Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD (productie) op de PC
P
pj.barnhoorn
DVD inlezen - bewerken - branden
Jan 06, 2005

Ik heb een aantal oude VHS-banden over laten zetten op DVD (het gaat om zelfgemaakte films van een uitje van een vereniging) met een philips dvd-recorder aangesloten op een vhs-speler. Omdat de kwaliteit erg achteruit is gegaan (banden waren >10 jaar oud) wil ik een aantal stukjes er uit knippen. Ik probeer nu met Windows Moviemaker te importeren maar dit lukt niet. Hoe kan ik de dvd's op mijn harde schijf krijgen en dit in zo'n formaat dat ik ze kan bewerken en hierna weer op een dvd kan branden? alvast bedankt voor elk antwoord, pieter ps. sorry als deze vraag reeds gesteld is maar ik ben nieuw op dit forum

RS
Ronald Stiebolt
Jan 06, 2005

Een van de dingen die je nodig hebt om een analoog signaal (VHS) op je computer te krijgen is d.m.v. een 'converter' (ik weet de echte naam zo gauw niet). In de regel kan dit gedaan worden m.b.v. een videocamera.

Punt is echter dat deze 'feature' maar bij weinig camera's te vinden is. Dit heeft alles te maken met Europese regelgeving, een knap ingewikkeld (en irritant) verhaal.

Gelukkig is er een slag camera's waarmee het wel kan. Zo gebruik ik mijn Sharp VL-MC500 camera voor dit soort karweitjes.

Een ander alternatief zijn van die pakketten die je bij een gemiddelde MediaMarkt kunt kopen, in de regel bestaat zo'n set uit een stukje software en een zgn. 'FireWire'-kaart (IEE1394 compliant) met een analoge IN-port.

Qua software zou ik in alle gevallen gaan voor een wat professionelere variant. Een prima alternatief hiervoor is Adobe Premiere Pro waarvan je op de website van Adobe (www.adobe.com) een zgn. trial-versie kunt downloaden.

Daarnaast zijn er diverse andere forums waar je je vragen kunt stellen of kunt zoeken in bestaande threads, mijn persoonlijke favoriet: www.wrigleyvideo.com.

Succes!

reply
0
M
Mr_Parker
Jan 06, 2005

Als ik de vraag goed begrepen heb wil hij niet de video banden in lezen op de pc maar de dvd's " rippen" en het beeld bewerken.

Helaas verwacht ik een slotje, niet omdat jij iets illegaals wil doen, maar omdat het zelfde wel gebruikt kan gaan worden voor dingen die allesoverfilm.nl wil voorkomen. Een soort gelijke vraag had ik nl. ook een tijdje terug, wil bij eigen prive opnames een nieuw menu maken. Via http://www.vcdhelp.com is wellicht wel wat te berijken.

reply
0
H
H.stadman
Jan 06, 2005

het lijkt er inderdaad op dat topicstarter wil gaan "rippen" de procedure hiervoor zal helaas niet hier op het forum beschreven mogen worden. :wink:

reply
0
EVZ
Edwin vd Zwaard
Jan 06, 2005

H.stadman wrote: het lijkt er inderdaad op dat topicstarter wil gaan "rippen" de procedure hiervoor zal helaas niet hier op het forum beschreven mogen worden. :wink:

Stel je voor... het is tenslotte legaal :roll:

reply
0
H
H.stadman
Jan 06, 2005

Edwin vd Zwaard wrote:
H.stadman wrote: het lijkt er inderdaad op dat topicstarter wil gaan "rippen" de procedure hiervoor zal helaas niet hier op het forum beschreven mogen worden. :wink:

Stel je voor... het is tenslotte legaal :roll:

:roll: als hier omschreven wordt hoe je moet rippen hebben ook "andere" personen hier baat bij :roll:

reply
0
P
pj.barnhoorn
Jan 06, 2005

Yep, het gaat om PRIVE-video's-nu-dvd's, maar als ik daar hier geen vragen over mag stellen, dan zoek ik wel verder. Ik mag aannemen (maar ja, weet er niet veel van) dat er op een dvd-met-speelfilm wel een beveiliging zit........ heb ik op m'n PRIVE-dvd niet in hoeven stellen. 'k Denk dat ik de videobanden maar een keer op videoband kopieer... :( heb ik alleen een kabeltje en een 2e recorder nodig....

reply
0
M
Mr_Parker
Jan 06, 2005

pj.barnhoorn wrote: Yep, het gaat om PRIVE-video's-nu-dvd's, maar als ik daar hier geen vragen over mag stellen, dan zoek ik wel verder. Ik mag aannemen (maar ja, weet er niet veel van) dat er op een dvd-met-speelfilm wel een beveiliging zit........ heb ik op m'n PRIVE-dvd niet in hoeven stellen. 'k Denk dat ik de videobanden maar een keer op videoband kopieer... :( heb ik alleen een kabeltje en een 2e recorder nodig....

De "grap" is dat zo goed als elke ripper nu juist die beveiliging omzeild, en dus illegale dingen mogelijk maakt.

Een tip die een beetje werkt, die mijn inziens wel gegeven mag worden. Je kunt de bestanden van de dvd gewoon kopieren naar je pc en omnoemen naar *.mpg Naar verwachting zullen enkele van die bestanden nu te gruiken zijn in video edit programma's om stukken eruit te halen. Echter zal niet elk bestand mee werken. Waarom de een wel en de ander niet kan ik niet zeggen. soms helpt het om een bestand dat niet wil gewoon nog een keer opnieuw te kopieren, maar ideaal werkt het natuurlijk niet. Deze optie werkt overigens zo ver ik verwacht niet met "voorbespeelde" dvd's

reply
0
P
pj.barnhoorn
Jan 06, 2005

@mr_parker: de files hebben de extentie *.vob en zijn niet te veranderen naar *.mpg.
als ik het nu goed begrijp heb ik een dvd-rip-programma nodig (wat voor mij een vrij illegale klank heeft) om mijn legale PRIVE-dvd te kunnen bewerken. ik krijg het gevoel met de overheid te maken te hebben... :D

reply
0
NS
Nathan Strik
Jan 06, 2005

Als er geen beveiliging op de DVD zit kun je gewoon de VOB bestanden kopieren naar je harddisk en daar bewerken.

Daarna moet je ze even de-multiplexen met een programma als bijvoorbeeld TMPEG om de originele streams te verkrijgen.

Het kan zijn dat door de VOB beperking van 1 Gb op DVD, je filmpje echter in meerdere stukken op de DVD staat.

In dat geval zul je toch een video-editing programma, of een ripper moeten gebruiken, waar ik hier geen info over zal geven omdat er ook andere dingen mee gedaan kunnen worden.

Zoek eens met Google zou ik zeggen.

Deze thread blijft voorlopig open, maar het is wel een erg grijs gebied waar de topicstarter zich in begeeft.

reply
0
P
pj.barnhoorn
Jan 06, 2005

Laat ik daarom zelf het draadje maar sluiten........... :cry:
Weet wel: 't-was met oprechte bedoelingen...... :confused:

pieter

reply
0