Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD (productie) op de PC
E
expo
SPDIF en DTS
May 05, 2005

Ik zit hier met een PC met een zeer goedkoop Sound Blaster Live kaartje met een SPDIF uitgang. Ik koppel via deze uitgang mijn versterker aan een waarempel, ik heb Dolby Digital via de PC ! :) Tot voor kort was er geen manier om DTS door te sturen via de PC dacht ik, tot PowerDVD met DTS support kwam opdraven. Nu mijn vraag natuurlijk of het mogelijk is (of altijd al was) om DTS uit te sturen via deze audio kaart, of moet ik daar een SB Audigy 2 (of 3) voor aanschaffen ?

B
Bartjess
May 05, 2005

Om dat te doen is powerdvd niet de enige oplossing hoor, en powerdvd ondersteund dts al vrij lang (in laatste versies wel alleen met een volledige versie, of een bijgekocht 'dts pack' of zoiets dergelijks.. weet niet precies)

Maar dts kan ook door s/pdif geleid worden.. en s/pdif is s/pdif (powerdvd laat je geluidskaart alleen maar het digitale signaal doorsturen, en doet er verder niks mee dus maakt het niet uit wat voor kaart je hebt, als ie maar s/pdif ondersteunt)... dus gewoon in powerdvd spdif kiezen, en dan moet je eventueel nog in je geluidssettings spdif (of digitale uitgang) kiezen, en dan zou het moeten werken.
Bij dolby digital ff opletten, soms decodeert de geluidskaart toch het signaal als je s/pdif kiest.. is ergens een setting voor om dat uit te zetten.

reply
0
E
expo
May 05, 2005

Thx, bespaart me weer wat €'s voor een nieuwe Audio kaart.

't is omdat ik graag een nieuwe versterker wil kopen, ik heb nl nog steeds geen DTS support, enkel Dolby Digital, en het zou wel erg stom zijn moest blijken dat je geen DTS met PC kon krijgen, dan heb ik de versterker mooi voor niks gekocht.

Geen probleem dus, in orde ! Bedank !

reply
0