Beste leden,
Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.
Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.
Hopelijk tot snel!
Met vriendelijke groet,
Rogier
AllesOverFilm Forum
Ronald Stiebolt
Mar 10, 2004
Eric, Zou jij, vooropgesteld dat je 't zelf ziet zitten, 's een visje op willen gooien d.m.v. een poll om te kijken of de forummers interesse hebben in 'montage specials'. Nu deze subcultuur met de dag toeneemt, met name door goedkopere hardware (camera's) en snelle PC's, zijn we het stadium van 'aankloten' voorbij. Toegevoegde waarde voor DVD.nl: in de specials die ik voor ogen heb wordt het eindresultaat te allen tijde gebakken op DVD's, volgens mij is er een niche-markt omdat zelfs de 'homevideo'-website weinig doen met online 'cursussen'. Verder: samen met Curt Wrigley (www.wrigleyvideo.com) ben ik ervan overtuigd vreselijk mooie dingen te kunnen maken voor DVD.nl, ergo: (nog) meer leden. De tutorials zullen geent zijn op het Adobe-platform, hierop ben ik behoorlijk los, en gebruik dan ook zelf Premiere Pro (video montage), After Effects (speciale effecten), Encore (DVD authoring) en Audition (audio montage). Voor m'n eerste project zie ik bv. voor me dat we iets van drie delen doen met onderwerpen als: - video capturing naar PC - eenvoudige montage - toevoegen titels - toevoegen achtergrondmuziek - scrollende eindtitels - authoren op DVD, compleet met menu Mij lijkt het in ieder geval verschrikkelijk leuk om te gaan doen, strikt genomen heb ik op dit moment tijd in overvloed om er iets leuks van te maken. Je commentaar (en vanzelfsprekend van de overige collegae) zie ik graag tegemoet. Ronald NB: e.e.a. is min of meer 'getriggered' door het nieuwe forum 'DVD productie op PC'