Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Forum
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Bouw admin-avatar-tool
Dec 09, 2004

Ik had hier al één en ander over gepost, maar een nieuwe thread hierover lijkt me zinvol. Mijn vorige post:
Is het bouwen van een avatar-beheertool voor crewmembers ook wat? Waar ik aan zit te denken: - een overzicht van avatars, gesorteerd op editdatum - mogelijkheid om avatars te verwijderen, avatarmogelijkheid voor leden te disabelen/enabelen - bij het verwijderen van avatars een e-mail/pm sturen naar betreffende member - bijhouden hoe vaak van iemand een avatar verwijderd wordt (voor de 3 strikes = out - regel) - misschien verwijderde avatars ergens bewaren, voor soort archief voor de crewmembers?
Is dit wat? Wat vinden de verschillende admins hiervan?[/quote]

LG
Leon Grave
Dec 09, 2004

Dit is wel een beetje eng qua rechten, want zo omzeil je het rechtensysteem van het forum.

Verder is er al wel iets om avatars en aantal regels van de signature te bekijken.

reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Dec 09, 2004

Leon Grave wrote: Dit is wel een beetje eng qua rechten, want zo omzeil je het rechtensysteem van het forum.

Verder is er al wel iets om avatars en aantal regels van de signature te bekijken.

Mee eens. Ik wilde 't wel op gaan hangen aan de rechten van het forum...

reply
0
FE
Frank Everaardt
Dec 09, 2004

Het is wel van belangrijk rekening te houden met het feit dat PHPbb beloofd heeft om voor het einde van het jaar met een nieuwe versie van het forum te komen, hou dus rekening met het feit - als we dit project gaan aanpakken - er mogelijk aanpassingen moeten komen voor koppelingen met het forum

reply
0
PMVM
Piet Marcus vd Meulen
Dec 09, 2004

Frank Everaardt wrote: Het is wel van belangrijk rekening te houden met het feit dat PHPbb beloofd heeft om voor het einde van het jaar met een nieuwe versie van het forum te komen, hou dus rekening met het feit - als we dit project gaan aanpakken - er mogelijk aanpassingen moeten komen voor koppelingen met het forum

Helemaal mee eens. Sowieso documenteren wat geraakt wordt.

Ik denk wel dat er nuchter gekeken moet worden hoeveel tijdswinst de nieuwe applicatie op gaat leveren (en het communicatie-niveau naar leden) ten opzichte van het eventuele aanpassen van het maatwerk als er een nieuwe phpBB-versie geïnstalleerd wordt.

reply
0
LG
Leon Grave
Dec 09, 2004

Ik zal binnenkort trouwens eens een cvs checkout doen van phpbb2.1 om eens wat mee te experimenteren. Alvast even naar templates e.d. kijken. Zou mooi zijn om de template al klaar te hebben als er gereleased wordt.

reply
0
LG
Leon Grave
Dec 09, 2004

Voor de liefhebbers die al wat willen spelen met een testversie van de nieuwe versie van phpbb:
url: http://www.needwebhelp.net/~leon/phpBB2/
user: dvdtest
pass: testtest

De user is admin, dus je kan ook in het adminpanel kijken. AUB het wachtwoord niet verspreiden oid.

reply
0
FE
Frank Everaardt
Dec 10, 2004

Good Job Leon!

Zo kunnen we kijken welke implicaties de vernieuweingen hebben. Zit er bij die cvs al een upgradetool van de oude naar de nieuwe versie?

Zo ja, dan is het misschien aardig om binnenkort eens te kijken welke gevolgen een install van de nieuwe versie heeft.

reply
0
LG
Leon Grave
Dec 10, 2004

Er zit wel iets bij om te upgraden, maar dat lijkt nog niet af zo op het eerste gezicht.

Het is trouwens niet echt een upgrade, maar meer een conversie van de database info, wat eigenlijk wel zo netjes is.

reply
0
FE
Frank Everaardt
Dec 10, 2004

Ik vraag me namelijk heel erg af wat de consequenties van deze langverwachte upgrade gaan zijn.

reply
0
LG
Leon Grave
Dec 10, 2004

De userdb is niet al te veel veranderd op het eerste gezicht, maar ik de scripts om te reageren en om threads aan te maken voor de website zullen wel opnieuw geschreven moeten worden denk ik.

En ik denk dat de template volledig opnieuw moet worden opgezet.

reply
0