Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Info over (internet)winkels en handelaren
DV
Dennis Vansant
Vraagje over aankopen van DVD's in Nederland
Sep 14, 2005

Als ik met een overschrijving wil betalen voor een bestelling vanuit België, en ik wil het rekeningnummer invoeren, moet ik dan eerst het BIC invoeren, gevolgd door 3 nullen, en dan het giro-nummer? Of zijn het eerst 3 nullen, dan BIC en dan gironummer? Explanation would be most welcome ^^

C
Caledonians
Sep 14, 2005

Topic even verplaatst van "DVD Algemeen" naar "Info over (internet)winkels en handelaren"...

reply
0
DV
Dennis Vansant
Sep 14, 2005

Ah, mijn dank ^^ eh, iemand? :p

reply
0
C
Caledonians
Sep 14, 2005

Dennoman wrote: Ah, mijn dank ^^ eh, iemand? :p

Je hebt BIC nodig voor welke bank het is en IBAN voor de bankrekeningnummer van de persoon. Volgens mij heb je alleen deze twee nodig om te kunnen overschrijven.

reply
0
DV
Dennis Vansant
Sep 14, 2005

Dus eerst BIC en dan IBAN?
Edit: die 3 nullen moeten er iets mee te maken hebben, aangezien een Belgisch rekeningnummer 12 cijfers moet bevatten

reply
0
C
Caledonians
Sep 14, 2005

Dennoman wrote: Dus eerst BIC en dan IBAN?
Edit: die 3 nullen moeten er iets mee te maken hebben, aangezien een Belgisch rekeningnummer 12 cijfers moet bevatten

Je wilt van België naar Nederland overschrijven? En gebruik je internetbankieren of gewoon overschrijvingsformulier?

Als het goed is heb je aan BIC en IBAN voldoende om te kunnen overschrijven en hoef je verder niks meer te doen met rekeningnummer en nullen. Want IBAN is het bankrekeningnummer alleen dan internationaal.

reply
0
DV
Dennis Vansant
Sep 14, 2005

Gewoon overschrijvingsformulier... en moet ik BIC voor het IBAN plaatsen?
Gawd, so lame, final question, I swear xD

reply
0
C
Caledonians
Sep 14, 2005

Dennoman wrote: Gewoon overschrijvingsformulier... en moet ik BIC voor het IBAN plaatsen?

Hmm... heb geen idee hoe het werkt met een overschrijvingformulier laat staan een Belgische. :wink: Met internetbankieren heb je een aparte link voor internationale overschrijvingen en daar moet je dan BIC en IBAN invullen. Dus ben je van plan om hier vaker te handelen, schaf dan snel internetbankieren aan! :wink: Kan je dus helaas even niet verder helpen...

reply
0
DJ
D. de Jong
Sep 14, 2005

Dennoman wrote: Gewoon overschrijvingsformulier... en moet ik BIC voor het IBAN plaatsen?

Je hebt zo'n blauw formulier met de titel 'accept-giro' gekregen?
Dat kun je niet gebruiken voor een internationale overschrijving.

Ga naar je bank voor een internationaal overschrijvingsformulier en neem daarop alle gegevens van de blauwe accept-giro over (vooral het betalingskenmerk!!).

Op je rekeningafschriften zouden normaal de BIC en je IBAN-code moeten staan. Bijvoorbeeld BIC Bank van de Post: BPOTBEB1; BIC Postbank PSTBNL21. Dit programma kun je downloaden om je eigen IBAN-nummer te berekenen en dat van de tegenpartij: http://www.xs4all.nl/~christof/ftp/iban133.zip

groeten,
Dick

reply
0