Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Forum
AO
Arnold van Oostrum
Ge (Mis) bruik van het forum voor andere doelen
Apr 29, 2004

Af en toe duiken er wel eens bezoekers op die het forum gebruiken om iets voor zichzelf onder de aandacht te brengen. De laatste tijd zijn enquete erg populair, zogenaamd in het kader van afstuderen. Ik zeg bewust zogenaamd! Bv. deze: http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=21858&postdays=0&postorder=asc&start=0 Gebruiker heeft zich alleen maar voor deze enquete geregistreerd. Ik twijfel zeer sterk of dit werkelijk iets met afstuderen heeft te maken. Wat is onze lijn. Mag het forum hiervoor ge(mis)bruikt worden?

NS
Nathan Strik
Apr 29, 2004

Ik vind dat enquetes door studenten ofzo moeten kunnen, maar bij het door jouw genoemde voorbeeld twijfel ik zelf ook.

Vooral de URL van de enquete doet me vermoeden dat hier een bedrijf achter zit.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Apr 30, 2004

Ik heb gebruiker BASCO via PM om meer toelichting gevraagd met de uitdaging mij te overtuigen dat het werkelijk in het kader van een studie is. Bij geen reactie stel ik voor de link te verwijderen en de thread te sluiten.

reply
0
KC
Koen Crijns
May 04, 2004

Bij Hardware.Info hebben we overigens inmiddels een nieuwe regel dat HWF staat voor HardWare Forum en niet langer voor HuisWerk Forum. Er kwamen echt té vaak scholieren die dachten dat iemand op het forum wel even hun informatice-werkstukken zouden maken. Daar is het geheel mijns inziens niet voor bedoeld.

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
May 06, 2004

Ik ben er zelf ook geen voorstander van dat (nieuwe) gebruikers ons forum gebruiken als kruiwagen voor eigen activiteiten. Deze thread loopt nu al, maar wat mij betreft mogen dit soort acties voortaan meteen in de kiem gesmoord worden!

reply
0
MH
Marcel den Haan
May 17, 2004

Ik zet dit maar even hier neer omdat het woord misbruik wel van toepassing is. In deze thread http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=21837&postdays=0&postorder=asc&start=0 wordt gepraat over een omruilactie van de DVD Wrong Turn. Een zelfde soort actie als de Back to the Future actie. Nou zijn er dus mensen in dit topic die er gewoon openlijk voor uitkomen deze DVD te bestellen zonder dat zij het origineel gekocht hebben en dus zo een gratis DVD scoren. Dit lijkt mij niet de bedoeling en al helemaal niet via dit forum.
Misschien moeten we dit doorgeven aan de betreffende maatschappij zodat ze ervoor kunnen zorgen dat het voortaan beter geregeld is, bijvoorbeeld door overleggen van kassabonnen of na het opsturen van de "defecte" DVD.

reply
0
EH
Ernest Hamstra
May 17, 2004

Marcel den Haan wrote: Ik zet dit maar even hier neer omdat het woord misbruik wel van toepassing is. In deze thread http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=21837&postdays=0&postorder=asc&start=0 wordt gepraat over een omruilactie van de DVD Wrong Turn. Een zelfde soort actie als de Back to the Future actie. Nou zijn er dus mensen in dit topic die er gewoon openlijk voor uitkomen deze DVD te bestellen zonder dat zij het origineel gekocht hebben en dus zo een gratis DVD scoren. Dit lijkt mij niet de bedoeling en al helemaal niet via dit forum.
Misschien moeten we dit doorgeven aan de betreffende maatschappij zodat ze ervoor kunnen zorgen dat het voortaan beter geregeld is, bijvoorbeeld door overleggen van kassabonnen of na het opsturen van de "defecte" DVD.

Hé toevallig, ik was net in dezelfde post bezig. Ik heb het e-mailadres (
[email]customer.service.benelux@unistudios.com[/email]) weggehaald, dan kan wat mij betreft de thread ook op slot, wat vinden jullie?

reply
0
AB
Alex van den Berg
May 18, 2004

Ernest Hamstra wrote: wat vinden jullie?
Dat we een stel zielige mensen onder de forumleden hebben rondlopen... :cry: :mrgreen:

Dat je het emailadres even hebt opgeborgen vind ik een prima idee (y), maar ik denk dat de thread wel gewoon open kan blijven... Al was het maar om te zien hoe Kasper Peters zich uit deze situatie gaat redden :twisted:

reply
0
AB
Alex van den Berg
May 18, 2004

Koen Crijns wrote: Bij Hardware.Info hebben we overigens inmiddels een nieuwe regel dat HWF staat voor HardWare Forum en niet langer voor HuisWerk Forum. Er kwamen echt té vaak scholieren die dachten dat iemand op het forum wel even hun informatice-werkstukken zouden maken. Daar is het geheel mijns inziens niet voor bedoeld.
Ik heb er eigenlijk nog nooit zo bij stilgestaan dat hier misleiding in het spel zou kunnen zijn :oops:
Misschien vond ik het ook wel niet zo opvallend omdat dit soort "enquetes" altijd (?) in de examenperiodes plaatsvinden, waardoor ik eerder aan een zwetende leerling dan aan een gniffelend zakenmannetje moest denken :D

In ieder geval heb ik er geen probleem mee als er wordt duidelijk gemaakt dat DVD niet voor "Diverse Vraaggesprekken Doen" staat :mrgreen:

reply
0
AB
Alex van den Berg
May 19, 2004

Ik kreeg zojuist een PM van theThinWhiteDuke.

theThinWhiteDuke wrote: Hallo Alex!

Even het volgende; het klinkt misschien vaag, maar het is wel zo;
ik zat zojuist op MSN toen iemand me wilde aanmelden. Nadat ik op OK klikte kwam deze persoon "Benny" online.
Hij zei dat hij me "kende" van DVD.nl forum, zelf geen lid was, en me iets wilde vragen.
Hij vroeg oa hoeveel DVDs ik heb en of ik lid wilde worden van een zgn DVD-R groep; oftewel lekker illegaal rippen en kopiëren.
Als ik als verzamelaar ergens een hekel aan heb zijn het wel geripte DVDs.
Ik heb dan ook NEE gezegd en uiteraard ook niet gezegd hoeveel DVDs ik heb (daarom heb ik ook geen profiler link trouwens)

Hij vertelde dat ik "aan het profiel" voldeed: veel kennis, veel posts en waarschijnlijk veel DVDs.

Ik meld dit aan je omdat ik bang ben dat hij zo meerdere forumleden gaat lastigvallen of dit al heeft gedaan. Ik weet niet of t slim is hier een thread over te openen, of misschien doe jij als crew lid dit wel?

Ik denk: laat ik t even melden, dan weet de crew iig dat er iemand t forum leest die foute plannen heeft.

Hopelijk ben ik de enige die hij heeft aangemeld, ik heb t aan wat anderen net gelijk gevraagd op MSN of ze hem kenden, maar niemand heeft er last van gehad gelukkig.

PS: ik meld dit trouwens aan jou omdat ik regelmatig lees dat je een hekel hebt aan illegale praktijken (y)

PPS: zn naam is dus "Benny" zn mailadres: [email]bbouw@hotmail.com[/email]

Ciao!
MvG
Dennis Pellegrom "the Thin White Duke"

Mijn reaktie:
Hoi Dennis,

Bedankt voor de melding! In ieder geval iets om goed in de gaten te houden.
Ik heb je PM ook even aan de andere crewleden doorgegeven.

Eventueel kun je ook nog een aangifte bij de stichting BREIN doen. Heeeeel af-en-toe doe ik dat ook wanneer het om echt grove praktijken gaat... http://www.anti-piracy.nl/
Bovenaan staat in het menu een item; "Meld piraterij"

Groet,
Alex

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
May 19, 2004

Goede respons Alex en inderdaad iets om in de gaten te houden.

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
May 19, 2004

Bijzonder ongewenst inderdaad, maar wij als DVD.nl kunnen hier weinig tegen doen ben ik bang. Maar inderdaad goede reactie Alex!

reply
0