Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Forum
EB
Eric van Ballegoie
Crewmeeting
Aug 17, 2004

Heren, Het is alweer een tijd geleden dat we de vorige crewmeeting hielden, en dus lijkt het me leuk om weer eens bij te babbelen en van ideeen te wisselen. Daarnaast is het denk ik goed om een aantal zaken rond de handelsfora door de spreken, ook gezien de recente ontwikkelingen rond mensen als John Sital. Ik zou dus voor willen stellen om op een zaterdag- of zondagmiddag hier ten kantore af te spreken, zo rond een uur of twee. Dan kunnen we bijbabbelen, eventueel een filmpje kijken en daarna een happie eten. Het probleem voor mijn persoontje is helaas dat ik t/m 19 september alle :shock: zondagen volgeboekt ben, mij voorkeur zou dus uitgaan naar een zaterdag. Hieronder een aantal voorstellen voor data. -28 augustus - Eric, Herjan -11 september - Eric, Frank, Nathan, Herjan, Ronald Dassen -18 september - Eric, Frank, Nathan, Sander, Ronald S. -25 september - Eric, Frank, Nathan, Ronald S., Herjan, Ronald Dassen -26 september - Eric, Frank, Nathan, Sander, Ronald S., Herjan, Ronald Dassen Zet even je naam achter de data waarop je kan en wil komen, dan kunnen we kijken of één van die data een mogelijkheid is.

AM
Alexander de Mol
Aug 17, 2004

;)

Ik zal vanavond de agenda er even op naslaan.

reply
0
SH
Sander Haarmans
Aug 17, 2004

De enige dag dat ik kan is 18 Sept, de andere dagen ben ik of op vakantie of al volgeboekt.
Een optie zou nog zijn 26 Sept maar ik weet nu nog niet of ik dan moet werken.

reply
0
RS
R. Schaap
Aug 17, 2004

Mijn probleem is dat ik nooit kan komen in de weekenden. Het wordt dus heel lastig om een zaterdag of zondag te vinden voor mij......Ik kan dus niet anders dan de notulen lezen en jullie veel succes en plezier wensen!

reply
0
MH
Marcel den Haan
Aug 17, 2004

Ik kan geen van de bovengenoemde dagen. Misschien zou 28 augustus lukken aangezien ik dan een vroege dienst heb en als ik vroeg klaar ben (rond 1 uur meestal). Ligt er aan hoe laat de meeting is dus en welke dienst ik heb.
De rest van de dagen ben ik op vakantie net als Sander en Koen is geloof ik ook weg bijna heel september. Veel afwezigen dus dan.

reply
0
SH
Sander Haarmans
Aug 17, 2004

Marcel den Haan wrote:
De rest van de dagen ben ik op vakantie net als Sander en Koen is geloof ik ook weg bijna heel september. Veel afwezigen dus dan.

Optie is misschien om het in oktober te doen dan als er veel afwezigen zullen zijn.

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Aug 17, 2004

Herjan ook maar gelijk uitnodigen?

reply
0
NS
Nathan Strik
Aug 17, 2004

Ronald Stiebolt wrote: Herjan ook maar gelijk uitnodigen?

Lijkt me wel slim ja.

reply
0
KK
Koen Koene
Aug 17, 2004

Ik zit van 11 september (:shock:) tot 3 oktober in Amerika, dus kan er helaas niet bij zijn...

reply
0
MH
Marcel den Haan
Aug 17, 2004

Koen Koene wrote: Ik zit van 11 september (:shock:) tot 3 oktober in Amerika, dus kan er helaas niet bij zijn...

Ik vlieg op 10 september, scheelt weer een dag maar toch wel een beladen tijd. Goed uitkijken bij het inchecken :wink:

reply
0
AB
Alex van den Berg
Aug 17, 2004

Voor mij zijn zaterdagen eigenlijk altijd drukke dagen met afspraken etc.
Maar gezien mijn openheid op het forum weet ik eigenlijk toch niet wat ik daar bij een meeting nog aan kan toevoegen :mrgreen:

Herjan heb ik afgelopen zondag al ontmoet... Over hem heb ik ook al niet veel meer toe te voegen aan mijn positieve woorden op het forum. :)

Het enige wat ik te melden heb is, dat ik het plan heb om in september/oktober weer eens wat te timmeren, zagen en schroeven aan de veilingsoftware, met als doel de emailnotificatie en daarna misschien nog wat Firefox compatibiliteit. Verder nog even de veilingforumthreads doorneuzen voor interessante ideetjes van gebruikers ;)

Ik lees graag in deze thread als er verder nog iets belangrijks te melden valt. ;)

PS: Trek Sital maar een flinke poot uit! :D

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Aug 19, 2004

Ik mis van een aantal mensen nog reacties... Kunnen zij even laten weten wat de status is? BVD!

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Aug 20, 2004

@Eric: omwille van vervoersproblematiek: heb jij enig idee van en tot hoe laat e.e.a. ongeveer zal gaan duren?

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Aug 20, 2004

vanaf twee uur tot begin van de avond... uurtje of 7 schat ik zo...

reply
0
H
Herjan
Aug 21, 2004

In het weekend van 18 en 19 september heb ik een repetitieweekend van de musical waarin ik mee ga spelen, dus dan kan ik niet. De rest van de data is vooralsnog vrij.

reply
0
SH
Sander Haarmans
Aug 21, 2004

Herjan Hakkers wrote: In het weekend van 18 en 19 september heb ik een repetitieweekend van de musical waarin ik mee ga spelen, dus dan kan ik niet. De rest van de data is vooralsnog vrij.

Of je ook bovenaan van deze thread je naam erbij wil voegen dan is het wat overzichtelijker voor Eric om te plannen :) :wink:

reply
0
AB
Alex van den Berg
Aug 21, 2004

Sander Haarmans wrote:
Herjan Hakkers wrote: In het weekend van 18 en 19 september heb ik een repetitieweekend van de musical waarin ik mee ga spelen, dus dan kan ik niet. De rest van de data is vooralsnog vrij.

Of je ook bovenaan van deze thread je naam erbij wil voegen dan is het wat overzichtelijker voor Eric om te plannen :) :wink:
Herjan moet er nog even aan wennen dat hij nu ook berichten van anderen kan wijzigen... :) .... en dan ook nog een bericht van Eric... :mrgreen:

Daar moet ik echter wel aan toevoegen dat ik vind dat Herjan het intelligentste en knapste forumlid is.

Ja, ja, ik leer snel! Groetjes, H.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Aug 22, 2004

Ivm drukte thuis en een nieuwe bestuursfunctie komt de hele maand sept mij niet uit. Sorry.

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Aug 23, 2004

OK.... aangezien we er meerdere mensnen niet kunnen (en dan met name DVD-recensenten) stel ik voor dat we het in twee delen hakken: In september doen we een meeting voor alles wat met het forum te maken heeft en later doen we dan een meeting voor wat betreft de redactionele voortgang van de site.

Ergo: Bovenstaande data gelden vanaf nu voor de crewmeeting met betrekking tot FORUMZAKEN. Mocht je daarbij niet aanwezig willen zijn, verwijder je naam dan AUB.

reply
0
SH
Sander Haarmans
Aug 23, 2004

Sander Haarmans wrote: De enige dag dat ik kan is 18 Sept, de andere dagen ben ik of op vakantie of al volgeboekt.
Een optie zou nog zijn 26 Sept maar ik weet nu nog niet of ik dan moet werken.

Ik hoef 26 Sept niet te werken dus kan ik de 18de en de 26ste (heb het al aangepast in de thread)

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Aug 24, 2004

OK, daarmee lijkt de 26ste dan dus de meest voor de hand liggende dag geworden. Ik laat het nog even open (wellicht komen er nog veranderingen in de agenda's van iemand), maar voorlopige datum voor de crewmeeting over forumzaken is dus 26 september!

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Aug 24, 2004

Wat mij betreft prima, alvast (alhier) een voorlopige agenda maken?

Een voorzet:

- Het grote reglement (wanneer/wie/etc.)
- 'Uppen'
- John Sital en aanverwante zaken
- Nieuwe ideeen (de In Memoriams e.a.)

reply
0
AM
Alexander de Mol
Aug 24, 2004

Mogelijk extra agendapunten:
- modereren nieuwe pricewatch
- 10.000 forummer (als dat dan al niet is gehaald...)
- Forummeetings (in dat kader is merchandise weer interessant.. ;) )

reply
0
SH
Sander Haarmans
Aug 24, 2004

Eric van Ballegoie wrote: maar voorlopige datum voor de crewmeeting over forumzaken is dus 26 september!

Ik mis nog Ronald D, hoop dat hij ook kan op 26 september.

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Aug 25, 2004

Nog een puntje: wellicht weer 's wat ruchtbaarheid geven aan SafeTraders. Volgens mij heeft een groot gedeelte van de nieuwe forummers geen idee van het bestaan...

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Aug 26, 2004

Ik hoop inderdaad ook dat Ronald D. en wellicht ook Rein ook kunnen komen naar de meeting! Mocht het niet lukken, dan uiteraard jammer maar helaas.

reply
0
RS
R. Schaap
Aug 26, 2004

Eric van Ballegoie wrote: Ik hoop inderdaad ook dat Ronald D. en wellicht ook Rein ook kunnen komen naar de meeting! Mocht het niet lukken, dan uiteraard jammer maar helaas.

Zoals ik ook bovenin deze thread ergens geschreven heb kan ik niet komen in de weekenden.

Ik heb elk weekend hockey op zaterdag en zondag. Vrije weekenden heb ik daardoor niet, dat krijg je ervan als je op hoog niveau hockeyed en coached.

Dat spijt mij natuurlijk ook enorm want hierdoor kan ik gewoon haast niet naar een crewmeeting. Daar baal ik echt van, maar ik kan er niets aan doen.

Een keer een meeting op donderdagavond is voor mij heel goed mogelijk, dus als dat ooit te realiseren is....ik hoop het!

Succes in ieder geval!

reply
0
AM
Alexander de Mol
Aug 26, 2004

Rein Schaap wrote: ...dat krijg je ervan als je op hoog niveau hockeyed en coached.

Dan moet je er bij de Spelen van 2008 in Beijing/Peking wel bij zijn hoor! Dat is hoog niveau. ;)

reply
0
H
Herjan
Sep 01, 2004

Zie "Nieuwe Meeting" thread:

Henk Heideveld wrote: Nee :evil: :twisted: geen crew-control :evil: :twisted:

Henk Heideveld wrote:
Alex van den Berg wrote: [quote=Steven Maas]Plaats:
Arnhem
:shock: :roll: :mrgreen:

Steven Maas wrote: Datum & Tijd:
16 Oktober - vanaf ca. 13:00 uur tot ...

Activiteiten:
- Dierentuin
Ik heb twee mogelijkheden... Gewoon werken zoals normaal... of mijn lenzen oppoetsen en de rellen in Burgers' van een afstandje vastleggen :mrgreen:

Nee GEEN CREWCONTROL die dag :cry:[/quote]

Zullen we onze crewmeeting niet kunnen verschuiven naar Arnhem op 16-10? (6)

reply
0
RD
Ronald Dassen
Sep 01, 2004

:oops: Jee, ik zie deze thread nu pas :oops:

veel van deze dagen kan ik wel komen, zal gelijk mijn naam bij de dagen zetten dat ik erbij kan zijn. Maar de 26e is wat mij betreft prima (y)

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Sep 10, 2004

Heren,

Aangezien zowel Ernest als Ronald Stiebolt (tijdelijk) zijn gestopt met hun werkzaamheden wordt de groep tijdens de meeting wel heel erg klein. Ik stel dan ook voor om deze voorlopig uit te stellen, temeer daar we denkelijk eerst op zoek moeten naar één of twee nieuwe moderators. Wat mij betreft gaat de crewmeeting dus even op de iets langere baan en cancellen we de geplande bijeenkomst.

reply
0
AB
Alex van den Berg
Sep 10, 2004

Eric van Ballegoie wrote: Wat mij betreft gaat de crewmeeting dus even op de iets langere baan en cancellen we de geplande bijeenkomst.
Prima! En... een meeting is erg gezellig maar in geval van haast/noodzaak kan er natuurlijk ook prima online besproken worden... ;)

reply
0
H
Herjan
Sep 13, 2004

Dus 26-9 gaat niet door? Komt eigenlijk wel goed uit. Ben net gevraagd of ik dan als regisseur kan fungeren tijdens een repetitie van het koor van mijn vriendin.

Ook wel jammer. Ik had graag iedereen (weer) eens willen ontmoeten.

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Sep 13, 2004

26-9 is idd van de baan, maar ik stel wel voor om over niet al te lange tijd alsnog een meeting te plannen.

reply
0
RS
R. Schaap
Sep 14, 2004

Mag ik een puntje toevoegen aan de agenda voor de nog te plannen meeting?

Ja hoor, dat mag!

Mooi!

Ik wil namelijk benadrukken dat het updaten van de handelarenlijst tegenwoordig ongeveer 1 uur per dag in beslag neemt. Het is de laatste tijd erg de pan uit gerezen met het aantal liefhebbers die van hun dvdtjes afwillen. Kortom, steeds meer werk. Het werk gebeurt nu nog via excel en mijn eigen grijze massa. Kunnen jullie op de crewmeeting met elkaar eens overleggen op welke termijn iemand iets moois kan programmeren voor de plussenlijst?
Sander en ik zouden dat fantastisch vinden!

En dan ga ik nu verder met updaten na een afwezigheid en achterstand van twee weken. Ik ben op bladzijde 185 en ik loop dus 20 bladzijdes achter...........***

Bedankt voor jullie aandacht.

reply
0
H
Herjan
Sep 14, 2004

Als Alex mij een cursusje ASP en/of PHP wil geven, wil ik graag iets programmeren. Helaas ken ik alleen talen als Basic, Pascal, Delphi en Visual Basic (for Applications)....

Maar ook voor de TKA en TRA fora moet een oplossing gevonden worden. Nu komen er dagelijk bijna 2 pagina's met threads bij! Mijn voorstel: 1 thread per user. Je kunt volgens mij in de rechten opgeven dat je in een bepaald forum alleen mag bewerken en toevoegen en geen nieuwe threads mag openen. Heeft de crew hier nog een idee over?

reply
0
RS
R. Schaap
Sep 14, 2004

Dat is volledig mijn mening, dus gaan met die ene thread per user!

reply
0
NS
Nathan Strik
Sep 14, 2004

Rein Schaap wrote: Dat is volledig mijn mening, dus gaan met die ene thread per user!

Daar ben ik ook voor.

Nog een reden om geen aparte plek te maken voor Ruil én Verkoop zoals Werner Peeters laatst voorstelde. Dan wordt het helemaal onoverzichtelijk.

reply
0
RS
R. Schaap
Sep 14, 2004

mee eens Nathan

reply
0
RD
Ronald Dassen
Sep 15, 2004

Lijkt mij op zich ook wel een goed idee Herjan, dat iedereen maar één thread mag hebben. Maar is het niet zo, dat na het wijzigen van een thread deze niet automatisch weer boven aan de lijst komt te staan? Dus als iemand iets wil toevoegen aan zijn of haar thread, zal deze dus ge-upped moeten worden...... en daar komen we dus bij het volgende probleempje..... de regels van het uppen. Of denk ik nu helemaal verkeerd?

reply
0
RS
R. Schaap
Sep 16, 2004

wijzigen heeft geen invloed op het uppen

reply
0
H
Herjan
Sep 16, 2004

Dat klopt. Wijzigen van een post brengt een thread niet meer naar boven. Wel nieuwe berichten. We kunnen nog steeds vasthouden aan de huidige up-regel (wellicht in licht gewijzigde vorm). Gevolg is dat drukke threads (veel koop/verkoop) vanzelf bovenaan komen te staan en de kleine handelaren onderaan. Heb ik op zich geen moeite mee. Sowieso zullen het aantal threads dusdanig teruggebracht worden dat het aantal pagina's maar 3 of 4 zal zijn.

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Sep 16, 2004

Één thread per persoon vind ik prima, maar zoals reeds aangegeven zullen mensen met veel titels per thread dan wel veel meer reacties krijgen en dus automatisch hoger in de lijst blijven staan.

Begrijp ik overigen dat jullie de koop en ruil fora willen samenvoegen?

reply
0
RS
R. Schaap
Sep 16, 2004

nee, niet samenvoegen. Ik zou het gescheiden laten.

reply
0
H
Herjan
Sep 16, 2004

Ik ook. Voorlopig wel althans. Niet te veel veranderingen in 1 keer brengen. Ik denk dat we ruzie genoeg krijgen als we de "1-thread-restrictie" in zouden voeren...

reply
0
RD
Ronald Dassen
Sep 16, 2004

Het maakt mij persoonlijk niet zoveel uit, of die nieuwe regel van één thread per persoon er komt of niet :wink: maar laten we in ieder geval even de voor- en nadelen even bekijken. Blijft de thread op zich nog overzichtelijk genoeg? Voorbeeld: als ik op zoek ben naar een bepaalde dvd in één van de verkoop/ruil threads, zou ik nu een overzichtje krijgen met aparte threads over die film, en kan waarschijnlijk ook in één oogopslag zien of de thread al gesloten is of niet. In de nieuwe situatie zou ik dus, áls de thread flink aan het groeien is van die persoon, moeten 'scrollen' door de tekst, en kijken of ik hem daar tussen zie staan? Op zich is dit natuurlijk geen benoemenswaardig probleem (als het al een probleem zou zijn :wink: ) maar het lijkt me wel dat het moeilijker kán worden om de titel te vinden? Overigens voor mij persoonlijk geen probleem hoor, maar kan me best voorstellen dat er weer wat geklaag van de forumleden komt.

reply
0
H
Herjan
Sep 17, 2004

De lijst met te verkopen DVD's blijft natuurlijk in het eerste bericht staan, dus als je op zoek bent naar een bepaalde titel hoef je niet de hele thread door te zoeken, maar slechts de eerste post.

reply
0
RD
Ronald Dassen
Sep 17, 2004

Herjan Hakkers wrote: De lijst met te verkopen DVD's blijft natuurlijk in het eerste bericht staan, dus als je op zoek bent naar een bepaalde titel hoef je niet de hele thread door te zoeken, maar slechts de eerste post.

:oops: blond :oops: Natuurlijk, je hebt volkomen gelijk

reply
0