Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Film Discussies
JC
Jeroen C
Gothika
Mar 22, 2004

Ik heb vrijdag Gothika gezien en moet zeggen dat ik best aangenaam verrast was... Ik vond The Ring qua schrikmomenten beter, maar ik had niet al te hoge verwachtingen van deze film. Geen topper, maar wel vermaak. [img]http://images.countingdown.com/images/countdowns/movies/3004426/1011/3203066_main.jpg[/img] Nog meer mensen de film gezien? Official site Trailer

J
jeffos
Mar 22, 2004

Heb Gothika nog niet gezien.. ga vrijdag denk maar The ring vond ik vies tegen valle eigenlijk.. het is wel spannend maar eng zeker niet en dat gevoel moet je wel hebbe bij zulke films vind ik... :twisted:

reply
0
DG
Daan de G.
Mar 22, 2004

het eerste uur is zeer spannend, jammer dat het zo'n standaard einde heeft wat we allemaal wel eens gezien hebben, een gemiste kans!!
ps. Halle Berry speelde weer meesterlijk :)

reply
0
S
scheur
Mar 22, 2004

Heb deze film een tijdje terug via een niet legale manier gezien en wist niet wat ik moest gaan verwachten :shock:
Toen bleek dit wel een heel leuk en spannend werkje te zijn!!!!! :twisted:

reply
0
J
jgro
Mar 22, 2004

Net in de bios gezien, afloop het wat matige einde van de film is het voor de rest een geslaagde film.

reply
0
R
Raskel
Mar 22, 2004

Een paar mooie schrikmomenten alleen op een gegeven moment te voorspelbaar en mocht wat mij betreft iets dieper worden uitgewerkt. Een dikke 7.

reply
0
W
Webby
Mar 22, 2004

Vorige week heb ik Gothika gezien.
Een mooi en spannend gefilmde bovennatuurlijke thriller... meer is het eigenlijk niet. Het verhaal begint goed en wordt tegen het einde zelfs boeiend, maar de slotfase is te makkelijk en te doorzichtig. Best jammer, want het idee van de film is zeer goed. Alleen slecht uitgewerkt.
In de film zitten een aantal goede schrikeffecten, maar die zagen we ook al in The Ring, niet veel nieuws onder de zon dus...

reply
0
W
Wizz-Art
Mar 23, 2004

Ik vond hem eerlijk gezecht half niet zo goed als de mensen hier boven zeggen en sommigen daarvan waren al niet zo gecharmeerd van de film in kwestie!

Het zou een typische Shamalan (writer-director van 6th sense, unbreakable, Signs) film zijn geweest, leuke cast met een aardig verhaal maar.. zo vaak al gezien en eigenlijk zie je als gevorderde film-kijker geen echte verassingen meer waardoor de film doorgaat als middelmatige suspense- psycho thriller.. erg teleurstellend van mij krijgt ie een 5, 1 punt extra voor Halle Berry :P

reply
0
S
Sneaker
Mar 23, 2004

Net Gothika in de bios gezien en ik vond het echt een meesterlijke film. Een paar geweldige schikmomenten, een aantal (voor mij) onverwachte wendingen en geweldig spel van Halle Berry. Ik vond het echt een geweldige film.

reply
0
J
jgro
Mar 23, 2004

In een bepaalde scene zit een aantal malen de microfoon rechtsboven in beeld, vind het wel behoorlijk slordig om dat gewoon in de film te laten zitten.

reply
0
W
Wizz-Art
Mar 23, 2004

jgro wrote: In een bepaalde scene zit een aantal malen de microfoon rechtsboven in beeld, vind het wel behoorlijk slordig om dat gewoon in de film te laten zitten.

Ow dus dat was het...ik dacht eerst dat een medewerker van de bioscoop er per ongeluk iets voor de projector hield :?

reply
0
DV
Dennis Veldhuizen
Mar 23, 2004

ik ga em vanavond bekijken (y)
ben benieuwd

reply
0
A
AnnaEvers
Mar 24, 2004

Hele goede film! ik ging er ook zonder verwachtingen naar toe! en ik werd echt verrast!

reply
0
J
jgro
Mar 24, 2004

Wizz-Art wrote:
jgro wrote: In een bepaalde scene zit een aantal malen de microfoon rechtsboven in beeld, vind het wel behoorlijk slordig om dat gewoon in de film te laten zitten.

Ow dus dat was het...ik dacht eerst dat een medewerker van de bioscoop er per ongeluk iets voor de projector hield :?

Dat zou wel heel toevallig zijn ;) Of we zaten in dezelfde zaal de film te bekijken.

reply
0
DV
Dennis Veldhuizen
Mar 24, 2004

net gezien en i liked it!!... heb geen mic. gezien??
maybe is dat bij de DVD eruit gehaald

reply
0
SG
Sam Van Ghelder
Gothika
Mar 24, 2004

Ben ik dan de enige die deze film tenenkrommend slecht vond? Een nogal standaard griezelwerkje met slappe vertolkingen en een zeer zwak einde. Zo, dat moest er even uit! Morgen naar Big Fish, hopelijk is die beter!

reply
0
W
Wizz-Art
Mar 25, 2004

@ Jgro Kheb m in Cinecity gezien, jij?

reply
0
CT
chris tervoort
Mar 25, 2004

nu ben ik nieuwschierig geworden

reply
0
J
jgro
Mar 25, 2004

Wizz-Art wrote: @ Jgro Kheb m in Cinecity gezien, jij?

Ikke Rembrandt...

reply
0
W
Wizz-Art
Mar 25, 2004

Hmmz dus toch een grove slordigheid, die microfoon!

reply
0
A
AnnaEvers
Mar 27, 2004

Heb er niets van gezien, ik vond het een topfilm!

reply
0
M
malt
Mar 28, 2004

Kben er gister naar toe geweest en het was wel redelijk maar niet echt een topfilm. Leuk om een keertje 's avonds thuis te kijken.

reply
0
M
MWestrenen
Mar 31, 2004

Vond het een goed verrassende film! Spannende scenes. Jammer dat de 'douche' scene niet wat beter gefilmd was...

reply
0
R
Ron-G
May 01, 2004

Net gezien, maar vond hem zwaar tegenvallen, kon met moeite mijn ogen open houden, de film bestaat uit zwaar uitgekauwde cliche's, niks vernieuwends en zelfs de zogenaamde schrikmomenten deden me niks.
De hier genoemde tegenhanger in de genre the Ring vond ik vele malen beter dan dit stukje pulp, en geef mij Hale Bary maar met kort haar :wink: zels zij kon de film niet leuker maken, deze komt zeker niet in mijn verzameling...........

reply
0
JD
Johan van den D.
May 02, 2004

Zelf vond ik het wel een redelijke film maar zeker geen topper.
Hij zal dan ook niet snel (lees: nooit) in de collectie komen maar hij is het huren zeker waard. :P

reply
0
DB
deuce bigalow
May 02, 2004

Ik heb de film gekeken en vond het in ieder geval geen toppertje meer een tobbertje... :twisted: Al moet ik zeggen dat het begin veelbelovend was maar naarmate de film vorderde werd hij naar mijn mening minder....ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik het einde bijna niet meer voor de geest kan halen :roll: :? korte termijngeheugen of bewust verdrongen???

reply
0
D
DeeVeeDee
May 02, 2004

Aardige film die als een veelbelovende film noir begint, maar helaas verzandt in een ondermaatse 13/12 prent door een plotwending die zelfs Jules de Korte van verre had zien aankomen. Halle Berry speelt aardig, maar kan niet tippen aan haar niveau in Monster's Ball.
:bier:

reply
0
R
Ro1671
May 03, 2004

Heb em gisteravond toch maar ff gekeken op dvd... was best leuke film.
Aangezien ik een slecht geweten ben ik me 3x toch aardig de t#%@ geschrokken :P.
[spoiler:9040d7c076]het meest bij die scene als dat ene meisje achter haar staat in Halle d`r cel[/spoiler:9040d7c076]

reply
0
MK
Mark Knoop
May 03, 2004

Net gezien in de bioscoop. Ik moet zeggen dat ik het een goede film vind. The Ring vond ik beter maar Gothika was zeker niet slecht in mijn ogen.[spoiler:33d80e4e96]Ik schok het ergste toen Halle zich in het zwembad verstopte en dat toen dat meisje ook in het water zat.[/spoiler:33d80e4e96]

reply
0
W
Wizz-Art
May 05, 2004

Voor de liefhebbers

Te huur vanaf 20-07-2004
Te koop vanaf 22-07-2004

reply
0
G
Guest_05
Jul 23, 2004

Heb hem eergisteren thuis gekeken. Ik vond het toch wel een strakke film. Alleen het eind was weer zo;n wazig open einde. Heb ik een gruwelijke hekel aan eigenlijk. Zoiets van dat ze als ze zouden willen een 2de deel zouden kunnen maken.... Maar goed, overall was de film goed :-)

reply
0
W
willemijn
Jul 23, 2004

Leuke film, lekker spannend. Halle Berry is gewoon geweldig!!!
zeker de moeite waard :wink:

reply
0
W
Wizz-Art
Jul 27, 2004

Wizz-Art wrote: Ik vond hem eerlijk gezecht half niet zo goed als de mensen hier boven zeggen en sommigen daarvan waren al niet zo gecharmeerd van de film in kwestie!

Het zou een typische Shamalan (writer-director van 6th sense, unbreakable, Signs) film zijn geweest, leuke cast met een aardig verhaal maar.. zo vaak al gezien en eigenlijk zie je als gevorderde film-kijker geen echte verassingen meer waardoor de film doorgaat als middelmatige suspense- psycho thriller.. erg teleurstellend van mij krijgt ie een 5, 1 punt extra voor Halle Berry :P

En toch gekocht vorige week :oops: Heb er goede herinneringen aan toen ik hem met m'n lief zag in de bios.

reply
0
EV
Edwin V
Jul 27, 2004

Voorspelbare niet enge film. Alles is al eens eerder gedaan. Toch is ie wel bovengemiddeld onderhoudend en leuk als je van het genre houdt.

reply
0
S
skank
Jul 28, 2004

Enkele dagen geleden gehuurd... Had nog nooit van deze film gehoord :oops: maar toch aangenaam verrast. Verschietachtige momenten tussen en best wel spannend. Vond hem zelfs beter dan the Ring :oops: in tegenstelling tot anderen hier op het forum. Goeie film dus maar ook niet meer dan dat. Aankopen niet waard, maar toch zeker eens huren of lenen !

reply
0
X
X
Jul 28, 2004

Gisteren als blinde aanschaf gekocht en meteen gekeken. Erg goed! Erg spannend en soms een beetje "creepy". Aanradertje!

reply
0
M
martini
Jul 28, 2004

Ik heb hem nog niet gezien, maar dat ga ik zeker doen. Als ik de reclame op de radio hoor, denk ik dat het een goeie spannende film is.

reply
0
TS
The Scratcher
Jul 28, 2004

Ik ga me deze maar eens van het weekend huren dan. Ben eens benieuwd...

reply
0
TS
The Scratcher
Aug 01, 2004

The Scratcher wrote: Ik ga me deze maar eens van het weekend huren dan. Ben eens benieuwd...

Heb hem me dus inderdaad gisteren maar eens gehuurd. 8)
Moet zeggen vond het best een aardige film in het genre en hij heeft me gedurende de 94 min goed weten te boeien. Kwa verhaal in principe niks nieuws onder de horizon maar mijns inziens toch zeer zeker onderhoudend en de moeite waard. Wat mij betreft een goede huurtip! (y)

reply
0
T
TheGodfather
Aug 01, 2004

Heb m aantal maanden geleden in de sneak gezien en vond t gewoonweg n buttfilm! Uber voospelbaar en clichematig uitgewerkt. alsof t maken van de film er doorheen werd geduwd om maar zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld op te kunnen brengen. Was totaal niet spannend. 1 van de slechtste films die ik in lange tijd heb gezien...

reply
0
H
HiddeV
Aug 01, 2004

Ik ben niet echt een fan van dit genre maar vond dit wel een onderhoudende film. niet echt spannend maar hij was oke.

reply
0
P
Philippe
Aug 03, 2004

Spannende en sfeervolle film, alleen Penelope Cruz vond ik zwaar irritant.

reply
0
X
X
Aug 03, 2004

Philippe wrote: Spannende en sfeervolle film, alleen Penelope Cruz vond ik zwaar irritant.

Die vond ik juist wel goed spelen.

reply
0
K
kazlatan
Jan 08, 2006

Gister dan eindelijk gezien. Ik vond het eerst al raar waarom deze film niet zo erg gewaardeerd werd, omdat de scenes die ik er al van gezien had juist veelbelovend leken.
De eerste 65 minuten waren best goed, maar daarna kwam het.
Per minuut ging de film achteruit en ineens begreep waarom er zoveel negatieve reacties waren. Zo zonde. Hier had veel meer in gezeten.

6/10

reply
0