Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Film Discussies
H
Hankster
Godfather IV
Mar 13, 2004

Ik heb goed gezocht (geloof ik :P ), maar ik kon nog geen discussie over The Godfather IV vinden...misschien wel de film waarover de meeste geruchten de ronde doen en die het meeste stof op doet waaien, tot bij de regisseur aan toe. Francis F Coppola zegt dat hij niet nog een sequel zal gaan maken. Maar het zal mij echt niets verbazen als hij toch zwicht voor de druk die Paramount op hem uitoefent. Want reken maar dat zíj die film wel graag zien komen. En dan heb ik het nog geeneens over al die fans die de serie verder willen zien gaan. Maar ik twijfel of ze dit moeten doen, immers; de Godfather trilogy ging niet zo zeer om de familie Corleone, maar in alle drie de delen stond Michael centraal en de familie maakte de plaat compleet. En ik moet zeggen dat het einde van Part III gewoon subliem is... Maar goed, er zijn dan ook wel weer een aantal argumenten vóór een Part IV; -Micheal sterft pas in 1997, terwijl Part III eigenlijk eindigt in 1989 (dan heb ik het over de opera-scene). Dus er vallen nog wel wat jaren te vertellen. -Andy Garcia speelde een perfecte Vincent en deze zou zeer geschikt zijn voor de nieuwe don. Don Vincenzo zou dan net als Michael in Part I dat deed, aan de oude don om raad kunnen vragen bij zijn handelingen. -Deze films zijn nu eenmaal tijdloos. Wat iedereen ook mag denken, ik vind Part III een geweldige film. En hoewel het 16 jaar na deel 2 was geschoten, doet het echt niet veel onder voor de vorige 2. Dus waarom zou er weer niet 16 jaar na deel 3 (dus in 2004) weer een nieuwe Godfather kúnnen komen. Er wordt al gesproken door sommige fans, dat deze film er perse niet mag komen omdat het gdoemd is te mislukken. Ik ben het hier niet mee eens. Hoewel de trilogie wel af is zo, zit ik toch ergens toch wel te wachten op een vervolg...ik ben toch wel benieuwd hoe Vincent het eraf gaat brengen als de nieuwe don 8) Lang verhaal..maar wat vinden jullie? :P

E
Elessar
Mar 13, 2004

Niet doen niet doen niet doen! :evil:

reply
0
H
Hankster
Mar 13, 2004

voordat ik trouwens een stortvloed van kritiek over me heen krijg;
ik zeg niet dat ze het moeten doen.
Ik wil niet nu te boek staan als 'de gozer die een G IV wil' 8)

ik neig zelf ook naar 'nee' .. ookal weet ik het gewoon niet...

reply
0
J
JFC_
Mar 13, 2004

Gewoon maken die hap!!!!

Maar dan uiteraard niet als Godfather IV.
Die naam moet je laten rusten en respecteren zodat de trilogie het monument blijft zoals ie nu is.
Noem het vierde deel Corleone's end of Corleone The Saga, The End of zoiets..
Op deze manier kun je het brengen als een soort tribute aan de Godfather reeks.
Is het een succes, hoor je er niemand over en zal ie als (cult)toetje door het leven gaan.
Is het een flop dan staat het toch los van de geniale trilogie.

Ik verbaas me er eigenlijk al jaren over dat niemand zoiets verzonnen heeft.
Is commercieel aantrekkelijk omdat iedereen toch nieuwsgierig is en kan bij succes meedrijven op de trilogie en in het geval van floppen kan men het vrij simpel afdoen.

Echt hoor, waarom kan ik als Jan Boerenlul zoiets verzinnen en de mensen wiens vak het is blijkbaar niet?
Men loopt geen enkel risico op die manier. :roll:

reply
0
M
miT
Mar 13, 2004

Geen nieuwe! Hoewel het vast een goede film zou zijn ben ik ervan overtuigd dat een vierde deel de reeks in z'n geheel naar beneden zou halen. De trilogie bestaat nu uit drie verschillende maar elkaar logisch opvolgnde delen die toch een geheel vormen.

reply
0
RB
Richard B.
Mar 14, 2004

Nee. :x

Deze serie is al voldoende uitgemolken. Aan het eind van deel 2 was ALLES eigenlijk wel verteld. In deel 3 deden ze er nog een ZEER overbodig schepje bovenop en een deel 4 zou echt onzin zijn. Sowieso heeft een legendarisch eerste deel (en in dit geval zelfs eerste twee delen) absoluut niet als logisch vervolg dat de vervolgdelen ook goed zullen zijn (wat we met deze franchise al gemerkt hebben). Ik hoop niet dat dit dezelfde treurige weg op gaat als bijv. de Excorsist- en de Jaws-films.

reply
0
RS
R. Schaap
Mar 14, 2004

of de jurassic parks
of de die hards
of de terminators
of de lion kings
of de taxis
of de enzovoorts.....

er zijn velen trilogien die naar mijn mening nooit gemaakt hoefden te worden.

oftewel, NEE, geen vervolg. Echt zonde van de eerste twee.

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Mar 14, 2004

Richard Boon wrote: Nee. :x

Deze serie is al voldoende uitgemolken. Aan het eind van deel 2 was ALLES eigenlijk wel verteld. In deel 3 deden ze er nog een ZEER overbodig schepje bovenop en een deel 4 zou echt onzin zijn.
Daar sluit ik me helemaal bij aan.

reply
0
RC
Renny Collard
Mar 14, 2004

Ik kies ook voor nee. Ik vind het wel een goed idee om Coppola ertoe te brengen een gangster film te maken en wat mij betreft met dezelfde ster cast, maar zoals al eerder gezegd de GF verhaal niet verder uitmelken. Leeft Mario Puzo eigenlijk nog? Dat zou dan weer iemand zijn die aan het werk gezet moet worden.

reply
0
H
Hankster
Mar 14, 2004

Renny Collard wrote: Leeft Mario Puzo eigenlijk nog? Dat zou dan weer iemand zijn die aan het werk gezet moet worden.

Marilo Puzo is (even uit m'n hoofd) in 1999 overleden.
Op de DVD zegt hij dat hij al de helft van een vierde Godfather script heeft geschreven. Coppola, DeNiro, Pacino en Paramount hebben dit halve script, maar Cappola heeft altijd gezegt geen 4e te gaan maken. Naar mijn mening wel goed hoor, maar ja...als de originele schrijver al de helft van een nieuw script klaar heeft liggen, ben ik toch wel errrrrg benieuwd

reply
0
PH
Pascal Heister
Mar 14, 2004

Niet doen, Dan zal de trilogie een stuk minder zijn, en ik denk dat je dan een nog groter verschil zult krijgen dan tussen deel 2 en 3.

reply
0
DG
Daan de G.
Mar 14, 2004

ik vond deel 3 trouwens erg goed.. snap al die negatieve reacties neit over het derde deel :s

reply
0
S
Stanley
Mar 14, 2004

Daan de G. wrote: ik vond deel 3 trouwens erg goed.. snap al die negatieve reacties neit over het derde deel :s

Ik vond hem ook wel goed. Maar lang niet zo goed als 1 en 2 :) Want als je dat als vergelijkings materiaal gaat nemen wordt het toch erg lastig voor numero 3.

Ik ben er op tegen als ze nog een 4de gaan maken. Er wordt tegenwoordig alleen maar gedacht aan geld in het zakkie met al die domme vervolgfilms. Aan deze super trilogie moeten ze niet meer aankomen. En al helemaal niet als Leonardo di Kuttio een grote rol zou krijgen (was een gerucht).

reply
0
MH
Marcel den Haan
Mar 14, 2004

Gewoon maken, waarom niet ?!?!
Als je het niet wilt zien, ga je gewoon niet kijken. Simpel zat. De mensen die hem wel willen zien, gaan lekker wel kijken.
Beetje onzin om te zeggen dat deel 4 een slechte film zal worden. Zitten we bijvoorbeeld echt te wachten op Die Hard 4, maar die gaat er toch echt komen en mensen gaan er ook zeker weer heen.
Ik wil hem wel zien, ben wel benieuwd, is het niks dan koop ik hem gewoon niet en hou ik het bij de eerste 3.

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Mar 14, 2004

Inderdaad, kom maar op!

Tussen Star Wars IV en SW III zit ook een jaar of 30. Tussen Bond 1 en Bond 20 zit 40(!) jaar en zo verder.

Wordt Godfather 4 wat dan zijn we met z'n allen blij en wordt 't niks dan kunnen we met z'n allen zeggen "zie je wel". In geen geval ben je verplicht om 'm aan te schaffen of wat ook.

Beetje een geval van: nee heb je, ja kun je krijgen...

reply
0
C
chimera01
Mar 14, 2004

8) 8) 8)

Ik heb wat tegen die sequel-manie, en helaas zijn de produkten daarvan vaker slechter dan beter en hoe hoger de nummers hoe slechter het wordt.

Godfather 1 t/m 3 zijn goede films en laat nou een inferieur vervolg de goede naam van de film niet verzieken. De MTV generatie kan veel meer kapot maken dan drank goed kan maken. :twisted:

reply
0
H
Hankster
Mar 14, 2004

chimera01 wrote: 8) 8) 8)
De MTV generatie kan veel meer kapot maken dan drank goed kan maken. :twisted:

MTV generatie?
als ze het slim aanpakken hebben ze een crew en cast voor deze film, die misschien wel het meest ervaren is in Hollywood. FCF zal wel zwichten hoor denk ik, aangezien ze een groot pak geld bieden en hij wel weer eens een grote film zal kunnen gebruiken...

Ik snap niet waarom sommigen zo heel extreem anti sequel zijn...
Oke..er zijn wat flinke miskleunen voortgekomen...maar aan de andere kant ben ik ervan overtuigd dat ze nu doorhebben dat bij een sequel neit alleen de naam geldt; filmmakers hebben nu eindelijk door dat kwaliteit voor een sequel ook belangrijk is!

De komende paar jaren zullen we kunnen genieten van een aantal vervolgen (HP 3,4, enz., PotC 2 en 3, The Hobbit -als die er komt, wat ik wel denk 8) -) waarbij ze zullen laten zien dat ze van het verleden geleerd hebben.
Dus de tijd van JP3, Speed II enhet uitmelken van comedies (zo hoorde ik van een Beethoven 5 :roll: ), ligt nu echt achter ons hoor....

reply
0
C
chimera01
Mar 15, 2004

Joh benoem de Hobbit nou niet in dat rijtje want daar hoort ie nou eenmaal niet.
De Hobbit was er al voordat LOTR geschreven was, dus zal nooit een sequel kunnen zijn.

Maar Hollywood kan 'em inderdaad ook naar de klote helpen.

MMMMM effe denken waarom anti-sequel?? Hoeveel goede sequels ken je?? en hoeveel minder geslaagde ken je?? Ik denk dat de verhouding enorm scheef ligt ten nadele van de goede sequels. En Hollywood heeft nog nooit iets geleerd behalve meer van hetzelfde maken.

reply
0
L
lodi
Mar 15, 2004

NEE, natuurlijk niet ! Handen af van The Godfather graag. Er is al een deel te veel gemaakt. Verzin liever eens iets nieuws ipv al die waardeloze sequels en remakes.

reply
0
H
Hankster
Mar 15, 2004

chimera01 wrote: Joh benoem de Hobbit nou niet in dat rijtje want daar hoort ie nou eenmaal niet.
De Hobbit was er al voordat LOTR geschreven was, dus zal nooit een sequel kunnen zijn.

joh...alsof ik dat niet wist :wink:
ik bedoelde hiermee gewoon de vervolgen (of owkee..voor de mierenn**kers onder ons; voorvolg) die Hollywood ons nog gaat of waarschijnlijk voor zal gaan schotelen.

Niets dus eerder geschreven of niet...t gaat er gewoon om of deze films wel of niet goed zullen worden....en ik denk van wel.

Want ik geef toe, de verhouding ligt scheef. Maar zoals ik al zei; men heeft er van geleerd.

reply
0
L
lodi
Mar 15, 2004

Hankster wrote: Maar zoals ik al zei; men heeft er van geleerd.

Waar baseer je dat dan op ?

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Mar 15, 2004

AUB. Niet doen. Sequels vind ik niet altijd even geslaagd en The Godfather mag niet aangetast worden. een geniale film waarin alles al verteld is.

reply
0
T
Toontje1985
Jun 09, 2005

Aan de ene kant zou ik wel heel benieuwd zijn naar een 4e deel, anderzijds kunnen ze de tijd, energie en geld denk ik beter besteden in een geweldige nieuwe maffiafilm en er voor te zorgen dat deze film met de juiste cast, scenario etc. minimaal in de buurt kan komen van The Godfather. Lijkt me een enorme uitdaging!

reply
0
M
MGdutch
Jun 09, 2005

Absoluut niet als je het mij vraagt :!:

reply
0
PB
pieter bond
Jun 09, 2005

The Godfather zou gewoon niet het zelfde zijn zonder Pacino :(

reply
0
R
rkrijger
Jun 09, 2005

Ja! Ik vond de nieuwe generatie in Godfather III talentvol genoeg om een nieuwe aflevering in dit epos toe te kunnen voegen!!!

Voor Garcia kan er heus wel wat van hoor!!! IMHO

reply
0
HB
Hayko de Boer
Jun 09, 2005

Waarom niet.

Er zijn genoeg voorbeelden van vervolgreeksen, waarbij het niveau wel gehandhaaft blijft (natuurlijk kwestie van smaak, maar naar mijn mening:) :arrow:

Lethal Weapon 1 t/m 4

James Bond

Rocky (hier zal de kritiek wel weer komen :wink: )

tv-series als 24 / Star Trek

Indiana Jones

Al genoemd - Star Wars

Hoewel ik niet altijd zit te wachten op een sequel, wil ik ze niet op voorhand veroordelen....

reply
0
DK
Dennis Kuijper
Jun 09, 2005

niet doen,de trilogy is klaar.

reply
0
RP
Rob Pijpers
Jun 09, 2005

Dit is een geintje hoop ik... Toch?

reply
0
C
Caledonians
Jun 09, 2005

Dennis Kuijper wrote: niet doen,de trilogy is klaar.

Helemaal mee eens! Zit hier niet op te wachten...

reply
0
T
Tonymontana
Jun 09, 2005

Inderdaad, niet doen ! Beter kan het toch niet worden :roll:

reply
0
RK
Ron kars
Jun 10, 2005

NEE! Nergens voor nodig, niet NOG meer onnodige sequels!

reply
0
SD
steven van dijk
Jun 10, 2005

Van mij mag deel 4 er wel komen, ik vind alle drie de delen top, snap nog steeds de kritiek op het laatste deel niet, of ik snap het en anderen niet, of zij snappen het en ik niet.
Andy Garcia was echt top in die film en zou een goede opvolger zijn van Al Pacino.
Coppola zei vroeger ook altijd dat deel 3 niet zou komen, maar was er altijd meebezig, zeker toen sommige van zijn films onterecht flopten oa.One from the Heart,Rumble Fish,Tucker,Peggy Sue got Married.
Een film van Coppola kijk ik altijd naar uit.

reply
0
R
rrrick
Jun 10, 2005

Interessant idee er is genoeg tijd verstreken sinds de vorige aflevering. Garcia is prima in staat om dit nieuwe deel te dragen. Er zijn voldoende acteurs die hier iets heel moois van kunnen maken (colin farrel!).

reply
0
H
Hankster
Jun 10, 2005

gewoon Andy Garcia en Al Pacino terug .. er is nog genoeg te vertellen over de tijd van tussen de [spoiler:c703a01b8a]dood van Mary en de dood van Michael[/spoiler:c703a01b8a]

reply
0
S
Seth__Gekko
Jun 10, 2005

Gewoon in de hoedanigheid van 3logie houden.

klaar=klaar

reply
0
Z
Z-Man
Jun 10, 2005

De Godfather films zijn van die films waar je nu met je handen vanaf moet blijven. Geen Pacino= Geen Godfather. Laat de trilogie een trilogie zijn. Godfather 3 is trouwens zwaar ondergewaardeerd.

reply
0
T
Toontje1985
Jun 10, 2005

Garcia en Pacino zouden wel weer schitteren in een Deel 4 en er is genoeg tijd tussen de scene voor de opera (1979) en de dood van M. Corleone (1997) om daar een mooi verhaal van te maken/

reply
0
T
TheGodfather
Jun 11, 2005

No f*cking way dat dit er moet komen!!!
ze moeten gewoon afblijven van de oude trilogie, er niets meer aan veranderen en al helemaal niet nog een vervolg op maken :roll:

reply
0
C
chimera01
Jun 11, 2005

Nee ik wil een prequel:

Revenge of the Godfather :twisted:

of

The Phantom Godfather

of

The Attack of the Godfather

Enkel en alleen indien die geschreven wordt door GL en als hij alle delen regiseert. (6)

reply
0