Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Techniek
EB
Eric van Ballegoie
Upgrade van de nieuwsfunctionaliteit
Feb 08, 2005

Ik wil voorstellen om iets nieuws te maken voor de nieuwsdatabase: Momenteel is het mogelijk om meerdere soorten nieuws via een pulldown menu te selecteren. Zo hebben we momenteel onder andere persberichten, algemeen nieuws, site gerelateerd nieuws en hardware nieuws. Ik zou graag de mogelijkheid willen hebben om in het geval dat er voor nieuwstype "persbericht" wordt gekozen de mogelijkheid te krijgen (via pull down) om aan te geven van welke maatschappij het persbericht komt. Hetzelfde voor wat betreft fabrikanten bij "hardware nieuws". Dat maakt het niet alleen mogelijk om een optie te introduceren waarbij bezoekers per maatschappij / fabrikant kunnen zoeken, maar ook om standaard een logo van de fabrikant / maatschappij te tonen bij het persbericht. Voor wat betreft de filmmaatschappijen kunnen we het geheel gewoon koppelen aan de huidige database met uitgevers, voor hardware moeten we wellicht een nieuwe db opzetten. Daarnaast moeten we voor elke naam op een afkorting hebben die automatisch voor het persbericht geplaatst wordt. In geval van Dutch Filmworks bijvoorbeeld 'DFW':(titel persbericht). Daarnaast moeten we voor elke maatschappij dus een logo opslaan, iets in het kader van 100x100 pixels maximaal. Dat logo zou dan automatisch bij het persbericht weergegeven moeten worden. Mijn vraag: Is dit realiseerbaar, en zo ja, wie kan en wil dit doen? Is het iets wat PM zou kunnen programmeren of is het iets waar alleen Leon bij kan?

AM
Alexander de Mol
Feb 08, 2005

Goed idee. Ik zou dan meteen nog wat gebruikelijke CMS aspecten toevoegen aan het plaatsen van nieuwsberichten.
- een apart veld voor de leadtekst/introtekst; nu is de opmaak nog wel eens ernstig verschillend. Met zoiets dwing je enige uniformiteit af.
- het kunnen invoegen van geuploade afbeeldingen
- het kunnen invoegen van URL's

Hoort deze trouwens niet in het andere (techniek of redactie) forum thuis?

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Feb 09, 2005

Hmm ik heb dit in het verkeerde subforum gegooid met mijn warrige hoofd.. even verplaatsen naar Techniek..

reply
0
LG
Leon Grave
Feb 09, 2005

Ik meen dat PM inmiddels ook overal bij kan, ik kan nu even helemaal niets doen, want ik zit momenteel zonder internet, ben net verhuist en wacht nog op ADSL. (Dit type ik vanaf m'n werk)

reply
0
AM
Alexander de Mol
Apr 05, 2005

Aangezien de nieuwscrew bijna wordt geinstalleerd ben ik benieuwd in hoeverre de frontpage er klaar voor is om geflood te worden met HT-, DVD- en film (wat ik overigens nog steeds niet toejuich..maar dat terzijde) gerelateerde nieuwsberichten.
Ik ben bang dat persberichten van de maatschappijen snel ondersneeuwen.

reply
0
AM
Alexander de Mol
Apr 11, 2005

Alexander de Mol wrote: Aangezien de nieuwscrew bijna wordt geinstalleerd ben ik benieuwd in hoeverre de frontpage er klaar voor is om geflood te worden met HT-, DVD- en film (wat ik overigens nog steeds niet toejuich..maar dat terzijde) gerelateerde nieuwsberichten.
Ik ben bang dat persberichten van de maatschappijen snel ondersneeuwen.
:?:

reply
0
KC
Koen Crijns
Apr 11, 2005

Ik maak me daar niet zo'n zorgen over. Bij HWI hebben we ook gezien dat een nieuwscrew de eerste tijd heel erg productief is en daarna gestaag enkele berichten per dag produceert. Ik denk dus dat het niet zo'n vaart gaat lopen dat berichten te snel verdwijnen.

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Apr 13, 2005

Mocht het wél gebeuren dat DVD-persberichten ondersneeuwen dan moeten we het nieuws op de voorpagina in tweeen opdelen, één vak voor DVD-persberichten en een tweede nieuwsvak voor al het overige nieuws.

Overigens ben ik er wel voorstander van dat we de nieuwsoverzicht pagina gaan opdelen. Nu is er één tabel met al het nieuws, het lijkt me handiger om dat per categorie te gaan doen.

Klein opzetje voor het idee:

[img]http://www.allesoverfilm.nl/temp/nieuwspagina.jpg[/img]

Zoals je ziet gekopieerd van de voorpagina, uiteraard moet de naam van het type nieuws er bovenkomen op de plaatsen waar nu 'DVD.nl Feature' en 'DVD.nl Nieuws' staan. Het belangrijkste nieuws, de DVD persberichten komen linksboven enz..

reply
0