Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Op- / Aanmerkingen op AllesOverFlim
P
Phil
THX certificatie van DVD's
Feb 29, 2004

DVD.nl geeft wel allerlei in formatie over alle dvd's, maar ik heb nog niets gelezen over dvd's met een THX certificaat (of digitale master). Dit vind ik wel spijtig :( want ik hecht er redelijk veel belang aan. Alhoewel ik weet dat er niet veel dvd's zijn met THX zou ik toch graag info krijgen over dvd's met THX die in belgië of nederland te krijgen zijn.

HB
Harry B.
Feb 29, 2004

Ik weet niet wat jij zo geweldig vind aan THX maar meer dan een marketingtruukje is het niet. Terecht dus dat allesoverfilm.nl hier geen tijd aan gaat verspillen.

reply
0
MP
Mark Prinsen
Mar 01, 2004

THX is een set standaarden en eisen voor bioscopen en thuisbioscopen, opgesteld door Lucasfilm Ltd. Deze standaarden en eisen moeten door apparatuur en bioscoopzalen worden gehaald/nageleefd om een THX certificaat te krijgen en te houden.

Het is niet nodig om alleen maar THX apparatuur te gebruiken, maar THX apparatuur werkt wel zeer goed met elkaar samen. Een garantie voor de beste geluidskwaliteit is het niet perse.

Er wordt al veel te veel aandacht besteed aan dit soort reclame onzinheden. Enige belangrijke wordt vermeld en dat zijn aspect ratio's en geluidsstreams.

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Mar 01, 2004

We nemen bij recensies wel mee of een DVD THX gecertificeerd is, maar uit ervaring kan ik je melden dat het echt niet altijd betekent dat de kwaliteit goed is. THX is sowieso al omstreden, bij DVD's zegt het eigenlijk wel heel erg weinig, veel minder dan bij home theater apparatuur bijvoorbeeld.

reply
0
JD
Johan van den D.
Re: THX certificatie van DVD's
Mar 03, 2004

Phil wrote: Dit vind ik wel spijtig :( want ik hecht er redelijk veel belang aan.
Maar wat is de reden dat je er zoveel belang aan hecht als ik vragen mag ?
Is daar een reden voor ?

reply
0
NS
Nathan Strik
Mar 03, 2004

Ik zie het nut er ook niet van in. Ik heb THX gecertificeerde schijfjes gezien die ik minder goed vond dat niet-THX gecertificeerd spul, dus ik zou er maar niet zoveel waarde aan hechten.

reply
0
J
JCL
Mar 03, 2004

Je krijgt het ook alleen maar als je een flinke smak geld lapt!!! B.v. de Creative Megaworks 5.1 THX speakset voldoet eraan. Een B&W Nautilus 800 niet :D. Zonder beide ooit gehoort te hebben kan ik je vertellen dat de B&Ws beter klinken!!! Je kan het niet eens vergeleiken!

reply
0