Beste leden,
Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.
Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.
Hopelijk tot snel!
Met vriendelijke groet,
Rogier
AllesOverFilm Forum
henry jamesIII
May 13, 2005
Onlangs heb ik een pinnacle set studiomoviemaker 9 deluxe gekocht (moviebox/software). Bedoeling is ondermeer om vhs-banden naar digitaal te krijgen. Nu dacht ik eerst dat alles heel snel kon worden omgezet en dat de kwaliteit op zijn minst niet slechter kon zijn dan die van de band. Nu is het echter zo dat mijn pc precies aan de eisen voldoet en dus eigenlijk wat te licht is voor dit proces. De beeldkwaliteit is net niet goed genoeg. Verder hoor ik van mensen dat het veel handiger kan met een dvd-recorder+videorecorder(gecomineerd in 1 apparaat). Daarom deze vraag: wie heeft ervaring met bv eenphilipsdvdr630-combi? Is de kwaliteit hetzelfde als de videoband? Of krijg je toch een verlies? Wie heeft die aldi/Medion recorder met harddisk? is die ook bruikbaar dwz kun je daarop een oudere video aansluiten of zijn de dvdr-videorec combi's toch beter? Het verlies kan ik wel terug gaan dringen door aanschaf van een snellere pc en fire-wire etc. Maar ik wil daarmee nog wachten tot de dualcore techniek echt doorzet. Nu wil ik nog geen investeringen doen in een nieuwe pc. Maar een dvd-recorder die mijn vhs-banden om kan zetten naar digitaal, dat kan nog wel in mijn budget. Ik wil echter wel meer weten over de korreligheid van het beeld en kwaliteitsverlies. Met de nieuwe moviebox krijg ik een beeld dat gepaard gaat met 'sneeuw' en korreligheid.