Beste leden,
Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.
Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.
Hopelijk tot snel!
Met vriendelijke groet,
Rogier
AllesOverFilm Forum
Meander
Mar 03, 2005
Ik liep twee weken geleden tegen erg handige tool aan die je veel werk uit handen kan nemen. Stel je bent weer eens druk in de weer geweest met je filmcamera en wil je zelf opgenomen film delen met je familie. Je oma is behoorlijk doof aan het worden dus heb je daar ondertitels voor gemaakt (of je woont in Friesland en je broer in Limburg ;)) De werking: Je leest de film in van je filmcamera en schrijft het bestand weg als AVI. Nadat je de ondertitels hebt gemaakt (zijn diverse gratis tooltjes voor) schrijf je die weer weg als .SRT bestand, zo'n beetje de standaard in ondertitelland) Dan kan je deze twee bestanden in een handeling bij elkaar omzetten naar DVD formaat met behulp van The FilmMachine Het enige nadeel is dat best lang duurt voor hij "encoded" is. Omdat ik aanneem dat jullie het niet je familie willen aandoen om een 2 uur durende homemovie te bekijken zal dat dus wel meevallen. Overigens gebruik ik om diezelfde home-movies aan vrienden (die geen ondertiteling nodig hebben) te laten zien het programma Ulead Movie Studio, die mijn DV, AVI, MPEG etc bestanden vrij vlot omzet naar DVD. -Meander-