Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Op- / Aanmerkingen op AllesOverFlim
A
Arnie
Kicken/trappen
Jul 13, 2004

Is het niet handig om een maximaal aantal kicken omhoog trappen van je topic in te stellen? Ik ben hier net nieuw maar op andere fora heeft dit veel goede invloed op het vraag en aanbod gedeelte gehad. Als je een maximum aantal invoert heeft iedereen gelijke kansen en staan niet steeds dezelfde topics boven aan. Just an idea.

F
Frank79
Jul 13, 2004

In principe mag je een thread maar 1 keer een schop geven. In de praktijk wordt hier echter zeer soepel mee omgegaan.

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Jul 13, 2004

Er wordt NIET soepel mee omgegaan maar het ontglipt inderdaad regelmatig aan onze aandacht.

Je mag slechts een keer 'uppen'...

reply
0
NK
Natascha kootstra
Jul 13, 2004

Ronald Stiebolt wrote: Er wordt NIET soepel mee omgegaan maar het ontglipt inderdaad regelmatig aan onze aandacht.

je moet het ook niet laten ontglippen .vasthouden is t beste :lol:

(sorry flauw grapje)

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Jul 13, 2004

Hee, kijk nou: Natascha: Alles goed meid? (veels te lang geleden)

Excuses voor deze schaamteloze off-topic...

reply
0
J
Jaap22
Jul 13, 2004

Natascha kootstra wrote:
Ronald Stiebolt wrote: Er wordt NIET soepel mee omgegaan maar het ontglipt inderdaad regelmatig aan onze aandacht.

(sorry flauw grapje)

Is dat een hint voor een ander crewlid? ;)

Ook sorry voor deze off-topic.

reply
0
NK
Natascha kootstra
Jul 13, 2004

Ronald Stiebolt wrote: Hee, kijk nou: Natascha: Alles goed meid? (veels te lang geleden)

Excuses voor deze schaamteloze off-topic...

Hee Ronald alles gaat goed met mij hoor :D en alles met jou ook goed ?? tis inderdaad wel erg lang geleden.

Ook namens mij excuses maar moest er wel even op reageren natuurlijk. :wink:

reply
0
NK
Natascha kootstra
Jul 13, 2004

Jaap22 wrote:
Natascha kootstra wrote: [quote=Ronald Stiebolt]Er wordt NIET soepel mee omgegaan maar het ontglipt inderdaad regelmatig aan onze aandacht.

(sorry flauw grapje)

Is dat een hint voor een ander crewlid? ;)

Ook sorry voor deze off-topic.[/quote]

ehm of dat een hint was nee hoor alleen een grapje :P hehehehe maar ja dat geloof jij natuurlijk weer niet he jaap :P

reply
0
J
Jaap22
Jul 13, 2004

Natascha kootstra wrote:

ehm of dat een hint was nee hoor alleen een grapje :P hehehehe maar ja dat geloof jij natuurlijk weer niet he jaap :P

ik wel hoor, alleen met jou weet je 't nooit ;)

On-topic: met kicken en trappen worden de TKA/TKG/TRA/TRG threads bedoeld? Daar mag maar één keer ge-upt worden, maar vele mensen uppen vaker. Echt streng daarop zijn vind ik onzin en de meesten zijn dan ook wel netjes. Alleen 4 keer per dag uppen is natuurlijk puur vragen om aandacht.

reply
0
NK
Natascha kootstra
Jul 13, 2004

Jaap22 wrote:
Natascha kootstra wrote:

ik wel hoor, alleen met jou weet je 't nooit ;)

On-topic: met kicken en trappen worden de TKA/TKG/TRA/TRG threads bedoeld? Daar mag maar één keer ge-upt worden, maar vele mensen uppen vaker. Echt streng daarop zijn vind ik onzin en de meesten zijn dan ook wel netjes. Alleen 4 keer per dag uppen is natuurlijk puur vragen om aandacht.

Daarom juist :P heheh maar hint of niet diegene snapt em vast wel of niet natuurlijk. :lol:

En maar weer on-topic straks nog slot dankzij mij :cry: maar las ergens dat je maar 1x uppen mag dus hou je daar dan ook aan regels zijn regels he, ik weet hoe moeilijk t is om aan te houden maar ja moet nou eenmaal :wink:

reply
0
M
marsie030
Aug 08, 2004

Het kicken en uppen gebeurd nog steeds aan de lopende band hoor.
De regels op dit forum tellen dus niet voor iedereen. :roll:
Ik kan minstens 3 namen van forumleden geven en een veelvoud aan topics waarin dit heel vaak gebeurd (tot wel 8 keer aan toe), dus dat een crewlid het niet ziet lijkt me een beetje ongeloofwaardig.

reply
0
MS
Martin Stanneveld
Aug 08, 2004

Ik vindt 1 x per dag uppen een veel beter idee (en veel doen dat ook) omdat je vaak na 1 dag al op pagina 2 staat waardoor geen hond meer naar je topic kijkt.

reply
0
M
marsie030
Aug 08, 2004

Martin Stanneveld wrote: Ik vindt 1 x per dag uppen een veel beter idee (en veel doen dat ook) omdat je vaak na 1 dag al op pagina 2 staat waardoor geen hond meer naar je topic kijkt.

Als iedereen maar 1 keer upt dan ben je ook van het probleem af lijkt mij.

reply
0
MS
Martin Stanneveld
Aug 08, 2004

marsie030 wrote:
Martin Stanneveld wrote: Ik vindt 1 x per dag uppen een veel beter idee (en veel doen dat ook) omdat je vaak na 1 dag al op pagina 2 staat waardoor geen hond meer naar je topic kijkt.

Bedoel je 1x en niet meer? of 1x per dag?

reply
0
M
marsie030
Aug 08, 2004

Martin Stanneveld wrote:
marsie030 wrote: [quote=Martin Stanneveld]Ik vindt 1 x per dag uppen een veel beter idee (en veel doen dat ook) omdat je vaak na 1 dag al op pagina 2 staat waardoor geen hond meer naar je topic kijkt.

Bedoel je 1x en niet meer? of 1x per dag?[/quote]

Totaal 1 x, dan heeft iedereen evenveel kans.

reply
0
MS
Martin Stanneveld
Aug 08, 2004

marsie030 wrote:
Martin Stanneveld wrote: [quote=marsie030][quote=Martin Stanneveld]Ik vindt 1 x per dag uppen een veel beter idee (en veel doen dat ook) omdat je vaak na 1 dag al op pagina 2 staat waardoor geen hond meer naar je topic kijkt.

Totaal 1 x, dan heeft iedereen evenveel kans.[/quote]

Stel dat je een stuk of 20 titels in de verkoop hebt staan, dan heb je aan 1x uppen echt niet genoeg hoor.

Misschien is 1x uppen om de twee dagen een beter idee.

reply
0
M
marsie030
Aug 08, 2004

Martin Stanneveld wrote:
marsie030 wrote: [quote=Martin Stanneveld][quote=marsie030][quote=Martin Stanneveld]Ik vindt 1 x per dag uppen een veel beter idee (en veel doen dat ook) omdat je vaak na 1 dag al op pagina 2 staat waardoor geen hond meer naar je topic kijkt.

Totaal 1 x, dan heeft iedereen evenveel kans.[/quote]

Stel dat je een stuk of 20 titels in de verkoop hebt staan, dan heb je aan 1x uppen echt niet genoeg hoor.

Misschien is 1x uppen om de twee dagen een beter idee.[/quote]

Misschien niet maar de topics waar ik het over heb daar staat echt maar 1 artikel in hoor.
En het is het eerlijkst voor iedereen, of je nu 1 of 10 titels verkoopt.
Het enige wat je nu krijgt is dat iedereen gaat uppen.

reply
0
ES
Edwin Smouter
Aug 08, 2004

forum regels zijn toch max 1 keer uppen dus niet 1 maal per dag of 1 maal per dvd

ander groot probleem vind ik 40 titels allemaal een aparte topic geven ook een veel gedaan trucje van de welbekende uppers

reply
0
M
marsie030
Aug 08, 2004

Edwin Smouter wrote: forum regels zijn toch max 1 keer uppen dus niet 1 maal per dag of 1 maal per dvd

ander groot probleem vind ik 40 titels allemaal een aparte topic geven ook een veel gedaan trucje van de welbekende uppers

Dit gebeurd ook veel te vaak, je eigen verkooptopics zijn soms binnen 4 uur naar de 2 pagina verdwenen.

reply
0
ES
Edwin Smouter
Aug 08, 2004

marsie030 wrote:
Edwin Smouter wrote: forum regels zijn toch max 1 keer uppen dus niet 1 maal per dag of 1 maal per dvd

Dit gebeurd ook veel te vaak, je eigen verkooptopics zijn soms binnen 4 uur naar de 2 pagina verdwenen.

ja en zo maken de mindere goden die ook eens een dvd-tje willen verkopen totaal geen kans en word dit forum steeds meer en meer een winkel voor degene die het geld en de middellen hebben om veel dvd's te verkopen en niet gestoord worden door het falende beheer inzake de regels tot verkoop

reply
0
MS
Martin Stanneveld
Aug 08, 2004

Ik denk dat het controleren hierop ook niet meevalt. Misschien een moderator aanstellen puur en alleen voor verkop en ruil threads?

reply
0
ES
Edwin Smouter
Aug 08, 2004

Martin Stanneveld wrote: Ik denk dat het controleren hierop ook niet meevalt. Misschien een moderator aanstellen puur en alleen voor verkop en ruil threads?

misschien waarom kan het beheer dan bij de een wel waarschuwen bij overtredingen van de regels en bij de andere niet terwijl ze er zelfs tot 3 maal toe onder quoten en dan het niet zouden zien???

(als ik nog even door ga dan word ik hier waarschijnlijk nog ge-kicked ook)

reply
0
M
marsie030
Aug 08, 2004

Martin Stanneveld wrote: Ik denk dat het controleren hierop ook niet meevalt. Misschien een moderator aanstellen puur en alleen voor verkop en ruil threads?

Ja kan niet alles controleren dat is waar,en er zal vast en zeker wel eens wat door schieten.
Maar ik denk dat jij ook wel weet bij welke mensen het heel vaak gebeurd en dan heb ik het niet over een keertje extra uppen. Sommige uppen wel 8 tot 10 keer.
Maar als er voor mij regels zijn op dit forum dan zijn die regels er ook voor deze forumleden.
Alleen ze krijgen op dit moment alle vrijheid hier voor en dat is wel een beetje raar.

reply
0
P
Philippe
Aug 08, 2004

Is op zich geen slecht idee. Alleen jammer dat er dan weer iemand politieagent moet spelen omdat de DUIDELIJKE regels en afspraken niet nageleefd worden.

Af en toe uppen moet zeker kunnen, maar nu zie je regelmatig dat er geupt wordt na minder dan een dag. Verder zijn er ook weinig succesvolle verkoopthreads waarin je niets anders kan lezen dan "up", "1 euro eraf", "nog even maar mensen", "...", "of doe een bod" enz... De verkoper moet dan toch beseffen dat er weinig interesse voor die dvd is.

Verder lijkt het me ook niet zo'n geweldig grote opgave dat de kopers ff doorbladeren naar pagina 2,3 of 4 om de verkoopthreads te raadplegen.

Nogmaals, de regels zijn duidelijk en mensen die de grenzen ervan aftasten... tja, dat getuigt van een gebrek aan fatsoen t.o.v. de andere verkopers die zich wel netjes aan de regels houden. Op die manier wordt de crew gewoon gedwongen om weer strenger te modereren, en dan krijg je achteraf weer klaagzangen over hoe streng/dictatoriaal het hier weer is.

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Aug 08, 2004

Wij zijn op de achtergrond (nog steeds) heel druk bezig met het maken van een allesomvattend reglement.

Dit duurt (helaas) zo lang omdat we aan zo verschrikkelijk veel verschillende (kleine) punten moeten denken en waar nodig bijschaven. Geloof me: het is een 'joint effort' en dit reglement gaat er echt komen.

Officieus gaan we voor wat betreft het 'kikken' van threads als volgt te werk:

Iedereen die een thread opent in de TKA (en aanverwante) threads mag 'uppen'. De restrictie is wel dat dit maximaal 1 keer per week mag gebeuren. Dit ter voorkoming dat iedere dag dezelfde threads in de 'Top zoveel' staan enerzijds en anderzijds dat men niet na zoveel tijd maar weer een nieuwe thread met hetzelfde verhaal hoeft te starten.

Hierbij dan ook de oproep aan een ieder om alvast deze (voor nu ongeschreven) regel in acht te nemen!

reply
0
P
Philippe
Aug 08, 2004

Ronald Stiebolt wrote: Wij zijn op de achtergrond (nog steeds) heel druk bezig met het maken van een allesomvattend reglement.

Dit duurt (helaas) zo lang omdat we aan zo verschrikkelijk veel verschillende (kleine) punten moeten denken en waar nodig bijschaven. Geloof me: het is een 'joint effort' en dit reglement gaat er echt komen.

Iedereen die een thread opent in de TKA (en aanverwante) threads mag 'uppen'. De restrictie is wel dat dit maximaal 1 keer per week mag gebeuren. Dit ter voorkoming dat iedere dag dezelfde threads in de 'Top zoveel' staan enerzijds en anderzijds dat men niet na zoveel tijd maar weer een nieuwe thread met hetzelfde verhaal hoeft te starten.

Hierbij dan ook de oproep aan een ieder om alvast deze (voor nu ongeschreven) regel in acht te nemen!

Fijn om lezen dat er achter de schermen aan een (waterdicht) reglement gewerkt wordt. Btw Ronald, een dikke pluim voor je correcte en vlotte manier van communiceren. (y)

reply
0
DB
Dennis van Braak
Aug 08, 2004

Gelukkig, ik ben hier nog niet zo lang en wordt zo nu en dan al gek van dat geup. Sommige uppen al wanneer hun topic 5 plaatsen naar beneden is gezakt

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Aug 08, 2004

Zie ook alhier: http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?p=499569#499569

reply
0
M
marsie030
Aug 08, 2004

Ronald Stiebolt wrote: Wij zijn op de achtergrond (nog steeds) heel druk bezig met het maken van een allesomvattend reglement.

Dat is een prima oplossing. Maar eigenlijk is de regel er al met max 1 uppen en daar wordt vaak door dezelfde forumleden de hand me gelicht.
Maar als het werkt dan vind ik het prima.

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Aug 08, 2004

Gaat het uppen dan niet omzeild geraken door "tiels toegevoegd" - "Update" - "Prijsverlaging" ??????

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Aug 08, 2004

M@drox wrote: Gaat het uppen dan niet omzeild geraken door "tiels toegevoegd" - "Update" - "Prijsverlaging" ??????

De definitie van het 'uppen' zoals ik die in de betreffende thread heb genoemd luidt: "het opnieuw onder de aandacht brengen van een thread d.m.v. een niet inhoudelijke post van de thread-starter"

Jouw opmerking valt daar dus onder en we zullen trachten hierop zo goed als maar kan te moderaten.

reply
0
P
Philippe
Aug 08, 2004

Ronald Stiebolt wrote:
M@drox wrote: Gaat het uppen dan niet omzeild geraken door "tiels toegevoegd" - "Update" - "Prijsverlaging" ??????

De definitie van het 'uppen' zoals ik die in de betreffende thread heb genoemd luidt: "het opnieuw onder de aandacht brengen van een thread d.m.v. een niet inhoudelijke post van de thread-starter"

Jouw opmerking valt daar dus onder en we zullen trachten hierop zo goed als maar kan te moderaten.

Jammer dat je enkel maar door strenger en meer te modereren een mentaliteitswijzing teweeg kan brengen/forceren.

Is het ook niet mogelijk om softwarematig restricties in te bouwen? Zodat bijvoorbeeld de starter van een TKA/TRA/TKG topic niet zelf een nieuwe post in zijn eigen topic kan doen binnen een bepaalde tijdsduur, tenzij er voorafgaandelijk iemand anders gepost heeft en de starter een vraag ofzo moet beantwoorden. Een beetje het principe van de "30 sec regel". Dat vraagt ongetwijfeld weer extra programmeerwerk maar dan moet je achteraf natuurlijk veel minder gaan modereren.

reply
0
JVH
Joost v.d. Ham
Aug 08, 2004

en van die verkopers die even posten: PM terug....ok een leuke manier ;)

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Aug 08, 2004

@Philippe: ik spreek de hoop uit dat we hier niet al teveel hoeven te automatiseren (al zou dat soms wel lekker zijn) maar dat we ook een beetje uit kunnen gaan van het 'fatsoen' van onze bezoekers om niet elke gelegenheid aan te grijpen om te zien hoe ver ze wel kunnen gaan...

reply
0
P
Philippe
Aug 08, 2004

Ronald Stiebolt wrote: @Philippe: ik spreek de hoop uit dat we hier niet al teveel hoeven te automatiseren (al zou dat soms wel lekker zijn) maar dat we ook een beetje uit kunnen gaan van het 'fatsoen' van onze bezoekers om niet elke gelegenheid aan te grijpen om te zien hoe ver ze wel kunnen gaan...

Heb je ergens wel gelijk in Ronald, veel automatiseren is zeker in het begin bijzonder tijdrovend en trouwens ook niet altijd bevorderlijk voor intermenselijke communicatie. Het keyword is inderdaad fatsoen/respect, maar jammer dat dat weer maar eens moet worden afgedwongen. So be it...

reply
0
DB
Dennis van Braak
Aug 08, 2004

Philippe: Dat zou in eerste instantie wel een goede manier zijn om het uppen terug te dwingen. Dan zit je alleen met het probleem wanneer de topicstarter er nieuwe titels bij wilt voegen en/of een prijswijziging wil aanbrengen dat hij daar niet toe in staat is omdat er niemand anders heeft gepost. We zullen dus vertrouwen moeten hebben in onze mede-forummers ;)

reply
0
P
Philippe
Aug 08, 2004

DvB wrote: Philippe: Dat zou in eerste instantie wel een goede manier zijn om het uppen terug te dwingen. Dan zit je alleen met het probleem wanneer de topicstarter er nieuwe titels bij wilt voegen en/of een prijswijziging wil aanbrengen dat hij daar niet toe in staat is omdat er niemand anders heeft gepost. We zullen dus vertrouwen moeten hebben in onze mede-forummers ;)

Aan dat probleem had ik ook gedacht, maar ik ging er dan van uit dat je de startpost wel nog kan 'wijzigen' en enkel maar geen 'nieuwe' post kan doen.

Ik kan fout zitten maar volgens mij staat een thread ook niet opnieuw bovenaan als je de startpost wijzigt, dus voor potentiële overtreders zou dat ook geen achterpoortje zijn.

Anyway, laat de crew nu maar verder uitwerken waar ze mee bezig zijn. En hopelijk zorgen die nieuwe regels dan voor een attitudeverandering.

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Aug 08, 2004

Philippe wrote: Ik kan fout zitten maar volgens mij staat een thread ook niet opnieuw bovenaan als je de startpost wijzigt, dus voor potentiële overtreders zou dat ook geen achterpoortje zijn.

Zie de regel in de daarvoor bestemde thread... ;)

reply
0
P
Philippe
Aug 08, 2004

Ronald Stiebolt wrote:
Philippe wrote: Ik kan fout zitten maar volgens mij staat een thread ook niet opnieuw bovenaan als je de startpost wijzigt, dus voor potentiële overtreders zou dat ook geen achterpoortje zijn.

Zie de regel in de daarvoor bestemde thread... ;)

But of course. :wink:

reply
0
MS
Martin Stanneveld
Aug 10, 2004

Hoeveel v/d forummers denk je die de lijst gaan lezen? Het staat nu ook in een sticky topic maar het blijkt wel weer dat mensen die niet gelezen hebben of zich er niet aan houden (geldt ook voor mij btw)

Enige oplossing is streng moderaten.

reply
0
P
Philippe
Aug 11, 2004

Streng moderaten lijkt inderdaad de beste oplossing, maar ik kan me voorstellen dat de crew niet constant al die topics in de gaten kan houden. Vandaar dat ik er ook aan dacht om softwarematig restricties in te bouwen, maar dat is ook geen ideale oplossing zoals Ronald al aangaf.

reply
0
DB
Dennis van Braak
Aug 11, 2004

Ik heb het forum bijna dag en nacht aanstaan, en ik wordt gek van dat geup. Ik wens de moderators alvast veel succes met het streng modereren ;)

reply
0
TL
Tom L.
Aug 11, 2004

Maar aan de andere kant. Als je je topic niet kan uppen, kun je net zo goed een nieuw aanmaken... dan wordt het toch ook onoverzichtelijker? :roll:

reply
0
MS
Martin Stanneveld
Aug 11, 2004

Dennis van Braak wrote: Ik heb het forum bijna dag en nacht aanstaan, en ik wordt gek van dat geup. Ik wens de moderators alvast veel succes met het streng modereren ;)

Hoezo gek van dat geup? :?
Hoezo heb je daar last van dan?

reply
0
P
Philippe
Aug 11, 2004

tlempers wrote: Maar aan de andere kant. Als je je topic niet kan uppen, kun je net zo goed een nieuw aanmaken... dan wordt het toch ook onoverzichtelijker? :roll:

Klopt inderdaad. Maar als de verkopers hun goodwill tonen en zich aan de regels houden dan zal het wel in orde komen.

reply
0
J
Jaap22
Aug 11, 2004

Het rare vind ik dat wanneer je titels toevoegd je geen upje mag geven met die mededeling. Met andere woorden, gewoon voor elke titel een aparte thread aanmaken, dan maak je veel meer kans. Op die manier komen er veel meer threads, terwijl degene die alle titels in één thread zet op die manier toch wel benadeeld wordt. Dat vind ik nogal een vage maatregel.

Ik kan me best voorstellen dat kreten als 'er zijn nog maar een paar over' of 'die en die dvd zijn geruild' als een upje worden gezien, maar nieuwe titels toevoegen is meer waarde geven aan het verkoopforum en zou naar mijn bescheiden mening niet als uppen gezien moeten worden. Bij prijsverlaging weet ik het niet.. ik denk toch wel dat dat goed is al het als uppen wordt gezien.

reply
0
C
chaos
Aug 11, 2004

Dennis van Braak wrote: Ik heb het forum bijna dag en nacht aanstaan, en ik wordt gek van dat geup. Ik wens de moderators alvast veel succes met het streng modereren ;)

Waarom zou je in godsnaam gek worden van 'geup' ?

reply
0
C
Caledonians
Aug 11, 2004

Jaap22 wrote: Het rare vind ik dat wanneer je titels toevoegd je geen upje mag geven met die mededeling. Met andere woorden, gewoon voor elke titel een aparte thread aanmaken, dan maak je veel meer kans. Op die manier komen er veel meer threads, terwijl degene die alle titels in één thread zet op die manier toch wel benadeeld wordt. Dat vind ik nogal een vage maatregel.

Ben het hier helemaal met Jaap eens. Dit was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik de regel door had gelezen. Een nieuwe thread openen is met deze regel inderdaad de beste oplossing. Deze regel is daarmee inderdaad ook nadelig voor mensen die alle titels in één thread zetten...

reply
0
DB
Dennis van Braak
Aug 11, 2004

wanneer ik zie dat er een nieuwe post is, en ik kijk, dan blijkt het alleen maar geup te zijn... zo blijf ik bezig met kijken ;)

reply
0
MS
Martin Stanneveld
Aug 11, 2004

Rein is nu druk bezig met politieagentje spelen trouwens :lol:
Jammer dat het zo moet, maar goed...

reply
0
P
Philippe
Aug 11, 2004

Respect voor Rein hoor, kan me voorstellen dat dit niet zo'n fijn werkje is. Hopelijk heeft het nu ook nog resultaat. (y)

reply
0
C
chaos
Aug 11, 2004

Dennis van Braak wrote: wanneer ik zie dat er een nieuwe post is, en ik kijk, dan blijkt het alleen maar geup te zijn... zo blijf ik bezig met kijken ;)

Dus jij checkt iedere draad opnieuw bij een nieuwe post ? :?

reply
0
P
Philippe
Aug 11, 2004

chaos wrote:
Dennis van Braak wrote: wanneer ik zie dat er een nieuwe post is, en ik kijk, dan blijkt het alleen maar geup te zijn... zo blijf ik bezig met kijken ;)

Dus jij checkt iedere draad opnieuw bij een nieuwe post ? :?

Vind ik ook wel vaag ja. :? Wat bedoel je precies Dennis?

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Aug 12, 2004

Kan eraan zoiets niks worden gedaan, want dit vind ik bijzonder irritant :evil: :

http://www.allesoverfilm.nl/forum/viewtopic.php?t=49501
http://www.allesoverfilm.nl/forum/viewtopic.php?t=49500
http://www.allesoverfilm.nl/forum/viewtopic.php?t=49499
http://www.allesoverfilm.nl/forum/viewtopic.php?t=49498
http://www.allesoverfilm.nl/forum/viewtopic.php?t=49497

Ik heb net meer dan 40 DVD's te koop gesteld, moest ik dit allemaal apart doen is de hele eerste pagina vol :roll: .

reply
0
J
Jaap22
Aug 12, 2004

M@drox wrote:

Ik heb net meer dan 40 DVD's te koop gesteld, moest ik dit allemaal apart doen is de hele eerste pagina vol :roll: .

Dit heb ik al een keer aan Rein gevraagd. Zijn antwoord was dat het is toegestaan om per titel een aparte thread aan te maken. En dat is ook wel slimmer, want je mag dus niet uppen als je titels toevoegd aan een thread waarin je al je TKA of TRA titels hebt staan. Echter mag je dus wel per titel een thread aanmaken. Kromme regel.. het zij zo. Ik zou zeggen.. leef je uit. :roll:

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Aug 13, 2004

Jaap22 wrote:
M@drox wrote:

Dit heb ik al een keer aan Rein gevraagd. Zijn antwoord was dat het is toegestaan om per titel een aparte thread aan te maken. En dat is ook wel slimmer, want je mag dus niet uppen als je titels toevoegd aan een thread waarin je al je TKA of TRA titels hebt staan. Echter mag je dus wel per titel een thread aanmaken. Kromme regel.. het zij zo. Ik zou zeggen.. leef je uit. :roll:

Het ergste van al is dat Verbal en andere nu ook nog eens doodgewoon beginnen te uppen :roll:

reply
0
A
Arnie
Aug 16, 2004

Bedankt dat er gehoor wordt gegeven aan mijn idee hier.
Alleen wat al gezegd is, dit water dicht krijgen is een hele rompslomp. Veel succes hier mee mod groep.

reply
0
JS
John Sital
Aug 16, 2004

tja ik up per 5 dagen want er staat nergens aangegeven 1x per werkweek( 5 dagen) of 1x per week(7 dagen)

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Aug 16, 2004

week [week]
(de;weken)

periode van zeven dagen; door de ~ op weekdagen, niet in het weekend; van de ~ deze week; de ~ hebben de beurt hebben om iets een gehele week te doen; de goede ~ of de stille ~ de week voor Pasen

Encarta® - Naslagbibliotheek - Winkler Prins. © 1993-2003 Microsoft Corporation/Het Spectrum. Alle rechten voorbehouden.

reply
0
AB
Alex van den Berg
Aug 16, 2004

pro-vo-ca-teur 0.1 iem. die tegenstanders tracht te verleiden tot iets waarop zij aangevallen kunnen worden.

pro-vo-ce-rend (bn.) 0.1 erop uit om reactie, verzet op te wekken => uitdagend • 1.1 een ~ optreden.

Bron: Van Dale Groot woordenboek hedendaags Nederlands

reply
0
NS
Niels Simons
Aug 16, 2004

is dat uppen nu echt zo irritant?

ik ben van plan om binnenkort hele stapels dvds te koop te zetten,maar met deze regel heb ik daar dus geen fuck aan he...

ik zou willen vragen om per direct deze regel weer te schrappen uit het nieuw te vormen regelement,en int vervolg miss met wat grote handelaren alhier erover te discussieren.ben wat weken weggeweest,maar als ik via de telefoon dit soort dingen al te horen krijg,das wel erg gek he...

tis dak momenteel zelf al een tijd ingezakt ben met handelen vanwege huis/vakantie,maar ik heb altijd veel zaken gedaan via dit forum(en alleen dit forum) en mijn mening is dat dit een zeer slechte regel is die alleen maar kwaad bloed zet.

let op,dit is niet om te stangen,ik wil er een normale discussie van maken en/of behouden..

mazzel,niels

ps.als mijn mening en die van anderen er niet toe doen,laat dan de top 100 handelaren hier eens over stemmen?is democratisch en ik weet de uitkomst al...

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Aug 16, 2004

Niels: dat uppen is inderdaad irritant. Ik weet zeker dat als je nu een poll zou houden onder ALLE bezoekers (en daar gaat 't uiteindelijk om) dat het uppen per decreet wordt afgeschaft of hooguit in stand 'mag' blijven in de huidige vorm.

Wat er in principe gebeurt is dat mensen op de site komen om te kijken wat er zoal te koop is. Als ze dan iedere keer de eerste pagina's (ge-upte) posts door moeten ploeteren (die ze echt wel de 1e en anders wel de 2e keer hebben gezien) worden ze daar niet blij van.

Sterker nog: we hebben tot aan de invoering van de nieuwe regel bijna dagelijks PM's etc. gehad van forummers die aangaven er, en ik citeer, doodziek van te worden.

Daarnaast is het ook nog eens zo dat er een slag aanbieders is die geen gebruik maakt van het uppen (ongeacht de reden) en die erdoor benadeeld worden. Bv. een DVD'tje te koop die binnen een week op pagina 28 staat.

Voor wat betreft je stemvoorstel onder de top 100 handelaren heb je gelijk: daar ligt de uitkomst bij voorbaat al van vast. Ik ben alleen de mening toegedaan dat je iets breder (forumwijd) moet kijken...

En houd me vooral ten goede: discussie is prima!

reply
0
H
Herjan
Aug 16, 2004

Bij deze mijn persoonlijke mening:

Wat ik zo leuk vind/vond aan de handelfora, is het op kleine en persoonlijke schaal verhandelen van DVD's tussen DVD-liefhebbers. Tegenwoordig en in het jonge verleden zijn er een aantal handelaren die op bijna commerciële wijze bezig zijn door verkoop van grote aantallen en/of DVD's met enorme winstmarges. En dat ontneemt bij mij een hoop plezier. Als ik dus lees hierboven dat Niels "hele stapels DVD's" te koop wil zetten, denk ik: dat is simpelweg commericiële handel. Begin een winkeltje! (p.s. Niels, je kent me: dit is geen aanval op jou persoonlijk).

Wat wat mij betreft een oplossing is: maak een apart forum aan voor grote handelaren die een klein percentage afdragen aan DVD.nl voor gebruik website (lees: reclame) en bandbreedte. In dat forum kunnen afwijkende regels gelden omtrent bijvoorbeeld "uppen". Moeilijkheid: wat is de definitie van een grote handelaar? Misschien een handelaar met meer dan 200 plusjes of zo?

Just my $0.02... ;)

reply
0
M
mokka
Aug 16, 2004

je kunt ook overdrijven he!
je hebt op dit forum nog niet eens 1 plusje dus maw je hebt nog niets gekocht of verkocht dus waar maak jij je toch druk om :?

en wat deze discussie betreft: iedereen denkt er anders over dus is ie eigenlijk zinloos

en wat dat uppen betreft: ik heb er geen last van en dat zeg ik niet omdat ik dat zelf ook doe maar als de rest dat doet dan stoort mij dat niet!

reply
0
MS
Martin Stanneveld
Aug 16, 2004

mokka wrote:
en wat dat uppen betreft: ik heb er geen last van en dat zeg ik niet omdat ik dat zelf ook doe maar als de rest dat doet dan stoort mij dat niet!

Nee, mij stoort het ook niet. Volgens mij heeft alleen de crew er last van :?

reply
0
NS
Niels Simons
Aug 16, 2004

idd.

en ik vind ook dat in deze DVB oftewel dennis van braak zich er ver buiten moet houden,komt net kijken,en denkt nu al dat ie iets over zaken kan zeggen waar ie nog nie eens wat mee gedaan heeft!

t kereltje is nog geen maand lid en denkt door onzin posts zich nu al een positie oftewel status heeft toegeeigend!der puta...

mazzel,niels

reply
0
A
Arnie
Aug 16, 2004

Herjan, dat is volgens mij de oplossing.
Een moderator die dan ook bepaald of iemand een topic mag openen die niet in de handelaren lijst thuis hoort er iets mag verkopen als het om grote hoeveelheden dvd's gaat.

reply
0
MS
Martin Stanneveld
Aug 16, 2004

Arnie wrote: Herjan, dat is volgens mij de oplossing.
Een moderator die dan ook bepaald of iemand een topic mag openen die niet in de handelaren lijst thuis hoort er iets mag verkopen als het om grote hoeveelheden dvd's gaat.

Het is toch van de zotte dat een handelaar moet gaan betalen om dvd's te verkopen? In dat geval zijn er wel andere fora waar het nog wel normaal kan.

reply
0
A
Arnie
Aug 16, 2004

Martin Stanneveld wrote: Het is toch van de zotte dat een handelaar moet gaan betalen om dvd's te verkopen? In dat geval zijn er wel andere fora waar het nog wel normaal kan.

Het betalen ga ik niet mee accoord uiteraard want dan kun je zelfs nog beter naar Ebay gaan.
Maar het idee om een forum onderdeel voor handelaren te maken ga ik mee accoord.
Een handelaar maakt echt niet meer dataverkeer als er een eigen forum deel voor hun ontstaat.

reply
0
AB
Alex van den Berg
Aug 16, 2004

Niels Simons wrote: idd.

en ik vind ook dat in deze DVB oftewel dennis van braak zich er ver buiten moet houden,komt net kijken,en denkt nu al dat ie iets over zaken kan zeggen waar ie nog nie eens wat mee gedaan heeft!

t kereltje is nog geen maand lid en denkt door onzin posts zich nu al een positie oftewel status heeft toegeeigend!der puta...

mazzel,niels
Iedereen is op het forum welkom en NIEMAND is belangrijker/meer waard/invloedrijker dan een ander!

De toon waarop jij nu post is naar mijn mening ook geen normale manier.... of kan ik jou ook gewoon een ventje noemen dat alleen maar onzin uitkraamt? Tenslotte ben je ook nog lang niet zo lang op de wereld als ik.... :D

Begrijp me goed... Zo zou ik niet eens met je om WILLEN gaan. ;)
Zoals ik al zei... ieders inbreng is even belangrijk en wanneer iemand hier wat langer rondhangt dan een ander, dan geeft dat nog geen recht om iemand zomaar op een vernederende manier aan te spreken. Het zou wat anders zijn wanneer Dennis ook zo met jou communiceert ;)

Misschien wordt iemand als Dennis ooit wel één van de grootste handelaren op DVD.nl.... Dat geeft zulke mensen alle recht om erover mee te denken en praten!

reply
0
MS
Martin Stanneveld
Aug 16, 2004

Meedenken heeft hier weinig nut imo :?
Er zijn genoeg mensen met ideeën en meningen. Het is alleen jammer dat de crew hier niks, tot weinig, mee doet. Vraag eens een keer aan ons wat wij er van vinden, wij maken het forum tenslotte succesvol en daarmee ook allesoverfilm.nl als geheel.

Persoonlijk vind ik 1x uppen in de week veel te weinig. Het is in het vroege verleden altijd goed gegaan, dus waarom zou je zoiets in één keer willen veranderen met alle gezeur er omheen?

Wat ik ook niet begrijp is dat iemand b.v. 40 x een aparte thread mag openen, zoals M@drox al eerder had aangegeven. Op deze manier krijgt een ander helemaal geen kans, en in combinatie met het 1x uppen regel kun je verkopen al helemaal wel shaken.

reply
0
A
Arnie
Aug 16, 2004

Wat je ook kunt doen is:
Bied je 1 tot 5 dvd's aan mag je 2x kicken.
Bied je 6 tot 10 dvd's aan mag je 3x kicken.
Enz enz
Wanneer een persoon kickt moet hij zelf weten maar het is gewoon een maximum per topic.

reply
0
NS
Niels Simons
Aug 16, 2004

das wel erg vergezocht he alex,wat je nu zegt.

als iemand nog nie gehandeld heeft,en iemand anders heeft al 500 dvds hier verkocht,dan heeft de laatste meer recht van spreken,zo simpel is dat.en dan bedoel ik natuurlijk,meer recht van spreken aangaande dit onderwerp!niet int algemeen...

en dak me irriteer aan zo iemand en me dan ff zo uit,das mijn zaak.

mazzel,niels

reply
0
AB
Alex van den Berg
Aug 16, 2004

Arnie wrote: Wat je ook kunt doen is:
Enz enz
Wanneer een persoon kickt moet hij zelf weten maar het is gewoon een maximum per topic.
Tja... We kunnen het ook simpel maken...

Maximaal 1 DVD per handelaar per week. Twee vliegen in één klap... Geen up-probleem meer én geen handel met winstbejag. :twisted:

reply
0
AB
Alex van den Berg
Aug 16, 2004

Niels Simons wrote: das wel erg vergezocht he alex,wat je nu zegt.

als iemand nog nie gehandeld heeft,en iemand anders heeft al 500 dvds hier verkocht,dan heeft de laatste meer recht van spreken,zo simpel is dat.en dan bedoel ik natuurlijk,meer recht van spreken aangaande dit onderwerp!niet int algemeen...

en dak me irriteer aan zo iemand en me dan ff zo uit,das mijn zaak.

mazzel,niels
Niels, ik kan me best in jouw standpunt verplaatsen. Daarom krijg je ook een normale reactie van me.
Maar... Ik ben het niet met je eens... en dan heb ik het vooral over "recht hebben op iets".

DVD.nl is een openbare site met een forum voor iedereen die wil communiceren over het medium DVD en aanverwante zaken.
De communicatie is duidelijk de hoofdfunktie van het forum.

Ieder lid dat binnenkomt heeft onmiddelijk dezelfde rechten als ieder ander forumlid... ongeacht de aanmelddatum en ongeacht de leeftijd.
Het enige wat we van iedereen verlangen is dat er op een "gemiddeld volwassen en sociale" manier met elkaar wordt omgegaan.

Dat betekent dus dat ieder nieuw lid ook mag meepraten over de handel- en ruil etiquette op het forum.

Over verschil in rechten kan alleen gediscusseerd worden wanneer er b.v. een onderscheid zou bestaan tussen betalende en niet betalende leden.

En zelfs dan is er nog geen enkele reden om minderwaardig over andere forumleden te praten ;)

reply
0
P
Philippe
Aug 16, 2004

Ronald Stiebolt wrote:
En houd me vooral ten goede: discussie is prima!

Is het dan misschien niet mogelijk om gedurende een week ofzo een pol te laten lopen? Zowel koper als verkopers, die samen het doelpubliek van het handelsforum uitmaken, kunnen hier dan hun stem uitbrengen. En ik vermoed dat een grote meerderheid van de handelaars (kopers en verkopers dus) ongetwijfeld hun mening zullen geven.

Op die manier krijg je hopelijk een representatief beeld van de mening van de handelaars. Een representatief beeld van het volledige forum lijkt me niet noodzakelijk omdat 'slechts' een klein percentage van de leden handelt.

Ik ben altijd voorstander geweest om het uppen enigszins te beperken, maar ik heb nu toch het gevoel dat de regels een beetje te strak zijn. Misschien de gulden middenweg kiezen? Elke dag uppen is misschien wat té veel maar één keer per week lijkt me onnodig streng, dus waarom niet 1x per 3 dagen ofzo?

Ik heb het gevoel dat deze discussie vrij delicaat ligt, maar ik probeer gewoon positief mee te denken zonder wie dan ook te veroordelen.

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Aug 16, 2004

Philippe,

Dank je wel voor je onderbouwde kritiek!

Voor wat betreft een poll: het handelsgedeelte is in mijn ogen een redelijk kleinschalig onderdeel van het geheel dat DVD.nl is. Je loopt daarmee het risico dat het gros van de beoogde stemmers geen notie hebben van wat 'uppen' inhoudt en met een beetje pech maar iets invullen om aan de poll te hebben meegedaan waardoor de resultaten weleens onvoldoende objectief zouden kunnen zijn (let op al de voorbehouden! ;)).

In het algemeen is het zo dat als wij een regel in het leven roepen dat niet zo is om (een aantal) mensen te pesten omdat wij daar zin in hebben. Ga er rustig vanuit dat in alle gevallen er achter de schermen door de crew inhoudelijk over wordt gediscussieerd waarna, vaak na lang wikken en wegen, er een uniform signaal naar buiten wordt afgegeven.

In dit hele specifieke geval zijn wij de mening toegedaan dat 1 keer 'uppen' afdoende zou moeten zijn per week. Niet in de laatste plaats omwille van het feit dat als de desbetreffende handelswaar dusdanig 'brandt' dat er vrijwel dagelijks ge-upt moet worden er meer aan de hand is dan een reguliere partikuliere verkoop. Ergo: snel verkopen om winst te maken.

Met name wat betreft het laatste punt kan ik je wel hardop zeggen dat wij het er als crew unamien over eens zijn dat commerciele handel hier eenvoudigweg niet op zijn plaats is. Daarnaast zijn er op het internet veel meer (en betere) alternatieven om commerciele waar aan de man te brengen.

Wij willen DVD.nl houden zoals het is: voor en door DVD-liefhebbers.

Tot slot: zelfs een (niet door ons) geiniteerde betaaloptie voor handelaren wordt her en der neergesabeld terwijl men grif procenten 'doneert' aan instellingen als Ebay en in het verlengde daarvan PayPayl.

reply
0
MS
Martin Stanneveld
Aug 16, 2004

Ik quote mezelf nog even:

Martin Stanneveld wrote: Meedenken heeft hier weinig nut imo :?
Er zijn genoeg mensen met ideeën en meningen. Het is alleen jammer dat de crew hier niks, tot weinig, mee doet. Vraag eens een keer aan ons wat wij er van vinden, wij maken het forum tenslotte succesvol en daarmee ook allesoverfilm.nl als geheel.

Persoonlijk vind ik 1x uppen in de week veel te weinig. Het is in het vroege verleden altijd goed gegaan, dus waarom zou je zoiets in één keer willen veranderen met alle gezeur er omheen?

Wat ik ook niet begrijp is dat iemand b.v. 40 x een aparte thread mag openen, zoals M@drox al eerder had aangegeven. Op deze manier krijgt een ander helemaal geen kans, en in combinatie met het 1x uppen regel kun je verkopen al helemaal wel shaken.

Zou iemand v/d crew hier een reactie op willen geven?

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Aug 16, 2004

Martin,

Mijn betoog sluit daar wat mij betreft naadloos op aan. Om voor de hand liggende redenen (niets persoonlijks) kunnen we niet iedere regel, stap en/of maatregel voorleggen aan de forummers om te achterhalen wat hun mening is. Als er een openbaar referendum wordt gehouden of de maximumsnelheid op de wegen gehandhaafd dient te blijven denk ik dat we allebei ook wel het antwoord weten. ;)

In voorkomende gevallen zullen wij dan ook een besluit nemen op basis van de gegevens die ons voorhanden zijn maar altijd in de geest van het 'grote geheel'.

Nu kan ik me voorstellen dat je dat enerzijds wazig vind klinken en/of anderzijds eenzijdig vindt, het zij zo...

Edit: het vraagstuk 40 x 1 tread of 1 thread met 40 titels is er een voor de nabije toekomst. Zodra we zien dat met deze 'maas' in onze regelgeving de draak wordt gestoken zullen we daar waar nodig ons beleid verder aanscherpen. Al met al gaan we vanzelfsprekend uit van de welwillendheid en logica van onze forummers en spreken we de hoop uit dat we vanaf hier op een verantwoorde wijze over en weer met elkaar om kunnen blijven gaan!

Onze relatief 'strenge' vorm van moderaten heeft van DVD.nl gemaakt dat wat het is. Een compact en krachtig forum dat binnenkort haar 10.000e member mag verwelkomen.

Dat iedereen het niet altijd zo heel erg eens met ons is begrijpen we terdege maar nemen we ter kennisgeving aan...

reply
0
JS
John Sital
Aug 16, 2004

Ronald Stiebolt wrote: week [week]
(de;weken)

periode van zeven dagen; door de ~ op weekdagen, niet in het weekend; van de ~ deze week; de ~ hebben de beurt hebben om iets een gehele week te doen; de goede ~ of de stille ~ de week voor Pasen

Encarta® - Naslagbibliotheek - Winkler Prins. © 1993-2003 Microsoft Corporation/Het Spectrum. Alle rechten voorbehouden.

lekker constructief, de crew laat wederom zich van hun beste kant zien :roll:

ik snap al die ophef niet, dit is weer een voorbeeld van krampachtig moderaten, verkoopthreads met regeltjes doorspekken, zeg dan gewoon dat leden hier niet welkom zijn.
Zoals ik het heb doorgelezen gaat het om overzichtelijkheid?
laat mensen die aparte threads openen om 1 dvd aan te prijzen dat gewoon in 1 thread doen en niet tig threads openen die hele pagina's in beslag nemen.
verder hebben de naieve heren van de crew het waanidee dat de vele bezoekers hier voor de gezelligheid komen zoals rein laatst aangaf: 90% van de bezoekers komt hier voor de handel: koop/verkoop/ruil omdat het dvd verslaafden zijn die de beste uitgaves willen hebben, ze komen aan hun info door de reviews, links die worden gepost en het eventuele te koop vragen cq ruilen of ze speuren de tka threads af.
Bovendien vraag ik mij af als er mensen zijn die last hebben van het uppen wel erg vaak in de verkoopthreeads te vinden zijn :roll:
Maar dat terzijde, wil je iets aan overzichtelijkheid doen sta dan niet toe dat er voor 1 dvd per verkoper een thread wordt geopend, ik doe dat ook vaak, maar nu deze nieuwe regel erbij komt zalet alleen maar toenemen omdat je je eigen verkoopthread niet mag laten uppen en mensen dus hun toevlucht nemen tot het per thread aanbieden van 1 dvd en men per msn of pm vragen iets te posten in hun desbetreffende verkoopthread waardoor ie alsnog up gaat, en dus het hele idee van de crew voorbij gaat.
Kan dit net zo goed niet posten, er wordt toch niks mee gedaan. Ben benieuwd of stanneveld fatsoenlijk antwoord krijgt.

reply
0
JS
John Sital
Aug 16, 2004

Alex van den Berg wrote:
Arnie wrote: Wat je ook kunt doen is:
Enz enz

Maximaal 1 DVD per handelaar per week. Twee vliegen in één klap... Geen up-probleem meer én geen handel met winstbejag. :twisted:

geldt dat ook voor de crew? o wacht daarom zit ronald vaak in de veiling gezien zijn sig :P :wink:
Vraag mij eigenlijk af hoeveel mensen dit uppen nou eigenlijk erg vinden, hebben jullie dit over een bepaalde tijdsperiode gemeten?

reply
0
JS
John Sital
Aug 16, 2004

echt? hoevaak zit jij dan wel niet in de verkoopthreads?
dit forum is toch ook voor liefhebbers? hoe zouden die het vinden als hun een bepaalde dvd waar ze al een tijdje naar op zoek zijn mislopen omdat de desbetreffende aanbieder die dvd wel heeft staan zijn thread niet mag uppen en die verzamelaar die thread misloopt omdat ie geen zin heeft om tig pagina's door te lezen? :roll:

reply
0
JS
John Sital
Aug 16, 2004

Met name wat betreft het laatste punt kan ik je wel hardop zeggen dat wij het er als crew unamien over eens zijn dat commerciele handel hier eenvoudigweg niet op zijn plaats is. Daarnaast zijn er op het internet veel meer (en betere) alternatieven om commerciele waar aan de man te brengen.

Wij willen DVD.nl houden zoals het is: voor en door DVD-liefhebbers.

vind het gezien deze uitspraken wel grappig dat jij dit zegt Ronald: je biedt zelf dvd's in de veiling aan die allemaal exclusief verzndkst zijn, als je het echt zo goed veerhebt met de bezoekers waarom niet incl? is het om er nog wat extra op te verdienen? Verder kan ik mij nog eens een grote verkoopthread van jou voor de geest halen waarin je specifiek aangaf dat er meerdere exemplaren van sommige titels aanwezig waren, ik vraag mij dan af wat jij onder commercie verstaat?
Dit is niet om te provoceren zoals alex waarschijnlijk al denkt, alleen vind de beweegredenen af en toe erg vaag, een forum is van leden en door leden, wat heb je aan een forum met krampachtig veel regeltjes maar 0,0 leden?

reply
0
MS
Martin Stanneveld
Aug 16, 2004

Ronald Stiebolt wrote: Martin,

Mijn betoog sluit daar wat mij betreft naadloos op aan. Om voor de hand liggende redenen (niets persoonlijks) kunnen we niet iedere regel, stap en/of maatregel voorleggen aan de forummers om te achterhalen wat hun mening is. Als er een openbaar referendum wordt gehouden of de maximumsnelheid op de wegen gehandhaafd dient te blijven denk ik dat we allebei ook wel het antwoord weten. ;)

In voorkomende gevallen zullen wij dan ook een besluit nemen op basis van de gegevens die ons voorhanden zijn maar altijd in de geest van het 'grote geheel'.

Nu kan ik me voorstellen dat je dat enerzijds wazig vind klinken en/of anderzijds eenzijdig vindt, het zij zo...

Onze relatief 'strenge' vorm van moderaten heeft van DVD.nl gemaakt dat wat het is. Een compact en krachtig forum dat binnenkort haar 10.000e member mag verwelkomen.

Dat iedereen het niet altijd zo heel erg eens met ons is begrijpen we terdege maar nemen we ter kennisgeving aan...

Ik snap ook wel dat jullie ideeën van leden niet klakkeloos kunnen aannemen en uitvoeren omdat anders het einde compleet zoek is.
Wat ik wel jammer vind, is dat op ideeën van leden totaal niet gereageerd wordt (lees dit topic er maar op na). Als het beleid van allesoverfilm.nl inhoud dat ideeën van leden nooit en te nimmer worden uitgevoerd, maak dit dan kenbaar (scheelt een hele hoop threads en dataverkeer)
Ik kan trouwens maar van 3 personen die in dit topic gepost hebben de mening opmaken dat er te vaak ge-upt wordt.

Stel je voor dat Arnie dit topic nooit aangemaakt had, waren jullie dan ook zo "streng" bezig als nu?

We zullen wel zien waar het schip strand...
(ik hoop niet voor de crew dat er RSI klachten ontstaan door het "streng" moderaten :P )

reply
0
JS
John Sital
Aug 16, 2004

Martin Stanneveld wrote:
Ronald Stiebolt wrote: Martin,

Ik snap ook wel dat jullie ideeën van leden niet klakkeloos kunnen aannemen en uitvoeren omdat anders het einde compleet zoek is.
Wat ik wel jammer vind, is dat op ideeën van leden totaal niet gereageerd wordt (lees dit topic er maar op na). Als het beleid van allesoverfilm.nl inhoud dat ideeën van leden nooit en te nimmer worden uitgevoerd, maak dit dan kenbaar (scheelt een hele hoop threads en dataverkeer)
Ik kan trouwens maar van 3 personen die in dit topic gepost hebben de mening opmaken dat er te vaak ge-upt wordt.

Stel je voor dat Arnie dit topic nooit aangemaakt had, waren jullie dan ook zo "streng" bezig als nu?

We zullen wel zien waar het schip strand...
(ik hoop niet voor de crew dat er RSI klachten ontstaan door het "streng" moderaten :P )

misschien bestaat het woord inspraak hier niet :wink:
ik begrijp wat je bedoelt martin, en natuurlijk kun je het niet iedereen naar de zin maken maar af en toe naar de leden luisteren zou geen kwaad kunnen, dit is in het verleden ook wel aangekaart maar er wordt niks mee gedaan en dat is verrekt jammer want dit was/is een hartstikke leuk forum in vergelijking met andere fora, ik weet trouwens wel zeker dat ze zich op dvdforum zich te pletter lachen maar dat is ff niet relevant.

reply
0
M
mokka
Aug 16, 2004

ik zeg maar 1 ding en dat is: laat aub alles zoals het is, ik en volgens mij 90% van de andere bezoekers vonden het ook goed zo!

reply
0
AB
Alex van den Berg
Aug 16, 2004

John Sital wrote: verder hebben de naieve heren van de crew het waanidee dat de vele bezoekers hier voor de gezelligheid komen zoals rein laatst aangaf: 90% van de bezoekers komt hier voor de handel
Wie is er hier naief?? :lol:

wil je iets aan overzichtelijkheid doen sta dan niet toe dat er voor 1 dvd per verkoper een thread wordt geopend, ik doe dat ook vaak, maar nu deze nieuwe regel erbij komt zalet alleen maar toenemen omdat je je eigen verkoopthread niet mag laten uppen en mensen dus hun toevlucht nemen tot het per thread aanbieden van 1 dvd en men per msn of pm vragen iets te posten in hun desbetreffende verkoopthread waardoor ie alsnog up gaat, en dus het hele idee van de crew voorbij gaat.
Eerst zeuren over regels en vervolgens heel duidelijk laten zien WAAROM wij steeds vaker regels invoeren??
Ooit was dit forum zelfregulerend (lees: geen regels), maar dat is nu juist veranderd doordat er altijd egoïsten zijn die vinden dat ze de wijsheid in pacht hebben. ;)

John Sital wrote: dit forum is toch ook voor liefhebbers? hoe zouden die het vinden als hun een bepaalde dvd waar ze al een tijdje naar op zoek zijn mislopen omdat de desbetreffende aanbieder die dvd wel heeft staan zijn thread niet mag uppen en die verzamelaar die thread misloopt omdat ie geen zin heeft om tig pagina's door te lezen? :roll:
Ik denk dat de échte liefhebber er veel meer van baalt wanneer een stelletje geldzieke figuren veel exemplaren kopen met als doel deze tegen grove winsten te verkopen wanneer het artikel OOP is.

John Sital wrote: Verder kan ik mij nog eens een grote verkoopthread van jou voor de geest halen waarin je specifiek aangaf dat er meerdere exemplaren van sommige titels aanwezig waren, ik vraag mij dan af wat jij onder commercie verstaat?
Dit is niet om te provoceren zoals alex waarschijnlijk al denkt
:mrgreen: Ik denk alleen iets wanneer het er zo dik opligt dat het wel zo moet zijn :mrgreen:

En commercie: Dat is verkopen met het doel winst te maken. Zoals al jaren wordt aangegeven is dit alleen toegestaan in overleg met de redaktie... en misschien heeft Ronald daar dus toen wel goed overleg over gehad... maar dan nog; Wat heb jij uberhaupt te maken met de zakelijke kanten van DVD.nl?? Best wel brutaal moet ik zeggen! :shock:

PS: Één bericht voor meerdere quotes werkt prima zoals je ziet... ;)

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Aug 16, 2004

John,

Je wordt persoonlijk en dat betreur ik ten zeerste:

"lekker constructief, de crew laat wederom zich van hun beste kant zien"

"Ben benieuwd of stanneveld fatsoenlijk antwoord krijgt"

"de naieve heren van de crew"

"o wacht daarom zit ronald vaak in de veiling gezien zijn sig"

"je biedt zelf dvd's in de veiling aan die allemaal exclusief verzndkst zijn, als je het echt zo goed veerhebt met de bezoekers waarom niet incl? is het om er nog wat extra op te verdienen?"

Even een paar feiten op een rij:

1) Ik verkoop (al of niet in de veiling) UITSLUITEND voor mijn inkoopsprijs of lager. Dat is de reden dat verzendkosten bij mij altijd exclusief zijn omdat ik er niet teveel op wil inleveren. Heb ik een enkele keer het geluk dat ik - via de veiling - beduidend meer krijg dan mijn inkoopsprijs dan is daar niets mis mee. Kijk maar eens in mijn historie en vertel me of er 1 startprijs zit die echt niet reeel zou zijn. Zelfs de Scarface giftset die ik nu in de veiling heb staan bied ik aan onder mijn inkoop.

2) Met Eric van Ballegoie heb ik zeer duideijke afspraken gemaakt (die ik overigens niet met je ga delen) aangaande 'commerciele' verkopen. Iedereen mag dit vooropgesteld dat je even contact opneemt met een lid van de crew en na wederzijdse goedkeuring. Die regel is al zo oud als ik me kan heugen.

3) Nu je persoonlijk wordt: herinner je je dit citaat van jou hand nog? "maar ik ben commercieel ingesteld en ik zit hier ten eerste voor de handel en ten tweede voor de gezelligheid" Dus bespaar me/ons ajb de retoriek m.b.t. hoe goed jij het allemaal bedoeld.

4) Heb je voor de aardigheid (en dan met name in de giftset thread) wel 's gekeken hoeveel mensen daar alleen al ageren tegen de prijzen die je 'in de markt' zet voor producten die ooit voor de helft verkrijgbaar waren? Natuurlijk: ze zijn niet meer te koop en je hebt groot gelijk als je zegt dat ze meer waard zijn. Alleen is dit nu eenmaal niet de website waar je dergelijke activiteiten dient te ontplooien.

Kort en bondig: gelet op je eerdere citaat en je weinig constructieve inbreng in andere fora dan de handelsfora ben ik (en daarin ben ik gelukkig niet alleen) de mening toegedaan dat je op deze wijze jezelf letterlijk en figuurlijk uit de markt prijst.

Nog even dit: jij bent persoonlijk geworden, het is mijn ogen niet meer dan normaal dat je dan omgekeerd evenredig van repliek wordt gediend....

reply
0
JVH
Joost v.d. Ham
Aug 16, 2004

Joh, ga dit even lekker via MSN uitvechten. Als iemand van de crew komt het een beetje vreemd over dat je op alles zo loopt te "happen" zeg. Jullie bepalen de regels punt. De regel (wel of niet reeel) is uitgelegd, laat het daar dan bij! Ik geef het een weekje waarna er vast wel weer iets veranderd wordt.

reply
0
H
Herjan
Aug 16, 2004

Niels Simons wrote: door die nieuwe fuckregel kan de sfeer hier op t forum weer es aardig verziekt worden...

Zal wel meevallen, denk ik...
Niels Simons wrote: althans,onder de verkopers...kopers merken dit pas later als ze steeds meer mooie dvds mislopen door terugtrekking van de verkopers...

Nee... Kopers lopen mooie DVD's mis omdat er personen zijn die limited editions in grote getalen inkopen en voor 3x de normale prijs verkopen op dit forum! Ik bedoel: als je de Spiderman kist koopt voor 70 euro of minder, dan zou een normale prijs toch iets zijn voor 80 of 90 euro? En geen 150! Da's ronduit belachelijk! Net als Kill Bill voor 57 euro later verkopen voor 200 of meer. Is toch knap lullig vind ik.

reply
0
H
Herjan
Aug 16, 2004

Volgens mij is mijn post over 't hoofd gezien door de vele woordewisselingen. Mag ik hem nog eens onder de aandacht brengen (uppen ;) )

Herjan wrote: Bij deze mijn persoonlijke mening:

Wat ik zo leuk vind/vond aan de handelfora, is het op kleine en persoonlijke schaal verhandelen van DVD's tussen DVD-liefhebbers. Tegenwoordig en in het jonge verleden zijn er een aantal handelaren die op bijna commerciële wijze bezig zijn door verkoop van grote aantallen en/of DVD's met enorme winstmarges. En dat ontneemt bij mij een hoop plezier. Als ik dus lees hierboven dat Niels "hele stapels DVD's" te koop wil zetten, denk ik: dat is simpelweg commericiële handel. Begin een winkeltje! (p.s. Niels, je kent me: dit is geen aanval op jou persoonlijk).

Wat wat mij betreft een oplossing is: maak een apart forum aan voor grote handelaren die een klein percentage afdragen aan DVD.nl voor gebruik website (lees: reclame) en bandbreedte. In dat forum kunnen afwijkende regels gelden omtrent bijvoorbeeld "uppen". Moeilijkheid: wat is de definitie van een grote handelaar? Misschien een handelaar met meer dan 200 plusjes of zo?

Just my $0.02... ;)

reply
0
CS
Christiaan Sauer
Aug 16, 2004

Dan zou ik eerder denken aan iemand met een x aantal deals per maand. Anders moet iemand eerst lang blijven kopen/verkopen/ruilen voor die in die thread mag :)
Voor de rest een goed plan. Het is alleen de vraag of het wenselijk is om het forum verder uit te breiden. Al zal het in het handelsgedeelte wellicht een stuk prettiger werken worden :) Ook voor kleinschalige mensen zoals ik die eens af en toe wat doen daarzo :)

reply
0
D
DC
Aug 16, 2004

Ik ben het in dit geval helemaal met de crew eens.

Ook ik wil graag mijn verkoop threads in het oog houden/ bovenaan houden. Hierdoor ontstaat het idee van uppen, maar als bepaalde mensen dat heel vaak doen, moeten anderen om gezien te blijven worden dit weer vaker doen, dit is een vicieuse circel en blijft maar doorgaan. Wanneer niemand zijn post upt, sta je gewoon boven aan zolang je aanbod interessant is (er wordt op gereageerd), gebeurt dit niet, dan had je je dvds misschien interessanter moeten aanbieden (lees betere prijs).
Zodra je dvds verkocht zijn dient de thread zo snel mogelijk te verdwijnen waardoor anderen weer hoger komen.

Misschien is het een idee meerder TKA forums te maken, 1 voor regio2, 1 voor regio 1 en 1 voor de rest bijvoorbeeld, zodat er meerdere eerste pagina's zijn en men minder snel naar de 2de verschuift, bovendien hoef je dan niet eerst door alle (vaak niet r2) gift sets of duurdere edities heen te worstelen waarin je misschien niet geinteresseerd bent.

reply
0
S
Swanski
Aug 16, 2004

DC wrote: Ik ben het in dit geval helemaal met de crew eens.

Ook ik wil graag mijn verkoop threads in het oog houden/ bovenaan houden. Hierdoor ontstaat het idee van uppen, maar als bepaalde mensen dat heel vaak doen, moeten anderen om gezien te blijven worden dit weer vaker doen, dit is een vicieuse circel en blijft maar doorgaan. Wanneer niemand zijn post upt, sta je gewoon boven aan zolang je aanbod interessant is (er wordt op gereageerd), gebeurt dit niet, dan had je je dvds misschien interessanter moeten aanbieden (lees betere prijs).
Zodra je dvds verkocht zijn dient de thread zo snel mogelijk te verdwijnen waardoor anderen weer hoger komen.

Misschien is het een idee meerder TKA forums te maken, 1 voor regio2, 1 voor regio 1 en 1 voor de rest bijvoorbeeld, zodat er meerdere eerste pagina's zijn en men minder snel naar de 2de verschuift, bovendien hoef je dan niet eerst door alle (vaak niet r2) gift sets of duurdere edities heen te worstelen waarin je misschien niet geinteresseerd bent.

je hebt helemaal gelijk, en jouw idee is ook zeker niet slecht,

maar ik vind persoonlijk dat vaker op 1 dag uppen iets te veel van het goede is, maar ik 'upte' meestal ook 1x per dag, aangezien na 24 uur heel veel wordt 'ge-upt'...> eeen beetje verkoper houdt dat in de gaten, ik dus ook dagelijks en ik vind ook eigenlijk dat degene die het dagelijks in de gaten houden en er ook veel moeite voor doen om zijn dvds te verkopen dit ook best mogen doen, maar goed de crew is natuurlijk de baas :D

en als iedereen er aan houdt, is het verder geen probleem:

ECHTER mensen die een thread op SLOTJE willen, moeten dat niet met een extra berichtje laten merken, dat kan ook zonder!!!

EN er wordt ook door heel veel verkopers dvds apart in verschillende topics te koop aangeboden, ik heb het ook wel eens eerder gedaan maar doe dit ook niet meer sinds een maand, maar ook dit komt natuurlijk niet echt ten goede voor 'onze UP probleem...!'...>

als dit nou ook als nieuwe 'regel' wordt toegepast... :wink:

reply
0
M
Mr_Parker
Aug 16, 2004

DC wrote:

Ik ben voorals nog niet actief op het handels forum, zal er voorlopig ook niet van komen, maar dat is deels een ander verhaal.
Maar in dit idee zie ik wel wat zitten. Persoonlijk heb ik de voorkeur naar R2 (en dan ook nog eens met NL sub). Als ik nu een dvd zoek, en dan specifiek een gift set ben ik dus zeer lang bezig voor ik ook maar iets in de goede richting kom. Ondanks de zoek functie. Door nu een onderscheidt te maken in regiocode, en liefst ooknog met wel of geen NL sub wordt het voor de minder begaafden makkelijker om de juiste dvd te vinden. En dat is toch zeker net zo belangrijk als uppen. Wordt dat wat gezocht wordt niet gevonden zal het ook niet gekocht / verkocht worden, door de liefhebber.
Wat commerciële bezigheden betreft wil ik alleen maar verwijzen naar de mensen die geen geld willen maar andere dvd's, ruilenhandel dus. Dat zijn nog eens liefhebbers. Hoewel ik zelf niet snel iets te ruilen zal hebben omdat ik haast alleen koop wat ik ook echt wil, qua dvd's. Krijgen doe ik zelden, zonder overleg dan wel te verstaan.

reply
0
D
DC
Aug 16, 2004

Swanski wrote: EN er wordt ook door heel veel verkopers dvds apart in verschillende topics te koop aangeboden, ik heb het ook wel eens eerder gedaan maar doe dit ook niet meer sinds een maand, maar ook dit komt natuurlijk niet echt ten goede voor 'onze UP probleem...!'...>

als dit nou ook als nieuwe 'regel' wordt toegepast... :wink:

Inderdaad, is het niet mogelijk om de forumsoftware zo aan te passen dat bij elk useraccount slecht 1 verkoop topic geopend kan worden?
Zo voorkom je 10 afzonderlijk post van dezelfde verkoper, bovendien bespaar je jezelf (de crew bedoel ik) werk doordat de forumsoftware gewoon weigert een nieuw topic te openen als je er nog 1 hebt.

reply
0
A
Arnie
Aug 16, 2004

Ik denk niet dat je over software ontwikkelingen moet praten want daar komt aardig wat bij kijken. En 1topic per verkoper is echt te weinig.

reply
0
D
DC
Aug 16, 2004

Arnie wrote: Ik denk niet dat je over software ontwikkelingen moet praten want daar komt aardig wat bij kijken. En 1topic per verkoper is echt te weinig.

dat valt op zich best mee, als je een beetje handig bent met php is dat zo gepiept (nou overdrijf ik het een beetje, maar het is met een paar middagjes werk wel te fiksen)

Waarom is 1 verkooptopic te weinig? Er zit toch geen maximum lengte aan een bericht? Je kunt dus zoveel dvds in 1 bericht aanbieden als je wilt. Wanneer men dan ook 'ns gewoon op een verkoop reageert met een pm
(en dan zonder dat te melden in het topic, waar is dat in g**snaam goed voor, is gewoon een verkapte vorm van uppen, zeker als de verkoper weer "pm terug" gaat melden, je ziet ze toch vanzelf verschijnen in je inbox (ik geef toe ik heb me hier ook wel eens schuldig aangemaakt, maar misschien moet hier ook een regel voor komen)) en de onderhandelingen dus voert via pm, blijft je topic mooi schoon.

reply
0
A
Arnie
Aug 17, 2004

Stel dat ze regio's gaan indelen bij V&A dan heb je al aan 1 topic niet genoeg. Dan moet het eerder 1 topic per V&A onderdeel zijn.

reply
0
JS
John Sital
Aug 17, 2004

zoals ik al had verwacht blijft de crew in hun ivoren toren zitten. Als mensen mij te duur vinden dienen ze maar een bod te sturen of anders ergens anders te kopen :P :wink:
maar gezien de reacties van de crew geeft dit mij weer eens gelijk, maar we dwalen af.
Zoals philippe al voorstelde: kies gewoon de middenweg 1x per 3 dagen uppen of 1x per 4 dagen uppen, pak desnoods een testperiode en dan zien we wel hoe het gaat lopen.

reply
0
JS
John Sital
Aug 17, 2004

Ronald Stiebolt wrote: John,

Je wordt persoonlijk en dat betreur ik ten zeerste:

"lekker constructief, de crew laat wederom zich van hun beste kant zien"

"Ben benieuwd of stanneveld fatsoenlijk antwoord krijgt"

"de naieve heren van de crew"

"o wacht daarom zit ronald vaak in de veiling gezien zijn sig"

"je biedt zelf dvd's in de veiling aan die allemaal exclusief verzndkst zijn, als je het echt zo goed veerhebt met de bezoekers waarom niet incl? is het om er nog wat extra op te verdienen?"

Even een paar feiten op een rij:

1) Ik verkoop (al of niet in de veiling) UITSLUITEND voor mijn inkoopsprijs of lager. Dat is de reden dat verzendkosten bij mij altijd exclusief zijn omdat ik er niet teveel op wil inleveren. Heb ik een enkele keer het geluk dat ik - via de veiling - beduidend meer krijg dan mijn inkoopsprijs dan is daar niets mis mee. Kijk maar eens in mijn historie en vertel me of er 1 startprijs zit die echt niet reeel zou zijn. Zelfs de Scarface giftset die ik nu in de veiling heb staan bied ik aan onder mijn inkoop.

2) Met Eric van Ballegoie heb ik zeer duideijke afspraken gemaakt (die ik overigens niet met je ga delen) aangaande 'commerciele' verkopen. Iedereen mag dit vooropgesteld dat je even contact opneemt met een lid van de crew en na wederzijdse goedkeuring. Die regel is al zo oud als ik me kan heugen.

3) Nu je persoonlijk wordt: herinner je je dit citaat van jou hand nog? "maar ik ben commercieel ingesteld en ik zit hier ten eerste voor de handel en ten tweede voor de gezelligheid" Dus bespaar me/ons ajb de retoriek m.b.t. hoe goed jij het allemaal bedoeld.

4) Heb je voor de aardigheid (en dan met name in de giftset thread) wel 's gekeken hoeveel mensen daar alleen al ageren tegen de prijzen die je 'in de markt' zet voor producten die ooit voor de helft verkrijgbaar waren? Natuurlijk: ze zijn niet meer te koop en je hebt groot gelijk als je zegt dat ze meer waard zijn. Alleen is dit nu eenmaal niet de website waar je dergelijke activiteiten dient te ontplooien.

Kort en bondig: gelet op je eerdere citaat en je weinig constructieve inbreng in andere fora dan de handelsfora ben ik (en daarin ben ik gelukkig niet alleen) de mening toegedaan dat je op deze wijze jezelf letterlijk en figuurlijk uit de markt prijst.

Nog even dit: jij bent persoonlijk geworden, het is mijn ogen niet meer dan normaal dat je dan omgekeerd evenredig van repliek wordt gediend....

mensen mogen mij altijd aanspreken op mijn gedrag, blijkbaar kan het niet andersom door gelijk te roepen dat het persoonlijk wordt :roll: :wink:
maar genoeg hierover, als crew zijnde heb je het ook moeilijk om een middenweg te vinden, begrijp ik ook wel dus we kijken het gewoon ff aan.

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Aug 17, 2004

John,

Ik lees jouw posts met toenemende verbazing en irritatie. Naar mijn mening heb jij hier echt 0,0 procent recht van spreken. Commerciele handelaren (waar jij er duidelijk één van bent) hebben hier op het forum niets te zoeken zonder onze toestemming. De handelsfora zijn op verzoek van de leden toegevoegd als een leuk extraatje voor DVD-liefhebbers die onderling DVD's wilden ruilen / verkopen wanneer zij deze niet meer wilden behouden in hun collectie. Een goedkope manier dus om aan DVD's te komen.

Ondanks pogingingen van onze kant om het tegen te gaan is er een toenemende groep mensen die hier uitsluitend komt om (grote) hoeveelheden DVD's aan te bieden, enkel met het doel er winst op te maken. Veel van die mensen laten hun neus niet of nauwelijks buiten de handelsfora zien en leveren dus totaal geen constructieve bijdrage aan de rest van het forum. Totaal de omgekeerde wereld ten opzichte van het doel waarvoor de handelsfora opgericht zijn.

Dat commerciele aanbieden van DVD's is overigens geen probleem, maar wees dan een vent neem dan contact met mij op om een billijke vergoeding af te spreken. Je maakt immers gebruik van onze infrastructuur voor commerciele doeleinden en als jij daar winst mee maakt is het logisch dat wij daarin meedelen toch? Dat gebeurt echter niet.

Gezien de hernieuwde discussie over het uppen zullen wij bij de eerste crewmeeting uitgebreid over dit onderwerp spreken, maar ga er nu alvast maar vanuit dat handelaren die commercieel willen opereren op DVD.nl dat niet lang meer gratis kunnen doen. We moeten gewoon weer terug naar een situatie waar mensen 'overbodige' DVD's kunnen verkopen, zonder dat er handelaren een slaatje proberen te slaan uit dit forum.

reply
0
JS
John Sital
Aug 17, 2004

Eric van Ballegoie wrote: John,

Ik lees jouw posts met toenemende verbazing en irritatie. Naar mijn mening heb jij hier echt 0,0 procent recht van spreken. Commerciele handelaren (waar jij er duidelijk één van bent) hebben hier op het forum niets te zoeken zonder onze toestemming. De handelsfora zijn op verzoek van de leden toegevoegd als een leuk extraatje voor DVD-liefhebbers die onderling DVD's wilden ruilen / verkopen wanneer zij deze niet meer wilden behouden in hun collectie. Een goedkope manier dus om aan DVD's te komen.

Ondanks pogingingen van onze kant om het tegen te gaan is er een toenemende groep mensen die hier uitsluitend komt om (grote) hoeveelheden DVD's aan te bieden, enkel met het doel er winst op te maken. Veel van die mensen laten hun neus niet of nauwelijks buiten de handelsfora zien en leveren dus totaal geen constructieve bijdrage aan de rest van het forum. Totaal de omgekeerde wereld ten opzichte van het doel waarvoor de handelsfora opgericht zijn.

Dat commerciele aanbieden van DVD's is overigens geen probleem, maar wees dan een vent neem dan contact met mij op om een billijke vergoeding af te spreken. Je maakt immers gebruik van onze infrastructuur voor commerciele doeleinden en als jij daar winst mee maakt is het logisch dat wij daarin meedelen toch? Dat gebeurt echter niet.

Gezien de hernieuwde discussie over het uppen zullen wij bij de eerste crewmeeting uitgebreid over dit onderwerp spreken, maar ga er nu alvast maar vanuit dat handelaren die commercieel willen opereren op DVD.nl dat niet lang meer gratis kunnen doen. We moeten gewoon weer terug naar een situatie waar mensen 'overbodige' DVD's kunnen verkopen, zonder dat er handelaren een slaatje proberen te slaan uit dit forum.

eric deze reactie had ik wel verwacht van jou maar daar ga ik nu verder niet op in.
Er zijn genoeg threads van mij te vinden waarin ik dvd's voor meer dan redelijke prijzen aanbied maar blijkbaar zie je dat niet in je selectieve verontwaardiging.
Je begint over een vergoeding? waarom is er dan niks gezegd in al die jaren dat ik hier zit? Beetje vreemd om daar nu achteraf mee te komen vind je zelf ook van niet?
als je een vergoeding wilt maak daar dan duidelijke afspraken over en ga dan niet zo om je heen slaan nu er kritiek wordt geuit.
als je een vergoeding wilt heb ik daar geen moeite mee maar trek dan een maat en laat iedere aanbieder dan betalen, probleem opgelost anders krijg je weer het probleem dat de ene persoon wel moet betalen en de ander niet.

Begrijp mij niet verkeerd, dit is een hartstikke leuke site zeker in vergelijking met een ander forum dat helemaal doorgeslagen is.

Regels zijn regels dus als deze regel wordt doorgevoerd het zij zo.
en zoals ik net al zei: je kunt het nooit iedereen naar de zin maken.

succes verder.

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Aug 17, 2004

John,

Dank voor je constructieve reactie. Ik begrijp jouw verontwaardiging richting mijn reactie, jouw posts schoten alleen even het verkeerde keelgat in bij mij.

Dat ik nooit wat heb geroepen over vergoedingen klopt, wij wíllen dat eigenlijk ook helemaal niet, winst maken aan de forumgasten is niet ons doel. Wij willen deze site draaiende houden met advertenties, niet door geld uit de gebruikers te kloppen.

Ik zeg ook helemaal niet dat commerciele handelaars zoals jij (800+ trades :shock:) verkeerde lui zijn, ik ben er alleen niet zo gecharmeerd van als wij een volle lading kritiek krijgen terwijl er wel geheel gratis van onze faciliteiten gebruik gemaakt wordt.

Nogmaals, we zullen een oplossing bedenken waar iedereen goed mee kan leven. Hoe dat er precies uit gaat zien zullen we voor eind september bekend maken.

reply
0
JS
John Sital
Aug 17, 2004

Eric van Ballegoie wrote: John,

Dank voor je constructieve reactie. Ik begrijp jouw verontwaardiging richting mijn reactie, jouw posts schoten alleen even het verkeerde keelgat in bij mij.

Dat ik nooit wat heb geroepen over vergoedingen klopt, wij wíllen dat eigenlijk ook helemaal niet, winst maken aan de forumgasten is niet ons doel. Wij willen deze site draaiende houden met advertenties, niet door geld uit de gebruikers te kloppen.

Ik zeg ook helemaal niet dat commerciele handelaars zoals jij (800+ trades :shock:) verkeerde lui zijn, ik ben er alleen niet zo gecharmeerd van als wij een volle lading kritiek krijgen terwijl er wel geheel gratis van onze faciliteiten gebruik gemaakt wordt.

Nogmaals, we zullen een oplossing bedenken waar iedereen goed mee kan leven. Hoe dat er precies uit gaat zien zullen we voor eind september bekend maken.

ok ben blij dat dit rechtgezet is en zoals ik eerder zei: je kunt het nooit iedereen naar de zin maken en we zien wel hoe de ontwikkelingen gaan lopen, succes in de tussentijd!

reply
0
HH
Henk Heideveld
Aug 17, 2004

John Sital wrote:
Alex van den Berg wrote: [quote=Arnie]Wat je ook kunt doen is:
Enz enz

geldt dat ook voor de crew? o wacht daarom zit ronald vaak in de veiling gezien zijn sig :P :wink:
Vraag mij eigenlijk af hoeveel mensen dit uppen nou eigenlijk erg vinden, hebben jullie dit over een bepaalde tijdsperiode gemeten?[/quote]
Ik heb de hele zooi doorgelezen, ieder een andere mening zoals te verwachten. Mij bekruipt (net als John) een gevoel dat er heel veel regeltjes komen om bij hooguit 5 of 10 mensen een zekere gedragsverandering af te dwingen. Een hinderlijke dremple leggen voor 1000den automobilisten omdat een enkeling te hard door een woonwijk scheurt.
Laat toch enigszins begaan, als iemand voor een wanbedrag iets aanbiedt en men koopt dit, moet diezelfde men niet gaan zeiken. :roll: Men koopt dit omdat men die waarde er voor over heeft en anders laat je het simpel passeren. :?

reply
0
HH
Henk Heideveld
Aug 17, 2004

Het is eenzijdig om bepaalde lieden als commerciële jongens af te schilderen. Deze mensen zijn namelijk wel terdege DVDfreaks, tref je dus ook elders op het forum aan en ontmoet je trouw tijdens meetings.
Kort gezegd; de consument betaalt in een winkel probleemloos 30% tot 40% te veel terwijl het om de hoek goedkoper te koop is.
Maar als ie op het forum iets voor 20 euro koopt (dat in de winkel 25 kost) en de aanbieder kocht het zelf in voor een tientej dan wordt er gegild.
Ik ga de laatste tijd ook wat "zakelijker" met mijn dure hobby om, om het betaalbaar te houden.
Mijn collega vliegt ook tegen betaling met ons boven Brabant, is die commercieel? Welnee hij moet per jaar een x aantal onbetaalbare vlieguren maken om zijn brevet niet te verliezen.
Moraal van mijn verhaal: commercieel ben je als je er je beroep van maakt, zakelijk ben je als je je dure hobby betaalbaar probeert te houden. :P

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Aug 17, 2004

Ik versta eigenlijk niet goed waarom iedereen iets tegen de upregel heeft? Als iedereen zich aan de regel houdt komt het op hetzelfde neer, met uitzondering van leden die ocassioneel eens iets verkopen en dan later vergeten te uppen waardoor de verkoopthread al vlug in de vergetelijkheid geraakt. Waar ik mij bijzonder aan erger is het volgende:

Ik neem nu nog eens Verbal als voorbeeld (maar is spijtig genoeg niet de enigste) die verkoopt een aantal DVD's maakt telkens een aparte thread per DVD aan en begint die doodleuk na een aantal uur te uppen, waardoor bijna de gehele eerste pagina bezet wordt door Verbal, bijzonder frustrerend.

Uppen moet zeker aanbanden gelegd worden, misschien is 1X uppen per week wat te lang, maar in principe heb ik daar geen bezwaar tegen.

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Aug 17, 2004

Henk,

Als je DVD's inkoopt enkel en alleen met het doel die DVD's met winst te verkopen dan is dat hoe dan ook commercieel. Dat die verkoopprijs dan nog altijd lager kan zijn dan wat je er in 90% van de winkels voor moet betalen doet niet ter zake.

DVD.nl moet leven van reclameinkomsten (onder andere van DVD-shops) en als mensen gratis en voor niets hun eigen shopjes gaan opzetten in onze infrastructuur dan gaat dat tegen de belangen van DVD.nl in, daarom willen wij dat gewoon persé niet hebben. Dat het ondertussen wel gebeurt mag duidelijk zijn, maar daar gaan we binnenkort dus iets aan doen.

Maar goed, dat is eigenlijk off-topic, deze thread gaat immers over het uppen van verkoopthreads.

reply
0
A
Arnie
Aug 17, 2004

M@drox wrote: Ik versta eigenlijk niet goed waarom iedereen iets tegen de upregel heeft? Als iedereen zich aan de regel houdt komt het op hetzelfde neer, met uitzondering van leden die ocassioneel eens iets verkopen en dan later vergeten te uppen waardoor de verkoopthread al vlug in de vergetelijkheid geraakt. Waar ik mij bijzonder aan erger is het volgende:

Ik neem nu nog eens Verbal als voorbeeld (maar is spijtig genoeg niet de enigste) die verkoopt een aantal DVD's maakt telkens een aparte thread per DVD aan en begint die doodleuk na een aantal uur te uppen, waardoor bijna de gehele eerste pagina bezet wordt door Verbal, bijzonder frustrerend.

Uppen moet zeker aanbanden gelegd worden, misschien is 1X uppen per week wat te lang, maar in principe heb ik daar geen bezwaar tegen.

Daarom heb ik dit topic ook aangemaakt.
Mensen krijgen geen gelijke kansen om iets aan te bieden.

Wat betreft de handelaren, zoals Jon Sital hij biedt het tegen hogere prijzen aan. Tja zijn keus, als hij het verkoopt heeft hij geluk om zo winst te maken. De koper is zo gek om er veel voor te betalen. Moeten ze toch maar aan prijsaanvallen gaan doen :wink:

reply
0
HH
Henk Heideveld
Aug 17, 2004

Een slimme Belg :D :D :D :D :D :shock: :shock: :shock: :shock:

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Aug 17, 2004

Een quote uit de betreffende regel:

"Dus als je de eerste post aanpast (bv. qua prijs & aantallen) is dat prima (hierdoor wordt niet automatisch 'ge-upt'). Een nieuwe post om de wijziging(en) kenbaar te maken wordt WEL beschouwd als uppen en valt derhalve ook onder de 'maximaal 1 keer per week uppen'-regel."

En:

"Toevoeging: kreten als 'prijsverlaging', 'titels toegevoegd', 'nog maar een paar over' en zo verder worden ook beschouwd als uppen."

reply
0
P
Philippe
Aug 17, 2004

Arnie wrote:

Wat betreft de handelaren, zoals Jon Sital hij biedt het tegen hogere prijzen aan. Tja zijn keus, als hij het verkoopt heeft hij geluk om zo winst te maken. De koper is zo gek om er veel voor te betalen. Moeten ze toch maar aan prijsaanvallen gaan doen :wink:

Is het nu echt nodig om John altijd zo direct aan te vallen????? Nu stel je het echt wel voor alsof hij systematisch bijzonder grote woekerwinsten maakt. En ik kan me niet voorstellen dat iemand met meer dan 800 trades achter zijn naam zo'n grote afzetter zou zijn.

Nogmaals, niémand dwingt je om iets bij John te kopen. En John staat bovendien ook altijd open om over prijzen te discussiëren. Beetje gemakkelijk om hem als de grote boeman af te schilderen terwijl hij dat helemaal niet is.

Verder kan ik me grotendeels wel vinden in de beweegredenen en argumentatie van de crew. Eric en Ronald hebben duidelijk uitgelegd waarom ze bepaalde beslissingen nemen, bovendien vind ik hun communicatie naar de leden toe correct en respectvol. Aan de leden dus om de forumregels te aanvaarden, ook al denk je daar anders over.

Geen enkele verandering loopt over een pad vol rozegeur en maneschijn. Ik ben er bovendien echt wel van overtuigd dat de crew geen regels uitvindt om mensen te stangen, integendeel zelfs. Trouwens, in een maatschappij waar wetteloosheid en chaos heerst, heerst ook al snel het recht van de sterkste.

Het sleutelwoord is communicatie. Wat mij betreft loopt de communicatie goed op dit moment dus er zal vast wel een billijke oplossing uit de bus komen.

reply
0
HW
Henk van der Weerdt
Aug 17, 2004

Philippe wrote:
Arnie wrote:

Is het nu echt nodig om John altijd zo direct aan te vallen????? Nu stel je het echt wel voor alsof hij systematisch bijzonder grote woekerwinsten maakt. En ik kan me niet voorstellen dat iemand met meer dan 800 trades achter zijn naam zo'n grote afzetter zou zijn.

Nogmaals, niémand dwingt je om iets bij John te kopen. En John staat bovendien ook altijd open om over prijzen te discussiëren. Beetje gemakkelijk om hem als de grote boeman af te schilderen terwijl hij dat helemaal niet is.

Verder kan ik me grotendeels wel vinden in de beweegredenen en argumentatie van de crew. Eric en Ronald hebben duidelijk uitgelegd waarom ze bepaalde beslissingen nemen, bovendien vind ik hun communicatie naar de leden toe correct en respectvol. Aan de leden dus om de forumregels te aanvaarden, ook al denk je daar anders over.

Geen enkele verandering loopt over een pad vol rozegeur en maneschijn. Ik ben er bovendien echt wel van overtuigd dat de crew geen regels uitvindt om mensen te stangen, integendeel zelfs. Trouwens, in een maatschappij waar wetteloosheid en chaos heerst, heerst ook al snel het recht van de sterkste.

Het sleutelwoord is communicatie. Wat mij betreft loopt de communicatie goed op dit moment dus er zal vast wel een billijke oplossing uit de bus komen.

Je hebt het puntensysteem dat hier wordt gebruikt. Dat is gewoon goed. Je kunt snel zien wie er betrouwbaar is en niet. Nadeel van het punten systeem lijkt nu dat als je bovenaan staat zoals John, je daar blijkbaar nu op wordt afgerekent. Niet geheel terecht.

Als iemand een bepaalde dvd of dvd's al jaren zoekt en deze bij hem kan kopen dan is dat zijn eigen keus, en een gewilde dvd is voor de echte liefhebber gewoon geld waard!

Wat prijs betreft vindt ik het dus nogal meevallen. ja bepaalde dingen zou ik niet kopen (bv zo'n AlienHead) maar die kost bij iedereen veel geld.

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Aug 17, 2004

Mensen: zonder deze discussie in de kiem te willen smoren: deze thread gaat over 'uppen'.

Gaarne weer on-topic aub!

reply
0
JS
John Sital
Aug 17, 2004

Arnie wrote:
M@drox wrote: Ik versta eigenlijk niet goed waarom iedereen iets tegen de upregel heeft? Als iedereen zich aan de regel houdt komt het op hetzelfde neer, met uitzondering van leden die ocassioneel eens iets verkopen en dan later vergeten te uppen waardoor de verkoopthread al vlug in de vergetelijkheid geraakt. Waar ik mij bijzonder aan erger is het volgende:

en dit soort teksten kunnen hier gewoon gepost worden? ik dwing niemand om iets te kopen bij mij en als jij mij mans genoeg bent om dit te posten wees dan mans genoeg om mij dan een pm met deze inhoud te sturen maar daar heb je de ballen niet voor, je weet verrekt goed dat prijsaanvallen niet toegestaan zijn maar je stookt mensen nu wel op om dat te doen, wel of geen smilie erachter zieligerd.

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Aug 17, 2004

En iedereen heeft nu echt zijn zegje gedaan: off-topic wordt vanaf hier verwijderd!

reply
0
P
Philippe
Aug 17, 2004

John Sital wrote:
Arnie wrote: [quote=M@drox]Ik versta eigenlijk niet goed waarom iedereen iets tegen de upregel heeft? Als iedereen zich aan de regel houdt komt het op hetzelfde neer, met uitzondering van leden die ocassioneel eens iets verkopen en dan later vergeten te uppen waardoor de verkoopthread al vlug in de vergetelijkheid geraakt. Waar ik mij bijzonder aan erger is het volgende:

en dit soort teksten kunnen hier gewoon gepost worden? ik dwing niemand om iets te kopen bij mij en als jij mij mans genoeg bent om dit te posten wees dan mans genoeg om mij dan een pm met deze inhoud te sturen maar daar heb je de ballen niet voor, je weet verrekt goed dat prijsaanvallen niet toegestaan zijn maar je stookt mensen nu wel op om dat te doen, wel of geen smilie erachter zieligerd.[/quote]

John is nu misschien wat te direct in zijn woordkeuze. Maar ik kan zijn reactie wel begrijpen gezien hij nu wel al te vaak wordt aangevallen, respect moet van twee kanten komen Arnie.

@crew: Misschien loop ik vooruit op de feiten maar zijn jullie van plan om softwarematig restricties in te bouwen om het uppen te beperken? Ik weet dat Ronald hoopt van niet, maar dan is het wel 100% eerlijk voor iedereen.

reply
0
HH
Henk Heideveld
Aug 17, 2004

Eric van Ballegoie wrote: Henk,
DVD.nl moet leven van reclameinkomsten (onder andere van DVD-shops) en als mensen gratis en voor niets hun eigen shopjes gaan opzetten in onze infrastructuur dan gaat dat tegen de belangen van DVD.nl in, daarom willen wij dat gewoon persé niet hebben. Dat het ondertussen wel gebeurt mag duidelijk zijn, maar daar gaan we binnenkort dus iets aan doen.

Mensen als John en Niels zijn hard nodig.
Ze vormen geen enkele bedreiging voor commerciële ondernemingen. Als John er 10 in huis heeft waarvan MM er 200.000 omzet is dat nog geen enkel belang.
Bovendien bieden John en Niels juist al die zaken die geen enkele winkel levert en niet wil leveren, er is een te kleine markt voor zeggen de echte ondernemers. De gemiddelde consument wil bagger van 3 voor een tientje. De echte liefhebbers hebben het nakijken en daar verrichten John en Niels verrichten (soms ongemerkt) baanbrekend werk.
De prijs die je betaalt bepaal je zelf, zeiken over hun prijsstelling vind ik ronbduit flauw, dan koop je het simpel niet wegens te duur!
Dank zij dit soort mensen heb ik een fraaiere verzameling waarbij nog voor geen stuiver concurrentie is aangedaan aan jouw adverteerders, omdat het domweg hier niet in de winkel ligt. :wink:
Bezint eer gij begint (met uitbannen)
Als het echt pijn gaat doen beweegt het de echte ondernemers er misschien toe betere uitgaven in hun winkels te leggen en ook zaken zoals SACD en AUDIO-DVD eindelijk te gaan aanbieden. Kijk, FRS legt al geen superbits meer in de winkel, niet interessant zegt men daar, probleem dan als John het wel interessant vindt en een aantal DVD freaks
eveneeens???? :cry:
Moraal van mijn verhaal: het wordt negatief benaderd in de richting van twee mensen, die juist een hele positieve uitwerking hebben op het geheel van vraag en aanbod. Kleine pioniers die de groten in beweging brengen. (y)

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Aug 17, 2004

Ronald Stiebolt wrote: En iedereen heeft nu echt zijn zegje gedaan: off-topic wordt vanaf hier verwijderd!

Ronald Stiebolt wrote: Mensen: zonder deze discussie in de kiem te willen smoren: deze thread gaat over 'uppen'. Gaarne weer on-topic aub!

Henk/Philippe/John: welk gedeelte van het bovenstaande is niet helemaal duidelijk opdat ik de tekst ervan kan aanpassen?

Commentaar/klachten gaarne via PM, niet hier. Nogmaals: alle off-topic zal worden verwijderd!

reply
0
HH
Henk Heideveld
Aug 17, 2004

Ronald Stiebolt wrote:
Ronald Stiebolt wrote: En iedereen heeft nu echt zijn zegje gedaan: off-topic wordt vanaf hier verwijderd!

Ronald Stiebolt wrote: Mensen: zonder deze discussie in de kiem te willen smoren: deze thread gaat over 'uppen'. Gaarne weer on-topic aub!

Henk/Philippe/John: welk gedeelte van het bovenstaande is niet helemaal duidelijk opdat ik de tekst ervan kan aanpassen?

Commentaar/klachten gaarne via PM, niet hier. Nogmaals: alle off-topic zal worden verwijderd!

Oh, eh, ik gaf effe antwoord aan Eric van Ballegooy. Je hebt gelijk, de vlag dekt de lading niet meer. "Kicken en trappen" dan effe veranderen in "uppen"

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Aug 17, 2004

Henk Heideveld wrote: ... ....Ze vormen geen enkele bedreiging voor commerciële ondernemingen. Als John er 10 in huis heeft waarvan MM er 200.000 omzet is dat nog geen enkel belang. ...... .... Dank zij dit soort mensen heb ik een fraaiere verzameling waarbij nog voor geen stuiver concurrentie is aangedaan aan jouw adverteerders, omdat het domweg hier niet in de winkel ligt.

Daar gaat het mij niet om. Het gaat mij erom dat als je DVD.nl wilt gebruiken om winst te maken dat je daar dan (in principe) voor moet betalen. Of je die winst nu wilt maken door een advertentie waarmee je naamsbekenheid genereert, of door zaken te verhandelen doet voor mij niet terzake.

reply
0
OS
Oscar van Sambeek
Aug 17, 2004

het is toch bijna niet te controleren of ze winst maken of niet, je kent de aankoopprijs toch niet...

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Aug 17, 2004

nee, maar iemand die honderden trades op zijn naam heeft staan is niet simpel bezig met het af en toe verversen van zijn collectie.

reply
0
OS
Oscar van Sambeek
Aug 17, 2004

zit wat in, maar was is het probleem? dit komt toch alleen maar ten goede van allesoverfilm.nl

reply
0
JS
John Sital
Aug 17, 2004

Eric van Ballegoie wrote: nee, maar iemand die honderden trades op zijn naam heeft staan is niet simpel bezig met het af en toe verversen van zijn collectie.

ben ik niet helemaal met je eens, er zijn ook mensen hier met vele trades( meer dan 100) die dus echt zeer gericht zijn om hun collectie te verbeteren cq verversen dus als ze een betere uitgave vinden dan doen ze die ouwe versie weer weg.
Maar zoals ronald al zei dit heeft niks met de thread zelf te maken.

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Aug 17, 2004

En nu allemaal weer on-topic (discussie over het uppen), ik begrijp net van Ronald dat ik een ban riskeer wegens het off-topic posten! (;))

reply
0
P
Philippe
Aug 17, 2004

Ronald Stiebolt wrote:

Mijn excuses Ronald, ik probeer me gewoon te verplaatsen in de denkwijze van beide kampen. En dan ga je al eens verder in op bepaalde aspecten. Zo gek off-topic vind ik mijn bericht niet maar ik begrijp wat je wil zeggen, dus no problem whatsoever.

Wat het uppen betreft vind ik het eerder genoemde voorstel om de handelsfora nog verder op te splitsen wel het overwegen waard. Wanneer er een opsplitsing gebeurt per regio en misschien nog een apart onderdeel voor giftsets, dan gaan de verkopers automatisch minder in elkaars vaarwater zitten. Op die manier verdwijnt de 'noodzaak' van het uppen een beetje vanzelf. Er worden met andere woorden meer 1ste pagina's gemaakt, alleen staan ze in verschillende subfora.

reply
0
JVH
Joost v.d. Ham
Aug 17, 2004

Moderator edit: Irrelevante post: zie on-topic verzoek boven...

reply
0
J
Jaap22
Aug 17, 2004

Jaap22 wrote: Het rare vind ik dat wanneer je titels toevoegd je geen upje mag geven met die mededeling. Met andere woorden, gewoon voor elke titel een aparte thread aanmaken, dan maak je veel meer kans. Op die manier komen er veel meer threads, terwijl degene die alle titels in één thread zet op die manier toch wel benadeeld wordt. Dat vind ik nogal een vage maatregel.

Ik kan me best voorstellen dat kreten als 'er zijn nog maar een paar over' of 'die en die dvd zijn geruild' als een upje worden gezien, maar nieuwe titels toevoegen is meer waarde geven aan het verkoopforum en zou naar mijn bescheiden mening niet als uppen gezien moeten worden. Bij prijsverlaging weet ik het niet.. ik denk toch wel dat dat goed is al het als uppen wordt gezien.

Laat ik mezelf maar eens quoten. Er zijn gewoon mensen die per titel een thread aanmaken. Anderen gooien alles in één thread. Als je dan nieuwe titels toevoegd is dat nadeling, want je mag niet uppen vanwege die mededeling. Wel mag je een aparte thread aanmaken voor de titels die je als nieuw invoegt, dus met andere woorden, die worden geupt. Nadeel voor de crew en andere handelaren is onoverzichtelijke en veel threads, voordeel voor de handelaar zelf is dat je het legaal upt (want dit mag dus gewoon). Ik vind het aan beiden kanten krom. Titels toevoegen in al een bestaande thread mag aan de ene kant niet geupt worden, aan de andere kant mag je wel aparte threads voor elke titel aanmaken.

Mijn mening daarover is, zet zoveel mogelijk in dezelfde thread en wanneer je nieuwe titels toevoegd mag je legaal uppen (want er komt immers meer en nieuw ruil of koopwaar bij).

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Aug 17, 2004

reply
0
A
Arnie
Aug 17, 2004

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Aug 17, 2004

Is het niet mogelijk de handelsfora te scheiden van de andere fora? Net zoals de veiling apart is geregeld? Scheelt een hoop ergenis en heb je ook geen up-regeltjes nodig toch?

Misschien is deze vraag al gesteld, maar kon het niet zo snel vinden tussen al die lappen tekst. :shock: :)

reply
0
MJ
Mark de Jong
Aug 17, 2004

reply
0
SR
Sjors van de Rebellenclub
Aug 25, 2004

Omdat ik regelmatig wat koop/ verkoop, wil ik hier ook nog wel wat over zeggen (ook al is het mosterd na de maaltijd).

Ik snap best dat er mensen zijn die er een hekel aan hebben dat er veel wordt ge-upt, echter één keer per week lijkt me wel erg weinig. Na een week ben je namelijk afgezakt naar pagina 6, sterker nog: vaak sta je na een paar uur al op pagina 2. Ik maak me er dan ook zelf schuldig aan 1 keer per dag te gaan uppen.

Je hebt dus 2 opties als je meer titels wilt verkopen:
1) je gooit alles in 1 draad. Nadeel voor de verkoper wanr je bent snel onzichtbaar (wie neemt nou nog de moeite om op pagina 4 te kijken?)
2) Je opent allemaal aparte draadjes. Groot nadeel voor overzichtelijkheid en voor andere verkopers.

Volgens mij bezwijkt het handelsdeel van het forum gewoon onder zijn eigen succes. Een goede oplossing in mijn ogen zou dan ook zijn een kopie van het veilingsysteem. Gewoon per titel aangeven wat deze kost en wie de verkoper is. Overzichtelijk op 1 pagina waar je door heen kunt scrollen.

Tav het beheer: ik snap dat het voor jullie ontzettend moeilijk is om de gulden middenweg te kiezen. Welke beslissing je ook neemt, een (groot) deel zal het er mee oneens zijn. Echter, ik heb het idee dat jullie met de regel 1x per week uppen wel erg voor de makkelijke weg kiezen. Wellicht dat jullie deze regel kunnen aanvullen met een manier om draadjes ook na een dag nog beter onder de aandacht te kunnen brengen.

ps: sorry voor deze erg late reactie. Ik ben pas net terug van vakantie.

reply
0
J
jokey
Aug 25, 2004

Ik vind 1x in de week uppen ook belachelijk weinig.
M.i. zou 1x per 3 dagen beter zijn.

reply
0
C
Caledonians
Aug 25, 2004

jokey wrote: Ik vind 1x in de week uppen ook belachelijk weinig.
M.i. zou 1x per 3 dagen beter zijn.

Ben ik volledig mee eens! 1 keer per week is gewoonweg écht te weinig, na één dag sta je inderdaad al op pagina 2. En uit eigen ervaring kijk ik daar zelf nooit. Er moet een betere oplossing komen dan één keer in de week uppen want dat is gewoon niks en maakt het verkopen op allesoverfilm.nl gewoonweg niet aantrekkelijk meer...

reply
0
H
HiddeV
Aug 25, 2004

ben niet voor het systeem van het veiling systeem, want dan kan je niet zo makkelijk vragen stellen over betreffende regio, enz. maar eens in de 3 dagen moet echt kunnen hoor anders is je thread zo ver afgezakt.

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Aug 25, 2004

Scarface2002 wrote: ben niet voor het systeem van het veiling systeem, want dan kan je niet zo makkelijk vragen stellen over betreffende regio, enz. maar eens in de 3 dagen moet echt kunnen hoor anders is je thread zo ver afgezakt.

Ik denk dat je dan niet vertrouwd bent met de veiling site :roll:
Want daar kan je alles netjes invullen, regio, ondertitels,...... zelfs EAN nummer :wink:
De verkoopthread maken gelijk de veilingthread lijkt mij een zeer goed idee, geen off topic en alles mooi en overzichtelijk (y)
Indien er dan nog vragen zouden zijn kan je dit nog altijd doen via PM :wink:

reply
0
J
jokey
Aug 25, 2004

Caledonians wrote: Er moet een betere oplossing komen dan één keer in de week uppen want dat is gewoon niks en maakt het verkopen op allesoverfilm.nl gewoonweg niet aantrekkelijk meer...

Misschien is het juist de bedoeling om de handelsfora wat kleiner te laten worden....maar dan kan het beheer dat ook gewoon zeggen.

reply
0
E
Eddy
Aug 25, 2004

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom het zo moeilijk is om op de tweede pagina te kijken. Zelf zie ik aan de oranje kleur dat ik een nieuw bericht in een bestaande thread of een nieuwe thread al heb gelezen of niet. Ik ga dan gewoon door op pagina twee en desnoods op pagina drie tot ik alles heb gezien wat interessant zou kunnen zijn voor mij. Het is maar één klik, wat is het probleem eigenlijk?

reply
0
J
Jaap22
Aug 25, 2004

Eddy wrote: Ik snap eerlijk gezegd niet waarom het zo moeilijk is om op de tweede pagina te kijken. Zelf zie ik aan de oranje kleur dat ik een nieuw bericht in een bestaande thread of een nieuwe thread al heb gelezen of niet. Ik ga dan gewoon door op pagina twee en desnoods op pagina drie tot ik alles heb gezien wat interessant zou kunnen zijn voor mij. Het is maar één klik, wat is het probleem eigenlijk?

Waarschijnlijk omdat de gemiddelde intergebruiker met zo weinig mogelijk klikken wil komen waar hij of zij zijn wil. Ik denk ook niet dat je met 3x uppen per dag het probleem verhelpt. Dan krijg je gewoon hetzelfde zoals het nu is, alleen dan met 3x uppen. Als 40 mensen een TKA thread aanmaken en na 4 uur allemaal gaan uppen, staat alles weer in dezelfde volgorde.

Het grote probleem (uitdaging :wink: ) met TKA of TRA threads is dat je niet echt een goed overzicht hebt van wat men nu te koop of te ruil aanbiedt. Een thread met de titel 'diverse titels' zegt niet veel over de inhoud van de thread. Daarentegen, als iedereen een aparte thread aanmaakt voor titels, zal je naar pagina 6 moeten gaan en het blijft ook onoverzichtelijk.

Misschien een idee om voor de TKA threads ooit iets op te stellen als een veiling. Alles overzichtelijk onder elkaar, alleen dan met een KOOP-knop ofzo. Als je er op drukt, koop je de desbetreffende dvd.
Voor te ruil aangeboden blijft het natuurlijk lastig.

reply
0
ES
Erik Sastriawan
Aug 26, 2004

Als je een nu thread hebt met maar 1 dvd en deze op slot laat gooien om vervolgens 1 dag later (voor mijn part 1 uur later) weer opnieuw aan te bieden, valt dat ook onder uppen :wink:

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Aug 26, 2004

Erik: probeer 't is een paar keer zou ik zeggen... :twisted:

reply
0
ES
Erik Sastriawan
Aug 26, 2004

Hahahaha.... :lol: Neh.... Zo kinderachtig ben ik niet :) Ik moet gewoon om sommige discussies (en regels) lachen.... :wink:

reply
0
JV
Jurgen V
Sep 01, 2004

Is het niet handig om de regel ook in te koop gevraagd neer te zetten? Aangezien ik net een topic kickte maar mijn post weer gedelete werd, maar ik wist niet dat het ook voor dat forum gelde (ik neem ook aan dat het daaraan ligt). En aangezien dit ook niet in de regels staat van dat gedeelte, kan iemand die net nieuw is dat ook niet weten. :)

reply
0
ES
Edgar Smit
Sep 02, 2004

Ik verkoop/verhandel/ruil (nog 8) ) geen DVD's maar ik kan me de reactie van sommige kleine aanbieders wel voorstellen als er veel geupped wordt door de grotere traders (no offense :wink: ). Daarom wat suggesties (misschien zijn sommige al gedaan, maar mijn hemel wat een lappen tekst :cry: ):

1) Aangeboden DVD's op alfabet (evt nog op daaronder op regio) aan laten bieden net als de recensies?
2) een speciale titel/regio zoekfunctie te hanteren die meteen aangeeft wie hem aanbiedt voor welke prijs/ruil?
3) Maak topics per aantal aangeboden DVD's van 1 tot 50 50-100 10--200 300+ ofzo.

Maar gezien het feit dat de meeste mensen die ruilen/kopen toch op zoek zijn naar een bepaalde DVD (of uitgave) en de verkopers/traders van die mensen afhankelijk zijn, zou in dat perspectief gezien een titel/regio zoek functie of alfabetische indeling volgens mij een goede oplossing zijn. Er zullen geen 100-den mensen zijn die dezelfde titel aanbieden dus ook het aantal aanbieders van een titel blijft beperkt tot 1 pagina en je bent van het uppen af ook.

Ik wens de crew veel suk6 met het uitdenken en werken van de regels en zal ze voor eind september wel zien verschijnen.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Sep 10, 2004

Sorry hoor, maar ik vind het soms hier maar een ambtelijk zooitje met al die regels. Het maakt het handelen er helemaal niet leuker op. Beheer: neem eens een voorbeeld aan de regels en de sfeer op dvdforum.nl, dan zien jullie dat minder regels juist voordelen heeft...

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Sep 10, 2004

Tyler: Niemand dwingt je om hier te handelen. Als je het ergens anders prettiger vind, prima!

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Sep 10, 2004

TylerDurden wrote: Sorry hoor, maar ik vind het soms hier maar een ambtelijk zooitje met al die regels. Het maakt het handelen er helemaal niet leuker op. Beheer: neem eens een voorbeeld aan de regels en de sfeer op dvdforum.nl, dan zien jullie dat minder regels juist voordelen heeft...

De sfeer :shock: , ik vind dat er daar alles behalve sfeer is. Iedere verkoopthread wordt daar overspoeld door zinloos en eindeloos off-topic :roll:

reply
0
C
chimera01
Sep 10, 2004

Tja de twee fora worden bevolkt door mensen die elkaar afkammen, misschien leuk of populair???
Ik kom op allebei de fora met plezier en kan mij best vinden in de andere "sfeer" die heerst op beide fora. Welke de beste is zou ik ook niet kunnen zeggen, beide hebben hun positievere en negatieve kanten.
Maar dat gezeur over die anderen is waarschijnlijk iets Nederlands.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Sep 10, 2004

Eric van Ballegoie wrote: Tyler: Niemand dwingt je om hier te handelen. Als je het ergens anders prettiger vind, prima!

Het is wel duidelijk dat jij absoluut geen kaas hebt gegeten van commercie, met al die misselijk makende regeltjes...:roll:

Oh ja, en als je van die regeltjes verzint, moeten jullie ze ook consequent uitvoeren!!
De link hieronder zegt genoeg. Ik verwacht zeker een uitleg hiervan...

http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=26818

reply
0
CS
Christiaan Sauer
Sep 10, 2004

En wat is daar het probleem?
Een dvd te koop aanbieden en gewoon de prijs verlagen. Met mate geuped, niets geen probleem :roll:
Maar het zal welicht aan mij liggen :roll:

reply
0
RB
Rogier Burghout
Sep 10, 2004

Christiaan Sauer wrote: En wat is daar het probleem?
Een dvd te koop aanbieden en gewoon de prijs verlagen. Met mate geuped, niets geen probleem :roll:

Precies, daar gaat het nou om: de consequentheid. Wat is "met mate uppen"? Er wordt gezegd: 1 keer in de 7 dagen. Dit is na drie dagen, en dus niet toegstaan. Klaar. Dus als een regel uitvaart, moet je em ook consequent en rechtvaardig uitvoeren. Niet de 1 wel, en de ander niet. Dat ia halfslachtig en erg laf. Zo red je het ook niet in de commerciele wereld.

reply
0
F
Frank79
Sep 10, 2004

TylerDurden wrote:

Precies, daar gaat het nou om: de consequentheid. Wat is "met mate uppen"? Er wordt gezegd: 1 keer in de 7 dagen. Dit is na drie dagen, en dus niet toegstaan. Klaar. Dus als een regel uitvaart, moet je em ook consequent en rechtvaardig uitvoeren. Niet de 1 wel, en de ander niet. Dat ia halfslachtig en erg laf. Zo red je het ook niet in de commerciele wereld.

Joh, hou je beklag voor je en kom hier gewoon niet meer. Iedereen blij.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Sep 10, 2004

Frank79 wrote:
TylerDurden wrote: [quote=Christiaan Sauer]En wat is daar het probleem?

Joh, hou je beklag voor je en kom hier gewoon niet meer. Iedereen blij.[/quote]

Nee hoor, ik laat me niet de mond snoeren omdat dat iedereen blij zou maken. Die regels zijn overdreven en worden niet goed toegepast. En dat mag best es gezegd worden.

reply
0
F
Frank79
Sep 10, 2004

TylerDurden wrote:
Frank79 wrote: [quote=TylerDurden][quote=Christiaan Sauer]En wat is daar het probleem?

Nee hoor, ik laat me niet de mond snoeren omdat dat iedereen blij zou maken. Die regels zijn overdreven en worden niet goed toegepast. En dat mag best es gezegd worden.[/quote]

En dat is op dit moment door diverse mensen al een aantal keer gedaan. Het initiatief om allesoverfilm.nl op te zetten komt niet van jou, wordt jou wel gratis toegankelijk aangeboden en hier mag je gebruik van maken. Niet mee eens; jammer voor je, maar helaas, had je hetzelf maar moeten doen. Ideetje voor je: www.dvd2.nl ?? Leer nou gewoon iets te accepteren.

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Sep 10, 2004

TylerDurden wrote:
Frank79 wrote: [quote=TylerDurden][quote=Christiaan Sauer]En wat is daar het probleem?

Nee hoor, ik laat me niet de mond snoeren omdat dat iedereen blij zou maken. Die regels zijn overdreven en worden niet goed toegepast. En dat mag best es gezegd worden.[/quote]
Wel ik ben zeer blij dat er hier strikte regels zijn, want ikerger mij mateloos op andere fora die worden verpest door oeverloos off-topic.
Verder vind ik het volstrekt normaal dat er een verkoopprijs verplicht is, wat de meest normale zaak in de wereld is :roll:
De thread can Scarface? Ik vind er helemaal niks abnormaal aan :roll:

reply
0
CS
Christiaan Sauer
Sep 10, 2004

TylerDurden wrote:

En waarom zou dat niet mogen? 1 keer IN de 7 dagen. Niet 1 keer NA 7 dagen. Lezen is een vak 8) Zeuren daarintegen.....

reply
0
RB
Rogier Burghout
Sep 11, 2004

Frank79 wrote:
TylerDurden wrote: [quote=Frank79][quote=TylerDurden][quote=Christiaan Sauer]En wat is daar het probleem?

En dat is op dit moment door diverse mensen al een aantal keer gedaan. Het initiatief om allesoverfilm.nl op te zetten komt niet van jou, wordt jou wel gratis toegankelijk aangeboden en hier mag je gebruik van maken. Niet mee eens; jammer voor je, maar helaas, had je hetzelf maar moeten doen. Ideetje voor je: www.dvd2.nl ?? Leer nou gewoon iets te accepteren.[/quote]

Het gaat me niet om de regel, maar de gevolgen die het zou moeten hebben en het eventuele voordeel daarvan. Ik zie het nl. niet en ik vraag gewoon om een goede, onderbouwde uitleg van het beheer. Maar ik krijg alleen maar te horen: als je het niet zint, rot je maar op. Erg kort door de bocht, en het getuigt niet echt van professionaliteit vanuit het beheer en collegialiteit vanuit de forummers. Het gaat er natuurlijk om dat niet steeds dezelfde verkooptopics bovenaan belanden. Prima. Maar het gaat er mij natuurlijk ook om, dat mijn topic niet na dag 1 op pagina 3 van het verkooptopic staat. Je kan misschien beter ipv een restrictie aan het aantal uppen kunnen regelen dat er niet steeds aparte topics worden geopend waarin 1 titel wordt aangeboden. Misschien een tip voor de overzichtelijkheid. Hier wordt dat nl. erg vaak gedaan. En je zult zien dat het aantal "uppen" een stuk meer omlaag zal gaan...

reply
0
RB
Rogier Burghout
Sep 11, 2004

Kevin Baeckelandt wrote:
Wel ik ben zeer blij dat er hier strikte regels zijn, want ikerger mij mateloos op andere fora die worden verpest door oeverloos off-topic.
Verder vind ik het volstrekt normaal dat er een verkoopprijs verplicht is, wat de meest normale zaak in de wereld is :roll:

Joh, over die regel heb ik het niet, daar kan ik me zeker wel in vinden. BTW: volgens mij heeft het forum hier wel het grootste off-topic topic wat er ongeveer bestaat, dus wat dat betreft...;)

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Sep 11, 2004

TylerDurden wrote:
Kevin Baeckelandt wrote:
BTW: volgens mij heeft het forum hier wel het grootste off-topic topic wat er ongeveer bestaat, dus wat dat betreft...;)

Klopt, off-topic hoort dan ook in de OHT-thread en af en toe eens in een thread om het allemaal wat aangenamer te maken. Volgens mij hoort off-topic helemaal niet thuis in een verkoopthread.
Ontopic: de reden waarom deze regel van kracht is reeds in de 5 pagina's tellend draadje uitvoerig uitgelegd, dus neem rustig de tijd en lees terug :wink:

reply
0
M
mokka
Sep 11, 2004

hahaha...lol :D
http://www.dvdforum.nl/forum/viewtopic.php?t=30759
en het zijn ook altijd dezelfde figuren die in van dit soort "iemand of iets afkraak" threads meelullen (zoals die kontenkruiper vincentvege :x )

reply
0
JS
John Sital
Sep 11, 2004

mokka wrote: hahaha...lol :D
en het zijn ook altijd dezelfde figuren die in van dit soort "iemand of iets afkraak" threads meelullen (zoals die kontenkruiper vincentvege :x )

min voor mokka wegens plaatsen link naar zuigforum :evil: :twisted: :wink:

tja dit soort gezeik blijven we houden, elk forum heeft voors en tegens maar om threads op andere forums te openen met als doel te gaan zeiken op allesoverfilm.nl is zeer kleinzielig.
reageer dan niet of blijf gewoon lekker daar, de regel over uppen is inmiddels aangepast en iedereen kan er vrede mee hebben lijkt mij en blijven zeuren heeft toch geen zin, pas je aan of val af.

reply
0
H
HiddeV
Sep 11, 2004

mijn verkoop thread word nog eens beroemd :lol: eerst hier en nu ook daar

reply
0
M
mokka
Sep 11, 2004

John Sital wrote:
mokka wrote: hahaha...lol :D

tja dit soort gezeik blijven we houden, elk forum heeft voors en tegens maar om threads op andere forums te openen met als doel te gaan zeiken op allesoverfilm.nl is zeer kleinzielig.
reageer dan niet of blijf gewoon lekker daar, de regel over uppen is inmiddels aangepast en iedereen kan er vrede mee hebben lijkt mij en blijven zeuren heeft toch geen zin, pas je aan of val af.

john,
ik heb eigenlijk helemaal geen problemen met het dvdforum.nl, dus ik kan eigenlijk NIET zeggen dat dat een k*t forum is maar er zitten daar alleen een paar figuren (jullie weten wel wie we bedoelen :) ) die denken dat ze overal commentaar op moeten leveren op alles en iedereen en zelf zijn ze de grootse heiligen daar :wink:

reply
0
M
mokka
Sep 11, 2004

Scarface2002 wrote: mijn verkoop thread word nog eens beroemd :lol: eerst hier en nu ook daar

ja die reactie daarop was toch wel een beetje overdreven vind ik :?

reply
0
JS
John Sital
Sep 11, 2004

mokka wrote:
John Sital wrote: [quote=mokka]hahaha...lol :D

john,
ik heb eigenlijk helemaal geen problemen met het dvdforum.nl, dus ik kan eigenlijk NIET zeggen dat dat een k*t forum is maar er zitten daar alleen een paar figuren (jullie weten wel wie we bedoelen :) ) die denken dat ze overal commentaar op moeten leveren op alles en iedereen en zelf zijn ze de grootse heiligen daar :wink:[/quote]

dat bedoelde ik ook :twisted: :wink:

reply
0
P-
Peter -1984-
Sep 19, 2004

Het zal vast welles gezegt zijn... maar met de nieuwe regel betreft "kicken en trappen"

Is het dan niet beter om gewoon een regel te hebben van alles in 1 topic.

Nu kijk ik bij tekoop / aangeboden. en zie ik Ralph71 (niks persoonlijk) 15 verschillende topics maken...

Die kicken / trappen regel vind ik persoonlijk opzich wel goed. voor de overzicht

Alleen nu vind ik 15 aparte topics veel erger.
Niet alleen voor de overzicht van nieuwe topics.
Maar bv. jouw topic staat binnen een dag op de volgende pagina... om vervolgens weer een week te wachten om te uppen.

reply
0
H
HiddeH
Sep 19, 2004

Peter -1984- wrote: Het zal vast welles gezegt zijn... maar met de nieuwe regel betreft "kicken en trappen"

Is het dan niet beter om gewoon een regel te hebben van alles in 1 topic.

Nu kijk ik bij tekoop / aangeboden. en zie ik Ralph71 (niks persoonlijk) 15 verschillende topics maken...

Die kicken / trappen regel vind ik persoonlijk opzich wel goed. voor de overzicht

Alleen nu vind ik 15 aparte topics veel erger.
Niet alleen voor de overzicht van nieuwe topics.
Maar bv. jouw topic staat binnen een dag op de volgende pagina... om vervolgens weer een week te wachten om te uppen.

Helemaal mee eens :roll:
Ik heb afgelopen week één topic geopend met daarin 5 dvd's en het is me nu al meerdere keren gebeurt dat er een aanbieder is die soms wel 5-6 dvd's los aanbiedt. Dan is er voor mij de keus of ik up meer of ik maak ook allemaal losse topics aan. Ik heb gekozen voor het eerste terwijl ik weet dat ik fout zit maar anders kan ik ze net zo goed niet aanbieden.

reply
0
H
HiddeH
Sep 26, 2004

Kick, en dit een kick die zeer zeker nodig is om de hoge heren is wakker te schudden. Kijk nu eens in de TKA thread dit is toch niet leuk meer :?

reply
0
J
jokey
Sep 26, 2004

Het wordt er zo idd alleen maar onduidelijker op; ik kijk iig niet meer naar het TKA forum op deze manier.
Echt een succes die nieuwe "up-regels".

reply
0
H
HiddeV
Sep 26, 2004

heb een hekel aan die mensen die voor iedere dvd een nieuwe thread openen, als je er 2 verkoopt ok, maar niet met 10 ofzo. kijk bijvoorbeeld eens naar Ralph71, dat vind veel hinderlijker dan mensen die een thread met 10 dvd's om de 3 dagen uppen.

reply
0
RK
R Klemkerk
Sep 26, 2004

Idd! Dat vind ik ook

als je meerdere titels aan wilt bieden doe dat dan in 1 topic ipv 100 topics openen. En wij maar raar vinden dat onze dvds niet verkocht worden op pagina 54, omdat er zonodig mede forummers moeten zijn die 100den topics moeten openen omdat ze van hun collectie af willen. Ze kunnen een regel daarvoor gaan verzinnen dan die onzin 5 dagen kick limiet regel.

reply
0
H
Herjan
Sep 26, 2004

Er zijn ideeën om een nieuw TKA-subforum te openen, met voor elke verkoper 1 thread. Ik zal mijn collega-crew leden eens vragen wanneer dit geconcretiseerd (is dat een woord?) kan worden.

reply
0
RK
R Klemkerk
Sep 26, 2004

Dat zou misschien nog niet eens zo'n heel slecht idee zijn. Maar eerst even kijken hoe dat uitpakt. Want zoals het nu in zijn werk gaat, kan gewoon niet, en het werkt niet lekker.

reply
0
MS
Martin Stanneveld
Sep 26, 2004

Herjan Hakkers wrote: ......... geconcretiseerd (is dat een woord?)

nee...... 8)
wel leuk bedacht hoor :lol: :wink:

reply
0
CS
Cor van S.
Sep 26, 2004

Herjan Hakkers wrote: Er zijn ideeën om een nieuw TKA-subforum te openen, met voor elke verkoper 1 thread. Ik zal mijn collega-crew leden eens vragen wanneer dit geconcretiseerd (is dat een woord?) kan worden.

Dat lijkt me een zeer goed plan zeker voor de echte handelaren (John, Mark e.d.) Dan wordt alles eindelijk eens overzichtelijk

reply
0
R
Ralph71
Sep 26, 2004

Scarface2002 wrote: heb een hekel aan die mensen die voor iedere dvd een nieuwe thread openen, als je er 2 verkoopt ok, maar niet met 10 ofzo. kijk bijvoorbeeld eens naar Ralph71, dat vind veel hinderlijker dan mensen die een thread met 10 dvd's om de 3 dagen uppen.

Ik hou me keurig aan de regels en dit was mijn eerste keer dat ik update, dus deze toon lijkt me vreselijk misplaatst.

En ja, ik ben voorstander van 1 thread per persoon per categorie (te koop/te ruil) en maximaal 1 keer per week uppen, maar als er bepaalde personen hele rijtjes te koop kunnen aanbieden, kan ik dit ook binnen de regels van het forum.

reply
0
HW
Henk van der Weerdt
Sep 26, 2004

Valt mij idd op dat de laatste tijd een aantal aanbieders vrij veel zaken in aparte topics zetten...

voor de eigen adminstratie is dit uiteraard wel gemakkelijk - een verzameltopic levert meer werk op dan losse topics - echter een aantal
leden die maar af en toe iets aanbieden sneeuwen zo onder..

wat valt hier tegen te doen?? Geen idee. In het softwarepakket waarmee allesoverfilm.nl forum is gemaakt zitten veel mogelijkheden in om restricties ergens op te leggen, echter of het dan beter wordt?? eerder rellen in mijn ogen..

Ik zit wat visie betreft aan de kant van de kopers.. ik verkoop heel weinig en die paar keer dat ik dat gedaan heb, heb ik ook de fout gemaakt om het in losse topics te gooien (de speciale dingen dan) en een grabbelton met daarin alle 6 euro titels..

reply
0
MJ
Mark de Jong
Sep 26, 2004

Wat een geklaag toch weer... Helemaal niets aan de hand. Als iemand ze apart wil aanbieden moet hij/zij dat zelf weten, same goes voor mensen die het in 1 thread willen zetten. Vind je iets niet leuk (of overzichtelijk :roll:), klik er niet op en/of kijk er overheen. Easy as 1, 2, 3. Ik ben in ieder geval niet van plan de boel in 1 thread te plaatsten; zoiets spreekt me helemaal niet aan.

reply
0
RK
R Klemkerk
Sep 26, 2004

gaat wel vaak tenkoste van andermans verkoop threads, als mensen voor elke dvd die ze aanbieden een apparte thread openen.

reply
0
H
HiddeH
Sep 26, 2004

Mark de Jong wrote: zoiets spreekt me helemaal niet aan.

:? Misschien kan je het ook eens van de andere kant bekijken.....

reply
0
MJ
Mark de Jong
Sep 26, 2004

Ik ben hier niet voor jullie aan het verkopen, voor mezelf. Ik heb niets te maken met andere threads, alhoewel ik de reacties kan begrijpen. Ik blijf echter bij mijn mening en ga mijn werkwijze dan ook niet veranderen.

Klemkerk, als jij problemen met me hebt (gezien je reacties vandaag), zeg dat dan a.u.b. via PM of via MSN. Zelfde geldt trouwens voor de rest. Je mag me alles noemen, maar doe dat wel via PM of zo, en ga dat allemaal niet zo triest doen via een thread in het TKA forum. Ik kan veel dingen hebben, maar dit slaat alles. Wie zijn jullie om te zeggen hoe ik hier moet handelen ?

reply
0
RK
R Klemkerk
Sep 26, 2004

Mark de Jong wrote: Ik ben hier niet voor jullie aan het verkopen, voor mezelf. Ik heb niets te maken met andere threads, alhoewel ik de reacties kan begrijpen. Ik blijf echter bij mijn mening en ga mijn werkwijze dan ook niet veranderen.

Klemkerk, als jij problemen met me hebt (gezien je reacties vandaag), zeg dat dan a.u.b. via PM of via MSN. Zelfde geldt trouwens voor de rest. Je mag me alles noemen, maar doe dat wel via PM of zo, en ga dat allemaal niet zo triest doen via een thread in het TKA forum. Ik kan veel dingen hebben, maar dit slaat alles. Wie zijn jullie om te zeggen hoe ik hier moet handelen ?

triest doen in tka forum? volgens mij ben ik de enige die het juist heeft proberen te verplaatsen naar dit topic.

ik heb helemaal niks tegen jou mark, maar ik vind gewoon dat er op dit forum, in tka iets moet veranderen want zo werkt het natuurlijk niet!

ik biedt iets aan, komen er 3 andere aanbieders die 100 dvds tekoop zetten in apparte threads, en mijn tka thread staat op pagina 4, waardoor niemand mijn thread meer leest (de meeste komen niet verder dan pagina 2). Je kunt me niet zeggen dat het niet zo is. want dat is gewoon zo! misschien is pagins 4 wel een beetje overdreven, maar dit belemmert wel andermans verkoop threads. wees reëel...

reply
0
JS
John Sital
Sep 26, 2004

ik ben het idd met mark eens, wat mij opvalt en zwaar irriteert: het irriteert jullie blijkbaar maar blijkbaar moet er eerst 1 persoon iets van zeggen voor de rest van de schapekudde erachteraan dondert. Als je iets irriteert of wat dan ook laat het die persoon dan weten via pm of mail maar ga niet opeens de zieligerd uithangen en hier nu uithuilen over hoe onoverzichtelijk het is. als je niet wilt kijken dna kijk je gewoon niet. Ik deed eerst in 1 thread veel titels dumpen en dan uppen, sinds die 1e variant van de up regel ging ik losse titels aanbieden zodat mensen per titel kunnen reageren, daarna werd het gewijzigd naar 1x per zoveel dagen. In mijn ogen zijn vragen en antwoorden die resp. worden gesteld en worden beantwoord ook ups in een thread, en ja ik maak mij er af en toe ook schuldig aan. Als de kudde vindt dat het niet langer zo kan kom dan met een constructieve oplossing ipv te klagen, daar schiet niemand iets mee op en wekt alleen maar irritatie op, vooral als er weer wordt gewezen naar bepaalde mensen.

reply
0
R
Ralph71
Sep 26, 2004

Mark de Jong wrote: Ik ben hier niet voor jullie aan het verkopen, voor mezelf. Ik heb niets te maken met andere threads, alhoewel ik de reacties kan begrijpen. Ik blijf echter bij mijn mening en ga mijn werkwijze dan ook niet veranderen.

Formeel heeft Mark echter volledig gelijk, de regels van het forum staan het toe en mensen die daar problemen mee hebben, dienen die zich te melden bij de crew, zij bepalen de regels en o.a. Mark handelt binnen deze regels... En ja, ik ben ook voor aanpassing van deze regels...

reply
0
JS
John Sital
Sep 26, 2004

R Klemkerk wrote:

triest doen in tka forum? volgens mij ben ik de enige die het juist heeft proberen te verplaatsen naar dit topic.

ik heb helemaal niks tegen jou mark, maar ik vind gewoon dat er op dit forum, in tka iets moet veranderen want zo werkt het natuurlijk niet!

ik biedt iets aan, komen er 3 andere aanbieders die 100 dvds tekoop zetten in apparte threads, en mijn tka thread staat op pagina 4, waardoor niemand mijn thread meer leest (de meeste komen niet verder dan pagina 2). Je kunt me niet zeggen dat het niet zo is. want dat is gewoon zo! misschien is pagins 4 wel een beetje overdreven, maar dit belemmert wel andermans verkoop threads. wees reëel...

robbert je kunt wel klagen maar kom eens met een oplossing, en als je niet iets hebt tegen een bepaalde persoon hoef je zijn naam ook niet te noemen, mensen hebben toch een selectief geheugen en mark zal nu de komende tijd worden geassocieerd met iemand die 100 dvd's op een dag aanbiedt en er telkens 1 thread voor opent.

reply
0
H
HiddeH
Sep 26, 2004

De enige die ik iets verwijt zijn de mod's.
Met de ene regel komt weer een ander probleem, en dat niet alles van tevoren te voorzien is lijkt me logisch maar dan is het wel zaak om zo snel mogelijk weer in te springen om het recht te zetten. En dat gebeurt dus niet.
Hoewel het niet netjes is wat mark en Ralph doen (niks persoonlijks maar jullie zijn nu toch al aangehaald) doen ze wel alles volgens de regels.

reply
0
JS
John Sital
Sep 26, 2004

HiddeH wrote: De enige die ik iets verwijt zijn de mod's.
Met de ene regel komt weer een ander probleem, en dat niet alles van tevoren te voorzien is lijkt me logisch maar dan is het wel zaak om zo snel mogelijk weer in te springen om het recht te zetten. En dat gebeurt dus niet.
Hoewel het niet netjes is wat mark en Ralph doen (niks persoonlijks maar jullie zijn nu toch al aangehaald) doen ze wel alles volgens de regels.

als iemand handelt binnen de regels is het toch ook niet beschaafd om je persoonlijke mening op hun te ventileren, ipv mark of wie dan ook ter noemen zou je het idd moeten voorleggen bij de crew en niet mensen zo beschadigen.

reply
0
RK
R Klemkerk
Sep 26, 2004

John Sital wrote: ik ben het idd met mark eens, wat mij opvalt en zwaar irriteert: het irriteert jullie blijkbaar maar blijkbaar moet er eerst 1 persoon iets van zeggen voor de rest van de schapekudde erachteraan dondert. Als je iets irriteert of wat dan ook laat het die persoon dan weten via pm of mail maar ga niet opeens de zieligerd uithangen en hier nu uithuilen over hoe onoverzichtelijk het is. als je niet wilt kijken dna kijk je gewoon niet. Ik deed eerst in 1 thread veel titels dumpen en dan uppen, sinds die 1e variant van de up regel ging ik losse titels aanbieden zodat mensen per titel kunnen reageren, daarna werd het gewijzigd naar 1x per zoveel dagen. In mijn ogen zijn vragen en antwoorden die resp. worden gesteld en worden beantwoord ook ups in een thread, en ja ik maak mij er af en toe ook schuldig aan. Als de kudde vindt dat het niet langer zo kan kom dan met een constructieve oplossing ipv te klagen, daar schiet niemand iets mee op en wekt alleen maar irritatie op, vooral als er weer wordt gewezen naar bepaalde mensen.

Ik vind dat het niet het probleem van de verkopers is, maar het probleem van de regels die hier gesteld zijn op allesoverfilm.nl. Ik geef de verkopers groot gelijk dat ze alles in 1 thread doen, de crew moet maar voor een goede oplossing zorgen. ( bijvoorbeeld die stomme kick regel verwijderen :roll: )

reply
0
R
Ralph71
Sep 26, 2004

HiddeH wrote: De enige die ik iets verwijt zijn de mod's.

Dank voor de reactie Hidde, eindelijk iemand die ook inziet dat de regels van de crew dit ongenoegen veroorzaken. Beetje triest dat sommige personen zo op de man spelen. :wink:

reply
0
HW
Henk van der Weerdt
Sep 26, 2004

In mijn ogen doet Mark het precies volgens de regels... en wat vooral netjes is: Gelijk op slot zodra een deal is verkocht...
te vaak blijft een topic open staan met de indruk dat iets er nog is terwijl het allang verkocht is...

reply
0
MJ
Mark de Jong
Sep 26, 2004

R Klemkerk wrote:

Ik heb geen namen genoemd bij het "triest doen ik TKA forum" verhaal. Ik doelde op MrPink, die ik ook maar even een PM heb gestuurd, op hem erop te wijzen dat hij zoiets ook via PM kan vertellen/zeggen/melden.

Maar om verder in te gaan op je verhaal. Ik heb al gezegd dat ik de reacties begrijp. Echter komen mensen er nu pas mee aan, terwijl ik dit al bijna sinds het begin dat ik hier op dit forum zit doe. Vreemd dat niemand er daarvoor problemen mee heeft gehad... Heel opvallend vind ik dat. Als je het mij vraagt komt dat door 1 ding. Ik zal die hier bewust niet melden aangezien ik dan ongetwijfeld commentaar krijg of 'snappy' reacties.
Dat ik m'n DVD's in aparte threads zet wil niet betekenen dat ik altijd bovenaan sta. Als ik 20 DVD's post, staat de helft toch alweer op pagina 2. Ik moet vervolgens ook weer een week wachten, dus ik begrijp niet alle reacties.

Ook belangrijk: ik sluit direct na de verkoop altijd de thread(s); misschien is het handiger als de moderators (eens) wat meer opletten en verplaatsen i.p.v. het alleen op slot te gooien.

reply
0
JS
John Sital
Sep 26, 2004

zoals ik al zei mark, eerst moet 1 persoon klagen voor de rest erachteraan hobbelt.

reply
0
RK
R Klemkerk
Sep 26, 2004

Tuurlijk heb je hierin groot gelijk! ik geef je ook geen ongelijk, maar mijn reacties waren meer een "pointer" naar de crew toe.

Ze moeten gewoon met een goede oplossing komen. Wat goede crew members aannemen, want de helft is er nooit/niet meer, waardoor het board verloedert.

reply
0
R
Ralph71
Sep 26, 2004

John Sital wrote: zoals ik al zei mark, eerst moet 1 persoon klagen voor de rest erachteraan hobbelt.

Tijd dus voor goed doordachte regels!

reply
0
HW
Henk van der Weerdt
Sep 26, 2004

John Sital wrote: zoals ik al zei mark, eerst moet 1 persoon klagen voor de rest erachteraan hobbelt.

Dan zou ik persoon 1 eens een PM sturen... zie dat die 1e persoon opnieuw een TKA topic met de naam zat2 heeft geopend...

reply
0
R
Ralph71
Sep 26, 2004

Henk van der Weerdt wrote:

Dan zou ik persoon 1 eens een PM sturen... zie dat die 1e persoon opnieuw een TKA topic met de naam zat2 heeft geopend...

De enige reden waarom dat topic is geopend door mij, is dat bepaalde personen het niet kunnen laten om op de persoon te spelen. Ik heb al lang een mailtje gestuurd naar de crew om het weer te sluiten. Erg jammer dat de crew aanvallen op de persoon laat staan en niet verwijderd. Zij zijn de oorzaak van deze discussie, niet diegenen die gebruik maken van de regels.

reply
0
HW
Henk van der Weerdt
Sep 26, 2004

Ralph71 wrote:
Henk van der Weerdt wrote: [quote=John Sital]zoals ik al zei mark, eerst moet 1 persoon klagen voor de rest erachteraan hobbelt.

De enige reden waarom dat topic is geopend door mij, is dat bepaalde personen het niet kunnen laten om op de persoon te spelen. Ik heb al lang een mailtje gestuurd naar de crew om het weer te sluiten. Erg jammer dat de crew aanvallen op de persoon laat staan en niet verwijderd. Zij zijn de oorzaak van deze discussie, niet diegenen die gebruik maken van de regels.[/quote]

daar heb je een punt...

reply
0
R
Ralph71
Sep 26, 2004

Henk van der Weerdt wrote:
Ralph71 wrote: [quote=Henk van der Weerdt][quote=John Sital]zoals ik al zei mark, eerst moet 1 persoon klagen voor de rest erachteraan hobbelt.

De enige reden waarom dat topic is geopend door mij, is dat bepaalde personen het niet kunnen laten om op de persoon te spelen. Ik heb al lang een mailtje gestuurd naar de crew om het weer te sluiten. Erg jammer dat de crew aanvallen op de persoon laat staan en niet verwijderd. Zij zijn de oorzaak van deze discussie, niet diegenen die gebruik maken van de regels.[/quote]

daar heb je een punt...[/quote]

En hier nog eentje: http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=13945

Maar ik ben erg blij dat mijn update-actie van hedenochtend deze reactie heeft veroorzaakt. Hopelijk vinden de wijze crew-members in overleg met de leden hier nu wel een verstandige oplossing! :D

reply
0
H
HiddeV
Sep 26, 2004

Ralph71 wrote:
Scarface2002 wrote: heb een hekel aan die mensen die voor iedere dvd een nieuwe thread openen, als je er 2 verkoopt ok, maar niet met 10 ofzo. kijk bijvoorbeeld eens naar Ralph71, dat vind veel hinderlijker dan mensen die een thread met 10 dvd's om de 3 dagen uppen.

Ik hou me keurig aan de regels en dit was mijn eerste keer dat ik update, dus deze toon lijkt me vreselijk misplaatst.

je hoeft het niet persoonlijk te nemen hoor, het was maar een voorbeeld.
en ik zeg ook helemaal niet dat je je niet aan de regels houd, maar niet iedereen is het met alle regels en wetten eens(in het algemeen).

vind het trouwens een goed idee per verkoper 1 thread.

reply
0
HW
Henk van der Weerdt
Sep 26, 2004

een frisse kijk tegen regels kan nooit geen kwaad. Het topic van politieagenten was mij al bekend...

reply
0
R
Ralph71
Sep 26, 2004

Scarface2002 wrote:
Ralph71 wrote: [quote=Scarface2002]heb een hekel aan die mensen die voor iedere dvd een nieuwe thread openen, als je er 2 verkoopt ok, maar niet met 10 ofzo. kijk bijvoorbeeld eens naar Ralph71, dat vind veel hinderlijker dan mensen die een thread met 10 dvd's om de 3 dagen uppen.

je hoeft het niet persoonlijk te nemen hoor, het was maar een voorbeeld.
en ik zeg ook helemaal niet dat je je niet aan de regels houd, maar niet iedereen is het met alle regels en wetten eens(in het algemeen).

vind het trouwens een goed idee per verkoper 1 thread.[/quote]

Okay, is al goed. Misschien wel handig om voortaan iets meer op je woordkeuze te letten
Scarface2002 wrote: heb een hekel aan die mensen die voor iedere dvd een nieuwe thread openen, als je er 2 verkoopt ok, maar niet met 10 ofzo. kijk bijvoorbeeld eens naar Ralph71.
is niet bepaald onpersoonlijk...

reply
0
H
HiddeV
Sep 26, 2004

staat bijvoorbeeld bij :)
maar nogmaals is helemaal niets persoonlijks naar jou, maar gewoon in het algemeen. je kon het toevallig goed zien bij jouw omdat jij op de 1e pagina stond.

reply
0
HW
Henk van der Weerdt
Sep 26, 2004

1 thread per verkoper is wel weinig, en overzichtelijk??

zie je alleen maar staan:

TKA: Veel dvd's
TKA: diverse dvd's
TKA: kies maar uit.

oftwel alleen maar onduidelijkheid.. Laat het dan maar zoals het is... Heb ik nog wat te hunten :lol:

reply
0
R
Ralph71
Sep 26, 2004

Henk van der Weerdt wrote: 1 thread per verkoper is wel weinig, en overzichtelijk??

zie je alleen maar staan:

TKA: Veel dvd's
TKA: diverse dvd's
TKA: kies maar uit.

oftwel alleen maar onduidelijkheid.. Laat het dan maar zoals het is... Heb ik nog wat te hunten :lol:

Misschien is het beter de discussie hoe het wel zou moeten hier verder te voeren? Dan kan dit onderwerp volledig gericht blijven op het uppen.
http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=27640

reply
0
RB
Richard B.
Sep 26, 2004

Het probleem zit hem (denk ik) niet in de 'kick-regel' maar, zoals diverse mensen al gezegd hebben, in de hoeveelheid dvd's die per post worden aangeboden. Mijn voorstel:

- het minimum dvd's per thread is 4, tenzij je minder dvd's in de aanbieding hebt
- het maximum aantal thread dat iemand 'open' mag hebben staan is 4
- zware straffen bij overtreding! :P

Dit vereist wel meer moderatie maar ik denk dat je hiermee de meeste problemen oplost. Het geeft genoeg vrijheid aan de wat actievere handelaars maar het is ook goed voor de rest. Voor de kopers (zoals ik) is dit een stuk overzichtelijker want hiermee is er meer dwang om je aanbieding beter te omschrijven (ik wordt gek van die 'TKA diverse dvds' topics!).

reply
0
H
HiddeV
Sep 26, 2004

zware straffen??? wat voor straffen??

reply
0
M
mokka
Sep 26, 2004

Scarface2002 wrote: zware straffen??? wat voor straffen??

1 uur in de hoek gaan staan :)

reply
0
RB
Richard B.
Sep 26, 2004

Je wordt gedwongen om de dvd die je wilt verkopen door te slikken. :| :wink:

reply
0
R
riny
Sep 26, 2004

op zich is een regel van max. uppen wel goed maar 1x in de week of 5 dagen of wat het nu ook is dat werkt niet. hou het gewoon op max. 1 x per dag en dan is er niets aan de hand. 95% deed het in het verleden al max. 1 x per dag en door een handvol mensen die het een paar keer per dag deden is deze drastische regel in het leven geroepen. beetje vreemd, niet? pak gewoon die handvol mensen aan die 3 of 4 x per dag uppen en niet iedereen zoals nu het geval is... zeg hier toch geen rare dingen hoop ik?

reply
0
RK
R Klemkerk
Sep 26, 2004

jim2873 wrote: op zich is een regel van max. uppen wel goed maar 1x in de week of 5 dagen of wat het nu ook is dat werkt niet. hou het gewoon op max. 1 x per dag en dan is er niets aan de hand. 95% deed het in het verleden al max. 1 x per dag en door een handvol mensen die het een paar keer per dag deden is deze drastische regel in het leven geroepen. beetje vreemd, niet? pak gewoon die handvol mensen aan die 3 of 4 x per dag uppen en niet iedereen zoals nu het geval is... zeg hier toch geen rare dingen hoop ik?

Dat vind ik ook, maar volgens de crew werkt het niet op deze manier. Maarja iedereen maakt wel een fouten, de crew zijn ook maar "mensen". :roll:

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Sep 26, 2004

Verplicht een dag Moderator zijn :mrgreen: :wink:

serieus: ik denk na 1x een waarschuwing, na 2x een tijdelijke ban?

reply
0
RB
Richard B.
Sep 26, 2004

jim2873 wrote: op zich is een regel van max. uppen wel goed maar 1x in de week of 5 dagen of wat het nu ook is dat werkt niet. hou het gewoon op max. 1 x per dag en dan is er niets aan de hand. 95% deed het in het verleden al max. 1 x per dag en door een handvol mensen die het een paar keer per dag deden is deze drastische regel in het leven geroepen. beetje vreemd, niet? pak gewoon die handvol mensen aan die 3 of 4 x per dag uppen en niet iedereen zoals nu het geval is... zeg hier toch geen rare dingen hoop ik?

Ik denk dat 1x per dag uppen niets oplost: als iedereen dat doet dan ben je weer terug bij af omdat threads in no-time weer van de 1e pagina verdwenen zijn. Met die regel van 1x per week vind ik als koper dat het aanbod heel overzichtelijk blijft en kan ik goed bekijken of er interessante nieuwe aanbiedingen zijn. Je zou die week kunnen terugbrengen naar 5 dagen (of minder) maar 1x per dag lijkt me echt teveel.

Ok, MISSCHIEN dat 1x per dag zou werken als (zoals meerdere mensen al voorstelden) iedereen zijn aanbiedingen in een 'eigen thread' gaat zetten. DAN kan ik me nog voorstellen dat het zou werken.

reply
0
R
riny
Sep 26, 2004

ik vroeg me net af waarom er op dvdforum.nl geen problemen zijn (ja, ik weet het, daar hebben jullie niets mee te maken) en toen zag ik het ineens! er staan daar 2x zoveel topics per pagina! dat blijkt dus het grote geheim te zijn! ;)

reply
0
M
mokka
Sep 26, 2004

jim2873 wrote: ik vroeg me net af waarom er op dvdforum.nl geen problemen zijn (ja, ik weet het, daar hebben jullie niets mee te maken) en toen zag ik het ineens! er staan daar 2x zoveel topics per pagina! dat blijkt dus het grote geheim te zijn! ;)

nu dat je het zegt ja, is misschien al een deel van de oplossing!
maak de pagina's in TKA een stuk langer :D

reply
0
H
HiddeV
Sep 26, 2004

ja ik vind ik een goed idee, als tijdelijke oplossing ofzo. vind het ook relax dat de pagina daar langer is.

reply
0
MS
Martin Stanneveld
Sep 26, 2004

jim2873 wrote: ik vroeg me net af waarom er op dvdforum.nl geen problemen zijn (ja, ik weet het, daar hebben jullie niets mee te maken) en toen zag ik het ineens! er staan daar 2x zoveel topics per pagina! dat blijkt dus het grote geheim te zijn! ;)

En daar wordt ook 1x per dag ge-upt, zonder problemen! I.c.m. de langere lijst zijn alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen 8) :P

reply
0
R
Ralph71
Sep 26, 2004

En nu even het aantal reactie op dvdforum gaan tellen en je ziet het verschil. Hier is het gewoon veel drukker. Zal ook zijn redenen hebben... :wink:

reply
0
R
riny
Sep 26, 2004

Ralph71 wrote:

En nu even het aantal reactie op dvdforum gaan tellen en je ziet het verschil. Hier is het gewoon veel drukker. Zal ook zijn redenen hebben... :wink:

heb er even een staartdeling op losgelaten maar het gemiddeld aantal reacties scheelt maar bar weinig hoor.

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Sep 27, 2004

jim2873 wrote:
Ralph71 wrote: [quote=jim2873]ik vroeg me net af waarom er op dvdforum.nl geen problemen zijn (ja, ik weet het, daar hebben jullie niets mee te maken) en toen zag ik het ineens! er staan daar 2x zoveel topics per pagina! dat blijkt dus het grote geheim te zijn! ;)

heb er even een staartdeling op losgelaten maar het gemiddeld aantal reacties scheelt maar bar weinig hoor.[/quote]
Maar daar is dan ook bijna iedere verkoopthread verpest door off-topic :wink: Het aantal nuttige posts ligt daar beduidend veel lager.

reply
0
R
riny
Sep 27, 2004

Kevin Baeckelandt wrote: Maar daar is dan ook bijna iedere verkoopthread verpest door off-topic :wink: Het aantal nuttige posts ligt daar beduidend veel lager.

moet je nagaan, ook nog eens veel off-topic in die thread en nog steeds geen problemen... en de reden dat er minder gereageerd wordt is dat de prijzen veel lager liggen en daardoor sneller verkocht worden ;)

maar het gaat hier niet om wat het beste forum is, dat mag ieder voor zich weten. feit is dat meer threads per pagina gewoon beter werkt. op welk forum dan ook... dus, 2x zo lang maken die pagina, regel veranderen in max. 1x/dag uppen en alles is koek en ei. op die manier zullen mensen ook minder snel een topic voor iedere dvd aanmaken.

reply
0
KB
Kevin Baeckelandt
Sep 27, 2004

jim2873 wrote:
Kevin Baeckelandt wrote: Maar daar is dan ook bijna iedere verkoopthread verpest door off-topic :wink: Het aantal nuttige posts ligt daar beduidend veel lager.

moet je nagaan, ook nog eens veel off-topic in die thread en nog steeds geen problemen... en de reden dat er minder gereageerd wordt is dat de prijzen veel lager liggen en daardoor sneller verkocht worden ;)

Dat is de reden waarom ik daar nooit meer verhandel :wink:
Trouwens worden er nooit prijzen vermeldt op DVDforum :roll:

reply
0