Beste leden,
Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.
Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.
Hopelijk tot snel!
Met vriendelijke groet,
Rogier
AllesOverFilm Forum
AllesOverFilm Crew - Forum
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Vernieuwing recensie-overzicht
Nov 26, 2004
Ik wil graag met deze functionaliteit aan de gang. Het lijkt mij 't beste om de link zoals die nu in het menu staat te laten wijzen naar een pagina met daarop een 'simple'-search, waar je een beginletter of een (deel van een) titel op kunt geven. In die pagina dan ook een linkje naar Uitgebreid zoeken opnemen. Waar moet daar op gezocht kunnen worden? Ik heb hier nog een aantal zaken voor nodig: - er moet in de /include - directory een subdirectory aangemaakt worden voor deze functionaliteit - 't zou handig zijn als ik daar met FTP bij kan :) - database-access? via het plusmin-account kan ik er al bij, maar misschien is het in het kader van modulariteit (is dat een woord?) handiger hier een nieuw account voor te introduceren?
Nov 26, 2004
Ik wil graag met deze functionaliteit aan de gang. Het lijkt mij 't beste om de link zoals die nu in het menu staat te laten wijzen naar een pagina met daarop een 'simple'-search, waar je een beginletter of een (deel van een) titel op kunt geven. In die pagina dan ook een linkje naar Uitgebreid zoeken opnemen. Waar moet daar op gezocht kunnen worden? Ik heb hier nog een aantal zaken voor nodig: - er moet in de /include - directory een subdirectory aangemaakt worden voor deze functionaliteit - 't zou handig zijn als ik daar met FTP bij kan :) - database-access? via het plusmin-account kan ik er al bij, maar misschien is het in het kader van modulariteit (is dat een woord?) handiger hier een nieuw account voor te introduceren?
AO
Arnold van Oostrum
Arnold van Oostrum
Nov 26, 2004
Mijn suggesties:
Link naar recensieoverzicht geeft de hoofdpagina. Op deze pagina in chronologische volgorde een overzicht van de laatste 25 recensies.
Van elke recensie staat in elk overzicht altijd:
Naam titel
Naam recensent
Datum recensie
Topperstatus
Boven dit ovezicht keuzemogelijkheden:
- de letters achter elkaar (+ optie volledige lijst)
Bij het klikken op een letter zie je alleen de recensie met die beginletter (dus zoals nu, maar dan beperkt tot die ene letter).
- Selectiemenu met keuzemogelijkheden voor overzicht van alle recensietitels:
- van bepaalde maatschappij
- met DTS geluidstrack
- topper status
- van bepaalde regisseur
- van bepaalde recensent
- van bepaalde acteur
- van bepaalde categorie (met name muziekdvd's)
Is er een testsysteem om opties (qua gebruikersinterface e.d.) uit te testen?
Mijn suggesties:
Link naar recensieoverzicht geeft de hoofdpagina. Op deze pagina in chronologische volgorde een overzicht van de laatste 25 recensies.
Van elke recensie staat in elk overzicht altijd:
Naam titel
Naam recensent
Datum recensie
Topperstatus
Boven dit ovezicht keuzemogelijkheden:
- de letters achter elkaar (+ optie volledige lijst)
Bij het klikken op een letter zie je alleen de recensie met die beginletter (dus zoals nu, maar dan beperkt tot die ene letter).
- Selectiemenu met keuzemogelijkheden voor overzicht van alle recensietitels:
- van bepaalde maatschappij
- met DTS geluidstrack
- topper status
- van bepaalde regisseur
- van bepaalde recensent
- van bepaalde acteur
- van bepaalde categorie (met name muziekdvd's)
Is er een testsysteem om opties (qua gebruikersinterface e.d.) uit te testen?
reply
0
KC
Koen Crijns
Koen Crijns
Nov 26, 2004
Piet M -> Probeer eens FTP met login 'pietm' en hetzelfde wachtwoord.
In scripts/mysql.php vind je het antwoord op de volgende vraag.
Succes!
Piet M -> Probeer eens FTP met login 'pietm' en hetzelfde wachtwoord.
Succes!
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Nov 26, 2004
Dat testen lijkt me geen probleem... Zolang de functionaliteit nog niet 100% goed bevonden is de link in het menu links nog niet vervangen...
Arnold van Oostrum wrote: Is er een testsysteem om opties (qua gebruikersinterface e.d.) uit te testen?
Dat testen lijkt me geen probleem... Zolang de functionaliteit nog niet 100% goed bevonden is de link in het menu links nog niet vervangen...
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Nov 26, 2004
Hmm.... blijkbaar heb ik 't vertrouwen gewonnen? Of dat verstandig is... :twisted:
Zonder gekheid: Thanx!!
Koen Crijns wrote: Piet M -> Probeer eens FTP met login 'pietm' en hetzelfde wachtwoord.
Succes!
Hmm.... blijkbaar heb ik 't vertrouwen gewonnen? Of dat verstandig is... :twisted:
Zonder gekheid: Thanx!!
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Nov 26, 2004
Okee, ik kan nu dus overal lezen... Schrijven lukt echter nog niet - is dat ook zo de bedoeling?
Koen Crijns wrote: Piet M -> Probeer eens FTP met login 'pietm' en hetzelfde wachtwoord.
Succes!
Okee, ik kan nu dus overal lezen... Schrijven lukt echter nog niet - is dat ook zo de bedoeling?
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Nov 29, 2004
Ik had van 't weekend tijd om dit project op te zetten, helaas geen toegang... :( Is er al een antwoord geformuleerd op m'n vraag?
Piet Marcus vd Meulen wrote:Koen Crijns wrote: Piet M -> Probeer eens FTP met login 'pietm' en hetzelfde wachtwoord.
Succes!
Ik had van 't weekend tijd om dit project op te zetten, helaas geen toegang... :( Is er al een antwoord geformuleerd op m'n vraag?
reply
0
KC
Koen Crijns
Koen Crijns
Nov 29, 2004
Excuses, ben ik het weekend niet in de buurt van de PC geweest. In welke directories heb je precies schrijfrechten nodig? (Mail me dat maar even...)
Excuses, ben ik het weekend niet in de buurt van de PC geweest. In welke directories heb je precies schrijfrechten nodig? (Mail me dat maar even...)
reply
0
KC
Koen Crijns
Koen Crijns
Nov 29, 2004
reply
0
AM
Alexander de Mol
Alexander de Mol
Nov 29, 2004
Zal 'm ook hier nog even deponeren:
Zal 'm ook hier nog even deponeren:
Alexander de Mol wrote: Piet Marcus gaat als een speer momenteel. Dat zorgt er natuurlijk voor dat ik automatisch aan volgende ontwikkelprojecten ga denken. Een die zondag (crewmeeting, red.) ook nadrukkelijk ter sprake kwam is die van het recensieoverzicht.
Persoonlijk denk ik aan een logische mix tussen:
- sorteermogelijkheden op DVDInfo
- de aantrekkelijke presentatie op DVDZine
- de overzichtelijkheid van de zoekregel op ex-collega Paul's DeeVeeDee.net Profiler
- DVD-Home.....euh....nee..laat maar ;)
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Nov 30, 2004
Na een avondje flink doorstampen is ie volgens mij ongeveer af. Te bekijken op: http://www.allesoverfilm.nl/reviews.php?newlist=1
Commentaar, op- en aanmerkingen welkom!!
Na een avondje flink doorstampen is ie volgens mij ongeveer af. Te bekijken op: http://www.allesoverfilm.nl/reviews.php?newlist=1
reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Ronald Stiebolt
Nov 30, 2004
Short & sweet: GRANDIOOS!
Heel erg mooi, wederom een knap staaltje werk PM! (y)
Piet Marcus vd Meulen wrote: Na een avondje flink doorstampen is ie volgens mij ongeveer af. Te bekijken op: http://www.allesoverfilm.nl/reviews.php?newlist=1
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Nov 30, 2004
Oh ja, complimenten ook welkom.... :oops: :oops: :oops:
Ronald Stiebolt wrote:Piet Marcus vd Meulen wrote: Na een avondje flink doorstampen is ie volgens mij ongeveer af. Te bekijken op: http://www.allesoverfilm.nl/reviews.php?newlist=1
Oh ja, complimenten ook welkom.... :oops: :oops: :oops:
reply
0
NS
Nathan Strik
Nathan Strik
Nov 30, 2004
Het is dat je een vent bent, maar anders zou ik je zoenen! ;) :mrgreen:
WAUW!!! (y) Klasse!
Piet Marcus vd Meulen wrote: Na een avondje flink doorstampen is ie volgens mij ongeveer af. Te bekijken op: http://www.allesoverfilm.nl/reviews.php?newlist=1
Het is dat je een vent bent, maar anders zou ik je zoenen! ;) :mrgreen:
WAUW!!! (y) Klasse!
reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Arnold van Oostrum
Nov 30, 2004
Wauw, Piet Marcus... grote klasse, ziet er erg goed uit!
Commentaar? .... schiet me zo niet te binnen. Nog even wat stoeien. Maar dit lijkt al erg af! (y)
Wauw, Piet Marcus... grote klasse, ziet er erg goed uit!
Commentaar? .... schiet me zo niet te binnen. Nog even wat stoeien. Maar dit lijkt al erg af! (y)
reply
0
AM
Alexander de Mol
Alexander de Mol
Nov 30, 2004
Bah..wat een klef gedoe hiero. :D
Keurig weer hoor!
Wat losse (persoonlijke) flodders:
- Persoonlijk ben ik ook wel van een coverafbeeldinkje hier of daar (Bijv. DVDZine). Uiteraard verkleind zoals weergegeven in het DVD Archief aan de rechterzijde van de meeste pagina's. Anders lijkt het imho namelijk ook wel erg veel op de lijst in de linkerkolom met daarin de laatste 10 recensies. Een afbeelding en evt. teaser zou het verschil kunnen maken.
- Letters naast elkaar vind ik prettiger dan een dropdown met het alfabet. Maar dat is mijn persoonlijke mening (voor wat dat waard is)
- als ik een zoekopdracht doe op bijv 'Queen' dan krijg ik een aantal titels. Op het moment dat ik daarna op de term 'Topper' klik sorteert hij ze op een andere volgorde. Heeft dat iets met een waardering te maken? Immers, het zijn allemaal geen Toppers.
- de titels in je overzicht van 25 zijn titels die nog niet allemaal gepubliceerd zijn. Ze staan zowel gesorteerd op invoerdatum in de queue alsmede op publicatiedatum online.
- de zoekknoppen zouden gecentreerd wat beter uitkomen ten opzichte van de paarse titelbalken, denk ik.
- "Vul een (deel van een) titel in, of geen de beginletter op van de titels die je wilt zien" ;)
Maar het is haast vervelend om in herhaling te vallen; goed bezig! (y)
Bah..wat een klef gedoe hiero. :D
Keurig weer hoor!
Wat losse (persoonlijke) flodders:
- Persoonlijk ben ik ook wel van een coverafbeeldinkje hier of daar (Bijv. DVDZine). Uiteraard verkleind zoals weergegeven in het DVD Archief aan de rechterzijde van de meeste pagina's. Anders lijkt het imho namelijk ook wel erg veel op de lijst in de linkerkolom met daarin de laatste 10 recensies. Een afbeelding en evt. teaser zou het verschil kunnen maken.
- Letters naast elkaar vind ik prettiger dan een dropdown met het alfabet. Maar dat is mijn persoonlijke mening (voor wat dat waard is)
- als ik een zoekopdracht doe op bijv 'Queen' dan krijg ik een aantal titels. Op het moment dat ik daarna op de term 'Topper' klik sorteert hij ze op een andere volgorde. Heeft dat iets met een waardering te maken? Immers, het zijn allemaal geen Toppers.
- de titels in je overzicht van 25 zijn titels die nog niet allemaal gepubliceerd zijn. Ze staan zowel gesorteerd op invoerdatum in de queue alsmede op publicatiedatum online.
- de zoekknoppen zouden gecentreerd wat beter uitkomen ten opzichte van de paarse titelbalken, denk ik.
- "Vul een (deel van een) titel in, of geen de beginletter op van de titels die je wilt zien" ;)
Maar het is haast vervelend om in herhaling te vallen; goed bezig! (y)
reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Arnold van Oostrum
Nov 30, 2004
Piet Marcus, zoals beloofd een paar opmerkingen:
- Zoals Alexander ook al aangaf, in de lijst met titels komen ook die titels voor die nog niet zijn gepubliceerd. Recensies worden door de recensenten in de database ingevoerd, maar worden pas op de website zichtbaar als Eric de recensie online plaatst. Dus ergens in de database zal een bepaald kenmerk staan waaraan je deze recensies kunt herkennen.
- Ik vind de knoppen 'zoeken' en 'uitgebreid zoeken' (of 'eenvoudig zoeken') naast elkaar verwarrend. De knoppen hebben geen functionele relatie met elkaar. Mogelijk geeft dit ook verwarring.
- Persoonlijk vind ik het invulgedeelte bij uitgebreid zoeken nogal groot, waardoor de recensielijst nogal laag staat.
- Als je bij eenvoudig zoeken geen zoekcriterium ingeeft, krijg je alle recensies in de database te zien. Als ditzelfde doet bij uitgebreid zoeken, blijft de recensielijst beperkt tot de laatste 25. Dit is niet consequent.
- Standaard worden de laatste 25 recensies getoond. De kopteksten zijn dan niet te gebruiken voor sorteren. Als je een zoekcriterium hebt ingevuld, dan verschuiven de kopteksten en zijn het links geworden waarmee je kunt sorteren. Ook niet consequent.
- Mogelijk moet de mogelijkheid van sorteren met de kopteksten beter benadrukt worden. De paarse kleur van de kopteksten valt daarvoor onvoldoende op.
- Als je op een zoekcriterium hebt gezocht, is er geen optie om de initiele lijst met 25 laatste recensies terug te krijgen.
- Ik zou het mooier vinden als bij een topper in de lijst niet het woord topper wordt getoond maar het topperlogo, zoals ook bij de recensie staat. Of dat technisch mogelijk is, weet ik niet.
- Als laatste bevat de lijst met keuze uit recensenten meer personen dan alleen de recensenten, dus hier nog een kleine schoning.
Tot zover mijn suggesties.
Piet Marcus, zoals beloofd een paar opmerkingen:
- Zoals Alexander ook al aangaf, in de lijst met titels komen ook die titels voor die nog niet zijn gepubliceerd. Recensies worden door de recensenten in de database ingevoerd, maar worden pas op de website zichtbaar als Eric de recensie online plaatst. Dus ergens in de database zal een bepaald kenmerk staan waaraan je deze recensies kunt herkennen.
- Ik vind de knoppen 'zoeken' en 'uitgebreid zoeken' (of 'eenvoudig zoeken') naast elkaar verwarrend. De knoppen hebben geen functionele relatie met elkaar. Mogelijk geeft dit ook verwarring.
- Persoonlijk vind ik het invulgedeelte bij uitgebreid zoeken nogal groot, waardoor de recensielijst nogal laag staat.
- Als je bij eenvoudig zoeken geen zoekcriterium ingeeft, krijg je alle recensies in de database te zien. Als ditzelfde doet bij uitgebreid zoeken, blijft de recensielijst beperkt tot de laatste 25. Dit is niet consequent.
- Standaard worden de laatste 25 recensies getoond. De kopteksten zijn dan niet te gebruiken voor sorteren. Als je een zoekcriterium hebt ingevuld, dan verschuiven de kopteksten en zijn het links geworden waarmee je kunt sorteren. Ook niet consequent.
- Mogelijk moet de mogelijkheid van sorteren met de kopteksten beter benadrukt worden. De paarse kleur van de kopteksten valt daarvoor onvoldoende op.
- Als je op een zoekcriterium hebt gezocht, is er geen optie om de initiele lijst met 25 laatste recensies terug te krijgen.
- Ik zou het mooier vinden als bij een topper in de lijst niet het woord topper wordt getoond maar het topperlogo, zoals ook bij de recensie staat. Of dat technisch mogelijk is, weet ik niet.
- Als laatste bevat de lijst met keuze uit recensenten meer personen dan alleen de recensenten, dus hier nog een kleine schoning.
Tot zover mijn suggesties.
reply
0
KC
Koen Crijns
Koen Crijns
Dec 01, 2004
Goed werk PM! Ik duik er binnenkort even wat dieper in, Arnold en Alexander hebben sowieso inmiddels al wat een flinke berg suggesties gedaan. ;)
Goed werk PM! Ik duik er binnenkort even wat dieper in, Arnold en Alexander hebben sowieso inmiddels al wat een flinke berg suggesties gedaan. ;)
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 01, 2004
Ik heb beide mogelijkheden er even neer gezet. Wat is de 'publieke' opinie?
Als er op de kop 'Topper' geklikt wordt, wordt op dit moment alleen gesorteerd op wel of niet topper, daarbinnen is geen sortering aangegeven. Moet dit anders?
Is aangepast.
Is aangepast.
Is aangepast.
Is aangepast.
Ik heb er links van gemaakt.
Is aangepast.
Is aangepast.
In de lijst met 25 laatste recensies is op dit moment niet de mogelijkheid te sorteren - is dit wel gewenst?
uitleg-tekst opgenomen.
Ook een link voor opgenomen.
Is aangepast. Misschien moet hier nog wel een nieuw plaatje voor komen? Ik ben geen tekenaar...
Is aangepast.
En dan nu de leukste:
Op zich is dit geen probleem. Dan zou ik wel de resultatenpagina zo maken dat er 25 (of zo) resultaten per pagina getoond worden, waarna je dan door de pagina's kunt navigeren. Is dus wel een heel andere opbouw van de resultaten! Wat is hier de publieke opinie van?
Alexander de Mol wrote: Letters naast elkaar vind ik prettiger dan een dropdown met het alfabet. Maar dat is mijn persoonlijke mening (voor wat dat waard is)
Ik heb beide mogelijkheden er even neer gezet. Wat is de 'publieke' opinie?
Alexander de Mol wrote: als ik een zoekopdracht doe op bijv 'Queen' dan krijg ik een aantal titels. Op het moment dat ik daarna op de term 'Topper' klik sorteert hij ze op een andere volgorde. Heeft dat iets met een waardering te maken? Immers, het zijn allemaal geen Toppers.
Als er op de kop 'Topper' geklikt wordt, wordt op dit moment alleen gesorteerd op wel of niet topper, daarbinnen is geen sortering aangegeven. Moet dit anders?
Alexander de Mol wrote: de titels in je overzicht van 25 zijn titels die nog niet allemaal gepubliceerd zijn. Ze staan zowel gesorteerd op invoerdatum in de queue alsmede op publicatiedatum online.
Is aangepast.
Alexander de Mol wrote: de zoekknoppen zouden gecentreerd wat beter uitkomen ten opzichte van de paarse titelbalken, denk ik.
Is aangepast.
Alexander de Mol wrote: "Vul een (deel van een) titel in, of gee[bold]n[/bold] de beginletter op van de titels die je wilt zien"
Is aangepast.
Arnold van Oostrum wrote: Zoals Alexander ook al aangaf, in de lijst met titels komen ook die titels voor die nog niet zijn gepubliceerd. Recensies worden door de recensenten in de database ingevoerd, maar worden pas op de website zichtbaar als Eric de recensie online plaatst. Dus ergens in de database zal een bepaald kenmerk staan waaraan je deze recensies kunt herkennen.
Is aangepast.
Arnold van Oostrum wrote: Ik vind de knoppen 'zoeken' en 'uitgebreid zoeken' (of 'eenvoudig zoeken') naast elkaar verwarrend. De knoppen hebben geen functionele relatie met elkaar. Mogelijk geeft dit ook verwarring.
Ik heb er links van gemaakt.
Arnold van Oostrum wrote: Persoonlijk vind ik het invulgedeelte bij uitgebreid zoeken nogal groot, waardoor de recensielijst nogal laag staat.
Is aangepast.
Arnold van Oostrum wrote: Als je bij eenvoudig zoeken geen zoekcriterium ingeeft, krijg je alle recensies in de database te zien. Als ditzelfde doet bij uitgebreid zoeken, blijft de recensielijst beperkt tot de laatste 25. Dit is niet consequent.
Is aangepast.
Arnold van Oostrum wrote: Standaard worden de laatste 25 recensies getoond. De kopteksten zijn dan niet te gebruiken voor sorteren. Als je een zoekcriterium hebt ingevuld, dan verschuiven de kopteksten en zijn het links geworden waarmee je kunt sorteren. Ook niet consequent.
In de lijst met 25 laatste recensies is op dit moment niet de mogelijkheid te sorteren - is dit wel gewenst?
Arnold van Oostrum wrote: Mogelijk moet de mogelijkheid van sorteren met de kopteksten beter benadrukt worden. De paarse kleur van de kopteksten valt daarvoor onvoldoende op.
uitleg-tekst opgenomen.
Arnold van Oostrum wrote: Als je op een zoekcriterium hebt gezocht, is er geen optie om de initiele lijst met 25 laatste recensies terug te krijgen.
Ook een link voor opgenomen.
Arnold van Oostrum wrote: Ik zou het mooier vinden als bij een topper in de lijst niet het woord topper wordt getoond maar het topperlogo, zoals ook bij de recensie staat. Of dat technisch mogelijk is, weet ik niet.
Is aangepast. Misschien moet hier nog wel een nieuw plaatje voor komen? Ik ben geen tekenaar...
Arnold van Oostrum wrote: Als laatste bevat de lijst met keuze uit recensenten meer personen dan alleen de recensenten, dus hier nog een kleine schoning.
Is aangepast.
En dan nu de leukste:
Alexander de Mol wrote: Persoonlijk ben ik ook wel van een coverafbeeldinkje hier of daar (Bijv. DVDZine). Uiteraard verkleind zoals weergegeven in het DVD Archief aan de rechterzijde van de meeste pagina's. Anders lijkt het imho namelijk ook wel erg veel op de lijst in de linkerkolom met daarin de laatste 10 recensies. Een afbeelding en evt. teaser zou het verschil kunnen maken.
Op zich is dit geen probleem. Dan zou ik wel de resultatenpagina zo maken dat er 25 (of zo) resultaten per pagina getoond worden, waarna je dan door de pagina's kunt navigeren. Is dus wel een heel andere opbouw van de resultaten! Wat is hier de publieke opinie van?
reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Eric van Ballegoie
Dec 01, 2004
Allereerst: (y) (y) (y) (y)
Ik vindt het er erg goed uitzien, en heb maar een paar opmerkingen.
-Zoeken moet zoals Arnold al zei alleen op reeds gepubliceerde titels, maar zover ik nu kan zien is dat inderdaad al aangepast.
-Bij eenvoudig zoeken zou een extra invulveld voor gecombineerd regisseur / acteur handig zijn, dat past nog makkelijk naast de "beginletters".
Voor wat betreft uitgebreid zoeken:
-Zoeken op uitgever heeft een paar haken en ogen: Er is in de loop der tijd het één en ander aan titels verschoven tussen de maatschappijen, Disney titels werden voorheen bijvoorbeeld door Disney uitgegeven. Door je te limiteren tot één maatschappij krijg je nu niet in alle gevallen alle resultaten. Bovendien zijn er in de lijst meedere maatschappijen waar we nog nooit wat mee gedaan hebben en die dus nul zoekresultaten opleveren. Wat mij betreft mag uitgever er (voorlopig) dus uit.
-Voor de freaks (onze doelgroepdus ;)) zou ik graag zoekboxen hebben voor audioformaat, aantal kanalen (1.0 tot 6.1), anamorf of niet anamorf en beeldformaat. DTS staat er nu al bij, maar het is denk ik handiger om dat in een drop down menu met PCM, DD en MPEG samen te zetten.
Het wordt dan misschien wat erg druk me invoervelden, en ik denk dat het keuzemenu voor recensent er wel uitkan, dat is voor ons als crew interessant, voor de gebruikers niet. Sterker nog, het zou gebruikt kunnen worden om eventuele verschillen in de manier van recenseren gemakkelijk uit te zoeken en onder de aandacht te brengen.
Maar goed, dat zijn slechts kleine puntjes, het ziet er verder heel errug goed uit! (y)
Allereerst: (y) (y) (y) (y)
-Zoeken moet zoals Arnold al zei alleen op reeds gepubliceerde titels, maar zover ik nu kan zien is dat inderdaad al aangepast.
-Bij eenvoudig zoeken zou een extra invulveld voor gecombineerd regisseur / acteur handig zijn, dat past nog makkelijk naast de "beginletters".
-Zoeken op uitgever heeft een paar haken en ogen: Er is in de loop der tijd het één en ander aan titels verschoven tussen de maatschappijen, Disney titels werden voorheen bijvoorbeeld door Disney uitgegeven. Door je te limiteren tot één maatschappij krijg je nu niet in alle gevallen alle resultaten. Bovendien zijn er in de lijst meedere maatschappijen waar we nog nooit wat mee gedaan hebben en die dus nul zoekresultaten opleveren. Wat mij betreft mag uitgever er (voorlopig) dus uit.
-Voor de freaks (onze doelgroepdus ;)) zou ik graag zoekboxen hebben voor audioformaat, aantal kanalen (1.0 tot 6.1), anamorf of niet anamorf en beeldformaat. DTS staat er nu al bij, maar het is denk ik handiger om dat in een drop down menu met PCM, DD en MPEG samen te zetten.
Het wordt dan misschien wat erg druk me invoervelden, en ik denk dat het keuzemenu voor recensent er wel uitkan, dat is voor ons als crew interessant, voor de gebruikers niet. Sterker nog, het zou gebruikt kunnen worden om eventuele verschillen in de manier van recenseren gemakkelijk uit te zoeken en onder de aandacht te brengen.
Maar goed, dat zijn slechts kleine puntjes, het ziet er verder heel errug goed uit! (y)
reply
0
AM
Alexander de Mol
Alexander de Mol
Dec 01, 2004
Alfabetische sortering
- 0 t/m 9 zou ook hier kunnen worden vervangen in " # "
- het alfabet zou dan meteen achter "zoeken op alfabet:" komen hè? Wellicht dat het lettertype dan een paar puntjes kleiner zou moeten om het passend te krijgen. Maar goed, het ging nu even om beide opties weer te geven. Snap ik. :)
Topper
- Extra toelichting: Bij een resultaat van een zoekopdracht waarbij geen toppers tevoorschijn komen is het wel mogelijk om daarna op de link 'Topper' te klikken. Hij gaat dan wel anders sorteren, terwijl er geen Topper tussen staat. Als er Toppers tussen staan snap ik de actie, maar was benieuwd waarom de titels wel anders worden gesorteerd ondanks dat er geen toppers tussen staan.
Weergeven coverafbeeldingen en teaser
- Ik denk niet dat het verstandig is om bij elke zoekopdracht covers en teasers te tonen. Het ging mij met name om de recensie-startpagina waar dus de zoekmogelijkheid geboden wordt.
Knoppen en links
- In algemen zin: Is het juist niet overzichtelijker om voor alle links zoals 'Laatste 25 recensies' en 'Uitgebreid zoeken' buttons te gebruiken? Ik vond het fraaier toen 'Uitgebreid zoeken' nog op een button stond ipv een standaard html-hyperlink. De Veiling heeft nl. voor de meeste functies ook buttons. Ik weet niet of Arnold nu specifiek op de plaatsing doelde of op het feit dat hij buttons niet mooi vond. Ik denk dat we over de gehele site in dit opzicht naar uniformiteit toe moeten. Maar ook hiervoor geldt; just my 2 cents...
Een uitspraak van Eric/Koen op dit vlak lijkt me sowieso wenselijk.
Alfabetische sortering
- 0 t/m 9 zou ook hier kunnen worden vervangen in " # "
- het alfabet zou dan meteen achter "zoeken op alfabet:" komen hè? Wellicht dat het lettertype dan een paar puntjes kleiner zou moeten om het passend te krijgen. Maar goed, het ging nu even om beide opties weer te geven. Snap ik. :)
Topper
- Extra toelichting: Bij een resultaat van een zoekopdracht waarbij geen toppers tevoorschijn komen is het wel mogelijk om daarna op de link 'Topper' te klikken. Hij gaat dan wel anders sorteren, terwijl er geen Topper tussen staat. Als er Toppers tussen staan snap ik de actie, maar was benieuwd waarom de titels wel anders worden gesorteerd ondanks dat er geen toppers tussen staan.
Weergeven coverafbeeldingen en teaser
- Ik denk niet dat het verstandig is om bij elke zoekopdracht covers en teasers te tonen. Het ging mij met name om de recensie-startpagina waar dus de zoekmogelijkheid geboden wordt.
Knoppen en links
- In algemen zin: Is het juist niet overzichtelijker om voor alle links zoals 'Laatste 25 recensies' en 'Uitgebreid zoeken' buttons te gebruiken? Ik vond het fraaier toen 'Uitgebreid zoeken' nog op een button stond ipv een standaard html-hyperlink. De Veiling heeft nl. voor de meeste functies ook buttons. Ik weet niet of Arnold nu specifiek op de plaatsing doelde of op het feit dat hij buttons niet mooi vond. Ik denk dat we over de gehele site in dit opzicht naar uniformiteit toe moeten. Maar ook hiervoor geldt; just my 2 cents...
Een uitspraak van Eric/Koen op dit vlak lijkt me sowieso wenselijk.
reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Eric van Ballegoie
Dec 01, 2004
Buttons gebruiken voor 'laatste 25' en 'uitgebreid zoeken' lijkt mij niet handig. Buttons worden traditiegetrouw gebruikt om een invoer van de gebruiker te bevestigen. Als je dus een zoekterm hebt ingevoerd dan gebruik je een button om dat te bevestigen. Als je naar een andere pagina gaat zonder iets ingevuld te hebben, zoals bij bovenstaande links, is het gebruik van een button niet gebruikelijk.
Buttons gebruiken voor 'laatste 25' en 'uitgebreid zoeken' lijkt mij niet handig. Buttons worden traditiegetrouw gebruikt om een invoer van de gebruiker te bevestigen. Als je dus een zoekterm hebt ingevoerd dan gebruik je een button om dat te bevestigen. Als je naar een andere pagina gaat zonder iets ingevuld te hebben, zoals bij bovenstaande links, is het gebruik van een button niet gebruikelijk.
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 01, 2004
Precies mijn idee. Knoppen voor dit soort acties vind ik persoonlijk erg lelijk...
Sortering bij het klikken op 'Topper' aangepast: als er gesorteerd wordt op Topper, dan wordt daarbinnen op titel gesorteerd.
Eric van Ballegoie wrote: Buttons gebruiken voor 'laatste 25' en 'uitgebreid zoeken' lijkt mij niet handig. Buttons worden traditiegetrouw gebruikt om een invoer van de gebruiker te bevestigen. Als je dus een zoekterm hebt ingevoerd dan gebruik je een button om dat te bevestigen. Als je naar een andere pagina gaat zonder iets ingevuld te hebben, zoals bij bovenstaande links, is het gebruik van een button niet gebruikelijk.
Precies mijn idee. Knoppen voor dit soort acties vind ik persoonlijk erg lelijk...
Sortering bij het klikken op 'Topper' aangepast: als er gesorteerd wordt op Topper, dan wordt daarbinnen op titel gesorteerd.
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 01, 2004
Hmmm... dit zou wel wat kunnen zijn. alleen voor de 'startpagina' dus, is dit wat?
Alexander de Mol wrote: Weergeven coverafbeeldingen en teaser
Hmmm... dit zou wel wat kunnen zijn. alleen voor de 'startpagina' dus, is dit wat?
reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Eric van Ballegoie
Dec 01, 2004
Probeer het eens! Waar ik me alleen een beetje zorgen om maar is het dataverkeer, als teveel mensen dat overzicht opvragen dan tikt elke keer 25 covers op den duur toch aardig aan.
Probeer het eens! Waar ik me alleen een beetje zorgen om maar is het dataverkeer, als teveel mensen dat overzicht opvragen dan tikt elke keer 25 covers op den duur toch aardig aan.
reply
0
RS
R. Schaap
R. Schaap
Dec 01, 2004
Misschien kun je tabs gebruiken voor de verschillende pagina's ipv knoppen? (zoals bijvoorbeeld de menu's van amazon)
Misschien kun je tabs gebruiken voor de verschillende pagina's ipv knoppen? (zoals bijvoorbeeld de menu's van amazon)
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 01, 2004
Deze pagina is aangepast. Er kunnen nu - wat mij betreft - wel wat minder recensies genoemd worden dan...
En over die 'tabbladen': dat wordt volgens mij nu nergens op DVD.nl ingezet, en om 't een beetje uniform te houden...
Eric van Ballegoie wrote: Probeer het eens! Waar ik me alleen een beetje zorgen om maar is het dataverkeer, als teveel mensen dat overzicht opvragen dan tikt elke keer 25 covers op den duur toch aardig aan.
Deze pagina is aangepast. Er kunnen nu - wat mij betreft - wel wat minder recensies genoemd worden dan...
En over die 'tabbladen': dat wordt volgens mij nu nergens op DVD.nl ingezet, en om 't een beetje uniform te houden...
reply
0
AM
Alexander de Mol
Alexander de Mol
Dec 01, 2004
Wow...ziet er goed uit zeg! Misschien nog een kader om de covers heen (zoals ook bij het DVD Archief en de covers op de frontpage). Wellicht de datum en naam van de recensent in een kleiner lettertype. Dat is immers bijzaak. ;) Misschien is het ook nog 'nifty' om de namen van de recensenten direct te linken aan ons forumprofiel. Dan kunnen mensen direct mailen/PM-en.
Ik ben overigens van mening dat de titel bovenaan gewoon "DVD Recensies" moet zijn ipv "Eenvoudig zoeken...". Daarnaast denk ik dat je slechts "Uitgebreid zoeken" expliciet moet noemen en het andere (Eenvoudig zoeken) gewoon "Zoeken" moet noemen.
Op de DVD Recensies startpagina hoeft volgens mij ook geen link te staan naar de laatste 25 (of binnenkort iets minder) recensies. Op die pagina bevind je je namelijk al.
Zijn er overigens nog meningen te noteren t.a.v. het weergeven van het zoeken op alfabet? Als voor de optie zonder dropdown wordt gekozen dan kan in mijn beleving de radiobutton aan het begin van de regel (ook die bij 'zoeken op titel') verdwijnen.
Piet Marcus vd Meulen wrote:Eric van Ballegoie wrote: Probeer het eens! Waar ik me alleen een beetje zorgen om maar is het dataverkeer, als teveel mensen dat overzicht opvragen dan tikt elke keer 25 covers op den duur toch aardig aan.
Wow...ziet er goed uit zeg! Misschien nog een kader om de covers heen (zoals ook bij het DVD Archief en de covers op de frontpage). Wellicht de datum en naam van de recensent in een kleiner lettertype. Dat is immers bijzaak. ;) Misschien is het ook nog 'nifty' om de namen van de recensenten direct te linken aan ons forumprofiel. Dan kunnen mensen direct mailen/PM-en.
Ik ben overigens van mening dat de titel bovenaan gewoon "DVD Recensies" moet zijn ipv "Eenvoudig zoeken...". Daarnaast denk ik dat je slechts "Uitgebreid zoeken" expliciet moet noemen en het andere (Eenvoudig zoeken) gewoon "Zoeken" moet noemen.
Op de DVD Recensies startpagina hoeft volgens mij ook geen link te staan naar de laatste 25 (of binnenkort iets minder) recensies. Op die pagina bevind je je namelijk al.
Zijn er overigens nog meningen te noteren t.a.v. het weergeven van het zoeken op alfabet? Als voor de optie zonder dropdown wordt gekozen dan kan in mijn beleving de radiobutton aan het begin van de regel (ook die bij 'zoeken op titel') verdwijnen.
reply
0
NS
Nathan Strik
Nathan Strik
Dec 01, 2004
Mijn mening: lose the dropdown alphabet!
Het aanklikken van een letter is zoveel sneller dan eerst deze letter in het dropdown-menu opzoeken en dan op de zoekknop te drukken. Gouden regel van het internet: hoe minder muisclicks de gebruiker hoeft te maken hoe beter.
Verder ziet het er trouwens werkelijk prachtig uit. Nog beter dan gisteren. (y) Alexander en Arnold bedankt voor de prima suggesties.
Alexander de Mol wrote: Zijn er overigens nog meningen te noteren t.a.v. het weergeven van het zoeken op alfabet? Als voor de optie zonder dropdown wordt gekozen dan kan in mijn beleving de radiobutton aan het begin van de regel (ook die bij 'zoeken op titel') verdwijnen.
Mijn mening: lose the dropdown alphabet!
Het aanklikken van een letter is zoveel sneller dan eerst deze letter in het dropdown-menu opzoeken en dan op de zoekknop te drukken. Gouden regel van het internet: hoe minder muisclicks de gebruiker hoeft te maken hoe beter.
Verder ziet het er trouwens werkelijk prachtig uit. Nog beter dan gisteren. (y) Alexander en Arnold bedankt voor de prima suggesties.
reply
0
AM
Alexander de Mol
Alexander de Mol
Dec 01, 2004
Dat zoeken op audiokanalen is nog niet zo makkelijk. Wil je op alle beschikbare audiosporen zoeken per titel of wil je de maximale variant weergeven? Als je bijvoorbeeld zoekt op DD2.0 krijg je ook enorme bergen titels die OOK een DTS 5.1 spoor aan boord hebben. Wat is dan het nut van de zoekopdracht op DD2.0 in zo'n geval? Ik begrijp dat je er iets mee wilt....maar WAT is even de hamvraag denk ik. Of heeft PM al een ei hieromtrent gelegd? :lol:
Eric van Ballegoie wrote: -Voor de freaks (onze doelgroepdus ;)) zou ik graag zoekboxen hebben voor audioformaat, aantal kanalen (1.0 tot 6.1)
Dat zoeken op audiokanalen is nog niet zo makkelijk. Wil je op alle beschikbare audiosporen zoeken per titel of wil je de maximale variant weergeven? Als je bijvoorbeeld zoekt op DD2.0 krijg je ook enorme bergen titels die OOK een DTS 5.1 spoor aan boord hebben. Wat is dan het nut van de zoekopdracht op DD2.0 in zo'n geval? Ik begrijp dat je er iets mee wilt....maar WAT is even de hamvraag denk ik. Of heeft PM al een ei hieromtrent gelegd? :lol:
reply
0
AM
Alexander de Mol
Alexander de Mol
Dec 01, 2004
(y)
Kader om coverafbeeldingen zie ik zojuist verschijnen
en het drop-down alfabet verdwijnen... (Sinterklaas rijm)
Cosmetisch gezien denk ik dat het fraaier is om het alfabet meteen onder de andere zoekmogelijkheid te plaatsen, zoiets als:
Zoeken op titel:______ [...............................] [Alle woorden]
Of kies beginletter:___ # A B C D E F G H I J etc.
_____________________ [zoek]
(y)
Kader om coverafbeeldingen zie ik zojuist verschijnen
en het drop-down alfabet verdwijnen... (Sinterklaas rijm)
Cosmetisch gezien denk ik dat het fraaier is om het alfabet meteen onder de andere zoekmogelijkheid te plaatsen, zoiets als:
Zoeken op titel:______ [...............................] [Alle woorden]
Of kies beginletter:___ # A B C D E F G H I J etc.
_____________________ [zoek]
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 01, 2004
Weer wat aanpassingen gedaan. Uitgever is er uit, evenals de selectbox voor beginletters. Stuk duidelijker zo denk ik.
Een extra invoerveld in het 'eenvoudig zoeken' maakt het 'eenvoudig' zoeken weer wat minder eenvoudig, ik denk dat de kracht van zo'n scherm juist is dat er weinig te zoeken is...
Bovenin het scherm staan nog de links naar de 25-nieuws-recensies. Het is namelijk steeds dezelfde pagina... Ik bedoel: ik heb één result-pagina gebouwd die aan de hand van de geselecteerde query titels toont. vul je niks in, zie je de 25 nieuwste...
Een link maken naar het profiel van de auteurs? er is volgens mij geen direct verband tussen de auteurs en hun forumprofiel volgens mij - historisch zo gegroeid misschien?
Eric van Ballegoie wrote: Allereerst: (y) (y) (y) (y)
Weer wat aanpassingen gedaan. Uitgever is er uit, evenals de selectbox voor beginletters. Stuk duidelijker zo denk ik.
Een extra invoerveld in het 'eenvoudig zoeken' maakt het 'eenvoudig' zoeken weer wat minder eenvoudig, ik denk dat de kracht van zo'n scherm juist is dat er weinig te zoeken is...
Bovenin het scherm staan nog de links naar de 25-nieuws-recensies. Het is namelijk steeds dezelfde pagina... Ik bedoel: ik heb één result-pagina gebouwd die aan de hand van de geselecteerde query titels toont. vul je niks in, zie je de 25 nieuwste...
Een link maken naar het profiel van de auteurs? er is volgens mij geen direct verband tussen de auteurs en hun forumprofiel volgens mij - historisch zo gegroeid misschien?
reply
0
KC
Koen Crijns
Koen Crijns
Dec 01, 2004
Nog twee dingetjes: in de 800x600 versie van de site gaat het fout.
En Nathan kan vast een mooier geschaald DVD.nl Topper logo op een witte achtergrond maken? ;)
Nog twee dingetjes: in de 800x600 versie van de site gaat het fout.
En Nathan kan vast een mooier geschaald DVD.nl Topper logo op een witte achtergrond maken? ;)
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 01, 2004
800 x 600 is aangepast!
Koen Crijns wrote: Nog twee dingetjes: in de 800x600 versie van de site gaat het fout.
800 x 600 is aangepast!
reply
0
NS
Nathan Strik
Nathan Strik
Dec 01, 2004
Maar natuurlijk. :) Wat moeten de afmetingen worden?
Koen Crijns wrote: En Nathan kan vast een mooier geschaald DVD.nl Topper logo op een witte achtergrond maken? ;)
reply
0
NS
Nathan Strik
Nathan Strik
Dec 01, 2004
Nevermind... ik had het zelf al gevonden. ;)
Hieronder twee micro-versies van het topper-logo. De bovenste is een 1 op 1 schaling van het huidige logo, maar omdat het "topper" gedeelte op zo'n lage resolutie slecht leesbaar is heb ik een tweede versie gemaakt waarin het lettertype gewoon Arial is.
Hier zijn ze allebei dus, kun je kiezen:
[img]http://members.chello.nl/aa.pistoor/toppertje/toppertje01.png[/img]
[img]http://members.chello.nl/aa.pistoor/toppertje/toppertje02.png[/img]
Nathan Strik wrote:Koen Crijns wrote: En Nathan kan vast een mooier geschaald DVD.nl Topper logo op een witte achtergrond maken? ;)
Nevermind... ik had het zelf al gevonden. ;)
Hieronder twee micro-versies van het topper-logo. De bovenste is een 1 op 1 schaling van het huidige logo, maar omdat het "topper" gedeelte op zo'n lage resolutie slecht leesbaar is heb ik een tweede versie gemaakt waarin het lettertype gewoon Arial is.
Hier zijn ze allebei dus, kun je kiezen:
[img]http://members.chello.nl/aa.pistoor/toppertje/toppertje01.png[/img]
[img]http://members.chello.nl/aa.pistoor/toppertje/toppertje02.png[/img]
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 01, 2004
In het 'startpagina'-overzicht worden ook topper-logo's geplaatst (alleen heeft geen enkele nieuwe recensie een topper-predicaat), deze zijn 30 pixels hoog - zou je die ook nog kunnen maken?
En kunnen de images weer op de allesoverfilm.nl-site geplaatst worden? Zenks!
Nathan Strik wrote:Koen Crijns wrote: En Nathan kan vast een mooier geschaald DVD.nl Topper logo op een witte achtergrond maken? ;)
In het 'startpagina'-overzicht worden ook topper-logo's geplaatst (alleen heeft geen enkele nieuwe recensie een topper-predicaat), deze zijn 30 pixels hoog - zou je die ook nog kunnen maken?
reply
0
NS
Nathan Strik
Nathan Strik
Dec 01, 2004
U vraagt, wij Photoshoppen: ;)
[img]http://members.chello.nl/aa.pistoor/toppertje/toppertje03.png[/img]
En Koen of Eric wil de afbeeldingen vast wel even op de juiste plek op de DVD.nl server zetten, ik heb geloof ik alleen mogelijkheid om afbeeldingen bij nieuwsberichten te uploaden.
Piet Marcus vd Meulen wrote: In het 'startpagina'-overzicht worden ook topper-logo's geplaatst (alleen heeft geen enkele nieuwe recensie een topper-predicaat), deze zijn 30 pixels hoog - zou je die ook nog kunnen maken?
U vraagt, wij Photoshoppen: ;)
[img]http://members.chello.nl/aa.pistoor/toppertje/toppertje03.png[/img]
En Koen of Eric wil de afbeeldingen vast wel even op de juiste plek op de DVD.nl server zetten, ik heb geloof ik alleen mogelijkheid om afbeeldingen bij nieuwsberichten te uploaden.
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 01, 2004
Okee dan, heb zelf voor de tweede versie gekozen (die met Arial) - als het de andere moet worden: let me know!
Ook in de '25 laatste recensies' is het nieuwe logo ingevoerd, dit is ook tijdelijk ff te zien bij de eerste.
En hoeveel recensies moeten er daar getoond worden? 25 vind ik zelf wat veel...
Koen Crijns wrote: Ze staan alle drie in de images map. Thanks Nathan!
Okee dan, heb zelf voor de tweede versie gekozen (die met Arial) - als het de andere moet worden: let me know!
Ook in de '25 laatste recensies' is het nieuwe logo ingevoerd, dit is ook tijdelijk ff te zien bij de eerste.
En hoeveel recensies moeten er daar getoond worden? 25 vind ik zelf wat veel...
reply
0
AM
Alexander de Mol
Alexander de Mol
Dec 01, 2004
15 stuks ofzo?
De tien laatste recensies staan ook in de linkerkolom. Het mag dus imho wel wat afwijken. Je kan ook ervoor kiezen om er 10 met coverafbeelding en teaser te doen en daaronder een lijst van 15 titels zoals je initieel had. Dan hoeft de titel ook niet te veranderen...immers maakt totaal 25 ;)
Onze import Hagenees heeft hier vast een mening over. :D
15 stuks ofzo?
De tien laatste recensies staan ook in de linkerkolom. Het mag dus imho wel wat afwijken. Je kan ook ervoor kiezen om er 10 met coverafbeelding en teaser te doen en daaronder een lijst van 15 titels zoals je initieel had. Dan hoeft de titel ook niet te veranderen...immers maakt totaal 25 ;)
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 01, 2004
Plan d'r maar een vergadering voor in morgen dan... Kom er toch pas morgen tegen 't eind van de middag/begin van de avond aan toe... Ook de mensen uit het Noorden moeten soms in Den Haag zijn voor 'n overleg...
Oh well...
Alexander de Mol wrote: 15 stuks ofzo?
Plan d'r maar een vergadering voor in morgen dan... Kom er toch pas morgen tegen 't eind van de middag/begin van de avond aan toe... Ook de mensen uit het Noorden moeten soms in Den Haag zijn voor 'n overleg...
Oh well...
reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Arnold van Oostrum
Dec 01, 2004
Piet Marcus,
De verkleinde coverplaatjes staan ook bij het recensiearchief, op de frontpage, rechtsonder. Daar is de grootte 68*96 pixels.
In het kader van consistentie kun je in het recensieovz. dezelfde grootte gebruiken. Dus worden de plaatjes in het recensieovz. daarmee iets kleiner.
Echter: de coverplaatjes zijn 135*195 pixels. Bij gelijke verhouding zou dit 68*98 moeten zijn. PM heeft met zijn coverplaatjes van 75*108 wel de juiste verhouding aangehouden.
Kortom, mijn suggestie - zowel in het recensie overzicht als bij DVD archief het coverplaatje resizen naar 68*98 pixels.
Verder is de layout van eenvoudig zoeken en uitgebreid zoeken niet consistent vwb ruimte tussen titel en alle/een woord kader.
De layout van het parameter scherm bij uitgebreid zoeken vind ik nu wat rommelig. Ook de zoekknop hangt er wat verloren in. Design mensen die daar een suggestie voor hebben?
Piet Marcus,
De verkleinde coverplaatjes staan ook bij het recensiearchief, op de frontpage, rechtsonder. Daar is de grootte 68*96 pixels.
In het kader van consistentie kun je in het recensieovz. dezelfde grootte gebruiken. Dus worden de plaatjes in het recensieovz. daarmee iets kleiner.
Echter: de coverplaatjes zijn 135*195 pixels. Bij gelijke verhouding zou dit 68*98 moeten zijn. PM heeft met zijn coverplaatjes van 75*108 wel de juiste verhouding aangehouden.
Kortom, mijn suggestie - zowel in het recensie overzicht als bij DVD archief het coverplaatje resizen naar 68*98 pixels.
Verder is de layout van eenvoudig zoeken en uitgebreid zoeken niet consistent vwb ruimte tussen titel en alle/een woord kader.
De layout van het parameter scherm bij uitgebreid zoeken vind ik nu wat rommelig. Ook de zoekknop hangt er wat verloren in. Design mensen die daar een suggestie voor hebben?
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 02, 2004
Covers zijn nu 68 pixels breed (hoogte wordt dan autmatisch geschaald). In het top-25 scherm worden nu alleen van de laatste 15 de covers getoond - moeten dit er nog minder worden?
Ik heb ook wat geschoven in het Uitgebreid zoeken - is dit beter?
Arnold van Oostrum wrote: Piet Marcus,
Covers zijn nu 68 pixels breed (hoogte wordt dan autmatisch geschaald). In het top-25 scherm worden nu alleen van de laatste 15 de covers getoond - moeten dit er nog minder worden?
Ik heb ook wat geschoven in het Uitgebreid zoeken - is dit beter?
reply
0
AM
Alexander de Mol
Alexander de Mol
Dec 02, 2004
Ziet er netjes uit. De verhoudingen van de covers in het DVD archief lijken niet helemaal te kloppen dan. Die zijn nl. 68 x 96 pixels. Leon, is dat te fixen?
Misschien nog even een kleinigheidje:
In een aantal dropdownboxen begin je niet met een hoofdletter en in een aantal andere wel. Ik zou opteren voor het gebruik van hoofdletters aan het begin van de keuze. Ergo, "alle woorden" => "Alle woorden" etc.
Ziet er netjes uit. De verhoudingen van de covers in het DVD archief lijken niet helemaal te kloppen dan. Die zijn nl. 68 x 96 pixels. Leon, is dat te fixen?
In een aantal dropdownboxen begin je niet met een hoofdletter en in een aantal andere wel. Ik zou opteren voor het gebruik van hoofdletters aan het begin van de keuze. Ergo, "alle woorden" => "Alle woorden" etc.
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 02, 2004
Ook dat is aangepast!
Alexander de Mol wrote: Ziet er netjes uit. De verhoudingen van de covers in het DVD archief lijken niet helemaal te kloppen dan. Die zijn nl. 68 x 96 pixels. Leon, is dat te fixen?
Ook dat is aangepast!
reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Arnold van Oostrum
Dec 02, 2004
Ziet er weer beter uit (y).
Ik neem aan dat het TOPPER logo bij de eerste DVD een soort test is, aangezien die titel niet het topper predikaat heeft gekregen.
Ziet er weer beter uit (y).
Ik neem aan dat het TOPPER logo bij de eerste DVD een soort test is, aangezien die titel niet het topper predikaat heeft gekregen.
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 03, 2004
Dat klopt - die laat ik nog even staan, zodat jullie kunnen zien hoe 't er daar uit ziet. Er zit nl. geen topper bij de laatste 25 titels (worden er geen goeie dvd's meer uitgebracht? :wink: )
Arnold van Oostrum wrote: Ziet er weer beter uit (y).
Dat klopt - die laat ik nog even staan, zodat jullie kunnen zien hoe 't er daar uit ziet. Er zit nl. geen topper bij de laatste 25 titels (worden er geen goeie dvd's meer uitgebracht? :wink: )
reply
0
KC
Koen Crijns
Koen Crijns
Dec 03, 2004
Ik vind het persoonlijk wat minder mooi dat in het hoofdoverzicht de eerste 15 recensies mét cover en de laatste tien zónder cover worden getoond. Ik zou ze gewoon alle 25 met cover tonen, tenzij iemand van jullie dan bang is dat de pagina te groot is, dan zou ik gewoon slechts 15 of 20 recensies tonen.
Daarnaast kan de link 'Laatste 25 recensies' denkelijk wel weg als je juist in het overzicht van de laatste 25 zit. Een pagina die naar zichzelf linkt is namelijk erg onduidelijk in gebruik.
Ik vind het persoonlijk wat minder mooi dat in het hoofdoverzicht de eerste 15 recensies mét cover en de laatste tien zónder cover worden getoond. Ik zou ze gewoon alle 25 met cover tonen, tenzij iemand van jullie dan bang is dat de pagina te groot is, dan zou ik gewoon slechts 15 of 20 recensies tonen.
Daarnaast kan de link 'Laatste 25 recensies' denkelijk wel weg als je juist in het overzicht van de laatste 25 zit. Een pagina die naar zichzelf linkt is namelijk erg onduidelijk in gebruik.
reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Eric van Ballegoie
Dec 03, 2004
Ik sluit me aan bij Koen's laatste opmerkingen, en wil daarnaast zeggen dat het er zo met het topper logo en de namen van de recencenten erg goed uitziet!
Ik sluit me aan bij Koen's laatste opmerkingen, en wil daarnaast zeggen dat het er zo met het topper logo en de namen van de recencenten erg goed uitziet!
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 03, 2004
Okee dan, ik heb er wel 20 titels van gemaakt, om de lijst nog een beetje overzichtelijk te houden.
is het uitgebreid-zoeken-formulier ook goed zo?
Eric van Ballegoie wrote: Ik sluit me aan bij Koen's laatste opmerkingen, en wil daarnaast zeggen dat het er zo met het topper logo en de namen van de recencenten erg goed uitziet!
Okee dan, ik heb er wel 20 titels van gemaakt, om de lijst nog een beetje overzichtelijk te houden.
is het uitgebreid-zoeken-formulier ook goed zo?
reply
0
AM
Alexander de Mol
Alexander de Mol
Dec 03, 2004
Zelfde geldt eigenlijk voor de 'zoek'-button. Of is het een dergelijke gevallen juist gebruikelijk dat er alleen kleine letters op de buttons staan?
Piet Marcus vd Meulen wrote:Alexander de Mol wrote: In een aantal dropdownboxen begin je niet met een hoofdletter en in een aantal andere wel. Ik zou opteren voor het gebruik van hoofdletters aan het begin van de keuze. Ergo, "alle woorden" => "Alle woorden" etc.
Ook dat is aangepast!
Zelfde geldt eigenlijk voor de 'zoek'-button. Of is het een dergelijke gevallen juist gebruikelijk dat er alleen kleine letters op de buttons staan?
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 03, 2004
Zelfde geldt eigenlijk voor de 'zoek'-button. Of is het een dergelijke gevallen juist gebruikelijk dat er alleen kleine letters op de buttons staan?[/quote]
Nee hoor, maar ik heb de 'originele' code van het 'oude' zoekscherm gejat... dit ter verdediging :)
Alexander de Mol wrote:Piet Marcus vd Meulen wrote: [quote=Alexander de Mol]In een aantal dropdownboxen begin je niet met een hoofdletter en in een aantal andere wel. Ik zou opteren voor het gebruik van hoofdletters aan het begin van de keuze. Ergo, "alle woorden" => "Alle woorden" etc.
Ook dat is aangepast!
Zelfde geldt eigenlijk voor de 'zoek'-button. Of is het een dergelijke gevallen juist gebruikelijk dat er alleen kleine letters op de buttons staan?[/quote]
Nee hoor, maar ik heb de 'originele' code van het 'oude' zoekscherm gejat... dit ter verdediging :)
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 03, 2004
Niemand, maar ben nogal lui en had dat soort dingen dan ook nog niet aangepast...
Alexander de Mol wrote: Wie zegt dat het oude zoekscherm leidend is? :D :D
Niemand, maar ben nogal lui en had dat soort dingen dan ook nog niet aangepast...
reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Ronald Stiebolt
Dec 03, 2004
Paar (kleine) sprekvautjes:
'Openingsscherm': "...alle ingevuld woorden ..." -> "...ingevulde..."
'Uitgebreid zoeken': "...zoekopties in, en druk op..." -> voor zower ik weet is het in het Nederlands 'not done' om na een komma met 'en' te beginnen.
Idem (mega-zeurmodus): je hebt het o.a. over het veld 'Titel'. Indien het 'gewoon' onderdeel uitmaakt van je tekst dient dit met een kleine 't', als het gaat om de verwijzing naar een naam van een veld dan zou ik adviseren om die kreten tussen enkele quotes te zetten...
Paar (kleine) sprekvautjes:
'Uitgebreid zoeken': "...zoekopties in, en druk op..." -> voor zower ik weet is het in het Nederlands 'not done' om na een komma met 'en' te beginnen.
Idem (mega-zeurmodus): je hebt het o.a. over het veld 'Titel'. Indien het 'gewoon' onderdeel uitmaakt van je tekst dient dit met een kleine 't', als het gaat om de verwijzing naar een naam van een veld dan zou ik adviseren om die kreten tussen enkele quotes te zetten...
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 03, 2004
Goh, ik dacht dat ik een mieren-je-weet-wel was, maar dit slaat werkelijk alles! :wink:
Is allemaal aangepast...
Ronald Stiebolt wrote: Paar (kleine) sprekvautjes:
Goh, ik dacht dat ik een mieren-je-weet-wel was, maar dit slaat werkelijk alles! :wink:
Is allemaal aangepast...
reply
0
NS
Nathan Strik
Nathan Strik
Dec 03, 2004
Dat is niet helemaal waar, maar in dit voorbeeld moet de komma wel weg ja. ;)
Even voor de taal-freaks onder ons: een komma voor "en" mag (bij hoge uitzondering) wel als de schrijver daar expliciet een leespauze wil inlassen, of als het twee aan elkaar geknoopte zinnen betreft.
Voorbeeldje:
Ga onmiddellijk naar de gevangenis en ga niet langs start. (bij dit soort zinnen dus nooit een komma)
Toen we de grot verder onderzochten zagen we enkele zeer aparte lichtschijnsels, en wat we vervolgens vonden tartte iedere beschrijving. (hier dus, voor de leesbaarheid en het ritme wél een komma)
Okee, back on-topic. ;)
Ronald Stiebolt wrote: 'Uitgebreid zoeken': "...zoekopties in, en druk op..." -> voor zower ik weet is het in het Nederlands 'not done' om na een komma met 'en' te beginnen.
Dat is niet helemaal waar, maar in dit voorbeeld moet de komma wel weg ja. ;)
Even voor de taal-freaks onder ons: een komma voor "en" mag (bij hoge uitzondering) wel als de schrijver daar expliciet een leespauze wil inlassen, of als het twee aan elkaar geknoopte zinnen betreft.
Voorbeeldje:
Ga onmiddellijk naar de gevangenis en ga niet langs start. (bij dit soort zinnen dus nooit een komma)
Toen we de grot verder onderzochten zagen we enkele zeer aparte lichtschijnsels, en wat we vervolgens vonden tartte iedere beschrijving. (hier dus, voor de leesbaarheid en het ritme wél een komma)
Okee, back on-topic. ;)
reply
0
KC
Koen Crijns
Koen Crijns
Dec 03, 2004
In het kader van snel schakelen stel ik voor dat iedereen dit weekend nog even goed nadenkt over het nieuwe recensieoverzicht. Als iedereen tevreden is, gaan we hem maandag officieel introduceren!
In het kader van snel schakelen stel ik voor dat iedereen dit weekend nog even goed nadenkt over het nieuwe recensieoverzicht. Als iedereen tevreden is, gaan we hem maandag officieel introduceren!
reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Arnold van Oostrum
Dec 03, 2004
Twee observaties:
1) De drie titels die op 03/12 zijn toegevoegd staan verkeerd om gesorteerd in het 'laatste 20 titels' overzicht.
2) De kop 'topper' verschuift nog steeds regelmatig horizontaal van plaats.
Koen Crijns wrote: In het kader van snel schakelen stel ik voor dat iedereen dit weekend nog even goed nadenkt over het nieuwe recensieoverzicht. Als iedereen tevreden is, gaan we hem maandag officieel introduceren!(y)
Twee observaties:
1) De drie titels die op 03/12 zijn toegevoegd staan verkeerd om gesorteerd in het 'laatste 20 titels' overzicht.
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 04, 2004
ad. 1) Query is aangepast. In het menu aan de linkerkant moet deze query dan ook aangepast worden, neem ik aan...
ad. 2) Bij welke zoekactie merk je dat?
Arnold van Oostrum wrote:Koen Crijns wrote: In het kader van snel schakelen stel ik voor dat iedereen dit weekend nog even goed nadenkt over het nieuwe recensieoverzicht. Als iedereen tevreden is, gaan we hem maandag officieel introduceren!(y)
Twee observaties:
ad. 1) Query is aangepast. In het menu aan de linkerkant moet deze query dan ook aangepast worden, neem ik aan...
ad. 2) Bij welke zoekactie merk je dat?
reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Arnold van Oostrum
Dec 04, 2004
Probeer zelf bij eenvoudig zoeken maar eens de verschillende letters.
Piet Marcus vd Meulen wrote: ad. 2) Bij welke zoekactie merk je dat?Eigenlijk bij alle. Volgens mij is de kolombreedte van de filmtitel variabel en verschuift de topper kolom al naar gelang er aan lange titel tussen zit.
reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Ronald Stiebolt
Dec 04, 2004
Bij mij nergens last van.... :confused:
Arnold van Oostrum wrote:Piet Marcus vd Meulen wrote: ad. 2) Bij welke zoekactie merk je dat?Eigenlijk bij alle. Volgens mij is de kolombreedte van de filmtitel variabel en verschuift de topper kolom al naar gelang er aan lange titel tussen zit.
Bij mij nergens last van.... :confused:
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 04, 2004
Je bedoelde de koppen - ik dacht dat je binnen een pagina de locatie van de topper-logo's bedoelde (die staan wel altijd precies onder elkaar). De breedte van de kolommen zou nu ook bij alle pagina's gelijk moeten zijn!
Arnold van Oostrum wrote:Piet Marcus vd Meulen wrote: ad. 2) Bij welke zoekactie merk je dat?Eigenlijk bij alle. Volgens mij is de kolombreedte van de filmtitel variabel en verschuift de topper kolom al naar gelang er aan lange titel tussen zit.
Je bedoelde de koppen - ik dacht dat je binnen een pagina de locatie van de topper-logo's bedoelde (die staan wel altijd precies onder elkaar). De breedte van de kolommen zou nu ook bij alle pagina's gelijk moeten zijn!
reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Arnold van Oostrum
Dec 04, 2004
Piet Marcus vd Meulen wrote: De breedte van de kolommen zou nu ook bij alle pagina's gelijk moeten zijn!Yep, alleen komt de datum nu wat plek tekort en verschuift daardoor naar de volgende regel.
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 04, 2004
Had 't even niet getest in Internet Explorer - is weer aangepast!
Arnold van Oostrum wrote:Piet Marcus vd Meulen wrote: De breedte van de kolommen zou nu ook bij alle pagina's gelijk moeten zijn!Yep, alleen komt de datum nu wat plek tekort en verschuift daardoor naar de volgende regel.
Had 't even niet getest in Internet Explorer - is weer aangepast!
reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Arnold van Oostrum
AB
Alex van den Berg
Alex van den Berg
Dec 04, 2004
Had 't even niet getest in Internet Explorer - is weer aangepast![/quote] Ik zie hier (IE 6 - 800px versie) dat de datum nog steeds in tweeën wordt gebroken via het tweede scheidingsstreepje.
Misschien de datum "onbreekbaar maken"?
[code] HTML:
dd-mm-jjjj [/code]
Piet Marcus vd Meulen wrote:Arnold van Oostrum wrote: [quote=Piet Marcus vd Meulen]De breedte van de kolommen zou nu ook bij alle pagina's gelijk moeten zijn!Yep, alleen komt de datum nu wat plek tekort en verschuift daardoor naar de volgende regel.
Had 't even niet getest in Internet Explorer - is weer aangepast![/quote] Ik zie hier (IE 6 - 800px versie) dat de datum nog steeds in tweeën wordt gebroken via het tweede scheidingsstreepje.
Voorbeeld wrote: 01-01-
2004
Misschien de datum "onbreekbaar maken"?
[code] HTML:
reply
0
AM
Alexander de Mol
Alexander de Mol
Dec 04, 2004
Volgens mij gaat het nu helemaal goed.
Nog een ander puntje: De zoekbutton staat bij eenvoudig zoeken aan de linkerkant en bij uitgebreid zoeken gecentreerd.
Volgens mij gaat het nu helemaal goed.
Nog een ander puntje: De zoekbutton staat bij eenvoudig zoeken aan de linkerkant en bij uitgebreid zoeken gecentreerd.
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 04, 2004
en welke van de twee heeft de voorkeur?
Alexander de Mol wrote: Volgens mij gaat het nu helemaal goed.
en welke van de twee heeft de voorkeur?
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
RS
R. Schaap
R. Schaap
Dec 04, 2004
Dat over de datum is ook het geval bij de moderate pagina's van traders. Kun je het daar ook verhelpen? Dus het nobreak toepassen oid
Dat over de datum is ook het geval bij de moderate pagina's van traders. Kun je het daar ook verhelpen? Dus het nobreak toepassen oid
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 04, 2004
Daar is het ook aangepast.
Rein Schaap wrote: Dat over de datum is ook het geval bij de moderate pagina's van traders. Kun je het daar ook verhelpen? Dus het nobreak toepassen oid
Daar is het ook aangepast.
reply
0
AM
Alexander de Mol
Alexander de Mol
Dec 06, 2004
Om verwarring te voorkomen is het wellicht niet onverstandig om het Topper logo in het overzicht weg te halen bij "Christmas Carol - The Movie".
Benieuwd naar de reacties van de forumgemeente op weer een geslaagde innovatie van de site!
Koen Crijns wrote: In het kader van snel schakelen stel ik voor dat iedereen dit weekend nog even goed nadenkt over het nieuwe recensieoverzicht. Als iedereen tevreden is, gaan we hem maandag officieel introduceren!
Om verwarring te voorkomen is het wellicht niet onverstandig om het Topper logo in het overzicht weg te halen bij "Christmas Carol - The Movie".
Benieuwd naar de reacties van de forumgemeente op weer een geslaagde innovatie van de site!
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 06, 2004
done!
Alexander de Mol wrote:Koen Crijns wrote: In het kader van snel schakelen stel ik voor dat iedereen dit weekend nog even goed nadenkt over het nieuwe recensieoverzicht. Als iedereen tevreden is, gaan we hem maandag officieel introduceren!
done!
reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Eric van Ballegoie
Dec 06, 2004
Het zit er erg goed uit zo! Zijn er op technisch vlak nog zaken die aangepast moeten worden voordat we de boel live gaan zetten?
Het zit er erg goed uit zo! Zijn er op technisch vlak nog zaken die aangepast moeten worden voordat we de boel live gaan zetten?
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 06, 2004
Cool!
Het bestand reviews.php (in de root) moet aangepast worden. De nieuwe zoekfunctionaliteit werkt alleen als er newlist=1 in de url staat, en da's niet echt fraai...
Eric van Ballegoie wrote: Het zit er erg goed uit zo! Zijn er op technisch vlak nog zaken die aangepast moeten worden voordat we de boel live gaan zetten?
Cool!
Het bestand reviews.php (in de root) moet aangepast worden. De nieuwe zoekfunctionaliteit werkt alleen als er newlist=1 in de url staat, en da's niet echt fraai...
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 06, 2004
Ik zal in ieder geval de juiste php vast naar je toe mailen. Ik ben vanavond zelf niet beschikbaar...
Voor de netheid moeten er ook een aantal andere scripts aangepast worden. Alles blijft wel werken, maar er worden extra parameters gegenereerd (weer de newlist=1) waar niets mee gedaan wordt. als ie live is, zal ik de scripts vanavond laat nog wel ff bijwerken.
Leon Grave wrote: Roep maar als ie live moet, dan zal ik dat vanavond even doen.
Ik zal in ieder geval de juiste php vast naar je toe mailen. Ik ben vanavond zelf niet beschikbaar...
Voor de netheid moeten er ook een aantal andere scripts aangepast worden. Alles blijft wel werken, maar er worden extra parameters gegenereerd (weer de newlist=1) waar niets mee gedaan wordt. als ie live is, zal ik de scripts vanavond laat nog wel ff bijwerken.
reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Eric van Ballegoie
Dec 06, 2004
Leon, nog een heel ander verzoekje:
Bovenaan elke review staat nu een link naar het mailadres van de recensent. Erg handig voor interactie met de lezers, maar helaas ook erg makkelijk te vinden voor onze spammende vrienden. Is het mogelijk om van die links een link naar het forumprofiel van de recensent te maken? Mensen kunnen ons dan alsnog vinden, terwijl het de spam waarschijnlijk wat zal doen afnemen.
Ik heb de 'Over DVD.nl' pagina trouwens ook weer eens geupdate, gezien alle nieuwe mensen mocht dat wel weer eens. Ik hoop niemand vergeten te zijn, zowel dan mogen jullie me slaan. ;) Voor hen die het niet weten: de link is rechts onderaan elke pagina te vinden.
Leon, nog een heel ander verzoekje:
Bovenaan elke review staat nu een link naar het mailadres van de recensent. Erg handig voor interactie met de lezers, maar helaas ook erg makkelijk te vinden voor onze spammende vrienden. Is het mogelijk om van die links een link naar het forumprofiel van de recensent te maken? Mensen kunnen ons dan alsnog vinden, terwijl het de spam waarschijnlijk wat zal doen afnemen.
Ik heb de 'Over DVD.nl' pagina trouwens ook weer eens geupdate, gezien alle nieuwe mensen mocht dat wel weer eens. Ik hoop niemand vergeten te zijn, zowel dan mogen jullie me slaan. ;) Voor hen die het niet weten: de link is rechts onderaan elke pagina te vinden.
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 06, 2004
De auteurs in de database zijn op dit moment (nog?) niet gelinked met forumusers... dus één twee drie een link aanmaken naar een profiel...
Eric van Ballegoie wrote: Leon, nog een heel ander verzoekje:
De auteurs in de database zijn op dit moment (nog?) niet gelinked met forumusers... dus één twee drie een link aanmaken naar een profiel...
reply
0
LG
Leon Grave
Leon Grave
Dec 06, 2004
Nieuwe reviews.php online gezet en forum_id ipv email bij review.
Wat een rotwerkje trouwens, alle forum_id's bij de auteurs zoeken :(
Nieuwe reviews.php online gezet en forum_id ipv email bij review.
reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Arnold van Oostrum
Dec 06, 2004
Leon Grave wrote: Nieuwe reviews.php online gezet en forum_id ipv email bij review.Top (y). Nu nog een beetje tam-tam op de frontpage om de bezoekers te wijzen op deze prachtige vernieuwingen. Met de welgemeende complimenten aan Piet Marcus, goed gedaan collega ;-) (y)
reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Ronald Stiebolt
Dec 06, 2004
U vraagt wij draaien:
Beste DVD.nl bezoekers,
Al sinds de start van DVD.nl is een van onze speerpunten het recenseren van DVD's geweest. Een compleet leger aan recensenten ploetert zich vrijwel dagelijks door het enorme aanbod. Alle titels passeren de revue, zowel 'The good, the bad and the ugly'.
Logischerwijs is de hoeveelheid recensies dan ook behoorlijk de pan uitgerezen en, zoals het ons betaamd, hebben we dan ook gekozen voor een wat 'elegantere' zoekmethode.
Sinds vandaag kunnen jullie dan ook door op de review-button op de hoofdpagina te drukken makkelijk door ons gehele aanbod van recensies struinen. We hanteren diverse zoekmethodes; van eenvoudig tot uitgebreid waarbinnen jullie ook nog eens per kolom de titels kunnen rangschikken.
Ook dit is weer een project van onze gewaardeerde collega Piet Marcus van der Meulen en langs deze weg willen wij hem dan ook bedanken voor zijn inzet en het afleveren van - alweer - een prachtig stuk werk!
Veel plezier gewenst met deze nieuwe DVD.nl functionaliteit en laat ons even weten wat jullie ervan vinden.
U vraagt wij draaien:
Beste DVD.nl bezoekers,
Al sinds de start van DVD.nl is een van onze speerpunten het recenseren van DVD's geweest. Een compleet leger aan recensenten ploetert zich vrijwel dagelijks door het enorme aanbod. Alle titels passeren de revue, zowel 'The good, the bad and the ugly'.
Logischerwijs is de hoeveelheid recensies dan ook behoorlijk de pan uitgerezen en, zoals het ons betaamd, hebben we dan ook gekozen voor een wat 'elegantere' zoekmethode.
Sinds vandaag kunnen jullie dan ook door op de review-button op de hoofdpagina te drukken makkelijk door ons gehele aanbod van recensies struinen. We hanteren diverse zoekmethodes; van eenvoudig tot uitgebreid waarbinnen jullie ook nog eens per kolom de titels kunnen rangschikken.
Ook dit is weer een project van onze gewaardeerde collega Piet Marcus van der Meulen en langs deze weg willen wij hem dan ook bedanken voor zijn inzet en het afleveren van - alweer - een prachtig stuk werk!
Veel plezier gewenst met deze nieuwe DVD.nl functionaliteit en laat ons even weten wat jullie ervan vinden.
reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Ronald Stiebolt
Dec 06, 2004
Overigens staat bij 'uitgebreid zoeken' iets als: "alleen MET DTS-track".
Ik vind dat 'MET' in hoofdletters persoonlijk niet zo mooi...
U ziet maar!
Overigens staat bij 'uitgebreid zoeken' iets als: "alleen MET DTS-track".
U ziet maar!
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 06, 2004
Is aangepast. Alle scripts zijn ook 'gestript' van de newlist=1 - parameter. Wat mij betreft is ie af!
Kleine opmerking over de tekst van Ronald: Tweede alinea, tweede zin: dagelijk moet denk ik dagelijks zijn...
Ronald Stiebolt wrote: Overigens staat bij 'uitgebreid zoeken' iets als: "alleen MET DTS-track".
U ziet maar!
Is aangepast. Alle scripts zijn ook 'gestript' van de newlist=1 - parameter. Wat mij betreft is ie af!
Kleine opmerking over de tekst van Ronald: Tweede alinea, tweede zin: dagelijk moet denk ik dagelijks zijn...
reply
0
AM
Alexander de Mol
Alexander de Mol
Dec 06, 2004
Eric zit vermoedelijk nu thuis te vloeken en te tieren ivm een onwelwillende internetverbinding. :D
Verwacht dus morgen de officiële aankondiging!
Ben benieuwd of er voor die tijd mensen de wijziging van de bewuste pagina ergens melden.
Eric zit vermoedelijk nu thuis te vloeken en te tieren ivm een onwelwillende internetverbinding. :D
Verwacht dus morgen de officiële aankondiging!
Ben benieuwd of er voor die tijd mensen de wijziging van de bewuste pagina ergens melden.
reply
0
AB
Alex van den Berg
Alex van den Berg
MH
Marcel den Haan
Marcel den Haan
Dec 07, 2004
Ook van mij de complimenten uiteraard (y)
Ik moest gisteren een titel zoeken en dat ging razendsnel !
Ook van mij de complimenten uiteraard (y)
Ik moest gisteren een titel zoeken en dat ging razendsnel !
reply
0
AM
Alexander de Mol
Alexander de Mol
Dec 07, 2004
Ik zit te popelen om de aankondiging wereldkundig te maken, maar dat is meer iets voor de hoofdredacteur. Eric, hou ons niet langer in spanning! ;)
Ik zit te popelen om de aankondiging wereldkundig te maken, maar dat is meer iets voor de hoofdredacteur. Eric, hou ons niet langer in spanning! ;)
reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Ronald Stiebolt
EB
Eric van Ballegoie
Eric van Ballegoie
Dec 07, 2004
Ik ga dat nu even schrijven! Gisterenavond achter mijn PC in slaap gevallen, en vanmorgen nog even druk met wat deadline stresssss voor HWI.
Ik ga dat nu even schrijven! Gisterenavond achter mijn PC in slaap gevallen, en vanmorgen nog even druk met wat deadline stresssss voor HWI.
reply
0
RS
R. Schaap
R. Schaap
AO
Arnold van Oostrum
Arnold van Oostrum
Dec 12, 2004
Bij uitgebreid zoeken is mogelijk nog een extra zoektopie voor jaar filmrelease mogelijk?
Bij uitgebreid zoeken is mogelijk nog een extra zoektopie voor jaar filmrelease mogelijk?
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 12, 2004
Goeie toevoeging! Staat er bij!
Er staan trouwens wel wat oude films tussen... Een uit het jaar 191 en een paar uit 200... Hadden ze toen al films? Nooit geweten...
Arnold van Oostrum wrote: Bij uitgebreid zoeken is mogelijk nog een extra zoektopie voor jaar filmrelease mogelijk?
Goeie toevoeging! Staat er bij!
Er staan trouwens wel wat oude films tussen... Een uit het jaar 191 en een paar uit 200... Hadden ze toen al films? Nooit geweten...
reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Arnold van Oostrum
Dec 12, 2004
Piet Marcus vd Meulen wrote: Goeie toevoeging! Staat er bij!Toppie (y). En de foute jaartallen meteen maar aangepast. :wink:
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 12, 2004
Ik zat net te denken: is het misschien beter de lijst met jaartallen aflopend te laten sorteren?
Arnold van Oostrum wrote:Piet Marcus vd Meulen wrote: Goeie toevoeging! Staat er bij!Toppie (y). En de foute jaartallen meteen maar aangepast. :wink:
Ik zat net te denken: is het misschien beter de lijst met jaartallen aflopend te laten sorteren?
reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Arnold van Oostrum
Dec 12, 2004
Piet Marcus vd Meulen wrote: Ik zat net te denken: is het misschien beter de lijst met jaartallen aflopend te laten sorteren?Is denk ik ook beter. :idea:
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 12, 2004
Is aangepast!
Arnold van Oostrum wrote:Piet Marcus vd Meulen wrote: Ik zat net te denken: is het misschien beter de lijst met jaartallen aflopend te laten sorteren?Is denk ik ook beter. :idea:
Is aangepast!
reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Arnold van Oostrum
Dec 12, 2004
Nog een optie: selectie op uitgever / filmmaatschappij.
Piet Marcus vd Meulen wrote: Is aangepast!Top (y).
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 12, 2004
Dat is al 's genoemd. Probleem is echter dat er nogal wat filmmaatschapijen in de database staan, waar voor de gemiddelde gebruiker (including me) geen verschil is. Er staan al vier verschillende 'Buena Vista'-maatschappijen in de lijst... Ik ben bang dat dit weinig toevoegt...
Arnold van Oostrum wrote:Piet Marcus vd Meulen wrote: Is aangepast!Top (y).
Dat is al 's genoemd. Probleem is echter dat er nogal wat filmmaatschapijen in de database staan, waar voor de gemiddelde gebruiker (including me) geen verschil is. Er staan al vier verschillende 'Buena Vista'-maatschappijen in de lijst... Ik ben bang dat dit weinig toevoegt...
reply
0
AM
Alexander de Mol
Alexander de Mol
Dec 12, 2004
Zie ook Eric's reactie uit pagina 1 van deze thread:
Zie ook Eric's reactie uit pagina 1 van deze thread:
Eric van Ballegoie wrote: -Zoeken op uitgever heeft een paar haken en ogen: Er is in de loop der tijd het één en ander aan titels verschoven tussen de maatschappijen, Disney titels werden voorheen bijvoorbeeld door Disney uitgegeven. Door je te limiteren tot één maatschappij krijg je nu niet in alle gevallen alle resultaten. Bovendien zijn er in de lijst meedere maatschappijen waar we nog nooit wat mee gedaan hebben en die dus nul zoekresultaten opleveren. Wat mij betreft mag uitgever er (voorlopig) dus uit.
reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Arnold van Oostrum
Dec 12, 2004
Alexander de Mol wrote: Zie ook Eric's reactie uit pagina 1 van deze thread:Sorry, was ik vergeten. :oops:
Eric van Ballegoie wrote: -Zoeken op uitgever heeft een paar haken en ogen: Er is in de loop der tijd het één en ander aan titels verschoven tussen de maatschappijen, Disney titels werden voorheen bijvoorbeeld door Disney uitgegeven. Door je te limiteren tot één maatschappij krijg je nu niet in alle gevallen alle resultaten. Bovendien zijn er in de lijst meedere maatschappijen waar we nog nooit wat mee gedaan hebben en die dus nul zoekresultaten opleveren. Wat mij betreft mag uitgever er (voorlopig) dus uit.
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 14, 2004
Is het nog een idee om toch een linkje boven de zoekboxen op te nemen waarmee je alle reviews kunt zien?
Is het nog een idee om toch een linkje boven de zoekboxen op te nemen waarmee je alle reviews kunt zien?
reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Arnold van Oostrum
Dec 14, 2004
Piet Marcus vd Meulen wrote: Is het nog een idee om toch een linkje boven de zoekboxen op te nemen waarmee je alle reviews kunt zien?Dat is ondertussen een aardig lang (en natuurlijk nog steeds groeiend) overzicht. Ik zag inderdaad dat iemand die wens had geuit, maar kan me eigenlijk niet goed voorstellen waarom je die wens zou hebben. Ik zou zeggen, voorlopig niet doen, tenzij die wens vaker wordt geuit.
reply
0
H
Herjan
Herjan
Dec 18, 2004
Bij het intypen in de zoekfunctie van het recensie overzicht, krijg ik na elke letter een foutmelding. Is dat normaal? Ligt 't aan mij of heeft iedereen het?
Bij het intypen in de zoekfunctie van het recensie overzicht, krijg ik na elke letter een foutmelding. Is dat normaal? Ligt 't aan mij of heeft iedereen het?
reply
0
AB
Alex van den Berg
Alex van den Berg
Dec 19, 2004
IE 6.0.2900.2180.xpsp_sp2_rtm.040803-2158
Waar is de tijd van de eenvoudige versienummers? :D
Herjan Hakkers wrote: Bij het intypen in de zoekfunctie van het recensie overzicht, krijg ik na elke letter een foutmelding. Is dat normaal? Ligt 't aan mij of heeft iedereen het?Als je bovenaan de recensiepagina bedoelt... Nee, geen last van. Een minuutje geleden geprobeerd. :confused:
IE 6.0.2900.2180.xpsp_sp2_rtm.040803-2158
Waar is de tijd van de eenvoudige versienummers? :D
reply
0
AM
Alexander de Mol
Alexander de Mol
Dec 19, 2004
Herjan Hakkers wrote: Is dat normaal? Ligt 't aan mij of heeft iedereen het?Nee, ja en ikke niet. ;)
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 19, 2004
screenshot?
Herjan Hakkers wrote: Bij het intypen in de zoekfunctie van het recensie overzicht, krijg ik na elke letter een foutmelding. Is dat normaal? Ligt 't aan mij of heeft iedereen het?
screenshot?
reply
0
AM
Alexander de Mol
Alexander de Mol
Dec 21, 2004
Even wat anders. Als je bij de laatste 20 recensies kijkt dan zie je bij de teaser van Spider-Man 2 dat de tekst wordt ontsierd door wat vervelende leestekens. Bij het gebruiken van bepaalde leestekens in de teaser lijkt het mis te gaan. Dit is overigens al een langer bestaand probleem aangezien dit in de teasertekst bij de forumberichten en de nieuwsbrief ook al niet goed ging.
Any thoughts on this one?
Even wat anders. Als je bij de laatste 20 recensies kijkt dan zie je bij de teaser van Spider-Man 2 dat de tekst wordt ontsierd door wat vervelende leestekens. Bij het gebruiken van bepaalde leestekens in de teaser lijkt het mis te gaan. Dit is overigens al een langer bestaand probleem aangezien dit in de teasertekst bij de forumberichten en de nieuwsbrief ook al niet goed ging.
Zowel de vele extra\'s, als de film, doen ons \'Spidey Sense\' tintelen.
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 21, 2004
opgelost! (stripslashes doet wonderen!)
Alexander de Mol wrote: Even wat anders. Als je bij de laatste 20 recensies kijkt dan zie je bij de teaser van Spider-Man 2 dat de tekst wordt ontsierd door wat vervelende leestekens. Bij het gebruiken van bepaalde leestekens in de teaser lijkt het mis te gaan. Dit is overigens al een langer bestaand probleem aangezien dit in de teasertekst bij de forumberichten en de nieuwsbrief ook al niet goed ging.
Zowel de vele extra\'s, als de film, doen ons \'Spidey Sense\' tintelen.
opgelost! (stripslashes doet wonderen!)
reply
0
AM
Alexander de Mol
Alexander de Mol
Dec 21, 2004
(y) Geldt deze oplossing trouwens enkel voor het recensieoverzicht of ook in algemene zin?
Piet Marcus vd Meulen wrote: opgelost! (stripslashes doet wonderen!)
(y) Geldt deze oplossing trouwens enkel voor het recensieoverzicht of ook in algemene zin?
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 21, 2004
alleen het recensieoverzicht... de rest kan ik niet bij...
Alexander de Mol wrote:Piet Marcus vd Meulen wrote: opgelost! (stripslashes doet wonderen!)
alleen het recensieoverzicht... de rest kan ik niet bij...
reply
0
AB
Alex van den Berg
Alex van den Berg
Dec 22, 2004
alleen het recensieoverzicht... de rest kan ik niet bij...[/quote] Maar in principe zijn "vreemde" slashes overal op die manier te verwijderen.
Alexander: Had je nog meer gevonden dan?
Piet Marcus vd Meulen wrote:Alexander de Mol wrote: [quote=Piet Marcus vd Meulen]opgelost! (stripslashes doet wonderen!)
alleen het recensieoverzicht... de rest kan ik niet bij...[/quote] Maar in principe zijn "vreemde" slashes overal op die manier te verwijderen.
Alexander: Had je nog meer gevonden dan?
reply
0
AM
Alexander de Mol
Alexander de Mol
Dec 22, 2004
Niet direct. Maar ik weet dat er in de afgelopen jaren regelmatig dergelijke fouten zichtbaar waren bij forumberichten (met teasertekst) die worden geplaatst n.a.v. publicatie van een recensie.
Niet direct. Maar ik weet dat er in de afgelopen jaren regelmatig dergelijke fouten zichtbaar waren bij forumberichten (met teasertekst) die worden geplaatst n.a.v. publicatie van een recensie.
reply
0
LG
Leon Grave
Leon Grave
Dec 22, 2004
Zal daar eens naar kijken, zou best kunnen dat die nog niet ge'stripslash'ed wordt.
Zal daar eens naar kijken, zou best kunnen dat die nog niet ge'stripslash'ed wordt.
reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Piet Marcus vd Meulen
Dec 22, 2004
Die in het forum al wel volgens mij - topic van Spider-man 2 ziet er goed uit in ieder geval...
Leon Grave wrote: Zal daar eens naar kijken, zou best kunnen dat die nog niet ge'stripslash'ed wordt.
Die in het forum al wel volgens mij - topic van Spider-man 2 ziet er goed uit in ieder geval...
reply
0
AM
Alexander de Mol
Alexander de Mol
Dec 22, 2004
Kan zijn dat iemand dat met de hand heeft gefixed. Deed ik ook nog wel eens als ik er zin an had. ;)
Kan zijn dat iemand dat met de hand heeft gefixed. Deed ik ook nog wel eens als ik er zin an had. ;)
reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Ronald Stiebolt
Dec 23, 2004
Suggestie voor 'toegevoegde' waarde:
Noem wat statistieken, bv.:
1) Totaal aantal recensies
2) Totaal aantal recensies dit jaar
3) " deze maand
4) " deze week
Suggestie voor 'toegevoegde' waarde:
Noem wat statistieken, bv.:
1) Totaal aantal recensies
2) Totaal aantal recensies dit jaar
3) " deze maand
4) " deze week
reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Ronald Stiebolt
Dec 29, 2004
Suggestie:
Bij de review van ROTK staat het allesoverfilm.nl topper-logo. Wellicht dit logo als hyperlink gebruiken naar een overzicht van alle toppers?
Suggestie:
Bij de review van ROTK staat het allesoverfilm.nl topper-logo. Wellicht dit logo als hyperlink gebruiken naar een overzicht van alle toppers?
reply
0
AM
Alexander de Mol
Alexander de Mol
Jan 02, 2005
Nog eentje: Persoonlijk (in ieder geval voor de awards) is het wel handig om te kunnen sorteren op jaartal van recensie en DVD.nl Topper status. Oftewel, in uitgebreid zoeken ook het jaar van publicatie van de recensie kunnen selecteren. Is misschien in algemene zin wel een aardige extra zoekoptie.
Nog eentje: Persoonlijk (in ieder geval voor de awards) is het wel handig om te kunnen sorteren op jaartal van recensie en DVD.nl Topper status. Oftewel, in uitgebreid zoeken ook het jaar van publicatie van de recensie kunnen selecteren. Is misschien in algemene zin wel een aardige extra zoekoptie.
reply
0