t verder gaat tussen peter parker en mary-jane dus Spiderman 2 zal t ook niet verkeerd doen
The Village kan k weinig over zeggen net als over Incredibles
Harry Potter kan eindelijk uit de schaduw van lotr komen en dus zal Harry Potter and the Prisoner of Azkaban het zeker, nu steeds meer mensen de boeken gaan lezen, ook niet verkeerd gaan doen
maar de grootste verassing word volgens mij the Passion of the Christ zeker omdat er door iedereen aandacht aan word besteed en dat is alleen maar gratis reclame voor de film
maar k ga morgen naar big fish en k denk dat deze ook een goede kans maakt
reply
0
K
kazlatan
kazlatan
Mar 05, 2004
The Passion Of The Christ lijkt vooralsnog de beste te worden (als je kijkt naar de box-office). Van Helsing zal het niet beter gaan doen dan Underworld verwacht. Wel een aardig wel denk ik zo, maar ook niet meer dan dat. Troy daar ben ik zeer benieuwd naar!
Nadat we Freddy vs Jason gehad hebben wil ik wel eens zien wat
Alien Vs. Predator ervan gaat maken. Ben ik ook zeer benieuwd naar!
De film Garfield moet ik zeker zien, ik moet dat die het goed doet (iig beter dan Scooby Doo).
The Passion Of The Christ lijkt vooralsnog de beste te worden (als je kijkt naar de box-office). Van Helsing zal het niet beter gaan doen dan Underworld verwacht. Wel een aardig wel denk ik zo, maar ook niet meer dan dat. Troy daar ben ik zeer benieuwd naar!
Nadat we Freddy vs Jason gehad hebben wil ik wel eens zien wat
Alien Vs. Predator ervan gaat maken. Ben ik ook zeer benieuwd naar!
De film Garfield moet ik zeker zien, ik moet dat die het goed doet (iig beter dan Scooby Doo).
reply
0
S
scheur
scheur
Mar 07, 2004
Heb een lange trailer van The day after tomorrow gezien en ik denk dat deze film toch wel eens hele hoge ogen kan gaan gooien!!!!! :twisted:
Heb een lange trailer van The day after tomorrow gezien en ik denk dat deze film toch wel eens hele hoge ogen kan gaan gooien!!!!! :twisted:
reply
0
C
carnesir
carnesir
Mar 16, 2004
jamaar the passion of christ word in amerika ook door de katolieke groeperingen gesteund en de leiders van die groepen kopen tickets voor hun leden , ik denk dat in europe zo'n storm niet zal lopen hoor
day after tomorrow -is geen ID4 want er zijn geen aliens die de wereld wilt veroveren
van helsing - zeker een hit ,hier verwacht ik veel van
troy -zeker een hit vanwege de cast alleen al
jamaar the passion of christ word in amerika ook door de katolieke groeperingen gesteund en de leiders van die groepen kopen tickets voor hun leden , ik denk dat in europe zo'n storm niet zal lopen hoor
day after tomorrow -is geen ID4 want er zijn geen aliens die de wereld wilt veroveren
van helsing - zeker een hit ,hier verwacht ik veel van
troy -zeker een hit vanwege de cast alleen al
reply
0
AK
Albert Kostwinder
Albert Kostwinder
Mar 17, 2004
Onlangs op een duitse zender een intervieuw met Mel Gibson en veel scenes van the Passion of Christ gezien. Kan mij wel indenken dat het aanstootgevend kan zijn want het is best pittig.
Er volgde ook nog een stevig debat met verschillende "gelovigen". Er was weer genoeg voedingsbodem voor jodenhaat. Hoe naief kan een mens zijn. Een jood dood iemand en dan zijn alle joden slecht. Er werd gedaan alsof men een reallity show van 2000 jaar geleden had opgegraven......
Gibson is enkel de lachende derde met al die kijkers.... ;)
Onlangs op een duitse zender een intervieuw met Mel Gibson en veel scenes van the Passion of Christ gezien. Kan mij wel indenken dat het aanstootgevend kan zijn want het is best pittig.
Er volgde ook nog een stevig debat met verschillende "gelovigen". Er was weer genoeg voedingsbodem voor jodenhaat. Hoe naief kan een mens zijn. Een jood dood iemand en dan zijn alle joden slecht. Er werd gedaan alsof men een reallity show van 2000 jaar geleden had opgegraven......
Gibson is enkel de lachende derde met al die kijkers.... ;)
reply
0
JT
Jordé den Tenter
Jordé den Tenter
Mar 19, 2004
Ik denk dat Troy en Passion of Christ de meeste mensen trekken en dat HP III gewoon weer een hoop mensen trekt, voornamelijk kinderen natuurlijk
Ik denk dat Troy en Passion of Christ de meeste mensen trekken en dat HP III gewoon weer een hoop mensen trekt, voornamelijk kinderen natuurlijk
reply
0
RS
R. Schaap
R. Schaap
Mar 20, 2004
Ik denk dat Shrek 2 hele hoge ogen gaat gooien op de Hitlijsten.
Ik hoop dat The Village een groot publiek gaat trekken, dat lijkt mij een hele sterke film.
Ik denk dat Shrek 2 hele hoge ogen gaat gooien op de Hitlijsten.
Ik hoop dat The Village een groot publiek gaat trekken, dat lijkt mij een hele sterke film.
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Apr 02, 2004
Scooby Doo 2 in ieder geval niet. Openingsweekend $30 mln.
Passion staat na 38 dgn $318,970,000 op de teller.
Scooby Doo 2 in ieder geval niet. Openingsweekend $30 mln.
Passion staat na 38 dgn $318,970,000 op de teller.
reply
0
R
rveldhuizen
rveldhuizen
Apr 02, 2004
Ik verwacht HP, omdat het inderdaad een breed publiek aantrekt (zonder controverse) en het de verfilming is van het beste boek van de reeks (imo).
Persoonlijk ga ik van het rijtje vooralsnog alleen naar Troy, maar ja, in m'n uppie zal ik er geen klapper van kunnen maken :)
PotC interesseert me niet, huur hem wel een keer
King Arthur moet ik eens goed gaan bekijken, heb er nog niets van gezien.
Ik verwacht HP, omdat het inderdaad een breed publiek aantrekt (zonder controverse) en het de verfilming is van het beste boek van de reeks (imo).
Persoonlijk ga ik van het rijtje vooralsnog alleen naar Troy, maar ja, in m'n uppie zal ik er geen klapper van kunnen maken :)
King Arthur moet ik eens goed gaan bekijken, heb er nog niets van gezien.
reply
0
S
Sphinkx
Sphinkx
Apr 02, 2004
Kill Bill denk ik. Maar zal moeilijk zijn met concurrentie van Harry Potter.
The Passion of the Christ is een groot succes in de USA, maar daarom in Europa? Hier zijn we belange niet zo godsdienstig als daar.
Komt er ook geen Alexander De Grote film in 2004? Of is dit maar voor 2005?
Kill Bill denk ik. Maar zal moeilijk zijn met concurrentie van Harry Potter.
The Passion of the Christ is een groot succes in de USA, maar daarom in Europa? Hier zijn we belange niet zo godsdienstig als daar.
Komt er ook geen Alexander De Grote film in 2004? Of is dit maar voor 2005?
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Apr 02, 2004
[quote]
Mag ik vragen waarom je Kill Bill denkt gezien deel 1 nog geen $100 mln in Amerika heeft opgeleverd? Uiteraard wel een topfilm maar wel voor een kleiner publiek.
[quote]
"Sphinkx" wrote: Kill Bill denk ik. Maar zal moeilijk zijn met concurrentie van Harry Potter.
Mag ik vragen waarom je Kill Bill denkt gezien deel 1 nog geen $100 mln in Amerika heeft opgeleverd? Uiteraard wel een topfilm maar wel voor een kleiner publiek.
reply
0
H
Hanna
Hanna
Apr 02, 2004
Nu ik hem heb gezien gestemd op Passion of The Christ... Puur omdat de film het verdient en er (wat andere mensen al hebben gezegd) nog nooit zoiets is gemaakt!!!
Nu ik hem heb gezien gestemd op Passion of The Christ... Puur omdat de film het verdient en er (wat andere mensen al hebben gezegd) nog nooit zoiets is gemaakt!!!
reply
0
S
Sphinkx
Sphinkx
Apr 02, 2004
Mja, maar volgens mij zal de 2de veel beter zijn. Het zal misschien niet zo een blitsstart hebben, maar uiteindelijk zal de film echt wel veel volk trekken.
Films zoals HP, Spiderman, ... hebben altijd een ongeloofelijk goed eerste weekend, en daarna doen ze het ook nog altijd goed. Maar ik denk dat Kill Bill gewoon veel langer zal meegaan. En zo dus de grootste hit worden van 2004
"Steve Muller" wrote: [quote]Sphinkx wrote: Kill Bill denk ik. Maar zal moeilijk zijn met concurrentie van Harry Potter.
Mja, maar volgens mij zal de 2de veel beter zijn. Het zal misschien niet zo een blitsstart hebben, maar uiteindelijk zal de film echt wel veel volk trekken.
Films zoals HP, Spiderman, ... hebben altijd een ongeloofelijk goed eerste weekend, en daarna doen ze het ook nog altijd goed. Maar ik denk dat Kill Bill gewoon veel langer zal meegaan. En zo dus de grootste hit worden van 2004
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Apr 03, 2004
Volgens mij wordt deze ook zeer goed. Maar je kunt de 2e film alleen bekijken als je de 1e hebt gezien. Dus dat zou betekenen dat de mensen die de 1e in de bios hebben gemist deze op dvd moeten bekijken en dan besluiten om de 2e in de bios te bekijken :D
"Sphinkx" wrote:Steve Muller wrote:[quote=Sphinkx]Kill Bill denk ik. Maar zal moeilijk zijn met concurrentie van Harry Potter.
Volgens mij wordt deze ook zeer goed. Maar je kunt de 2e film alleen bekijken als je de 1e hebt gezien. Dus dat zou betekenen dat de mensen die de 1e in de bios hebben gemist deze op dvd moeten bekijken en dan besluiten om de 2e in de bios te bekijken :D
reply
0
W
Wizz-Art
Wizz-Art
Apr 04, 2004
Ik heb anders gestemd, ik verwacht namelijk Alexander (O. Stone) Als de winnaar, zullen zien he?!
Ik heb anders gestemd, ik verwacht namelijk Alexander (O. Stone) Als de winnaar, zullen zien he?!
reply
0
R
Reginald
Reginald
Apr 04, 2004
passion wil ik niet zien want intresseert me geen reet.
troy zal wel veel mensen trekken (waaronder ik), veel goede actuers nu nog hopen dat het de moeite waard wordt.
spiderman2, shrek2, Harry Potter3, en king arthur wil ik ook nog wel zien en de rest van het lijsteje ben ik vergeten, waarschijnlijk ben ik er nog een paar vergeten, denk dat dit jaar wel een goed filmjaar wordt.
passion wil ik niet zien want intresseert me geen reet.
troy zal wel veel mensen trekken (waaronder ik), veel goede actuers nu nog hopen dat het de moeite waard wordt.
spiderman2, shrek2, Harry Potter3, en king arthur wil ik ook nog wel zien en de rest van het lijsteje ben ik vergeten, waarschijnlijk ben ik er nog een paar vergeten, denk dat dit jaar wel een goed filmjaar wordt.
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Apr 09, 2004
Na het zien van de nieuwe trailer http://www.apple.com/trailers/dreamworks/shrek_2/trailer/
maakt deze zeker een goede kans :D
Na het zien van de nieuwe trailer http://www.apple.com/trailers/dreamworks/shrek_2/trailer/
reply
0
J
JCL
JCL
Apr 09, 2004
Als ze de muziek in deel 2 weer net zo goed maken dan is dat al een rede om er heen te gaan!!!!
Steve Muller wrote: Na het zien van de nieuwe trailer http://www.apple.com/trailers/dreamworks/shrek_2/trailer/
Als ze de muziek in deel 2 weer net zo goed maken dan is dat al een rede om er heen te gaan!!!!
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Apr 13, 2004
Passion of the Christ stond dit weekend weer op nr.1 met EUR $15 mln. De teller staat nu op $ 354 mln en hij zal zeker de $ 400mln halen. Dit betekent dat hij ook ROTK voorbij zal gaan. Ik weet bijna zeker dat geen enkele film dit jaar dat bedrag zal bereiken.
1. Titanic (1997) $600,779,824
2. Star Wars (1977) $460,935,665
3. E.T. the Extra-Terrestrial (1982) $434,949,459
4. Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999) $431,065,444
5. Spider-Man (2002) $403,706,375
6. Lord of the Rings: The Return of the King, The (2003) $375,204,550
7. Jurassic Park (1993) $356,784,000
8. Passion of the Christ, The (2004) $354,876,550
9. Lord of the Rings: The Two Towers, The (2002) $340,478,898
10. Finding Nemo (2003) $339,714,367
Passion of the Christ stond dit weekend weer op nr.1 met EUR $15 mln. De teller staat nu op $ 354 mln en hij zal zeker de $ 400mln halen. Dit betekent dat hij ook ROTK voorbij zal gaan. Ik weet bijna zeker dat geen enkele film dit jaar dat bedrag zal bereiken.
reply
0
R
Reginald
Reginald
Apr 13, 2004
een paar procentjes van die bedragen mogen altijd gerust op mijn rekening worden gestort :?
een paar procentjes van die bedragen mogen altijd gerust op mijn rekening worden gestort :?
reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Kevin Baeckelandt
Apr 13, 2004
In het jaar 1977 bracht de film toen 460 milj$ op, hoeveel zo dit nu bedragen met de inflatie etc...... (Of is er hier rekening meegehouden).
Steve Muller wrote:
In het jaar 1977 bracht de film toen 460 milj$ op, hoeveel zo dit nu bedragen met de inflatie etc...... (Of is er hier rekening meegehouden).
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Apr 13, 2004
Is geen rekening mee gehouden Er is volgens mij een website die deze lijst heeft. Ook moet je rekening houden dat Star Wars $ 322mln heeft opgebracht en met de special edition nog eens c.a. $ 140mln.
M@drox wrote:Steve Muller wrote:
Is geen rekening mee gehouden Er is volgens mij een website die deze lijst heeft. Ook moet je rekening houden dat Star Wars $ 322mln heeft opgebracht en met de special edition nog eens c.a. $ 140mln.
reply
0
J
JCL
JCL
Apr 13, 2004
Titanic heeft volgens IMDB veel meer opgeleverd!! Meer dan 1 miljard!
Steve Muller wrote: Passion of the Christ stond dit weekend weer op nr.1 met EUR $15 mln. De teller staat nu op $ 354 mln en hij zal zeker de $ 400mln halen. Dit betekent dat hij ook ROTK voorbij zal gaan. Ik weet bijna zeker dat geen enkele film dit jaar dat bedrag zal bereiken.
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Apr 13, 2004
Dit zijn dan ook alleen de opbrengsten in the US. Titanic heeft wereldwijd meer dan 1,8 miljard opgebracht.
JCL wrote:Steve Muller wrote: Passion of the Christ stond dit weekend weer op nr.1 met EUR $15 mln. De teller staat nu op $ 354 mln en hij zal zeker de $ 400mln halen. Dit betekent dat hij ook ROTK voorbij zal gaan. Ik weet bijna zeker dat geen enkele film dit jaar dat bedrag zal bereiken.
Dit zijn dan ook alleen de opbrengsten in the US. Titanic heeft wereldwijd meer dan 1,8 miljard opgebracht.
reply
0
FG
Frank Gozeling
Frank Gozeling
Apr 13, 2004
Rveld..., dit verbaast me nogal, omdat je behoorlijk actief bent op de thread van POTC, met een zeer uitgesproken mening.
rveldhuizen wrote:
Rveld..., dit verbaast me nogal, omdat je behoorlijk actief bent op de thread van POTC, met een zeer uitgesproken mening.
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Apr 24, 2004
Net de trailer van Polar Express gezien. Deze maakt ook wel een goede kans volgens mij.
http://www.apple.com/trailers/wb/the_polar_express/large.html
Net de trailer van Polar Express gezien. Deze maakt ook wel een goede kans volgens mij.
http://www.apple.com/trailers/wb/the_polar_express/large.html
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
May 18, 2004
De meeste gokken op Troy maar deze zal met een opening van $46,865,412 het zeker niet redden. Van Helsing redt het ook zeker niet met de huidige inkomsten.
Shrek 2 maakt alsnog een goede kans :D
De meeste gokken op Troy maar deze zal met een opening van $46,865,412 het zeker niet redden. Van Helsing redt het ook zeker niet met de huidige inkomsten.
reply
0
J
JCL
JCL
May 19, 2004
Daar mag iig iedereen heen. Ik kom al niet binnen bij Troy. Alleen doen ze hier niet moeilijk. In de VS kom je alleen binnen met legitimatie.
Steve Muller wrote: De meeste gokken op Troy maar deze zal met een opening van $46,865,412 het zeker niet redden. Van Helsing redt het ook zeker niet met de huidige inkomsten.
Daar mag iig iedereen heen. Ik kom al niet binnen bij Troy. Alleen doen ze hier niet moeilijk. In de VS kom je alleen binnen met legitimatie.
reply
0
BR
Bart de Rechter
Bart de Rechter
May 20, 2004
Ik denk dat het spider-man 2 wordt.
Het zal zal net als deel 1 een gigantisch openings weekend hebben en bovendien lijkt me deel 2 een betere film dan numero uno.
Maar the Passion heeft ook een goede kans om de grootste van het jaar te worden, omdat dit onderwerp ontzettend veel mensen aanspreekt.
Ik denk dat het spider-man 2 wordt.
Het zal zal net als deel 1 een gigantisch openings weekend hebben en bovendien lijkt me deel 2 een betere film dan numero uno.
Maar the Passion heeft ook een goede kans om de grootste van het jaar te worden, omdat dit onderwerp ontzettend veel mensen aanspreekt.
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Jun 01, 2004
Passion tot nu toe $369,336,919 en Shrek 2 al $257,000,000 in zijn 2e week.
Op dit moment heeft Shrek 2 dus de grootste kans (Voorspelling $400mln+), tevens dus succesvolste animatie allertijden.
Troy tot nu toe $109,659,000 na 3 weken. Deze is dus kansloos terwijl deze wel de meeste stemmen heeft gekregen???
Passion tot nu toe $369,336,919 en Shrek 2 al $257,000,000 in zijn 2e week.
Op dit moment heeft Shrek 2 dus de grootste kans (Voorspelling $400mln+), tevens dus succesvolste animatie allertijden.
Troy tot nu toe $109,659,000 na 3 weken. Deze is dus kansloos terwijl deze wel de meeste stemmen heeft gekregen???
reply
0
HH
Henk Heideveld
Henk Heideveld
Jun 02, 2004
Ben het met de Duke eens. Een hit is bij mij niet de film die de meeste recettes in het laatje brengt, maar een film die beklijft, die een klasieker wordt. In 2004 zullen alle films overruled worden door Return of the King die in 2004 op 2disc en 4 disc verschijnt. Kortom ik verwacht in 2004 geen "hit".
theThinWhiteDuke wrote: Mijn mening:
Troy
Ben het met de Duke eens. Een hit is bij mij niet de film die de meeste recettes in het laatje brengt, maar een film die beklijft, die een klasieker wordt. In 2004 zullen alle films overruled worden door Return of the King die in 2004 op 2disc en 4 disc verschijnt. Kortom ik verwacht in 2004 geen "hit".
reply
0
FG
Frank Gozeling
Frank Gozeling
Jun 06, 2004
Een ding weet ik zeker, in ieder geval niet TROY. Gisteren gezien in de Bios, en helaas geen tophit.
http://allesoverfilm.nl/forum/viewtopic.php?p=870952&highlight=#870952
Een ding weet ik zeker, in ieder geval niet TROY. Gisteren gezien in de Bios, en helaas geen tophit.
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Jun 06, 2004
Troy staat dan pas ook op $115,014,000 na 22 dgn in Amerika!
Frank Gozeling wrote: Een ding weet ik zeker, in ieder geval niet TROY. Gisteren gezien in de Bios, en helaas geen tophit.
Troy staat dan pas ook op $115,014,000 na 22 dgn in Amerika!
reply
0
P
Padrino
Padrino
Jun 06, 2004
Voor mijn gevoel word Harry Potter and the Prisoner of Azkaban nr.1.
De harry potter films zijn altijd zoon hit. en ik heb de trailer gezien, en het leek me weer een super film net als de eerste 3 dus deze gaat zeker ook weer hoog scoren.
My Page:Dvdreview.nl
Voor mijn gevoel word Harry Potter and the Prisoner of Azkaban nr.1.
De harry potter films zijn altijd zoon hit. en ik heb de trailer gezien, en het leek me weer een super film net als de eerste 3 dus deze gaat zeker ook weer hoog scoren.
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Jun 06, 2004
Deze heeft dan ook $41mln op de 1e dag binnengehaald. Nog meer dus dan Spiderman 1
Padrino wrote: Voor mijn gevoel word Harry Potter and the Prisoner of Azkaban nr.1.
Deze heeft dan ook $41mln op de 1e dag binnengehaald. Nog meer dus dan Spiderman 1
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Jun 06, 2004
$313,591,000 voor Shrek 2. De snelste film allertijden die de $ 300mln passeert.
Harry opent met $ 92mln. Toch stiekem een tegenvaller!
$313,591,000 voor Shrek 2. De snelste film allertijden die de $ 300mln passeert.
Harry opent met $ 92mln. Toch stiekem een tegenvaller!
reply
0
HH
Henk Heideveld
Henk Heideveld
Jun 07, 2004
Wordt de kwalifikatie "grootste hit" puur gekoppeld aan de recettes??????? :roll: :shock: :? Grootste hit is die film waar men na jaren nog over spreekt. :P vind ikke :lol:
Wordt de kwalifikatie "grootste hit" puur gekoppeld aan de recettes??????? :roll: :shock: :? Grootste hit is die film waar men na jaren nog over spreekt. :P vind ikke :lol:
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Jun 07, 2004
Dit gaat puur over de opbrengsten :D
Henk Heideveld wrote: Wordt de kwalifikatie "grootste hit" puur gekoppeld aan de recettes??????? :roll: :shock: :? Grootste hit is die film waar men na jaren nog over spreekt. :P vind ikke :lol:
reply
0
HH
Henk Heideveld
Henk Heideveld
Jun 09, 2004
In dat geval en wereldwijd: Shrek2, da's voor jong en oud en universeel. :lol:
Steve Muller wrote:Henk Heideveld wrote: Wordt de kwalifikatie "grootste hit" puur gekoppeld aan de recettes??????? :roll: :shock: :? Grootste hit is die film waar men na jaren nog over spreekt. :P vind ikke :lol:
In dat geval en wereldwijd: Shrek2, da's voor jong en oud en universeel. :lol:
reply
0
CW
Chris W
Chris W
Jun 09, 2004
wrom staat AVP en Resident Evil Apocalypse er niet bij? die komen ook dit jaar. Ow, en the Chronicles of Riddick... in mijn ogen interesantere filmen dan die op gestemt kan worden...
wrom staat AVP en Resident Evil Apocalypse er niet bij? die komen ook dit jaar. Ow, en the Chronicles of Riddick... in mijn ogen interesantere filmen dan die op gestemt kan worden...
reply
0
CW
Chris W
Chris W
Jun 09, 2004
reply
0
X
xandernijsten
xandernijsten
Jun 09, 2004
Kwalitatief gezien denk ik dat Eternal Sunshine of the Spotless Mind het meeste bereikt. Film geschreven door meester-heerser Charlie Kaufman. In Nederland vanaf 16 september te zien.
IMDB
Wat opbrengsten betreft valt het dan weer wat tegen. Box Office Mojo:
Total as of Jun. 6, 2004: $33,745,508
+ Overseas Gross: $14,000,000
Maar met een budget van 20 miljoen kan dat dan nog net. :wink:
In ieder geval een film om naar uit te kijken.
Official site
Trailer
Verder lijkt me de film Coffee and Cigarettes ook erg goed. Wel al uit 2003, maar bij ons pas te zien vanaf 18 november.
Kwalitatief gezien denk ik dat Eternal Sunshine of the Spotless Mind het meeste bereikt. Film geschreven door meester-heerser Charlie Kaufman. In Nederland vanaf 16 september te zien.
IMDB
Wat opbrengsten betreft valt het dan weer wat tegen. Box Office Mojo:
Total as of Jun. 6, 2004: $33,745,508
+ Overseas Gross: $14,000,000
Maar met een budget van 20 miljoen kan dat dan nog net. :wink:
In ieder geval een film om naar uit te kijken.
Official site
Trailer
Verder lijkt me de film Coffee and Cigarettes ook erg goed. Wel al uit 2003, maar bij ons pas te zien vanaf 18 november.
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Jul 30, 2004
Even een update:
De meeste mesen hadden op Troy en Harry gestemd maar dit waren toch tegenvallers op de Amerikaanse Boxoffice:
Shrek2, Spiderman 2 en The Passion of the Christ zijn op dit moment de grote winnaars.
1 Shrek 2 $430,806,699
2 The Passion of the Christ $370,270,943
3 Spider-Man 2 Sony $334,212,884
4 Harry Potter and the Prisoner of Azkaban WB $242,663,627
5 The Day After Tomorrow $184,316,597
6 Troy $132,801,892
8 Van Helsing $119,927,025
17 The Terminal $75,146,422
19 Garfield: The Movie $72,329,987
23 Kill Bill Vol. 2 $66,145,221
31 The Chronicles of Riddick $56,946,230
Even een update:
De meeste mesen hadden op Troy en Harry gestemd maar dit waren toch tegenvallers op de Amerikaanse Boxoffice:
Shrek2, Spiderman 2 en The Passion of the Christ zijn op dit moment de grote winnaars.
1 Shrek 2 $430,806,699
2 The Passion of the Christ $370,270,943
3 Spider-Man 2 Sony $334,212,884
4 Harry Potter and the Prisoner of Azkaban WB $242,663,627
5 The Day After Tomorrow $184,316,597
6 Troy $132,801,892
8 Van Helsing $119,927,025
17 The Terminal $75,146,422
19 Garfield: The Movie $72,329,987
23 Kill Bill Vol. 2 $66,145,221
31 The Chronicles of Riddick $56,946,230
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Sep 18, 2004
Update:
De meeste mensen hadden op Troy gestemd (vergissen is menselijk :D ) Shrek 2 had maar 8 % van de stemmen maar is toch de duidelijke winnaar tot nu toe......
US
WorldWide
Update:
De meeste mensen hadden op Troy gestemd (vergissen is menselijk :D ) Shrek 2 had maar 8 % van de stemmen maar is toch de duidelijke winnaar tot nu toe......
US
1 Shrek 2 $438,477,864
2 Spider-Man 2 $370,825,461
3 The Passion of the Christ $370,274,604
4 Harry Potter and the Prisoner of Azkaban $248,684,766
5 The Day After Tomorrow $186,496,357
6 The Bourne Supremacy $168,632,210
7 I, Robot $142,470,025
8 Troy $133,298,577
10 Van Helsing $120,150,546
13 The Village $112,822,035
WorldWide
1 Shrek 2 $865.9
2 Harry Potter and the Prisoner of Azkaban $781.0
3 Spider-Man 2 $747.8
4 The Passion of the Christ $609.5
5 The Day After Tomorrow $540.5
6 Troy $494.3
7 I, Robot $294.0
8 Van Helsing $288.3
9 The Bourne Supremacy $215.2
13 The Village $176.0
reply
0
RB
Richard B.
Richard B.
Oct 04, 2004
Ik vind dit filmjaar tot nu toe behoorlijk tegenvallen eigenlijk. Ik ben sinds april niet meer naar de bios geweest en ik heb (op Shrek 2 na) niet echt het gevoel dat ik dingen gemist heb. :(
Enne.. nog maar een jaar geleden ging ik minstens 1 keer en vaak meerdere keren per week naar de bios.
Ik vind dit filmjaar tot nu toe behoorlijk tegenvallen eigenlijk. Ik ben sinds april niet meer naar de bios geweest en ik heb (op Shrek 2 na) niet echt het gevoel dat ik dingen gemist heb. :(
Enne.. nog maar een jaar geleden ging ik minstens 1 keer en vaak meerdere keren per week naar de bios.
reply
0
CW
Chris W
Chris W
Oct 04, 2004
Collateral wordt denk ik ook wel een aardige dit jaar, heb m gezien, en k vind m echt wel goed :D en dat van Shrek 2, tja dat was te verwachten :) Hij is ook zo lache joh :) bijna op dvd toch? :D
Collateral wordt denk ik ook wel een aardige dit jaar, heb m gezien, en k vind m echt wel goed :D en dat van Shrek 2, tja dat was te verwachten :) Hij is ook zo lache joh :) bijna op dvd toch? :D
reply
0
C
Caledonians
Caledonians
Oct 04, 2004
Het is niet echt de grootste hit te noemen. Maar de beste film van dit jaar tot nu toe vind ik An Eternal Sunshine On The Spotless Mind...
Het is niet echt de grootste hit te noemen. Maar de beste film van dit jaar tot nu toe vind ik An Eternal Sunshine On The Spotless Mind...
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Oct 04, 2004
En toch hadden de meeste mensen op Troy gestemd (bijna niemand op Shrek) :?
Ill Niño wrote: en dat van Shrek 2, tja dat was te verwachten :) Hij is ook zo lache joh :) bijna op dvd toch? :D
En toch hadden de meeste mensen op Troy gestemd (bijna niemand op Shrek) :?
reply
0
R
Reginald
Reginald
Oct 05, 2004
ja van troy had men toch iets meer verwacht (ik in ieder geval toch) maar ik zou toch nog een aantal films willen gaan zien, zoals collateral en man on fire
ja van troy had men toch iets meer verwacht (ik in ieder geval toch) maar ik zou toch nog een aantal films willen gaan zien, zoals collateral en man on fire
reply
0
PH
Pascal Heister
Pascal Heister
Oct 05, 2004
Caledonians wrote: Het is niet echt de grootste hit te noemen. Maar de beste film van dit jaar tot nu toe vind ik An Eternal Sunshine On The Spotless Mind...dat vind ik ook :)
reply
0
REB
Rob Eric Blank
Rob Eric Blank
Oct 05, 2004
Niet de grootste hit, maar zeker artistiek wel 1 van de beter films van het jaar, zoniet de beste!
Caledonians wrote: Het is niet echt de grootste hit te noemen. Maar de beste film van dit jaar tot nu toe vind ik An Eternal Sunshine On The Spotless Mind...
Niet de grootste hit, maar zeker artistiek wel 1 van de beter films van het jaar, zoniet de beste!
reply
0
R
Rickje
Rickje
Oct 06, 2004
Mis er eentje.. Ocean's Twelve lijkt mij ook dicht in de buurt te komen..
Mij lijkt dat nu Bourne Supremacy en Collateral :D
Mis er eentje.. Ocean's Twelve lijkt mij ook dicht in de buurt te komen..
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Oct 06, 2004
Ocean's Twelve kun je via anders stemmen. Deze wordt een redelijk hit maar zal Shrek 2 zeker niet overtreffen.
Begrijp niet dat Bourne en Collateral kiest gezien daar de uitslagen al van bekend zijn :?: :?: Collateral heeft amper $100 mln opgeleverd in Amerika.
De vraag is dus wat wordt financieel de grootste hit van 2004 (niet de beste).
Rickje wrote: Mis er eentje.. Ocean's Twelve lijkt mij ook dicht in de buurt te komen..
Ocean's Twelve kun je via anders stemmen. Deze wordt een redelijk hit maar zal Shrek 2 zeker niet overtreffen.
Begrijp niet dat Bourne en Collateral kiest gezien daar de uitslagen al van bekend zijn :?: :?: Collateral heeft amper $100 mln opgeleverd in Amerika.
De vraag is dus wat wordt financieel de grootste hit van 2004 (niet de beste).
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Dec 21, 2004
Hier de voorlopige uitslag van 2004. Echter 10 % had voorspeld dat Shrek 2 de grootste hit zou worden 8)
Heel apart is dat het grootste aantal mensen (23% :!: :!: ) dacht dat Troy de grootste hit van 2004 zou worden terwil deze niet eens de top 10 haalt :?
Hier de voorlopige uitslag van 2004. Echter 10 % had voorspeld dat Shrek 2 de grootste hit zou worden 8)
Heel apart is dat het grootste aantal mensen (23% :!: :!: ) dacht dat Troy de grootste hit van 2004 zou worden terwil deze niet eens de top 10 haalt :?
1 Shrek 2 $441,226,247
2 Spider-Man 2 $373,570,556
3 The Passion of the Christ $370,274,604
4 Harry Potter and the Prisoner of Azkaban $249,526,519
5 The Incredibles BV $236,978,426
6 The Day After Tomorrow $186,740,799
7 The Bourne Supremacy $176,176,147
8 Shark Tale DW $159,568,781
9 I, Robot Fox $144,786,439
10 Troy $133,378,256
11 National Treasure $132,748,249
12 The Polar Express $123,430,336
13 50 First Dates $120,908,074
14 Van Helsing Uni. $120,177,084
15 Fahrenheit 9/11 $119,194,771
16 DodgeBall: A True Underdog Story $114,326,736
17 The Village $114,197,520
18 The Grudge $110,175,871
19 Collateral $101,005,703
20 The Princess Diaries 2: Royal Engagement $95,149,435
21 Starsky and Hutch $88,237,754
22 Along Came Polly $88,097,164
23 Mean Girls $86,050,784
24 Anchorman: The Legend of Ron Burgundy $85,224,248
25 Scooby-Doo 2: Monsters Unleashed $84,198,209
26 The Notebook $81,001,787
27 Alien vs. Predator $80,282,231
28 Man on Fire $77,911,774
29 The Terminal $77,196,021
30 The SpongeBob SquarePants Movie $76,362,402
reply
0
JVH
Joost v.d. Ham
Joost v.d. Ham
Dec 21, 2004
:roll: mis ik iets ;)
Steve Muller wrote:
10 Troy $133,378,256
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Dec 21, 2004
Ja, de nr.11 en 12 National Treasure $132,748,249 en The Polar Express $123,430,336
Deze draaien nog volop in de bioscopen en zullen Troy laten zaken naar een 12e plaats :wink:
Joost v.d. Ham wrote:Steve Muller wrote:
10 Troy $133,378,256
Ja, de nr.11 en 12 National Treasure $132,748,249 en The Polar Express $123,430,336
Deze draaien nog volop in de bioscopen en zullen Troy laten zaken naar een 12e plaats :wink:
reply
0
J
JCL
JCL
Dec 22, 2004
Deze draaien nog volop in de bioscopen en zullen Troy laten zaken naar een 12e plaats :wink:[/quote]
Nation Treasure is ZO cool! die gaat nog wel wat opleveren, ookh ier.
Steve Muller wrote:Joost v.d. Ham wrote: [quote=Steve Muller]
10 Troy $133,378,256
Deze draaien nog volop in de bioscopen en zullen Troy laten zaken naar een 12e plaats :wink:[/quote]
Nation Treasure is ZO cool! die gaat nog wel wat opleveren, ookh ier.
reply
0
R
rkrijger
rkrijger
SM
Steve Muller
Steve Muller
Jan 03, 2005
Sequels, Religion and Politics Win at the Box Office
Fri, Dec 31, 2004, 04:12 PM PT
By Mike Szymanski
On face value, the box office looks like it did boffo business, bringing in a record $9.4 billion. But, that's partially because five movies brought in more than a quarter billion each, and overall, the number of tickets sold was quite a bit less than in the past.
"Shrek 2" won the box office numbers handily, earning $441 million for the year, according to Exhibitor Relations, which tracks box office receipts. "Spider-Man 2" spun its place into the second spot, with $373 mil.
Third place, however, went to the surprise of the year -- Mel Gibson's "The Passion of the Christ" -- setting indie records and nailing $370 mil for a film depicting the last hours of Jesus.
The third Harry Potter installment, "Harry Potter and the Prisoner of Azkaban," conjured up $249.5 mil and the animated "Incredibles" drew in $247 mil, while the end of the world epic "The Day After Tomorrow" froze into sixth place at $186.7 mil. The sequel "The Bourne Supremacy" sneaked into seventh at $176 mil.
Four of the top 10 movies were animated, with "Shark Tale" and "Polar Express" landing in eighth and ninth positions at $159 mil and $149 mil, respectively.
Nic Cage's political action film "National Treasure" came in a surprise 10th place earning $147 mil, assuring that similar films will get greenlit.
Overall, the box office intake beat the $9.32 billion set in 2002, but ticket sales slipped about 2.5 percent, says Paul Dergarabedian of Exhibitor Relations.
"Many of the movies that people expected to do well didn't meet expectations, so going into it, the thought was that it was going to be an even better year overall," says Dergarabedian.
Some of the biggest duds of the year were historical epics, such as "Alexander," "King Arthur," "The Alamo" and "Hidalgo." Unless you count "Passion," the next best historical film on the list isn't until "Troy's" 12th spot which earned $133 mil, but cost $175 mil to make.
Four of the top 10 movies were sequels, but just because it's a follow-up to a big success doesn't translate to box office gold. Consider how expectations were so much higher than the reality for "Scooby-Doo 2," "Bridget Jones: The Edge of Reason," "Blade: Trinity," "Super Babies: Baby Geniuses 2," "The Whole Ten Yards" and "Dirty Dancing: Havana Nights."
Re-makes like "The Grudge," "Manchurian Candidate," "Stepford Wives," "Shall We Dance?" and "Dawn of the Dead" did fairly well, all earning more than $50 mil each, but for every success there were duds like "Flight of the Phoenix," "Alfie," "Walking Tall" and one of the year's biggest duds, "Around the World in 80 Days" which cost $110 mil to make and yielded only $24 mil.
Bringing TV shows to the big screen did well for "Starsky and Hutch," "SpongeBob SquarePants" and "Fat Albert," but it wasn't a surefire successful formula for "Teacher's Pet" or "Thunderbirds" which cost $57 mil to shoot and made only $6.8 mil when released.
Other surprising flops include big budget epics like "Catwoman," "Sky Captain and the World of Tomorrow" and "The Big Bounce."
Of the 21 movies earning more than $100 mil this year, some of the surprises include comedies like "Dodgeball" (which became a true underdog story), "Meet the Fockers" (which did the best Christmas Day opening ever") and "50 First Dates," (with box office magic that Adam Sandler couldn't recreate with "Spanglish.")
The biggest surprise among the $100 mil crowd was of course Michael Moore's politically-driven "Fahrenheit 9/11," which has earned more money than any documentary in history ($119 mil so far), and has boosted interest in other documentaries such as "Super-Size Me" and "Touching the Void."
Some small indies made their money back quickly, like "Sideways," "Saw," "Hero," "Napoleon Dynamite," "Open Water" and "Garden State."
Yet, Oscar buzz isn't setting off records for "Finding Neverland," "Ray," "Closer," "Kinsey," "The Aviator" or "Phantom of the Opera," however, they're opening in limited releases so far.
It's obvious that no particular formula seems to have outlined a magic template for Hollywood this year. For every sci-fi success like "I, Robot" there's a "Chronicles of Riddick." For every book adaptation like "The Notebook" there's a "Vanity Fair."
And, for every Ben Stiller, who earned nearly half a billion for his movies ("Along Came Polly," "Starsky and Hutch," "Dodgeball," "Anchorman" and "Meet the Fockers" this year), there's a Ben Affleck, who's "Surviving Christmas" and "Jersey Girl" together earned only $36 mil.
reply
0
J
JCL
JCL
Jan 03, 2005
2004 was toch wel een goed film jaar. Harry Potter, Shrek 2, Spiderman 2, Bourne Suprmaicy. Zeker die laatste heb ik erg van genoten!
2004 was toch wel een goed film jaar. Harry Potter, Shrek 2, Spiderman 2, Bourne Suprmaicy. Zeker die laatste heb ik erg van genoten!
reply
0