Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Film Discussies
N
Nancy
Red Dwarf
Mar 12, 2004

Wie kent deze serie, en kan mij vertellen waar het over gaat en of het wat is?

C
chimera01
Mar 12, 2004

Comedy in science fiction.

Er is een schip genaamd Red Dwarf die aanvankelijk bevolkt worden door een totale geek van een hologram, een dombo (laag !Q) en een boordcomputer die een wijsneus is.
Waar serie 1 7 2 nog comedy zijn wordt het vanaf serie 3 veel meer sci-fi.
En het is een best hele goede serie.

reply
0
M
Mycroft
Mar 12, 2004

In mijn bescheiden mening één van de beste Engelse comedyseries (staat bij de BBC nu ook in de top tien meen ik)

Door een ongeluk wordt de Red dwarf radioactief en sterft de hele crew op één kladloper na. Die zat net ingevroren als straf voor het aan boord brengen van een kat.
Als de radioactiviteit verdwenen is, 3 miljoen jaar later, wordt hij weer ontdooid door de boordcomputer (met de capaciteiten van een commodore 64). Zijn kat is intussen ge-evolueert tot een mensachtige met de ijdelheid van een kat.
Hij krijgt gezelschap van een hologram van zijn kamergenoot, die een irritante dwangneuroot is.
Later komt er ook nog een onderhoudsrobot bij in menselijke gedaante.

Humor van de bovenste plank, en zeker een aanrader van je van Monty Python/Hitchhikers Guide to the galaxy houdt, als haalt hij het natuurlijk niet bij die series.

Series 1 t/m 4 zijn al uit op DVD, de laatste vier moeten nog komen. Er wordt gewerkt aan een film: www.reddwarf.co.uk
(Zie ook mijn onderschrift)

reply
0
N
Nancy
Mar 13, 2004

Ow bedankt voor het reageren , ik weet genoeg.

reply
0
N
Noi-Procs
Dec 30, 2007

Dat is lang geleden dat hier wat gepost werd. Anyway, ik word er knettergek van dat ze hier alleen seizoen 1 uitgebracht hebben op dvd. Toevallig was ik vrijdag in Amsterdam en dan kun je Fame natuurlijk niet overslaan. Hoor ik wat mensen praten over red dwarf. Ik denk laten we eens kijken wat hun te bieden hebben, misschien koop ik die versies wel uit engeland. Kijk ik in die bak ligt daar seizoen 1 en tot mijn grote verbazing seizoen 2!!!!, de nederlandse versie nog wel. Niet te geloven. Ik kijk zowat elke week wat er uitkomt op dvd en red dwarf had ik zeker niet gemist op de release lijst. Eenmaal thuis nog ff nagekeken op internet, idd nergens te bekennen, zelfs niet op de site van de uitgever memphisbelle.nl. Weet iemand hier iets van hoe dit zo kan komen???

reply
0