Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD overige Regio's
L
Lizard
Matrix Trilogie boxset 9 dvds!
May 20, 2004

Op ezydvd staat meer informatie over de matrix trilogie set, dit zal er allemaal bij zitten: De Films

• Matrix
  • matrix Reloaded
  • Matrix Revolutions
  • Animatrix
De Special Features:

• Extended version of Reloaded – 1 hour of additional footage
  • All new documentaries
  • All new commentaries
  • All new HD film transfers
  • Amazing amounts of new content
  • Matrix (3 discs), Reloaded (3 discs), Revolutions (2 discs), Animatrix
  • Lots more!
Bron Staat helaas geen releasedatum bij. Maar ik ben benieuwd!

TS
The Scratcher
Re: Matrix Trilogie boxset 9 dvds!
May 20, 2004

Lizard wrote: Extended version of Reloaded – 1 hour of additional footage

:shock: :shock: :shock: You godda be kidding me?

reply
0
I
Indiana
May 20, 2004

Wow..... :shock:

Als dit echt waar is dan moet ik die box hebben ......

Dit klikt zeeeer goed .!!!

Nu nog wachten op het officiele persbericht van Warner :D

reply
0
J
Jeronimo
May 21, 2004

Dat extra uur bij Reloaded zal denk ik wel de footage uit de Enter The Matrix-game zijn....

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
May 21, 2004

Als het een editie zou zijn waarbij reloaded een uur was INGEKORT zou ik het nog overwegen.... :mrgreen:

reply
0
D
Daniel1974
May 21, 2004

Ik was er al wel bang voor. Er werd me al te veel gespeculeerd op het net, hier op het forum over een echte waardige SE, want dit wat we tot nu toe hebben gehad zijn natuurlijk alleen maar zsoethoudertjes. Ook al vond ik de Matrix met de Revisited documantaire wel echt goed, en erg erg leerzaam. De Reloaded en Revolutions extra's waren natuurlijk gewoon dikke flut. Ik had besloten dan ook niet meer wat nieuws aan te schaffen, echter ziet dit er wel heel erg veelbelovend uit.

Denk echter wel dat ik eerst een review van de box afwacht alvorens ik tot aankoop overga. Ik wil graag meer weten over de filosofie die erachterzit. En commentaar lijkt van Larry & Andy lijkt me een vereistte, naast opwaardering van het geluid naar DTS 6.1 ES.

reply
0
R
Reinbo
May 21, 2004

Origineel! Een box met één dvd en 8 bierviltjes :twisted:

reply
0
J
Jaap22
May 21, 2004

Goed nieuws. Ik zit al op de box te wachten met de drie films! The Matrix is een geweldige film. Reloaded en Revolutions vind ik, blijkbaar als enige, goede en vermakelijke films. Een extended version van Reloaded, daar ben ik wel benieuwd naar..! Ik ben benieuwd naar een R2 NL, UK of R1 box, of welke dan ook maar beter mag wezen.

reply
0
TS
The Scratcher
May 21, 2004

Jaap22 wrote: The Matrix is een geweldige film. Reloaded en Revolutions vind ik, blijkbaar als enige, goede en vermakelijke films.

Echt niet hoor. Ik vind de trilogie in z`n geheel erg goed en ook afzonderlijk vind ik de films meer dan de moeite waard. En ook Reloaded en Revoltuions vind ik dus super! (y) 8)

Ik snap ook niet waarom velen zo klagen over deze films want ze zijn toch van erg hoge en professionele kwaliteit wat ook nog wel even gaat duren eer dit geevenaard gaat worden...

reply
0
D
Daniel1974
May 21, 2004

Als trilogie was het al geevenaard voordat de tweede en derde film uitkwamen door Lord Of The Rings, wat mij betreft. We kunnen hier een hele discussie gaan voeren over hoe en wat, altijd erg interessant, maar ik denk toch dat er niet aan te ontkomen valt dat de algemene indruk toch een beetje richting een teleurstelling is gegaan. Ik geef toe dat de film erg mooi ogen en dat het inderdaad nog wel even gaat duren voordat er weer een film zo gemaakt gaat worden, maar ik denk wel zeer zeker dat de visuele kant is uitgebuit om te verdoezelen dat ze er met het verhaal niet meer uitkwamen.

reply
0
MK
Maarten van Krimpen
May 21, 2004

hebbehebbehebbehebbehebbehebbehebbehebbehebbehebbe!
Maar et is toch wel op regio 2 he? 8)

reply
0
MK
Maarten van Krimpen
May 21, 2004

Daniel1974 wrote: En commentaar lijkt van Larry & Andy lijkt me een vereistte.

Ik ben heel bang voor je dat je daar heel lang op kan wachten denk ik. :(

reply
0
TS
The Scratcher
May 21, 2004

Daniel1974 wrote: Als trilogie was het al geevenaard voordat de tweede en derde film uitkwamen door Lord Of The Rings, wat mij betreft.

Hier ben ik het volledig mee eens! Maar ik doelde eigenlijk meer in z`n eigen genre zal het nog wel ff duren eer zoiets geevenaard wordt, SF dus. :wink:

We kunnen hier een hele discussie gaan voeren over hoe en wat, altijd erg interessant, maar ik denk toch dat er niet aan te ontkomen valt dat de algemene indruk toch een beetje richting een teleurstelling is gegaan. Ik geef toe dat de film erg mooi ogen en dat het inderdaad nog wel even gaat duren voordat er weer een film zo gemaakt gaat worden, maar ik denk wel zeer zeker dat de visuele kant is uitgebuit om te verdoezelen dat ze er met het verhaal niet meer uitkwamen.

Tja over smaak valt niet te twisten natuurlijk. :wink: In het verhaal zitten inderdaad nog wat gaten en een hoop vragen die resten maar welke film heeft daar nou geen last van? Feit blijft dat ik het gewoon ontzettend goede films blijf vinden die elk stuk voor stuk voor ongekend vermaak en entertainment zorgen. :bier:

reply
0
D
Daniel1974
May 21, 2004

Bij Bound hebben ze ook wel commentaar gedaan. Waarom niet bij deze films. Ik weet dat ze hebben gezegd dat ze verder niet wensen om de films toe te lichten, maar persoonlijk vind ik dat een beetje een zwakke Spielburg syndroom achtige houding. Ik denk dat dit een van de weinige wegen is de film echt te doorgronden.

Ik lees erg veel filosofie in mijn vrije tijd. Met name Kant, Plato en verder veelal politieke filosofie. De laatste 50 jaar lijkt de filosofie een beetje op een dood spoor te zitten als literair genre. Ik dacht echt dat Larry & Andy een nw weg in zouden slaan door filosofie via film aan de man te brengen. Er zitten overigens zeker in de eerste een aantal zeer interessante schoolvoorbeelden van Platonisme verwerkt.

reply
0
F
FroukjeZandvelt
Essays Reloaded en Revolutions
May 21, 2004

Iedereen die van mening is dat het verhaal van Reloaded en Revolutions nergens over gaat, zou eens de tijd moeten nemen om de volgende essays te lezen. Oordeel dan opnieuw!!

http://wylfing.net/essays/matrix_reloaded.html

http://wylfing.net/essays/matrix_revolutions.html

Ik vond zelf de films erg sterk (ook het verhaal)... Een hoop verwijzingen had ik er zelf al uitgehaald, maar in bovenstaande essays worden ook verbanden gelegd die ik nog niet had gezien (toegegeven, af en toe gaat de schrijver van deze essays iets té ver)

Ik snap dan ook niet zo goed waarom zoveel mensen zeggen dat in Revolutions geen antwoord wordt gegeven op de vragen die de voorgaande delen bij iedereen hadden opgeroepen. Volgens mij is alles aan het einde van Revolutions toch prima uitgelegd en afgerond??

reply
0
D
Daniel1974
May 21, 2004

Gezien de algemene reachties, blijkbaar niet !! Toegegeven, de tweede keer kijken vond ik de twee laatste delen een stuk beter.

reply
0
FG
Frank Gozeling
May 21, 2004

De drie Matrix films heb ik nu als aparte DVD's. Ik sluit me, denk ik, aan bij de meerderheid aan als ik zeg dat deel 2 en 3 niet kunnen tippen aan het niveau van de enige echte Matrix, deel 1. Inderdaad na meerdere malen deel 2 en 3 te hebben gezien ga je ze meer waarderen en zeker beter begrijpen. Echter de volledige 9-DVD trilogie hoef ik nu niet apart te hebben. Bovendien de extra's op de aparte DVDs voldoen mij prima.

reply
0
T
theThinWhiteDuke
May 22, 2004

The Scratcher wrote:
Daniel1974 wrote: Als trilogie was het al geevenaard voordat de tweede en derde film uitkwamen door Lord Of The Rings, wat mij betreft.

Hier ben ik het volledig mee eens! Maar ik doelde eigenlijk meer in z`n eigen genre zal het nog wel ff duren eer zoiets geevenaard wordt, SF dus. :wink:

Hoewel t een puike trilogy is (ik ben ook een van de weinigen die 2 en 3 goed vond), vind ik de StarWars Trilogy natuurlijk de beste op Sci-Fi gebied

reply
0
D
Daniel1974
May 22, 2004

Dat lijkt me duidelijk, maar dat was al ruim voor de Matrix. Ik vind ook Alien, Godfather enz beter, maar dat was voor die tijd. Ik denk dat de Matrix echter meer invloed heeft dan wij in de eerste instantie denken. Ik denk vooral dat het filmtechnisch meesterlijk is gedaan. Maar het verhaal vond ik toch wat minder worden. En daarmee ondergraafden ze eigenlijk zelf wat ze in deel 1 hadden ingezet want juist die combinatie van verhaal en actie vond ik zo geniaal. De Kung Fu overigens vond ik de eerste keer erg erg stijlvol, maar wanneer je veel oude Hong Kong films kijkt valt dat ook nog wel weer tegen. Zelfs de Slow Motion manier van filmen komt uit Hong Kong. Maar de CGI, Bullet Time en dat soort dingen zijn echt baanbrekend geweest. Denk ook dat we de verdiensten dan ook voor4namelijk in die hoek moeten zoeken.

reply
0