Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Op- / Aanmerkingen op AllesOverFlim
CS
Cor van S.
Oplichters
Oct 02, 2004

Waarom zijn er zoveel oplichters actief op het vraag & aanbod gedeelte van dit forum ? Met oplichters bedoel ik het volgende: - Mensen die DVD's boven de nieuwprijs verkopen (En dan geen L.E) - Mensen die DVD's verkopen onder de noemer OOP die dat nog helemaal niet zijn Ik vind dat jullie maar wat aan deze praktijken moeten doen. Vooral dat verkopen van DVD's die volgens hun OOP zijn en het helemaal niet zijn. Dit is gewoon misleiding/dwaling en zelfs strafbaar bij de wet! En de mensen over wie ik het heb zullen zelf wel weten wie ik bedoel Ik kots die personen opzich wel aardig uit

J
JFC_
Oct 02, 2004

Tja vwb dat OOP verhaal, daar weet ik niets van en kan ik dus ook geen oordeel vellen.

Maar je klacht omtrent om het verjkopen boven "de nieuwprijs" slaat natuurlijk helemaal nergens op. (met alle respect)
Iemand biedt iets te koop aan voor een bepaalde prijs.
Dan is het aan potentiele kopers om er wel of niet op in te gaan.
Punt uit.

En wat is eigenlijk "DE nieuwprijs" ?
Wat de ene zaak rekent hoeft de andere niet te rekenen natuurlijk.
Om een voorbeeldje te noemen, Kill Bill vol 1 kostte bij de Media Markt 9,99 en bij de FRS 19,99.
Wat is dan "DE nieuwprijs" ???
Kortom, iedereen is vrij om te vragen voor zijn of haar waar wat hij of zij wil.
Net zo goed als het aan eenieder vrij is om daar wel of niet op in te gaan.

Voor wat dat betreft snap ik je probleem dan ook totaal niet.
Dat je een aanbieder vervolgens dan ook nog eens oplichter noemt zegt helaas meer over jou dan over de aanbieder zelf vrees ik. :roll:

reply
0
RK
R Klemkerk
Oct 02, 2004

Over de verkoopprijs kun je niks zeggen, je weet gewoon NIET wat diegene betaald heeft voor een dvd. Misschien ligt de waarde wel hoger omdat je eventueel kans hebt op invoerrechten e.d. Hier kun je iemand dus TOTAAL NIET over verwijten. Als je een dvd te duur vind, dan koop je hem gewoon niet.

Wat het OOP verhaal betreft, het is een leuke term om je dvds voor een wat hogere prijs aan te bieden, wat niet altijd iets wil zeggen natuurlijk.

Ik ben alleen van mening dat je niks met dit topic bereikt, en dat je de antwoorden zelf ook best kan verzinnen. Dit lokt alleen maar ergernis en eindeloze/nutteloze discussies uit.

Nuff said!

reply
0
H
Herjan
Oct 02, 2004

Welke prijs iemand voor zijn DVD's vraagt is zijn/haar goed recht. Ben je het er niet mee eens, dan reageer je niet, of je biedt een lager bedrag via PM (niet via 't forum!).

Wat betreft een onterechte melding van OOP: zou niet mogen gebeuren, maar dan nog vind ik het persoonlijk niet de functie van de crew om dat in de gaten te houden. Ik modereer voornamelijk op dubbele threads en overtreding van forumregels. Ik ga bij TKA's niet na of een titel OOP is of niet. Vind ik de taak van de koper.

Onder de streep vind ik het altijd de taak van de koper om na te gaan waarop hij eigenlijk biedt. Opzettelijk foutieve informatie mag gemeld worden aan de crew, maar ik ga er zelf niet naar op zoek.

reply
0
MJ
Mark de Jong
Oct 03, 2004

Ik ben eigenlijk wel benieuwd... Post eens een stuk tekst uit een post waarvan jij denkt dat het om een oplichter gaat. Je hoeft geen link te plaatsen, alleen een stuk tekst uit zo'n post.
Ik voel me trouwens niet aangesproken, maar ben wel erg benieuwd.

Ik zal ook mijn hart meteen maar even luchten: waarom zijn er hier nog mensen die geen respect hebben voor de regels van een verkoper ? Ik ga een naam noemen, 'toevallig' komt deze overeen met de topicstarter: ...Xienator. Waarom ? Omdat het me al enkele keren is opgevallen dat deze persoon zich niet aan de regels van de verkoper(s) houdt en gewoon off-topic gaat in de verkoopthreads. Niet om eigen belang, maar omdat deze persoon graag een beetje ziekt (ondanks dat hij/zij hier pas 2 maanden zit en geen idee heeft hoe het er hier precies aan toe gaat). Nou, ik zal je wat vertellen: die regels zijn misschien niet officiëel, echter zijn ze wel opgesteld om mensen zoals jou tegen te gaan. Dus hou je daar voortaan aan en ga ergens anders je hart luchten (er is ook een PM functie zoals je inmiddels misschien wel weet :roll:). Of maak een thread aan in Overige Discussies of zo, maar hou a.u.b. op met dat off-topic geleuter en die aanvallen. Je weet vast ook wel dat je inmiddels op mijn shitlist staat (ondanks een positieve deal een tijdje geleden).

Ik denk dat we het zelfs beter hier over kunnen hebben, i.p.v. zogenaamde oplichterij.

reply
0
CS
Cor van S.
Oct 03, 2004

Mark de Jong wrote: Ik ben eigenlijk wel benieuwd... Post eens een stuk tekst uit een post waarvan jij denkt dat het om een oplichter gaat. Je hoeft geen link te plaatsen, alleen een stuk tekst uit zo'n post.

Ik zal ook mijn hart meteen maar even luchten: waarom zijn er hier nog mensen die geen respect hebben voor de regels van een verkoper ? Ik ga een naam noemen, 'toevallig' komt deze overeen met de topicstarter: ...Xienator. Waarom ? Omdat het me al enkele keren is opgevallen dat deze persoon zich niet aan de regels van de verkoper(s) houdt en gewoon off-topic gaat in de verkoopthreads. Niet om eigen belang, maar omdat deze persoon graag een beetje ziekt (ondanks dat hij/zij hier pas 2 maanden zit en geen idee heeft hoe het er hier precies aan toe gaat). Nou, ik zal je wat vertellen: die regels zijn misschien niet officiëel, echter zijn ze wel opgesteld om mensen zoals jou tegen te gaan. Dus hou je daar voortaan aan en ga ergens anders je hart luchten (er is ook een PM functie zoals je inmiddels misschien wel weet :roll:). Of maak een thread aan in Overige Discussies of zo, maar hou a.u.b. op met dat off-topic geleuter en die aanvallen. Je weet vast ook wel dat je inmiddels op mijn shitlist staat (ondanks een positieve deal een tijdje geleden).

Ik denk dat we het zelfs beter hier over kunnen hebben, i.p.v. zogenaamde oplichterij.

Mensen die op jouw shitlist staan betalen tenminste een normale prijs :D

Je voelt je trouwens wel erg aangesproken door dit topic merk ik aan je reactie en de PM die je er zelf voor gebruikt :)

Ach ja ik heb gewoon een hekel aan mensen die niets vermoedende verkopers te veel geld laten betalen. Tuurlijk je hebt gelijk dat het zijn eigen fout is maar niemand kan het hele internet afzoeken of die nog ergens te koop is. Daarom vind ik een waarschuwing in een thread eigenlijk niet meer normaal (op een ander forum is dit ook gewoon zo)

Dus voortaan zal ik het wel aan de crew door geven als er iemand weer iets OOP verkoopt wat het niet is of ver boven de nieuwprijs met invoerrechten er nog bij

Jammer dat zulke praktijken mogelijk zijn op dit forum. Ik had van de mensen die zelfs een maandblad uitbrengen toch meer verwacht.

reply
0
T
Timothy
Oct 03, 2004

Je bedoelt zoals deze "oplichter"? Want deze Xienator vraagt voor Final Destination € 6,56 terwijl deze bij FRS 5.99 kost. (op de site niet leverbaar, maar in de winkels nog volop verkrijgbaar)

Sorry, maar wie de bal kaatst...

reply
0
MJ
Mark de Jong
Oct 03, 2004

Xienator wrote:
Mark de Jong wrote: Ik ben eigenlijk wel benieuwd... Post eens een stuk tekst uit een post waarvan jij denkt dat het om een oplichter gaat. Je hoeft geen link te plaatsen, alleen een stuk tekst uit zo'n post.

Mensen die op jouw shitlist staan betalen tenminste een normale prijs :D

Je voelt je trouwens wel erg aangesproken door dit topic merk ik aan je reactie en de PM die je er zelf voor gebruikt :)

Ach ja ik heb gewoon een hekel aan mensen die niets vermoedende verkopers te veel geld laten betalen. Tuurlijk je hebt gelijk dat het zijn eigen fout is maar niemand kan het hele internet afzoeken of die nog ergens te koop is. Daarom vind ik een waarschuwing in een thread eigenlijk niet meer normaal (op een ander forum is dit ook gewoon zo)

Dus voortaan zal ik het wel aan de crew door geven als er iemand weer iets OOP verkoopt wat het niet is of ver boven de nieuwprijs met invoerrechten er nog bij

Jammer dat zulke praktijken mogelijk zijn op dit forum. Ik had van de mensen die zelfs een maandblad uitbrengen toch meer verwacht.

Waarom zou ik me aangesproken voelen ? Ik voldoe niet aan jou zogenaamde eisen... Ik heb alleen een hekel aan mensen die off-topic gaan in een thread waarin duidelijk vermeld staat dat zoiets niet is gewenst.

Maar ik heb nog geen antwoord gehad op m'n vraag...

reply
0
JS
John Sital
Oct 03, 2004

Timothy wrote: Je bedoelt zoals deze "oplichter"? Want deze Xienator vraagt voor Final Destination € 6,56 terwijl deze bij FRS 5.99 kost. (op de site niet leverbaar, maar in de winkels nog volop verkrijgbaar)

dit is wel ijzersterk! (y)

reply
0
JS
John Sital
Re: Oplichters
Oct 03, 2004

Xienator wrote: Waarom zijn er zoveel oplichters actief op het vraag & aanbod gedeelte van dit forum ? Met oplichters bedoel ik het volgende:

- Mensen die DVD's boven de nieuwprijs verkopen (En dan geen L.E)

- Mensen die DVD's verkopen onder de noemer OOP die dat nog helemaal niet zijn

Ik vind dat jullie maar wat aan deze praktijken moeten doen.

Vooral dat verkopen van DVD's die volgens hun OOP zijn en het helemaal niet zijn. Dit is gewoon misleiding/dwaling en zelfs strafbaar bij de wet!

En de mensen over wie ik het heb zullen zelf wel weten wie ik bedoel

Ik kots die personen opzich wel aardig uit

hm, onder oplichting versta ik mensen die een deal sluiten en die et geld binnenkrijgen en vervolgens niks opsturen.
Maar goed, ingaande op jouw post: mensen zijn niet verplicht om iets te kopen, het is ook een verantwoordelijkheid van potentiele kopers om eerst zelf de markt te verkennen alvorens een koop aan te gaan. Verder qua oop, soms kan het ook gebeuren dat een verkoper denkt dat een artikel oop is maar als iemand kan aantonen dat het niet zo is kan de betreffende verkooppost aangepast worden. Verder komen we dan op het stukje van communicatie: is het bij sommige mensen ooit wel eens opgekomen om de verkoper daar via pm(zoals mark terecht opmerkt) daarvan op de hoogte te stellen? het is makkelijker om iets te brullen dan om te communiceren, en aangaande jouw post plaats ik jou helaas in die groep.
Verder zou je misschien eerst die boter van je hoofd moeten weghalen gezien je thread inzake final destination :twisted:

reply
0
T
theThinWhiteDuke
Oct 03, 2004

Xienator wrote: Waarom zijn er zoveel oplichters actief op het vraag & aanbod gedeelte van dit forum ? Met oplichters bedoel ik het volgende:

- Mensen die DVD's boven de nieuwprijs verkopen (En dan geen L.E)

- Mensen die DVD's verkopen onder de noemer OOP die dat nog helemaal niet zijn

Vooral dat verkopen van DVD's die volgens hun OOP zijn en het helemaal niet zijn. Dit is gewoon misleiding/dwaling en zelfs strafbaar bij de wet!

En de mensen over wie ik het heb zullen zelf wel weten wie ik bedoel

Ik kots die personen opzich wel aardig uit

[img]http://www.rikkertdekoe.nl/andre/Images/moraalridder.jpg[/img]

reply
0
RK
R Klemkerk
Oct 03, 2004

Final Destination is toch ook OOP? hij is niet meer te krijgen bij de FRS op de website 8)

reply
0
JD
Johan van den D.
Oct 03, 2004

Xienator wrote:

Hier ben ik het niet mee eens.
We zij allemaal volwassen personen (al dan niet wettelijk gezien) en zodoende kun je zelf nagaan of de info van zo,n advertentie klopt.
Wanneer je meer betaal dan de nieuwprijs ligt dat meer aan de domheid van de persoon zelf en niet aan de eventuele wan praktijken van de verkoper.
Zelfde geld voor het OOP verhaal.

Kortom, de fout ligt dan bij jezelf als je dan een deal maakt.

En buiten dit alles, in de winkel wordt je evengoed opgelicht als je het zo gaat bekijken. :?

reply
0
P
Philippe
Oct 03, 2004

John Sital wrote:
Timothy wrote: Je bedoelt zoals deze "oplichter"? Want deze Xienator vraagt voor Final Destination € 6,56 terwijl deze bij FRS 5.99 kost. (op de site niet leverbaar, maar in de winkels nog volop verkrijgbaar)

dit is wel ijzersterk! (y)

Nu sla je duidelijk zelf een bedenkelijk figuur Xienator. Reden te meer om te vermoeden dat je gewoon op een relletje uitbent.

En wat nieuwprijzen betreft... Ik zag onlangs Tears Of The Sun in de 3 voor 33 € actie, terwijl hij bij ExtraZone België nog altijd 31 € kost. Gelieve dus ook eerst zélf research te doen vooraleer je weer eens met de deur in huis komt vallen. :roll:

reply
0
CS
Christiaan Sauer
Oct 03, 2004

Ik heb best vrolijk gelachen om de OOP variant van Final Destination (y) :mrgreen:
Bluuuuuuunddeerrrr ;)

reply
0
CS
Cor van S.
Oct 03, 2004

Je hebt een punt hoor dat zal ik niet ontkennen. Alleen € 0,56 is wel wat anders dan de bedragen waar ik het over had maar goed.

En toen ik deze postings neerzetten was hij nog € 9,95

Maar je hebt gelijk 8)

En als jullie vinden dat je er zelf maar opletten hebben jullie een punt alleen ik vind dat je dan andere mensen hier ook gewoon op mag wijzen en dat mag hier niet. Wat ik nogal jammer vindt

reply
0
H
Herjan
Oct 03, 2004

Ik denk dat je genoeg reacties hebt gekregen waaruit blijkt dat men vindt dat je je aanstelt. Bovendie heb ik net als Philippe het idee dat je simpelweg uit bent op een relletje.

Tenzij je nog iets zinnigs toe te voegen hebt, vind ik het meer dan genoeg reden om een slotje hierop te gooien...

reply
0
JD
Johan van den D.
Oct 03, 2004

Xienator wrote:
Je hebt een punt hoor dat zal ik niet ontkennen. Alleen € 0,56 is wel wat anders dan de bedragen waar ik het over had maar goed.
0,56 + eventuele verzendkosten wat het toch alweer meer maakt.
Daarnaast lijkt het me allemaal nog duidelijker wanneer de verschillen nog groter zoals jezelf wellicht bedoelde.
Dan ben je nog onoplettender als je dan een deal maakt.
Ook kunnen die andere personen de dvd aanbieden terwijl ie ten tijde van het plaatsen nog duurder was in de winkel.
Kortom, een slotje lijkt me zinvol omdat je jezelf steeds verder "vast" praat en steeds meer weerstand krijgt. :wink:

Zit je er toch mee dan kun je de betreffende aanbieder een pm sturen en daar je verhaal doen. :P

reply
0
C
Caledonians
Oct 03, 2004

Xienator wrote: Ik kots die personen opzich wel aardig uit

:?

Als een prijs je niet aanstaat koop je de dvd toch gewoon ergens anders? Zie het probleem niet zo eigenlijk. :roll: En zo als al eerder is gezegd zie ik oplichters als mensen die een deal maken maar vervolgens niet betalen of de dvd opsturen...

reply
0
CS
Cor van S.
Oct 03, 2004

j.vandendool wrote:
Xienator wrote:
0,56 + eventuele verzendkosten wat het toch alweer meer maakt.
Daarnaast lijkt het me allemaal nog duidelijker wanneer de verschillen nog groter zoals jezelf wellicht bedoelde.
Dan ben je nog onoplettender als je dan een deal maakt.
Ook kunnen die andere personen de dvd aanbieden terwijl ie ten tijde van het plaatsen nog duurder was in de winkel.
Kortom, een slotje lijkt me zinvol omdat je jezelf steeds verder "vast" praat en steeds meer weerstand krijgt. :wink:

Zit je er toch mee dan kun je de betreffende aanbieder een pm sturen en daar je verhaal doen. :P

Die verzendkosten zaten al bij het bedrag inbegrepen

En wat is het nu van de aanbieder een PM te sturen ? Daar waarschuw ik niemand mee.

Je hebt nu eenmaal mensen die neit het hele internet afstruinen waar iets het goedkoopst is en weten welke DVD's OOP zijn. Dan vind ik het gewoon vrij sneu om DVD's wel als OOP te verkopen en zwaar boven de nieuwprijs.

Maar goed jullie zijn het allemaal niet met me eens. Prima toch

Ik denk dat er wel degelijk mensen zijn die dit hetzelfde zien als mij alleen hier liever geen woorden aan vuil maken

reply
0
JD
Johan van den D.
Oct 03, 2004

Xienator wrote:

Die verzendkosten zaten al bij het bedrag inbegrepen
Dat is wel goed van je. :wink:
En wat is het nu van de aanbieder een PM te sturen ? Daar waarschuw ik niemand mee.
Maar je hoef niemand te waarschuwen.
Wij zijn allen slim genoeg om zelf een te hoge prijs of OOP na te kunnen trekken.
Geen waarschuwing voor nodig dus.
Jij bent het niet eens met bepaalde advertenties dus benader dan ook de betreffende persoon.

Je hebt nu eenmaal mensen die neit het hele internet afstruinen waar iets het goedkoopst is en weten welke DVD's OOP zijn.
1 minuut is meer dan genoeg om erachter te komen en je hoef dus niet het gehele internet af te zoeken.
Maar goed jullie zijn het allemaal niet met me eens. Prima toch
Klopt.
Ik denk dat er wel degelijk mensen zijn die dit hetzelfde zien als mij alleen hier liever geen woorden aan vuil maken
Die zijn er zeker alleen niet op dit forum blijkbaar.

Verders even goede vrienden want opzich heb je niet helemaal ongelijk alleen is het geen discussie waard of iets om een probleem van te maken.
Mocht je zo,n deal meemaken (te duur of onder verkeerde voorwaarden zoals het OOP verhaal) dan ligt de fout toch echt bij jezelf. :wink:

reply
0
H
Herjan
Oct 03, 2004

Als je ziet dat iemand de zooi bedriegt door onwaarheden te verkondigen (OOP terwijl dat niet zo is e.d.), dan mag je dat gerust in de desbetreffende thread melden, maar als iemand naar jouw idee te veel vraagt voor een DVD is dat zijn goed recht. Jammer voor de koper, maar zo zit het marktsysteem in elkaar.

Wil je weten of een DVD goedkoper is, dan gebruik je www.vergelijk.nl of www.dvdpricecheck.co.uk of iets dergelijks.

Ik doe hier nu een slotje op. Ik denk dat iedereen zijn zegje wel gedaan heeft.

reply
0