Beste leden,
Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.
Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.
Hopelijk tot snel!
Met vriendelijke groet,
Rogier
AllesOverFilm Forum
Film Discussies
MS
Martin Stanneveld
Martin Stanneveld
Filmtips gevraagd.
Apr 18, 2004
Ik ben op zoek naar films die je kunt vergelijken met b.v. Magnolia en Donnie Darko. Iemand wat aan te raden?
Apr 18, 2004
Ik ben op zoek naar films die je kunt vergelijken met b.v. Magnolia en Donnie Darko. Iemand wat aan te raden?
NS
Niels Simons
Niels Simons
Apr 18, 2004
big lebowski?vanilla sky?
moeilijk om daar vergelijkenissen mee te maken...
mazzel,niels
big lebowski?vanilla sky?
mazzel,niels
reply
0
MS
Martin Stanneveld
Martin Stanneveld
Apr 18, 2004
Die heb ik allebei nog niet gezien, maar eens doen dan :)
Memento heb ik gezien en past zeker in het rijtje.
Niels Simons wrote: big lebowski?vanilla sky?
mazzel,niels
Die heb ik allebei nog niet gezien, maar eens doen dan :)
Dennis Veldhuizen wrote: Memento kwam meteen in me op!
Memento heb ik gezien en past zeker in het rijtje.
reply
0
NS
Niels Simons
Niels Simons
Apr 18, 2004
big lebowski is eigenlijk unaniem top,vanilla sky zijn de meningen verdeeld...
memento is idd ook een erg goede film!
mazzel,niels
big lebowski is eigenlijk unaniem top,vanilla sky zijn de meningen verdeeld...
memento is idd ook een erg goede film!
mazzel,niels
reply
0
J
Jaap22
Jaap22
Apr 18, 2004
Punch Drunk Love (nog zo'n meesterwerkje van P.T. Anderson)
Happy Accidents (de romantische versie van Donnie Darko, erg goed filmpje!)
PI (vage film, maar erg goed, net zoals Requiem For a Dream)
Punch Drunk Love (nog zo'n meesterwerkje van P.T. Anderson)
Happy Accidents (de romantische versie van Donnie Darko, erg goed filmpje!)
PI (vage film, maar erg goed, net zoals Requiem For a Dream)
reply
0
MS
Martin Stanneveld
Martin Stanneveld
Apr 18, 2004
Das toevallig, die staan hoog op mijn "binnenkort maar eens kijken" lijstje.
Lex v/d Moolen wrote: Bijna alle David Lynch films :)
12 Monkeys
Unbreakable
Das toevallig, die staan hoog op mijn "binnenkort maar eens kijken" lijstje.
reply
0
JVH
Joost v.d. Ham
Joost v.d. Ham
Apr 18, 2004
De door jou genoemde films zijn juist goed omdat ze niet met andere te vergelijken zijn :mrgreen:
aanraders vind ik:
Memento
Punch Drunk Love
American Beauty
Amores Perros
K-pax
Abre Los Ojos
Requiem for a Dream
Festen
en idd alle David Lynch films (ook Twin Peaks natuurlijk)
De door jou genoemde films zijn juist goed omdat ze niet met andere te vergelijken zijn :mrgreen:
aanraders vind ik:
Memento
Punch Drunk Love
American Beauty
Amores Perros
K-pax
Abre Los Ojos
Requiem for a Dream
Festen
reply
0
JVH
Joost v.d. Ham
Joost v.d. Ham
Apr 18, 2004
Adaptation
O brother where art thou
Being John Malkovich
The Truman Show
Amelie
ook allemaal bijzondere films ;)
Adaptation
O brother where art thou
Being John Malkovich
The Truman Show
Amelie
ook allemaal bijzondere films ;)
reply
0
JM
jake montana
jake montana
Apr 19, 2004
Fear and Lothing in Las Vegas (probeer wel zelf bezopen te zijn voor je ernaar kijkt, anders is er geen zak aan, beetje zoals bij The Big Lebowski!)
The Cube
Fear and Lothing in Las Vegas (probeer wel zelf bezopen te zijn voor je ernaar kijkt, anders is er geen zak aan, beetje zoals bij The Big Lebowski!)
The Cube
reply
0
JM
jake montana
jake montana
Apr 19, 2004
Vond jij K-Pax zo goed? Die is bij mij zo ongelooflijk tegengevallen...ik vind dat je wel meer mag verwachten van Kevin Spacey
Joost v.d. Ham wrote: De door jou genoemde films zijn juist goed omdat ze niet met andere te vergelijken zijn :mrgreen:
aanraders vind ik:
Memento
Punch Drunk Love
American Beauty
Amores Perros
K-pax
Abre Los Ojos
Requiem for a Dream
Festen
Vond jij K-Pax zo goed? Die is bij mij zo ongelooflijk tegengevallen...ik vind dat je wel meer mag verwachten van Kevin Spacey
reply
0
HS
Harry stadman
Harry stadman
Apr 19, 2004
the usual suspect mis ik nog. :wink:
pulp fiction.
Joost v.d. Ham wrote: De door jou genoemde films zijn juist goed omdat ze niet met andere te vergelijken zijn :mrgreen:
aanraders vind ik:
Memento
Punch Drunk Love
American Beauty
Amores Perros
K-pax
Abre Los Ojos
Requiem for a Dream
Festen
the usual suspect mis ik nog. :wink:
pulp fiction.
reply
0
JVH
Joost v.d. Ham
Joost v.d. Ham
Apr 19, 2004
nog meer :shock: , ik vond Spacey in K-pax echt ontzettend overtuigend.
jake montana wrote:Joost v.d. Ham wrote: De door jou genoemde films zijn juist goed omdat ze niet met andere te vergelijken zijn :mrgreen:
o.a.
K-pax
nog meer :shock: , ik vond Spacey in K-pax echt ontzettend overtuigend.
reply
0
M
makkabeer
makkabeer
Apr 19, 2004
Fargo
Trainspotting
City of God
Snatch
La Haine
the Basketball Diaries
Deze moet je zeker eens bekijken!!!
Fargo
Trainspotting
City of God
Snatch
La Haine
the Basketball Diaries
Deze moet je zeker eens bekijken!!!
reply
0
GJA
Geert Jan Alsem
Geert Jan Alsem
Apr 19, 2004
Yi Yi (A One And A Two) wordt wel eens met Magnolia vergeleken. Of ik het daar mee eens ben weet ik niet echt, maar ik vind het wel allebei prachtige films.
Yi Yi (A One And A Two) wordt wel eens met Magnolia vergeleken. Of ik het daar mee eens ben weet ik niet echt, maar ik vind het wel allebei prachtige films.
reply
0
MS
Martin Stanneveld
Martin Stanneveld
Apr 19, 2004
idd :)
Jullie worden eerst bedankt! Ik heb genoeg films gezien die ik nog moet bekijken (y)
Wolf Gaidin wrote: :lol: Zo te zien kan je een jaartje vooruit. ;)
idd :)
Jullie worden eerst bedankt! Ik heb genoeg films gezien die ik nog moet bekijken (y)
reply
0
P
pavko
pavko
R
Robbie25jr
Robbie25jr
Apr 19, 2004
Jaap22 wrote: Punch Drunk Love (nog zo'n meesterwerkje van P.T. Anderson)Nooit van gehoord. Waar gaat die film over?
reply
0
C
chiwaicheung
chiwaicheung
Apr 20, 2004
Punch drunk love
heb ik gezien. Kan iemand mij uitleggen waarom het zo'n meesterwerk is ?
Robbie25jr wrote:Jaap22 wrote: Punch Drunk Love (nog zo'n meesterwerkje van P.T. Anderson)Nooit van gehoord. Waar gaat die film over?
Punch drunk love
heb ik gezien. Kan iemand mij uitleggen waarom het zo'n meesterwerk is ?
reply
0
C
chiwaicheung
chiwaicheung
Apr 20, 2004
Nog een reeks films in de trant van "Magnolia" en "Donnie Darko" :
- Secretary
- Brazil
- Following
- Big fish
- Tampopo
- Fight club
- Delicatessen
- Spoorloos
- The others
- Rosencrantz and Guildenstern are dead
Nog een reeks films in de trant van "Magnolia" en "Donnie Darko" :
- Secretary
- Brazil
- Following
- Big fish
- Tampopo
- Fight club
- Delicatessen
- Spoorloos
- The others
- Rosencrantz and Guildenstern are dead
reply
0
J
Jaap22
Jaap22
Apr 21, 2004
Punch drunk love
heb ik gezien. Kan iemand mij uitleggen waarom het zo'n meesterwerk is ?[/quote]
Nee, dat is mijn mening. Ik kan je wel uitleggen waarom ik vind dat het zo'n meesterwerkje is. Ten eerste vind ik het op een zeer mooie stijl gefilmd, de kleuren worden echt heel mooi gebruikt in deze film. Ten tweede speelt Adam Sandler hier zo fantastisch in naar mijn mening dat ik dat alleen al aan kan raden om te zien. Sommige momenten zijn echt zo geweldig ([spoiler:f9ca18510a]De beide carcrashes bijvoorbeeld of de manier waarop Adam Sandler die gozer in elkaar mept[/spoiler:f9ca18510a]). Het verhaal vind ik bijzonder sterk. Het laat alles een beetje in het vage, maar toch ga je je heel erg inleven in de film en meeleven met Adam Sandler, die toch vooral als [spoiler:f9ca18510a]een hulpeloze en eenzaam figuurtje[/spoiler:f9ca18510a] neer wordt gezet. Later in de film verandert dat allemaal weer. Ik vind het echt een superfilmpje, maar ik kan me voorstellen dat deze film niet bij iedereen goed ligt. Gaat het een keer zien en oordeel voor jezelf zou ik zeggen.
chiwaicheung wrote:Robbie25jr wrote: [quote=Jaap22]Punch Drunk Love (nog zo'n meesterwerkje van P.T. Anderson)Nooit van gehoord. Waar gaat die film over?
Punch drunk love
heb ik gezien. Kan iemand mij uitleggen waarom het zo'n meesterwerk is ?[/quote]
Nee, dat is mijn mening. Ik kan je wel uitleggen waarom ik vind dat het zo'n meesterwerkje is. Ten eerste vind ik het op een zeer mooie stijl gefilmd, de kleuren worden echt heel mooi gebruikt in deze film. Ten tweede speelt Adam Sandler hier zo fantastisch in naar mijn mening dat ik dat alleen al aan kan raden om te zien. Sommige momenten zijn echt zo geweldig ([spoiler:f9ca18510a]De beide carcrashes bijvoorbeeld of de manier waarop Adam Sandler die gozer in elkaar mept[/spoiler:f9ca18510a]). Het verhaal vind ik bijzonder sterk. Het laat alles een beetje in het vage, maar toch ga je je heel erg inleven in de film en meeleven met Adam Sandler, die toch vooral als [spoiler:f9ca18510a]een hulpeloze en eenzaam figuurtje[/spoiler:f9ca18510a] neer wordt gezet. Later in de film verandert dat allemaal weer. Ik vind het echt een superfilmpje, maar ik kan me voorstellen dat deze film niet bij iedereen goed ligt. Gaat het een keer zien en oordeel voor jezelf zou ik zeggen.
reply
0
CV
Coen Vermeer
Coen Vermeer
Apr 21, 2004
Punch drunk love
Het is geen meesterwerk vind ik persoonlijk. De minste zelfs van P.T. vind ik. Alleen het is zeker wel een bijzondere prachtig geschoten film. En daarom heb ik dan ook de mooie suberbit versie.
chiwaicheung wrote:Robbie25jr wrote: [quote=Jaap22]Punch Drunk Love (nog zo'n meesterwerkje van P.T. Anderson)Nooit van gehoord. Waar gaat die film over?
Punch drunk love
Het is geen meesterwerk vind ik persoonlijk. De minste zelfs van P.T. vind ik. Alleen het is zeker wel een bijzondere prachtig geschoten film. En daarom heb ik dan ook de mooie suberbit versie.
reply
0
LS
Leonard Shelby
Leonard Shelby
Apr 21, 2004
Primal fear...
Niet het niveau van sommige films die hier al genoemd zijn, maar naar mijn mening toch zeker de moeite waard.
Beetje onderschatte film (hoort er niet veel mensen over) met een pracht rol van Edward Norton.
Primal fear...
Niet het niveau van sommige films die hier al genoemd zijn, maar naar mijn mening toch zeker de moeite waard.
Beetje onderschatte film (hoort er niet veel mensen over) met een pracht rol van Edward Norton.
reply
0
J
Joe
Joe
Apr 21, 2004
Punch drunk love
Nee, dat is mijn mening. Ik kan je wel uitleggen waarom ik vind dat het zo'n meesterwerkje is. Ten eerste vind ik het op een zeer mooie stijl gefilmd, de kleuren worden echt heel mooi gebruikt in deze film. Ten tweede speelt Adam Sandler hier zo fantastisch in naar mijn mening dat ik dat alleen al aan kan raden om te zien. Sommige momenten zijn echt zo geweldig ([spoiler:1f2dfb1c99]De beide carcrashes bijvoorbeeld of de manier waarop Adam Sandler die gozer in elkaar mept[/spoiler:1f2dfb1c99]). Het verhaal vind ik bijzonder sterk. Het laat alles een beetje in het vage, maar toch ga je je heel erg inleven in de film en meeleven met Adam Sandler, die toch vooral als [spoiler:1f2dfb1c99]een hulpeloze en eenzaam figuurtje[/spoiler:1f2dfb1c99] neer wordt gezet. Later in de film verandert dat allemaal weer. Ik vind het echt een superfilmpje, maar ik kan me voorstellen dat deze film niet bij iedereen goed ligt. Gaat het een keer zien en oordeel voor jezelf zou ik zeggen.[/quote]
En natuurlijk de geweldige rol van Philip Seynour Hoffman, wat een acteur!!
Sandler doet me hier trouwens denken aan de jonge Dustin Hoffman.....
Jaap22 wrote:chiwaicheung wrote: [quote=Robbie25jr][quote=Jaap22]Punch Drunk Love (nog zo'n meesterwerkje van P.T. Anderson)Nooit van gehoord. Waar gaat die film over?
Punch drunk love
Nee, dat is mijn mening. Ik kan je wel uitleggen waarom ik vind dat het zo'n meesterwerkje is. Ten eerste vind ik het op een zeer mooie stijl gefilmd, de kleuren worden echt heel mooi gebruikt in deze film. Ten tweede speelt Adam Sandler hier zo fantastisch in naar mijn mening dat ik dat alleen al aan kan raden om te zien. Sommige momenten zijn echt zo geweldig ([spoiler:1f2dfb1c99]De beide carcrashes bijvoorbeeld of de manier waarop Adam Sandler die gozer in elkaar mept[/spoiler:1f2dfb1c99]). Het verhaal vind ik bijzonder sterk. Het laat alles een beetje in het vage, maar toch ga je je heel erg inleven in de film en meeleven met Adam Sandler, die toch vooral als [spoiler:1f2dfb1c99]een hulpeloze en eenzaam figuurtje[/spoiler:1f2dfb1c99] neer wordt gezet. Later in de film verandert dat allemaal weer. Ik vind het echt een superfilmpje, maar ik kan me voorstellen dat deze film niet bij iedereen goed ligt. Gaat het een keer zien en oordeel voor jezelf zou ik zeggen.[/quote]
En natuurlijk de geweldige rol van Philip Seynour Hoffman, wat een acteur!!
Sandler doet me hier trouwens denken aan de jonge Dustin Hoffman.....
reply
0
CV
Coen Vermeer
Coen Vermeer
Apr 21, 2004
Idd een degelijke topper. En dat zeg ik ondanks dat ik Richard Gere haat.
Leonard Shelby wrote: Primal fear...
reply
0
LS
Leonard Shelby
Leonard Shelby
Apr 22, 2004
idd een ramp die man. Ik dacht, laat ik dat er nou niet bij zetten want dan trap ik weer op teentjes :wink:
Tommycat wrote:Leonard Shelby wrote: Primal fear...
idd een ramp die man. Ik dacht, laat ik dat er nou niet bij zetten want dan trap ik weer op teentjes :wink:
reply
0