Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Forum
AM
Alexander de Mol
Megapool veiling
Oct 15, 2004

Wie er zin heeft in een ritje Zwolle kan misschien leuke (Pioneer) spullen op de kop tikken. Een complete Megapool voorraad gaat komende week geveild worden. Ikzelf zou wel oren hebben naar zo'n Pioneer plasma scherm van 107 cm. Er staan er tientallen tussen. Maar de heren handelaars zullen wel in de rij staan. :( http://www.ceeslubbers.nl/veilingen/catalogus.php?veiling=3&naam=MEGAPOOL&page=1&perpage=50 [img]http://www.ceeslubbers.nl/veilingen/3/foto/001.jpg[/img] [img]http://www.ceeslubbers.nl/veilingen/3/foto/002.jpg[/img] [img]http://www.ceeslubbers.nl/veilingen/3/foto/645.jpg[/img]

NS
Nathan Strik
Oct 15, 2004

*kwijl* :D

reply
0
AB
Alex van den Berg
Re: Megapool veiling
Oct 16, 2004

Alexander de Mol wrote: Wie er zin heeft in een ritje Zwolle kan misschien leuke (Pioneer) spullen op de kop tikken. Een complete Megapool voorraad gaat komende week geveild worden. Ikzelf zou wel oren hebben naar zo'n Pioneer plasma scherm van 107 cm. Er staan er tientallen tussen. Maar de heren handelaars zullen wel in de rij staan. :(
Ken je genoeg kopers om de spullen snel aan kwijt te raken? Dan wil ik wel wat in de inkoop investeren (15-20k)... Ik betaal, jij verkoopt... Winst 50-50 na aftrek van kosten (transport e.d.) :mrgreen:

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Oct 16, 2004

@Alex: ik zou zowiezo voor zoiets wel te porren zijn (even lost van Nathan's reactie)

Suggestie: partij kopen en verkopen via DVD.nl: jij 50%, de verkopers (Nathan, ik, whoever) 30%, DVD.nl 15% (en die zien we natuurlijk weer terug in onze kerstgratificatie :mrgreen:) en 5% voor onvoorziene kosten.

Wel wat praktische problemen:

- Wat is het aanbod?
- Wat zijn rationele verkoopprijzen?
- Wat te doen als je met (een substantiele hoeveelheid) 'spul' blijft zitten?

reply
0
AM
Alexander de Mol
Oct 16, 2004

Ronald Stiebolt wrote: - Wat is het aanbod?
- Wat zijn rationele verkoopprijzen?
- Wat te doen als je met (een substantiele hoeveelheid) 'spul' blijft zitten?

1: zie hier. Aanbod genoeg. Ook partijen DVD's.
2: 50% - 65% van de nieuwprijs ofzo? Dan kan je tenminste een beetje afzet garanderen. In dat percentage zit dus ook het opgeld, btw en de winstmarge. De veilingprijs moet dan wel heel scherp worden. Ik heb geen idee hoeveel animo er is voor zo'n veiling.
3: Verkopen tegen je inkoopsprijs. En als dat niet lukt dan moet je verlies gaan nemen. Logisch rekensommetje toch? :)

Jammer dat Arnold op vakantie is. Hij woont op een relatieve steenworp afstand. Hij had vast vandaag op de kijkdag even willen kijken voor de liefhebbers (waaronder ik). ;)

reply
0
AB
Alex van den Berg
Oct 16, 2004

Apparatuur veroudert snel. Zo'n deal met een faillisementspartij is dan ook alleen interessant zolang de prijzen erg laag zijn. En dan nog is het zaak om een redelijk snelle verkoopgarantie te hebben...
Ieder apparaat dat niet wordt verkocht is een verliespost... Altijd leuk om een plasmaschermje in de kamer te zetten, maar die had er niet gestaan als ie niet over was gebleven... verlies dus ;)

Via het forum verkopen is inderdaad een optie, maar het brengt wel weer extra kosten met zich mee... Een plasmascherm versturen is niet goedkoop... En er zelf een stuk of 5 in het hele land bezorgen kost ook tijd en brandstof.

reply
0
LG
Leon Grave
Oct 16, 2004

Hoorde op de radio dat er 1000 man verwacht worden voor die veiling

reply
0
AB
Alex van den Berg
Oct 16, 2004

Leon Grave wrote: Hoorde op de radio dat er 1000 man verwacht worden voor die veiling
En daar zullen er vast wel 2 of 3 met een paar ton aan kredietmogelijkheden tussen zitten ;)

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Oct 21, 2004

Van RTLZ:

Duizenden particulieren en handelaren zijn naar de veiling van de inboedel van het failliete elektronicaconcern Megapool afgekomen. Vooral plasmaschermen ,,gingen als warme broodjes over de toonbank'', aldus veilingmeester D. van Diest.

Dinsdag en woensdag werden in totaal 4300 Megapool-artikelen in een voormalige autoshowroom in Zwolle geveild. De totale opbrengst is nog onbekend. De zaal zat vooral vol met particuliere kopers, aldus de veilingmeester. ,,Velen gingen met een plasmascherm inclusief boxen voor 2600 euro naar huis. In een winkel kost zoiets al gauw 5500 euro.''

Ook voor kleinere artikelen was de veiling in trek. ,,In de zaal zat ook een aantal dames die voor een zacht prijsje een stofzuiger kon kopen.''

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Oct 21, 2004

Hmm... dan betaal je 2600 Euro voor een plasmascherm en als het ding kapot gaat moet je zien dat je je garantie claimt bij de fabriek. Mij niet gezien. :)

reply
0