Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD (productie) op de PC
J
Jeronimo
R1 met NL ondertiteling afspelen op pc?
May 05, 2005

Hoi, ik heb een flink aantal regio1 dvd's, waaronder een hoop disney's. Ik krijg binnenkort wat kleintjes op bezoek, die waarschijnlijk disney films willen zien. Bestaat er een programma voor de pc waarmee ik de dvd kan afspelen en dan tegelijkertijd de ondertitels van een ondertitel-bestand (.srt of .sub) vanaf de harde schijf kan laten zien? Ik zoek dus niet naar een programma om de dvd te rippen of zo. Wie kan me helpen?

NS
Nathan Strik
Re: R1 met NL ondertiteling afspelen op pc?
May 08, 2005

Jeronimo wrote: Ik zoek dus niet naar een programma om de dvd te rippen of zo.

Helaas mag over dit soort zaken op dit forum niet gediscussieerd worden.

Het op welke wijze dan ook wijzigingen aanbrengen in auteursrechtelijk beschermd materiaal is strafbaar. Het kraken van een DVD-beveiliging is strafbaar. Need I go on? ;)

Slotje dus...

EDIT:
Na een PM van Jeronimo ben ik bereid het onderwerp weer open te gooien, onder voorwaarde dat er NIET gelinkt wordt naar rippers, of andere software om de structuur van de DVD te wijzigen, of een nieuwe DVD te maken met toegevoegde subs.

Links naar software die externe subs kan overlayen tijdens het onder Windows afspelen van een bestaande (lees: legale) DVD zijn wel toegestaan.

reply
0
HW
Henk van der Weerdt
Jun 25, 2005

Met BS Player moet dit mogelijk zijn. Zit echter dit weekend niet thuis en kan het helaas niet uitproberen.

BS Player kan dvd's afspelen en ook SRT files inlezen.

dan kan er nog een probleem ontstaan met het niet synchroon lopen van de titels. Weet echter niet of ik dit ook hier mag posten

reply
0
NS
Nathan Strik
Jun 25, 2005

Henk van der Weerdt wrote: dan kan er nog een probleem ontstaan met het niet synchroon lopen van de titels. Weet echter niet of ik dit ook hier mag posten

Dat hangt er vanaf wat je wilde posten. ;)

Zijn er misschien programma's waarmee de tijdcode van een SRT-file een paar seconden verschoven kan worden om dit soort problemen op te lossen?

Nogmaals: zolang de programma's waar je naar linkt geen DVD-rippers zijn of op andere wijze het auteursrecht en/of de kopieerbeveiliging van de oorspronkelijke DVD omzeilen heb ik er geen moeite mee.

reply
0
HW
Henk van der Weerdt
Jun 26, 2005

Nathan Strik wrote:
Henk van der Weerdt wrote: dan kan er nog een probleem ontstaan met het niet synchroon lopen van de titels. Weet echter niet of ik dit ook hier mag posten

Dat hangt er vanaf wat je wilde posten. ;)

Zijn er misschien programma's waarmee de tijdcode van een SRT-file een paar seconden verschoven kan worden om dit soort problemen op te lossen?

Nogmaals: zolang de programma's waar je naar linkt geen DVD-rippers zijn of op andere wijze het auteursrecht en/of de kopieerbeveiliging van de oorspronkelijke DVD omzeilen heb ik er geen moeite mee.

Met het programma SubSync kan de SRT file worden gelijk gezet met de film.

http://users.pandora.be/vlad/subsync/index_nl.htm

reply
0
CTV
Cyrus the Virus
Jul 30, 2005

Ik weet niet of ik hier helemaal goed zit, maar ik probeer het maar. Ik heb een R3 dvd (origineel) waar bij de extra's niet ondertiteld zijn, en chinees gesproken, kan ik die op een manier op de PC wel afspelen met engelse subs erbij?

reply
0
NS
Nathan Strik
Jul 30, 2005

Cyrus the Virus wrote: Ik weet niet of ik hier helemaal goed zit, maar ik probeer het maar. Ik heb een R3 dvd (origineel) waar bij de extra's niet ondertiteld zijn, en chinees gesproken, kan ik die op een manier op de PC wel afspelen met engelse subs erbij?

Ondertiteling voor extra's is lastig te vinden. Ik ben er ook ooit naar op zoek geweest i.v.m. wat extra's op Japanse Ghibli-uitgaves, maar ik had geen succes.

Het probleem is dat er meestal geen DVD's bestaan waarbij deze extra's engelse subs hebben (en dus niet geript kunnen worden) en de meeste fansub-groepen doen geen DVD-extra's.

reply
0