Beste leden,
Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.
Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.
Hopelijk tot snel!
Met vriendelijke groet,
Rogier
AllesOverFilm Forum
Film Discussies
SM
Steve Muller
Steve Muller
TL
Tom L.
Tom L.
Apr 28, 2004
Als andere suggesties zouden er bij kunnen komen:
For a few dollars more
A fistfull of dollars
Unforgiven
Hang 'em high
... Ik heb niet veel gezien, maar ik stem op Good, Bad, Ugly
Als andere suggesties zouden er bij kunnen komen:
For a few dollars more
A fistfull of dollars
Unforgiven
Hang 'em high
... Ik heb niet veel gezien, maar ik stem op Good, Bad, Ugly
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Apr 28, 2004
Kun je dan op anders stemmen? Of had je op 1 van de 2 titels gestemd?
Azazel wrote: The Wild Bunch
Kun je dan op anders stemmen? Of had je op 1 van de 2 titels gestemd?
reply
0
K
Kaplan
Kaplan
Apr 28, 2004
Weinig keus. :wink:
Wat mij betreft "the Searchers"
Nu we het toch over westerns hebben. Ik zag gisteren op thedigitalbits een enorm overzicht van westerns van warner om nog uit te brengen op dvd. Je mag je keuze daar opgeven.
Digitalbitswesterns
en dan is er nog de western thread met veel goede westerns om uit te kiezen.
westerns
Weinig keus. :wink:
Nu we het toch over westerns hebben. Ik zag gisteren op thedigitalbits een enorm overzicht van westerns van warner om nog uit te brengen op dvd. Je mag je keuze daar opgeven.
Digitalbitswesterns
westerns
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Apr 28, 2004
Ik heb gewoon de 2 bekendste titels gepakt om te kiezen. Als je the searchers de beste vindt wil je dan stemmen op "Anders"!!!
Alvast bedankt.
Kaplan wrote: Weinig keus. :wink:
Digitalbitswesterns
westerns
Ik heb gewoon de 2 bekendste titels gepakt om te kiezen. Als je the searchers de beste vindt wil je dan stemmen op "Anders"!!!
Alvast bedankt.
reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Lex v/d Moolen
Apr 28, 2004
Kaplan wrote: Weinig keus. :wink:En in deze thread was al eens een top 3 door een aantal mensen gegeven.
Digitalbitswesterns
westerns
reply
0
K
Kaplan
Kaplan
Apr 28, 2004
Ik had toen The Searchers op 2. Met stip op 1 dus.
Stagecoach vind ik ook nog steeds erg goed.
Lex v/d Moolen wrote:Kaplan wrote: Weinig keus. :wink:En in deze thread was al eens een top 3 door een aantal mensen gegeven.
Digitalbitswesterns
westerns
Ik had toen The Searchers op 2. Met stip op 1 dus.
Stagecoach vind ik ook nog steeds erg goed.
reply
0
HB
Hayko de Boer
Hayko de Boer
Apr 28, 2004
Once upon a time in the west heeft mijn stem.
Maar, wanneer "The Magnificient Seven"erbij zou staan, dan ging ik twijfelen....
Once upon a time in the west heeft mijn stem.
Maar, wanneer "The Magnificient Seven"erbij zou staan, dan ging ik twijfelen....
reply
0
RC
Renny Collard
Renny Collard
Apr 28, 2004
Zeker weten, had erbij moeten staan. Maar toch ga ik voor Once Upon A Time In The West.
makkabeer wrote:Azazel wrote: The Wild Bunch
Helemaal mee eens
Zeker weten, had erbij moeten staan. Maar toch ga ik voor Once Upon A Time In The West.
reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Kevin Baeckelandt
Apr 29, 2004
Jouw Poll is onvolledig, Tombstone en Dances With Wolves moeten er ook nog bij staan.
Jouw Poll is onvolledig, Tombstone en Dances With Wolves moeten er ook nog bij staan.
reply
0
P
Pat
Pat
B
Begotten
Begotten
Dec 28, 2004
EL TOPO van Alejandro Jodorowsky uit 1971 is wat mij betreft de beste western. Voor de meeste zal ie wel te VAAG zijn !
EL TOPO van Alejandro Jodorowsky uit 1971 is wat mij betreft de beste western. Voor de meeste zal ie wel te VAAG zijn !
reply
0
RB
Richard B.
Richard B.
Dec 28, 2004
The searchers is voor mij nog altijd de beste western allertijden. Hij hoort in het rijtje te staan. :?
The searchers is voor mij nog altijd de beste western allertijden. Hij hoort in het rijtje te staan. :?
reply
0
P
P@rick
P@rick
Dec 30, 2004
Voor mij is de beste western TGTBATU, maar OUATITW zit 'm vlak op de hielen. Verder vind eigenlijk ik alle hier genoemde westerns erg goed 8)
Voor mij is de beste western TGTBATU, maar OUATITW zit 'm vlak op de hielen. Verder vind eigenlijk ik alle hier genoemde westerns erg goed 8)
reply
0
L
lupin77
lupin77
Dec 30, 2004
good the bad and the ugly
op twee voor mij the big gundown (Resa dei conti, La)
good the bad and the ugly
op twee voor mij the big gundown (Resa dei conti, La)
reply
0
KH
Kees Hoekerd
Kees Hoekerd
Mar 19, 2005
Dat zal voor mij toch wel The good,the bad and the ugly zijn.Daarna komen Rio Bravo en The magnificent seven,echt superfilms.
4.For a few dollars more
5.High plains drifter
Dat zal voor mij toch wel The good,the bad and the ugly zijn.Daarna komen Rio Bravo en The magnificent seven,echt superfilms.
4.For a few dollars more
5.High plains drifter
reply
0
Z
zetmoon
zetmoon
Mar 19, 2005
-The searchers
-Rio bravo
-The man who shot Liberty Valance
-High noon
-She wore a yellow ribbon
-Fort Apache
-The shootist
-Once upon a time in the west
-The searchers
-Rio bravo
-The man who shot Liberty Valance
-High noon
-She wore a yellow ribbon
-Fort Apache
-The shootist
-Once upon a time in the west
reply
0
MK
manon kuik
manon kuik
Mar 19, 2005
Ik houd van grappige films, voor mij is
Cat Ballou met Jane Fonda en Lee Marvin een van de betere westerns.
Ik houd van grappige films, voor mij is
Cat Ballou met Jane Fonda en Lee Marvin een van de betere westerns.
reply
0
S
sliver
sliver
Mar 19, 2005
ik vind het altijd moeilijk om een film als beste van een genre te zien, maar imho zijn westerns met clint oostbos over het algemeen toch erg verantwoord.
ik vind het altijd moeilijk om een film als beste van een genre te zien, maar imho zijn westerns met clint oostbos over het algemeen toch erg verantwoord.
reply
0
RB
Richard B.
Richard B.
Mar 19, 2005
High Noon is trouwens ook een topper. Niet alleen een geweldige western (zo'n beetje elke western die erna uitkwamt heeft van deze film 'geleend') maar ook een geweldige film op zich.
High Noon is trouwens ook een topper. Niet alleen een geweldige western (zo'n beetje elke western die erna uitkwamt heeft van deze film 'geleend') maar ook een geweldige film op zich.
reply
0
HS
Harry stadman
Harry stadman
HS
Harry stadman
Harry stadman
Mar 19, 2005
open range is een goede western. alsmede unforgiven. dit zijn mijns inzien de beste nieuwe westerns.
van de oude garde zeker good,bad,ugly, once upon a time in the west. high noon. dollar trilogie.
open range is een goede western. alsmede unforgiven. dit zijn mijns inzien de beste nieuwe westerns.
van de oude garde zeker good,bad,ugly, once upon a time in the west. high noon. dollar trilogie.
reply
0
T
TheGodfather
TheGodfather
Mar 21, 2005
hehe dat vroeg ik me ook af :P
Reinbo wrote: Zou de poll-plaatser nu echt niet meer dan twee westerns kennen?
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Mar 21, 2005
En bedankt :?
Deze 2 titels waren (weet niet meer waar) verkozen tot beste western allertijden.....vandaar :wink:
Is trouwens een oude poll :wink:
TheGodfather wrote:Reinbo wrote: Zou de poll-plaatser nu echt niet meer dan twee westerns kennen?
En bedankt :?
Deze 2 titels waren (weet niet meer waar) verkozen tot beste western allertijden.....vandaar :wink:
Is trouwens een oude poll :wink:
reply
0
K
kirkhettfield
kirkhettfield
Mar 21, 2005
Waarom staat Open range er niet tussen. Is toch de beste western die ik gezien heb.
Waarom staat Open range er niet tussen. Is toch de beste western die ik gezien heb.
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Mar 21, 2005
Heb het toch net boven uitgelegd :?
kirkhettfield wrote: Waarom staat Open range er niet tussen. Is toch de beste western die ik gezien heb.
Heb het toch net boven uitgelegd :?
reply
0
TK
Tim k
Tim k
Mar 23, 2005
TGB&U komt bij mij op nummer 1.
Vooral door Tuco, met al zijn maniertjes ( bijvoorbeeld hoe hij een kruisje slaat ), gezichtsuitdrukkingen en z'n snelle babbel ( you are the son of 1000 fathers ).
Toen ik Eli Wallach terugzag in Godfather III, moest ik meteen aan Tuco denken. Hij komt een beetje clownesk over, maar levensgevaarlijk.
TGB&U komt bij mij op nummer 1.
Vooral door Tuco, met al zijn maniertjes ( bijvoorbeeld hoe hij een kruisje slaat ), gezichtsuitdrukkingen en z'n snelle babbel ( you are the son of 1000 fathers ).
Toen ik Eli Wallach terugzag in Godfather III, moest ik meteen aan Tuco denken. Hij komt een beetje clownesk over, maar levensgevaarlijk.
reply
0
EL
Eschwin L.
Eschwin L.
Apr 06, 2005
TGB&TU nog niet gezien, maar voorlopig is nmr.1 voor mij Once upon a time in the West.
Ook goed:
Fistfull of Dollars
For a Few Dollars More
Open Range
Unforgiven
TGB&TU nog niet gezien, maar voorlopig is nmr.1 voor mij Once upon a time in the West.
Ook goed:
Fistfull of Dollars
For a Few Dollars More
Open Range
Unforgiven
reply
0
KC
kit carson
kit carson
beste
Oct 22, 2005
Once Upon A Time In The West! Veruit de beste, dus die gekozen :!:
The Good the Bad and the Ugly, 2e
Open Range, 3e en
The Searchers misschien 4e, maar heb steeds meer moeite met een over-acting John Wayne.
Hij is in de meeste westerns te dominant aanwezig, waardoor veel andere( goede) acteurs minder opvallen. (Bij Eastwood heb ik dat totaal niet). Vind tegenwoordig een western zonder Wayne een verademing. Een betere "balans" tussen de acteurs...
edit:
Frappant dat in western-land bij uitstek, de VS, deze bovenstaande 2 films slecht scoren. Geldt ook voor de in Europa populaire westernstrip Lt. Blueberry van Giraud. Slechte uitvoeringen en verkoopresultaten. Al enige tijd geen importeur meer.
Oct 22, 2005
Once Upon A Time In The West! Veruit de beste, dus die gekozen :!:
The Good the Bad and the Ugly, 2e
Open Range, 3e en
The Searchers misschien 4e, maar heb steeds meer moeite met een over-acting John Wayne.
Hij is in de meeste westerns te dominant aanwezig, waardoor veel andere( goede) acteurs minder opvallen. (Bij Eastwood heb ik dat totaal niet). Vind tegenwoordig een western zonder Wayne een verademing. Een betere "balans" tussen de acteurs...
edit:
Frappant dat in western-land bij uitstek, de VS, deze bovenstaande 2 films slecht scoren. Geldt ook voor de in Europa populaire westernstrip Lt. Blueberry van Giraud. Slechte uitvoeringen en verkoopresultaten. Al enige tijd geen importeur meer.
reply
0
KC
kit carson
kit carson
tv-western
Oct 22, 2005
- Beste TV -western:
1.The High Chaparral
2. Rawhide
3. Laramie
[img]http://img383.imageshack.us/img383/1002/guns22en.gif[/img]
- Slechtste TV-western:
1. Bonanza (langdradig, studio-western)
2. Gunsmoke ( te lang doorgegaan...)
[img]http://www.gasolinealleyantiques.com/celebrity/images/Cowboy/bonanza-sportscar.JPG[/img]...Zelfs Bonanza medewerkers wilden meer tempo... :wink:
Oct 22, 2005
- Beste TV -western:
1.The High Chaparral
2. Rawhide
3. Laramie
- Slechtste TV-western:
1. Bonanza (langdradig, studio-western)
2. Gunsmoke ( te lang doorgegaan...)
[img]http://www.gasolinealleyantiques.com/celebrity/images/Cowboy/bonanza-sportscar.JPG[/img]...Zelfs Bonanza medewerkers wilden meer tempo... :wink:
reply
0
P
Pietse
Pietse
Oct 26, 2005
The Sentennial, geniaal (is eigenlijk meer een serie)
Na lang zoeken toch eindelijk op dvd gevonden, een vrij redelijke vhs transfer.
The Sentennial, geniaal (is eigenlijk meer een serie)
Na lang zoeken toch eindelijk op dvd gevonden, een vrij redelijke vhs transfer.
reply
0
*
*NERAZZURRI*
*NERAZZURRI*
KC
kit carson
kit carson
Once Upon A Time In The West
Oct 26, 2005
Volledig mee eens! ....en nu nog de Amerikanen overtuigen :!:
Oct 26, 2005
*NERAZZURRI* wrote: Once Upon A Time In The West natuurlijk. Een van de beste films ooit gemaakt!
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Re: Once Upon A Time In The West
Oct 26, 2005
Waarom vinden jullie deze beter dan TGTBATU :?:
Oct 26, 2005
kit carson wrote:*NERAZZURRI* wrote: Once Upon A Time In The West natuurlijk. Een van de beste films ooit gemaakt!
Waarom vinden jullie deze beter dan TGTBATU :?:
reply
0
DVC
Don Vito Corleone
Don Vito Corleone
Oct 26, 2005
1. For a few Dollars More
2. The Good the Bad and the Ugly
3. Unforgiven
4. High Plains Drifter
5. A fistful of dollars
1. For a few Dollars More
3. Unforgiven
4. High Plains Drifter
5. A fistful of dollars
reply
0
PH
Paul H.
Paul H.
*
*NERAZZURRI*
*NERAZZURRI*
Oct 27, 2005
Waarom vinden jullie deze beter dan TGTBATU :?:[/quote]
Vawege de sfeer, de acteurs, de muziek, het verhaal. De film is zó uniek (in z'n genre) en elke keer weer een belevenis.
Oct 27, 2005
Steve Muller wrote:kit carson wrote: [quote=*NERAZZURRI*]Once Upon A Time In The West natuurlijk. Een van de beste films ooit gemaakt!
Vawege de sfeer, de acteurs, de muziek, het verhaal. De film is zó uniek (in z'n genre) en elke keer weer een belevenis.
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Oct 27, 2005
Vawege de sfeer, de acteurs, de muziek, het verhaal. De film is zó uniek (in z'n genre) en elke keer weer een belevenis.[/quote]
Dat heb ik dus veel meer bij The Good the Bad and the Ugly :wink:
Oct 27, 2005
*NERAZZURRI* wrote:Steve Muller wrote: [quote=kit carson][quote=*NERAZZURRI*]Once Upon A Time In The West natuurlijk. Een van de beste films ooit gemaakt!
Vawege de sfeer, de acteurs, de muziek, het verhaal. De film is zó uniek (in z'n genre) en elke keer weer een belevenis.[/quote]
Dat heb ik dus veel meer bij The Good the Bad and the Ugly :wink:
reply
0
Z
zetmoon
zetmoon
Oct 27, 2005
Zonder enige twijfel:
The Searchers
Het hoogtepunt van DE western-acteur en DE western-regisseur:
John Wayne en John Ford.
De Leone films zijn ook fantastisch, en er zijn nog veel meer goede westerns.
Zonder enige twijfel:
The Searchers
Het hoogtepunt van DE western-acteur en DE western-regisseur:
John Wayne en John Ford.
De Leone films zijn ook fantastisch, en er zijn nog veel meer goede westerns.
reply
0
KC
kit carson
kit carson
Unforgiven
Oct 30, 2005
Welke "Unforgiven" :?:
[img]http://img.2dehands.nl/scratch/c0da0d1832de9444ab8e7a7d8e881653.jpg[/img]
Oct 30, 2005
Don Vito Corleone wrote: 1. For a few Dollars More
3. Unforgiven
Welke "Unforgiven" :?:
[img]http://img.2dehands.nl/scratch/c0da0d1832de9444ab8e7a7d8e881653.jpg[/img]
reply
0
I
IlBuonoakaMonco
IlBuonoakaMonco
Oct 30, 2005
The good the bad and the ugly met stip op 1...
Gevolgd door For a few dollars more en OUATITW.
Verder Butch cassidy and the sundance kid, The magnificent seven, the Wild bunch.
Kan iemand mij vertellen wat er zo gaaf is aan Rio Bravo? Ik vind er werkelijk niks aan, en inderdaad een dikke 8 op imdb... doe me dan maar The Alamo.
The good the bad and the ugly met stip op 1...
Verder Butch cassidy and the sundance kid, The magnificent seven, the Wild bunch.
Kan iemand mij vertellen wat er zo gaaf is aan Rio Bravo? Ik vind er werkelijk niks aan, en inderdaad een dikke 8 op imdb... doe me dan maar The Alamo.
reply
0
B
Bogart-Fan
Bogart-Fan
Oct 31, 2005
Maar inderdaad was 'Centennial' een geweldig mooie western-serie.
Ik ben persoonlijk niet zo wild van spaghetti-westerns. Daarom ziet mijn top 10 er ongeveer zo uit (in willekeurige volgorde):
Shane
One-Eyed Jacks
Vera Cruz
Hombre
Rancho Notorious
Ulzana's Raid
The Left-Handed Gun
Red River
A Man Called Horse
Last Train From Gun Hill
Buitencategorie:
Way Out West
The Sentennial, geniaalThe Sentinel en Centennial zijn 2 totaal verschillende dingen .... :wink:
Maar inderdaad was 'Centennial' een geweldig mooie western-serie.
Kan iemand mij vertellen wat er zo gaaf is aan Rio Bravo? Ik vind er werkelijk niks aanRio Bravo gaat over relaties tussen mensen, en over (zelf)respect en waardigheid, en in welke mate mensen (on)afhankelijk van elkaar zijn. Het gaat niet over pief-paf-poef.
Ik ben persoonlijk niet zo wild van spaghetti-westerns. Daarom ziet mijn top 10 er ongeveer zo uit (in willekeurige volgorde):
Shane
One-Eyed Jacks
Vera Cruz
Hombre
Rancho Notorious
Ulzana's Raid
The Left-Handed Gun
Red River
A Man Called Horse
Last Train From Gun Hill
Buitencategorie:
Way Out West
reply
0
Z
zetmoon
zetmoon
Oct 31, 2005
Rio Bravo is gewoon een geweldige film!
De "omkering" van High Noon, de spanning in het stadje, de relatie
van John Wayne met Angie Dickinson, de strubbelingen tussen
John Wayne, Dean Martin met z'n drankprobleem en Walter Brennan
als oude mopperkont.
Het is een echte "stads-western", een western die zich dus geheel en al in de stad
afspeelt.
Dus geen weidse landschappen en trektochten door de bergen, zoals in The Searchers.
IlBuonoakaMonco wrote: The good the bad and the ugly met stip op 1...
Rio Bravo is gewoon een geweldige film!
De "omkering" van High Noon, de spanning in het stadje, de relatie
van John Wayne met Angie Dickinson, de strubbelingen tussen
John Wayne, Dean Martin met z'n drankprobleem en Walter Brennan
als oude mopperkont.
Het is een echte "stads-western", een western die zich dus geheel en al in de stad
afspeelt.
Dus geen weidse landschappen en trektochten door de bergen, zoals in The Searchers.
reply
0
KC
kit carson
kit carson
UNFORGIVEN
Nov 01, 2005
Had dit forum al weer verlaten, maar was ingeseind over deze op/aanmerking.
Onderbouwing:
Ik ben 50er en weet niet beter, dat met western Unforgiven de western uit begin jaren 60 met o.a. Burt Lancaster, The Unforgiven, bedoeld werd.
Vele jaren jaren later kwam de western met o.a. Clint Eastwood Unforgiven uit. E.e.a. maakt het allemaal verwarrend, vandaar toch maar ff doorvragen op dit forum, wat tussen leeftijdsgenoten ook gedaan wordt, wanneer over western Unforgiven gesproken wordt.
Beiden goede westerns trouwens, waarbij na herhaald kijken de voorkeur uitgaat naar THE Unforgiven :!:
Adios :!: [img]http://img386.imageshack.us/img386/4536/avatarkc13oc.jpg[/img]"Kit Carson"
Nov 01, 2005
Marcel den Haan wrote: Hij zegt toch Unforgiven en niet THE Unforgiven. :roll:
Had dit forum al weer verlaten, maar was ingeseind over deze op/aanmerking.
Onderbouwing:
Ik ben 50er en weet niet beter, dat met western Unforgiven de western uit begin jaren 60 met o.a. Burt Lancaster, The Unforgiven, bedoeld werd.
Vele jaren jaren later kwam de western met o.a. Clint Eastwood Unforgiven uit. E.e.a. maakt het allemaal verwarrend, vandaar toch maar ff doorvragen op dit forum, wat tussen leeftijdsgenoten ook gedaan wordt, wanneer over western Unforgiven gesproken wordt.
Beiden goede westerns trouwens, waarbij na herhaald kijken de voorkeur uitgaat naar THE Unforgiven :!:
Adios :!: [img]http://img386.imageshack.us/img386/4536/avatarkc13oc.jpg[/img]"Kit Carson"
reply
0
PH
Paul H.
Paul H.
Nov 01, 2005
Ga gelijk deze titels even bekijken op imdb. Waarom ga je weg Kit Carson? Te weinig discussie?
Bogart-Fan wrote:
Shane
One-Eyed Jacks
Vera Cruz
Hombre
Rancho Notorious
Ulzana's Raid
The Left-Handed Gun
Red River
A Man Called Horse
Last Train From Gun Hill
Buitencategorie:
Way Out West
Ga gelijk deze titels even bekijken op imdb. Waarom ga je weg Kit Carson? Te weinig discussie?
reply
0
PH
Paul H.
Paul H.
Nov 01, 2005
One-eyed jacks lijkt me wel wat, vanwege de cast en het verhaal. Vind altijd jammer dat er niet ergens een site is waar je stukjes kunt bekijken van films. Om een impressie te krijgen. Komt op mijn wishlist...
Shane zag er wat te zoetsappig uit...rest moet ik nog bekijken.
One-eyed jacks lijkt me wel wat, vanwege de cast en het verhaal. Vind altijd jammer dat er niet ergens een site is waar je stukjes kunt bekijken van films. Om een impressie te krijgen. Komt op mijn wishlist...
Shane zag er wat te zoetsappig uit...rest moet ik nog bekijken.
reply
0
KC
kit carson
kit carson
WESTERN; AVATAR
Nov 01, 2005
Ben al jaren met tevredenheid aktief op div. forums, maar alleen hier wordt mijn Avatar steeds verweiderd en nu zelfs geblokkeerd, vandaar.
Nov 01, 2005
Paul_Hijmans wrote: Waarom ga je weg Kit Carson? Te weinig discussie?
Ben al jaren met tevredenheid aktief op div. forums, maar alleen hier wordt mijn Avatar steeds verweiderd en nu zelfs geblokkeerd, vandaar.
reply
0
MH
Marcel den Haan
Marcel den Haan
Re: WESTERN; AVATAR
Nov 01, 2005
Is dat een reden om niet meer hier te komen? Zoals je kunt lezen bij het uploaden van je avatar hebben we hier liever dat iedereen een avatar van zichzelf heeft. Wil je dit niet, dan kan je toch ook geen avatar nemen?
Nov 01, 2005
kit carson wrote:Paul_Hijmans wrote: Waarom ga je weg Kit Carson? Te weinig discussie?
Is dat een reden om niet meer hier te komen? Zoals je kunt lezen bij het uploaden van je avatar hebben we hier liever dat iedereen een avatar van zichzelf heeft. Wil je dit niet, dan kan je toch ook geen avatar nemen?
reply
0
B
Bogart-Fan
Bogart-Fan
Nov 01, 2005
Shane is inderdaad aan de slappe kant. De film is inmiddels ook flink achterhaald. Ik heb hem toch in mijn lijst staan omdat het een monumentale film is, en 25 jaar geleden zat ik te janken bij de beroemde scene van dat kleine jochie dat roept "Come back Shaaaaaaane!".
One-Eyed Jacks is door verschillene budgetlabels uitgebracht en zodoende voor weinig geld te koop. Ik kan hem zeer aanraden, mede omdat het de enige film is die Brando heeft geregiseerd. Maar ook deze film heeft zijn zwakke momenten. Zo is hij, mijns inziens, iets te langdradig.
Een enorme aanrader (en zeer goedkoop, uitgebracht in de goedkope serie van Universal, voor 6.99, 3 voor 15) is Ulzana´s Raid. Heel erg mooi en zeer geweldadig (voor die tijd)!
Een andere absolute aanrader is Vera Cruz met Burt Lancaster en Gary Cooper, te koop op MGM. Stoerder dan Lancaster in deze film is niemand nog ooit geweest! Ik wil het einde niet verklappen, maar Lancaster blijft megacool tot het eind. Jonathan Ross heeft eens gezegd dat een heel leger Stallones en Schwarzeneggers nog niet zouden kunnen tippen aan de mannelijkheid die Lancaster in deze film uitstraalt.
Als je hem gaat zien let dan ook eens op de scene waarin Cooper dat verhaal ophangt over het tinnen soldaatje dat ie als kind is kwijtgeraakt, maar die hij nu weer heeft teruggevonden (in de vorm van een hoge mieter uit het Mexicaanse leger). Enorm grappig!
Anyway, Vera Cruz is helemaal geweldig, maar dat had je al begrepen. :wink:
[img]http://www.blickpunkt-sport.de/kultur-szene/film/tv/0412/04194/bild_0_0.jpg[/img]
En hier het ´tinnen soldaatje´ (Henry Brandon):
[img]http://www.thelin.net/laurent/cinema/photos/vera_cruz/henry_brandon.jpg[/img]
Shane is inderdaad aan de slappe kant. De film is inmiddels ook flink achterhaald. Ik heb hem toch in mijn lijst staan omdat het een monumentale film is, en 25 jaar geleden zat ik te janken bij de beroemde scene van dat kleine jochie dat roept "Come back Shaaaaaaane!".
One-Eyed Jacks is door verschillene budgetlabels uitgebracht en zodoende voor weinig geld te koop. Ik kan hem zeer aanraden, mede omdat het de enige film is die Brando heeft geregiseerd. Maar ook deze film heeft zijn zwakke momenten. Zo is hij, mijns inziens, iets te langdradig.
Een enorme aanrader (en zeer goedkoop, uitgebracht in de goedkope serie van Universal, voor 6.99, 3 voor 15) is Ulzana´s Raid. Heel erg mooi en zeer geweldadig (voor die tijd)!
Een andere absolute aanrader is Vera Cruz met Burt Lancaster en Gary Cooper, te koop op MGM. Stoerder dan Lancaster in deze film is niemand nog ooit geweest! Ik wil het einde niet verklappen, maar Lancaster blijft megacool tot het eind. Jonathan Ross heeft eens gezegd dat een heel leger Stallones en Schwarzeneggers nog niet zouden kunnen tippen aan de mannelijkheid die Lancaster in deze film uitstraalt.
Als je hem gaat zien let dan ook eens op de scene waarin Cooper dat verhaal ophangt over het tinnen soldaatje dat ie als kind is kwijtgeraakt, maar die hij nu weer heeft teruggevonden (in de vorm van een hoge mieter uit het Mexicaanse leger). Enorm grappig!
Anyway, Vera Cruz is helemaal geweldig, maar dat had je al begrepen. :wink:
[img]http://www.blickpunkt-sport.de/kultur-szene/film/tv/0412/04194/bild_0_0.jpg[/img]
En hier het ´tinnen soldaatje´ (Henry Brandon):
[img]http://www.thelin.net/laurent/cinema/photos/vera_cruz/henry_brandon.jpg[/img]
reply
0
T
T-Jerry
T-Jerry
Nov 01, 2005
Gestemd op the good, the bad and the ugly
Waarom?
Ik vond once upon a time in the west TE zwaar :D
Gestemd op the good, the bad and the ugly
Waarom?
Ik vond once upon a time in the west TE zwaar :D
reply
0
AD
Alexander D
Alexander D
Nov 02, 2005
Ik heb gestemd voor The Good, the bad and the Ugly.
Daarnaast vind ik de Wild Bunch ook top.
Ik heb gestemd voor The Good, the bad and the Ugly.
Daarnaast vind ik de Wild Bunch ook top.
reply
0
KC
kit carson
kit carson
western top3 (10).... update
Nov 28, 2005
1. Once upon a time in the West
2. The Good, the Bad & the Ugly
3. Death rides a horse
--------------
4. Open Range
5. The Searchers
6. Hombre
7. A fistfull of Dollars
8. For a few Dollars more
9. The Unforgiven
10. Winchester 73
[img]http://img222.imageshack.us/img222/2483/winchester187316vy.jpg[/img]
Nov 28, 2005
1. Once upon a time in the West
2. The Good, the Bad & the Ugly
3. Death rides a horse
--------------
4. Open Range
5. The Searchers
6. Hombre
7. A fistfull of Dollars
8. For a few Dollars more
9. The Unforgiven
10. Winchester 73
[img]http://img222.imageshack.us/img222/2483/winchester187316vy.jpg[/img]
reply
0
KC
kit carson
kit carson
western Wild Bunch
Nov 28, 2005
Is daar al een regio-2 versie van? heb je interessante link waar te koop?
Bron: http://www.filmsite.org/westernfilms.html
Nov 28, 2005
A. Duijmelinck wrote: Daarnaast vind ik de Wild Bunch ook top.
Is daar al een regio-2 versie van? heb je interessante link waar te koop?
reply
0
PH
Paul H.
Paul H.
Re: western Wild Bunch
Nov 28, 2005
Geweldige link Kit! Die heb ik gelijk even toegevoegd aan mijn favorieten om een keer rustig van de week te lezen.
Nov 28, 2005
kit carson wrote:
Geweldige link Kit! Die heb ik gelijk even toegevoegd aan mijn favorieten om een keer rustig van de week te lezen.
reply
0
KC
kit carson
kit carson
western top3-Ramrod?
Dec 22, 2005
Hoogstwaarschijnlijk ook RAMROD, maar nog steeds niet gezien.
Niet op DVD uit, alleen op VHS in DVD R1. -( Erg goede recensies....
[img]http://img407.imageshack.us/img407/1439/ramrodposter6zl.png[/img]..[img]http://img325.imageshack.us/img325/3542/ramrod31zv.jpg[/img]
Dec 22, 2005
Hoogstwaarschijnlijk ook RAMROD, maar nog steeds niet gezien.
Niet op DVD uit, alleen op VHS in DVD R1. -( Erg goede recensies....
[img]http://img407.imageshack.us/img407/1439/ramrodposter6zl.png[/img]..[img]http://img325.imageshack.us/img325/3542/ramrod31zv.jpg[/img]
reply
0
KC
kit carson
kit carson
Ramrod soap
Dec 29, 2005
Huh...western RAMROD op DVD.... LINK :?:
Booty?! ...dan eerst maar een RAMROD filmposter:
De RAMROD filmposter is wel erg prijzig. :shock:
Ook te duur dus, dan maar alvast één originele filmfoto uit RAMROD:
geen, maten, maar nog duurder dan de hele film op DVD. :oops:
Dec 29, 2005
Huh...western RAMROD op DVD.... LINK :?:
Booty?! ...dan eerst maar een RAMROD filmposter:
De RAMROD filmposter is wel erg prijzig. :shock:
Ook te duur dus, dan maar alvast één originele filmfoto uit RAMROD:
geen, maten, maar nog duurder dan de hele film op DVD. :oops:
reply
0
CM
Colonel Mortimer
Colonel Mortimer
Dec 31, 2005
Op dit moment:
1. The Good, the Bad & the Ugly
2. Dances with Wolves
3. Once upon a time in the West
4. The Outlaw Josey Wales
5. High Plains Drifter
6. For a few Dollars more
7. The Professionals
8. Giu la Testa
9. Unforgiven
10. Open Range
11. The Wild Bunch
12. Pale Rider
13. Wyatt Earp
14. A Fistful of Dollars
15. Rio Bravo
16. The Magnificent Seven
17. Shane
18. Eldorado
19. Westworld :twisted:
20. High Noon
Op dit moment:
2. Dances with Wolves
5. High Plains Drifter
7. The Professionals
8. Giu la Testa
9. Unforgiven
10. Open Range
11. The Wild Bunch
12. Pale Rider
13. Wyatt Earp
14. A Fistful of Dollars
15. Rio Bravo
17. Shane
18. Eldorado
20. High Noon
reply
0
KC
kit carson
kit carson
waar drie tien to yuma
Jan 01, 2006
Jan 01, 2006
Colonel Mortimer wrote: Op dit moment:Ik mis 3:10 to Yuma...
2. Dances with Wolves
5. High Plains Drifter
7. The Professionals
8. Giu la Testa
9. Unforgiven
10. Open Range
11. The Wild Bunch
12. Pale Rider
13. Wyatt Earp
14. A Fistful of Dollars
15. Rio Bravo
17. Shane
18. Eldorado
20. High Noon
reply
0
CM
Colonel Mortimer
Colonel Mortimer
Re: waar 2 10 to yuma
Jan 01, 2006
Deze staat zeker in mijn top 100, maar niet bij de beste 20! Verder staan er dan meer spaghettiwesterns in de lijst en niet alleen van Sergio Leone, denk aan Django, Ringo en de Sabatafilms
Jan 01, 2006
kit carson wrote:Colonel Mortimer wrote: Op dit moment:Ik mis 3:10 to Yuma...
2. Dances with Wolves
5. High Plains Drifter
7. The Professionals
8. Giu la Testa
9. Unforgiven
10. Open Range
11. The Wild Bunch
12. Pale Rider
13. Wyatt Earp
14. A Fistful of Dollars
15. Rio Bravo
17. Shane
18. Eldorado
20. High Noon
Deze staat zeker in mijn top 100, maar niet bij de beste 20! Verder staan er dan meer spaghettiwesterns in de lijst en niet alleen van Sergio Leone, denk aan Django, Ringo en de Sabatafilms
reply
0
H
homernt
homernt
Jan 01, 2006
Ik heb gekozen voor Once Upon a Time in the West omdat de zweer heel goed is. Dit komt mede door hele mooie muziek wat mij betreft een sterke film van begin tot het eind. The Good the Bad and the Ugly is ook geen slechte film maar daar heb ik wel het een en ander op aan te merken. Ik vind het begin te lang doorlopen waardoor de fim maar langzaam op gang komt. Ik vond het eind ook niet zo sterk. Een shootout is te simpel. Verder kon Clint Eastwood mij als The Good ook niet overtuigen. Het wat mij betreft had het een veel betere film kunnen zijn.
Ik heb gekozen voor Once Upon a Time in the West omdat de zweer heel goed is. Dit komt mede door hele mooie muziek wat mij betreft een sterke film van begin tot het eind. The Good the Bad and the Ugly is ook geen slechte film maar daar heb ik wel het een en ander op aan te merken. Ik vind het begin te lang doorlopen waardoor de fim maar langzaam op gang komt. Ik vond het eind ook niet zo sterk. Een shootout is te simpel. Verder kon Clint Eastwood mij als The Good ook niet overtuigen. Het wat mij betreft had het een veel betere film kunnen zijn.
reply
0
KC
kit carson
kit carson
Jan 01, 2006
homernt wrote: Ik heb gekozen voor Once Upon a Time in the West omdat de zweer heel goed is. Dit komt mede door hele mooie muziek wat mij betreft een sterke film van begin tot het eind. The Good the Bad and the Ugly is ook geen slechte film maar daar heb ik wel het een en ander op aan te merken. Ik vind het begin te lang doorlopen waardoor de fim maar langzaam op gang komt. Ik vond het eind ook niet zo sterk. Een shootout is te simpel. Verder kon Clint Eastwood mij als The Good ook niet overtuigen. Het wat mij betreft had het een veel betere film kunnen zijn.Volledig mee eens; daarom heb ik Death rides a horse ook vrij hoog staan.
reply
0
KC
kit carson
kit carson
Re: waar 3:10 to yuma
Jan 01, 2006
[img]http://img441.imageshack.us/img441/4595/animshootingriffle7jc.gif[/img]
Jan 01, 2006
Colonel Mortimer wrote: 17. ShaneToen ik deze 2 zag, miste ik dus 3:10 to Yuma (ook prachtige filmmuziek van Franke [RAWHIDE] Laine);..vooral nr. 20 vind ik een wat overschatte (praat) western. Tension at Table Rock volgt een beetje 't scenario van High Noon, maar heeft voor mij net ff wat meer... Verder vind ik je lijst "in balans" :!:
20. High Noon
[img]http://img441.imageshack.us/img441/4595/animshootingriffle7jc.gif[/img]
reply
0
CM
Colonel Mortimer
Colonel Mortimer
Jan 01, 2006
Once Upon a Time in the West en The Good, the Bad & the Ugly zijn beide spaghettiwesterns van Sergio Leone. Een kenmerk van Leones films is de traagheid! De beginscene van OUATITW is zeer traag en duurt circa een kwartier, dus ik vind deze kritiek niet geheel terecht. De beginscenes van TGTBTU zijn directer en minder traag.
De meeste films van Leone eindigen met een shootout. Voordat het zover komt, wordt de spanning erg traag opgebouwd met muziek, inzoomen op gezichten, uitzoomen op weidse landschappen, dit alles met een traagheid die alleen Leone kon filmen. Stay with the facts!
Over muziek valt niet te twisten. Beide soundtracks zijn erg mooi en in mijn bezit :D .
Clint speelt niet zozeer de goede in TGTBTU: hij heeft erg vervelende trekjes, maar hij is een stuk menselijker dan Tuco en Angel Eyes. Denk aan de scene van de stervende soldaat bij de postkoets en zijn conversatie met Tuco over de zin van de oorlog tijdens de slachting op het einde van de film.
Kijk ook eens naar Giú la Testa (Duck you Sucker) van Leone: een vreselijk onderschatte film.
homernt wrote: Ik heb gekozen voor Once Upon a Time in the West omdat de zweer heel goed is. Dit komt mede door hele mooie muziek wat mij betreft een sterke film van begin tot het eind. The Good the Bad and the Ugly is ook geen slechte film maar daar heb ik wel het een en ander op aan te merken. Ik vind het begin te lang doorlopen waardoor de fim maar langzaam op gang komt. Ik vond het eind ook niet zo sterk. Een shootout is te simpel. Verder kon Clint Eastwood mij als The Good ook niet overtuigen. Het wat mij betreft had het een veel betere film kunnen zijn.
Once Upon a Time in the West en The Good, the Bad & the Ugly zijn beide spaghettiwesterns van Sergio Leone. Een kenmerk van Leones films is de traagheid! De beginscene van OUATITW is zeer traag en duurt circa een kwartier, dus ik vind deze kritiek niet geheel terecht. De beginscenes van TGTBTU zijn directer en minder traag.
De meeste films van Leone eindigen met een shootout. Voordat het zover komt, wordt de spanning erg traag opgebouwd met muziek, inzoomen op gezichten, uitzoomen op weidse landschappen, dit alles met een traagheid die alleen Leone kon filmen. Stay with the facts!
Over muziek valt niet te twisten. Beide soundtracks zijn erg mooi en in mijn bezit :D .
Clint speelt niet zozeer de goede in TGTBTU: hij heeft erg vervelende trekjes, maar hij is een stuk menselijker dan Tuco en Angel Eyes. Denk aan de scene van de stervende soldaat bij de postkoets en zijn conversatie met Tuco over de zin van de oorlog tijdens de slachting op het einde van de film.
Kijk ook eens naar Giú la Testa (Duck you Sucker) van Leone: een vreselijk onderschatte film.
reply
0
CM
Colonel Mortimer
Colonel Mortimer
Westerns op TCM
Jan 01, 2006
Eén tip voor iedereen die van "old-schoolwesterns" houdt, kijk eens naar TCM. Deze zender zendt iedere dag wel een paar oude westerns uit.
Jan 01, 2006
Eén tip voor iedereen die van "old-schoolwesterns" houdt, kijk eens naar TCM. Deze zender zendt iedere dag wel een paar oude westerns uit.
reply
0
PH
Paul H.
Paul H.
RB
Richard B.
Richard B.
Jan 01, 2006
Niet overal, maar bij de meeste kabelmaatschappijen zit ie wel in het aanvullende pakket.
Zie hier voor de Amerikaanse site. Het uitzendschema van de Europese zender is hierop trouwens niet te vinden.
Paul_Hijmans wrote: TCM? Nog nooit van gehoord wat is dat voor zender? Zit dat op de kabel?
Niet overal, maar bij de meeste kabelmaatschappijen zit ie wel in het aanvullende pakket.
Zie hier voor de Amerikaanse site. Het uitzendschema van de Europese zender is hierop trouwens niet te vinden.
reply
0
CM
Colonel Mortimer
Colonel Mortimer
Westerns op TCM
Jan 01, 2006
HET UITZENDSCHEMA VAN EUROPA OP DEZE LINK:
http://www.tcmonline.co.uk/schedules/2005/emea/January.pdf
TCM zit inderdaad in het aanvullende pakket van de verschillende kabelmaatschappijen. Zelf heb ik TV HOME Extra in digitale kwaliteit.
Jan 01, 2006
Richard Boon wrote:Paul_Hijmans wrote: TCM? Nog nooit van gehoord wat is dat voor zender? Zit dat op de kabel?
HET UITZENDSCHEMA VAN EUROPA OP DEZE LINK:
http://www.tcmonline.co.uk/schedules/2005/emea/January.pdf
TCM zit inderdaad in het aanvullende pakket van de verschillende kabelmaatschappijen. Zelf heb ik TV HOME Extra in digitale kwaliteit.
reply
0
H
homernt
homernt
Jan 01, 2006
Bij The Good, the Bad & the Ugly bedoel ik het hele eerste uur tot dat ze Bill Carson halfdood tegen komen in die koets. Het verhaal wat mij betreft wat te lang dradig. Dit heeft niks met traagheid te maken.
Colonel Mortimer wrote:
Bij The Good, the Bad & the Ugly bedoel ik het hele eerste uur tot dat ze Bill Carson halfdood tegen komen in die koets. Het verhaal wat mij betreft wat te lang dradig. Dit heeft niks met traagheid te maken.
reply
0
CM
Colonel Mortimer
Colonel Mortimer
Jan 01, 2006
Leone neemt de tijd om het verhaal te vertellen. Kijk eens naar de special edition van Duck you Sucker, daar wordt dit uitgelegd.
Verder heeft iedereen zijn eigen smaak en voorkeuren.
homernt wrote:Colonel Mortimer wrote:
Leone neemt de tijd om het verhaal te vertellen. Kijk eens naar de special edition van Duck you Sucker, daar wordt dit uitgelegd.
reply
0
CM
Colonel Mortimer
Colonel Mortimer
Jan 01, 2006
homernt wrote:Colonel Mortimer wrote:
reply
0
KH
Kees Hoekerd
Kees Hoekerd
Jan 01, 2006
Qua echte amerikaanse western,vind ik Rio Bravo en The magnificent seven toch wel de onbetwiste toppers.
Nu ben ik ook benieuwd geworden naar The professionals,ik had bijna de oude editie besteld,maar er is nu een nieuwe geremasterde editie uit,die er bij mij zeker in komt.
Shane,High Noon en the man from laramie staan nu erg hoog op mijn zie lijstje.
Qua echte amerikaanse western,vind ik Rio Bravo en The magnificent seven toch wel de onbetwiste toppers.
Nu ben ik ook benieuwd geworden naar The professionals,ik had bijna de oude editie besteld,maar er is nu een nieuwe geremasterde editie uit,die er bij mij zeker in komt.
Shane,High Noon en the man from laramie staan nu erg hoog op mijn zie lijstje.
reply
0
KC
kit carson
kit carson
the man from laramie DVD
Jan 02, 2006
klik hier!
(In NL de laatste tijd deze DVD niet meer gezien..)
Jan 02, 2006
Kees Hoekerd wrote: .... en the man from laramie staan nu erg hoog op mijn zie lijstje.Hier nog 1 te koop (ook met Ned. ondertiteling):
klik hier!
(In NL de laatste tijd deze DVD niet meer gezien..)
reply
0
H
homernt
homernt
Jan 02, 2006
Verder heeft iedereen zijn eigen smaak en voorkeuren.[/quote]
Ik ken deze film niet maar de titel spreekt mij zonder meer aan. Ik zal kijken of ik de special edition te pakken kan krijgen.
Colonel Mortimer wrote:homernt wrote: [quote=Colonel Mortimer]
Ik ken deze film niet maar de titel spreekt mij zonder meer aan. Ik zal kijken of ik de special edition te pakken kan krijgen.
reply
0
CM
Colonel Mortimer
Colonel Mortimer
Jan 02, 2006
Kees,
Bedoel je deze:http://www.dvd-home.nl/review/r2/professionalsse.htm
want deze heb ik net aangeschaft. :?:
Kees Hoekerd wrote:
Kees,
reply
0
CM
Colonel Mortimer
Colonel Mortimer
Jan 02, 2006
Ik ken deze film niet maar de titel spreekt mij zonder meer aan. Ik zal kijken of ik de special edition te pakken kan krijgen.[/quote]
Let op:
Deze titel is in Nederland verkrijgbaar als: A fistful of Dynamite
homernt wrote:Colonel Mortimer wrote: [quote=homernt][quote=Colonel Mortimer]
Ik ken deze film niet maar de titel spreekt mij zonder meer aan. Ik zal kijken of ik de special edition te pakken kan krijgen.[/quote]
Let op:
Deze titel is in Nederland verkrijgbaar als: A fistful of Dynamite
reply
0
Z
zetmoon
zetmoon
Jan 02, 2006
Maar volgens DVD Beaver is de oude mischien toch wel beter qua beeld!
Colonel Mortimer wrote:Kees Hoekerd wrote:
Kees,
Maar volgens DVD Beaver is de oude mischien toch wel beter qua beeld!
reply
0
KH
Kees Hoekerd
Kees Hoekerd
Jan 02, 2006
Ja klopt,voor welke prijs heb je deze aangeschaft?
Klinkt als een topfilm,won 3 oscars in 1966,wordt veel vergeleken met the wild bunch.
En de cast is al helemaal geweldig. :!:
@kit carson
The man from laramie is voor 8,99 te koop bij www.rodisc.nl !
Een nog betere optie,dunkt me. :wink:
Colonel Mortimer wrote:Kees Hoekerd wrote:
Kees,
Klinkt als een topfilm,won 3 oscars in 1966,wordt veel vergeleken met the wild bunch.
En de cast is al helemaal geweldig. :!:
@kit carson
The man from laramie is voor 8,99 te koop bij www.rodisc.nl !
Een nog betere optie,dunkt me. :wink:
reply
0
B
Bogart-Fan
Bogart-Fan
Jan 02, 2006
Ik heb de nieuwe versie van The Professionals, en alleen het stukje over Burt Lancaster (dat helaas maar erg kort duurt) maakt het al de moeite waard. Zijn dochter vertelt allerlei annecdotes over hem waaruit blijkt dat hij zichzelf helemaal niet als een ster-acteur zag.
Maar goed, ik ben dan ook een gigantisch fan van Lancaster.
Ik heb de nieuwe versie van The Professionals, en alleen het stukje over Burt Lancaster (dat helaas maar erg kort duurt) maakt het al de moeite waard. Zijn dochter vertelt allerlei annecdotes over hem waaruit blijkt dat hij zichzelf helemaal niet als een ster-acteur zag.
Maar goed, ik ben dan ook een gigantisch fan van Lancaster.
reply
0
CM
Colonel Mortimer
Colonel Mortimer
Jan 02, 2006
Vorige maand voor 9,99 bij de Media Markt. Het aanbod qua westerns bij de Media Markt wordt steeds groter :D
"Kees Hoekerd" wrote:Colonel Mortimer wrote: [quote=Kees Hoekerd]
Kees,
Vorige maand voor 9,99 bij de Media Markt. Het aanbod qua westerns bij de Media Markt wordt steeds groter :D
reply
0
KH
Kees Hoekerd
Kees Hoekerd
Jan 02, 2006
Vorige maand voor 9,99 bij de Media Markt. Het aanbod qua westerns bij de Media Markt wordt steeds groter :D[/quote]
Dat klinkt goed! :)
Helaas merk ik dit niet bij de MM in Zwolle,maar ik zal de volgende keer daar eens goed zoeken naar the professionals,voor deze mooie prijs.
"Colonel Mortimer" wrote:Kees Hoekerd wrote: [quote=Colonel Mortimer][quote=Kees Hoekerd]
Kees,
Vorige maand voor 9,99 bij de Media Markt. Het aanbod qua westerns bij de Media Markt wordt steeds groter :D[/quote]
Dat klinkt goed! :)
Helaas merk ik dit niet bij de MM in Zwolle,maar ik zal de volgende keer daar eens goed zoeken naar the professionals,voor deze mooie prijs.
reply
0
D
Don_Vince
Don_Vince
Jan 02, 2006
Van The Magnificent Seven is nu ook een Ultimate Edition uit.
Is ook een Topfilm.
Van The Magnificent Seven is nu ook een Ultimate Edition uit.
Is ook een Topfilm.
reply
0
B
bartnl
bartnl
Jan 04, 2006
ik heb em als "fistful of dynamite". Hoewel niet een echte western (speelt in Mexico) inderdaad voor iedereen die van Leone westerns houdt een aanrader. De "special edition" die nu op DVD te koop is is een hele mooie transfer. Geweldig Leone meesterwerk!
Colonel Mortimer wrote: Kijk ook eens naar Giú la Testa (Duck you Sucker) van Leone: een vreselijk onderschatte film.
ik heb em als "fistful of dynamite". Hoewel niet een echte western (speelt in Mexico) inderdaad voor iedereen die van Leone westerns houdt een aanrader. De "special edition" die nu op DVD te koop is is een hele mooie transfer. Geweldig Leone meesterwerk!
reply
0
CM
Colonel Mortimer
Colonel Mortimer
Jan 05, 2006
Vandaag o.a. Death Rides a Horse binnengekregen. :D
Besteld n.a.v. het verhaal van Kit Carson.
Vandaag o.a. Death Rides a Horse binnengekregen. :D
reply
0
KH
Kees Hoekerd
Kees Hoekerd
Jan 05, 2006
Ik zal ook eens kijken of dit wat is. :)
The Man from Laramie en Destry Rides again zijn gister naar mij verzonden. :P
Binnenkort ook nog Shane bestellen,nog zon klassieker die ik mis.
Colonel Mortimer wrote: Vandaag o.a. Death Rides a Horse binnengekregen. :D
Ik zal ook eens kijken of dit wat is. :)
reply
0
CM
Colonel Mortimer
Colonel Mortimer
Jan 05, 2006
Binnenkort ook nog Shane bestellen,nog zon klassieker die ik mis.[/quote]
Blijkbaar zijn er toch nog wel westernfans in Nederland!
Deze week naar Media Markt Maastricht geweest, ze hadden een heel arsenaal aan westerndvd's binnen. Vandaag teruggegaan blijkt het merendeel van de titels verkocht te zijn. De western leeft! :D
Binnenkort ook nog Shane bestellen,nog zon klassieker die ik mis.[/quote]
Deze week naar Media Markt Maastricht geweest, ze hadden een heel arsenaal aan westerndvd's binnen. Vandaag teruggegaan blijkt het merendeel van de titels verkocht te zijn. De western leeft! :D
reply
0
KH
Kees Hoekerd
Kees Hoekerd
Jan 05, 2006
Deze week naar Media Markt Maastricht geweest, ze hadden een heel arsenaal aan westerndvd's binnen. Vandaag teruggegaan blijkt het merendeel van de titels verkocht te zijn. De western leeft! :D[/quote]
Inderdaad apart,van zulke oudere films denk ik ook vaak,die liggen er nog wel een tijdje. :lol:
Hopelijk heeft MM zwolle ook zon arsenaal.
Colonel Mortimer wrote: The Man from Laramie en Destry Rides again zijn gister naar mij verzonden. :P
Deze week naar Media Markt Maastricht geweest, ze hadden een heel arsenaal aan westerndvd's binnen. Vandaag teruggegaan blijkt het merendeel van de titels verkocht te zijn. De western leeft! :D[/quote]
Inderdaad apart,van zulke oudere films denk ik ook vaak,die liggen er nog wel een tijdje. :lol:
Hopelijk heeft MM zwolle ook zon arsenaal.
reply
0
KH
Kees Hoekerd
Kees Hoekerd
Jan 06, 2006
Gelieve door te gaan in:
http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=9659&start=350
Dit topic gaat namelijk over de beste westernfilm,die andere heeft zoiezo meer aandacht nodig. :wink:
Gelieve door te gaan in:
http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=9659&start=350
Dit topic gaat namelijk over de beste westernfilm,die andere heeft zoiezo meer aandacht nodig. :wink:
reply
0
L
Larzz
Larzz
Mar 30, 2006
Eindelijk in Nederland op dvd: de beste western aller tijden: The Wild Bunch. Een must voor elke western liefhebber, ga hem dus halen! Mooie dubbel dvd met veel extra's en audiocommentaar van Peckinpah biograven. Voor mij zelfs de beste film aller tijden!
Eindelijk in Nederland op dvd: de beste western aller tijden: The Wild Bunch. Een must voor elke western liefhebber, ga hem dus halen! Mooie dubbel dvd met veel extra's en audiocommentaar van Peckinpah biograven. Voor mij zelfs de beste film aller tijden!
reply
0
KC
kit carson
kit carson
ONCE UPON A TIME IN THE WEST
Mar 30, 2006
Edoch, de beste western aller tijden is ONCE UPON A TIME IN THE WEST
:idea:
Mar 30, 2006
Larzz wrote: Eindelijk in Nederland op dvd: de beste western aller tijden: The Wild Bunch. Een must voor elke western liefhebber, ga hem dus halen! Mooie dubbel dvd met veel extra's en audiocommentaar van Peckinpah biograven. Voor mij zelfs de beste film aller tijden!...maar die hoes ...misschien toch maar de R-1 kopen.
reply
0
SM
Steve Muller
Steve Muller
Re: ONCE UPON A TIME IN THE WEST
Mar 30, 2006
Eh, zeker een goede 2e plaats achter The Good the Bad and the Ugly :wink:
Mar 30, 2006
kit carson wrote:Larzz wrote: Eindelijk in Nederland op dvd: de beste western aller tijden: The Wild Bunch. Een must voor elke western liefhebber, ga hem dus halen! Mooie dubbel dvd met veel extra's en audiocommentaar van Peckinpah biograven. Voor mij zelfs de beste film aller tijden!...maar die hoes ...misschien toch maar de R-1 kopen.
Eh, zeker een goede 2e plaats achter The Good the Bad and the Ugly :wink:
reply
0
KC
kit carson
kit carson
Re: ONCE UPON A TIME IN THE WEST, the wild bunch
Mar 30, 2006
Ik had THE WILD BUNCH voor € 18 bij www.dvdisc.nl willen bestellen, maar sinds vandaag is die site niet meer "in de lucht"..... :evil: :twisted:
Dan toch maar R-1 met die mooie hoes....
Mar 30, 2006
Steve Muller wrote: Eh, zeker een goede 2e plaats achter The Good the Bad and the Ugly :wink:ja en achter DEATH RIDES A HORSE :wink:
Ik had THE WILD BUNCH voor € 18 bij www.dvdisc.nl willen bestellen, maar sinds vandaag is die site niet meer "in de lucht"..... :evil: :twisted:
Dan toch maar R-1 met die mooie hoes....
reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Dennis Oosterhuis
Mar 30, 2006
Ik heb gestemd op Once Upon A Time... Dat is naar mijn mening toch wel de beste.
Ik heb gestemd op Once Upon A Time... Dat is naar mijn mening toch wel de beste.
reply
0
KC
kit carson
kit carson
once upon....
Mar 30, 2006
Mar 30, 2006
DeepWithinGothic wrote: Ik heb gestemd op Once Upon A Time... Dat is naar mijn mening toch wel de beste....volledig mee eens :!: :D
reply
0
SD
steven van dijk
steven van dijk
Apr 02, 2006
The Long Riders van Walter Hill vind ik ook erg goed is al een oude film en niet zo bekend.
The Long Riders van Walter Hill vind ik ook erg goed is al een oude film en niet zo bekend.
reply
0
CM
Colonel Mortimer
Colonel Mortimer
Apr 02, 2006
The Long Riders is zeker een bekende western, maar ik denk dat hij door de meesten vreselijk onderschat wordt. Vooral de cast is uniek: de Carradines, de Keachs, de Quaids spelen respectievelijk de Younger broers, de James broers en de Miller broers.
Walter Hill is sowieso één van de betere regisseurs, hoewel hij ook verschillende waardeloze films heeft geregisseerd. Hij heeft afleveringen van Deadwood gemaakt, maar ook, de in mijn ogen goede films, Wild Bill, Geronimo en Southern Comfort geregisseerd.
steven van dijk wrote: The Long Riders van Walter Hill vind ik ook erg goed is al een oude film en niet zo bekend.
The Long Riders is zeker een bekende western, maar ik denk dat hij door de meesten vreselijk onderschat wordt. Vooral de cast is uniek: de Carradines, de Keachs, de Quaids spelen respectievelijk de Younger broers, de James broers en de Miller broers.
Walter Hill is sowieso één van de betere regisseurs, hoewel hij ook verschillende waardeloze films heeft geregisseerd. Hij heeft afleveringen van Deadwood gemaakt, maar ook, de in mijn ogen goede films, Wild Bill, Geronimo en Southern Comfort geregisseerd.
reply
0
CM
Colonel Mortimer
Colonel Mortimer
Oct 08, 2006
Even dit threadje uit de vergetelheid halen.
Het valt me op dat de films van Leone, met name OUATITW en TGTB&TU het meest genoemd worden. Wat is jullie favoriete Amerikaanse western? Ik denk dat velen voor The Searchers gaan.
Even dit threadje uit de vergetelheid halen.
Het valt me op dat de films van Leone, met name OUATITW en TGTB&TU het meest genoemd worden. Wat is jullie favoriete Amerikaanse western? Ik denk dat velen voor The Searchers gaan.
reply
0
*
*NERAZZURRI*
*NERAZZURRI*
Oct 08, 2006
Open een poll zou ik zeggen :wink: Het gaat hier namelijk niet om de beste Amerikaanse western..
Open een poll zou ik zeggen :wink: Het gaat hier namelijk niet om de beste Amerikaanse western..
reply
0
DZ
Daniël van Zanten
Daniël van Zanten
Oct 08, 2006
Ik vind Open Range en The Wild Bunch zeer goede westerns, maar Once Upon A Time In The West staat hier toch nog wel (net) boven.
Ik vind Open Range en The Wild Bunch zeer goede westerns, maar Once Upon A Time In The West staat hier toch nog wel (net) boven.
reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Lex v/d Moolen
Oct 08, 2006
Colonel Mortimer wrote: Even dit threadje uit de vergetelheid halen.Ik niet, zonder enige twijfel The Wild Bunch.
reply
0
KH
Kees Hoekerd
Kees Hoekerd
Oct 08, 2006
Zeker weten.
Lex v/d Moolen wrote:Colonel Mortimer wrote: Even dit threadje uit de vergetelheid halen.Ik niet, zonder enige twijfel The Wild Bunch.
Zeker weten.
reply
0
DVC
Don Vito Corleone
Don Vito Corleone
Oct 08, 2006
The Outlaw Josey Wales of Unforgiven.
Once Upon A Time in the West vind ik trouwens behoorlijk overschat. De goede, de slechte en de lelijke is oneindig veel beter.
Colonel Mortimer wrote: Wat is jullie favoriete Amerikaanse western?
The Outlaw Josey Wales of Unforgiven.
Once Upon A Time in the West vind ik trouwens behoorlijk overschat. De goede, de slechte en de lelijke is oneindig veel beter.
reply
0
H
heleen
heleen
the high chaparral
Jul 26, 2007
Dit is mijn beste western allertijde the high chaparral.
Heleen
Jul 26, 2007
Dit is mijn beste western allertijde the high chaparral.
Heleen
reply
0