Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Techniek
EB
Eric van Ballegoie
V-Bulletin .... hoofdpijn?
Aug 18, 2005

Ik durf er bijna niet over te beginnen omdat hij vrijwel zeker een hoop werk met zich mee zal brengen, maar ook op DVD.nl zouden we graag over willen stappen op vBulletin als forumsoftware. phpBB wat we nu gebruiken heeft als voordeel dat het gratis is, maar als nadeel dat er al tijden vrijwel niets aan ontwikkeling gebeurt en dat het zo onderhand écht een verouderd stuk software begint te worden. Voor hardware.info hebben we reeds besloten om over te stappen op vBulletin, Matthijs is daar al druk mee bezig. vBulletin biedt een schat aan extra mogelijkheden die phpBB allemaal niet kent, en bovendien is het voor moderatie en rechtenbeheer ook een veel beter pakket. Mijn idee is om de transitie bij hardware.info aan te kijken en te zien wat daar de eventuele problemen zijn, om vervolgens ook op DVD.nl over te stappen. Dat is uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan, een aantal zaken op de site zitten immers met het forum verweven, zo snel kom ik op de volgende punten: -Plussen en minnen -Reacties op de site (nieuwsberichten, reviews, artikelen) -Veilingsoftware Wellicht dat ik nog iets over het hoofd zie, aanvullingen zijn welkom. Mijn vraag is dan ook concreet (vooral aan Leon) hoeveel werk zal het ongeveer zijn om de overstap te maken?

LG
Leon Grave
Aug 18, 2005

Ten eerste moet er een template ontwikkeld worden zodat we een mooie DVD.nl look hebben. Ik schat dat dit +- 20 uur kost voordat dit helemaal in orde is.

Verder gebruiken we ook een aantal mods, daarvan moet ook bekeken worden of deze functionaliteit al in vB zit en of we deze functionaliteit persee willen. Hier moet dus eerst over worden beslist voordat ik er een aantal uren aan kan hangen.

Het aanpassen van de scripts zal niet super ingewikkeld zijn als we de sources hebben (levert vB nog steeds de volledige sources mee of wordt alles met zo'n Zend compiler gedaan?), maar aangezien we niet een complete testomgeving hebben gaat hier toch al snel vrij veel tijd in zitten om het te testen zonder problemen op de live site te krijgen. Ik schat dat het in een uur of 10 te doen is. En als Matthijs dit al voor hardware.info heeft gedaan moet het binnen een uur of 3 aan te passen zijn.

Wat ik inmiddels op hardware.info heb gelezen is de conversie van de database niet zo'n probleem.

Over de plussen en minnen en de veilingsoftware durf ik geen uitspraken te doen, want ik weet niet precies welke interfaces zij hebben met het forum.

Nu het grote probleem: tijd.
Ik zit de komende 3 maand bij het UWV in Amsterdam gedetacheerd, waardoor ik nogal veel reistijd heb en dus vrijwel geen vrije tijd.

Ik wil er dus wel mee beginnen, maar ik kan geen enkele garantie geven wanneer we daadwerkelijk over kunnen.

Ik heb de laatste tijd ook weinig vernomen van Piet Marcus, dus ik ga er vanuit dat hij ook niet al teveel tijd hiervoor zal hebben.

Als de vB software al beschikbaar is zou ik deze graag ontvangen om een testforum op te zetten, om daarin aan de templates te ontwikkelen.

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Aug 18, 2005

Klinkt goed!

Ik denk echter dat we pas moeten beginnen als Hardware.info helemaal om is, dan heeft Matthijs wellicht ook wat tijd om tips te geven en ervaringen te delen. Bovendien komt er zeer binnenkort ook weer een update aan voor vBulletin, ik denk dat het een goed idee is om pas om te gaan als die versie beschikbaar is.

reply
0
LG
Leon Grave
Aug 18, 2005

Inderdaad 3.5 is wel de moeite waard om op te wachten.

reply
0
FE
Frank Everaardt
Nov 15, 2005

3.5 is inmiddels uit, en ziet er veelbelovend uit

reply
0