Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Film Discussies
TS
The Scratcher
Logan`s Run remake
Mar 06, 2004

Er komt een remake van de jaren `70 SF "Logan`s Run". Persoonlijk vond ik dit altijd een erg boeiende film met ook een erg interessant verhaal. Bryan Singer (X-Men) zou de film gaan regisseren en hij onthuld iets te gaan brengen wat we nog nooit gezien hebben! Dus dat beloofd wat. 8) In de jaren `80 is er ook nog een gelijknamige tv serie geweest die ik toen ook erg goed vond. Zijn er misschien meer mensen hier die zich die serie nog kunnen herinneren? Onderstaand het desbetreffende artikel: Bryan Singer maakt Logan's Run remake Gepubliceerd op vrijdag 05 maart 2004 Samen met producent Joel Silver wil Bryan Singer een remake maken van sf-actiefilm Logan’s Run, voor de regisseur een terugkeert voor nieuw deel in zijn X-Men serie. Blijkbaar heeft Bryan Singer het even gehad met de X-Men. Voor hij deel drie in de superheldenserie gaat maken, stort hij zich samen met producent Joel Silver eerst op een ander sf-project: de remake van Logan’s Run uit 1976 (foto). De film, over een utopische samenleving in de toekomst waar een man op zijn 21ste verjaardag aan de doodstraf probeert te ontsnappen gaat volgens Singer vooral over de hedendaagse obsessie met jeugd en onsterfelijkheid. Ook in X-Men zag Singer al een thema dat in onze huidige samenleving speelt: de problemen rond tolerantie. Desondanks zal de Logan’s Run remake iets gemeen hebben met Singers X-Men films: hij wil een visuele wereld neerzetten zoals we die nog nooit op het witte doek zagen. In het origineel van MGM speelde Michael York de hoofdrol als een man die aan de politie probeert te ontsnappen die iedereen die 30 jaar oud wordt vermoorden om overpopulatie te voorkomen. Die leeftijdsgrens is, net als in de roman van William Nolan, weer teruggehaald naar 21. Over de invulling van de cast is nog niets bekend. Bron: Planet.nl

RB
Richard B.
Mar 06, 2004

Beetje overbodige remake: het origineel is nog steeds heel goed. Ik zie niet direct wat ze eraan zouden kunnen 'verbeteren'. Singer zou zich beter kunnen richten op een nieuw deel van X-Men en Joel Silver op iets wat de teleurstelling over de laatste twee Matrix-films zou kunnen uitwissen.

Btw: ik zit eigenlijk nog steeds te hopen op een dvd-release van de originele film want die laat erg lang op zich wachten.

reply
0
C
chimera01
Mar 07, 2004

Richard Boon heeft gelijk in zijn bewering.

Maar toch Bryan Singer, deze man heeft wel interessante ideeen. Het kriebelt een beetje.

reply
0
TS
The Scratcher
Mar 07, 2004

chimera01 wrote: Richard Boon heeft gelijk in zijn bewering.

Hmm, nou ik vind het dus veel te vroeg om dit nu al te constateren. Er is verder nog helemaal niks bekend, alleen dát ie er komt. De film kan best wel eens heel goed gaan worden dus om die nu al af te gaan schrijven. En daarbij heeft Singer duidelijk gezegd in het artikel dat ie zich eens met iets anders als X-Men wil bezig gaan houden. Zo kan ie straks ook weer frisser aan deel III gaan werken.

Wat mij betreft mag er best een remake komen ik heb daar geen problemen mee, mits ie natuurlijk wel goed wordt en het niet een afgeraffeld iets wordt. Maar die indruk heb ik niet.

reply
0
R
riny
Mar 07, 2004

Richard Boon wrote:
Btw: ik zit eigenlijk nog steeds te hopen op een dvd-release van de originele film want die laat erg lang op zich wachten.

er is al een mooie dvd uit in australie

reply
0