Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Op- / Aanmerkingen op AllesOverFlim
W
Werner
Suggestie aan de crew: hervorming TKA / TRA
Sep 13, 2004

Beste crew, Er is één zaak waar ik me op dit forum aan dood erger in de handelssectie. Er is een aparte categorie voor te ruil en één voor te koop. Maar sommige mensen (waaronder ondergetekende) willen soms van dvd's af en kan het niet schelen of ze verruild of verkocht worden. Soms zie je in de ruilsectie dan TRA/TKA en in de koopsectie TKA/TRA. Niet iedereen doet dit echter. Bijgevolg, als ik eens wil browsen op het forum wat de mensen zoal te koop/ruil hebben, moet ik altijd de twee secties doorploegen. Zou het daarom niet handig zijn om een sectie "Te koop of te ruil" toe te voegen? Ik denk niet dat dit voor extra trafiek zal zorgen, alleen maar voor een interne verschuiving. De secties "Te Koop" en "Te Ruil" kunnen dan voorbehouden blijven aan respectievelijk mensen die geen ruil en geen verkoop willen doen.

H
HiddeV
Sep 13, 2004

goed plan!
zie vaak de TRA/TKA threads bij Te Ruil te laat terwijl er soms een dvd bij zat waar ik wel interesse in had.

reply
0
C
Caledonians
Sep 14, 2004

Lijkt mij ook een goed plan!

reply
0
HW
Henk van der Weerdt
Sep 14, 2004

Misschien nog een aanvulling: de regel benadrukken, dat zodra de goodies verkocht zijn de treadhouder het onderwerp aanpast in SLOTJE..

Ik zie nu nog soms dingen voorbij komen die al lang verkocht zijn (wat blijkt al je een PM stuurd) maar nog wel als beschikbaar op het forum staan. Komt soms goed uit overigens :wink:

reply
0
NS
Nathan Strik
Sep 14, 2004

Hmm, ik zie hier niet zoveel in eerlijk gezegd.

Als we jouw redenering volgen Werner, dan lijkt het me eigenlijk logischer om de secties over te koop en te ruil gewoon samen te voegen in plaats van een heel nieuw gedeelte aan te maken.

De beslissing is uiteraard niet aan mij, maar volgens mij zien we met nóg een handelssectie straks écht door de bomen het bos niet meer.

reply
0
D
DC
Sep 14, 2004

Misschien is het dan handiger de handelssectie op te delen in regio's ipv in TK of TR. Er zijn genoeg mensen die perse r2nl willen, en totaal niet geinteresseerd zijn in de rest.

reply
0
S
Sicco
Sep 14, 2004

DC wrote: Misschien is het dan handiger de handelssectie op te delen in regio's ipv in TK of TR. Er zijn genoeg mensen die perse r2nl willen, en totaal niet geinteresseerd zijn in de rest.

dat lijkt me niet handig, want er zijn zat mensen die ook wel eens meerdere dvd's tegelijk aanbieden die ook nog eens uit verschillende regio's komen.

wat ik wel vind is dat er een restrictie moet komen op het aanmaken van aparte threads voor elke dvd die je verkoopt. je ziet soms mensen die 10 dvd's aanbieden en dan voor elke dvd een aparte thread openen, hierdoor komen oudere aanbieders al snel op pagina 2 of verder te staan, en als je dan ook nog eens maar 1x per week mag uppen houdt het een beetje op.....

reply
0
NS
Nathan Strik
Sep 14, 2004

Sicco wrote: wat ik wel vind is dat er een restrictie moet komen op het aanmaken van aparte threads voor elke dvd die je verkoopt. je ziet soms mensen die 10 dvd's aanbieden en dan voor elke dvd een aparte thread openen

We zijn binnen de crew hierover al druk aan het praten. Want het loopt inderdaad de spuigaten uit.

Waarschijnlijk wordt het een systeem waarbij iedereen maar 1 thread mag openen in een handelsgedeelte en die gewoon steeds moet aanpassen. Zoiets in ieder geval.

Maar uiteraard houden we jullie op de hoogte als de definitieve beslissing is gevallen, want dit kan zo niet langer.

reply
0
W
Werner
Sep 14, 2004

Nathan Strik wrote: Als we jouw redenering volgen Werner, dan lijkt het me eigenlijk logischer om de secties over te koop en te ruil gewoon samen te voegen in plaats van een heel nieuw gedeelte aan te maken.

Zou ook een stuk helpen, maar als mijn geheugen me niet in de steek laat, is daar vroeger al eens over gediscussieerd en was de meerderheid tegen. Mij zou je in elk geval niet horen klagen.

DVD's opdelen in regio's vind ik een beetje absurd om de eerder genoemde reden: wat als iemand van zowel R1 als R2 af wil, en bereid is om er een prijsje van te maken bij meerdere afnames?

Iedereen 1 thread lijkt me ook een goed idee, maar dan zit ik wel met het volgende probleem:
Je mag 1x per weer uppen, een regel waar ik me goed tracht aan te houden. Nu heb ik, net na ik ge-upt heb, plots weer 2 nieuwe dvd's te koop. Ik heb daar dan ook een aparte thread over moeten openmaken. Een oplossing zou kunnen zijn dat op de 1x per weer uppen-thread een uitzondering wordt toegestaan als er werkelijk titels worden toegevoegd. Uiteraard niet als er titels verkocht zijn, dan is het veel simpeler om de eerste post te editen.

Just my 1/50 €...
Crew, als jullie toch van zin zijn veranderingen door te voeren in de TK-reglementering, is het misschien het ogenblik om dit eens mee op tafel te gooien...

reply
0
RK
Rob Klooster
Sep 14, 2004

Nathan Strik wrote:
Sicco wrote: wat ik wel vind is dat er een restrictie moet komen op het aanmaken van aparte threads voor elke dvd die je verkoopt. je ziet soms mensen die 10 dvd's aanbieden en dan voor elke dvd een aparte thread openen

We zijn binnen de crew hierover al druk aan het praten. Want het loopt inderdaad de spuigaten uit.

Waarschijnlijk wordt het een systeem waarbij iedereen maar 1 thread mag openen in een handelsgedeelte en die gewoon steeds moet aanpassen. Zoiets in ieder geval.

Maar uiteraard houden we jullie op de hoogte als de definitieve beslissing is gevallen, want dit kan zo niet langer.

Halleluja!

reply
0
W
Werner
Oct 03, 2004

Misschien nu de nieuwe regels in voege zijn ook nog even dit ideetje terug uppen? Ik zou enorm voelen voor een TKA/TRA rubriek. Gegeven: ik zit hier met een stapeltje dat weg mag (gekeken, betere versie gekocht, uitgekeken, miskoop, ...) en ik wil er graag vanaf. Tegen € of tegen ruiltitels, maakt me niet uit... Als ik die thread dan in te koop plaats, mis ik potentiele ruilkandidaten en vice versa. Ofwel moeten misschien alle "gemengde" aanbiedingen TKA/TRA in 1 v/d 2 rubrieken, bijvoorbeeld de TKA?

reply
0