Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD (productie) op de PC
A
Annemieke
Ik kan mijn eigen dvd opname op ARV 645 niet kopieren???
May 09, 2005

Ik heb sinds kort de Aristona ARV 645 in bezit om voornamelijk videoopnamen over te zetten op dvd. Dit is tot nu toe goed gegaan. Alleen wil ik nu een kopie maken van deze 'eerste opname' (DVD+R, gefinaliseerd) en krijg de melding "COPY PROT EXT2". Kan iemand mij vertellen wat er fout is gegaan? Je moet toch een DVD kunnen editen om vervolgens 'nieuwe' kopieën te maken.

A
A3aan
May 12, 2005

Hallo daar. Welkom op het board.

Je vraag staat in de rubriek 'DVD-spelers', voor zover ik het begrijp zou hij beter passen in de rubriek 'DVDproductie op de PC'.

Een DVD-R of DVD+R is in principe een alleen-lezen schijf zogauw hij gebrand is(DVD-ROM).
Een DVD+RW of DVD-RW is ook, op het moment dat hij gebrand is, een alleen lezen schijf, al kan hij wel gewist en opnieuw gebruikt worden. Eventueel kan je ook (afhankelijk van e.e.a.) bestanden toevoegen.
Om een videobestand te bewerken heeft het bewerkingsprogramma lees ÉN schrijfmogelijkheden nodig en dat (vertelt Windows aan dat programma) lukt dus niet direct vanaf DVD.
Ik denk dan ook dat de foutmelding staat voor 'copy protected'

Ik denk dat de oplossing is de betreffende film te kopiëren naar harddisk (HDD). Die kopie kun je vervolgens wél bewerken. Na het bewerken kun je hem dan opnieuw op DVD+/-R(W) branden.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Adriaan

reply
0
T
Troy
May 12, 2005

Volgens mij heeft ze het over een standalone dvd recorder...

reply
0
NS
Nathan Strik
May 12, 2005

Troy wrote: Volgens mij heeft ze het over een standalone dvd recorder...

En wat stop je daar in dan? Diskettes? ;)

reply
0
T
Troy
May 12, 2005

Nathan Strik wrote:
Troy wrote: Volgens mij heeft ze het over een standalone dvd recorder...

Nee, maar ik zei het maar even omdat A3aan van alles zat uit te leggen over een PC dvd-recorder.

reply
0
NS
Nathan Strik
May 12, 2005

Troy wrote:
Nathan Strik wrote: [quote=Troy]Volgens mij heeft ze het over een standalone dvd recorder...

Nee, maar ik zei het maar even omdat A3aan van alles zat uit te leggen over een PC dvd-recorder.[/quote]
Zijn uitleg ging gewoon over de alleen-lezen eigenschappen van DVD+R en DVD-R schijfjes nadat ze gebrand waren.

Aangezien een standalone recorder de schijfjes ook brand, is de uitleg dus voor schijfjes die uit zo'n recorder komen ook van toepassing.

reply
0
A
Annemieke
May 13, 2005

Hallo iedereen,

bedankt voor jullie reacties. Het gaat inderdaad om een stand alone DVD recorder (aangesloten op TV en DVD speler). Mijn idee was dus om een videoopname te recorden, bewerken en daarna in de DVD speler af te spelen en zo opnieuw opnemen. Ik heb andere schijfjes (zelfs voorbespeeld) wel op deze wijze kunnen 'kopieren'. Hoe zit het dan met 'alleen lezen' van schijfjes? Ik moet een zelfgebrande DVD toch tijdens het afspelen opnieuw kunnen opnemen? Wie o wie weet het antwoord?

Annemieke

reply
0
M
Michael.W
May 15, 2005

Annemieke wrote: Hallo iedereen,

bedankt voor jullie reacties. Het gaat inderdaad om een stand alone DVD recorder (aangesloten op TV en DVD speler). Mijn idee was dus om een videoopname te recorden, bewerken en daarna in de DVD speler af te spelen en zo opnieuw opnemen. Ik heb andere schijfjes (zelfs voorbespeeld) wel op deze wijze kunnen 'kopieren'. Hoe zit het dan met 'alleen lezen' van schijfjes? Ik moet een zelfgebrande DVD toch tijdens het afspelen opnieuw kunnen opnemen? Wie o wie weet het antwoord?

Annemieke

Als je een schijfje finaliseert dan wordt ook de dvd voorzien van een copy beveiliging. Zou je een copy willen maken van de opgenomen dvd, dan werkt het niet. Met de pc kan je het wel omzeilen, maar via de stand-alone helaas niet. De beveiliging wordt ook wel macrovision genoemd.

reply
0