Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD overige Regio's
OK
Obi-Wan Kenobi
Star Wars Trilogy Box specificaties
Apr 25, 2004

Quote van StarWars.com Dit gaat om de regio 1. Regio 2 zal vrijwel indentiek zijn afgezien van de talen en ondertitels. Have Fun. ---------------------- Star Wars Trilogy DVD Details April 20, 2004 When the Star Wars trilogy arrives on DVD on September 21, the digitally remastered and restored films will be accompanied by over 10 hours of bonus material that goes inside the making of these classic movies. Each film resides on its own disc, with sharp, pristene imagery restored and remastered by Lowry Digital Images, and the rich sound experience of the saga presented in Dolby Digital 5.1 Surround EX. The films also include new commentary tracks, featuring insights from George Lucas, director Irvin Kershner, actress Carrie Fisher, sound designer Ben Burtt, and Industrial Light & Magic's Dennis Muren. The fourth disc is packed with bonus material, the most notable being Empire of Dreams: The Story of the Star Wars Trilogy. This two-and-a-half hour documentary traces the evolution of the saga, from a low-budget labor-of-love space saga to the movie phenomenon that defied the odds and reinvented the rules. This comprehensive documentary features all new interviews with George Lucas and more than 40 members of the cast and crew from the original trilogy, as well as a host of filmmakers and media personalities. Empire of Dreams includes some never-before-seen behind-the-scenes footage from the making of the three films. Other material on the fourth disc includes: Episode III Behind the Scenes Preview: The Return of Darth Vader: Finally, Star Wars: Episode III will reveal just how Anakin Skywalker became Darth Vader, the most iconic villain in film history. In this exclusive preview, George Lucas discusses Anakin's descent, with a first look at the new Vader costume forged for Episode III. Also, experience how Hayden Christensen and Ewan McGregor have prepared for the epic lightsaber battle that has been anticipated for more than two decades: the climactic showdown between Anakin and Obi-Wan Kenobi. The Birth of the Lightsaber: Its unforgettable hum and scintillating glow are instantly recognizable around the world. Now, viewers will discover the origins of this elegant weapon from a more civilized age in this documentary devoted to the lightsaber. The Characters of Star Wars: An in-depth look at how favorite characters came to be, featuring rare concept art, behind-the-scenes footage and interviews with George Lucas and the cast and crew who shaped the screen's favorite heroes. The Force Is With Them: The Legacy of Star Wars: Star Wars opened up a galaxy of possibilities to a generation of filmmakers and creative talents. Hear from some of the most notable filmmakers of our time about how influential the Star Wars movies have been to their lives. Star Wars Battlefront Trailer and Playable Demo: The fourth disc will offer a trailer featuring an exciting look at the upcoming Star Wars Battlefront video game from LucasArts, along with a special demo for Xbox users that lets players fight the Battle of Endor as a Rebel or Imperial soldier and drive AT-STs, ride speeder bikes and use different weapons to lead their side to victory. The full version of Star Wars Battlefront will also be released Sept. 21 for the PlayStation 2, Xbox, and PC. Star Wars: Episode III Making the Game Preview: Video-game players will be able to experience the stunning Jedi action of Episode III themselves in the new Star Wars: Episode III game, due out in Spring 2005 for the PlayStation 2 and Xbox. This special feature shows how game developers at LucasArts worked behind-the-scenes and on the set to create the most authentic Jedi experience ever. Original Trailers and TV Spots: The original theatrical teaser, launch and re-release trailers for each film, plus TV spots, are featured on the DVD. Never-Before-Seen Production Gallery: Delve into an unseen corners of the Lucasfilm Archives with exclusive photos from the making of the trilogy, with hundreds of rare behind-the-scene images. Posters and Print Campaigns: The original releases of the Star Wars films came at a time when international campaigns produced a wealth of intriguing, alternative poster art. Explore a collection of theatrical posters from around the world. Exclusive DVD-ROM Content: The Star Wars Trilogy DVDs are keys that unlock exclusive content available only through a special DVD-ROM website.

R
Robbie25jr
Apr 28, 2004

ga ik zeker kopen als hij in r2 uitkomt

reply
0
OK
Obi-Wan Kenobi
May 11, 2004

Ik zit nog te twijfelen. Misschien wacht ik tot de realease van de Saga. maar dat is wel weer heel ver weg. . .

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
May 11, 2004

Het is jammer dat er niet meer bestaande docu's op de DVD's worden gezet. Gaan ze een preview van een videogame erop zetten...
Heb net toevallig naar een aantal docu's gekeken uit mn net aangeschafte Executor box gekeken. Zeer boeiend en interessant.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
May 19, 2004

New:
[img]http://www.justplay.nl/media/242/20040519-haydenjedi.jpg[/img]

Old:
[img]http://www.adukes.demon.co.uk/cards/jedi-0.jpg[/img]

reply
0
P
P5YCH0
May 19, 2004

Is dat echt? Wil Lucas alles gaan verpesten?

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
May 19, 2004

Heiligschennis! :evil:

reply
0
T
The_Cure
May 19, 2004

Buiten het feit dat het misschien niet kan moet ik zeggen dat het wel mooi gedaan is, als je alleen het eerste plaatje zou kennen dan zou je niet weten dat het ooit anders is geweest.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
May 19, 2004

P5YCH0 wrote: Is dat echt? Wil Lucas alles gaan verpesten?

Dit is echt.
Ik heb er eerder al een gepost (geen idee welke thread) van de Hologram scene uit ESB; daar zit nu Ian McDiarmid in ipv de vrouw!! die in ESB het hologram speelde (met gedubde stem)

Ik zeg dit als die-hard StarWars fan (al 21 jaar) zijnde:

Ik zie t liefst de oude versie.
Ik vind het wél mooi dat het beeld nu scherper en helderder is, maar t liefst zonder de extra scenes.

Wat ik OOK vind is dat we zonder Lucas deze films nooit hadden gehad. Het is ZIJN film en ZIJN idee.

Het is zijn bezit en van mij mag hij er mee doen wat hij wil. Als hij vind dat de films zo beter worden in zijn ogen dan heeft hij alle recht.

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
May 19, 2004

theThinWhiteDuke wrote: Wat ik OOK vind is dat we zonder Lucas deze films nooit hadden gehad. Het is ZIJN film en ZIJN idee.

Het is zijn bezit en van mij mag hij er mee doen wat hij wil. Als hij vind dat de films zo beter worden in zijn ogen dan heeft hij alle recht.
Sluit ik me helemaal bij aan. Maar het blijft jammer dat we straks op DVD niet kunnen kiezen tussen de verschillende versies.

reply
0
S
Star_Fresh
May 19, 2004

Buiten het feit dat het misschien niet kan moet ik zeggen dat het wel mooi gedaan is, als je alleen het eerste plaatje zou kennen dan zou je niet weten dat het ooit anders is geweest.

Lucas heeft met Ep I & II shots die helemaal gecreerd zijn met de computer. Shots met tientallen vliegtuigen, duizenden droids. Een vervaagde Anakin plaatsen lijkt me voor Lucas niet zo lastig.

Wat ik OOK vind is dat we zonder Lucas deze films nooit hadden gehad. Het is ZIJN film en ZIJN idee.

Dat is waar, maar ik wil de film zeker weten in zijn originele vorm kunnen kijken. Een film zegt iets over de periode waarin hij gemaakt is en de opkomende technologie moet niet klassieke films constant gaan veranderen. Als Lucas veranderingen gaat aanbrengen kijk ik niet meer naar de klassieker van lang geleden. Ik snap regisseurs wel die hun films aanpassen na een aantal jaar of bijna meteen omdat ze bij de release al een andere versie in hun hoofd hadden, zoals LOTR. In een Southpark aflevering wordt het goed in de zeik genomen, de: director's cut van de director's cut. Ik vind dus dat Star Wars in ieder geval in zijn eerste goede DVD release de originele versies moet bevatten.

reply
0
S
Star_Fresh
May 19, 2004

Een film wordt na zoveel jaren en na zoveel jaren van vereren ook een beetje publiekelijk eigendom en dan vind ik dat je rekening moet houden met de wensen van de personen die mede Star Wars hebben gemaakt tot wat het nu is.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
May 19, 2004

Wat betreft het ontbreken van de originele en de SE versies uit 1997 op DVD:
Gelukkig heb ik de LaserDisc EN de VHS versies nog :wink:

Wat ik persoonlijk jammer vind is t ontbreken van de 4 docu's die oa in de geweldige Executor box zitten.

Look at the bright side: EINDELIJK komen ze uit op DVD.
Dat is toch t meeste belangrijke?

En wat er gezegd wordt door oa StarFresh: daar moet ik me bij aansluiten. Maar goed, het is niet anders.
Ik verwacht echter dat als we strax de DVDs in handen hebben het ons nix meer uitmaakt (op zn minst totdat we ze alle 3 gezien hebben) :wink:

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
May 19, 2004

theThinWhiteDuke wrote: Ik verwacht echter dat als we strax de DVDs in handen hebben het ons nix meer uitmaakt (op zn minst totdat we ze alle 3 gezien hebben) :wink:
Die vliegen idd rechtstreeks van de brievenbus de speler in ja :lol:

Het zal me trouwens ook niet verbazen als later wel een set komt met beide versies, gebeurde zoiets ook niet met E.T. ?

reply
0
T
theThinWhiteDuke
May 20, 2004

Lex v/d Moolen wrote:
theThinWhiteDuke wrote: Ik verwacht echter dat als we strax de DVDs in handen hebben het ons nix meer uitmaakt (op zn minst totdat we ze alle 3 gezien hebben) :wink:
Die vliegen idd rechtstreeks van de brievenbus de speler in ja :lol:

Het zal me trouwens ook niet verbazen als later wel een set komt met beide versies, gebeurde zoiets ook niet met E.T. ?

idd; ET had 2 versies.
Van de videos zijn ook meerdere uitgaves verschenen, dus wie weet heeft Lex wel gelijk....

reply
0
T
theThinWhiteDuke
May 20, 2004

Ik heb er nog een:

New:
[img]http://www.darkhorizons.com/news04/palpatine.jpg[/img]
Old:

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
May 20, 2004

theThinWhiteDuke wrote: Ik heb er nog een:

New:
Old:
Hmm, met deze heb ik minder problemen. Alleen een beetje vreemde make-up lijkt op het eerste gezicht, is dit echt McDermit ?

Ik meende ook ergens gelezen te hebben dat Jabba in ANH (bij de Falcon) een aanpassing krijgt. Die zag er dan ook niet echt realistisch uit in de SE van '97.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
May 20, 2004

Lex v/d Moolen wrote:

New:
Old:
Hmm, met deze heb ik minder problemen. Alleen een beetje vreemde make-up lijkt op het eerste gezicht, is dit echt McDermit ?

Nee, dit is Ian McDiarmid :wink:
In de originele ESB werd the Emperor gespeeld door een vrouw en was de stem die van Clive Revill. Dmv deze aanpassing is de contimuiteit hersteld: McDiarmid (met 6 lagen make-up) en ook de stem van McDiarmid.

Ik meende ook ergens gelezen te hebben dat Jabba in ANH (bij de Falcon) een aanpassing krijgt. Die zag er dan ook niet echt realistisch uit in de SE van '97.

Klopt, is een van de scenes die men zou willen aanpassen.
Hoewel Jabba natuurlijk niet leek op de Jabba uit RotJ, vond ik de kwaliteit niet tegenvallen.
Maar idd, t kan beter ja!

Zelf hoop ik dat ze de scene waarin Greedo nu als eerste schiet aanpassen zodat Solo weer als 1e zapt.

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
May 20, 2004

theThinWhiteDuke wrote: Zelf hoop ik dat ze de scene waarin Greedo nu als eerste schiet aanpassen zodat Solo weer als 1e zapt.
Ja. Ik moet zeggen dat het me nooit was opgevallen dat Greedo schoot in de SE. Pas toen ik er over las, heb ik het gezien.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
May 20, 2004

Hmmm.....
toch een fake?
maak zelf de vergelijking:
[img]http://www.aintitcoolnews.com/image/HaydenJedi.jpg[/img]
[img]http://apotheosis.tv/files/rotj1.jpg[/img]
t lijf is EXACT tzelfde!
2 verklaringen:
-een nerd met Photoshop
-ILM heeft in elke frame alleen het hoofd aangepast

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
May 20, 2004

Zou kunnen, de kraag is wel anders.
We zullen het gewoon moeten afwachten. :D

reply
0
T
theThinWhiteDuke
May 20, 2004

Lex v/d Moolen wrote: Zou kunnen, de kraag is wel anders.
We zullen het gewoon moeten afwachten. :D

Die V-hals bedoel je?
Omdat Hayden waarschijnlijk op de originele foto een V-hals heeft en deze er zo ingeplakt is?

Hier nog een mogelijkheid :lol:
[img]http://pic13.picturetrail.com/VOL486/2219940/4335455/54110407.jpg[/img]

reply
0
T
theThinWhiteDuke
May 20, 2004

het moet niet gekker worden...
[img]http://www.mcdermond.org/dylan/millenniumfalcon/sig.jpg[/img]

[img]http://www.rhonderoo.com/You-did-remember-your-pill..gif[/img]

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
May 20, 2004

[quote="theThinWhiteDuke"]het moet niet gekker worden...
[img]http://www.mcdermond.org/dylan/millenniumfalcon/sig.jpg[/img]
(6)(6)(6)

reply
0
T
theThinWhiteDuke
May 20, 2004

Bron: the Digitalbits

Also this morning, I imagine by now many of you have seen the altered Return of the Jedi DVD screen shot posted yesterday over on Ain't it Cool News. While some sources are still hedging their bets... yes, we can confirm that this is authentic. It IS one of many changes that are being made to the original Star Wars films for the September 21st DVD release.

We've been saying for months now that there were going to be changes made to these films for DVD, and while many believed us, a number of Star Wars fans have e-mailed to say we must be on crack. Nevertheless, believe it or not, we know for a FACT that several more changes are being made to these films. Trust us on this - our contacts are in positions to know. Like it or not, the films we will get on DVD on 9/21 are NOT going to be the original theatrical versions and they're not going to be the 1997 special editions either. Even Lucasfilm's Steve Sansweet has confirmed this, saying at the recent WonderCon convention that the films contained on the discs would be the incarnations of the films "as George Lucas sees them today."

Dus toch niet nep?
I'm starting to lose it.... :confused:

reply
0
MH
Marcel den Haan
May 20, 2004

Volgens mij is het nep, want waarom zou Anakin als ie dood is er weer uit zien alsof ie jong is? Dan zou Kenobi er al Ewan Mcgregor (of zoiets) eruit moeten zien. Beetje onlogisch in mijn ogen omdat je geest er uit ziet zoals je op dat moment lijkt me...

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
May 20, 2004

Marcel den Haan wrote: Volgens mij is het nep, want waarom zou Anakin als ie dood is er weer uit zien alsof ie jong is? Dan zou Kenobi er al Ewan Mcgregor (of zoiets) eruit moeten zien. Beetje onlogisch in mijn ogen omdat je geest er uit ziet zoals je op dat moment lijkt me...
Het enige wat ik kan verklaren is dat op dat moment in zijn leven hij voor het laatst nog aan de Light side of the Force verbonden was.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
May 20, 2004

Marcel den Haan wrote: Volgens mij is het nep, want waarom zou Anakin als ie dood is er weer uit zien alsof ie jong is? Dan zou Kenobi er al Ewan Mcgregor (of zoiets) eruit moeten zien. Beetje onlogisch in mijn ogen omdat je geest er uit ziet zoals je op dat moment lijkt me...

antwoord: Oil of Olaz; the formula that keeps Jedi's young! :lol:

Kijk maar naar Yoda: 900 jaar en een rimpeltje daargelaten nog steeds vitaal (check zn duel met Count Dooku) 8)

reply
0
MH
Marcel den Haan
May 20, 2004

Lex v/d Moolen wrote:
Het enige wat ik kan verklaren is dat op dat moment in zijn leven hij voor het laatst nog aan de Light side of the Force verbonden was.

Hmm zou kunnen, dat verklaart wel waarom Sjors dat nu pas veranderd omdat hij zoveel jaar geleden moeilijk die Hayden Christensen zijn hoofd erop kon zetten :lol:
Wel zielig voor die ouwe knakker, die wordt gewoon even uit de film gewist haha

reply
0
HB
Harry B.
May 20, 2004

Ik vind het maar een hoop gepruts. De film wordt er door al dat gesleutel echt niet beter op :(

reply
0
S
Star_Fresh
May 20, 2004

Het moment dat Anakin door zijn zoon verlost wordt van zijn Dark Side door hem niet te vermoorden en ze dat 'kleine gesprekje' hebben is Vader voor dat kleine moment terug bij de 'light side'. Ik zou het raar vinden als ze een jonge Anakin zouden invoegen, omdat hij op het einde van zijn leven weer terug is aan de jedi kant.

Ze geven de verkoop van de DVD"s ook een schop ei de lucht door 'andere' versies op de DVD te zetten. Het breng reclame met zich mee en iedereen wil de 'nieuwe' versies van de films zien die ze al vaak gezien hebben.

reply
0
MH
Marcel den Haan
May 20, 2004

Harry B. wrote: Ik vind het maar een hoop gepruts. De film wordt er door al dat gesleutel echt niet beter op :(

Ik denk dat het wel meevalt. Toen bekend werd dat Sjors de originele films zou aanpassen voor een SE uitgave werd er moord en brand geschreeuwd, maar het went al snel. Ook deze aanpassingen zullen wel snel wennen en sommige aanpassingen zien er wel beter uit. Ben in ieder geval blij dat de Jabba uit ANH gaan aanpassen, want die zag er niet uit.

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
May 20, 2004

Star_Fresh wrote: Het moment dat Anakin door zijn zoon verlost wordt van zijn Dark Side door hem niet te vermoorden en ze dat 'kleine gesprekje' hebben is Vader voor dat kleine moment terug bij de 'light side'. Ik zou het raar vinden als ze een jonge Anakin zouden invoegen, omdat hij op het einde van zijn leven weer terug is aan de jedi kant.
Ik dus ook, daarom heb ik liever dat ze het shot gewoon zo laten. :wink:
Nog even verder door en ze gaan Alec Guiness vervangen door digitaal verouderde Ewan McGregor. :twisted:

reply
0
T
theThinWhiteDuke
May 21, 2004

Marcel den Haan wrote:
Lex v/d Moolen wrote: [quote=Marcel den Haan]Volgens mij is het nep, want waarom zou Anakin als ie dood is er weer uit zien alsof ie jong is? Dan zou Kenobi er al Ewan Mcgregor (of zoiets) eruit moeten zien. Beetje onlogisch in mijn ogen omdat je geest er uit ziet zoals je op dat moment lijkt me...

Hmm zou kunnen, dat verklaart wel waarom Sjors dat nu pas veranderd omdat hij zoveel jaar geleden moeilijk die Hayden Christensen zijn hoofd erop kon zetten :lol:
Wel zielig voor die ouwe knakker, die wordt gewoon even uit de film gewist haha[/quote]
Meer respect graag! :wink:
Sebastian Shaw leeft niet meer; hij zal er weinig van merken....

reply
0
L
LiveShowTrader
May 22, 2004

Weet je... Lucas kan met zijn kl**efilms doen wat hij wil...

Maar ik garandeer je, als hij nog 1 maal de woorden film & kunst in één zin vernoemd vlieg ik persoonlijk naar hem toe om zijn kop dicht te slaan...

Eigenlijk krijg ik op die manier zin om één of ander schilderij te laten verbouwen door mijn 3 jarige zoon..

Kzal 'em in Amsterdam eens loslaten op de "nachtwacht"... :twisted: :twisted: met zijn alcoholstiften...

reply
0
A
Azazel
May 22, 2004

Misschien komt er gewoon een optie in het menu van de dvds om GL's veranderingen uit danwel aan te zetten. :wink:

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
May 22, 2004

theThinWhiteDuke wrote: New:
[img]http://www.justplay.nl/media/242/20040519-haydenjedi.jpg[/img]

Old:
[img]http://www.adukes.demon.co.uk/cards/jedi-0.jpg[/img]

New:
Old:

EEN WARE SCHANDE :evil: :evil: :evil:
Hoe is het mogelijk dat George Lucas de DVD's zo kan verpesten :x :cry:

reply
0
B
BrianB
May 22, 2004

Die met Anakin die veranderd is, kan toch helemaal niet? Als Anakin doodgaat, is ie een jaar of 50, dan zie je er echt niet meer zo uit. Wordt het gezicht van Alec Guiness dan ook verandert in die van Ewan McGregor?
Dus volgens mij is die bovenste nep.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
May 22, 2004

Volgens het bericht van theDigitalBits dat ik eerder heb gepost zou t NIET nep zijn...maar nix is zeker totdat LucasFilm het bevestigd heeft.

En er zal iig geen optie op de DVD komen om de aanpassingen weg te laten denk ik.

Iedereen kan nu wel roepen dat de films er niet beter op worden, maar niemand heeft de nieuwe versies nog gezien!

De versies zullen beter geluid dan ooit tevoren (Dolby:EX) hebben en ik verwacht ook beter beeld dan ooit tevoren.
Even het positieve eruitlichten he!

Ik kijk er iig naar uit; ook al is t misschien niet de versie van Return of the Jedi die ik in 1983 als 7 jarig manneke is de bioscoop zag.
De film die mn liefde voor film/sci-fi/fantasy aanwakkerde.
Als ik de originele of SE's wil zien heb ik de Laserdisc versies nog 8)

Lucas heeft bij mij veel krediet; zonder hem immers ook geen THX, Indiana Jones, Willow, de geweldige Droids cartoons...

Off-Topic: vandaag the StarWars Storybook uit 1987 kunnen bemachtigen; vol met foto's die niet digitaal zijn aangepast [img]http://www.millenniumfalcon.com/phpbb/images/smiles/mf_emoticon_psychoticbacca.gif[/img]

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
May 22, 2004

theThinWhiteDuke wrote: Volgens het bericht van theDigitalBits dat ik eerder heb gepost zou t NIET nep zijn...maar nix is zeker totdat LucasFilm het bevestigd heeft.

En er zal iig geen optie op de DVD komen om de aanpassingen weg te laten denk ik.

Iedereen kan nu wel roepen dat de films er niet beter op worden, maar niemand heeft de nieuwe versies nog gezien!

Daar heb je een punt, de SE van SW die enkele jaren geleden uitkwamen vond ik zeer goed meevallen met uitzondering van Han Solo en Jabba The Hutt. Ik kan mij toch echt niet voorstellen, dat men alle scenes van Anakin in ROTJ zal aanpassen en vervangen door Ewan McGreggor. Die lijkt mij een onbegonnen werk :roll:

reply
0
A
Azazel
May 22, 2004

Als de veranderingen waar blijken te zijn hou ik het bij m'n LD conversies.
:roll:

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
May 22, 2004

theThinWhiteDuke wrote: Lucas heeft bij mij veel krediet; zonder hem immers ook geen THX
THX 1138 zou ook op DVD komen, maar ik heb er niet veel meer over gehoord de laatste tijd. Ben ik ook wel beniewd naar.

reply
0
EV
Edwin V
May 22, 2004

Lex v/d Moolen wrote:
theThinWhiteDuke wrote: Wat ik OOK vind is dat we zonder Lucas deze films nooit hadden gehad. Het is ZIJN film en ZIJN idee.

Sluit ik me helemaal bij aan. Maar het blijft jammer dat we straks op DVD niet kunnen kiezen tussen de verschillende versies.

Ik sluit me hier niet bij aan. De films zijn op een moment een soort cultureel erfgoed geworden.
Als je in een huis woont dat op de monumentenlijst staat en dat huis is van jezelf, dan mag je nog niet vanalles gaan veranderen.

Je moet eigenlijk kunnen kiezen, dan is het niet erg.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
May 22, 2004

Lex v/d Moolen wrote:
theThinWhiteDuke wrote: Lucas heeft bij mij veel krediet; zonder hem immers ook geen THX
THX 1138 zou ook op DVD komen, maar ik heb er niet veel meer over gehoord de laatste tijd. Ben ik ook wel beniewd naar.

ik bedoelde eigenlijk het THX systeem...maar goed; de film idd ook!
En zonder Lucas geen ILM; en zonder ILM waren de blockbusters toch van een ander nivo geweest....

die dingen vergeet men helaas maar al te vaak.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
May 22, 2004

M@drox wrote: Ik kan mij toch echt niet voorstellen, dat men alle scenes van Anakin in ROTJ zal aanpassen en vervangen door Ewan McGreggor. Die lijkt mij een onbegonnen werk :roll:

Dat zal ook niet gebeuren; McGregor speelt immers Obi-Wan.... :wink:

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
May 22, 2004

theThinWhiteDuke wrote:
Lex v/d Moolen wrote: [quote=theThinWhiteDuke]Lucas heeft bij mij veel krediet; zonder hem immers ook geen THX

En zonder Lucas geen ILM; en zonder ILM waren de blockbusters toch van een ander nivo geweest....
die dingen vergeet men helaas maar al te vaak.[/quote]Klopt, en ILM heeft ook lang eenzaam aan de top gestaan op het gebied van sfx, maar de laatste jaren hebben ze toch zware concurrentie oa van WETA. Ik ben benieuwd hoe ze project 'Gollum' uit LotR weer kunnen overtreffen, want dat was toch weer een mijlpaal.
Maar ILM is de grondlegger van de moderne sfx, dat ben ik wel met je eens.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
May 23, 2004

Lex v/d Moolen wrote:
theThinWhiteDuke wrote: [quote=Lex v/d Moolen][quote=theThinWhiteDuke]Lucas heeft bij mij veel krediet; zonder hem immers ook geen THX

die dingen vergeet men helaas maar al te vaak.[/quote]Klopt, en ILM heeft ook lang eenzaam aan de top gestaan op het gebied van sfx, maar de laatste jaren hebben ze toch zware concurrentie oa van WETA. Ik ben benieuwd hoe ze project 'Gollum' uit LotR weer kunnen overtreffen, want dat was toch weer een mijlpaal.
Maar ILM is de grondlegger van de moderne sfx, dat ben ik wel met je eens.[/quote]
idd: een mijlpaal.
Digitaal was LotR een hoogtepunt. Met name Gollum ja.
Qua al t andere: Blue Screen, Stop motion, go-motion, miniaturen (technieken die men op blue screen na dan steeds minder toepast) blijft ILM toch toonaangevend.
Ouwe rotten als Richard Edlund; Dennis Muren, Ken Ralston, Kit West, Phil Tippett, Jon Berg; dat zijn de ongekroonde helden. (y)

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
May 24, 2004

theThinWhiteDuke wrote: Qua al t andere: Blue Screen, Stop motion, go-motion, miniaturen (technieken die men op blue screen na dan steeds minder toepast) blijft ILM toch toonaangevend.
Ik vrees alleen dat Lucas die voor Ep. III niet meer gaat gebruiken, alles met blue- of greenscreen en CGI. Maar niet dat dat erg is. Zolang het maar realistisch blijft en wel in dienst blijft staan van het verhaal en niet andersom.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
May 25, 2004

Lex v/d Moolen wrote:
theThinWhiteDuke wrote: Qua al t andere: Blue Screen, Stop motion, go-motion, miniaturen (technieken die men op blue screen na dan steeds minder toepast) blijft ILM toch toonaangevend.
Ik vrees alleen dat Lucas die voor Ep. III niet meer gaat gebruiken, alles met blue- of greenscreen en CGI. Maar niet dat dat erg is. Zolang het maar realistisch blijft en wel in dienst blijft staan van het verhaal en niet andersom.

Klopt; Episode 3 is volledig bluescreen.
In Ep.1 en 2 werd al geen gebruik meer gemaakt van Stop-Motion...

reply
0
L
LiveShowTrader
May 26, 2004

Staat deze maand in de Amerikaanse GQ (denk ik) een interessant artikel over de grootheidswaanzin van de heer George Lucas ivm de 4de Indiana Jones film die blijkbaar afgeblazen is.... Deze man is gewoon ziek en heeft dringend psychische hulp nodig...

reply
0
T
theThinWhiteDuke
May 26, 2004

LiveShowTrader wrote: Staat deze maand in de Amerikaanse GQ (denk ik) een interessant artikel over de grootheidswaanzin van de heer George Lucas ivm de 4de Indiana Jones film die blijkbaar afgeblazen is.... Deze man is gewoon ziek en heeft dringend psychische hulp nodig...

meer respect graag!
hierboven heb ik al mn argumenten al genoemd...

reply
0
B
bous
May 26, 2004

Als het goed is komt THX-1138 binnenkort idd op dvd.

Het shot met Anakin (Hayden), Obi-Wan & Yoda is waarschijnlijk fake, ik heb een grotere versie gezien en daarop kun je zien dat het hoofd van Hayden er op geplakt is en de rest van het lijf wel van Shaw is.
Verder valt dan ook op dat het lijf (semi)transparant is en het hoofd niet.
Wel werd er geopperd dat dit misschien wel bij LFL vandaan komt maar dat het was gebruikt om George Lucas een idee te geven hoe het er uiteindelijk uit zal komen te zien.
Ook over de echtheid van het shot van Ian McDiarmid in ESB zijn de meningen verdeeld, het lijkt me wel een logische aanpassing.

eerlijk gezegd verwacht ik wel enkele aanpassingen in de dvd versies van de originele trilogie al zullen die niet zo ingrijpend zijn als die op de SE's.

reply
0
B
bous
May 26, 2004

Nog even over THX-1138:

LucasFilm have announced that they will be releasing George Lucas' THX 1138 as a directors cut this fall, first in theaters and then on DVD.
"We wanted to make a different kind of film, and I hope when audiences see it today, they will find it to be as intriguing as we envisioned," says Lucas. The film stars Robert Duvall, and is produced by Francis Ford Coppola and his revolutionary American Zoetrope studios.
On September 14, Warner Home Video and American Zoetrope will make available The George Lucas Director's Cut DVD release. The Two-Disc Collector's Set features the film meticulously restored and a second disc filled with new and classic bonus material. For Star Wars fans, it's the perfect prelude to the Star Wars Trilogy DVD set due out on September 21.
Preceding the DVD release, on September 10, a 20-city theatrical release of the film is planned, including Ann Arbor, MI; Austin, TX; Boston, MA; Chicago, IL; Los Angeles, CA; Minneapolis, MN; New York, NY; Philadelphia, PA; San Francisco, CA: Seattle, WA; Portland, OR, and others.

Check voor meer info deze link:
http://www.killermovies.com/t/thx1138/articles/4022.html

reply
0
AK
Albert Kostwinder
May 26, 2004

Toch blijf ik absoluut voorstander van de originele versie van de films.

Volgens mij is George te veel doorgeschoten met al die nieuwe shots voor de oude trilogy. Wellicht bang dat de eerste film(s) de tand des tijds niet kan doorstaan en als oud of uit te tijd te worden aangemerkt? Ik begrijp George niet waarom hij alles zo wil aanpassen.... de films waren gewoon af en in die vorm perfect. Ongetwijfeld liep hij toen al met plannen voor de nieuwe films om zo het verschil tussen gebruikte technieken van alle films minder te maken. Ok, kan ik enigzins begrijpen. Alleen het resultaat? matig!! Hoe perfect het ook allemaal klinkt en er uit ziet; De nieuwste films kunnen niet in het daglicht staan van de originele trilogy. Ik vind ze de sfeer en impact missen, het is allemaal 'too much!!'.

Neemt niet weg dat ik ook blij ben dat de "originele" Star Wars op dvd komt ongeacht de in mijn ogen foute edities. Hopelijk komt George tot inkeer en krijgen we ooit nog een soort back to the seventies edition; Star Wars - as you've seen it for the first time!!!

reply
0
M
marcel
May 26, 2004

Neemt evenzogoed niet weg dat het zijn produkt is.
En dat niemand verplicht is om te gaan kijken.
Dat iedereen dat vervolgens wel doet is natuurlijk zijn/haar fout/probleem. (streep weg naar keuze)

Blijkbaar wil de beste man prefectie nastreven en is over een jaar of 10 de hele reeks aan een oppoets beurt toe.
Weer een versie om op dvd ( of wat dan ook gebruikt wordt) te kwakken en wederom geld uit onze zakken te trekken.

En dat geld trekken heeft hij bij mij al gedaan.
Ik heb de originele en de Special edition nog op laserdisc staan
en alleen daarvoor al gaat de LD niet weg.

reply
0
CW
Chris W
May 30, 2004

Damn, wat een paniek.... ik hou t gewoon bij t nieuws van starwars.com, en daar staat alleen dat alles geremasterd word, dus hoogstwaarschijnlijk de SE uit '97 die net als Lucas zn andere topper, Indiana Jones, geremasterd word, zonder vernieuwende Special FX. Al hoewel hier de regiseur Spielberg was, heeft lucas bij indy toch t laatste woord gehad, en lucas is echt niet gek, die gaat geen filmen compleet vern**ken en op dvd gooien, daar heeft ie nieteens tijd voor man, hij is volop bezig met Episode 3.

reply
0
E
Elessar
May 30, 2004

We moeten maar afwachten wat t zal worden. Iets eraan veranderen kan toch niet.
Ik ben wel benieuwd of ze dat originele stukje van de Max Rebo band er weer in zullen zetten. het oude liedje was veel leuker + sommige stukjes zijn te kinderlijk. Ik spoel dat stukje altijd door terwijl de oude altijd zo leuk was.

Hetzelfde geldt ook voor het oude ''YupYup'' liedje aan t eind van ROTJ. Geweldig liedje en het maakt het einde veel emotioneler.

Kben zeer benieuwd wat t zal worden en hoeveel boxen er binnen 21 september en 10 jaar erna zullen uitkomen.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
May 30, 2004

Elessar wrote:
Ik ben wel benieuwd of ze dat originele stukje van de Max Rebo band er weer in zullen zetten. het oude liedje was veel leuker + sommige stukjes zijn te kinderlijk. Ik spoel dat stukje altijd door terwijl de oude altijd zo leuk was.

Hetzelfde geldt ook voor het oude ''YupYup'' liedje aan t eind van ROTJ. Geweldig liedje en het maakt het einde veel emotioneler.

the Max Rebo band met "Lapti Nek" (geschreven door de zoon van John Williams) was inderdaad veel beter dan "Jedi Rocks".

Alleen de vernieuwde eindscene in RotJ vind ik weer wél beter dan "Yub Yub"
Met name de muziek, maar ook het feit dat je de bevrijde planeten Tatooine, Bespin (Cloud City) en last but not least Coruscant (een planeet die we door de prequels betere hebben leren kennen) ziet

reply
0
T
theThinWhiteDuke
May 31, 2004

Verklaring waarom we de geest van de jonge Anakin op t einde van RotJ te zien krijgen
[spoiler:0a548088a2]
During the attempt to save the badly-burned Anakin, he actually dies. Palpatine, frustrated after all the time and effort he’s put into recruiting and training Anakin so far, uses a dangerous Sith ritual to resurrect the fallen Jedi, and in the process, his own body is so ravaged by the Dark Side that it transforms him into the twisted, shriveled Emperor that we all remember from the Original Trilogy.

Dit zou ook te maken moeten hebben met een foto die onlangs op internet verscheen. Deze zou uit de DVD editie van Return of the Jedi komen, hierin is de Robert Shaw-Anakin vervangen door de Hayden-Anakin.
Dit zou zijn omdat de geestvorm die je te zien krijgt er hetzelfde uitziet als op het moment dat de persoon in kwestie overlijd. Voor Anakin is dat het moment dat hij zijn gevecht met Obi-Wan Kenobi verliest. Zie hieronder de zogenaamde foto.
[/spoiler:0a548088a2]

reply
0
E
Elessar
Jun 02, 2004

Dat zou wel logisch zijn denk ik...

reply
0
AW
Albert van de Werfhorst
Menu schermen
Jul 25, 2004

De menu schermen van Return of the Jedi zijn online verschenen.
[img]http://home.comcast.net/~klownicle/rotj/Bitmap-1.jpg[/img]
[img]http://home.comcast.net/~klownicle/rotj/Bitmap-6.jpg[/img]
[img]http://home.comcast.net/~klownicle/rotj/Bitmap-9.jpg[/img]
[img]http://home.comcast.net/~klownicle/rotj/Bitmap-10.jpg[/img]

Kijk voor meer van deze schermen hier: http://boards.theforce.net/Classic_Trilogy/b10002/14958333/p379

reply
0
F
Frank
Jul 25, 2004

De menu's zien er heel mooi uit. Geheel in de stijl van The Phantom Menace en Attack of the Clones. Nu weten we meteen dat het audiocommentaar Nederlands ondertiteld is.

reply
0
E
Elessar
Jul 26, 2004

Ziet er mooi uit :D

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Jul 26, 2004

Ik kan niet meer wachten :D

reply
0
S
skank
Jul 26, 2004

M@drox wrote: Ik kan niet meer wachten :D
lol

reply
0
S
soundwave
Jul 29, 2004

beste mensen,

ik heb deze dvd... de derde uit de box in handen gekregen , en heb em bekeken ik moet jullie mededelen dat de veranderingen echt waar zijn ! en dat anakin's hoofd daadwerkelijk de jonge versie is ... helaas maar waar :(

als jullie willen kan ik wat screenshots maken ?

reply
0
A
Ackbar
Jul 29, 2004

Voor de mensen die nog niet geloven

http://owenward.pwp.blueyonder.co.uk/ROTJ-2004-HAYDENGHOSTCHANGE.mov

[img]http://img55.exs.cx/img55/7834/JabbaTail.gif[/img]

en er zijn nog 1001 diggen die veranderd zijn

als jullie alles willen weeten hoor ik het wel :wink:

reply
0
DR
Daniël R.
Jul 29, 2004

Ik heb meerdere veranderingen aan de trilogie gezien, ik heb er absoluut geen problemen mee.
Ik heb immers van alle versies de VHS cassettes, vooral het geval ik zin heb in pure nostalgie. Probeer binnenkort de LD's van een kennis over te nemen, die nog compleet in seal zitten.

reply
0
AK
Albert Kostwinder
Jul 30, 2004

Ach, het zij zo. Ben al lang blij met deze versie op dvd. Wie weet dat Lucas honger naar dollars hem alsnog doet besluiten de ware versie op dvd te zetten.... :wink:

reply
0
JVH
Joost v.d. Ham
Jul 30, 2004

Gelukkig heb ik alle drie de delen 1 maal vluchtig gezien, dus zullen de aanpassingen aan mij voorbij gaan.

reply
0
AV
Arjan Veenstra
Jul 30, 2004

LiveShowTrader wrote: Weet je... Lucas kan met zijn kl**efilms doen wat hij wil...

Maar ik garandeer je, als hij nog 1 maal de woorden film & kunst in één zin vernoemd vlieg ik persoonlijk naar hem toe om zijn kop dicht te slaan...

Eigenlijk krijg ik op die manier zin om één of ander schilderij te laten verbouwen door mijn 3 jarige zoon..

Kzal 'em in Amsterdam eens loslaten op de "nachtwacht"... :twisted: :twisted: met zijn alcoholstiften...

Wanneer slaan ze jou kop es dicht en bekladen ze je daarna met stiften. Volgens mij ben jij zo'n type van in de 40, die elke zondag in het voetbalstadion zit om een lekker potje te knokken. En dan janken bij moeder de vrouw als je zelf es een paar klapjes hebt gekregen. Beetje meer respect kan ook wel he vriend!

reply
0
B
basset
Jul 30, 2004

Tja,

Vind het wel jammer, maar om er nou een halszaak van te maken.

Ik vind het wel een belediging voor Shaw

Zo vind ik ook de schreeuw als Luke zich op Bespin laat vallen jammer, de hele Han Solo discussie in de bar op Tatooine jammer.

MAAR! Daarentegen zijn de fx mooier, de steden voller en Jabba was nu terug zoals in Return of the Jedi.

Al met al, wordt niet de film dermate veranderd dat het een andere film wordt.

Overigens vond ik Palpatine al erg lijken op de Keizer in deel III dus was het niet echt nodig geweest als ze die ook veranderd hebben.

reply
0
B
BrianB
Jul 30, 2004

theThinWhiteDuke wrote: Verklaring waarom we de geest van de jonge Anakin op t einde van RotJ te zien krijgen
[spoiler:1a296de43c]
During the attempt to save the badly-burned Anakin, he actually dies. Palpatine, frustrated after all the time and effort he’s put into recruiting and training Anakin so far, uses a dangerous Sith ritual to resurrect the fallen Jedi, and in the process, his own body is so ravaged by the Dark Side that it transforms him into the twisted, shriveled Emperor that we all remember from the Original Trilogy.

Dit zou ook te maken moeten hebben met een foto die onlangs op internet verscheen. Deze zou uit de DVD editie van Return of the Jedi komen, hierin is de Robert Shaw-Anakin vervangen door de Hayden-Anakin.
Dit zou zijn omdat de geestvorm die je te zien krijgt er hetzelfde uitziet als op het moment dat de persoon in kwestie overlijd. Voor Anakin is dat het moment dat hij zijn gevecht met Obi-Wan Kenobi verliest. Zie hieronder de zogenaamde foto.
[/spoiler:1a296de43c]

Je moet alleen Robert Shaw in je spoiler veranderen in Sebastian Shaw.

reply
0
E
Elessar
Jul 30, 2004

Ik heb t filmpje van Hayden net gezien en ik vind t maar niets.
Hij beweegt veels te vlug vind ik en hij kijkt amper in de richting van obi-wan en yoda. hmmm zonde :(. De Jabba ziet er zeker wel beter uit maar niet perfect naar mijn mening.

Dont screw this up lucas :(

reply
0
T
TheGodfather
Jul 31, 2004

Elessar wrote:
Dont screw this up lucas :(

I`m affraid he already did :cry:

reply
0
HW
Henk van der Weerdt
Jul 31, 2004

sommige dingen mogen niet veranderd worden, maarja Lucas blijft wel eigenaar van de films... alhoewel de fans eigenlijk de eigenaar zou moeten zijn :)

reply
0
MS
Martin Stanneveld
Jul 31, 2004

henkje.doc wrote: sommige dingen mogen niet veranderd worden, maarja Lucas blijft wel eigenaar van de films... alhoewel de fans eigenlijk de eigenaar zou moeten zijn :)

wie is de fans? Sjaakie de fans? aandeelhouder? (6) :wink:

reply
0
HW
Henk van der Weerdt
Jul 31, 2004

Martin Stanneveld wrote:
henkje.doc wrote: sommige dingen mogen niet veranderd worden, maarja Lucas blijft wel eigenaar van de films... alhoewel de fans eigenlijk de eigenaar zou moeten zijn :)

Lees: het normale klootjesvolk :wink:

reply
0
MS
Martin Stanneveld
Jul 31, 2004

henkje.doc wrote:
Martin Stanneveld wrote: [quote=henkje.doc]sommige dingen mogen niet veranderd worden, maarja Lucas blijft wel eigenaar van de films... alhoewel de fans eigenlijk de eigenaar zouden moeten zijn :)

Lees: het normale klootjesvolk :wink:[/quote]

:wink:

reply
0
E
Elessar
Aug 01, 2004

Trouwens, ik zag ergens op 1 van de screenshots van de menu's dat er een teaser van Revenge of The Sith op de bonusdisc zal staan. Wat zal dat worden? Net zoiets als ''Breathing''? Wat denken jullie?

reply
0
HW
Henk van der Weerdt
Aug 06, 2004

Elessar wrote: Trouwens, ik zag ergens op 1 van de screenshots van de menu's dat er een teaser van Revenge of The Sith op de bonusdisc zal staan. Wat zal dat worden? Net zoiets als ''Breathing''? Wat denken jullie?

Voor mijn gevoel is de titel voor deel 3 verkeerd gekozen.

(onderstaande is gebasseerd op info uit de StarWars Encyclopedie die op internet te vinden is)

Sith lords zijn al duizenden jaren uitgestorven en Darth Maul was de laatste (maar niet de meester, want dat is Palpatine) Bij mijn weten mag Darth Vader niet tot de Sith kan worden gerekend. (of wordt de theorie nu helemaal op zijn kop gegooid)

Blijkbaar voorspeld de titel dat er een nieuwe Sith lord is opgestaan of een die al jaren ondergedokenis.

reply
0
E
Elessar
Aug 07, 2004

Hmm daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Het gaat er volgens mij om dat de Sith weer aan de macht komen (en dat gebeurd met The Empire) nadat ze waren verslagen door de Jedi. Vele jaren waren de Jedi ''aan de macht'' met (volgens de films) slechts 1 overgebleven Sith, Palpatine.
Nu Palpatine de macht over het universum krijgt als Sith is dat de wraak van de Sith, weer aan de macht komen.

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Aug 07, 2004

Elessar wrote: Hmm daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Het gaat er volgens mij om dat de Sith weer aan de macht komen (en dat gebeurd met The Empire) nadat ze waren verslagen door de Jedi. Vele jaren waren de Jedi ''aan de macht'' met (volgens de films) slechts 1 overgebleven Sith, Palpatine.
En met Vader als leerling, wat hem toch echt een Sith maakt. Een ieder die te titel 'Darth' draagt is opgeleid volgens de leer van de Sith naar mijn weten.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Aug 07, 2004

Lex v/d Moolen wrote:
Elessar wrote: Hmm daar ben ik het niet helemaal mee eens.

En met Vader als leerling, wat hem toch echt een Sith maakt. Een ieder die te titel 'Darth' draagt is opgeleid volgens de leer van de Sith naar mijn weten.

en dan komt de SW kenner weer even: Vader is geen echte Sith Lord.
In een oud StarWar blad staat uitgelegd hoe en waarom:
Vader heeft namelijk niet de krachten die Exar Kun (4000 jaar voor de film) wél had wordt gezegd in dit artikel.
Sith Lords waren "Ancient magicians who had developed arcane powers through the use of alchemy & knowledge of the dark side"

2 verklaringen worden gegeven waarom Vader geen echte Sith is:
-Perhaps the mantle of Sith-Lord had become purely titular with no real meaning
-it could be that the Emperor gave Vader the title but didn't want him to develop Sith powers lest Vader could become too great a threat to him

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Aug 07, 2004

henkje.doc wrote: Bij mijn weten mag Darth Vader niet tot de Sith kan worden gerekend. (of wordt de theorie nu helemaal op zijn kop gegooid)

Blijkbaar voorspeld de titel dat er een nieuwe Sith lord is opgestaan of een die al jaren ondergedokenis.

zie mijn uitleg mbt de theorie.
Waarschijnlijk heb jij t bij het rechte eind!

De Sith Lord die "Revenge" neemt zal denk ik Darth Sidious zijn.

In de nieuwe insider staan trouwens fraaie pics!
oa het duel Obi-Wan vs Anakin, een geboeide (!!!) Palpatine, Anakin (in t zwart) die door de gangen van Tantive IV loopt (wat Vader, zn alter-ego, jaren later weer zal doen in A New Hope) en pics van nieuwe Starships (die veeeeel lijken op de TIE fighters)

reply
0
E
Elessar
Aug 07, 2004

Prachtig eigenlijk hoeveel informatie het expanded universe eigenlijk bevat (met Vader als voorbeeld). En dan zijn er nog mensen die SW als domme films zien :evil:

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Aug 07, 2004

theThinWhiteDuke wrote: en dan komt de SW kenner weer even: Vader is geen echte Sith Lord.
In een oud StarWar blad staat uitgelegd hoe en waarom:
Vader heeft namelijk niet de krachten die Exar Kun (4000 jaar voor de film) wél had wordt gezegd in dit artikel.
Zoiets heb ik ook gelezen in Heir of the Empire volgens mij.
Maar in het boek A New Hope (by George Lucas) wordt wel degelijk gesproken over Dark Lord of the Sith. En dat is toch het orginele verhaal, maar misschien is het later gerectificeerd, dat weet ik niet. :wink:

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Aug 07, 2004

Lex v/d Moolen wrote:
Maar in het boek A New Hope (by George Lucas) wordt wel degelijk gesproken over Dark Lord of the Sith. En dat is toch het orginele verhaal, maar misschien is het later gerectificeerd, dat weet ik niet. :wink:

Klopt helemaal wat je zegt, dit staat in het boek.
Dit is dan ook inderdaad later gerectificeerd; het boek is uit 77/78, de "verklaring" die ik gaf zo'n 20 jaar later......

reply
0
MH
Marcel den Haan
Aug 08, 2004

Wat er in die boeken staat, valt dat niet onder het expanded universe en kan het niet zijn dat het niet geldt voor de films?

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Aug 08, 2004

Marcel den Haan wrote: Wat er in die boeken staat, valt dat niet onder het expanded universe en kan het niet zijn dat het niet geldt voor de films?
Alleen de boeken/comics die geschreven zijn die na de orginele trilogie vallen onder expanded universe naar mijn weten.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Aug 08, 2004

Marcel den Haan wrote: Wat er in die boeken staat, valt dat niet onder het expanded universe en kan het niet zijn dat het niet geldt voor de films?

Noop.
Voorbeeld: Aayla Secura is gecreerd in de comics (door tekenaar Jan Duursema) en kwam pas daarna in Episode 2.
Expanded Universe en Film is hiermee dus 1 geworden.

Voor wie wil weten wie Aayla Secura is:
[img]http://www.wizards.com/starwars/images/aayla_secura.jpg[/img]

Mijn mening is trouwens dat bijna al het expanded universe gedoe grote crap is.....[spoiler:36757c3d4d]chewie die er aan gaat, Luke doe gecloond wordt, Emperor die gecloond wordt[/spoiler:36757c3d4d] t wordt steeds gekker!

Goede Expanded Universe boeken:
Thrawn Trilogy
de 3 "Tales from..." boeken (Bounty Hunters, Cantina, Jabbas Palace)
en de nummer 1 topper:
Shadows of the Empire

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Aug 08, 2004

Lex v/d Moolen wrote:
Alleen de boeken/comics die geschreven zijn die na de orginele trilogie vallen onder expanded universe naar mijn weten.

Dit weet is dus niet zo zeker....
in de StarWars Encyclopedie die ik hier heb staan ook dingen die vóór de trilogie al geschreven zijn (hoewel er toen veeeeel minder boeken/comics waren dan na 1983)
bekendste boek is Splinter of the minds Eye, dat na A New Hope uitkwam.

Dus: imo hoort ALLES bij het Expanded Universe

reply
0
DR
Daniël R.
Aug 08, 2004

theThinWhiteDuke wrote:
Lex v/d Moolen wrote: [quote=Marcel den Haan]Wat er in die boeken staat, valt dat niet onder het expanded universe en kan het niet zijn dat het niet geldt voor de films?

in de StarWars Encyclopedie die ik hier heb staan ook dingen die vóór de trilogie al geschreven zijn (hoewel er toen veeeeel minder boeken/comics waren dan na 1983)

Dus: imo hoort ALLES bij het Expanded Universe[/quote]

Wat vindt je dan van de "Jedi Knight" videogames...

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Aug 08, 2004

Daniel Raedts. wrote:
theThinWhiteDuke wrote: [quote=Lex v/d Moolen][quote=Marcel den Haan]Wat er in die boeken staat, valt dat niet onder het expanded universe en kan het niet zijn dat het niet geldt voor de films?

Wat vindt je dan van de "Jedi Knight" videogames...[/quote]Hmm goed dat je het noemt. In die spellen kon je als Jedi gebruik maken van Force Push, iets wat later in Episode One en Two gebruikt werd door de Jedi... :)

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Aug 08, 2004

Daniel Raedts. wrote:
theThinWhiteDuke wrote: [quote=Lex v/d Moolen][quote=Marcel den Haan]Wat er in die boeken staat, valt dat niet onder het expanded universe en kan het niet zijn dat het niet geldt voor de films?

Wat vindt je dan van de "Jedi Knight" videogames...[/quote]
Leuke spellen!

ook een leuk voorbeeld is trouwens het Boba Fett verhaal:
in Tales from Jabbas Palace wordt namelijk gezegd dat Boba ooit Jaster Mareel heette....
In Episode 2 blijkt dat gel*l te zijn: hij was altijd al Boba Fett, en een kloon van Jango.

reply
0
DR
Daniël R.
Aug 09, 2004

theThinWhiteDuke wrote:
Daniel Raedts. wrote: [quote=theThinWhiteDuke][quote=Lex v/d Moolen][quote=Marcel den Haan]Wat er in die boeken staat, valt dat niet onder het expanded universe en kan het niet zijn dat het niet geldt voor de films?

Wat vindt je dan van de "Jedi Knight" videogames...[/quote]
Leuke spellen!

ook een leuk voorbeeld is trouwens het Boba Fett verhaal:
in Tales from Jabbas Palace wordt namelijk gezegd dat Boba ooit Jaster Mareel heette....
In Episode 2 blijkt dat gel*l te zijn: hij was altijd al Boba Fett, en een kloon van Jango.[/quote]

Jeminee, wat is de expanded universe toch complex, dat er soms de continuïteit en de logica een beetje uit het oog verloren wordt.
Kan momenteel niet wachten op "The Sith Lords" voor de X-Box.

reply
0
B
Bravestarr
Aug 09, 2004

theThinWhiteDuke wrote: Goede Expanded Universe boeken:
Thrawn Trilogy
de 3 "Tales from..." boeken (Bounty Hunters, Cantina, Jabbas Palace)
en de nummer 1 topper:
Shadows of the Empire

Ben zelf ook erg te spreken over de Bounty Hunter Wars trilogie.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Aug 09, 2004

Daniel Raedts. wrote:
Jeminee, wat is de expanded universe toch complex, dat er soms de continuïteit en de logica een beetje uit het oog verloren wordt.

Expanded Universe is ook meer de visie van andere auteurs dan die van "the man himself": Lucas.
Vandaar hecht ik op een enkele uitzondering na (bv Shadows of the Empire) geen waarde aan de dingen uit expanded universe, maar alleen aan de films.

reply
0
E
Elessar
Aug 10, 2004

PC :twisted:

Ik heb KOTOR zelf meerdere keren uitgespeeld. De mogelijkheden blijven het leuk maken :D

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Aug 10, 2004

Elessar wrote:

PC :twisted:

Ik heb KOTOR zelf meerdere keren uitgespeeld. De mogelijkheden blijven het leuk maken :D

Pffff...hou op....ik zou zo zelf weer beginnen....ben blij dat ik van die verslaving af ben!
Want wat een briljant spel is dat!

reply
0
B
BrownB
Aug 10, 2004

Ik meen dat Coruscant een goed voorbeeld is van kruisbestuiving tussen E.U. en Lucas Producten. Die kwam niet voor in de originele trilogie, maar later wel in de prequel's naar aanleiding van E.U.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Aug 11, 2004

BrownB wrote: Ik meen dat Coruscant een goed voorbeeld is van kruisbestuiving tussen E.U. en Lucas Producten. Die kwam niet voor in de originele trilogie, maar later wel in de prequel's naar aanleiding van E.U.

Het antwoord van StarWars.com:
And it (Coruscant) had existed in George Lucas' development of the saga since the earliest script treatments, but did not appear on the screen until recently.
Coruscant finds its roots in the early draft scripts of Star Wars, when the heart of the Imperial capital world was to be explored in a number of scenes

Heir to the Empire would be the first story anywhere to use the city planet as a setting. Zahn used the original descriptions from the Jedi scripts as a basis for the planet, though he was responsible for coining the world's new name: Coruscant, a world that literally means "glittering."

Conclusie: de planeet bestond al, maar de naam is uit Expanded Universe.

reply
0
A
Azazel
Aug 11, 2004

Hoeveel nachten slapen nog? :evil:

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Aug 11, 2004

henkje.doc wrote:
Martin Stanneveld wrote: [quote=henkje.doc]sommige dingen mogen niet veranderd worden, maarja Lucas blijft wel eigenaar van de films... alhoewel de fans eigenlijk de eigenaar zou moeten zijn :)

Die vinden dit een kinderfilm of zijn alleen fan als er een nieuwe film komt (1x in de 3 jaar)

Kun je beter StarWarsfan zijn dan Feyenoord-fan; die hebben 1x in de 6-9 jaar wat te vieren (ik kon t niet laten...sorry...:mrgreen: )

reply
0
E
Elessar
Aug 11, 2004

Teveel :P

reply
0
A
Azazel
Aug 11, 2004

theThinWhiteDuke wrote:
henkje.doc wrote: [quote=Martin Stanneveld][quote=henkje.doc]sommige dingen mogen niet veranderd worden, maarja Lucas blijft wel eigenaar van de films... alhoewel de fans eigenlijk de eigenaar zou moeten zijn :)

Die vinden dit een kinderfilm of zijn alleen fan als er een nieuwe film komt (1x in de 3 jaar)

Kun je beter StarWarsfan zijn dan Feyenoord-fan; die hebben 1x in de 6-9 jaar wat te vieren (ik kon t niet laten...sorry...:mrgreen: )[/quote]

Star Wars kinderachtig? Ja het verhaal is idd. kinderachtig, maar jeugdsentiment is een grote drijfveer achter het uitbrengen van dit soort films (en series zoals V en BSG), omdat er een zeer grote vraag naar is.

Oja, PSV'ers Spooren niet :mrgreen:

FEYENOORD kampioen van 2004/2005 :wink:

reply
0
T
Tuvok
Aug 11, 2004

Tja wat zal ik er op zeggen. Persoonlijk vind ik dat ze de drie orriginele films ook orrigineel hadden moeten laten, maar als de veranderingen alleen maar verbeteringen zijn dan zouden ze er goed aan doen om twee versies op de DVD te zetten (de orriginele geremasterde en de versie die nu in september komt).
Als nu blijkt dat er zoveel is veranderd dan hadden ze van mij ook direct de drie orriginele films opnieuw mogen maken, maar dat zal op dit forum wel op enig verzet stuiten :D .
Daarnaast, maar dat heeft dan weer weinig met deze release te maken, zal het verschil tussen episode 3 en 4 ontzettend groot zijn en deze reeks nooit als 1 geheel gezien kan worden. Jammer, maar helaas, we moeten het er maar mee doen.

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Aug 11, 2004

Tuvok wrote: Als nu blijkt dat er zoveel is veranderd dan hadden ze van mij ook direct de drie orriginele films opnieuw mogen maken, maar dat zal op dit forum wel op enig verzet stuiten :D
Inderdaad. :D
Die trilogie is iets waar ik mee ben opgegroeid. Heb ook veel meer binding met die Episodes dan met de eerste drie. :)

reply
0