Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD (productie) op de PC
A
Aknot
Op zoek naar een pc-alternatief!
Nov 17, 2004

Hello, Ik hoop dat een van jullie me kan helpen met mijn volgende vraag. Op het moment heb ik de volgende thuis-bioscoop configuratie:" - Panasonic A-500 Digital LCD-projector - Marantz SR-4400 AV/Receiver - Samsung HD-935 (Dvi-player) Wat ik eigenlijk wil gaan veranderen is mijn dvd-speler. Nu kan ik een duurdere speler gaan aanschaffen, maar eigenlijk wil ik de mogelijkheid van een home entertainment pc onderzoeken. Klopt het dat er kant-en-klare pc's bestaan voor dit doeleinde? Zo ja, wat zijn de merken, waar zijn ze te kopen en wat kosten ze? Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden! :)

HS
Harry stadman
Nov 18, 2004

simpel: niet aan beginnen!

een ingebouwde dvdspeler in een pc of home-entertainment systeem kan gewoon NIET dezelfde kwaliteit leveren dan een losse goede dvdspeler!
dit geldt ook voor audio. :wink:
je zult zelf ook wel begrijpen dat een 5 1/4 inch brede inbouw dvd-speler niet zoveel componenten kan bevatten als een 43cm brede apparaat vol met elektronica voor beeld en geluid. :wink:

Ik heb zelf ook een pc met alles erop en eraan en ik kan je vertellen dat een goede tv en een losse dvdspeler verreweg het mooist is. ook voor audio is een goede losse versterker en een paar goede speakers vele malen beter dan welke pc spul dan ook. :wink: :roll:

daarnaast: top grafische kaarten e.d moeten flink gekoeld worden tegenwoordig: je zult dus altijd koelers horen zoemen of je moet waterkoeling toepassen, wat het weer flink duurder maakt.

reply
0
MS
Mark S
Nov 18, 2004

Het KAN, maar.. dat gaat je geld kosten.
Een dedicated HTPC is imho alleen zinvol als je gebruik maakt van een projector. Maar het is en blijft een veredelde PC. De benodigde onderdelen zijn niet pur sang gericht op een optimale audio/videoweergave. Als je qua geluidskaart en videokaart een beetje in de buurt wilt komen van een standalone dvd-speler ben je al een redelijk bedrag kwijt.
Op het moment dat je ook wilt dat het er ook nog eens goed uitziet, en geen lelijke standaard mini ATX kast wilt gebruiken, begint de prijs/kwaliteitsverhouding al een beetje zoek te raken.
Tel daarbij nog op:
moederboard + CPU, HD, RAM, voeding, keyboard en mouse.
Dan ben je al een flink bedrag kwijt, alleen al om het werkend te krijgen.
En dan is een standalone dvd-speler, die puur gemaakt is voor een optimale audio/video weergave, en niets anders dan dat, nog steeds een heel aantrekkelijk alternatief.

reply
0
S
skschino
Nov 30, 2004

ik zou zeker een pctje als hometheaterset maken
did heeft voornamelijk als voordeel dat je alles maar dan ook alles kan afspelen, met alle daarbij horende codecs, subs etc.
maar dat kan aan mij liggen.
Qua afsplen van dvds moet ik wel zeggen dat er wel idd enig verschil zit tussen een pc dvdrom of een standalone, het enige wat je aan je geluid kan zetten is je pc aan je receiver en die al het werk laten doen, aangezien alles digitaal is.

skschino

reply
0