Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Forum
EB
Eric van Ballegoie
Nieuwe moderator(s)?
Jul 07, 2004

Heren, Ik krijg geregeld 'tips' over mensen die zich misdragen via PM van Herjan. Herjan is een actief forumlid die goed in de smiezen heeft wat er wel en wat er niet mag. Via PM heeft hij me laten weten best moderator te willen worden, en dat lijkt mij ook wel een goed idee. Een extra moderator is immers nooit weg en Herjan lijkt me een zeer geschikte kandidaat. Hoe denken jullie erover om hem bij de forum crew te halen?

RS
Ronald Stiebolt
Jul 07, 2004

Los van de geschiktheid: persoonlijk heb ik het idee dat er meer dan voldoende moderators aan het werk zijn. Zodra iemand bv. om een slotje vraagt is de doorlooptijd gemiddeld 5 nanoseconden voor hier gehoor aan gegeven wordt.

Verder denk ik te kunnen (mogen?) spreken over een behoorlijk op elkaar ingespeeld team en wellicht (let op het voorbehoud) kan een aanvullende 'kracht' - zeker in het begin - wat meer 'ruis' veroorzaken...

Hou me ten goede: ik sta er niet onwelwillend tegenover maar een echte noodzaak zie ik ook niet in....

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Jul 07, 2004

Ik heb zelf het idee dat de aanwezige moderate-kracht niet altijd constant is, en een extra iemand erbij is wat dat betreft alleen maar goed. Bij Herjan ben ik bovendien niet bang voor 'ruis', hij is een ervaren forummer naar mijn mening. Hoe denken dat andere moderators erover?

reply
0
EH
Ernest Hamstra
Jul 07, 2004

Eric van Ballegoie wrote: Ik heb zelf het idee dat de aanwezige moderate-kracht niet altijd constant is, en een extra iemand erbij is wat dat betreft alleen maar goed. Bij Herjan ben ik bovendien niet bang voor 'ruis', hij is een ervaren forummer naar mijn mening. Hoe denken dat andere moderators erover?

(y)

reply
0
AM
Alexander de Mol
Jul 07, 2004

Herjan wat mij betreft meteen installeren. ;) Voorbeeldige forummer.
Ik begrijp Ronald's reactie maar vooral de motivatie van Eric dat de moderate kracht niet altijd constant is snijdt hout.
Kortom, net als Ernest: (y)

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Jul 07, 2004

Vanzelfsprekend sluit ik me aan bij de massa, voor deze ene keer zal ik me niet verzetten... :mrgreen:

Anyway: Herjan schijnt in Nieuwerkerk te wonen en dat is zo ongeveer bij mij om de hoek, indien gewenst wil ik 'm wel bij mij thuis uitnodigen om net als destijds de heren Dassen, Haarmans & Hamstra te indoctrineren, eh, introduceren voor wat betreft het hoe en wat...

Factuur voor koffie kan evt. jouw kant uit Eric? ;)

reply
0
NS
Nathan Strik
Jul 07, 2004

Wat mij betreft: go Herjan! (y)

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Jul 07, 2004

Moderator's prima. Maar niet teveel...

We moeten wel oppassen niet te gaan 'overmodereren'. Op dit moment is er weer een zeurderige sfeer richting de (on)duidelijke regels van ons forum en de wijze waarop crewmembers optreden. Dat wordt op dvdforum.nl ook eens lekker aangedikt. :shock:

Of Herjan nodig is, kan ik niet beoordelen, evenmin of hij geschikt is. Maar denk bij meer moderator's wel om een duidelijke richtlijn en éénduidig optreden naar de bezoekers. Teveel modereren werkt averechts, het moderen moet echt tot een minimum beperkt blijven.
Daarnaast is een constante lijn belangrijk. Maar goed, ik dwaal een beetje af .... :roll:

reply
0
AM
Alexander de Mol
Jul 08, 2004

Wat is nu de status van dit voorstel?

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Jul 08, 2004

Ik heb nog geen verdere reactie naar hem verstuurd, mede door de huidige commotie.

reply
0
AB
Alex van den Berg
Jul 08, 2004

Op dit moment denk ik dat er een redelijk goed toezicht op het forum is.
Maar... en dit is absoluut geen verwijt... Ik denk dat het bij ons moderators nog weleens ontbreekt aan sociaal inzicht en mensenkennis, waardoor het modereren te vaak op een botte bijl lijkt.
Ik heb al vaker gezegd dat ik het forum als een soort clubhuis ervaar... en gezien de gemiddelde leeftijd durf ik het zelfs bijna een jongerencentrum te noemen :D
In real life worden in dergelijke sociale centra mensen aangesteld welke een opleiding op het sociaal-pedagogisch vlak hebben genoten... en dat is niet voor niets... ;)

Wat Herjan betreft... Ik heb hem, net als Eric, ook regelmatig als een soort hulpmoderator ervaren. Veelvuldig PM's met aanwijzingen naar onregelmatigheden, en zover ik me kan herinneren nooit overbodig.
Daarnaast krijg ik van Herjan een de indruk dat hij zich erg goed in anderen kan verplaatsen en nooit al te impulsief vanuit eigen emoties reageert.
Ik denk dat dit een hele belangrijke eigenschap is. Dat soort mensen kunnen er nooit teveel zijn!

Ik ben het helemaal met Arnold eens: We moeten uitkijken dat er overgemodereerd wordt.
Waarschijnlijk was het al opgevallen dat ik ook steeds minder berichten modereer of slotjes hang. Dit doe ik bewust. Ik heb namelijk ontdekt dat het veel beter werkt wanneer ik me af-en-toe eens met een rake opmerking in een discussie meng. Off-topics stoppen dan over het algemeen onmiddelijk en iemand die zich een beetje "buiten de groep" gedraagt, is over het ook veel sneller bereid om zich aan te passen wanneer hij/zij met begrip maar wel "vriendelijk vermanend" wordt toegesproken.

Daarnaast kom ik er de laatste tijd ook niet meer drie keer per dag aan toe om het forum eens op mijn gemak door te wandelen, zodat een extra oogje ook helemaal geen kwaad kan ;)

Kortom: Wat mij betreft is Herjan welkom... en dan vooral vanwege de sociale vaardigheden die ik hem toedenk :)

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Jul 08, 2004

Volledig met reactie van Alex eens. Vanuit dat perspectief gezien kan Herjan een waardevolle aanvulling zijn.
Maar inderdaad, zoals Eric al aangeeft, gezien de huidige commotie rond het moderen zou ik geen melding maken van een extra moderator. Dat wordt ongetwijfeld verkeerd uitgelegd. Even een paar weken wachten lijkt me het beste.

reply
0
AM
Alexander de Mol
Jul 08, 2004

Alex van den Berg wrote: Daarnaast kom ik er de laatste tijd ook niet meer drie keer per dag aan toe om het forum eens op mijn gemak door te wandelen

Idem voor mij. En volgens mij geldt dat ook voor Ronald Dassen (Waar is die kerel?!? :roll: ;) laatste post dateert van 6 juni) en wellicht ook voor enkele anderen.
Het moet inderdaad ook geen forumpolitiestaat worden. Maar ik denk dat we daar met zijn allen wel een gulden middenweg kunnen vinden.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Jul 08, 2004

Ben het ook helemaal eens met jullie, wat een ééngezindheid hier :D
Maar ff wachten met het aanstellen van Herjan tot de rust is teruggekeerd.
Misschien moeten we Ronald D. maar eens vragen of hij nog wel crew wil zijn, want als je geen tijd hebt houdt het op in mijn ogen.

reply
0
RS
R. Schaap
Jul 09, 2004

Herjan erbij!!!

Super.

Hij heeft mij altijd goed op de hoogte gehouden van geschilletjes in Handel en andere moderate zaken kwamen via pm altijd snel bij me.

We kunnen hem er goed bijgebruiken en ik weet zeker dat dat geen ruis zal veroorzaken op de lijn.

Enne, de argumenten van Alex vind ik ook zeker goede!!

Welkom Herjan!

reply
0
MH
Marcel den Haan
Jul 09, 2004

Rein of Ronald S., hebben jullie nog contact gehad met Ronald D. Hij lijkt van de aardbodem verdwenen !

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Jul 09, 2004

Nee, ik heb het contact met Ronald D. behoorlijk laten verwateren. Overigens 100% mijn schuld...

reply
0
EH
Ernest Hamstra
Jul 09, 2004

Ik heb wel z'n vriendin ontdekt, die post hier wel regelmatig: Click...

Het gaat om Natascha Kootstra...zie haar signature :wink:

reply
0
RS
R. Schaap
Jul 09, 2004

Nee,

Ik heb geen contact met Ronald D al hele tijd. Eigenlijk ook nooit echt gehad, omdat mijn enige rol in SafeTrader is dat ik mensen ernaar door verwijs als ze bij mij aankloppen.

Verder niet.

Ik hoop dat hij weer boven water komt!

reply
0
AM
Alexander de Mol
Jul 10, 2004

Rein Schaap wrote: Ik heb geen contact met Ronald D al hele tijd. Eigenlijk ook nooit echt gehad, omdat mijn enige rol in SafeTrader is dat ik mensen ernaar door verwijs als ze bij mij aankloppen.

Hoe loopt het met $afetrader? Laatst kwam ik een reactie tegen (geloof met een vraag richting Ronald S.) waaruit bleek dat iemand nog op een bevestiging ofzoiets aan het wachten was.

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Jul 10, 2004

Voor wat betreft dat laatste verhaal heb ik de forummer in kwestie gevraagd direct contact op te nemen met Ronald D.

Geen idee wat de status hiervan is verder...

reply
0
AM
Alexander de Mol
Jul 10, 2004

Ronald Stiebolt wrote: ....de forummer in kwestie gevraagd direct contact op te nemen met Ronald D.

Weet jij nog wie dat was?

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Jul 10, 2004

Alexander de Mol wrote:
Ronald Stiebolt wrote: ....de forummer in kwestie gevraagd direct contact op te nemen met Ronald D.

Weet jij nog wie dat was?

Nope, en ik heb de betreffende PM's weg gegooid....

reply
0
AM
Alexander de Mol
Jul 10, 2004

Maar gelukkig had je ze gepost in het forum! (y)

http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?p=460283#460283

reply
0
RD
Ronald Dassen
Jul 10, 2004

Rustig heren, rustig :mrgreen: ik ben er nog wel degelijk hoor, en het geval van Rogier is al een paar weekjes opgelost. In een andere thread heb ik ook een tijdje geleden uit de doeken gedaan van het hoe en waarom ik het op dit moment 'te druk' heb met mijn persoonlijke situatie om dingen op een rijtje te krijgen, maar ga hier even niet verder op in. Op het forum zelf post ik op het moment niet zoveel, maar kom er nog wel hoor :wink: op de achtergrond hou ik me nog steeds bezig met wat licht moderate werk, en natuurlijk het safetrader gebeuren.... dat met Rogier Wijsbroek had ik helaas even over het hoofd gezien :oops:

B.T.W. Ronald S, het is absoluut niet jouw fout dat het contact verwatert is... maar ben zeg maar de laatste maanden te druk met mezelf bezig.... maar komt goed, dat beloof ik je bij deze :wink:

reply
0
SH
Sander Haarmans
Jul 11, 2004

Over Herjan gesproken... het is prima dat hij de moderators komt versterken maar is het ook de bedoeling dat hij een bepaald gedeelte van het forum onder z'n hoede krijgt of wordt het een algemeen forummember.

reply
0
RS
R. Schaap
Jul 12, 2004

Is er eigenlijk iemand van ons die vaak komt in het gedeelte Home Theater en dvdspelers enzo?

Want daar is echt een oerwoud aan dubbele topics naar mijn mening.

Ik wil er best tijd in steken om dit beetje te gaan verbeteren, kwalitatief en kwantitatief, maar dan moet ik daar wel de rechten voor hebben.

In mijn ogen is een tweede oplossing (vooropstaand dat jullie er dus ook niet zoveel komen) dat we een moderator aanstellen voor die sectie. In mijn ogen zou dat j.vandendool kunnen zijn. Hij is echt de vraagbaak wat betreft Home Theater en nog eens een zeer fatsoenlijke kerel volgens mij.

Zijn er meer van jullie die met dit idee rondlopen?

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Jul 13, 2004

Kort en bondig: die subsectie interesseert me eerlijk gezegd niet zo veel dus kom daar ik niet vaak en heb ik er weinig binding mee....

Aparte moderator: (y) (vooropgesteld dat ie wel de basics weet van wat er zoal te doen is in het grote boze HT-woud)

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Jul 13, 2004

Ik denk eigenlijk dat het wellicht uberhaupt een idee is om het forum in delen te verdelen voor de moderators. Dan je je focussen op een specifiek deel in plaats van dat er een aantal moderators tegelijk overal aan het modereren zjn.

Hoe denken jullie daarover?

reply
0
SH
Sander Haarmans
Jul 13, 2004

Eric van Ballegoie wrote: Ik denk eigenlijk dat het wellicht uberhaupt een idee is om het forum in delen te verdelen voor de moderators. Dan je je focussen op een specifiek deel in plaats van dat er een aantal moderators tegelijk overal aan het modereren zjn.

Hoe denken jullie daarover?

Dit lijkt me zowiezo een zeer goed idee, iedereen weet dan waar hij/zij aan toe is en worden de desbetrefende forums voor de desbetrefende perso(o)n(en) veel beter in de gaten gehouden.
Dus hier ben ik zeker een voorstander van.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Jul 13, 2004

Goed plan, geef mij maar het Cinemarathon gedeelte :D :wink:

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Jul 13, 2004

Voor mezelf zou ik dan toch gaan voor een 'vliegende keep' over de diverse fora. Om de doodeenvoudige reden dat ik geen garanties kan geven t.a.v. beschikbaarheid...

reply
0
SH
Sander Haarmans
Jul 13, 2004

Ronald Stiebolt wrote: 'vliegende keep' over de diverse fora.

Dat kan inderdaad geen kwaad, zoals Ronald al aangeeft is het niet altijd mogelijk om "dagelijks" je eigen fora in de gaten te houden dus 1 (of meerdere) perso(o)nen die overal z'n neus laat zien is best handig zeker nu de vakantie aan begint te breken zullen er best wel members rond dezelfde tijd op vakantie gaan.
Maar zoals ik al eerder antwoord gaf op Eric z'n vraag is het wel een goed idee om personen op een (redelijke) vaste plaat te zetten.

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Jul 13, 2004

Dan (voor zover nodig) 'solliciteer' ik bij deze voor de functie van vliegende keep....

reply
0
AB
Alex van den Berg
Jul 13, 2004

Ik let er eigenlijk nooit zo op in welk subforum ik zit. OVer het algemeen loop ik de lijst met nieuwe berichten door of houd af-en-toe via RSS in de gaten welke nieuwe topics er worden geopend.
Wat mij betreft doe ik dat liever dan me te binden aan een bepaald deel van het forum... Ik vrees dat ik dan toch regelmatig buiten "de grenzen" kom ;)

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Jul 13, 2004

Alex van den Berg wrote: ...via RSS...

Pardon?

reply
0
EH
Ernest Hamstra
Jul 13, 2004

Lastig, ik begeef mij meestal in het DVD Software (DVD Regio 1/2/Overige) gedeelte, maar verplaats ook vaak threads hieruit naar de DVD Algemeen/Film Discussie-sectie, zolang die mogelijkheid niet wordt ontnomen, gaat mijn voorkeur uit naar het eerstgenoemde gedeelte.

reply
0
SH
Sander Haarmans
Jul 13, 2004

Als het inderdaad doorgevoerd gaat worden dat men hun eigen gedeelte/fora gaat onderhouden wil ik graag bij de handelsfora TKA en TKG blijven en als Ronald Dassen het te druk met andere zaken gaat krijgen zou ik ook evt bereid zijn om TRATRG en Hardware TKA/TKG bij te willen houden.
Dus tot zover m'n wensen :wink:
En natuurlijk blijf ik Rein helpen met de plussen/minnen lijst waar ik wel even bij moet zeggen dat het nog steeds handig zou zijn om iemand erbij te krijgen totdat het geautomatiseerd wordt omdat het gewoon nog steeds een hoop werk is en veel tijd kost (ik denk ook dat ik namens Rein kan spreken).

reply
0
RS
R. Schaap
Jul 13, 2004

Sander Haarmans wrote: En natuurlijk blijf ik Rein helpen met de plussen/minnen lijst waar ik wel even bij moet zeggen dat het nog steeds handig zou zijn om iemand erbij te krijgen totdat het geautomatiseerd wordt omdat het gewoon nog steeds een hoop werk is en veel tijd kost (ik denk ook dat ik namens Rein kan spreken).

Je spreek zeker ook namens mij. Ik ben het met je eens. (Offtopic: Sander, je hebt de lijst nog niet gemaild....)

Ik heb momenteel niet echt een subforum, maar ik heb ook geen moderate mogelijkheden over alle forums. Dus ben ik een vliegende keeper in de forums waar ik mag moderaten en dat bevalt mij goed.
Daarnaast heb ik wel het subforum Info over Handelaren onder mijn hoede, maar dat hebben Sander, Ronald, Ronald en Ernest ook een beetje lijkt mij.
Het enige subforum waar ik eigenlijk nooit kom is het R03456 forum.

Ik zou het trouwens wel prettig vinden als ik ook in alle forums kan duiken. Nu komt het vaak voor dat ik een slot wil hangen, maar dat even moet laten doen door een andere moderator, dat vind ik omslachtig.

Om even terug te komen op DVD Hardware:
Hoe vinden jullie het om iemand aan te stellen voor DVD Hardware. Daarin zitten vier technische subforums en daarom denk ik dat j.vandendool daar een goede voor is.

reply
0
SH
Sander Haarmans
Jul 13, 2004

Rein Schaap wrote: (Offtopic: Sander, je hebt de lijst nog niet gemaild....)
.

Off- Topic: Hier snap ik echt geen %$@! van, heb hem zondagmiddag naar je gemailt (en er stond ook dat ie verzonden was), zal het nog eens mailen maar vind het echt vreemd.

reply
0
RS
R. Schaap
Jul 13, 2004

naar [email]reinschaap@hotmail.com[/email] ??

vreemd! Die bekijk ik echt 10x per dag en stond er dus niet tussen. vaag zeg.
Alvast bedankt

reply
0
SH
Sander Haarmans
Jul 13, 2004

Rein Schaap wrote: naar [email]reinschaap@hotmail.com[/email] ??

Alvast bedankt

Heb je hem nu wel binnen ??

reply
0
RS
R. Schaap
Jul 13, 2004

Sander Haarmans wrote:
Rein Schaap wrote: naar [email]reinschaap@hotmail.com[/email] ??

Alvast bedankt

Heb je hem nu wel binnen ??

ja, thanks!! ik ga aan de slag, even inhalen!

Enne, nu weer ontopic verder.

reply
0
AB
Alex van den Berg
Jul 13, 2004

Ronald Stiebolt wrote:
Alex van den Berg wrote: ...via RSS...

Pardon?

Really Simple Syndication... :mrgreen:

Freeware Reader in Outlook layout. Geen spy- of adware...
Download: http://www.rssreader.com/

Voeg toe:
http://www.allesoverfilm.nl/rss2.php?type=forum

en eventueel ook:
http://www.allesoverfilm.nl/rss2.php?type=news
http://www.allesoverfilm.nl/rss2.php?type=reviews

Dit is een methode om op een simpele manier News Feeds e.d. aan te bieden.
Leon was hier een tijdje geleden nog mee in de experimentele fase, maar ik gebruik het nu al een paar maanden en moet zeggen dat het aardig werkt. :)

Hou dit nog wel even "onder ons" aangezien het nog niet voor openbaar gebruik bedoelt is.... geloof ik... ;)

reply
0
RD
Ronald Dassen
Jul 13, 2004

Sander Haarmans wrote: Als het inderdaad doorgevoerd gaat worden dat men hun eigen gedeelte/fora gaat onderhouden wil ik graag bij de handelsfora TKA en TKG blijven en als Ronald Dassen het te druk met andere zaken gaat krijgen zou ik ook evt bereid zijn om TRATRG en Hardware TKA/TKG bij te willen houden.

Nee hoor Sander :wink: ik heb het daar niet te druk voor, maar ben wel op onregelmatige tijden nu op het forum, meestal deed ik het TRA/TRG moderaten als ik thuis kwam van m'n werk, maar nu ik weer alleen woon, heb ik het wat drukker met huishoudelijke taken, die voorrang hebben :mrgreen: maar ik zie vaak dat dan wel weer iemand me voor is geweest...vind het niet zó'n ramp, maar voel me daar wel een beetje nutteloos bij.... ik persoonlijk hou dat gedeelte heel graag bij. Mocht het automatisering systeem van de plussen en minnen nog niet in een relatief korte tijd komen, dan kán het zijn, dat ik in het najaar ook daarmee weer graag wil helpen :wink:

reply
0
RS
R. Schaap
Jul 19, 2004

Eric?

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Jul 21, 2004

Rein, waar wil je precies dat ik op reageer?

Overigens even voor het overzicht: Ik post hieronder iedereens naam, edit deze post even met de subfora die je bij een eventuele opdeling van de taken zou willen modereren. Ik heb iedereen er maar even in gezet, wil je niet modereren, laat de ruimte achter je naam dan gewoon open.

-Alex: Globaal / Veiling (forumdeel) / Admin
-Alexander: Global / Vliegend Keeper / Admin (sig's/ava's/naamswijz.)
-Arnold:
-Eric: Global / Vliegend Keeper.
-Ernest: DVD Software/Vliegende Keep
-Koen K:
-Marcel: DVD Algemeen / flychende kiep
-Nathan: Filmdiscussies / Vliegende Keep
-Rein: Info over handelaren / vliegende keep
-Ronald D: TRA/TRG / Hardware TKA/TKG/ SafeTrader
-Ronald S: Global / Vliegend Keeper
-Sander: TKA/TKG/TRA/TRG/Hardware TKA/TKG/Vliegende Keep

reply
0
RS
R. Schaap
Jul 21, 2004

Nou, of je Herjan als moderator erbij wilt hebben of niet?

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Jul 22, 2004

Herjan wil ik er zeker bij ja. Hij is momenteel alleen op vakantie, als hij terug is neem ik weer contact met hem op. Dat zal dus in de tweede week van augustus worden, aangezien ik zelf dit weekend op vakantie ga.

reply
0
AM
Alexander de Mol
Aug 16, 2004

Eric van Ballegoie wrote: Herjan wil ik er zeker bij ja. Hij is momenteel alleen op vakantie, als hij terug is neem ik weer contact met hem op. Dat zal dus in de tweede week van augustus worden, aangezien ik zelf dit weekend op vakantie ga.

8) Ik zag al goed teamwork van jullie twee! ;)

reply
0
AB
Alex van den Berg
Aug 16, 2004

Gisteren Herjan ontmoet bij de fotomeeting.... en wat mij betreft: 100% geschikt! ;)

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Aug 16, 2004

Daar sluit ik me bij aan! Wel wat nadelen:

- Scarface niet gezien
- The Godfather niet gezien

:)

reply
0
H
Herjan
Apr 14, 2008

Door het nieuws van vandaag even nostalgisch op zoek geweest naar dit topic. Toch weer leuk om te lezen.

Enne Ronald...

Ronald Stiebolt;506330 wrote: Daar sluit ik me bij aan! Wel wat nadelen:

- Scarface niet gezien

Nog steeds niet... :oops: Ik heb ze nu wel allebei in de kast staan! :mrgreen:

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Apr 18, 2008

Herjan Hakkers;1347704 wrote: Enne Ronald...

Nog steeds niet... :oops: Ik heb ze nu wel allebei in de kast staan! :mrgreen:

Herjan, Herjan... :cry:

Wellicht iets voor de huwelijksnacht?

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
May 21, 2008

Zoals besproken in het overleg met Koos gaan we ons inspannen om de forumcrew uit te breiden. Twee opties: 1. jullie weten mensen die geschikt zijn (en mogelijk interesse hebben) en 2. we plaatsen een oproep op de site.

Graag jullie reacties.

reply
0
AB
Alex van den Berg
Aug 16, 2004

Ronald Stiebolt wrote: Daar sluit ik me bij aan! Wel wat nadelen:

- Scarface niet gezien
:lol:

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Aug 19, 2004

Ik zal hem een definitieve uitnodiging sturen om bij het team te komen!

reply
0
AB
Alex van den Berg
Aug 19, 2004

Eric van Ballegoie wrote: Ik zal hem een definitieve uitnodiging sturen om bij het team te komen!
Prima! Hij vroeg me vandaag nog in een PM of ik al wat meer wist ;)

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Aug 20, 2004

Is het wellicht een idee dat ik 'm bij mij uitnodig en bijpraat (hij woont vlakbij) en dat we 'm daarna gelijk z'n 'status' geven?

Misschien wel zo handig alstie al een klein beetje ingewerkt is en kennis heeft van de materie als hij op de crewmeeting komt...

1e opdracht: Godfather & Scarface gaan kijken en een verslag schrijven, istie helemaal belazerd.... :mrgreen:

reply
0
RS
R. Schaap
Aug 20, 2004

Hij woont dan toch ook vlakbij Eric?

reply
0
AM
Alexander de Mol
Aug 20, 2004

Hoe heet Herjan volledig? Dan kunnen we dat vast doorvoeren.

reply
0
AB
Alex van den Berg
Aug 20, 2004

Alexander de Mol wrote: Hoe heet Herjan volledig? Dan kunnen we dat vast doorvoeren.
Herjan Hakkers

reply
0
NS
Nathan Strik
Aug 20, 2004

Da's wel een toepasselijke naam voor een moderator trouwens. ;)

reply
0
AM
Alexander de Mol
Aug 20, 2004

Zijn naam is aangepast. Hij wacht met smart op zijn statuswijziging begreep ik uit zijn PM. :)

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Aug 21, 2004

Herjan's account is aangepast, hij kan nu bij dit deel van het forum! Welkom, en veel leesplezier toegewenst ;)

reply
0
MH
Marcel den Haan
Aug 21, 2004

Welkom en moderatse (leuk woord)

EDIT: kwam net een post tegen van Herjan en er stond nog senior member onder zijn naam.

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Aug 21, 2004

O.a. hier: http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=15657&start=1050

Staat Herjan nog (steeds) te boek als Sr. Member...

reply
0
H
Herjan
Aug 21, 2004

Goh, wat heerlijk wakker worden en zien dat je op eens "macht" hebt... :mrgreen:

Bedankt voor alle positieve doch kritische posts over mij en mijn moderatorschap. Ik hoop dat zal blijken dat ik een geschikte moderator ben. Ik zit nu 3 jaar op dit forum en zie het toch een beetje als mijn forum. Vandaar dat ik regelmatig een aantal van jullie bestook met PM's over avatars en andere zaken.

Ik kijk uit naar een crewmeeting om iedereen te ontmoeten. Eventueel kan ik ook een keer een koffie komen drinken bij Eric. 't Is me nu 1 keer gelukt om zijn huis te vinden in dat doolhof, dus zal me vast nog wel eens lukken.

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Aug 21, 2004

Welkom Herjan!

Gelijk even een aantal zaken m.b.t. je 'macht':

- wacht nog heel even met modde(re)n totdat je status is aangepast
- er is in het 'plebsforum' ;) ergens een stukje waarin de mods zich voorstellen, als je zo goed zou willen zijn...
- Kijk even in de thread crewmeeting ajb
- Idem voor de vakantie-thread
- Ga NU Scarface & Godfather kijken! :mrgreen:

Zonder dollen: succes!

reply
0
H
Herjan
Aug 21, 2004

Ronald Stiebolt wrote: - Ga NU Scarface & Godfather kijken! :mrgreen:

Kom je even langsbrengen? ;)

reply
0
AB
Alex van den Berg
Aug 21, 2004

Welkom Herjan! (y)

reply
0
NS
Nathan Strik
Aug 21, 2004

Welkom Herjan, fijn om wat versterking van de "moderator-fellowship" te hebben. :D

reply
0
MH
Marcel den Haan
Aug 21, 2004

Nathan Strik wrote: de "moderator-fellowship"

Gaan we ook allemaal matching tattoos nemen dan net als de LOTR acteurs :D

reply
0
NS
Nathan Strik
Aug 21, 2004

Marcel den Haan wrote:
Nathan Strik wrote: de "moderator-fellowship"

Jaaah! :D Eric weet vast nog wel een leuke tattoo-shop in de buurt van de HWI-burelen. :D

reply
0
MH
Marcel den Haan
Aug 21, 2004

Nathan Strik wrote:
Marcel den Haan wrote: [quote=Nathan Strik]de "moderator-fellowship"

Jaaah! :D Eric weet vast nog wel een leuke tattoo-shop in de buurt van de HWI-burelen. :D[/quote]

Yeah, allemaal het DVD.nl logo !!

reply
0
SH
Sander Haarmans
Aug 21, 2004

Herjan Hakkers wrote: 't Is me nu 1 keer gelukt om zijn huis te vinden in dat doolhof, dus zal me vast nog wel eens lukken.

Dat kan je wel zeggen ja, ik had me toen ook suf gezocht.
Welkom Herjan to the crew en we gaan er een leuke tijd van maken.

reply
0
AM
Alexander de Mol
Aug 21, 2004

Herjan, van harte welkom!

ps. wie is van het uitdelen van de "DVD.nl Forum Crew" labels? :) Herjan is nu nog slechts "Senior Member".

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Aug 21, 2004

Dat heb ik nu geregeld!

Ik zal ook even een thread openen in op- en aanmerkingen om de komst van Herjan publiekelijk te maken!

reply
0
H
Herjan
Aug 21, 2004

Zojuist mijn eerste slotje uitgedeeld: http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=26102

Ik neem aan dat niemand daar problemen mee heeft.

reply
0
NS
Nathan Strik
Aug 21, 2004

Herjan Hakkers wrote: Zojuist mijn eerste slotje uitgedeeld: http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=26102

Ik neem aan dat niemand daar problemen mee heeft.

Gefeliciteerd met je eerste slotje. (y)

Beetje raar figuur die "twiggertje"... wie gaat er nu stemming proberen te brengen in een al beregezellig forum. :roll: :mrgreen:

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Aug 22, 2004

Hakkerdehak! http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=26117&highlight=

Hij gaat lekker Herjan!

reply
0
EH
Ernest Hamstra
Aug 22, 2004

Genadeloos (6)

Van harte welkom trouwens, Herjan (y)

Ronald Stiebolt wrote: Hakkerdehak! http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=26117&highlight=

Hij gaat lekker Herjan!

reply
0
H
Herjan
Aug 22, 2004

Ronald Stiebolt wrote: Hakkerdehak! http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=26117&highlight=

Hij gaat lekker Herjan!

Ben lekker bezig inderdaad! (6)

Maar dit zijn nou typisch van die dingen waar ik me kapot aan erger: junior members die de ene naar de andere thread openen en als het dan ook nog over illegale zaken gaat, heb je aan mij een verkeerde!

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Aug 22, 2004

Precies! Klote-juniors met hun illegale praktijken....

Crewmembers daarentegen: iemand nog behoefte aan een kopietje voor wennag van titels uit mijn collectie? (6)

reply
0
NS
Nathan Strik
Aug 22, 2004

Ronald Stiebolt wrote: Crewmembers daarentegen: iemand nog behoefte aan een kopietje voor wennag van titels uit mijn collectie? (6)

Wieh, Stiebolt wil een ban! ;) :mrgreen:

Maarre... geen interesse hoor.

En complimenten Herjan voor je modereerwerk dusver!

[CARTMAN-STEMMETJE]"New members piss me off!"[/CARTMAN-STEMMETJE] (6)

reply
0
RS
R. Schaap
Aug 23, 2004

Herjan welkom in ons bolwerk!

Ik zal je verder niet storen in je moderatorwerk, succes daarom.

reply
0
FE
Frank Everaardt
Aug 23, 2004

Welkom Herjan!

reply
0
H
Herjan
Aug 23, 2004

*snif* Bedankt voor alle welkomstberichten en succeswensingen... Ik ben ontroerd... :cry:

Okee, genoeg chit-chat... Rein, de Handelarenlijst is nog niet aangepast. Ik kan het zelf wel doen, maar ik wil eigenlijk niet bemoeien met jouw "vakgebied".

En jammer dat 't zo rustig is vandaag. Gisteren nog zo lekker wezen "hakken"... :mrgreen:

reply
0
SH
Sander Haarmans
Aug 23, 2004

Herjan Hakkers wrote: Rein, de Handelarenlijst is nog niet aangepast. Ik kan het zelf wel doen, maar ik wil eigenlijk niet bemoeien met jouw "vakgebied".

Rein update de lijst 18/19 sept.
Normaal doen Rein en ik het om de week maar omdat ik binnenkort op vakantie ga en Rein het niet redde om hem te updaten doet hij het tot het weekend van de 18de.
Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om assistentie te krijgen, ik denk dat Rein daar ook wel een voorstander van is.

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Sep 13, 2004

In het kader van het recente opzeggen van twee moderators wil ik deze thread maar weer eens ophalen. Hebben jullie het idee dat we momenteel genoeg moderate-kracht hebben of zou het handig zijn om er één of twee mensen bij te halen?

Ik heb zelf het idee dat er een (nieuwe) groep gebruikers is die niet helemaal snapt dat dit geen FOK.nl is, maar een serieus forum. Het in toom houden van deze lieden kost veel tijd, en volgens mij kan het dus geen kwaad om er één of twee mensen bij te halen. Wat is jullie idee hierover, en wie zouden volgens jullie goede kandidaten zijn?

EDIT: Typo die mijn bericht ongeveer 100% omdraaide aangepast. ;)

reply
0
H
Herjan
Sep 13, 2004

Vooral voor het handelsforum is extra mankracht wel handig. Vooral het in de gaten houden van het uppen is een klus (moeten we misschien toch maar naar een systeem voor 1 thread per user).

Een extra moderator zou wel handig zijn, denk ik. Johan van den Dool (j.vandendool) is misschien wel geschikt. Hij heeft kennis van zaken, maar is ook wel eens de neiging om maar te posten vanwege het posten.

John Sital? Is vaak online in ieder geval...

EDIT: Andere naam die me te binnen schiet: Martin van Tuijl? Al lang op het forum en geen ouwehoerder.

reply
0
KC
Koen Crijns
Sep 13, 2004

Herjan Hakkers wrote: John Sital? Is vaak online in ieder geval...

Mag ik even mijn veto uitspreken voor deze persoon? ;)

reply
0
AM
Alexander de Mol
Sep 13, 2004

Eric van Ballegoie wrote: Wat is jullie idee hierover, en wie zouden volgens jullie goede kandidaten zijn?

Lijkt me prima. (y)

Martin Stanneveld? Die zie ik nog wel eens 'corrigerend' optreden richting die nieuwe mennekes. Andere serieuze forummer die ik regelmatig online zie is Frank (Vincent).

@ Herjan: John S. was toch een grapje hoop ik? :P

reply
0
AB
Alex van den Berg
Sep 13, 2004

Koen Crijns wrote:
Herjan Hakkers wrote: John Sital? Is vaak online in ieder geval...

Mag ik even mijn veto uitspreken voor deze persoon? ;)
Eeeeuh.... Ik hoop dat je bedoelt dat je een veto tégen Sietje uitspreekt? :D

reply
0
RD
Ronald Dassen
Sep 13, 2004

Lijkt mij ook een prima idee Eric. Alexander bracht de naam Martin Stanneveld al naar voren. Lijkt mij persoonlijk ook wel een geschikte kandidaat, mits hij er natuurlijk zelf iets voor voelt.

reply
0
AB
Alex van den Berg
Sep 14, 2004

Ronald Dassen wrote: Alexander bracht de naam Martin Stanneveld
Die vind ik eerlijk gezegd soms ook een beetje erg jolig en speels... Die moet dan wel goed leren nadenken voordat hij iets doet... lijkt mij ;)

reply
0
H
Herjan
Sep 14, 2004

Alexander de Mol wrote: @ Herjan: John S. was toch een grapje hoop ik? :P

Vanzelfsprekend! ;)

reply
0
H
Herjan
Sep 14, 2004

Nog iemand een mening over Martin van Tuijl?

reply
0
RS
R. Schaap
Sep 14, 2004

Martin van Tuijl is een hele verre neef van mij en woont in de buurt van mijn ouders. Ik vind het een integer persoon.

J.vandendool ben ik ook positief over. Ik heb hem weleens eerder genoemd als moderator voor het technische gedeelte van het forum, hij weet echt heel veel over spelers, receivers, high-end en speakers enzovoorts. Tevens een goed persoon denk ik.

Martin Stanneveld plaats ik in hetzelfde rijtje als John Sital. een never-go dus!

reply
0
AB
Alex van den Berg
Sep 14, 2004

Herjan Hakkers wrote: Nog iemand een mening over Martin van Tuijl?
Die heeft zover ik kan inschatten geen tijd aangezien hij zich samen met z'n broer met de grootste datingsite van Nederland bezighoudt... relatieplanet.nl

reply
0
AM
Alexander de Mol
Sep 18, 2004

Alexander de Mol wrote:
Eric van Ballegoie wrote: ...wie zouden volgens jullie goede kandidaten zijn?

Andere serieuze forummer die ik regelmatig online zie is Frank (Vincent).

http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?p=529839#529839
Dat bedoel ik...hij is zelfs mij voor. ;)
Lijkt me wel een goede kandidaat. Wat jullie?

reply
0
AB
Alex van den Berg
Sep 18, 2004

Alexander de Mol wrote:
Alexander de Mol wrote: [quote=Eric van Ballegoie]...wie zouden volgens jullie goede kandidaten zijn?

Andere serieuze forummer die ik regelmatig online zie is Frank (Vincent).

http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?p=529839#529839
Dat bedoel ik...hij is zelfs mij voor. ;)
Lijkt me wel een goede kandidaat. Wat jullie?[/quote]Hmmm... Hij is mij nooit zo opgevallen, maar misschien is dat juist wel een heel goed teken :mrgreen:
Toch al 2,5 jaar lid en een dikke 3000 posts. Ik heb zojuist even teruggebladerd in zijn posts en hij komt op mij als een redelijk rustig en nadenkend iemand over.... Wel een beetje overdreven veel in de Star Wars threads maar zo hebben we allemaal onze tick... :D

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Sep 19, 2004

Ik zal onze vriend morgen eens even een mailtje sturen om hem te polsen voor het moderatorschap.

reply
0
AM
Alexander de Mol
Sep 21, 2004

Wat was zijn reactie op je wervingsactie?
(Heee, dat rijmt en het is nog lang geen Sinterklaas...)

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Sep 21, 2004

Hij heeft er wel zin in, hij modereert trouwens ook op www.disneyinfo.nl

reply
0
SH
Sander Haarmans
Sep 21, 2004

Is het niet een idee om weer zo'n loting te doen net als voorheen, misschien wel interessant om te zien op wie er het meest gestemd wordt.
De loting hoeft natuurlijk niet 100% beslissend te zijn want in principe hebben wij (allesoverfilm.nl crew) dit in handen.

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Sep 30, 2004

Bij deze mijn nominatie: Caledonians.

Immer aanwezige, correcte, 'gezellige' forummer die nooit te beroerd is om iemand een handje te helpen en in de regel altijd wel iets zinnigs te melden heeft.

Daarnaast toont hij nieuwe initiatieven zoals bv. het overzicht van de DVD-profilerlinks van onze forummers (http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=27487). Met 23 edits sinds het bestaan van deze thread (1 week!) lijkt het me dat hij vaak en serieus bezig is en zeker niet alleen vanuit eigenbelang.

Verder is hij behoorlijk DVD-minded, als je bv. naar z'n persoonlijke website gaat, te vinden in z'n profiel, zul je zien dat hij los van de DVD-insteek ook nog een banner van DVD.nl heeft geplaatst!

Jullie mening?

reply
0
H
Herjan
Sep 30, 2004

Ik vind 't prima, maar waren we niet in een vergevorderd stadium met Frank?

reply
0
RD
Ronald Dassen
Sep 30, 2004

Misschien kan Eric even vertellen hoe het met Frank zit op dit moment, en anders lijkt Scott (Caledonians) mij ook wel geschikt inderdaad. Maar natuurlijk moet hij er zelf ook wel zin an hebben :wink:

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Sep 30, 2004

Ik heb verder geen contact meer met mark gehad na mij eerste PM-wisseling. Het probleem is helaas dat we het op het moment mega-druk hebben voor Hardware.Info magazine omdat het aankomende nummer anderhalf keer zo dik wordt. Als iemand Frank zou kunnen contacten om uit te leggen wat precies de bedoeling is dan erg graag, wat mij betreft kan hij daarna meteen moderator worden.

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Sep 30, 2004

Zojuist via PM ontvangen van Joost vd Ham:

Goedendag,

Ik ben al geruime tijd actief op het forum (jaaren..) en zie dat er de laatste tijd wel erg veel van de crew wordt gevraagd. Mochten jullie ooit nog eens iemand nodig hebben voor wat werk, dan ben ik zeker bereid om wat terug te doen voor het forum waar ik met plezier kom.

Groeten, Joost!

reply
0
RD
Ronald Dassen
Sep 30, 2004

En we zochten twee nieuwe moderators of hadden we er maar één erbij nodig?
Het is in ieder geval wel toevallig dat je nu net een pm van Joost krijgt. Als we er twee moderators bij kunnen gebruiken, is Joost wellicht wel wat. Persoonlijk heb ik nog niet naar z'n 'post-verleden' gekeken.

Misschien voelt Ronald S. zich geroepen om een pm richting Frank te sturen? Hij is daar altijd wel goed in naar mijn mening :wink:

reply
0
RD
Ronald Dassen
Sep 30, 2004

Ronald Stiebolt wrote:
Daarnaast toont hij nieuwe initiatieven zoals bv. het overzicht van de DVD-profilerlinks van onze forummers (http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=27487). Met 23 edits sinds het bestaan van deze thread (1 week!) lijkt het me dat hij vaak en serieus bezig is en zeker niet alleen vanuit eigenbelang.

Even wat anders. Persoonlijk vind ik het wel handig wat Scott hier doet. Ik weet dat we niet teveel moeten strooien met 'sticky' onderwerpen, maar zou het in dit geval niet mogelijk zijn? Lijkt me op zich wel een thread die hiervoor in aanmerking zou komen. Jullie mening?

:oops: excuses voor de off-topic :oops:

reply
0
SH
Sander Haarmans
Sep 30, 2004

Eric van Ballegoie wrote: Zojuist via PM ontvangen van Joost vd Ham:

Volgens mij is Joost inderdaad ook wel een goede kandidaat, heb goede ervaringen met hem en is nooit te beroerd om andere te informeren en te helpen.

reply
0
H
Herjan
Sep 30, 2004

Ronald Dassen wrote:
Ronald Stiebolt wrote:

Even wat anders. Persoonlijk vind ik het wel handig wat Scott hier doet. Ik weet dat we niet teveel moeten strooien met 'sticky' onderwerpen, maar zou het in dit geval niet mogelijk zijn? Lijkt me op zich wel een thread die hiervoor in aanmerking zou komen. Jullie mening?

:oops: excuses voor de off-topic :oops:

Die thread met foto's van collecties vind ik dan een betere kandidaat voor Sticky. Een link naar iemand profile staat bij vrijwel iedereen in zijn sig. Allebei sticky mag van mij ook, maar dan wordt 't wel wat druk wellicht.

reply
0
H
Herjan
Sep 30, 2004

Joost mag van mij direct. Nooit problemen van gezien en als hij zichzelf aanbiedt, zal hij waarschijnlijk gemotiveerder zijn dan iemand die gevraagd wordt.

reply
0
AB
Alex van den Berg
Sep 30, 2004

Zoals Eric al eens heeft opgemerkt moeten we zuinig omspringen met de sticky's. Het is leuk dat er threads zijn waarin men bijhoudt waar wiens collectie te vinden is en waarom, maar het staat verder toch wel los van de funktionaliteit van het forum.

Persoonlijk ben ik van mening dat we de sticky's vooral moeten gebruiken voor regelgeving/wegwijs/gedragscodes etc. die met de werking van het DVD.nl forum te maken hebben.
Maar goed... het is mijn mening maar... :cry: :mrgreen:

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Oct 01, 2004

Jep, helemaal met Alex eens. Stickies zijn bedoeld om écht belangrijke zaken in beeld te houden. Dit is nu binnen een maand de tweede persoon die gevraagd heeft een thread als deze sticky te maken, en als we dat gaan doen dan hebben we er volgende maand misschien weer twee en zo verder.

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Oct 01, 2004

Alex van den Berg wrote: Persoonlijk ben ik van mening dat we de sticky's vooral moeten gebruiken voor regelgeving/wegwijs/gedragscodes etc.....

(Schaamteloos off topic) "Sticky's voor regelgeving" en zo verder Alex? Ik wist dat we hier in Nederland progressief zijn, maar.... :mrgreen:

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Oct 11, 2004

Eric, zal ik forumer Caledonians 's polsen en 'm vragen dat als hij definitief gevraagd zou worden wat en vooral hoe hij denkt te werk te gaan? Ook niet geheel onbelangrijk: vragen of hij 'de grote lijst' (deels) bij wil gaan houden?

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Oct 11, 2004

TV poll: ik heb een 82cm breedbek TV en dus kan ik niet 'pollen'. Samengevat: de optie om te kiezen voor de range 72 t/m 82 bestaat niet...

reply
0
AM
Alexander de Mol
Oct 12, 2004

Ronald Stiebolt wrote: TV poll: ik heb een 82cm breedbek TV en dus kan ik niet 'pollen'. Samengevat: de optie om te kiezen voor de range 72 t/m 82 bestaat niet...

Dat is wel heel OFF TOPIC hiero Ronald! :nono:
Wel een goed punt verder. Daar niet van! ;)

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Oct 12, 2004

:oops: OEPS! :oops:

Had vanzelfsprekend elders gemoeten....

Maar ja, als je net als ik zoveel bezig zou zijn met deze site dan zou je ook wel 's een keertje een vautje maken Alexander! :mrgreen:

reply
0
AM
Alexander de Mol
Oct 13, 2004

Ronald Dassen wrote: Misschien kan Eric even vertellen hoe het met Frank zit op dit moment

Yep, hoe is het met Frank? Hij had aangegeven wel interesse te hebben.

reply
0
RD
Ronald Dassen
Oct 13, 2004

Alexander de Mol wrote:
Ronald Dassen wrote: Misschien kan Eric even vertellen hoe het met Frank zit op dit moment

Yep, hoe is het met Frank? Hij had aangegeven wel interesse te hebben.

Eric van Ballegoie wrote: Als iemand Frank zou kunnen contacten om uit te leggen wat precies de bedoeling is dan erg graag, wat mij betreft kan hij daarna meteen moderator worden.

:wink:

Dus iemand moet hem nog even contacten

reply
0
SH
Sander Haarmans
Oct 23, 2004

Ronald Dassen wrote:
Dus iemand moet hem nog even contacten

En heeft iemand dat al gedaan :?:

reply
0
H
Herjan
May 22, 2008

Zoals meerdere malen aangegeven: Patrick vd H. wil graag moderator worden en naar mijn mening is hij ook prima geschikt. Jordy van Buel heeft in eerste instantie aangegeven moderator te willen worden op het Interview forum, maar a) omdat daar niets te modereren valt en b) omdat ik hem geschikt acht, wil ik ook hem als kandidaat naar voren schuiven.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
May 22, 2008

Ik ga ze dan beide hiervoor vragen.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
May 22, 2008

Scott Donker en Ronald Stiebolt zijn forum moderator af.

Scott Donker gaat vanaf nu als Caledonians door het leven, althans op ons forum.

Patrick en Jordy willen beide de forumcrew versterken, ik heb hen toegezegd dit te gaan regelen.
We moeten nog met elkaar bespreken wie nieuwe moderatoren opvangt en wegwijs maakt en welke moderator waar de primaire aandacht op heeft liggen.
Ik open even een nieuwe thread waar we de moderatorrollen van een ieder kunnen benoemen. Omdat ik niet weet wie wat doet, graag zelf in mijn posting (jullie kunnen allemaal moderen toch), de aanpassing doen.

reply
0
EK
Erwin de Koning
May 23, 2008

Arnold van Oostrum;1381997 wrote:
Ik open even een nieuwe thread waar we de moderatorrollen van een ieder kunnen benoemen. Omdat ik niet weet wie wat doet, graag zelf in mijn posting (jullie kunnen allemaal moderen toch), de aanpassing doen.

Nope...

reply
0
H
Herjan
May 22, 2008

Vreemd. Bij de forumleiding staan ze allebei nog bij de moderators.

http://www.allesoverfilm.nl/forum/showgroups.php

Is het trouwens mogelijk om de groepen terug te brengen in aantal? Bijvoorbeeld voor de forumleiding. Nu zijn is er Admninistrators, Moderators, Super Moderators, Crew, Forum Crew en daarnaast Redactie en Techniek. Ik zou willen voorstellen om dit terug te brengen op Administrators, Moderators, Redactie en Techniek. Ook makkelijker te beheren.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
May 22, 2008

Herjan Hakkers;1381999 wrote: Vreemd. Bij de forumleiding staan ze allebei nog bij de moderators.

http://www.allesoverfilm.nl/forum/showgroups.php

Is het trouwens mogelijk om de groepen terug te brengen in aantal? Bijvoorbeeld voor de forumleiding. Nu zijn is er Admninistrators, Moderators, Super Moderators, Crew, Forum Crew en daarnaast Redactie en Techniek. Ik zou willen voorstellen om dit terug te brengen op Administrators, Moderators, Redactie en Techniek. Ook makkelijker te beheren.

Ik weet niet hoe dat overzicht tot stand komt.
In het mod scherm staat bij beide alleen "registered user" met als omschrijving senior member.

Idee om rollen terug te brengen lijkt mij prima.

reply
0
H
Herjan
May 22, 2008

Arnold van Oostrum;1382035 wrote: Idee om rollen terug te brengen lijkt mij prima.

Zal ik me daar binnenkort eens op storten? Of wil je er zelf mee aan de slag?

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
May 22, 2008

Herjan Hakkers;1382056 wrote: Zal ik me daar binnenkort eens op storten? Of wil je er zelf mee aan de slag?

Als je bedoelt dat je een voorstel wilt doen om te bespreken. Dat lijkt me prima.

reply
0
H
Herjan
May 27, 2008

Wie is "admin"? Ben zelf groot tegenstander van dit soort profielnamen. Het IP komt overeen met harleyking. Ook een naam die ik niet ken en geen eigennaam als ik zijn e-mail zo zie.

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 27, 2008

Herjan Hakkers;1386259 wrote: Het IP komt overeen met harleyking. Ook een naam die ik niet ken en geen eigennaam als ik zijn e-mail zo zie.

Bij harleyking staat het emailadres: [email]michel@dekoning.nu[/email]. Heeft zich vandaag aangemeld, maar nog niet gepost.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
May 27, 2008

Ludo Keeris;1386314 wrote: Bij harleyking staat het emailadres: [EMAIL="michel@dekoning.nu"]michel@dekoning.nu[/EMAIL]. Heeft zich vandaag aangemeld, maar nog niet gepost.

Michel de Koning is van webawere.com en heeft inderdaad de technische kant verzorgd. Met hem heb ik gister en vandaag (plezierig) contact gehad n.a.v. de overgang. Ik heb hem al een mail gestuurd met het vriendelijke verzoek de naam admin aan te passen.

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 27, 2008

Helemaal met Herjan eens. Als het iemand van de technische crew van Koos is: maak u bekend! Het klinkt zo abstract om als "admin" door het leven te gaan. En het is zo afstandelijk naar de gebruikers toe.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
May 27, 2008

Ludo Keeris;1386298 wrote: Helemaal met Herjan eens. Als het iemand van de technische crew van Koos is: maak u bekend! Het klinkt zo abstract om als "admin" door het leven te gaan. En het is zo afstandelijk naar de gebruikers toe.

Uit oogpunt van duidelijkheid (en dus beveiliging) en correctheid vind ik het zelf niet juist om dit soort algemene benamingen te gebruiken. De crew (redactie, forum, techniek) presenteert zich wat mij betreft hier met eigen naam, geen aliassen.
We hebben sinds de overgang twee nieuwe gebruikers die waarschijnlijk vanuit de technische hoek komen, t.w. admin en D. Bosman (=Dennis Bosman van LP Retail). Inderdaad ondersteun ik het vriendelijke verzoek aan deze mensen zich voor te stellen aan de rest.

reply
0
H
Herjan
May 27, 2008

Bedankt Arnold,

Op deze manier houden we de oude traditie van een persoonlijke sfeer in ere! (y)

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
May 28, 2008

Mensen,

Bericht van Michel de Koning:
Hij speelt op de achtergrond een rol door ervoor te zorgen dat de server waarop DVD.nl nu draait het optimaal blijft doen. Inhoudelijk bemoeit hij zich niet met de site.
De admin account is tijdelijk, om te monitoren dat de overgang goed verloopt en omdat Koos op dit moment twee weken met vakantie is. Zijn harleyking account is een check of normale geregistreerde gebruikers ook goed DVD.nl kunnen gebruiken en of bij registratie een email goed werd verstuurd. Omwille van testwerk verzoek om dit account ongemoeid te laten.

Bericht van Dennis Bosman:
Dennis gaat in opdracht van Koos de technische zaken van DVD.nl afhandelen en zich bezig houden met het beheer en onderhoud van de site en voor de noodzakelijke verbeteringen en veranderingen gaan zorgdragen.
Hij wil graag toegang tot het crewforum krijgen om zo inzage te krijgen in wat er speelt. Dit laatste is wat mij betreft geen probleem.
@ Herjan: wil jij gebruiker D. Bosman hernoemen naar Dennis Bosman en hem een crewstatus geven met toegang tot het crewforum gedeelte?

Dan maar direct even over de veranderingen (open ik een apart topic voor, zodra iemand mij weer toegang kan geven tot het onderdeel techniek), mijn verzoek om je nu niet allemaal te storten op Dennis. Bij het laatste overleg met Koos is de afspraak gemaakt dat we de gewenste veranderingen / verbeteringen inventariseren. Om eenduidigheid te behouden coördineer ik dit. Ik stel voor om hiervoor dus een nieuw topic te openen (in subforum techniek?).

@Ludo, even wat anders, heb jij al contact gehad met Patrick en Jordy om hen toe te voegen tot de forumcrew?

reply
0
H
Herjan
May 28, 2008

Arnold van Oostrum;1386368 wrote: @ Herjan: wil jij gebruiker D. Bosman hernoemen naar Dennis Bosman en hem een crewstatus geven met toegang tot het crewforum gedeelte?

Done. Wel even afwachten of het werkt naar behoren. Want deze software werkt volgens mij niet helemaal correct. Zie ervaringen Ludo van afgelopen dagen.

EDIT: Het is gelukt blijkbaar, want ik zie Dennis in het forum rondneuzen. Dennis: welkom! ;)

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 28, 2008

Arnold van Oostrum;1386368 wrote:
@Ludo, even wat anders, heb jij al contact gehad met Patrick en Jordy om hen toe te voegen tot de forumcrew?

Ja, dat heb ik. Patrick is inmiddels lid van de Crew, van Jordy wacht ik nog op een reactie.

Dus Patrick: welkom bij de Crew!

@Arnold: ga jij hier nog een apart nieuwsbericht van maken, of komt er gewoon een berichtje "ergens" op de site?

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
May 28, 2008

Ludo Keeris;1386405 wrote: Ja, dat heb ik. Patrick is inmiddels lid van de Crew, van Jordy wacht ik nog op een reactie.

Dus Patrick: welkom bij de Crew!

@Arnold: ga jij hier nog een apart nieuwsbericht van maken, of komt er gewoon een berichtje "ergens" op de site?

Ik maak later deze week wel een berichtje over de 'personele veranderingen'.

reply
0
H
Herjan
May 28, 2008

Lees even mijn nieuwe topic.

@Patrick: welkom!

reply
0
JB
Jordy van Buel
May 28, 2008

Hallo allemaal!

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 28, 2008

Jordy van Buel;1386476 wrote: Hallo allemaal!

Kijk! Je hebt het nog sneller gevonden dan ik om je aan te melden!

Jordy, hartelijk welkom bij de Crew!

reply
0
H
Herjan
May 28, 2008

:shock: OH MY GOD! THE END OF THE WORLD IS COMING!!! :shock:

reply
0
JB
Jordy van Buel
May 28, 2008

Herjan Hakkers;1386478 wrote: :shock: OH MY GOD! THE END OF THE WORLD IS COMING!!! :shock:

:lol: Fijn zo'n hartelijk welkom

Herjan, hoe gaan we het doen met het Interview forum?

reply
0
H
Herjan
May 28, 2008

Heel simpel: dat ga jij doen! ;)

Maar serieus: daar hoeft niet of nauwelijks gemodereerd te worden. Ik heb alleen gisteren een dom geintje van Edgar S. hoeven weg te halen. Verder niets. En op maandagochtend een nieuw topic openen met als openingspost een kopie van de standaard openingspost (met gewijzigde naam natuurlijk). En wat mij betreft mogen ze daar zo veel off-topic gaan als ze willen.

reply
0
EK
Erwin de Koning
May 28, 2008

Welkom aan boord heren!!

reply
0
JB
Jordy van Buel
May 28, 2008

Prima! Laten we afspreken dat, mocht ik het vergeten of door omstandigheden geen nieuw topic kunnen openen op de maandag, dat jij dan een nieuw topic opent Herjan?

Ik had inderdaad ook al gezien dat er weinig te moderaten valt in het Interview forum, wat alleen maar fijn is overigens.

reply
0
H
Herjan
May 28, 2008

Is goed. Als er zo tegen 12:00 geen nieuw topic is aangemaakt, dan doet de ander dat. En oh ja: ik stuur ook altijd een PM naar degene die geinterviewd wordt.

reply
0
JB
Jordy van Buel
May 28, 2008

Uitstekend!

reply
0
JB
Jordy van Buel
May 28, 2008

Even wat vraagjes:

- Hoe verwijder ik posts precies?
- Hoe verplaats ik threads?

Het is me nog niet helemaal duidelijk :D

reply
0
H
Herjan
May 28, 2008

Neem gewoon rustig even de tijd om overal wat te kijken en te klikken. Er zijn heel veel mogelijkheden namelijk.

Antwoord op deze vragen:

1. Aan de rechterkant een vinkje zetten bij het bericht en onderdaad bij modereeropties kiezen voor berichten verwijderen. Tip: niet fysiek verwijderen, zodat de berichten altijd nog bekeken kunnen worden door de crew.

2. Bovenaan het topic het menu Discussieopties openen.

reply
0
JB
Jordy van Buel
May 28, 2008

Beide antwoorden bieden geen uitkomst.

Ten eerste kan ik nergens een post aanvinken en ten tweede kan ik discussieopties wel openen maar staat daar niets over het daadwerkelijk verplaatsen van threads.

reply
0
H
Herjan
May 28, 2008

Dan lijkt het erop dat je toch nog geen moderator rechten hebt. Zie je bij berichten van anderen ook geen "Wijzig" knop? Naast de Quote knop?

reply
0
JB
Jordy van Buel
May 28, 2008

Nee die zie ik inderdaad ook nog niet..

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 28, 2008

Probeer het nu nog eens.

reply
0
H
Herjan
May 28, 2008

Dan zou de technische crew toch even naar de rechten moeten kijken, denk ik. Als we je toevoegen aan de moderatorgroep, zou je die rechten moeten krijgen. Ik duik er nog even in, maar kan je weinig beloven.

reply
0
JB
Jordy van Buel
May 28, 2008

Nog steeds niets, ik wacht het wel even af :)

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 28, 2008

Allereerst bedankt voor het welkom.

Verder even twee puntjes:

- Ook ik zie nog nergens extra opties, zoals berichten verwijderen of verplaatsen.

- Jordy, wij moeten er nog even samen uitkomen wie welk gedeelte op zich neemt. Ik heb het meeste interesse ik Algemeen, aangezien ik daar 100% van de berichten lees. Ik heb minder interesse in hardware en zou dan het een en ander tegen mijn zin lezen.

Aan de andere kant heb ik begrepen dat jij al een voorkeur hebt laten blijken. Eerlijk is eerlijk, als jij eerder was en je voorkeur ligt ook bij het algemene forumgedeelte, dan is dat van 'jou' :)

reply
0
JB
Jordy van Buel
May 28, 2008

Patrick, in overleg met Ludo ga ik me bezig houden met het Algemene en Mediadragers gedeelte. Je moet maar even met Ludo verder overleggen wat dan jouw taken worden, daar kan ik natuurlijk niks over beslissen. :)

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 28, 2008

Jordy van Buel;1386957 wrote: Patrick, in overleg met Ludo ga ik me bezig houden met het Algemene en Mediadragers gedeelte. Je moet maar even met Ludo verder overleggen wat dan jouw taken worden, daar kan ik natuurlijk niks over beslissen. :)

Ok, hoe doen we dat als ik iets zie in het algemene forum wat niet door de beugel kan? Geef ik jou dan een seintje of pak ik het dan zelf aan?

Ik hoor binnenkort inderdaad graag van Ludo welke gedeeltes er nog beschikbaar zijn. Ik zal mezelf wel aan moeten leren om er te lezen.

reply
0
JB
Jordy van Buel
May 28, 2008

Sowieso mag je als algemeen moderator ingrijpen waar nodig, ze willen het enkel wat verspreiden om zo veel mogelijk in de gaten te kunnen houden.

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 28, 2008

Jordy van Buel;1387004 wrote: Sowieso mag je als algemeen moderator ingrijpen waar nodig, ze willen het enkel wat verspreiden om zo veel mogelijk in de gaten te kunnen houden.

Ik had het niet beter kunnen omschrijven, Jordy. Het is niet zo dat iemand zich alleen maar met één afdeling mag bemoeien. Je kunt overal je werkzaamheden uitvoeren (maar liever niet in de plussen en minnen thread van Sander) als daar aanleiding toe is. Het gaat er meer om dat je extra aandacht hebt voor een bepaald gedeelte, zodat elke afdeling van het forum in ieder geval met enige regelmaat door de moderators bezocht wordt.
Dus als Jordy en Patrick veel in het ALGEMEEN gedeelte vertoeven is dat prima en kunnen ze beiden hun werk uitoefenen. Maar vergeet ook de rest van het forum niet.

reply
0
EK
Erwin de Koning
May 28, 2008

Ludo Keeris;1387355 wrote: Je kunt overal je werkzaamheden uitvoeren (maar liever niet in de plussen en minnen thread van Sander) ...

Ik denk dat ik me daar meer mee bezig hou

:?:

reply
0
JB
Jordy van Buel
May 28, 2008

Al soms iets meer bekend over de moderator mogelijkheden van mij en Patrick? Ik neem aan dat hij ook nog altijd geen posts kan verwijderen/verplaatsen etc.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 29, 2008

Jordy van Buel;1387362 wrote: Ik neem aan dat hij ook nog altijd geen posts kan verwijderen/verplaatsen etc.

Klopt, ik kan ook nog niets extra's.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 29, 2008

Voordat ik het vergeet, Erwin, hou je ook aanbiedingen meerdere DVD-titels in de gaten? Het gaat daar nogal vaak oftopic. Ik wil daar ook best een beetje inspringen?

Ik weet alleen niet of ik oftopic berichten zomaar mag verwijderen of dat ik dan even een PM aan de users moet sturen van wie ik het bericht verwijderd hebt (of een post in het topic? Probleem is dat die dan ook oftopic is).

reply
0
SH
Sander Haarmans
May 29, 2008

Patrick van den Hul;1387566 wrote:
Ik weet alleen niet of ik oftopic berichten zomaar mag verwijderen of dat ik dan even een PM aan de users moet sturen van wie ik het bericht verwijderd hebt.

Off topic berichten kan je gewoon verwijderen zonder het persoonlijk aan diegene te melden, ik zet er meestal wel bij in het aparte kader "off topic bericht" zodat men wel kan zien waarom het verwijderd is.

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 28, 2008

Doe jij de Plussen en Minnen thread Erwin? Ik dacht dat Sander dat deed en dat jij de Handelsfora deed? Of heb ik dat nu gruwelijk mis?

reply
0
SH
Sander Haarmans
May 28, 2008

Ik zie inderdaad dat Erwin zich ook bezig houdt met de Traderlijst en dat is alleen maar goed, er is dan altijd wel iemand die hem up to date houdt.
Vind sowieso dat men zich niet moet beperken to 1 onderdeel maar overal in moet springen waar nodig is. 4 ogen zien meer dan 2.

ps. Jordy en Patrick welkom bij de CREW

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 28, 2008

Dat klopt wel Sander, maar in de Plussen en Minnen thread zou ik daar wat zorgvuldiger mee omgaan. Best mogelijk dat jij bv. een min even niet goedkeurt omdat je nog iets wilt uitzoeken, maar dat iemand anders hier gewoon overheen walst en de min wél goedkeurt.

reply
0
EK
Erwin de Koning
May 29, 2008

Dat doe ik. Eerst even wat 'achtergrondinfo' voor ik een min 'doorlaat'. Maar vaak heeft men al contact met mij opgenomen zodat ik al van de klacht afweet

reply
0
H
Herjan
May 29, 2008

Even in het algemeen: jullie mogen gewoon modereren op het hele forum. Komt niet snel voor dat we elkaar voor de voeten lopen. Als je iets tegenkomt, gewoon ingrijpen of even voorleggen aan de rest als je twijfelt.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 29, 2008

Herjan Hakkers;1387594 wrote: Even in het algemeen: jullie mogen gewoon modereren op het hele forum. Komt niet snel voor dat we elkaar voor de voeten lopen. Als je iets tegenkomt, gewoon ingrijpen of even voorleggen aan de rest als je twijfelt.

Ok, ik heb het begrepen. Ik kan beter een vraag teveel stellen dan één te weinig lijkt me ;)

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 29, 2008

Wanneer krijgen Jordy en ik trouwens onze bevoegdheden?

Ik zie nu bijv. als eerste een verzoek voor een slotje, maar kan dit zelf nog niet doen.

reply
0
H
Herjan
May 29, 2008

Geen idee. Ludo had deze week ook problemen met het her-verkrijgen van zijn mod-rechten. Geen idee hoe dat toen is goed gekomen. Jullie zijn lid van de moderatorgroep. Dat zou genoeg moeten zijn. Ik lijk zelf te weinig rechten te hebben om die groeprechten in te stellen. Misschien dat de technische crew of Arnold hiernaar kan kijken?

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
May 29, 2008

Volgens mij moet je twee dingen doen.
Een is de status van de personen zetten op moderator.
Ander is bij de forumonderdelen de personen toevoegen als moderator voor dat forumonderdeel (of eventueel alleen een subforum of het gehele forum).
Heb je beide gedaan?

reply
0
H
Herjan
May 29, 2008

Iets nieuws geprobeerd. Patrick en/of Jordy zien jullie iets veranderen in Algemeen?

reply
0
JB
Jordy van Buel
May 29, 2008

Ja, ik kan nu posts aanvinken en heb ook modereer opties :)

reply
0
H
Herjan
May 29, 2008

Mooi, dan ga ik nu de andere forumdelen ook toevoegen.

reply
0
JB
Jordy van Buel
May 29, 2008

Herjan Hakkers;1387888 wrote: Mooi, dan ga ik nu de andere forumdelen ook toevoegen.

(y) Als we Arnold's wijsheid toch niet hadden ;)

reply
0
H
Herjan
May 29, 2008

Whoppa! Iedereen is nu weer goed ingesteld en volgens mij klopt nu de forumleiding ook weer.

@Arnold: bedankt voor de hint! (y)

reply
0
H
Herjan
May 29, 2008

Nu ik het principe helemaal door heb, zal ik "de oude garde" dan ook maar "degraderen" tot normale users?

reply
0
JB
Jordy van Buel
May 29, 2008

De crew babbelbox zie ik niet meer ??

reply
0
H
Herjan
May 29, 2008

En nu?

reply
0
JB
Jordy van Buel
May 29, 2008

Nog niet..

reply
0
H
Herjan
May 29, 2008

Tering. Ik zat effe te kijken naar de rechten voor dat forum. Waarom is dat zo moeilijk gedaan? Op het hoogste niveau staat aan dat Registered Users het mogen bekijken. Dat is pas op lager niveau uitgezet. Dat is toch niet te onderhouden?

@Arnold: graag permissie om dit te wijzigen. Op hoogste niveau voor iedereen nee, met uitzondering van Forum Crew en Crew. Dan de subfora voor Techniek en Redactie alleen aanzetten voor die groepen. Klaar ben je!

@Jordy: ik heb de forum crew nu toegang gegeven tot dat deel. Nu zou je het moeten zien.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 29, 2008

Ik kan wel berichten verwijderen en verplaatsen, maar ik zie nog niet direct links om topics te sluiten en te verplaatsen. Maar dit komt waarschijnlijk omdat ik het niet kan vinden...

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 29, 2008

Om een of andere vreemde reden is mijn PM-box ook geheel verdwenen:

[IMG]http://i103.photobucket.com/albums/m138/patrickvdhul/PM.jpg[/IMG]

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 29, 2008

Ik kreeg net dit scherm:

[IMG]http://i103.photobucket.com/albums/m138/patrickvdhul/nonactief.jpg[/IMG]

Lijkt me ook niet de bedoeling :wink:

reply
0
JB
Jordy van Buel
May 29, 2008

Klopt inderdaad :)

reply
0
JB
Jordy van Buel
May 29, 2008

Dat is bij mij ook het geval van die PM Inbox

@Patrick, een geheel topic verwijderen/verplaatsen moet gewoon via de gehele lijst met topics, dus niet via het topic zelf.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 29, 2008

Jordy van Buel;1387960 wrote: Dat is bij mij ook het geval van die PM Inbox

@Patrick, een geheel topic verwijderen/verplaatsen moet gewoon via de gehele lijst met topics, dus niet via het topic zelf.

Als iemand tijd heeft, zou ik dat graag nog een keertje uitgelegd krijgen, ik kan het niet vinden namelijk.

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 29, 2008

Patrick van den Hul;1387961 wrote: Als iemand tijd heeft, zou ik dat graag nog een keertje uitgelegd krijgen, ik kan het niet vinden namelijk.

Ik zal het hier proberen uit te leggen:

Bovenaan een pagina zie je als het goed is "Discussieopties" met een wit pijltje.

[IMG]http://home.tiscali.nl/novascottia/threadmove.jpg[/IMG]

Daar kun je kiezen om een topic te sluiten of te verplaatsen. De andere opties komen minder vaak voor. Discussies verwijderen doen we eigenlijk alleen maar als het een Spamtopic betreft.

Als je dus wilt verplaatsen, kies dan voor Move Thread en dan Uitvoeren.

Je krijgt dan een nieuw scherm:

[IMG]http://home.tiscali.nl/novascottia/threadmove2.jpg[/IMG]

Hier zie je wat je gaat verplaatsen en waar naar toe. Meestal is het raadzaam om de titel van het topic niet te veranderen, of het moet echt fout zijn.
Bij Bestemmingsforum: klik je op het pijltje en dan krijg je een lijst met alle subdirectories van het forum:

[IMG]http://home.tiscali.nl/novascottia/threadmove3.jpg[/IMG]

Kies de subdirectorie die je wilt hebben en kies op Move Thread. Het topic wordt nu verplaatst naar de nieuwe plek en wordt gerangschikt op tijd van laatste post.

Er is een optie om op de oude plek van het topic een zgn. Redirect achter te laten (zie 2e plaatje). Hier wordt op de oude plek van het topic aangegeven dat het is verplaatst en dat je door kunt klikken naar de nieuwe plek. Het ligt er een beetje aan wat voor topic het is, maar een redirect van zo'n 2-3 dagen is meestal voldoende. Kies liever niet voor "Leave Permanent Redirect".

Als dit niet lukt hoor ik het wel.

Een discussie sluiten kan ook op een hele makkelijke manier: In de lijst van topics dubbelklik je op het gekleurde envelopje aan het begin van een topicregel. Je zal zien dat er dan een slotje tevoorschijn komt en het topic is dan gesloten.

[IMG]http://home.tiscali.nl/novascottia/threadclose1.jpg[/IMG]

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 29, 2008

Heel erg bedankt Ludo, dit is mooi duidelijk :bier:

Het is een beetje tricky om het daadwerkelijk uit te proberen zonder aanleiding, maar ik kan alle nu opties vinden.

reply
0
H
Herjan
May 29, 2008

Vage zaken dit. Zoals ik in een ander topic al zei: ik moet even offline. Ben vanmiddag wel weer terug.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 29, 2008

Herjan Hakkers;1387965 wrote: Vage zaken dit. Zoals ik in een ander topic al zei: ik moet even offline. Ben vanmiddag wel weer terug.

Ik vermoed dat iemand van de technisch crew bezig is as we speak, maar het zou wel fijn zijn als hier dan even melding van gemaakt zou worden.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 29, 2008

De bovengenoemde melding:

Je bent op non-actief gesteld om de volgende reden:
No reason was specified.
Datum opheffing non-actiefstelling: Nooit

Krijg ik alleen als ik probeer om iemand te quoten in het normale forum, hier op het crewforum kan ik wel gewoon quoten.

EDIT: Ik kan helemaal geen berichten meer posten in het normale forum, krijg telkens die melding. En dus ook geen PM box. Het lijkt erop dat ik niet meer kan communiceren en alleen dingen kan bekijken.

Ik blijf wel even een paar uurtjes weg van het forum, dan zie ik vanzelf wel of het morgen beter is.

reply
0
JB
Jordy van Buel
May 29, 2008

'Snel reageren' is af en toe niet zichtbaar bij mij .. voor mij geldt hetzelfde, ik ga zo wel even van het forum af en kijk dan vanavond nog wel een keer ;)

reply
0
JB
Jordy van Buel
May 29, 2008

Bedankt voor de uitleg :)

reply
0
JB
Jordy van Buel
May 29, 2008

Mijn forumnaam is trouwens niet meer rood van kleur 8)

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 29, 2008

Jordy van Buel;1388318 wrote: Mijn forumnaam is trouwens niet meer rood van kleur 8)

Die van mij ook niet meer, misschien is het handig om dat toch even terug te veranderen, aangezien het de herkenbaarheid vergroot.

Verder werkt alles overigens weer perfect (y)

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 29, 2008

Ik heb vandaag al 20x op de wijzig knop gedrukt, terwijl ik wilde quoten. De quote knop is namelijk een plaatsje opgeschoven.. :x

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 30, 2008

Gaat er iemand kijken naar de rode tekst van de naam? Moet gemakkelijk te fixen zijn lijkt me zo :)

reply
0
H
Herjan
May 30, 2008

Moet je wel even online komen...

reply
0
H
Herjan
May 30, 2008

En Patrick? Klopt alles nog? PM box, mod-rechten? Kleurtje wel i.i.g.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 30, 2008

Yep, Herjan, alles is nu perfect in orde. Ik heb alle rechten en ik zie dat het kleurtje terug is. Bedankt (y)

Als eerste act als moderator zal ik je bericht in het Lost topic verwijderen ;) Edit: zie net je dat zelf al hebt gedaan.

Ik was dus even offline omdat ik de finale aan het kijken was :-P

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 30, 2008

Ik heb overigens nog een vraagje.

De titel van bijv. The Hobbit is niet meer actueel, het is nu immers bekend wie de regisseur is. Ik heb de topicstarter al een PM gestuurd met het verzoek of hij de titel aan wil passen, maar ik krijg geen gehoor.

Nu is mijn vraag eigenlijk of het toegestaan is om titels van topics aan te passen?

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 30, 2008

Nu gaat er bij jou iets mis, Herjan. Je naam is niet meer rood en bij berichten staat n/a.

reply
0
MH
Marcel den Haan
May 30, 2008

Gaat iets heel erg niet goed bij het account van Herjan. Zijn profiel is niet meer te bekijken en hij staat niet meer bij de mods en admins.

reply
0
JB
Jordy van Buel
May 30, 2008

Hmm, wellicht heeft Herjan zichzelf gedelete ipv het OHT topic ;)

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 30, 2008

Jordy van Buel;1389151 wrote: Hmm, wellicht heeft Herjan zichzelf gedelete ipv het OHT topic ;)

Ik denk dat je niet ver van de waarheid zit... Dennis is gevraagd of hij hier nog iets aan kan doen. Ondertussen is er een nieuwe gebruiker met de naam "Herjan". Wie zou dat nou toch zijn? :roll:8-)

reply
0
H
Herjan
May 30, 2008

Ik wilde mij uit een groep verwijderen, maar toen gooide ik m'n hele account weg. Sufkop dat ik ben! Snel mezelf weer aangemeld en Ludo is zo goed geweest om me meteen weer admin te maken.

Als het Dennis nu lukt om mijn nieuwe ID aan mijn oude berichten te koppelen, dan ben ik erg happy. Zal alleen mijn PM's kwijt zijn, maar ach.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 30, 2008

Herjan Hakkers;1389322 wrote: Zal alleen mijn PM's kwijt zijn, maar ach.

En je postcount, of misschien kan iemand die weer voor je 'invullen'?

reply
0
DB
Dennis Bosman
May 30, 2008

Herjan Hakkers;1389322 wrote: Ik wilde mij uit een groep verwijderen, maar toen gooide ik m'n hele account weg. Sufkop dat ik ben! Snel mezelf weer aangemeld en Ludo is zo goed geweest om me meteen weer admin te maken.

Als het Dennis nu lukt om mijn nieuwe ID aan mijn oude berichten te koppelen, dan ben ik erg happy. Zal alleen mijn PM's kwijt zijn, maar ach.

Al je posts zijn weer gekoppeld aan je nieuwe gebruikers account. Ik zal zo nog even kijken naar je pm's.

(Je postcount zul je zelf maar moeten invullen)

Maar voortaan wel opletten :P

reply
0
H
Herjan
May 30, 2008

@Dennis: als je er niet uitkomt met SQL, dan kan ik je wel helpen. Heb ik alleen een beknopte beschrijving van het datamodel nodig.

reply
0
H
Herjan
May 30, 2008

Dennis: briljant! Die PM's boeien me eigenlijk niet zo, dus zo is het wel goed.

Je begrijpt trouwens toch wel dat ik dit alleen dit om jouw kennis te testen?

:oops:

reply
0
DB
Dennis Bosman
May 31, 2008

Herjan Hakkers;1389660 wrote: Dennis: briljant! Die PM's boeien me eigenlijk niet zo, dus zo is het wel goed.

Je begrijpt trouwens toch wel dat ik dit alleen dit om jouw kennis te testen?

:oops:

:), je pm's laat ik dan wel zo staan. Maar volgende keer liever niet doen :(, het kost toch wat tijd om het uit te zoeken en te verhelpen.

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 30, 2008

Herjan, in je profiel heb je wel een signature, maar die is nog niet zichtbaar bij je posts. Ik denk dat je dat nog even moet aanpassen.

reply
0
H
Herjan
May 30, 2008

Ik kan geen instelling vinden waar ik dat kan wijzigen. De optie om signatures te zien staat aan, maar dat heeft te maken met als ik topics bekijk.

Overigens kan ik nog steeds bijna niets zien in het admin panel!

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 30, 2008

Herjan Hakkers;1389679 wrote:
Overigens kan ik nog steeds bijna niets zien in het admin panel!

Arnold is volgens mij nog niet online geweest. Het is even wachten op zijn gouden tip!

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
May 31, 2008

Het lastige van vBulletin is dat je op verschillende manieren naar rechten en permissies kunt kijken. Omdat vBulletin erg flexibel is bij het opzetten van rechternprofielen betekent dit ook dat je op verschillende plaatsen e.e.a. moet aanpassen/bijwerken.

Als het goed is kan Herjan nu weer zijn modereerwerk op alle forumonderdelen doen.
Verder heb ik hersteld dat het kopje van het crewgedeelte voor gewone gebruikers zichtbaar is (al zagen zij de onderliggende subforums niet).

Mensen, ik ben niet zo gelukkig met hoe de zaken op dit moment met administrators lopen. Er zijn de afgelopen dagen wat zaken fout gegaan wat erg vervelend is en blijkbaar qua kennisniveau niet 123 opgelost kan worden.

Er zijn nu (te?) veel mensen met zeer uitgebreide rechten. Zoals gezegd vBulletin biedt veel opties voor het zeer flexibel instellen van rechten, maar dit betekent ook dat het zaak is dat we goed overzicht houden. Wanneer meerdere mensen op diep niveau in de structuur en permissies aanpassingen kunnen doen, is er een risico dat het overzicht zoek raakt en er ongewild zaken verkeerd gaan.

Het noopt in mijn ogen tot de noodzaak om de opzet van rechten en permissies eens goed tegen het licht te houden. Laat dit even mijn actiepunt zijn.

reply
0
H
Herjan
May 31, 2008

Arnold van Oostrum;1389707 wrote: Als het goed is kan Herjan nu weer zijn modereerwerk op alle forumonderdelen doen.
Helaas...
Arnold van Oostrum;1389707 wrote: Mensen, ik ben niet zo gelukkig met hoe de zaken op dit moment met administrators lopen. Er zijn de afgelopen dagen wat zaken fout gegaan wat erg vervelend is en blijkbaar qua kennisniveau niet 123 opgelost kan worden.

Arnold, ik denk dat niemand er blij mee is. Maar ik denk ook niet dat het aan ons ligt, maar aan hoe het in het verleden opgezet is. Dat blijkt wel uit het feit dat ook na jouw effort ik nog steeds niks kan in het admin panel. De rechten zijn in het verleden knudde opgezet. Overal en nergens zijn er zaken geconfigureerd. Kijk voor de lol maar eens de rechten van de DVD.nl Forum Crew. Die mogen in principe niks! Dat was ook de reden dat Patrick en Jordy opeens geen PM box meer hadden. Als je in de Forum Crew zit, staat het aantal PM's op 0 ingesteld! Je moet ze lid maken van de DVD.nl Crew en vervolgens hun rank weer op DVD.nl Forum Crew zetten. En de moderator rechten zouden aan de groep gekoppeld moeten zijn, maar nee, die zijn weer op een andere plek geconfigureerd waar je persoon voor persoon moet toevoegen aan elk subforum.

Ik heb in mijn vorige werk vaak de access rights moeten instellen voor BusinessIntelligence gebruikers. Eén ding dat je heel snel moet leren is dat je rechten altijd op groepsniveau vast legt. Beter een groep met 1 lid, dan rechten aan een gebruiker toekennen. Het is niet voor niets dat ik 2 weken geleden al voorstelde om eens de rechtenstructuur hier eens door te lichten en opnieuw vast te leggen. Dan maar een keer met de site een paar uur op zwart.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 31, 2008

Herjan Hakkers;1390131 wrote: Dan maar een keer met de site een paar uur op zwart.

Dat wordt nachtwerk dan :twisted:

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
May 31, 2008

Herjan Hakkers;1390131 wrote: Helaas...

Alles staat bij jou zoals het staan moet. Ook staat je naam als moderator bij alle forums, niet alleen in het admin paneel, maar ook gewoon genoemd onder aan de forumpagina's.
Tja, misschien even je browser cache legen en cookies verwijderen (dus even met clean sheet beginnen)?

reply
0
H
Herjan
May 30, 2008

Hé! Bij nieuwe berichten staat er wel een signature!

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 31, 2008

Ik ben de eerste om te bekennen dat ik weinig kennis heb van de achtergronden van het vBulletin forum. Ik zou me er veel meer in moeten verdiepen om achter alle ins en outs te komen. Maar iets uitproberen is lastig, omdat dit meteen invloed heeft op het forum.
Weet iemand een goede en begrijpelijke manual van dit forum, om fouten zoals afgelopen week zijn voorgekomen in de toekomst te vermijden, of anders direct te kunnen oplossen?

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 31, 2008

Ludo Keeris;1390017 wrote: Ik ben de eerste om te bekennen dat ik weinig kennis heb van de achtergronden van het vBulletin forum. Ik zou me er veel meer in moeten verdiepen om achter alle ins en outs te komen. Maar iets uitproberen is lastig, omdat dit meteen invloed heeft op het forum.
Weet iemand een goede en begrijpelijke manual van dit forum, om fouten zoals afgelopen week zijn voorgekomen in de toekomst te vermijden, of anders direct te kunnen oplossen?

Hier is de officiële manual:
http://www.vbulletin.com/docs/html/

Zie er vrij uitgebreid uit :)

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 31, 2008

Is er inmiddels meer duidelijkheid over welk deel ik moet gaan modereren?

reply
0
LK
Ludo Keeris
May 31, 2008

Patrick, richt je met Jordy vooral op het Algemeen gedeelte en graag ook het Mediadragers gedeelte. Maar vergeet ook niet om ook de andere delen te bezoeken en waar nodig in te grijpen. Zoals in je eigen topic mbt de kabels bijvoorbeeld. Als je iets tegenkomt, kun je ingrijpen.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
May 31, 2008

Ludo Keeris;1390101 wrote: Patrick, richt je met Jordy vooral op het Algemeen gedeelte en graag ook het Mediadragers gedeelte. Maar vergeet ook niet om ook de andere delen te bezoeken en waar nodig in te grijpen. Zoals in je eigen topic mbt de kabels bijvoorbeeld. Als je iets tegenkomt, kun je ingrijpen.

Ok, algemeen, de pricewatch en de TKA kijk ik regelmatig. Mediadragers zal ik mezelf een beetje aan moeten leren.

Is er nog iemand anders die mediadragers in de gaten houdt of doet verder niemand dat?

Overigens zou ik ook niet te lang wachten met even een formele aankondiging over mijn en Jordy, is niet zoveel moeite :)

reply
0
H
Herjan
Jun 01, 2008

Vanzelfsprekend heb ik dat ook geprobeerd Arnold. Maar zonder succes. Ik heb geen idee wat het probleem zou kunnen zijn. Dit is de fout die ik zie:

Sorry, you don't have permission to access the administrative controls on this page.

If you need to access this page, ask your lead administrator to enable your permissions for this page using the Administrator Permissions section of the control panel.

Overgens zie ik aan de linkerzijde slechts 4 menu opties. Dat waren er veel meer.

reply
0
DB
Dennis Bosman
Jun 01, 2008

Herjan Hakkers;1390553 wrote: Vanzelfsprekend heb ik dat ook geprobeerd Arnold. Maar zonder succes. Ik heb geen idee wat het probleem zou kunnen zijn. Dit is de fout die ik zie:

Overgens zie ik aan de linkerzijde slechts 4 menu opties. Dat waren er veel meer.

Ik heb zojuist je rechten goed gezet. Nu moet het wel allemaal werken zoals het hoort, je bent ingesteld als Super Moderator.

reply
0
H
Herjan
Jun 01, 2008

Ik zie nu niet eens de Admin knop onderin het scherm staan.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 01, 2008

Herjan Hakkers;1390592 wrote: Ik zie nu niet eens de Admin knop onderin het scherm staan.

Die heb ik ook niet, maar volgens mij is die dus voor Arnold, Dennis en Koos bedoeld.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Jun 01, 2008

Herjan Hakkers;1390592 wrote: Ik zie nu niet eens de Admin knop onderin het scherm staan.

Klopt, je hebt wel een knop MOD.

Voor het forumbeheer hebben we nu de autorisaties gezet op Super Moderator (Herjan, Ludo, Marcel) en Moderator (Sander, Jordy, Patrick, Erwin en Alexander).

De extra gebruikersgroepen die gedefinieerd zijn geven nog problemen, zoals Herjan t.a.v. de DVD.nl Forum Crew en DVD.nl Crew al terecht opmerkte. Ik denk dat we met minder extra gebruikersgroepen uit de voeten kunnen. Ik bekijk dat nog even samen met Dennis om zo ook op dit aspect zaken helderder en eenvoudiger te krijgen.

Wordt vervolgd.

Nogmaals, als er nu ergens iets tussen wal/schip raakt. Laat ons weten.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Jun 01, 2008

Nu kunnen we volgens mij geen namen wijzigen van gebruikers, de grootste reden dat we adminrechten gekregen hebben.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Jun 01, 2008

Marcel den Haan;1390632 wrote: Nu kunnen we volgens mij geen namen wijzigen van gebruikers, de grootste reden dat we adminrechten gekregen hebben.

Dan moeten we even bekijken hoe we deze faciliteit aan Super Mods kunnen toekennen.

Trouwens, ik zie dat Herjan en Marcel een onzichtbaarheids status hebben ingesteld. Wat is hiervan de reden. Ben hier zelf namelijk niet zo voor.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jun 01, 2008

De groep DVD.nl crew heeft geen dikgedrukte, rode naam meer.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Jun 01, 2008

Arnold van Oostrum;1390641 wrote: Trouwens, ik zie dat Herjan en Marcel een onzichtbaarheids status hebben ingesteld. Wat is hiervan de reden. Ben hier zelf namelijk niet zo voor.

Mijn reden hiervoor is dat ik vaak PM's krijg over zaken waar ik niks mee kan, bijvoorbeeld over trades, simpelweg omdat users zien dat ik online ben. Vandaar dat ik mezelf op onzichtbaar heb gezet. Ik wou me sowieso wat minder richten op het modereren en me meer puur alleen met het recensiewerk bezig te houden. Qua mods en admins zitten we aardig goed nu dus zie er minder noodzaak toe.

reply
0
DB
Dennis Bosman
Jun 01, 2008

Marcel den Haan;1390632 wrote: Nu kunnen we volgens mij geen namen wijzigen van gebruikers, de grootste reden dat we adminrechten gekregen hebben.

Ik heb tegen Arnold gezegd dat ik komende donderdag hiernaar zal gaan kijken. Voor zover ik heb kunnen zien is het niet super veel werk :). (copy-past van de admincp)

reply
0
H
Herjan
Jun 01, 2008

Okee. Ik wist niet dat je via Mod ook gebruikers kon deactiveren. Volgens mij klopt alles wel zo.

Ik moet alleen nog mijn traderstatus en safetrader status terug hebben, maar daarover had ik al bericht gehad van Erwin.

reply
0
EK
Erwin de Koning
Jun 01, 2008

Klopt, maar ik mag me blijkbaar niet meer bemoeien met de plussen en minnen lijst want ik heb daar geen toegang meer toe, zou iemand dit even willen/kunnen aanpassen?

Ik weet niet hoe ik je weer een safetrader kan maken

Thanks bigtime!

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Jun 01, 2008

Erwin de Koning;1390766 wrote: Klopt, maar ik mag me blijkbaar niet meer bemoeien met de plussen en minnen lijst want ik heb daar geen toegang meer toe, zou iemand dit even willen/kunnen aanpassen?

Ik weet niet hoe ik je weer een safetrader kan maken

Thanks bigtime!

Ik heb Dennis gevraagd om dit uit te zoeken. Blijkbaar lag er een koppeling tussen de forumrechten en de rechten van traderslijst. Wist ik niet, excuus voor het ongemak. Hopenlijk snel weer hersteld.

reply
0
DB
Dennis Bosman
Jun 02, 2008

Arnold van Oostrum;1390771 wrote: Ik heb Dennis gevraagd om dit uit te zoeken. Blijkbaar lag er een koppeling tussen de forumrechten en de rechten van traderslijst. Wist ik niet, excuus voor het ongemak. Hopenlijk snel weer hersteld.

Blijkbaar laggen de rechten zo vastgesteld dat wanneer je lid was van de groep: DVD.nl Crew dat er toegang tot had. Maar omdat we nu die rechten weg hadden gehaald kon je er niet meer bij.

Momenteel is het zo ingesteld dat de mensen uit de groep moderators hier toegang tot hebben.

reply
0
H
Herjan
Jun 01, 2008

Ik heb mezelf al safetrader gemaakt. Ik mis trouwens nog een sterretje. Ik had er 4.

Eh.. Als jij niet meer bij de plussen en minnenlijst kan, wie heeft me dan nu die drie sterren gegeven?

reply
0
EK
Erwin de Koning
Jun 01, 2008

Ik, maar ik kan ze niet goedkeuren

reply
0
H
Herjan
Jun 02, 2008

Niet om als slijmbal over te komen, maar Dennis: goed bezig! (y)

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 02, 2008

Kan het zijn dat ik nu in een keer veel minder PM's kan ontvangen? Ik kan nu maximaal 50 berichten ontvangen, terwijl dat tot vorige week 1000 was!
Heeft dit te maken met de rechtenstructuur? Of zit er ergens anders iets niet goed?

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jun 02, 2008

Ludo Keeris;1391393 wrote: Kan het zijn dat ik nu in een keer veel minder PM's kan ontvangen? Ik kan nu maximaal 50 berichten ontvangen, terwijl dat tot vorige week 1000 was!
Heeft dit te maken met de rechtenstructuur? Of zit er ergens anders iets niet goed?

Het geldt niet alleen voor jouw groep, maar ook voor de crew. Ik kan ook nog maar 50 PM's bewaren.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Jun 02, 2008

Ludo Keeris;1391393 wrote: Kan het zijn dat ik nu in een keer veel minder PM's kan ontvangen? Ik kan nu maximaal 50 berichten ontvangen, terwijl dat tot vorige week 1000 was!

Klopt, dit is gekoppeld aan de gebruikersgroep. De standaard waarde van vBulletin is 50 voor Mods en Super Mods. 1000 is wel erg veel. Ik kan het zo veranderen. Wat is een zinvolle waarde?

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 02, 2008

Arnold van Oostrum;1391409 wrote: Wat is een zinvolle waarde?

Voor mij: 250 berichten totaal, dus voor ontvangen en verzonden berichten bij elkaar.

reply
0
DB
Dennis Bosman
Jun 02, 2008

Ludo Keeris;1391443 wrote: Voor mij: 250 berichten totaal, dus voor ontvangen en verzonden berichten bij elkaar.

We kunnen het toch voor alle crewleden op 250 zetten? het is niet dat je alle forumgebruikers zoveel laat opslaan.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 03, 2008

Dennis Bosman;1391449 wrote: We kunnen het toch voor alle crewleden op 250 zetten? het is niet dat je alle forumgebruikers zoveel laat opslaan.

Enig idee wanneer dit aangepast kan worden? Ik kan al een paar dagen geen PM berichten meer ontvangen en versturen.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Jun 03, 2008

Ludo Keeris;1392255 wrote: Enig idee wanneer dit aangepast kan worden? Ik kan al een paar dagen geen PM berichten meer ontvangen en versturen.

Is nu aangepast en gezet op 250.

reply
0
SH
Sander Haarmans
Jun 02, 2008

Ludo Keeris;1391443 wrote: Voor mij: 250 berichten totaal, dus voor ontvangen en verzonden berichten bij elkaar.

Dit lijkt me idd wel genoeg, 50 vind ik wel heel erg weinig.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jun 02, 2008

Als ik 250 zou krijgen, dan zou ik in ieder geval meer dingen bewaren die misschien nog eens weer van belang zullen zijn. Dan maak ik gewoon een apart mapje aan voor moderator spul.

reply
0
EK
Erwin de Koning
Jun 02, 2008

Kan idd weer bij de traderslijst

Thanks

reply
0
SH
Sander Haarmans
Jun 02, 2008

Erwin de Koning;1391463 wrote: Kan idd weer bij de traderslijst

Thanks

Er gaat alleen iets gigantisch mis bij de top 10 het dubbele plussen gedeelte. Herjan heeft Erwin 99 dubbele plussen gegeven, neem aan dat dit een foutje is in de software.

reply
0
H
Herjan
Jun 03, 2008

Nee, dat klopt wel. Dat was om mijn traderstatus weer op 4 sterren te krijgen.

reply
0
SH
Sander Haarmans
Jun 04, 2008

Herjan Hakkers;1391663 wrote: Nee, dat klopt wel. Dat was om mijn traderstatus weer op 4 sterren te krijgen.

Maar dat blijft dus zo ?, nu moet ik elke keer helemaal naar beneden scrollen om te kijken of er dubbele plussen zijn.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jun 03, 2008

In hoeverre is het eigenlijk verstandig/mogelijk/goed om gesloten topics in zijn geheel te verwijderen. Ik erger me namelijk nogal eens aan gesloten topics die toch vrij lang in de lijst blijven staan, wat de overzichtelijkheid niet ten goede komt. (voorbeeld de veiling)

reply
0
H
Herjan
Jun 03, 2008

Als het goed is worden afgehandelde transacties verplaatst naar het subforum Afgehandelde transacties. Die zou automatisch de topics moeten verwijderen die een maand of zo oud zijn.

Mocht dit alles niet zo zijn, hebben we meteen een punt voor de nieuwe functionaliteit. ;)

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jun 03, 2008

En dat verplaatsen gebeurt automatisch of moet dat nog old school handmatig ;)

reply
0
H
Herjan
Jun 03, 2008

Dat gebeurd handmatig. Niet door mij overigens...

Misschien kan dat automatisch gedaan worden. Custom PHP-scriptje die gesloten handelsfora verplaatst?

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jun 03, 2008

Lijkt me een strak plan..

reply
0
H
Herjan
Jun 04, 2008

Geen idee. Ze zullen toch anders ook uit de database verwijderd kunnen worden?

Ik ben trouwens nu een ster kwijt. Hoe kan dat? Ik had vroeger volgens mij 127 plusjes. In ieder geval 4 sterren. Is trouwens wel low prio hoor. Maar zou wel mooi zijn als dit gewijzigd kan worden.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jun 09, 2008

Jordy, vergeet je interviewtopic niet he! ;):mrgreen:

reply
0
SH
Sander Haarmans
Jun 09, 2008

Herjan Hakkers;1392954 wrote:
Ik ben trouwens nu een ster kwijt. Hoe kan dat? Ik had vroeger volgens mij 127 plusjes. In ieder geval 4 sterren.

Je hebt pas 4 sterren als je meer dan 250 plusjes hebt.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jun 09, 2008

Sander Haarmans;1396188 wrote: Je hebt pas 4 sterren als je meer dan 250 plusjes hebt.

Nee hoor, bij 250+ krijg je 5 sterren...

reply
0
SH
Sander Haarmans
Jun 10, 2008

Patrick van den Hul;1396191 wrote: Nee hoor, bij 250+ krijg je 5 sterren...

Je hebt helemaal gelijk, had even last van een verstandsverbijstering :oops:

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jun 09, 2008

Komt eraan! ;)

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jun 09, 2008

Jordy van Buel;1395832 wrote: Komt eraan! ;)

(y)

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 09, 2008

@ Dennis:

Is er al de mogelijkheid binnen de rechtenstructuur om de profielen aan te passen? Dit is nu niet meer mogelijk (opslaan lukt niet). Zo kunnen er geen naamswijzigingen en dergelijke doorgevoerd worden.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 11, 2008

Ludo Keeris;1396096 wrote: @ Dennis:

Is er al de mogelijkheid binnen de rechtenstructuur om de profielen aan te passen? Dit is nu niet meer mogelijk (opslaan lukt niet). Zo kunnen er geen naamswijzigingen en dergelijke doorgevoerd worden.

:!:

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 12, 2008

Ik kan niet meer in de moderator pagina van de Plussen en Minnen afdeling. Nu kan ik geen Safetraders meer aanmaken. Kan dat gewijzigd worden?

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jun 19, 2008

Ik heb zojuist de (al vrij oude) post van Eric over het 'alleen prijzen, geen discussies in dit forum' gekopieerd van DVD Pricewatch naar het HD/BR Pricewatch forum. Vandaag al meerdere malen meegemaakt dat er gediscussieerd wordt in verschillende topics dus hopelijk schrikt die sticky genoeg af ;)

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jun 19, 2008

Jordy van Buel;1403697 wrote: Vandaag al meerdere malen meegemaakt dat er gediscussieerd wordt in verschillende topics dus hopelijk schrikt die sticky genoeg af ;)

Ik verwijder daar ook bijna dagelijks wel een paar berichten, mensen leren het nooit...

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jun 25, 2008

Komt er nog een keer een bericht over Jordy en mij? Dit zou nog even officieel aangekondigd worden?

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Jun 25, 2008

Patrick van den Hul;1407234 wrote: Komt er nog een keer een bericht over Jordy en mij? Dit zou nog even officieel aangekondigd worden?

Excuus, mijn fout. Er gebeurt op dit moment erg veel (leg nog wel een keer uit), waardoor dit wat naar de achtergrond is geraakt. Zal (over)morgen een berichtje plaatsen.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jun 25, 2008

Arnold van Oostrum;1407334 wrote: Er gebeurt op dit moment erg veel (leg nog wel een keer uit)

In de persoonlijke sfeer of met de site/forum?

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Jun 25, 2008

Patrick van den Hul;1407353 wrote: In de persoonlijke sfeer of met de site/forum?
Beide :shock:

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 05, 2008

Arnold van Oostrum;1407334 wrote: Excuus, mijn fout. Er gebeurt op dit moment erg veel (leg nog wel een keer uit), waardoor dit wat naar de achtergrond is geraakt. Zal (over)morgen een berichtje plaatsen.

(over)morgen :lol: ;)

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
PH
Patrick van den Hul
Jul 05, 2008

(y)

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jun 25, 2008

Zou leuk zijn inderdaad :)

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jun 26, 2008

Misschien een vreemde vraag maar wat houdt 'Referenties' eigenlijk in bij je forumprofiel? Valt me nu pas op eigenlijk dat ik daar een 1 heb staan..

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jun 27, 2008

Jordy van Buel;1407921 wrote: Misschien een vreemde vraag maar wat houdt 'Referenties' eigenlijk in bij je forumprofiel? Valt me nu pas op eigenlijk dat ik daar een 1 heb staan..

Niemand..?

Kan deze trouwens dicht?
http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?p=1408120#post1408120

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jun 27, 2008

Jordy van Buel;1408201 wrote:
Kan deze trouwens dicht?
http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?p=1408120#post1408120

Lijkt me niet nodig, valt vanzelf wel weer naar beneden wanneer er niemand meer post en als er in de toekomst nog een keer iemand een vraag heeft over kwijtschelding van minnen e.d. kan dat in dit bestaande topic.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jun 27, 2008

Prima :)

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 01, 2008

Jordy, zou je Peter Rietveld even een PM willen sturen als je dat nog niet gedaan hebt? Als het nog even duurt, dan heeft volgende ook niet meer voldoende tijd om het interview te maken ;)

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jul 01, 2008

Jordy, heeft Peter Rietveld met jou contact opgenomen dat hij het interview niet af had?
Zo gaat het proces danig in de war. Gaat hij het voor volgende week wel halen? Zo niet, weet jij dan iemand die het dan over kan nemen?
Misschien is het zinvol om Peter's topic op slot te gooien totdat hij zijn interview af heeft. Anders wordt het toch alleen maar onzinnig gebral.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 01, 2008

Het is jouw stukje forum Jordy, maar ik zou voorstellen dat je Tom Lempers iemand anders laat kiezen en Peter Rietveld een week vooruit schuift.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jul 02, 2008

Ik zal Tom iemand anders aan laten wijzen en Peter een PM sturen dat, wanneer hij zijn Interview klaar heeft, hij ons kan PMen zodat we het topic weer kunnen openen :)

reply
0
JB
Jordy van Buel
LK
Ludo Keeris
Jul 05, 2008

Nee, of hij moet 'm als Blu-ray speler gaan gebruiken. Maar dat mag hij er dan zelf bij zetten.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jul 05, 2008

Mocht je ook interesse hebben om mee te werken aan DVD.nl, stuur dan een berichtje (PM of email) naar Arnold van Oostrum.

Heel goed! Die kunnen we zeker nog gebruiken op dit moment. Hoop wel dat áls iemand reageert, het ook een serieuze reactie is.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Jul 09, 2008

Ludo Keeris;1411807 wrote: Heel goed! Die kunnen we zeker nog gebruiken op dit moment. Hoop wel dat áls iemand reageert, het ook een serieuze reactie is.

Ludo, ik heb een reactie van iemand gekregen die graag mee wil werken aan het forumbeheer. Ik stuur later deze avond (zit nu nog in de trein) zijn mail door naar jou, kun je bekijken of het wat is.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 09, 2008

Arnold van Oostrum;1413832 wrote: Ludo, ik heb een reactie van iemand gekregen die graag mee wil werken aan het forumbeheer. Ik stuur later deze avond (zit nu nog in de trein) zijn mail door naar jou, kun je bekijken of het wat is.

Dit gedeelte van het forum is toch besloten, dan is er geen reden om de naam niet bekend te maken? :p

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 09, 2008

Jordy, Dennis kiest nu Harry B. voor het volgende interview, maar is Peter Rietveld nu niet aan de beurt waarna Peter ook de volgende kiest?

Misschien is het handig als je voor de duidelijkheid even een post plaatst in het interviewtopic van Dennis met je beslissing (en Peter een PM stuurt of het interview deze week wel gaat lukken of niet).

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jul 09, 2008

Patrick van den Hul;1413903 wrote: Jordy, Dennis kiest nu Harry B. voor het volgende interview, maar is Peter Rietveld nu niet aan de beurt waarna Peter ook de volgende kiest?

Misschien is het handig als je voor de duidelijkheid even een post plaatst in het interviewtopic van Dennis met je beslissing (en Peter een PM stuurt of het interview deze week wel gaat lukken of niet).

Ik heb met Peter afgesproken dat hij, wanneer hij er klaar voor is, mij (of een van ons) een PM stuurt zodat het topic geopent kan worden. Ik denk dat we het in het geval van Peter even zo moeten laten, anders lijkt het zo opdringerig.
Wat betreft de keuze van Dennis, ik zal even kijken of er contact is te maken met Harry B, voor hem zal ik a.s. maandag gewoon een topic openen mits hij iets laat weten. Is dat niet het geval, dan verzoek ik Peter of hij toch voor a.s. maandag zijn interview klaar zou willen hebben (ik denk dat dat wel mogelijk is gezien zijn activiteit op het forum de laatste dagen).

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jul 09, 2008

Arnold van Oostrum;1413832 wrote: Ludo, ik heb een reactie van iemand gekregen die graag mee wil werken aan het forumbeheer. Ik stuur later deze avond (zit nu nog in de trein) zijn mail door naar jou, kun je bekijken of het wat is.

Kijk! Ik ben meteen heel benieuwd! En kun je tegenwoordig al internetten in de trein? Ik dacht dat ze dat nog lang niet voor elkaar hadden? Of doe je het via je telefoon?

@Patrick/Jordy.

Misschien is het dan wijs om het komende interview met Harry B. te doen en dat hij gewoon een volgende moet aanwijzen. Pas als Peter Rietveld aan Jordy heeft doorgegeven dat hij er klaar voor is moeten we de eerstkomende persoon hiervan op de hoogte stellen, zodat die dan geen nieuwe persoon uitkiest.
Anders krijgen we dit gedoe elke week weer.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Jul 09, 2008

Ludo Keeris;1413920 wrote: Kijk! Ik ben meteen heel benieuwd! En kun je tegenwoordig al internetten in de trein? Ik dacht dat ze dat nog lang niet voor elkaar hadden? Of doe je het via je telefoon?.

Via mijn werk heb ik een laptop met een UMTS kaart. Heel handig :-D

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 09, 2008

Ludo Keeris;1413920 wrote: Kijk! Ik ben meteen heel benieuwd! En kun je tegenwoordig al internetten in de trein? Ik dacht dat ze dat nog lang niet voor elkaar hadden? Of doe je het via je telefoon?

@Patrick/Jordy.

Misschien is het dan wijs om het komende interview met Harry B. te doen en dat hij gewoon een volgende moet aanwijzen. Pas als Peter Rietveld aan Jordy heeft doorgegeven dat hij er klaar voor is moeten we de eerstkomende persoon hiervan op de hoogte stellen, zodat die dan geen nieuwe persoon uitkiest.
Anders krijgen we dit gedoe elke week weer.

Ok, overigens is Harry B. helemaal niet meer actie op dit forum, maar dat is dan weer het nadeel van dit systeem helaas. Vriendjespolitiek ;) Ik zou graag eens een interview van een van jullie lezen :p

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jul 09, 2008

Van Marcel, Herjan en Jordy staat er al een interview! Dus dat is al heel wat.

Wat betreft Harry B. Is daar contact mee te krijgen? Of blijft het dan maandag weer akelig stil? Niet echt een handige keuze van ThinWhiteDuke.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jul 13, 2008

Ik heb Harry B. een PM gestuurd een aantal dagen geleden, maar heb niet van hem vernomen. Ik heb Peter nu dan ook een PM gestuurd met het verzoek of hij morgen zijn Interview klaar zou kunnen hebben. Dat is even afwachten maar hopelijk kan hij hier op ingaan.

Wat doen we met de keuze van TheThinWhiteDuke?

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 13, 2008

Jordy van Buel;1415541 wrote:
Wat doen we met de keuze van TheThinWhiteDuke?

Dat is aan jou, natuurlijk, het is jouw feestje ;)

Mijn mening: Peter is nu aan de beurt en Peter mag de volgende kiezen.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jul 13, 2008

Heb TheThinWhiteDuke een PM gestuurd en de situatie uitgelegd; als Peter ingaat op het aanbod vervalt de Duke's keuze voorlopig.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jul 13, 2008

Ligt het aan mij of heeft Peter Rietveld gewoon echt niet door dat hij PM heeft? :?

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Jul 14, 2008

Heren, graag voor deze discussie een nieuwe thread openen. Het heeft met het oorspronkelijke onderwerp niets te maken. Dank.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jul 14, 2008

Sinds vandaag hebben we er weer een nieuwe moderator bij. Roy de Jong, beter bekend als Toppieroy, heeft naar aanleiding van het nieuwsbericht over Jordy en Patrick spontaan aangemeld om lid te worden van de crew. Nadat er contact is geweest met Roy is er besloten om hem bij de crew te betrekken. Roy gaat zich voornamelijk bezighouden met de afdelingen Hardware en Mediadragers. Dus die leemte is nu ook gevuld!

Roy, van harte welkom bij de crew!

reply
0
RJ
Roy de Jong
Jul 14, 2008

Ludo Keeris;1416271 wrote:
Roy, van harte welkom bij de crew!

Dank je wel voor het warme welkom!
Ik zal mijn 100% inzetten om net als de rest het forum netjes en schoon te houden,

Ben alleen vanaf komende Maandag even 2 weken weg naar Mexico ;)

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jul 14, 2008

Roy de Jong;1416275 wrote:
Ben alleen vanaf komende Maandag even 2 weken weg naar Mexico ;)

Niet meteen off-topic gaan hè? :nono:
Daar hebben we een aparte thread voor:
http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=38801

:twisted::mrgreen:

reply
0
H
Herjan
Jul 14, 2008

Welkom Roy!

Zoals je wellicht hebt opgemerkt, ben ik niet/nauwelijks actief meer. Vanwege mijn aanstaande huwelijk, mijn werk en de musical in november, heb ik niet zo veel tijd over. Ik lees zo nu en dan even wat nieuwe berichten in het crewforum, maar verder niet. Mooi dus dat jij de crew komt versterken!

Gr. H.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jul 14, 2008

Welkom Roy! :bier: en veel plezier alvast in Megico!

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Jul 14, 2008

Welkom Roy, fijn dat je erbij komt.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jul 14, 2008

Ik ben er al wat langer bij hoor ;)

reply
0
SH
Sander Haarmans
Jul 14, 2008

Roy, welkom bij de club.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 14, 2008

Welkom Roy!

reply
0
EK
Erwin de Koning
Jul 20, 2008

Welkom Roy. Net als Herjan kan ik ook niet veel aanwezig zijn de laatste tijd en ja ook vanwege een aankomend huwelijk dus jouw versterking wordt hier zeker op prijs gesteld

reply
0
H
Herjan
Jul 20, 2008

Erwin de Koning;1418974 wrote: Welkom Roy. Net als Herjan kan ik ook niet veel aanwezig zijn de laatste tijd en ja ook vanwege een aankomend huwelijk dus jouw versterking wordt hier zeker op prijs gesteld

Wat lees ik nou Erwin? Ga je ook trouwen? Gefeliciteerd in dat geval!

reply
0
EK
Erwin de Koning
Jul 22, 2008

Yep. Weer en thanks

:razz:

reply
0
EK
Erwin de Koning
Jul 27, 2008

Ik kan sinds kort geen plussen en minnen meer editten in profielen, zou dit hersteld kunnen worden aub?

reply
0
RJ
Roy de Jong
Jul 20, 2008

Allen dank voor het warme welkom.

Morgen ga ik voor 16 dagen naar Mexico en zal dan ook niet aanwezig zijn.
Als ik terug ben dan ben ik weer voor de volle 100% van de partij ;)

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jul 27, 2008

Ook dat zal moeten wachten tot Arnold terug is.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 23, 2009

Daar wil ik Michael H. aan toevoegen:

Ja hoor. Ik zit toch elke dag op de site. Dus kan ik het maar beter nuttig maken hè? Beetje het forum moderaten lijkt me wel leuk. Volgens sommigen hier ben ik er al min of meer mee bezig, haha. Dus mods…mocht er een plaatsje over zijn, dan houd ik me aanbevolen

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jun 24, 2009

Als ik uit dat rijtje zou moeten kiezen, zou ik gaan voor:
- Michael H.
- Dennis Oosterhuis
- Alexander D.

Gaberiel-2, Tom Lempers en Aloys zijn een stuk minder frequent online en Daan de G. heeft de laatste tijd wat minder positief gedrag vertoont imo.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 24, 2009

Zelf sta ik een beetje huiverig tegenover Dennis Oosterhuis en Alexander D.
Dennis is een groot liefhebber van het OHT en "Overige discussies", maar op de rest van het forum zie je hem niet zo vaak. Zijn muzikale voorkeur is een absolute pré :mrgreen:
Alexander heeft zich in het verleden nogal laatdunkend uitgelaten tegenover de crew (vanwege het verwijderen van posts in het OHT en het "met twee maten meten" in discussies).
Maar het is wel iemand die veel weet van hardware etc. Dat is zeker een pluspunt.
Aloys lijkt me een zeer geschikt persoon, maar zoals je zegt, hij is niet meer zo vaak online.
Dat kan mogelijk veranderen als hij moderator is, maar dat moeten we dan wel aan hem vragen.
Tom Lempers is inderdaad ook weinig aanwezig. Hij heeft ervaring als moderator, maar heel moeilijk om te leren is het niet.
Daan G. en Gabriel-2 ben ik weinig van op de hoogte, daar richt ik me helemaal op jullie mening.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Jun 24, 2009

Patrick van den Hul;1587944 wrote: Alexander D: Ik zou best wel een algemene moderator willen zijn. En waarom? Omdat ik denk dat er daar te weinig van (actief) zijn op deze site.

Gaberiel-2: Lijkt me best leuk, denk alleen wel dat er heel veel tijd in gaat zitten.

Tom Lempers: Ik ben bij twee andere forums al een keer crewmember geweest, dus weet in ieder geval wel wat het inhoud. Ik denk echter niet dat ik hier ooit crewmember zal worden door de onzin die ik allemaal heb uitgehaald :wink:.

Daan de G.: Lijkt me leuk, forum moderator zijn is altijd leuk werk en vooral nodig bij een druk forum. Of het te combineren is met een toekomstige baan weet ik niet.

Ludo Keeris;1587982 wrote: Daar wil ik Michael H. aan toevoegen:

Jordy van Buel;1588037 wrote: Als ik uit dat rijtje zou moeten kiezen, zou ik gaan voor:
- Michael H.
- Alexander D.

Gaberiel-2, Tom Lempers en Aloys zijn een stuk minder frequent online en Daan de G. heeft de laatste tijd wat minder positief gedrag vertoont imo.

Mijn voorkeur gaat uitr naar Daan de G.
Daan is nooit echt overdreven aanwezig op het forum.

Michael H en Alexander D zijn altijd erg behulpzaam wat naar forumleden toe zonder de know-how van een nieuwe HT-set.

Echter, er wordt op gehamerd dat er meer gemodereerd moet gaan worden in het hardware gedeelte.
Toen ik bij de crew kwam werd mij gemeld dat de moderatie daar vaak tekort schiet.
Dit is juist 1 deel van het forum waar het vaak zeer goed gaat en niet (vaak/snel) uit de hand loopt (buiten het "PS3"topic en "de zin en onzin van dure kabel" discussies om dan).

Ik denk dat nu Sander er ook mee op houdt de bottleneck meer in de handelsfora zit.
Erwin heeft hier ze handen vol aan en kan i.m.o. wel wat steun gebruiken.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jun 24, 2009

Gaberiel-2 is zeker wel geschikt, maar niet meer zo vaak online. Dat zouden we dus even moeten navragen :)

reply
0
KK
Koen Koene
Jun 24, 2009

Ik meen me te herinneren dat we in het verleden (in de HWI-tijd) wat problemen hebben gehad met Dennis Oosterhuis. De naam komt me in ieder geval erg bekend voor. Details weet ik niet meer en kan ik zo gauw ook niet terugvinden. Iemand die dit kan bevestigen? Alexander misschien? Of misschien verwar ik hem met iemand anders.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jun 24, 2009

Dan zal ik ook maar even mijn mening geven: Dennis en Alexander zou ik niet doen vanwege hun OHT-activiteit. Ze schoppen in die rol constant tegen de crew aan en dan is een plotselinge draai daarin ongeloofwaardig.
De rest lijken me allemaal prima opties. Tom zou ik ook nog niet afschrijven, misschien wil hij wel vaker online komen als hij moderator zou worden. Ik ken hem nog van Moviebase waar hij deel uitmaakte van de crew.

Weet iemand toevallig of een van de overgebleven mensen regelmatig in hardware e.d. komt? Dat zou dan misschien iemand zijn om als eerste te benaderen?

Een alternatief is nog om een nieuwbericht te plaatsen met een oproep voor zowel moderators als redactieleden. Dit zou dan gelijktijdig kunnen met de mededeling dat er een nieuwe hoofdredacteur is. Ik laat even aan Ludo/Arnold over wat de timing hiervan zal zijn.
Voordeel van een nieuwsbericht is dat het wat systematischer kan en dat mensen zich zelf aanmelden ipv dat ze benaderd worden. Misschien kunnen ze in Duitsland zelfs een formuliertje maken of anders dragen we zelf een format aan. Zo kunnen moderators in spé bijv. van tevoren aangeven wat hun motivatie is, hoe vaak ze online zijn en in welke fora.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jun 24, 2009

Patrick van den Hul;1588069 wrote:

Een alternatief is nog om een nieuwbericht te plaatsen met een oproep voor zowel moderators als redactieleden. Dit zou dan gelijktijdig kunnen met de mededeling dat er een nieuwe hoofdredacteur is. Ik laat even aan Ludo/Arnold over wat de timing hiervan zal zijn.
Voordeel van een nieuwsbericht is dat het wat systematischer kan en dat mensen zich zelf aanmelden ipv dat ze benaderd worden. Misschien kunnen ze in Duitsland zelfs een formuliertje maken of anders dragen we zelf een format aan. Zo kunnen moderators in spé bijv. van tevoren aangeven wat hun motivatie is, hoe vaak ze online zijn en in welke fora.

Dat lijkt me wel een goed plan ja.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 28, 2009

Deze PM kreeg ik van Michael H(amers):

Hoi Ludo,

mocht je nog een forummoderator zoeken, ik hou me aanbevolen (y)

Ik draai inmiddels alweer een tijdje mee op het forum en weet dus inmiddels wat wel of niet geoorloofd is in grote lijnen. Ik zit bovendien zo goed als elke dag op het forum dus heb voldoende tijd om me hierop te richten.

Wil je meer info over mij persoonlijk en mijn achtergrond, dan verwijs ik je graag naar mijn interview wat pasgeleden heeft plaatsgehad op het forum.

Ik hoor het wel van je.

Groeten, Michael Hamers

Zien jullie het zitten om 'm bij de crew te betrekken als moderator?

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jun 28, 2009

Lijkt mij niets op tegen! Misschien nog wel even vragen welke subfora hij het vaakst bezoekt?

reply
0
RJ
Roy de Jong
Jun 28, 2009

Lijkt mij prima, is altijd vriendelijk en komt hier inderdaad al lang genoeg.

Michael is veel te vinden in de hardware sectie.
Hier discussieerd hij ook erg veel mee.

Als hij ons als mod komt versterker, is het dan verstandig dat hij de hardware gaat doen?
Of is het verstandiger om hem een ander deel aan te wijzen.

Ik bedoel....
Ik komt zelf vij veel bij de mediadragers, net als jij Patrick.
Daar discusieer (jij een stuk meer dan ik) mee over van alles en nog wat.
Ga je modereren in de delen waar je zelf graag komt krijg je vaak een "shitload" van commentaar over je heen.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jun 28, 2009

Hoewel er zeker wat zit in je punt, is het nu eenmaal het meest logisch om te modereren op de plaatsen waar je komt.
Als ik bijvoorbeeld gedwongen elke dag subfora moet lezen die me minder interesseren, dan is de lol er snel af.
Bij twijfelgevallen is het altijd mogelijk om de situatie hier voor te leggen aan de rest van de crew.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 28, 2009

Het is niet zo dat je alleen maar in een bepaalde afdeling "mag" modereren.
Het is fijn als je je aandacht op een bepaalde afdeling legt, maar dat betekent niet dat je op andere plekken niets hoeft te doen.
Als je wat tegenkomt wat ingrijpen vereist, dan moet je dat gewoon doen.

Ik zal Michael uitnodigen en vragen of hij zich wil concentreren op hardware.
Het enige is dat er iets nog niet goed zit met mijn adminrechten. Ik kan 'm dus nog niet toevoegen als moderator.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 28, 2009

De reactie van Michael:

Hoi Ludo,

superleuk om te horen dat jullie mij al in gedachten hadden en ik wil het dan ook graag gaan doen. Wat betreft het bekend maken van mijn achternaam, daar heb ik totaal geen problemen mee. En wat betreft het hardware gedeelte modereren, ook al helemaal goed (y)

Ik wacht verdere berichtgeving wel af.

Gr. Michael

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jun 29, 2009

Dat is vast een prima eerste stap (y)

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 29, 2009

Met jullie goedvinden ga ik Michael Hamers en Marcel den Haan toegang verschaffen tot het crewgedeelte.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jun 29, 2009

Be my guest!

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jun 29, 2009

De code uit de sig van Michael werkt niet meer nu hij moderator is.

reply
0
MH
Michael Hamers
Jun 29, 2009

Hallo. Dit is de enige plek waar ik nog kan posten :S

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 29, 2009

Michael Hamers;1590047 wrote: Hallo. Dit is de enige plek waar ik nog kan posten :S

Nu beter?

Je moet kleine kinderen ook nooit alleen met hun speelgoed laten spelen :oops:

reply
0
MH
Michael Hamers
Jun 29, 2009

Ludo Keeris;1590050 wrote: Nu beter?

Je moet kleine kinderen ook nooit alleen met hun speelgoed laten spelen :oops:

Nope. Als ik een nieuwe reactie ergens wil plaatsen krijg ik:
Je bent op non-actief gesteld om de volgende reden:
No reason was specified.

Datum opheffing non-actiefstelling: Nooit

Whatever that may be?

reply
0
MH
Michael Hamers
Jun 29, 2009

Goeieavond trouwens (y)

reply
0
MH
Michael Hamers
Jun 29, 2009

Oh jee, ook priveberichten kan ik niet meer op replyen...

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jun 29, 2009

Hartelijk welkom!
Ik kan me soortgelijke problemen herinneren toen ik vorig jaar bij de crew kwam. Het beste kun je gewoon lekker je bedje opzoeken en morgen weer proberen, Ludo is er waarschijnlijk druk mee bezig ;).
Alle rechten verdwijnen even en moeten weer toegevoegd worden (of zoiets, ik ken de technische details niet).

reply
0
MH
Michael Hamers
Jun 29, 2009

Maar ik was net zo lekker aan het posten :(

haha

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jun 29, 2009

Nog iets aangepast. Kijk eens of het nu weer lukt?

reply
0
MH
Michael Hamers
Jun 29, 2009

Goed bezig (y)

Het werkt zo te zien zoals het zou moeten. Nu nog even mijn sig opnieuw gaan maken en dan is alles weer bij het oude, met extra opties!

reply
0
MH
Michael Hamers
Jun 29, 2009

Ik had ook al even een off-topic bericht in de BR pricewatch verwijderd en dat werkt ook goed.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jun 30, 2009

Welkom Michael (y)

reply
0
MH
Michael Hamers
Jun 30, 2009

Thnx!

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jun 30, 2009

O enne, vraag maar raak he als iets onduidelijk is!

reply
0
MH
Michael Hamers
Jun 30, 2009

Oh dat komt helemaal goed hoor (y)

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jun 30, 2009

Wat zijn eigenlijk de taken van Alexander en Sander en wie gaat deze eventueel overnemen?

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jun 30, 2009

Alexander deed recensies en naar aanleiding van het nieuwsbericht hebben zich al een aantal kandidaten aangemeld.
Sander deed de traderslijst samen met Erwin. Ik weet niet of Erwin dit alleen redt. Dit kan hij misschien het beste zelf aangeven?

reply
0
SH
Sander Haarmans
Jul 05, 2009

Patrick van den Hul;1590292 wrote:
Sander deed de traderslijst samen met Erwin. Ik weet niet of Erwin dit alleen redt. Dit kan hij misschien het beste zelf aangeven?

Ik doe/deed inderdaad de traderlijst samen met Erwin maar dit kan je in principe makkelijk alleen, is niet zo veel werk.
Ook doe/deed ik moderaten in het handelsfora maar daar begint het helaas een beetje dood te bloeien, er is weinig handel meer tegenwoordig in vergelijking tot een aantal jaar geleden. Om hier strak te blijven modereren is het misschien wel handig om dat met 2 personen te blijven doen.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Jun 30, 2009

Welkom bij de crew Michael!

reply
0
MH
Michael Hamers
Jun 30, 2009

Thnx!

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jul 02, 2009

@ Michael en Marcel:

zouden jullie je addressen in de lijst kunnen zetten: http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=65323
Dan houden we dat compleet.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jul 03, 2009

Begrijp ik nu goed dat Marcel weer helemaal terug is? :)

reply
0
MH
Marcel den Haan
Jul 03, 2009

Jordy van Buel;1591300 wrote: Begrijp ik nu goed dat Marcel weer helemaal terug is? :)

Yup, ben er weer en zal gelijk mijn adres weer toevoegen. De pauze heeft me goed gedaan en zowaar The Sopranos afgekregen...

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jul 03, 2009

Marcel den Haan;1591302 wrote: Yup, ben er weer en zal gelijk mijn adres weer toevoegen. De pauze heeft me goed gedaan en zowaar The Sopranos afgekregen...

(y) Wat een geweldige serie is het he ;)

reply
0
MH
Marcel den Haan
Jul 03, 2009

Jordy van Buel;1591304 wrote: (y) Wat een geweldige serie is het he ;)

Behoorlijk ja, toen ik tijd over had ging ik als een speer! Nu alleen nog 7 seizoenen West Wing en dan ben ik helemaal bij...oh ja en nog 8 seizoenen X-Files, seizoen 7 van The Shield, 24 seizoen 5 en 6 enz enz enz enz.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 03, 2009

The West Wing, nu!! Heb ook een huisgenoot zover gekregen, hij had in 5 dagen seizoen 1 uit. Nu staat de box dan maar even op zijn kamer.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Jul 03, 2009

Patrick van den Hul;1591346 wrote: The West Wing, nu!! Heb ook een huisgenoot zover gekregen, hij had in 5 dagen seizoen 1 uit. Nu staat de box dan maar even op zijn kamer.

Had de box gekocht al op jouw aanraden, maar toen hij binnen was wou de halve familie hem lenen. Ik was toch bezig met wat anders dus vond ik geen probleem.
Ik ga er nu zo snel mogelijk mee aan de slag.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Jul 03, 2009

(y)

reply
0
RJ
Roy de Jong
Jul 03, 2009

Welkom terug Marcel!

Ben je er ook bij met het etentje voor het afscheid van Arnold?
(En natuurlijk het afscheid van Alexander en Sander ;) )

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jul 05, 2009

Ik schoon ook al geruime tijd het Handelsgedeelte op en verplaats gesloten of verwijderde threads naar Afgehandelde transacties. Hoe werkt dat precies Sander? Na 4 weken sluiten de threads automatisch en worden verwijderd of doe je dit handmatig?

reply
0
SH
Sander Haarmans
Jul 05, 2009

Jordy van Buel;1591904 wrote: Hoe werkt dat precies Sander? Na 4 weken sluiten de threads automatisch en worden verwijderd of doe je dit handmatig?

Nee dit moet handmatig gebeuren.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Jul 05, 2009

Goed, dat gedeelte neem ik iig wel over dan, kwestie van goed bijhouden, dan is het ook niet zoveel werk.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Sep 03, 2009

Peter Porrio lijkt me ook wel een goede moderator, hij heeft veel kennis van hardware, is vaak erg vriendelijk naar nieuwe leden toe en schrijft zijn zinnen in goed en begrijpelijk Nederlands.

reply
0
MH
Michael Hamers
Sep 03, 2009

Eens! Erg prettig in de omgang, begroet nieuwe bezoekers alsof hij al een moderator is en is inderdaad ook correct in zijn taal en woordgebruik. Daarnaast een duidelijke profielfoto wat ook al veel zegt over iemand zijn openheid...

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Sep 03, 2009

Ik hoop niet dat dat zn echte naam is :lol:

reply
0
JB
Jordy van Buel
Sep 07, 2009

Iemand nog gedacht over andere namen, vanaf volgende week is Patrick al weg en dan komt een groot deel van de moderator taken op de schouders van mij, Roy en Michael te liggen.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Sep 07, 2009

Edgar S. is in het verleden ook mod geweest volgens mij.
Hij wil (bij mijn weten) ook deel uitmaken van de hardware nieuwscrew, dit zou dus een mogelijkheid zijn.

reply
0
MH
Michael Hamers
Sep 07, 2009

Of hij in het verleden mod is geweest weet ik niet, maar prettig in de omgang is hij zeker. En Claudio? Is dat niks? Lekker luchtig persoon die ook altijd klaar staat voor advies...

reply
0
RJ
Roy de Jong
Sep 07, 2009

Ik ben zelf niet zo'n voorstander van Claudio.
Hij staat vaak klaar met een antwoord, maar neemt reacties van anderen vaak heel niet serieus en lult er vaak overheen.
Ook heeft hij in OHT en andere topics nog wel eens wat ongegronde kritiek gehad op de forumleiding.

reply
0
MH
Michael Hamers
Sep 07, 2009

Ok, dan valt die af... Maar Edgar S. lijkt me een goede optie...

Evt Gerco Stuivenberg?

reply
0
RJ
Roy de Jong
Sep 07, 2009

@Patrick: Heeft jou broertje Marcel v/d H geen zin om bij de crew te komen?
Dan kunnen jullie samen naar de meetings komen ;)

EDIT:
*Mark van Lieshout is ook een zeer toegewijd forumlid.
Meerdere deals mee gehad en netjes in de omgang met anderen.

*Bettina, veel online en is goed bekend met het forum.

*Mark de Jong (nee, geen familie), is altijd een toegevoegde waarde op het forum (vaak ongemerkt).

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Sep 07, 2009

Roy de Jong;1613620 wrote: @Patrick: Heeft jou broertje Marcel v/d H geen zin om bij de crew te komen?

Misschien, maar ik niet :-P

reply
0
MH
Michael Hamers
Sep 07, 2009

Over Bettina heb ik zo mijn twijfels. Zo heel bekend is ze niet met het forum. Een maandje terug is er nog een avatar van haar verwijderd :-P

Mark van Lieshout is zeker een optie. Ik ben zelf niet zo gecharmeerd van Mark de Jong. In het gameshoekje kan hij soms vervelend reageren...

reply
0
MH
Marcel den Haan
Sep 08, 2009

Bettina lijkt me ook niks, die kan soms erg infantiel reageren. Mark de Jong heeft in het verleden behoorlijk om zich heen lopen schoppen hier, hoewel hij nu vrij rustig is.

Edgar S. vind ik ook niks. Nadat hij weg was gegaan bij de nieuwscrew heeft hij zich behoorlijk lopen afzetten tegen de crew. Hij heeft ook eens meerdere accounts, waarmee hij diverse off topic berichten deed posten en meer vervelends.

reply
0
ES
Edgar Smit
Nov 08, 2009

Marcel den Haan;1613767 wrote: Bettina lijkt me ook niks, die kan soms erg infantiel reageren. Mark de Jong heeft in het verleden behoorlijk om zich heen lopen schoppen hier, hoewel hij nu vrij rustig is.

Edgar S. vind ik ook niks. Nadat hij weg was gegaan bij de nieuwscrew heeft hij zich behoorlijk lopen afzetten tegen de crew. Hij heeft ook eens meerdere accounts, waarmee hij diverse off topic berichten deed posten en meer vervelends.
Grappig nu ik nieuwscrew ben dit lees.

Achtergrond: Ik heb inderdaad eens met een paar accounts in een melige bui in het offtopic topic geklierd en ja ik heb me tegen de crew verzet, dat was vanwege de postcountings die via het OHT verdwenen. Meer vervelends zou ik niet weten trouwens, ben daar erg benieuwd naar :confused:

Maar goed, maakt verder ook niet uit, ik heb toch geen MOD aspiraties (y).

Gerco Stuivenberg is op zich wel een goede, is Marcellow niet ook een goede suggestie?

reply
0
MH
Michael Hamers
Sep 08, 2009

Gerco Stuivenberg en/of Mark van Lieshout benaderen? Ik maak uit de berichten op dat niemand iets op deze personen aan te merken heeft. Of heb ik het mis?

reply
0
JB
Jordy van Buel
Sep 08, 2009

Michael Hamers;1613775 wrote: Gerco Stuivenberg en/of Mark van Lieshout benaderen? Ik maak uit de berichten op dat niemand iets op deze personen aan te merken heeft. Of heb ik het mis?

Ik ben eerlijk gezegd niet zo bekend met hun postgedrag.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Sep 08, 2009

Vergeet niet dat we ook nog de interviewvraag hebben waarin de interesse voor redactie/moderator wordt gepeild.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Sep 08, 2009

Patrick van den Hul;1613784 wrote: Vergeet niet dat we ook nog de interviewvraag hebben waarin de interesse voor redactie/moderator wordt gepeild.

Waar is dat overzicht van jou ergens te vinden?

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Sep 08, 2009

Staat volgensmij in het redactieforum.
@Ludo, kunnen we niet een kopie van die post gewoon hier neerzetten?

reply
0
MH
Marcel den Haan
Nov 08, 2009

Sander Haarmans was toch gestopt als moderator? Hij heeft nog steeds de titel onder zijn naam staan en volgens mij ook de rechten. Niet dat het mij wat uitmaakt, maar ik dacht laat ik het even melden.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Nov 08, 2009

Sander is slapend moderator. Ofwel, als hij online is en tijd heeft is hij nog aan het moderaten. Dat is op zijn eigen verzoek.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Nov 13, 2009

Mocht er nog een moderator bij moeten komen heb ik zelf wel een goed gevoel bij DVDprofilerFilmgek (Herman).
Hij heeft veel verstand van zaken en is altijd erg behulpzaam.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Nov 13, 2009

Goede optie inderdaad.

reply
0
ES
Edgar Smit
Nov 13, 2009

Persoonlijk heb ik daar niet altidj een goed gevoel bij, hij kan soms wat bot/boud overkomen maar hij weet wel goed waar hij het over heeft. Maar is dat een eis om mod te zijn?

reply
0
RJ
Roy de Jong
Nov 13, 2009

Het is geen eis, maar wel handig.
Goeie (nieuwe) mods vinden is niet erg makkelijk is al eerder gebleken. Niet iedereen wil dit doen.
Als er een nieuwe mod bij moet komen in de toekomst is hij wel één van de gegadigden. Ik wilde hem enkel naar voren schuiven ;)

reply
0
ES
Edgar Smit
Nov 14, 2009

Roy de Jong;1639128 wrote: Het is geen eis, maar wel handig.
Goeie (nieuwe) mods vinden is niet erg makkelijk is al eerder gebleken. Niet iedereen wil dit doen.
Als er een nieuwe mod bij moet komen in de toekomst is hij wel één van de gegadigden. Ik wilde hem enkel naar voren schuiven ;)

Als het echt te moeilijk wordt om er een te vinden wil ik best mezelf beschikbaar stellen, tenminste als Marcel zich daar ook in kan vinden ;)

reply
0
EK
Erwin de Koning
Nov 15, 2009

Persoonlijk denk ik dat Cinemaniac ook een geschikte vent is mochten jullie daar mee eens zijn...

reply
0
JB
Jordy van Buel
Nov 29, 2009

Ik wil graag peptalk voordragen. Zeer behulpzame kerel, goed taalgebruik. Prima keuze lijkt me.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Nov 29, 2009

Jordy van Buel;1645378 wrote: Ik wil graag peptalk voordragen. Zeer behulpzame kerel, goed taalgebruik. Prima keuze lijkt me.

Aardige kerel inderdaad. Ik zie hem alleen niet als ideale moderator.
Hij is pas sinds 9-9-2009 actief op het forum. Ik denk dat als er al een mod bij moet komen er andere forummers met meer ervaring hier op het forum eerder in aanmerking komen als mod.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Nov 08, 2011

Jordy van Buel;1645378 wrote: Ik wil graag peptalk voordragen. Zeer behulpzame kerel, goed taalgebruik. Prima keuze lijkt me.

Ik heb Peptalk (Pepijn) gevraagd als Mod. Hij wilde er nog even over nadenken, maar stond er niet negatief tegenover.

Daarnaast heeft DVDprofilersFilmgek (Herman) aangegeven het erg leuk te vinden om hardware-reviews te gaan schrijven. Hij heeft nog wel wat vragen en onduidelijkheden, maar ik denk dat dit helemaal goed komt.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Nov 17, 2011

Roy de Jong;1833705 wrote: Ik heb Peptalk (Pepijn) gevraagd als Mod. Hij wilde er nog even over nadenken, maar stond er niet negatief tegenover

Pepijn heeft mij gisteren een PM gestuurd om te laten weten dat hij niet wil komen modereren. Hiervoor heeft hij verschillende redenen.
Ten eerste heeft hij er een probleem mee om met zijn volledige naam op het forum bekend te worden.
Ten tweede wil hij niet de vrijblijvend kwijt raken die hij nu heeft waardoor het een verplichting wordt.

Roy de Jong;1833705 wrote: Daarnaast heeft DVDprofilersFilmgek (Herman) aangegeven het erg leuk te vinden om hardware-reviews te gaan schrijven. Hij heeft nog wel wat vragen en onduidelijkheden, maar ik denk dat dit helemaal goed komt.

Met DPF (Herman) heb ik veel contact. Hij wil graag Hardware-reviews gaan schrijven, maar ziet een beetje op tegen het schrijven ervan. En dan met name de tijd die het in beslag neemt en alles wat hij hier voor leren moet (Beetje HTML, foto's bewerken en de backend). Mijn gevoel zegt dat hij graag wil, maar er bij de eerste reviews bij geholpen moet worden (ook wel logisch lijkt mij).
Herman wil graag een proefreview schrijven van zijn Oppo 93. Het is geen apparaat wat je zo bij een BCC koopt, maar wel het beste en meeste recente in zijn collectie van apparatuur. Hoe denken jullie hierover? Ik denk dat dit wel kan, gezien de populariteit van Oppo.

reply
0
ES
Edgar Smit
Nov 17, 2011

Roy de Jong;1835178 wrote: Pepijn heeft mij gisteren een PM gestuurd om te laten weten dat hij niet wil komen modereren. Hiervoor heeft hij verschillende redenen.
Ten eerste heeft hij er een probleem mee om met zijn volledige naam op het forum bekend te worden.
Ten tweede wil hij niet de vrijblijvend kwijt raken die hij nu heeft waardoor het een verplichting wordt.

Met DPF (Herman) heb ik veel contact. Hij wil graag Hardware-reviews gaan schrijven, maar ziet een beetje op tegen het schrijven ervan. En dan met name de tijd die het in beslag neemt en alles wat hij hier voor leren moet (Beetje HTML, foto's bewerken en de backend). Mijn gevoel zegt dat hij graag wil, maar er bij de eerste reviews bij geholpen moet worden (ook wel logisch lijkt mij).
Herman wil graag een proefreview schrijven van zijn Oppo 93. Het is geen apparaat wat je zo bij een BCC koopt, maar wel het beste en meeste recente in zijn collectie van apparatuur. Hoe denken jullie hierover? Ik denk dat dit wel kan, gezien de populariteit van Oppo.
Lijkt me op zzich wel een goed idee, hij mag het ook in word doen, dan neem ik wel even de tijd om het in de back end te zetten met alle code. Die afspraak kunnen we dnek ik sowieso wel maken, waarom zouden we reviewers moeten verplichten dat zelf in de back end te zetten als dat iets is wat hem tegen zou houden?

reply
0
MH
Michael Hamers
Nov 29, 2009

Peptalk..?? Neh... te vaak van die nutteloze opmerkingen. Beetje a la -jaap-

reply
0
MH
Michael Hamers
Aug 24, 2011

Michael Hamers;1645447 wrote: Peptalk..?? Neh... te vaak van die nutteloze opmerkingen. Beetje a la -jaap-

Haha. Apart dat ik er toen zo over dacht. Kennelijk is hij veel veranderd de laatste tijd.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Nov 08, 2011

Heb Pepijn vandaag ook een PM gestuurd, maar kreeg geen antwoord. Ik zie nu waarom.. ;)

reply
0
ES
Edgar Smit
Nov 09, 2011

Waarom niet eens gewoon een oproepje plaatsen, als een soort vacature, waarop mensen kunnen reageren met een motivatie? Lijkt me beter dan dat we met zijn allen mensen gaan proberen voor te dragen.

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Nov 15, 2011

Dat hebben we recentelijk gedaan meen ik en heeft ons de meest recente aanwinsten opgeleverd! :-)

reply
0
JB
Jordy van Buel
Nov 17, 2011

Hmm, jammer dat Pepijn het niet wil doen. Weet zo 1, 2, 3 niet wie dan een goede optie zou kunnen zijn. Iemand suggesties?

reply
0
ES
Edgar Smit
Nov 17, 2011

Jordy van Buel;1835193 wrote: Hmm, jammer dat Pepijn het niet wil doen. Weet zo 1, 2, 3 niet wie dan een goede optie zou kunnen zijn. Iemand suggesties?
even een wilde gooi, StefaanD?

reply
0
LK
Ludo Keeris
Nov 19, 2011

StefaanD lijkt me een goede keuze!
En anders toch een oproep plaatsen?

reply
0
RJ
Roy de Jong
Nov 20, 2011

StefaanD lijkt mij inderdaad ook een goede gegadigde, wie neemt er contact met hem op?

Edgar Smit;1835201 wrote: Lijkt me op zzich wel een goed idee, hij mag het ook in word doen, dan neem ik wel even de tijd om het in de back end te zetten met alle code. Die afspraak kunnen we dnek ik sowieso wel maken, waarom zouden we reviewers moeten verplichten dat zelf in de back end te zetten als dat iets is wat hem tegen zou houden?

Hmmm, lijkt mij een prima plan. Alleen lijkt het me wel praktisch als Herman dit stukje bij beetje wel op gaat pakken.
Als een hardware-review gereed is dan word hij in de queue gezet om gecontroleerd te worden. Vervolgens corrigeert de reviewer zelf, dus in zijn eigen woorden.
Herman heeft mij vraag gesteld of hij de reviews wel in zijn eigen bewoording mocht schrijven, ik heb hem toen gemeld dat dit geen enkel probleem zou zijn mits het wel in de stijl van DVD.nl gebeurt.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Nov 20, 2011

Ik zal even contact met hem opnemen hierover :)

reply
0
RJ
Roy de Jong
Nov 20, 2011

Jordy van Buel;1835769 wrote: Ik zal even contact met hem opnemen hierover :)

(y)

reply
0
JB
Jordy van Buel
Nov 25, 2011

Stefaan kan helaas niet ingaan op ons aanbod. Hij heeft er te weinig tijd voor. Misschien in de toekomst wel.

reply
0
ES
Edgar Smit
Nov 25, 2011

Jordy van Buel;1836586 wrote: Stefaan kan helaas niet ingaan op ons aanbod. Hij heeft er te weinig tijd voor. Misschien in de toekomst wel.

Jammer, ik heb zo snel geen andere suggesties

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 02, 2012

Wie het beleidstopic volgt heeft kunnen zien dat Dan G. en Claudio zich min of meer aangemeld hebben als nieuwe moderator.
Wat vinden jullie van deze twee?

Mijn mening:

Dan G: Lijkt me een uitstekende toevoeging. Hij is heel strikt en heeft volgens mij een goed inzicht hoe je een gesprek weer de goede richting op kan sturen.
Claudio: Iemand met een groot relativerend vermogen, die veel met de mantel der liefde probeert te bedekken of leden op een subtiele manier ergens op kan aanspreken. Ik stoor me soms wel aan de slechte spelling, maar dat hoeft op zich voor een moderator geen probleem te zijn. Zolang hij maar geen recensies gaat schrijven...

reply
0
CS
Claudio Santulli
Oct 09, 2012

Ludo Keeris;1897540 wrote: Ik stoor me soms wel aan de slechte spelling, maar dat hoeft op zich voor een moderator geen probleem te zijn. Zolang hij maar geen recensies gaat schrijven...

Goh, ik wou net een stukje gaan schrijven. :mrgreen:

Overigens geen probleem hoor. Ik kan goed tegen kritiek. Liever dat iedereen het aangeeft, (zeker met mijn nieuwe rol) dan dat men het laat voor wat het is. Mijn motto is namelijk, wat je vandaag goed denk te doen kan morgen weer veel beter. Echter zoals ik al aangaf, post ik meestal ergens tussendoor, mobiel of op een wat later tijdstip. Dan wil het nogal eens wat vluchtig gaan. Dan hoop ik maar dat mijn andere talenten zich laten spreken. Want al is het niet altijd even netjes. Ik heb wel degelijk een sterke eigen mening. Soms tegen het koppige aan, maar dat terzijde.

En iedereen bedankt voor het warme welkom.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Oct 02, 2012

StefaanD wellicht nog eens peilen?

reply
0
JB
Jordy van Buel
Oct 04, 2012

Ga jij ze een PM sturen Ludo?

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 05, 2012

Als er verder hier geen reactie komt dan zal ik dat dit weekend gaan doen.

reply
0
MH
Michael Hamers
Oct 06, 2012

Met Dan G. en Claudio hebben we twee heren die veel op het forum zijn. Veel topics lezen en dus ook veel kunnen modereren. Bij mij staat dit nog steeds op een zeer laag pitje en ik vraag me af of dit op korte termijn weer wat kan aantrekken. Ik blijf echter toch elke dag even op het forum neuzen en zie ik iets wat niet hoort pas ik het aan. Ook krijg ik van sommige leden regelmatig PM's om even ergens iets aan te pakken. Zoals van DVDProfilersFilmgek of DVDWatcher. Dan pak ik dat soort dingen ook altijd even op. Dus helaas op een erg laag pitje, maar doe het nog steeds graag. Maar met de aanvulling van Dan G. en Claudio zitten we ineens goed met onze mods en heeft Jordy ook eens wat lucht...

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 07, 2012

Dan G. heeft toegezegd moderator te willen worden.
Ik wacht nog op meer antwoord, maar Dan lijkt me een goede toevoeging voor de crew.

reply
0
MH
Michael Hamers
Oct 07, 2012

Ik heb net even PM contact gehad via Facebook met Claudio. Hij twijfelt nog een beetje. Heb tegen hem gezegd het anders gewoon eens een poos te proberen. Ik heb ook tegen hem gezegd dat hij een waardevolle toevoeging zou zijn als het aan mij zou liggen en dat veel leden hem respecteren. Ben benieuwd wat hij gaat reageren naar je Ludo.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 08, 2012

Zowel Dan als Claudio hebben aangegeven mee te willen helpen met DVD.nl! Claudio is nog niet 100% zeker, maar ik verwacht wel dat hij mee gaat doen. Hij schreef een lang epistel in een PM, op z'n Claudio's met zijn overwegingen.
Daar ben ik persoonlijk erg blij mee, ik denk dat de sfeer op het forum er op vooruit zal gaan en dat we met een groter team nog meer bereik hebben. En dat niet alles voornamelijk bij Jordy terecht zal komen.
Morgen zal ik in ieder geval Dan moderatorrechten geven. Claudio ook als hij 100% zeker is.

reply
0
MH
Michael Hamers
Oct 08, 2012

Claudio vertelde het me al ja. Goede aanvulling door beide heren. Sluit me volledig bij je aan Ludo.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 09, 2012

Zowel Dan als Claudio hebben nu moderator rechten. En ook toegang tot het crewforum (dus pas vanaf nu een beetje op wat je zegt ;) )

Ik zal Dan en Claudio een bericht sturen dat ze nu hier ook terecht kunnen en een berichtje kunnen plaatsen!

Fijn dat het team is uitgebreid!

reply
0
DG
Dan G.
Oct 09, 2012

Bedankt voor de snelle omschakeling Ludo. Dat heb ik ook wel eens anders meegemaakt.

En naar mijn fellow collega's: Bedankt dat jullie me in de armen hebben gesloten :p

reply
0
CS
Claudio Santulli
Oct 09, 2012

Goedemiddag heren. Hoop dat ik wat kan toevoegen.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 09, 2012

Oh, jullie zijn snel!
en gelukkig werkt de toegang tot het crewgedeelte (dat ging wel eens fout, bij andere moderators....).

EDIT: nieuwsbericht staat nu ook online! http://www.allesoverfilm.nl/nieuws.php?id=4419

reply
0
DG
Dan G.
Oct 09, 2012

Ludo Keeris;1898896 wrote: Oh, jullie zijn snel!

Zoals gewenst...toch? ;)

reply
0
MH
Marcel den Haan
Oct 09, 2012

Welkom!

reply
0
KK
Koen Koene
Oct 09, 2012

Welkom allebei!

reply
0
DG
Dan G.
Oct 09, 2012

Thx guys (y)

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Oct 09, 2012

Welkom bij de crew!! En heel veel succes!
Wordt hoog tijd voor een nieuwe crew meeting binnenkort.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Oct 09, 2012

Welkom heren! Veel succes met jullie moderator taken (y) Ik sta open voor jullie ideeën/suggesties/vragen dus schroom niet en PM me!

reply
0
CS
Claudio Santulli
Oct 09, 2012

Dank je Jordy. Gaan we zeker gebruik van maken.En lijkt me een goed plan Patrick.
Altijd prettig om face to face kennis te maken. Maakt het allemaal wat persoonlijker.

PS. Het viel me al een tijdje op dat alle crew members een platinum membership hebben. En het lijkt me niet meer dan logisch dat ik als crew daar nu ook aan moet voldoen. Althans, dat lijkt me wel zo netjes. Zal ik dat gewoon via de link doen?

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 09, 2012

Patrick van den Hul;1898959 wrote:
Wordt hoog tijd voor een nieuwe crew meeting binnenkort.

Die verwacht ik binnen enkele maanden, als de nieuwe site wat verder gevorderd is. Jeroen heeft het er al over gehad. Ik hoop ook deze of begin volgende week een nieuwe update over de site te geven. Vorige week weer een gesprek gehad met de designers, waarbij weer wat wijzigingen zijn aangegeven. Maar dit hoort eigenlijk in een ander topic thuis...

Claudio Santulli;1898981 wrote:
PS. Het viel me al een tijdje op dat alle crew members een platinum membership hebben. En het lijkt me niet meer dan logisch dat ik als crew daar nu ook aan moet voldoen. Althans, dat lijkt me wel zo netjes. Zal ik dat gewoon via de link doen?

Niet doen!!! (als het nog zou werken). Dit geweldige idee is een stille dood gestorven en als je nu nog geld overmaakt komt dat bij de vorige eigenaar terecht. Ik vraag me zelfs af of alle functies van het Platinum member nog werken, maar dat kunnen de andere crew leden misschien aangeven (ikzelf ben namelijk geen Platinum member).

reply
0
CS
Claudio Santulli
Oct 09, 2012

Ludo Keeris;1899032 wrote: Die verwacht ik binnen enkele maanden, als de nieuwe site wat verder gevorderd is. Jeroen heeft het er al over gehad. Ik hoop ook deze of begin volgende week een nieuwe update over de site te geven. Vorige week weer een gesprek gehad met de designers, waarbij weer wat wijzigingen zijn aangegeven. Maar dit hoort eigenlijk in een ander topic thuis...

Niet doen!!! (als het nog zou werken). Dit geweldige idee is een stille dood gestorven en als je nu nog geld overmaakt komt dat bij de vorige eigenaar terecht. Ik vraag me zelfs af of alle functies van het Platinum member nog werken, maar dat kunnen de andere crew leden misschien aangeven (ikzelf ben namelijk geen Platinum member).

Ah oké.

Even een opmerking betreffende de crewmeetings.
Ik weet niet hoe jullie dat in het verleden deden, althans ik heb de crew draadjes uiteraard even vluchtig doorgelezen. Maar bij deze wil ik wel even melden dat mijn huis altijd openstaat voor een meeting voor de crewmembers. Ik las wel dat jullie meestal een activiteit organiseren. Maar zoals gezegt is iedereen ook bij mij welkom als de lokatie een probleem is. Ik meld het maar even tussen neus en lippen door. ;-)

Ik heb iig een grote tv en genoeg ruimte en lekker eten. ;-)

reply
0
RJ
Roy de Jong
Oct 10, 2012

Claudio Santulli;1899045 wrote: Ah oké.

Even een opmerking betreffende de crewmeetings.
Ik weet niet hoe jullie dat in het verleden deden, althans ik heb de crew draadjes uiteraard even vluchtig doorgelezen. Maar bij deze wil ik wel even melden dat mijn huis altijd openstaat voor een meeting voor de crewmembers. Ik las wel dat jullie meestal een activiteit organiseren. Maar zoals gezegt is iedereen ook bij mij welkom als de lokatie een probleem is. Ik meld het maar even tussen neus en lippen door. ;-)

Ik heb iig een grote tv en genoeg ruimte en lekker eten. ;-)

In het verleden organiseerden de nieuwe crew-members een uitje met hotelovernachting en betaalde dat uit eigen zak :twisted:.

Nee, zonder gekheid. In het verleden werd er een uitje verzorgd (meestal gezellig bowlen) en de laatste keer zijn we bij Jeroen uitgenodigd.
Ik heb zo geen idee of er een budget beschikbaar is om wat te ondernemen, of dat we gewoon ergens bij iemand thuis een meeting houden.

reply
0
RJ
Roy de Jong
Oct 09, 2012

Welkom heren, fijn dat jullie je aansluiten bij de crew van DVD.nl (y)

reply
0
DG
Dan G.
Oct 09, 2012

Jullie ook bedankt voor het warme welkom mannen :)

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 09, 2012

Dan Goossens;1898989 wrote: Jullie ook bedankt voor het warme welkom mannen :)

Tja, het blijft jammer dat de vrouwen in de minderheid zijn. Onze enige recensente heeft het ook niet lang volgehouden, helaas.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Oct 09, 2012

Dan en Claudio, kunnen jullie me vertellen hoe jullie je normaliter op het forum 'bewegen'?

reply
0
DG
Dan G.
Oct 09, 2012

Hoe bedoel je dat Jordy? Welke topics ik zoal bekijk?

reply
0
JB
Jordy van Buel
Oct 09, 2012

Ja en hoe je daarin te werk gaat, maak je gebruik van de nieuwe berichten knop bovenaan of ga je een bepaald rijtje subfora af?

reply
0
DG
Dan G.
Oct 09, 2012

Ik bekijk altijd mijn favoriete boards als eerste. Het Blu Ray discussie topic, de trade sectie en film discussies. Dat gaat doorgaans vrij snel. Sinds vandaag ben ik begonnen om wat meer te lezen uiteraard ;)

Mag ik vragen waarom je dat vraagt?

reply
0
JB
Jordy van Buel
Oct 09, 2012

Zoals je zelf al aangeeft is het inderdaad vanaf nu meer lezen; meer topics aanklikken die je normaliter niet interesseren en voor mij persoonlijk werk ik daarin het liefste met de 'nieuwe berichten' knop. Je kunt dan in een oogopslag zien waar nieuwe berichten zijn geplaatst sinds je vorige bezoek. Bepaalde delen van het forum zijn over het algemeen heel rustig (Hardware bijvoorbeeld). Maar anderen, zoals BR Discussies en de verkooptopics eisen meer aandacht. Voorheen hebben we de taken ietwat verdeeld over de moderators, maar ik denk dat het persoonlijk beter werkt als elke moderator zich zoveel mogelijk over het hele forum beweegt.

reply
0
DG
Dan G.
Oct 10, 2012

Jordy van Buel;1899083 wrote: Zoals je zelf al aangeeft is het inderdaad vanaf nu meer lezen; meer topics aanklikken die je normaliter niet interesseren en voor mij persoonlijk werk ik daarin het liefste met de 'nieuwe berichten' knop. Je kunt dan in een oogopslag zien waar nieuwe berichten zijn geplaatst sinds je vorige bezoek. Bepaalde delen van het forum zijn over het algemeen heel rustig (Hardware bijvoorbeeld). Maar anderen, zoals BR Discussies en de verkooptopics eisen meer aandacht. Voorheen hebben we de taken ietwat verdeeld over de moderators, maar ik denk dat het persoonlijk beter werkt als elke moderator zich zoveel mogelijk over het hele forum beweegt.

Dat ben ik helemaal met je eens Jordy ;)

reply
0
CS
Claudio Santulli
Oct 10, 2012

Ik open de site altijd via ‘persoonlijke instellingen’. Daar zie ik uiteraard alle topics waar ik op geabonneerd ben. Als ik daarmee klaar ben, kijk ik zo nu en dan naar ‘nieuwe berichten’. Op degene die mij interesseren reageer ik en kan ze zo blijven volgen. Zo is mijn lijst inmiddels behoorlijk lang. Ik volg ik het forum vrij goed, maar wel alleen wat me boeit.

Dingen zoals pricewatch en de verkoop en trade topics hou ik me altijd ver van, dat is niet mijn ding. Daar zal ik me dus ook niet zo snel mee bezig houden. Maar uiteraard wil ik mijn horizon zeker verbreden. In feite doe ik dat (net zoals Dan zei) nu al vanzelf.

Wat ik wel aangegeven heb, is dat ik een enorm druk ambachtelijk bedrijf heb wat volledig om mij hangt. Ik ben daar enorm druk mee. Daarnaast heb ik een vrouw en twee pubers en een band. En ook nog een hele berg andere hobby’s. Maar goed, je kent mij al een beetje. Ik zit gewoon heel vaak op dit forum. En heb op één of andere manier toch nog tijd over. In de praktijk zal het dus allemaal wel meevallen. Eigenlijk heeft iedere crew member dat natuurlijk wel. Maar het kan zijn dat ik soms wat meer en soms wat minder aanwezig ben.

Ik heb ook niet de behoefte al te veel op de voorgrond te treden, maar hopelijk toch heel effectief te zijn. Een politieman zal ik nooit zijn. Ik plaats liever een doordenkertje. Ik denk graag mee. Maar wat ik vooral belangrijk vind, is dat ik mezelf kan zijn. Er gaat nu letterlijk een hele nieuwe forum wereld open. Wat er allemaal op de achtergrond gebeurt en alles. Zoveel interne topics waar ik best een mening en visie op heb. Dat is wel even wennen allemaal.

Desondanks sta ik zeker open voor suggesties.

reply
0
MH
Michael Hamers
Oct 10, 2012

Ook vanuit mij een hartelijk welkom Dan en Claudio! Jullie zullen vast en zeker een zeer waardige aanvulling zijn op de huidige crew. Daar ben ik van overtuigd. Wat je aanbod betreft Claudio, dat is natuurlijk altijd leuk, een meeting. Vooral met heerlijk Italiaans eten ;-)

Ik heb het al via FB tegen Claudio gezegd, maar ook even aan Dan en nog even voor de volledigheid naar de rest van de crew; ik ben een zeer passief ingestelde moderator. Ik word regelmatig benaderd via PM of ik hier of daar kan en wil ingrijpen. Dit zijn vaak dezelfde personen, maar ook willekeurige andere members weten me te vinden. Ik zal ook voorlopig geen hele actieve rol aannemen omdat mijn dagen nu eenmaal te weinig uren lijken te hebben. Mede daarom ben ik zeer blij met de nieuwe crew uitbreiding. Vooral voor Jordy. Want die moest zowat alles in zijn uppie doen.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Oct 10, 2012

Michael Hamers;1899248 wrote: Ook vanuit mij een hartelijk welkom Dan en Claudio! Jullie zullen vast en zeker een zeer waardige aanvulling zijn op de huidige crew. Daar ben ik van overtuigd. Wat je aanbod betreft Claudio, dat is natuurlijk altijd leuk, een meeting. Vooral met heerlijk Italiaans eten ;-)

Dank je Michael. Wat dacht je van boerenkool met worst. ;-)

En uiteraard mag je ook het één en ander delegeren als het je wat teveel wordt. Nu heb ik de zoektocht naar nieuwe mods doorgelezen en zag een aantal keer de naam van Stefaan en Peptalk voorbij komen. Beide ook in mijn ogen zeer geschikt. En ik heb met beide een uitstekende verstandhouding. Nu zal de noodzaak voor nieuwe mods wat afgenomen zijn. Maar mocht de behoefte er weer zijn, weet ik zeker dat ik daar een positieve invloed op kan hebben. Dat is verder geen garantie uiteraard. Niet dat ik zo speciaal ben en alles. Maar wellicht later, als de nood weer hoog is, ik daar ook mijn steentje aan kan bijdragen.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Oct 10, 2012

Ik heb wel connecties met Cassa rosso. Wellicht is dat wat? :mrgreen:

Ik had natuurlijk even het draadje van de vorige meeting snel doorgelezen, dus weet een klein beetje hoe dat in het verleden ging. Maar zonder gekheid. Mijn deur staat altijd open en de keuken ook. ;-)

reply
0
DG
Dan G.
Oct 10, 2012

Bedankt voor je warme welkom Michael (y)

Had ik toch even een vraag mbt het passief moderaten wat je zelf aangeeft. Zie dit svp niet als kritiek ;)

Denk je niet dat het verstandig is, vanuit forum perspectief gezien dat je het stokje doorgeeft aan iemand die wel actief als mod op allesoverfilm.nl aanwezig kan zijn? Zoals je zelf ook al aangeeft is Jordy vaak de enige die modereert en daardoor ook de enige die vaak de gebeten hond is. Met alle respect, nogmaals vanuit forum perspectieven gezien: een forum heeft niet veel aan passieve moderators. En hoe lekker zou het zijn wanneer er op een groot en actief forum als dit een team van 5 actieve mods aanwezig is die de boel op een relaxte manier onder controle houden...

Ik ken de geschiedenis van de mods hier natuurlijk niet en weet ook niet hoe het al die jaren is gegaan maar toch een gedachte ;)

reply
0
MH
Michael Hamers
Oct 10, 2012

Dan Goossens;1899252 wrote: Bedankt voor je warme welkom Michael (y)

Had ik toch even een vraag mbt het passief moderaten wat je zelf aangeeft. Zie dit svp niet als kritiek ;)

Denk je niet dat het verstandig is, vanuit forum perspectief gezien dat je het stokje doorgeeft aan iemand die wel actief als mod op allesoverfilm.nl aanwezig kan zijn? Zoals je zelf ook al aangeeft is Jordy vaak de enige die modereert en daardoor ook de enige die vaak de gebeten hond is. Met alle respect, nogmaals vanuit forum perspectieven gezien: een forum heeft niet veel aan passieve moderators. En hoe lekker zou het zijn wanneer er op een groot en actief forum als dit een team van 5 actieve mods aanwezig is die de boel op een relaxte manier onder controle houden...

Ik ken de geschiedenis van de mods hier natuurlijk niet en weet ook niet hoe het al die jaren is gegaan maar toch een gedachte ;)

Je moet eens weten hoe lang ik al met die gedachten speel. Maar ik vind het gewoon te leuk om wel hier rond te hangen en als aanspreekpunt te fungeren.

Daarnaast hebben we destijds al min of meer afgesproken dat ik me hoofdzakelijk met het hardware gedeelte bezig zou houden. Dat is gewoon een erg rustig stukje en dat is prima te behappen. Daarmee hoeven jullie daar dus niet of nauwelijks te kijken.

Maar ik begrijp je volledig

reply
0
CS
Claudio Santulli
Oct 10, 2012

Dan Goossens;1899252 wrote: Bedankt voor je warme welkom Michael (y)

Ik denk dat we elkaar gewoon moeten aanvullen. Iedereen heeft wel zijn reden om ff geen tijd te hebben. We kunnen elkaar niks verplichten, maar alleen met goede communicatie bijstaan. Zo gauw we elkaar dingen gaan opleggen zal de zin snel afnemen. Ik zie liever dat Michael het op zijn eigen tempo doet dan dat hij stopt. En hij doet meer dan je zou denken.

Iedereen zal op zijn eigen manier invloed hebben op het forum. Nu wij toegetreden zijn, zal er vanzelf gedelegeerd worden, neem ik aan.

reply
0
MH
Michael Hamers
Oct 10, 2012

Claudio Santulli;1899262 wrote: Ik denk dat we elkaar gewoon moeten aanvullen. Iedereen heeft wel zijn reden om ff geen tijd te hebben. We kunnen elkaar niks verplichten, maar alleen met goede communicatie bijstaan. Zo gauw we elkaar dingen gaan opleggen zal de zin snel afnemen. Ik zie liever dat Michael het op zijn eigen tempo doet dan dat hij stopt. En hij doet meer dan je zou denken.

Thanks voor je wijze woorden Claudio (y)

reply
0
DG
Dan G.
Oct 10, 2012

Oké. Na ja, zoals ik al zei ben ik niet op de hoogte van gemaakte afspraken ;)

Thx voor de reply :)

reply
0
MH
Michael Hamers
Oct 10, 2012

Dan Goossens;1899259 wrote: Oké. Na ja, zoals ik al zei ben ik niet op de hoogte van gemaakte afspraken ;)

Thx voor de reply :)

Graag gedaan. Schept alleen maar duidelijkheid naar elkaar toe, toch? Weten we met zijn allen waar we allemaal aan toe zijn.

Daarbij moet ik wel melden dat het de laatste weken wel een klein beetje aantrekt qua mijn aanwezigheid op het forum. Dit ook vanwege het feit dat de kleine zich thuis nu lekker kan vermaken met een filmpje ;-) en omdat ik er gewoon weer meer de lol van in zie dan een korte tijd terug. Het is weer wat rustiger in mijn hoofd, dat scheelt veel!

reply
0
DG
Dan G.
Oct 10, 2012

Ja, dat vind ik ook hoor. Mooi om te horen dat het wat beter met je gaat (y)

@Claudio: ik snap je punt maar het gaat er ook om wat de leden zien. En die zien alleen Jordy moderaten. Tot voor kort dan :D

Ik heb de eerste positieve pm's al binnen dus dat is mooi meegenomen. Al zal het ook nog wel eens anders zijn. Ben altijd erg actief dus Jordy: je hebt er een partner in crime bij :p

reply
0
JB
Jordy van Buel
Oct 10, 2012

Dan Goossens;1899263 wrote:

Ik heb de eerste positieve pm's al binnen dus dat is mooi meegenomen. Al zal het ook nog wel eens anders zijn. Ben altijd erg actief dus Jordy: je hebt er een partner in crime bij :p

Geen probleem, dat was/is juist de bedoeling (y)

reply
0
CS
Claudio Santulli
Oct 10, 2012

Dan Goossens;1899263 wrote: Ja, dat vind ik ook hoor. Mooi om te horen dat het wat beter met je gaat (y)

@Claudio: ik snap je punt maar het gaat er ook om wat de leden zien. En die zien alleen Jordy moderaten. Tot voor kort dan :D

Nou, jij bent duidelijk meer ervaren dan ik. Dat vind ik alleen maar mooi hoor. Respect. :mrgreen: Zoals je zelf al aangeeft ben jij net als Jordy, wat meer aanwezig. Dat moet ook, want dat neem de druk van Jordy weg. Ik zie mezelf wat meer als Michael. Iets minder op de voorgrond. Ik hoop juist dat mensen mij niet teveel opmerken. Hopelijk heeft iedereen zo op zijn eigen manier een positieve invloed op dit mooie forum. Maar het zijn wel die tips en opmerkingen waarom jij zo geschikt ben als nieuwe crewmember. Dus ook al geef ik mijn mening, vooral doorgaan. ;-)

Wat dat betreft voel ik nu vooral trots om na al die jaren echt onderdeel te zijn van allesoverfilm.nl. Ik heb alleen één maar. Zitten er nu niet teveel watermannen in de crew...? (6)

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 10, 2012

Claudio Santulli;1899273 wrote:

Wat dat betreft voel ik nu vooral trots om na al die jaren echt onderdeel te zijn van allesoverfilm.nl. Ik heb alleen één maar. Zitten er nu niet teveel watermannen in de crew...? (6)

Dat kunnen er nooit genoeg zijn ;)
Ze staan bekend om hun relativerend vermogen en hun zachtaardigheid. Prima eigenschappen toch?

reply
0
CS
Claudio Santulli
Oct 10, 2012

Idd. ;-)
Maar ook eigenzinnig en koppig. Prima eigenschappen zo bij elkaar.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Oct 10, 2012

Claudio Santulli;1899284 wrote: Idd. ;-)
Maar ook eigenzinnig en koppig. Prima eigenschappen zo bij elkaar.

Koppig? Ik? :roll:

reply
0
CS
Claudio Santulli
Oct 10, 2012

Uiteraard heb ik door de crew geschiedenis gesnuffeld. En zag dat ons relativerende vermogen en visie niet veel afwijkt. Heel vaak zette je de dingen in perspectief. Koppig genoeg om juist niet die ban te geven. Sturend ten opzichte van members en crewmembers. Terughoudend waar nodig. To the point indien vereist. Eigen precies alle eigenschappen uit de vorige som der delen. ;-)

Maar eigenlijk wist ik dat al.
Hopelijk kan ook ik voor dat extra stukje balans zorgen.

reply
0
JB
Jordy van Buel
Oct 30, 2012

Heren, mijn complimenten voor de manier waarop het gaat. Het verloopt allemaal lekker soepel en zonder al te veel problemen en het lijkt (voor mijzelf tevens) ook een stuk rustiger nu op het forum. Keep it up! (y)

reply
0
DG
Dan G.
Oct 30, 2012

Thx Jordy :)

Loopt lekker inderdaad. Fijn dat de opzet wat dat betreft tot nu geslaagd lijkt.

reply
0
CS
Claudio Santulli
Oct 30, 2012

Dan Goossens;1904006 wrote: Thx Jordy :)

Loopt lekker inderdaad. Fijn dat de opzet wat dat betreft tot nu geslaagd lijkt.

Dan, dan wil ik ook graag even toevoegen dat ik denk dat we een goed team zijn. We vullen elkaar goed aan en Ik denk dat de balans zo heel goed is. Ik heb ook het gevoel dat we elkaar veel kunnen zeggen zonder dat we op elkaar xxx trappen. Ik gooi mijn mening vaak genuanceerd doch ongezouten neer, maar weet wel dat alles waar we het over hebben bij mij altijd tot denken zet. Dus wel degelijk koppig maar nooit te... :mrgreen:

reply
0
CS
Claudio Santulli
Oct 30, 2012

Dank je Jordy. Hopelijk kan jij, naast meer tijd voor jezelf, ook meer genieten van het forum als crew maar vooral ook als member. (y) Maar nogmaals als je toch iets vind horen we dat graag. ;-)

reply
0
DG
Dan G.
Oct 30, 2012

Dat vind ik ook Claudio. En ik heb ook altijd gezegd dat een team het beste functioneert wanneer niet constant de neuzen in dezelfde richting staan. Want dat werkt gewoon niet. Veel meningen zorgen voor stof tot nadenken, zoals je zelf ook zegt en is zeer leerzaam. Zo steek je van elkaar continu wat op. En dat is waar we het voor doen ;)

reply
0
CS
Claudio Santulli
Nov 01, 2012

Ha even een stukje uit zomaar een gesprek met Peptalk. En dan vooral de stukjes tussen de spoiler tags. :-)

Claudio Santulli;1904577 wrote: Goed gezegd en heb altijd waardering hoe jij (waterman ;-)) de dingen mooi in perspectief kan zetten. (y) [spoiler] best jammer van die nee, als je begrijp wat ik bedoel, maar begrijp zeker waarom [/spoiler]

Dank je wel Claudio. Is dat volgens de astrologie een kenmerk v/d Waterman? Dat wist ik niet, maar daar houd ik me verder ook niet mee bezig om eerlijk te zijn mede-Waterman;-) Ach, ik had al eerder wat getypt en toen dacht ik nu niet en dan op een gegeven moment doe ik het toch. Ik sta wel aan de linkerkant, dus dat maakt het voor mij allemaal makkelijker, maar soms zie ik opmerkingen dat ik denk van weet je wel wat je hebt getypt(overigens was dat bij Jeroen niet hoor). Toen ik de 1e keer jouw relaas las over alle premies en belastingen die je moet afdragen dacht ik iets van dat je daar dan ook naar verdient. Later denk ik dan dat het toch schrikken is als je ziet dat je (tien?)duizenden euro's naar de staat gaan. Aan de andere kant is al dat geld alleen maar luxe en hoeveel luxe heeft een mens nodig? Zou een salaris van (bijvoorbeeld) ten hoogste 20.000 euro per maand eigenlijk niet genoeg luxe zijn???

[spoiler] Als ik zie hoe jullie het doen kan ik misschien nog wel gedachten veranderen, dus wie weet... [/spoiler]

Just for the record. (y)

reply
0
CS
Claudio Santulli
Nov 12, 2012

En nog een keer, just for the record:
Smooth-J wrote: Edit: om privacy redenen wat tekst uit het pm bericht verwijderd, omdat het daar nu even niet om ging....
Knip....

Zoals ik al zei, ik trek het me aan omdat DVD.nl me lief is en ik zelf altijd een voortrekker ben van zaken en projecten goed laten verlopen en oplossen.
Maar als ik er iets van wil zeggen, zou ik eigenlijk ook plaats moeten nemen in de crew.
Wat ik overigens vaak overwogen.

reply
0