Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Op- / Aanmerkingen op AllesOverFlim
H
HarryCallehan
Filmtitels afkorten
Feb 27, 2004

Hallo, Ik kan niet zo goed wennen aan het afkorten van filmtitels op het forum. Ik ben er inmiddels wel uit wat LOTR betekend, maar ik kom steeds vaker afkortingen tegen die ik niet zo snel kan achterhalen. De grap is dat ik er vaak ook niet meer achterkom door de thread te lezen omdat bijna iedereen in die thread de afkorting klakkeloos over neemt. Het gevolg is; slapeloze nachten. Ik lig wakker en pieker mij suf wat bijvoorbeeld TTT betekend.... Two Towers T... nee, Terminator T..T.... nee ook niet, euh :? ..... :wink: Ik wilde dit nog maar eens onder de aandacht brengen. Mogelijk ben ik de enige die er last van heeft. In dat geval HING... En anders is het mogelijk een idee hier een klein beetje rekening mee te houden... greetings HC

J
Jaap22
Feb 27, 2004

Tja, ik heb er niet zoveel last van eerlijk gezegd en het is ook meer gemakzucht en gewoonte om sommige films af te korten. Ik vind dat je er snel genoeg aan went en als je een afkorting niet weet, dan vraag je het toch gewoon. Lijkt me niet zo'n probleem.

Een lijst:

LOTR = Lord of the Rings
TTT = The Two Towers
ROTK = Return of the King
POTC = Pirates of the Caribbean
SOTL = Silence of the Lambs
OUATITW = Once Upon a Time in the West
POTA = Planet of the Apes
MIB = Men in Black
TFATF = The Fast and the Furious

enz.. ;) succes ermee

reply
0
MK
Mark Knoop
Feb 27, 2004

TTT = The Two Towers :wink:

reply
0
B
Bambi
Re: Filmtitels afkorten
Feb 27, 2004

HarryCallehan wrote: Ik kan niet zo goed wennen aan het afkorten van filmtitels.
Ik ben er inmiddels wel uit wat LOTR betekend, maar ik kom steeds vaker afkortingen tegen die ik niet zo snel kan achterhalen. De grap is dat ik er vaak ook niet meer achterkom door de thread te lezen omdat bijna iedereen de afkorting klakkeloos over neemt.
Het gevolg is; slapeloze nachten. Ik lig wakker en pieker mij suf wat bijvoorbeeld TTT betekend.... Two Towers T... nee, Terminator T..T.... nee ook niet, euh :? ..... :wink:

Ik kan het me wel enigszins voorstellen. Over het algemeen worden de eerste letters van alle woorden gebruikt. TTT is de tweede film van LOTR, namelijk The Two Towers. Zo zul je ook wel vaak FOTR (Fellowship Of The Ring) en ROTK (Return Of The King) tegenkomen.... Desalniettemin is het vaak wel lastig, zeker als je de films niet kent.

Ben zelf een Disney-liefhebber en daar wordt ook bijna elke film afgekort in de nieuwsgroepen. Ik moest daar bijzonder aan wennen, maar nu is het vrijwel een tweede natuur... :? In ieder geval succes met het wennen, want ik vermoed dat het lastig is iedereen weer de volledige titels te laten noemen; zeker bij de blockbusters.

reply
0
H
HarryCallehan
Feb 27, 2004

markje wrote: TTT = The Two Towers :wink:

Damn, daar heb ik dus de hele nacht voor wakker gelegen..... :wink:
Als er LOTR TTT had gestaan, dan had ik het ook wel geweten. In het geval van mijn voorbeeld werd dus zelfs de afkorting afgekort..

Natuurlijk wen ik ook aan bijvoorbeeld LOTR en ik kan mij zelfs voorstellen dat je dat afkort gezien de lengte van de volledige titels. Maar ik kom steeds vaker afkortingen tegen waar ik het niet meer van kan zien. Bijvoorbeeld: FN voor Finding Nemo in een tread die over een heel andere film gaat...... dan raak ik dus de weg een beetje kwijt...

HC

reply
0
HB
Harry B.
Feb 27, 2004

HarryCallehan wrote: Hallo,

Ik kan niet zo goed wennen aan het afkorten van filmtitels op het forum.
Ik ben er inmiddels wel uit wat LOTR betekend, maar ik kom steeds vaker afkortingen tegen die ik niet zo snel kan achterhalen. De grap is dat ik er vaak ook niet meer achterkom door de thread te lezen omdat bijna iedereen in die thread de afkorting klakkeloos over neemt.
Het gevolg is; slapeloze nachten. Ik lig wakker en pieker mij suf wat bijvoorbeeld TTT betekend.... Two Towers T... nee, Terminator T..T.... nee ook niet, euh :? ..... :wink:

Ik wilde dit nog maar eens onder de aandacht brengen.
Mogelijk ben ik de enige die er last van heeft. In dat geval HING...

En anders is het mogelijk een idee hier een klein beetje rekening mee te houden...

greetings HC

En ik maar denken dat ik de enige was die zich hier aan stoorde :x

reply
0
H
HarryCallehan
Feb 27, 2004

Jaap22 wrote: (knip)
Een lijst:

LOTR = Lord of the Rings
TTT = The Two Towers
ROTK = Return of the King
POTC = Pirates of the Caribbean
SOTL = Silence of the Lambs
OUATITW = Once Upon a Time in the West
POTA = Planet of the Apes
MIB = Men in Black
TFATF = The Fast and the Furious

Dank je voor je uitleg. POTA en POTC hmmm... Hoe gaan jullie Passion of the Christ afkorten :wink:

HC

reply
0
CS
Christiaan Sauer
Feb 27, 2004

Verdomd, daar heb je een ijzersterke :?
Gok op PC ;). Ben persoonlijk onderhand na een jaar of 2 (??) op dit forum wel helemaal gewend aan al die afkortingen. Typ ze zelf ook vele malen vaker dan dat ik de titel volledig ga uittikken. Stuk sneller, en net zo handig eigenlijk. Alleen moet je idd wel even weten waar alles voor staat.

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Feb 27, 2004

FUBAR :mrgreen:

reply
0
CS
Christiaan Sauer
Feb 27, 2004

je had het gezicht van mijn lerares eens moeten zien toen ik opeens vermelde dat die tekst toch wel erg FUBAR was :mrgreen:
Vooral als je bedenkt dat ze zo ongeveer lessen correctheid geeft (6).
Ze kon wel hartelijk lachen om de uitleg van de afkorting (6)

reply
0
H
HiddeV
Feb 27, 2004

waar stond dat ook al weer voor?? FUBAR? is van SPR

reply
0
MR
Marc Raps
Feb 27, 2004

FUBAR: Fucked Up Beyond All Recognition

Dan is er nog:

SW: Star Wars
ANH: A New Hope
TESB: The Empire Strikes Back
ROTJ: Return of the Jedi
TPM: The Phantom Menace
AOTC: Attack of the Clones
ST: Star Trek
TMP: The Motion Picture
HP: Harry Potter
PS: Harry Potter and the Philosopher's Stone
CoS: Harry Potter and the Chamber of Secrets

etc.

- Marc

reply
0
CS
Christiaan Sauer
Feb 28, 2004

Scarface2002 wrote: waar stond dat ook al weer voor?? FUBAR? is van SPR

Fucked Up Beyond All Recognition komt uit Saving Private Ryan (6) :mrgreen:

reply
0
J
Jaap22
Feb 28, 2004

Christiaan Sauer wrote:
Scarface2002 wrote: waar stond dat ook al weer voor?? FUBAR? is van SPR

Nee joh, FUBAR is een Duits woord. :wink:

reply
0
MH
Marcel den Haan
Feb 28, 2004

Ik vind DBAMTSCWDYJITH wel een goeie film :wink: :D

reply
0
CS
Christiaan Sauer
Feb 28, 2004

Jaap22 wrote:
Christiaan Sauer wrote: [quote=Scarface2002]waar stond dat ook al weer voor?? FUBAR? is van SPR

Nee joh, FUBAR is een Duits woord. :wink:[/quote]

verdomd, zat ik toch nog fout :? :P ;)

edit

dit is een extreme
Proud Member of the RRWPWGOTIWTMAOTAT Society!
:shock:

reply
0
X
X
Feb 29, 2004

Een afkorting zal voor minder ergenis zorgen als de afkorting alleen gebruikt werd nadat de film volledig is geschreven. Het is maar een idee :roll:

reply
0
JD
Johan van den D.
Feb 29, 2004

HarryCallehan wrote: In het geval van mijn voorbeeld werd dus zelfs de afkorting afgekort..
Tja :twisted:
Maargoed, wanneer je geen idee heb over welke film het gaat kun je inderdaad compleet gek worden om achter zo,n afkorting te komen.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Feb 29, 2004

Marcel den Haan wrote: Ik vind DBAMTSCWDYJITH wel een goeie film :wink: :D

Niemand?

reply
0
R
RTetteroo
Feb 29, 2004

Marcel den Haan wrote:
Marcel den Haan wrote: Ik vind DBAMTSCWDYJITH wel een goeie film :wink: :D

Niemand?

http://university.imdb.com/title/tt0116126/

(google rulez :D :oops: )

reply
0
M
madelon
Feb 29, 2004

LXG league of extraordinary gentleman

reply
0
AB
Alex van den Berg
Feb 29, 2004

Marc Raps wrote: ST: Star Trek

ST:OS of ST:TOS = Star Trek: The Original Series
ST:NG of ST:TNG = Star Trek: The Next Generation
ST:DS of ST:DS9 = Star Trek: Deep Space Nine
ST:VOY = Star Trek: Voyager

reply
0
CS
Christiaan Sauer
Feb 29, 2004

En ik vond OUATITW al een lastige om te ontcijferen een aantal maanden terug toen ik daar een pm over kreeg :?.
DBAMblablabla was me net te heftig (6)

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Feb 29, 2004

MI:2 :arrow: Mission Impossible 2
ID4 :arrow: Independence Day

reply
0
MJ
Mark de Jong
Feb 29, 2004

BoB = Band Of Brothers
BTTF = Back To The Future

Het is allemaal niet zo moeilijk :)

reply
0
E
Eddy
Feb 29, 2004

M*A*S*H = M*A*S*H
JFK = JFK
A.I. = A.I.

:wink:

reply
0
C
cartarax
Feb 29, 2004

EYAWTKASBWATA. Erg grappige film, m.n. het deel waar spermacel W.A. in de rij staat te wachten op het moment van 'lancering'.
Zeer irri btw, al die afko's.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Mar 01, 2004

Race Maniac wrote:
Marcel den Haan wrote: [quote=Marcel den Haan]Ik vind DBAMTSCWDYJITH wel een goeie film :wink: :D

Niemand?

http://university.imdb.com/title/tt0116126/

(google rulez :D :oops: )[/quote]

(y)

reply
0
HH
Henk Heideveld
Mar 01, 2004

Bambi wrote:
HarryCallehan wrote: Ik kan niet zo goed wennen aan het afkorten van filmtitels.
Ik ben er inmiddels wel uit wat LOTR betekend, maar ik kom steeds vaker afkortingen tegen die ik niet zo snel kan achterhalen. De grap is dat ik er vaak ook niet meer achterkom door de thread te lezen omdat bijna iedereen de afkorting klakkeloos over neemt.

Ik kan het me wel enigszins voorstellen. Over het algemeen worden de eerste letters van alle woorden gebruikt. TTT is de tweede film van LOTR, namelijk The Two Towers. Zo zul je ook wel vaak FOTR (Fellowship Of The Ring) en ROTK (Return Of The King) tegenkomen.... Desalniettemin is het vaak wel lastig, zeker als je de films niet kent.

Ben zelf een Disney-liefhebber en daar wordt ook bijna elke film afgekort

Disney-liefhebber??????? VERTEL!!!!!!!! :P

reply
0
HH
Henk Heideveld
Mar 01, 2004

Lastig ook al die afkortingen bij DSNY.
Moest wel even wennen aan termen als DMBO, offe....JGL-book, of....The LK, of....DRNRS-je, of......SNOW-white.
En bij M&M dacht ik meteen aan Mickey Mouse, maar 't waren toch gewoon snoepjes. :x
Tja en BB is al lang Brigitte Bardot niet meer.....juist ja: Brother Bear :wink:

reply
0
HH
Henk Heideveld
Mar 01, 2004

Ah, ik zag net dat er in jullie lijssies nog een heel belangrijke ontbreekt: XXX.

reply
0
JD
Johan van den D.
Mar 01, 2004

Henk Heideveld wrote:
Tja en BB is al lang Brigitte Bardot niet meer.....juist ja: Brother Bear :wink:
SHIT..................en ik maar denken dat het Big Brother was. :shock:

reply
0
AB
Alex van den Berg
Mar 01, 2004

j.vandendool wrote:
Henk Heideveld wrote:
Een groot verschil met vroegâh is ook, dat je tegenwoordig veel sneller ouderwets bent... :mrgreen:

reply
0
JD
Johan van den D.
Mar 01, 2004

Ik merk het ja............maar eh.............1964 :roll: (bedoel er niets mee hoor :twisted: )

reply
0
AB
Alex van den Berg
Mar 01, 2004

j.vandendool wrote: Ik merk het ja............maar eh.............1964 :roll: (bedoel er niets mee hoor :twisted: )
Dat is slechts de leeftijd van het apparaat... de software wordt regelmatig voorzien van updates... :mrgreen:

reply
0
HH
Henk Heideveld
Mar 02, 2004

Alex van den Berg wrote:
j.vandendool wrote: [quote=Henk Heideveld]
Een groot verschil met vroegâh is ook, dat je tegenwoordig veel sneller ouderwets bent... :mrgreen:[/quote]
Ja!!!!!!!!!!!! :oops: :roll: :cry: :( :?

reply
0
HH
Henk Heideveld
Mar 02, 2004

j.vandendool wrote: Ik merk het ja............maar eh.............1964 :roll: (bedoel er niets mee hoor :twisted: )

Hij bedoelt waarschijnlijk 1948 :cry: :cry:

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Mar 02, 2004

Deze thread begint zijn nut voorbij te streven, afkortingen moeten kunnen op het forum, als een afkorting niet duidelijk is kan je vragen naar de betekenis.

reply
0