Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD (productie) op de PC
R
rveldhuizen
Help! DVD speelt alleen af op PC
Jul 21, 2005

Ik heb zojuist een DVD ontvangen (uit Canada) waarop de Pinkpop beelden van Pearl Jam 1992 staan, in DVD formaat. Het is een DVD-R, wat een formaat is dat mijn dvd spelers normaal wel kunnen afspelen. Als ik nu echter deze DVD erin stop, dan krijg ik een Bad Disc, danwel Eject Disc mededeling. Schiet dus niet op... Op mijn PC lukt het prima. Gaat mooi naar het menu en begint met spelen. De bestanden op de DVD zijn volgens mij goede bestanden qua DVD formaat (onder VIDEO_TS zie ik verscheidene .BUP, .IFO en .VOB bestanden...). Het kan geen regio probleem zijn (een van de dvd spelers die het niet kunnen is regiovrij). Mijn vragen: (a) heeft iemand dit probleem wel eens ter hand gehad (en kunnen oplossen :) ) (b) is er een manier om de VIDEO_TS inhoud als source te gebruiken om een geheel nieuwe, correcte dit keer wellicht, DVD te branden (dus niet een DVD copy, dat heb ik al geprobeerd. Target DVD kan ook niet worden afgespeeld)?

M
Mr_Parker
Jul 21, 2005

Wat je kan proberen is de dvd rippen, en dan op een DVD +/- RW branden als een video dvd.

Misschien dat er toch ergens iets niet lekker is gegaan.

Ik heb het zelf weleens wanneer ik met Adobe Encore een dvd maak met naast de dvd beelden ook nog een map met data. De meeste stand-alone dvd speler weigeren dan dienst met de melding bad disc.

reply
0
R
rveldhuizen
Jul 21, 2005

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een dvd geript :) Zijn er handige share/freeware tools voor?

reply
0
M
Mr_Parker
Jul 21, 2005

Ja, die zijn er zat.

Kijk daar even voor op videohelp.com

Dergelijke tools vallen nl buiten het geen dat hier toegestaan is omdat je ze ook voor niet legale dingen kunt gebruiken, sorry dat ik je dan zo niet volledig verder kan helpen.

Hopelijk heb je hier wel genoeg aan om het probleem op te lossen.

reply
0
R
rveldhuizen
Jul 21, 2005

Tja, beetje grijs gebied. Het is een DVD-R die opnames bevat van TV, dus eigenlijk uit een DVD-recorder komt. Die zou je toch legaal moeten kunnen rippen :)

reply
0
M
Mr_Parker
Jul 22, 2005

Oh een dvd-r uit een recorder!

...Let er op dat je een dvd altijd na het branden sluit.

Een van de mogelijke dingen dat gebeurd zou kunnen zijn is dat de disc niet gefinaliseerd / afgesloten is na het branden. Veel standalone speler hebben dan problemen met afspelen. Computers intresseerd dit meestal niet, die spelen wel af.

Dit probleem komt trouwens minder vaak voor met DVD+R schijfjes dan met DVD-R schijfjes. Dit is nl. een van de voornaamste verschil punten in techniek tussen de twee types.

reply
0
MS
Mark S
Jul 22, 2005

Als het een niet beveiligde DVD is, zoals uit een dvd-recorder, dan hoef je nix te rippen, en kun je de VIDEO_TS map gewoon kopieren en branden. Wellicht ondersteunt de dvd-speler van Dennis uberhaupt geen DVD-R (zeer onwaarschijnlijk, maar toch)

reply
0