Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Film Discussies
RB
Rogier Buurs
Kaena, is het wat?
Apr 14, 2004

Telkens als ik in de FRS loop valt m'n oog op de franse animatie CG film Kaena. De trailer ziet er mooi uit, nu nog de vraag of de film zelf wat is. Wat vinden jullie d'r van? Zit te twijfelen om hem aan te schaffen.

DV
Dennis Veldhuizen
Apr 14, 2004

http://www.dvd-home.nl/review/r2/kaena.htm ;)

reply
0
S
Sméagol
Apr 14, 2004

Omdat ik van deze CGI gehoord had , en erg benieuwd was , heb ik 'm uit Frankrijk besteld toen ie net uit was .

Ik vond 't een aardige animatiefilm , maar het heeft zeker ook z'n gebreken .

Lekker veel eye-candy , in de vorm van mooie CGI en ehm , leuke character modeling (jah , Kaena dus ;) ) , mooie sfeer door de combo scifi-fantasy , en mooi ge-animeerd , als bv Kaena naar beneden springt .

Aan de andere kant , is op sommige momenten duidelijk dat ze zich wat moesten haasten .. Zo had wat mij betreft het verhaal beter uitgewerkt kunnen worden , want dit is niet altijd even duidelijk , er wordt veel niet verteld . In technisch opzicht wordt dit ook duidelijk : de CGI is dan over het algemeen wel goed , maar sommige scenes zijn "half ge-rendered" , wat zich uit in een stotterend effect . De eeste x dacht ik nog met een soort slow-motion effect te maken te hebben , maar het gebeurd iets te vaak . Dan zijn er nog die 2 irritante "comic-relief" characters , en die hadden wat mij betreft weg gelaten kunnen worden , al kan ik niet oordelen of ze ook in het Frans irritant zijn , die dub heb ik nog niet gezien .

Alleen een aanrader als je gek bent op CGI animatie , en een fan was van bv Final Fantasy .

De NL editie heeft als voordeel dat er blijkbaar optionele subs op zitten , dit viel tegen op de Franse release , die heeft geforceerde Franse subs op de Engelse dubs , en verder geen Engelse subs voor de Franse dub . Anders had ik eerst die gekeken , wat ik heb liever de originele audio track . Hoewel , de characters lijken ge lip-synced voor de Engelse taal , hmm .
De Franse versie heeft volgens mij wel meer extra's , maar dat moet ik thuis even nachecken op mijn disc .

reply
0